ORDIN Nr. 1402
din 5 noiembrie 2009
pentru modificarea Normelor
privind înfiintarea, organizarea si functionarea farmaciilor si drogheriilor,
aprobate prin Ordinul ministrului sanatatii nr. 962/2009
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 770 din 11 noiembrie 2009
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale
strategii şi politica medicamentului nr. A.V. 1.183/2009,
având în vedere prevederile Legii farmaciei nr.
266/2008, republicată,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 1.718/2008 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii, interimar, emite următorul ordin:
Art. I - Normele
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea farmaciilor şi drogheriilor,
aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 962/2009, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 538 din 3 august 2009, se modifică după cum
urmează:
1. La articolul 1, litera m) va avea următorul
cuprins:
,,m) produse de puericultura - produsele
destinate asigurării creşterii şi dezvoltării normale a copilului, încadrate la
produse de puericultura, precum: biberoane, suzete, sterilizatoare, tetine,
cărucioare, lapte praf, exceptând articolele de îmbrăcăminte, încălţăminte,
mobilier, cărţi pentru copii, jucării, articole de papetărie;".
2. La articolul 3, alineatul (1) va avea următorul
cuprins:
„Art. 3. - (1) Autorizaţia de funcţionare a unităţii
farmaceutice este emisă la cererea administratorului societăţii şi a
farmacistului-şef, în baza raportului de inspecţie favorabil întocmit de
farmaciştii inspectori ai Ministerului Sănătăţii - Direcţia generală strategii
şi politica medicamentului."
3. La articolul 20 alineatul (1), litera c) va avea
următorul cuprins:
,,c) laboratorul - încăperea dotată cu sursă de
apă, gaz, electricitate şi în care se instalează distilatorul. In cazul în care
farmacia comunitară nu dispune de distilator, procurarea apei distilate se face
pe bază de contract. Receptura şi laboratorul pot fi organizate şi în aceeaşi
încăpere, dacă spaţiul are o suprafaţă de minimum 6 m2 şi dacă
volumul de activitate permite acest lucru; pentru farmaciile comunitare din
mediul rural, organizarea şi dotarea încăperii de receptura şi laborator se vor
face numai în cazul în care acestea declară că prepară formule magistrale şi
oficinale;".
4. Modelul nr. 4 din anexă se modifică şi se
înlocuieşte cu modelul prevăzut în anexa care face parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. II - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul sănătăţii, interimar,
Cristian-Anton Irimie,
secretar de stat
ANEXĂ
Modelul nr. 4
Către
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
DIRECŢIA GENERALA STRATEGII Şl POLITICA MEDICAMENTULUI
Subsemnaţii(numele şi
prenumele),..............................................................................................................,
în calitate de administrator, şi.................., în calitate de
farmacist-şef la Societatea Comercială.........................., cu sediul
social aflat la adresa:..............................,
telefon/fax................., înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului
Comerţului .................., cod fiscal ..........., vă rog să planificaţi
inspecţia la sediul unităţii farmaceutice aflate la adresa:
................................, în vederea obţinerii autorizaţiei de
funcţionare pentru:
|_| farmacie comunitară înfiinţată:
|_| în mediul urban
|_| potrivit criteriului demografic
|_| prin excepţie de la criteriul demografic
|_| în mediul rural
|_| farmacie cu circuit închis
|_| drogherie
Anexez la prezenta cerere documentaţia solicitată de
Legea farmaciei nr. 266/2008, republicată, şi de normele de aplicare a
acesteia.
Declar pe propria răspundere că actele în copie sunt
conforme cu originalul şi îmi asum responsabilitatea pentru veridicitatea celor
susţinute în documentaţia depusă.
Semnătura
........................................................
Ştampila
Farmacist-şef,
........................................................