ORDIN Nr. 1334
din 20 septembrie 2010
privind aprobarea liniilor
prioritare pentru subventionarea în anul 2011, de la bugetul de stat, a
asociatiilor si fundatiilor, în baza Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor
subventii asociatiilor si fundatiilor române cu personalitate juridica, care
înfiinteaza si administreaza unitati de asistenta sociala, precum si pentru
aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Comisiei de evaluare
si selectionare si a Grilei de evaluare a asociatiilor si fundatiilor
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 665 din 28 septembrie 2010
Având în vedere:
- prevederile art. 1 alin. (3) şi ale art. 5 alin. (2)
din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind
acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate
juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială,
aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.153/2001, cu modificările şi
completările ulterioare;
- prevederile anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr.
539/2005 pentru aprobarea Nomenclatorului instituţiilor de asistenţă socială şi
a structurii orientative de personal, a Regulamentului-cadru de organizare şi
funcţionare a instituţiilor de asistenţă socială, precum şi a Normelor
metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 68/2003
privind serviciile sociale, cu modificările ulterioare,
în baza art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 11/2009
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei
Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă unităţile de asistenţă socială şi
capitolele de cheltuieli pentru care asociaţiile şi fundaţiile pot solicita
subvenţii de la bugetul de stat, pentru anul 2011, în baza Legii nr. 34/1998
privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu
personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă
socială, prevăzute în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 2. - Se aprobă Regulamentul de organizare şi
funcţionare al Comisiei de evaluare şi selecţionare, prevăzut în anexa nr. 2,
care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. 3. - Se aprobă Grila de evaluare a asociaţiilor şi
fundaţiilor, prevăzută în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul
ordin.
Art. 4. - La data intrării în vigoare a prezentului
ordin se abrogă art. 2 şi 3, precum şi anexele nr. 1 şi 2 din Ordinul
ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale nr. 1.634/2009 privind
aprobarea liniilor prioritare pentru subvenţionarea în anul 2010, de la bugetul
de stat, în baza Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii
asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează
şi administrează unităţi de asistenţă socială, a asociaţiilor şi fundaţiilor,
precum şi pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al
Comisiei de evaluare şi selecţionare şi a Grilei de evaluare a asociaţiilor şi
fundaţiilor, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 697 din 16 octombrie 2009.
Art. 5. - Direcţia generală asistenţă socială va duce
la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Ioan Nelu Botis
ANEXA Nr. 1
UNITĂŢILE DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ ŞI CAPITOLELE DE CHELTUIELI
pentru care asociaţiile şi fundaţiile pot solicita
subvenţii de la bugetul de stat, pentru anul 2011, în baza Legii nr. 34/1998 privind
acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate
juridică, care
înfiinţează si administrează unităţi de asistentă socială
Unităţi de asistenţă socială
|
Categorii de persoane
beneficiare/încadrarea în Nomenclatorul instituţiilor de asistenţă socială
|
Categorii de cheltuieli eligibile
|
centre rezidenţiale, centrele care acordă găzduire mai mult de 24
de ore
|
- copii separaţi sau cu risc de separare de părinţi
- persoane cu handicap
- persoane vârstnice
- persoane victime ale violenţei în familie
- persoane toxicodependente
- persoane victime ale traficului de persoane
- persoane imigrante şi refugiaţi
- persoane fără adăpost
|
1. cheltuieli cu salariile de încadrare a personalului calificat
în domeniul asistenţei sociale care participă
efectiv la acordarea serviciilor de asistenţă socială: asistent social,
lucrător social, pedagog social;
2. cheltuieli cu hrana pentru persoanele asistate;
3. cheltuieli pentru încălzirea şi prepararea hranei;
|
Unităţi de asistenţă socială
|
Categorii de persoane
beneficiare/încadrarea în Nomenclatorul instituţiilor
de asistenţă socială
|
Categorii de cheltuieli eligibile
|
|
- persoane tinere care părăsesc sistemul
de protecţie a copilului
|
4. cheltuieli cu iluminatul;
5. cheltuieli pentru plata serviciilor,
apă, canal, salubrizare, telefon;
6. cheltuieli cu materialele didactice pentru persoanele asistate
(numai pentru centrele pentru copii);
7. cheltuieli cu obiecte de inventar de mică valoare sau scurtă
durată şi echipament pentru persoanele asistate;
8. cheltuieli de transport pentru
persoanele asistate şi însoţitorii lor;
9. cheltuieli cu materiale sanitare pentru persoanele asistate;
10. cheltuieli cu materiale pentru
curăţenie pentru persoanele asistate;
11. cheltuieli pentru carburanţii şi lubrifianţii
necesari în funcţionarea mijloacelor de transport
specific activităţii unităţii de asistenţă socială.
|
cantine sociale şi alte servicii de acordare a hranei (masă pe
roţi)
|
- persoane şi familii cu venituri mici
|
1. cheltuieli cu salariile de încadrare a personalului calificat
în domeniul asistenţei sociale care participă
efectiv la acordarea serviciilor de asistenţă socială: asistent social,
lucrător social;
2. cheltuieli cu hrana pentru persoanele asistate;
3. cheltuieli pentru încălzirea şi prepararea hranei;
4. cheltuieli cu iluminatul;
5. cheltuieli pentru plata serviciilor,
apă, canal, salubrizare, telefon;
6. cheltuieli pentru carburanţii şi lubrifianţii necesari în
funcţionarea mijloacelor de transport specific activităţii unităţii de asistenţă socială.
|
unităţi de îngrijiri la domiciliu, pentru
serviciile prevăzute la art. 35 alin. (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa
Guvernului nr. 68/2003 privind serviciile sociale,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 515/2003, cu modificările
şi completările ulterioare
|
- persoane cu handicap
- persoane vârstnice
|
1. cheltuieli cu salariile de încadrare a personalului calificat
în domeniul asistenţei sociale care participă
efectiv la acordarea serviciilor de asistenţă socială: asistent social,
lucrător social, îngrijitor la domiciliu;
2. cheltuieli cu iluminatul (strict
pentru spaţiul destinat funcţionării unităţii de îngrijiri);
3. cheltuieli pentru plata serviciilor,
apă, canal, salubrizare, telefon;
4. cheltuieli de transport pentru
persoanele asistate şi însoţitorii lor;
5. cheltuieli cu materiale pentru curăţenie
pentru persoanele asistate;
6. cheltuieli pentru carburanţii şi lubrifianţii necesari în
funcţionarea mijloacelor de transport specific activităţii unităţii de asistenţă socială.
|
centre de zi (inclusiv adăposturile şi centrele care acordă găzduire mai
puţin de 24 de ore) care acordă cel puţin unul sau mai multe dintre
următoarele servicii: găzduire, îngrijire personală şi
supraveghere, recuperare şi terapii de recuperare, terapii ocupaţionale
|
- copii separaţi sau cu risc de separare de părinţi
- persoane cu handicap
- persoane vârstnice
- persoane victime ale violenţei în familie
- persoane toxicodependente
- persoane victime ale traficului de persoane
- persoane imigrante şi refugiaţi
|
1. cheltuieli cu salariile de încadrare a personalului calificat
în domeniul asistenţei sociale care participă
efectiv la acordarea serviciilor de asistenţă socială: asistent social,
lucrător social, pedagog social;
2. cheltuieli cu hrana pentru persoanele asistate;
|
Unităţi de asistenţă socială
|
Categorii de persoane beneficiare/încadrarea în Nomenclatorul instituţiilor de
asistenţă socială
|
Categorii de cheltuieli eligibile
|
|
- persoane fără adăpost
- persoane tinere care părăsesc sistemul
de protecţie a copilului
|
3. cheltuieli pentru încălzirea şi prepararea hranei;
4. cheltuieli cu iluminatul;
5. cheltuieli pentru plata serviciilor,
apă, canal, salubrizare, telefon;
6. cheltuieli cu materialele didactice pentru persoanele asistate
(numai pentru centrele pentru copii);
7. cheltuieli cu obiecte de inventar de mică valoare sau scurtă
durată şi echipament pentru persoanele asistate;
8. cheltuieli de transport pentru persoanele asistate şi
însoţitorii lor;
9. cheltuieli cu materiale sanitare pentru persoanele asistate;
10. cheltuieli pentru carburanţii şi lubrifianţii
necesari în funcţionarea mijloacelor de transport
specific activităţii unităţii de asistenţă socială.
|
ANEXA Nr. 2
REGULAMENT
de organizare şi funcţionare al Comisiei de evaluare
şi selecţionare Obiectivul Comisiei de evaluare şi selecţionare
Art. 1. - Comisia de
evaluare şi selecţionare, denumită în continuare comisie,
are ca obiectiv evaluarea şi selecţionarea
asociaţiilor şi fundaţiilor în vederea acordării subvenţiilor în temeiul Legii
nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române
cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de
asistenţă socială, şi al Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii
nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor române
cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de
asistenţă socială, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.153/2001, cu
modificările şi completările ulterioare, denumite în continuare Norme metodologice.
Perioada în care comisia evaluează şi selecţionează
asociaţiile şi fundaţiile
Art. 2. - (1) Perioada în care comisia evaluează şi
selecţionează asociaţiile şi fundaţiile începe luni, 1 noiembrie 2010, după
perioada de expirare a termenului-limită pentru depunerea documentaţiei în
vederea solicitării subvenţiilor, respectiv 29 octombrie 2010, ora 16,30.
(2) Perioada în care comisia
evaluează şi selecţionează asociaţiile şi fundaţiile încetează la data de 15
decembrie 2010, dată după care comisia predă Direcţiei generale asistenţă
socială documentele care au stat la baza evaluării şi selecţionării.
(3) Activitatea secretarului comisiei începe la data
înregistrării la registratura generală a Ministerului Muncii, Familiei şi
Protecţiei Sociale a primei documentaţii pentru solicitarea subvenţiei pentru anul 2011.
Atribuţiile comisiei
Art. 3. - Comisia are următoarele atribuţii:
a) analizează conţinutul documentaţiei depuse de
asociaţii sau fundaţii şi respectarea de către acestea a condiţiilor legale
pentru acordarea subvenţiilor;
b) solicită agenţiilor teritoriale de prestaţii sociale
în a căror rază teritorială îşi au sediul unităţile de asistenţă socială
raportul privind oportunitatea acordării subvenţiei, în termen de maximum 10
zile lucrătoare de la data începerii activităţii prevăzute la art. 2 alin. (1);
c) solicită, dacă este cazul, ca raportul prevăzut la
lit. b) să fie însoţit de documente justificative pentru susţinerea
recomandărilor;
d) evaluează şi selecţionează asociaţiile şi fundaţiile
pe baza criteriilor stabilite la art. 6 din Normele metodologice şi prevăzute
în grila de evaluare;
e) comunică asociaţiilor şi fundaţiilor neselecţionate
motivele care au stat la baza luării acestei decizii;
f) propune spre aprobare
ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale lista asociaţiilor şi
fundaţiilor selecţionate, precum şi nivelul subvenţiilor ce urmează a fi
acordate;
g) comunică, în termen de 5 zile de la data emiterii
ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale prevăzut la art. 9
alin. (1) din Normele metodologice, asociaţiilor şi fundaţiilor selecţionate,
precum şi agenţiilor teritoriale de prestaţii sociale în a căror rază
teritorială îşi au sediul asociaţiile şi fundaţiile nivelul subvenţiilor
aprobate;
h) transmite, în vederea încheierii convenţiilor,
agenţiilor teritoriale de prestaţii sociale în a căror rază teritorială îşi au
sediul asociaţiile şi fundaţiile selectate două exemplare ale cererilor de
solicitare a subvenţiei.
Sarcinile şi responsabilităţile comisiei
Art. 4. - Sarcinile şi responsabilităţile preşedintelui
comisiei sunt următoarele:
a) reprezintă comisia în
relaţiile cu conducerea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale,
agenţiile teritoriale de prestaţii sociale şi asociaţiile şi fundaţiile
solicitante de subvenţii;
b) coordonează activitatea
membrilor şi a secretarului comisiei;
c) repartizează documentaţiile primite membrilor
comisiei în vederea evaluării, astfel încât fiecare grilă de evaluare să fie
semnată de 3 membri ai comisiei, iar numărul unităţilor de asistenţă să fie
distribuit în mod egal tuturor membrilor;
d) mediază situaţiile în care există divergenţe între
membrii comisiei;
e) participă cu drept de vot la şedinţele de lucru ale
comisiei;
f) avizează lista asociaţiilor
şi fundaţiilor şi a unităţilor de asistenţă socială ale acestora evaluate cu un
punctaj final de cel puţin 60 de puncte;
g) păstrează confidenţialitatea
datelor cuprinse în documentele verificate în cadrul comisiei.
Art. 5. - Sarcinile şi responsabilităţile membrilor
comisiei sunt următoarele:
a) verifică respectarea
termenului de depunere a documentaţiei;
b) verifică documentaţia de solicitare a subvenţiei;
c) verifică îndeplinirea de către asociaţie/fundaţie a
condiţiilor de eligibilitate;
d) evaluează îndeplinirea condiţiilor legale pentru
acordarea serviciilor de asistenţă socială;
e) analizează raportul privind
oportunitatea acordării subvenţiei;
f) evaluează asociaţiile şi
fundaţiile în conformitate cu criteriile prevăzute la art. 6 din Normele
metodologice;
g) stabileşte numărul mediu
lunar de persoane asistate pentru care se propune acordarea subvenţiei;
h) stabileşte suma reprezentând subvenţia care se
propune a fi acordată unităţii de asistenţă socială;
i) păstrează confidenţialitatea datelor cuprinse în
documentele verificate în cadrul comisiei.
Art. 6. - Sarcinile şi responsabilităţile secretarului
comisiei sunt următoarele:
a) preia de la registratura
generală a Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale toate
solicitările pentru acordarea de subvenţii pentru anul 2011, le înregistrează
în registrul special al comisiei şi le păstrează nedesfăcute până la data la
care comisia îşi începe activitatea;
b) organizează şedinţele
comisiei, săptămânal sau la solicitarea preşedintelui;
c) întocmeşte şi transmite agenţiilor teritoriale de
prestaţii sociale în a căror rază teritorială îşi au sediul unităţile de
asistenţă socială adresele prin care se solicită întocmirea raportului privind
oportunitatea acordării subvenţiei;
d) întocmeşte şi transmite
asociaţiilor şi fundaţiilor comunicările privind rezultatul selecţiei;
e) întocmeşte şi transmite agenţiilor teritoriale de
prestaţii sociale în a căror rază teritorială îşi au sediul asociaţiile şi
fundaţiile comunicările privind asociaţiile şi fundaţiile selecţionate,
însoţite de două exemplare ale cererii de solicitare a subvenţiei, în vederea
încheierii convenţiei;
f) întocmeşte şi răspunde de evidenţa documentelor
emise şi primite de comisie;
g) întocmeşte orice alt
document solicitat de preşedintele comisiei în legătură cu activitatea
acesteia;
h) păstrează confidenţialitatea
datelor cuprinse în documentele verificate în cadrul comisiei.
Procedura de lucru a comisiei în vederea evaluării
şi selecţionării
Art. 7. - (1) Evaluarea asociaţiilor şi fundaţiilor se
realizează pe baza criteriilor prevăzute în Normele metodologice şi a grilei de
evaluare de către membrii comisiei.
(2) Fiecare unitate de asistenţă socială se evaluează
de către 3 membri ai comisiei, potrivit repartizării realizate de preşedintele
comisiei.
Art. 8. - In cadrul comisiei au drept de vot numai membrii şi preşedintele acesteia. Deciziile comisiei se
iau cu majoritate simplă, în şedinţe de lucru colective, convocate o dată pe
săptămână.
Art. 9. - Pe parcursul evaluării, comisia întocmeşte
lista asociaţiilor şi fundaţiilor şi a unităţilor de asistenţă socială ale
acestora eliminate în diferite etape de evaluare.
Art. 10. - La încheierea procesului de evaluare,
comisia întocmeşte lista asociaţiilor şi fundaţiilor şi a unităţilor de
asistenţă socială ale acestora evaluate cu un punctaj final de cel puţin 60 de
puncte.
Art. 11. -In cazul în care sumele ce urmează a fi
acordate cu titlu de subvenţie se încadrează în fondul prevăzut în bugetul Ministerului
Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale cu această destinaţie, comisia
întocmeşte proiectul ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei
sociale prevăzut la art. 9 alin. (1) din Normele metodologice.
Art. 12. - (1) In cazul în care sumele ce urmează a fi
acordate cu titlu de subvenţie depăşesc fondul prevăzut în bugetul Ministerului
Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale cu această destinaţie, comisia va
proceda după cum urmează:
a) propune pentru aprobare unităţile de asistenţă
socială ale asociaţiilor şi fundaţiilor, în ordinea punctajului obţinut, astfel
încât totalul sumelor propuse cu titlu de subvenţie să se încadreze în fondul
menţionat;
b) departajează unităţile de asistenţă socială care au
obţinut acelaşi punctaj cu punctajul obţinut de ultima unitate de asistenţă
socială propusă pentru aprobare, potrivit listei prevăzute la art. 10.
(2) Departajarea prevăzută la alin. (1) lit. b) se realizează prin aplicarea, în ordine,
a următoarelor criterii:
1. recunoaşterea ca fiind de
utilitate publică a asociaţiilor şi fundaţiilor;
2. necesităţile şi priorităţile
Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale în domeniul asistenţei
sociale şi politicilor familiale, comunicate de secretarul de stat responsabil
cu politicile familiale, asistenţa socială şi incluziunea socială, în
conformitate cu art. 12 alin. (4) din Normele metodologice.
Art. 13. - Lista prevăzută la art. 10-11 cuprinde atât
numărul de persoane asistate, cât şi suma reprezentând subvenţia propusă a fi
acordată unităţilor din cadrul asociaţiilor şi fundaţiilor.
Art. 14. -In termen de 5 zile de la data emiterii
ordinului ministrului muncii, familiei şi protecţiei
sociale prevăzut la art. 9 alin. (1) din Normele metodologice, comisia
procedează după cum urmează:
a) comunică asociaţiilor şi
fundaţiilor selecţionate nivelul subvenţiilor aprobate;
b) transmite agenţiilor teritoriale de prestaţii
sociale în a căror rază teritorială îşi au sediul asociaţiile şi fundaţiile
două exemplare ale cererii de solicitare a subvenţiei şi o copie a ordinului
ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale pentru aprobarea nivelului
subvenţiilor, în vederea încheierii convenţiei;
c) solicită agenţiilor teritoriale de prestaţii sociale
o copie a convenţiei încheiate.
Dispoziţii finale
Art. 15. - Documentele emise şi primite de comisie se
evidenţiază într-un registru special.
Art. 16. - Documentele care au
stat la baza evaluării şi selecţionării asociaţiilor şi fundaţiilor, precum şi
documentele şi registrul special prevăzute la art. 15 se predau pe bază de
proces-verbal Direcţiei generale asistenţă socială la încheierea activităţii
comisiei.
ANEXA Nr. 3
GRILA DE EVALUARE
Denumirea asociaţiei/fundaţiei
solicitante....................................................
Etapa 1 -Verificarea respectării termenului de
depunere a documentaţiei
Nr./data înregistrării la Ministerul Muncii, Familiei
şi Protecţiei Sociale:
Rezultatul etapei1:
Documentaţia a fost depusă în termenul legal,
procesul de evaluare continuă. |_|
Documentaţia nu a fost depusă în termenul legal,
procesul de evaluare este sistat. |_|
Membrii comisiei
(numele şi prenumele)
|
Semnătura
|
Data
|
|
|
|
|
|
|
|
Etapa 2 - Verificarea administrativă
|
Tipul documentului
|
Rezultatul verificării2
|
Observaţii3
|
DA
|
NU
|
a)
|
Cererea de solicitare a subvenţiei (cerere de solicitare),
conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la Normele metodologice de aplicare
a prevederilor Legii nr. 34/1998 privind acordarea unor subvenţii
asociaţiilor şi fundaţiilor române cu personalitate juridică, care
înfiinţează şi administrează unităţi de asistenţă socială,
aprobate prin Hotărârea
Guvernului nr. 1.153/2001, cu modificările şi
completările ulterioare, denumite în continuare Norme
metodologice
|
|
|
|
b)
|
Raportul privind activitatea asociaţiei/fundaţiei în domeniul
asistenţei sociale în ultimele 12 luni calendaristice
|
|
|
|
c)
|
Dovada dreptului de a acorda servicii sociale, respectiv
certificatul de acreditare
|
|
|
|
d)
|
Dovada dobândirii personalităţii juridice
|
|
|
|
e)
|
Ultimul bilanţ contabil, înregistrat la direcţia finanţelor
publice judeţeană, respectiv a municipiului Bucureşti sau la administraţia
financiară municipală, respectiv a municipiului Bucureşti
|
|
|
|
f)
|
Balanţa contabilă de verificare la data de 30 septembrie a anului
curent
|
|
|
|
g)
|
Dovada privind bonitatea asociaţiei/fundaţiei emisă de banca unde
are deschis contul
|
|
|
|
h)
|
Dovada privind situaţia juridică a sediului unităţii de asistenţă
socială4
|
|
|
|
i)
|
Autorizaţia sanitară de funcţionare a unităţii de asistenţă
socială pe anul curent, potrivit legislaţiei în vigoare5
|
|
|
|
Rezultatul etapei:
Procesul de evaluare continuă pentru următoarele
unităţi de asistenţă socială:
Documentaţia este incompletă, procesul de evaluare
este sistat pentru următoarele unităţi de asistenţă socială:
Membrii comisiei
(numele şi prenumele)
|
Semnătura
|
Data
|
|
|
|
|
|
|
|
1 Se bifează.
2 Se bifează.
3 Este obligatoriu a
se completa pentru rezultatul NU.
4 Se elimină
unitatea de asistenţă socială pentru care nu este prezentat documentul.
5 Se elimină
unitatea de asistenţă socială pentru care nu este prezentat documentul.
Etapa 3 - Verificarea eligibilităţii
Verificarea îndeplinirii de către
asociaţie/fundaţie a condiţiilor de eligibilitate
Condiţia
|
Documentul analizat
|
Rezultatul verificării6
|
Observaţii7
|
DA
|
NU
|
1. Este persoană juridică română de drept
privat fără scop patrimonial, constituită şi acreditată sau licenţiată să acorde servicii sociale, potrivit legii
|
Certificatul de acreditare
|
|
|
|
2. Are activitate de asistenţă socială care se adresează unor
beneficiari din mai multe judeţe ale ţării
|
Cap. II pct. 4 din cererea de solicitare
|
|
|
|
Pct. 5 din Fişa tehnică privind unitatea de asistenţă socială
prevăzută în anexa A la cererea de solicitare
|
|
|
|
3. Acordă de cel puţin 12 luni servicii de asistenţă socială
|
Raportul de activitate pe ultimele 12 luni, certificatul de
acreditare şi ultimul bilanţ contabil
|
|
|
|
Rezultatul etapei8:
Asociaţia/Fundaţia îndeplineşte condiţiile de
eligibilitate, procesul de evaluare continuă.
|_|
Asociaţia/Fundaţia nu îndeplineşte condiţiile de
eligibilitate, procesul de evaluare este sistat.
|_|
Membrii comisiei
(numele şi prenumele)
|
Semnătura
|
Data
|
|
|
|
|
|
|
|
Etapa 4 - Verificarea tehnică
Evaluarea îndeplinirii condiţiilor legale pentru
acordarea serviciilor de asistenţă socială
Prezenta etapă a grilei de evaluare se întocmeşte
pentru fiecare unitate de asistenţă socială a asociaţiei/fundaţiei evaluate.
Unitatea de asistenţă socială......................,
sediul ...................................
Numărul de beneficiari pentru care se solicită
subvenţia.............................
Condiţia
|
Documentul analizat
|
Rezultatul verificării9
|
Observaţii10
|
DA
|
NU
|
1. Se încadrează
în liniile de subvenţionare prioritare
|
Fişa tehnică
|
|
|
|
2. Pentru acordarea serviciilor de
asistenţă socială sunt utilizate şi alte resurse
|
Fişa tehnică şi bugetul unităţii de asistenţă socială
|
|
|
|
Rezultatul etapei11:
Serviciile de
asistenţă socială sunt acordate cu îndeplinirea condiţiilor legale; se solicită
Direcţiei Teritoriale de Muncă şi Protecţie Socială................raportul privind oportunitatea acordării subvenţiei. |_|
Serviciile de asistenţă socială nu sunt acordate cu
îndeplinirea condiţiilor legale, nu se solicită raportul privind oportunitatea
acordării subvenţiei. |_|
Membrii comisiei
(numele şi prenumele)
|
Semnătura
|
Data
|
|
|
|
|
|
|
|
6 Se bifează.
7 Este obligatoriu a
se completa pentru rezultatul NU.
8 Se bifează.
9 Se bifează.
10 Este obligatoriu a
se completa pentru rezultatul NU.
11 Se bifează.
Etapa 5 - Evaluarea de teren
Rezultatul raportului de oportunitate12
Prezenta etapă a grilei de evaluare se întocmeşte
pentru fiecare unitate de asistenţă socială a asociaţiei/fundaţiei evaluate.
Raportul de oportunitate este favorabil acordării
subvenţiei, procesul de evaluare continuă. |_|
Raportul de oportunitate nu este favorabil acordării
subvenţiei, procesul de evaluare este sistat.
|_|
Membrii comisiei
(numele şi prenumele)
|
Semnătura
|
Data
|
|
|
|
|
|
|
|
Etapa 6 - Evaluarea criteriilor prevăzute în Normele
metodologice
|
Punctaj maxim
|
Punctaj acordat
|
|
|
|
|
6.1. Justificarea unităţii de asistenţă socială în raport cu
necesităţile şi priorităţile de asistenţă socială ale comunităţii
|
10
|
|
|
|
|
6.2. Ponderea cheltuielilor cu serviciile de asistenţă socială
acordate în raport cu cheltuielile cu celelalte activităţi desfăşurate de
asociatie/fundatie
|
20
|
|
|
|
|
6.3. Resurse materiale şi umane adecvate acordării serviciilor de
asistenţă socială
|
30
|
|
|
|
|
6.4. Valoarea raportului dintre cheltuielile lunare de
întreţinere în unitatea de asistenţă socială şi subvenţia lunară solicitată
pentru acea unitate de asistenţă socială
|
20
|
|
|
|
|
6.5. Experienţa asociaţiei/fundaţiei în domeniul
serviciilor de asistenţă socială
Indicatori
|
Punctaj maxim
|
Punctaj acordat
|
|
|
|
|
1. Experienţa unităţii de asistenţă socială, respectiv durata de
funcţionare a acesteia de la înfiinţare până în prezent, potrivit pct. 6.1
din fişa tehnică privind unitatea de asistenţă socială Se acordă următorul
punctaj:
|
15
|
|
|
|
|
- pentru unitatea de asistenţă socială
care funcţionează de peste 10 ani inclusiv, se acordă 15 puncte
|
|
|
|
|
|
- pentru unitatea de asistenţă socială
care funcţionează de o perioadă situată între 5 şi 9 ani inclusiv, se acordă
10 puncte
|
|
|
|
|
|
- pentru unitatea de asistenţă socială
care funcţionează de o perioadă situată între 1 şi 4 ani inclusiv, se acordă
5 puncte
|
|
|
|
|
|
- pentru unitatea de asistenţă socială
care funcţionează de o perioadă situată sub un an, se acordă 2 puncte
|
|
|
|
|
|
2. Complexitatea proiectelor derulate de
asociaţie/fundaţie în ultimele 12 luni
|
5
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
20
|
|
|
|
|
SEMNĂTURA
|
|
|
|
|
MEDIA ARITMETICĂ A PUNCTAJULUI PE
CRITERIU
|
|
REZULTATUL APLICĂRII CRITERIILOR DE EVALUARE
Nr. crt.
|
Criteriul
|
Punctaj acordat
|
6.1.
|
Justificarea unităţii de asistenţă socială în raport cu
necesităţile şi priorităţile de asistenţă socială ale comunităţii
|
|
6.2.
|
Ponderea cheltuielilor cu serviciile de asistenţă socială în
raport cu cheltuielile cu celelalte activităţi desfăşurate
|
|
6.3.
|
Resurse materiale si umane adecvate acordării serviciilor de
asistentă socială
|
|
6.4.
|
Valoarea raportului dintre cheltuielile lunare de întreţinere în
unitatea de asistenţă socială şi subvenţia lunară solicitată pentru acea
unitate de asistenţă socială
|
|
6.5.
|
Experienţa asociatiei/fundatiei în domeniul serviciilor de
asistentă socială
|
|
PUNCTAJ FINAL
|
|
12 Se bifează.
Etapa 7 - Stabilirea numărului mediu lunar de persoane
asistate în unitatea de asistenţă socială pentru care se propune acordarea
subvenţiei
|
Număr
|
1. Număr de persoane pentru care asociaţia/fundaţia solicită
subvenţia
|
|
2. Număr de persoane prevăzut în Autorizaţia sanitară13
|
|
3. Număr de persoane propuse în Raportul de oportunitate
|
|
PROPUNEREA COMISIEI
|
|
Justificarea propunerii
comisiei:......................................
Etapa 8 - Stabilirea sumei reprezentând subvenţia care
se propune a fi acordată unităţii de asistenţă socială
|
Suma
|
1. Subvenţia solicitată de asociaţie/fundaţie (lei/an)
|
|
2. Subvenţia propusă în Raportul de oportunitate (lei/an)
|
|
PROPUNEREA COMISIEI
|
(lei/persoană/lună)
|
|
(lei/an)
|
|
Justificarea propunerii
comisiei:.............................................
Membrii comisiei
(numele şi prenumele)
|
Semnătura
|
Data
|
|
|
|
|
|
|
|
13 Dacă este cazul.