Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1146 din 12 aprilie 2008

pentru aprobarea Normelor metodologice privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice, precum si a unor raportari financiare lunare in anul 2008

ACT EMIS DE: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 315 din 22 aprilie 2008



In temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza prevederilor art. 19 lit. d) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, ale art. 80 alin. (2) şi ale art. 84 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza prevederilor art. 4 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

în baza prevederilor art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar,

ministrul economiei şi finanţelor emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele metodologice privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum şi a unor raportări financiare lunare în anul 2008, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - Direcţia generală de metodologie contabilă instituţii publice va lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 3. - Prezentul ordin de publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul economiei şi finanţelor,

Alice Cezari na Bîtu,

secretar de stat

ANEXA

NORME   METODOLOGICE

privind întocmirea şi depunerea situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice, precum si a unor raportări financiare lunare în anul 2008

A. Situaţii financiare trimestriale

1.  Autorităţile publice, ministerele, celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile publice autonome şi instituţiile publice aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea lor au obligaţia, potrivit Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, să întocmească situaţii financiare trimestriale şi anuale.

2. Situaţiile financiare care se întocmesc de instituţiile publice la finele trimestrelor I, II şi III din anul 2008 se compun din: Bilanţ, Contul de rezultat patrimonial, Situaţia fluxurilor de trezorerie, conturi de execuţie bugetară şi anexe.

3.    Instituţiile publice întocmesc situaţiile financiare trimestriale în anul 2008 potrivit modelelor aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 616/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice privind întocmirea, semnarea, depunerea, componenţa şi modul de completare a situaţiilor financiare trimestriale ale instituţiilor publice în anul 2006, precum şi modelele acestora, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 498 din 8 iunie 2006, adaptate structurii indicatorilor aprobaţi în Legea bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007, cu modificările ulterioare, în Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2008 nr. 387/2007, precum şi în alte reglementări în vigoare, formulare afişate pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor: www.mfinante.ro/legislatie/reglementari contabile

La aceeaşi adresă sunt afişate şi corelaţiile dintre formularele care compun situaţiile financiare.

4. Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prevede la art. 35 alin. (2) şi (3) următoarele:

„(2) Instituţiile publice şi celelalte persoane juridice, ai căror conducători au calitatea de ordonator de credite, depun un exemplar din situaţiile financiare trimestriale şi anuale la organul ierarhic superior, la termenele stabilite de acesta.

(3) Autorităţile publice, ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, instituţiile publice finanţate integral din venituri proprii ai căror conducători au calitatea de ordonator principal de credite, precum şi direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, pentru situaţiile financiare centralizate pe ansamblul judeţului şi al municipiului Bucureşti privind execuţia bugetelor prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, depun la Ministerul Economiei şi Finanţelor un exemplar din situaţiile financiare trimestriale şi anuale, potrivit normelor emise de acesta, la următoarele termene:

a)  în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului financiar;

b) în termen de 45 de zile de la încheierea trimestrului de referinţă."

Având în vedere reglementările mai sus menţionate, se stabilesc următoarele:

a)  în vederea prezentării la termen a situaţiilor financiare centralizate, ordonatorii principali de credite vor stabili termenele de depunere a situaţiilor financiare de către ordonatorii secundari sau terţiari de credite, după caz, iar ordonatorii secundari de credite vor stabili termenele de depunere a situaţiilor financiare pentru ordonatorii terţiari de credite;

b)  în vederea prezentării la termen a situaţiilor financiare centralizate ale unităţilor administrativ-teritoriale pe ansamblul judeţului şi al municipiului Bucureşti, directorul executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti va stabili termenele de depunere a situaţiilor financiare de către unităţile administrativ-teritoriale (comune, oraşe, municipii, judeţe);

c) termenul de predare la Ministerul Economiei şi Finanţelor - Direcţia generală de metodologie contabilă instituţii publice - a situaţiilor financiare prevăzute la art. 35 alin. (3) din Legea nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, la finele trimestrului I 2008 este 15 mai 2008. Pentru trimestrele II şi III termenul este 14 august, respectiv 14 noiembrie 2008.

5. La întocmirea situaţiilor financiare se vor avea în vedere următoarele:

a) La pct. 2.7.2.3 „Corectarea erorilor contabile" de la cap. II „Aprobarea, depunerea şi componenţa situaţiilor financiare" din Normele metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005, cu modificările şi completările ulterioare, s-a precizat că „eventualele erori constatate în contabilitate, după aprobarea şi depunerea situaţiilor financiare, vor fi corectate în anul în care acestea se constată".

Având în vedere prevederea mai sus menţionată, corectarea erorilor contabile aferente exerciţiilor precedente, apărute în urma unor greşeli matematice, a greşelilor de aplicare a politicilor contabile, ignorării sau interpretării greşite a tranzacţiilor şi altor evenimente, se efectuează în conturile corespunzătoare de active, datorii şi capitaluri, iar cele referitoare la venituri şi cheltuieli se efectuează în contul 117 „Rezultatul reportat".

Precizăm totodată că la pct. 41 lit. h) de la cap. G „Criteriile minimale privind programele informatice utilizate în activitatea financiară şi contabilă" din anexa nr. 1 la Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.850/2004 privind registrele şi formularele financiar-contabile se prevede ca la elaborarea şi adaptarea programelor informatice trebuie să se aibă în vedere ca acestea să nu permită inserări, modificări sau eliminări de date pentru perioada închisă.

Corectarea erorilor aferente exerciţiilor financiare precedente nu determină modificarea situaţiilor financiare ale acelor exerciţii.

b)  Autorităţile publice, ministerele, celelalte organe ale administraţiei publice centrale şi locale, instituţiile publice autonome şi instituţiile publice subordonate au obligaţia înscrierii codului de activitate din noua Clasificare a activităţilor din economia naţională - CAEN, aprobată prin Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 293 din 3 mai 2007, clasificare ce se aplică de la 1 ianuarie 2008.

c)  Autorităţile publice, ministerele şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale, alte autorităţi publice, precum şi instituţiile publice din subordinea acestora, care încasează, administrează şi utilizează venituri proprii, potrivit legii, vor raporta execuţia bugetului astfel:

1. execuţia bugetului activităţilor finanţate integral din venituri proprii, cuprinse în anexa nr. 3 la Legea nr. 388/2007, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit structurii bugetului aprobat (codul 10);

2.   execuţia bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii, cuprinse în anexa nr. 3 la Legea nr. 388/2007, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în anexa nr. 6/04 la Legea nr. 387/2007, potrivit structurii bugetului aprobat (codul 10);

3.   execuţia cumulată a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii, care va include atât execuţia bugetelor prevăzute la subpct. 1 şi 2, cât şi a celorlalte bugete care cuprind veniturile proprii şi cheltuielile efectuate potrivit unor legi specifice (codul 20).

d)   La întocmirea anexei nr. 5*) „Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Venituri", a anexei nr. 8*) „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral din venituri proprii (de subordonare locală) - Venituri" şi a anexei nr. 9*) „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii (de subordonare locală) - Venituri" instituţiile publice plătitoare de TVA vor înscrie în coloanele 3, 4 şi 5 reprezentând „Drepturi constatate" întreaga valoare a creanţei, inclusiv TVA colectată, pe structura dasificatiei bugetare, iar în coloana „Incasări", sumele încasare, inclusiv TVA, pe structura dasificatiei bugetare.

e)   La întocmirea anexei nr. 6*) „Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli", a anexei nr. 7*) „Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli", a anexei nr. 10*) „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral din venituri proprii (de subordonare locală) - Cheltuieli" şi a anexei nr. 11*) „Contul de execuţie a bugetului instituţiilor publice finanţate din venituri proprii şi subvenţii (de subordonare locală) - Cheltuieli" instituţiile publice plătitoare de TVA vor înscrie în coloana 5 reprezentând „Plăţi efectuate" sumele plătite, inclusiv TVA deductibilă, pe structura dasificatiei bugetare. TVA plătită (debit cont 4423), determinată ca diferenţă între TVA colectată (cont 4427) şi TVA deductibilă (cont 4426), se evidenţiază în clasificaţia economică la titlul II „Bunuri şi servicii", articolul „Alte cheltuieli", cod 20.30, alineatul „Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii", cod 20.30.30.

TVA recuperată (credit cont 4424) se evidenţiază la codul de clasificaţie economică precizat mai sus, cu semnul minus.

B. Raportări financiare lunare

1. In aplicarea prevederilor art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 276 din 8 aprilie 2008, se vor avea în vedere următoarele:

a) autorităţile publice, ministerele şi celelalte organe ale administraţiei publice centrale, precum şi instituţiile publice autonome care încasează, administrează şi utilizează venituri proprii potrivit art. 65 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare, raportează lunar execuţia centralizată a bugetelor instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, aflate în subordinea, în coordonarea sau sub autoritatea lor, inclusiv a activităţilor finanţate integral din venituri proprii şi, respectiv, a Fondului pentru mediu, în formularele anexa nr. 5*) „Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Venituri", respectiv anexa nr. 6*) şi anexa nr. 7*) „Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli", potrivit cap. A pct. 5 lit. c) subpct. 3 din prezentele norme metodologice.

*) Anexele nr. 5-11 fac parte integrantă din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 616/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 498 din 8 iunie 2006.

Detalierea cheltuielilor pe clasificaţia economică se realizează pe capitole şi titluri.

b) Unităţile administrativ-teritoriale raportează lunar execuţia cheltuielilor din finanţările rambursabile externe şi interne, precum şi execuţia veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local, astfel:

1. cheltuielile efectuate din finanţările rambursabile externe şi interne, în formularele:

- anexa nr. 15*) „Contul de execuţie a bugetului creditelor externe - Cheltuieli";

- anexa nr. 16*) „Contul de execuţie a bugetului creditelor interne - Cheltuieli";

- anexa nr. 7*) „Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli";

2. veniturile şi cheltuielile evidenţiate în afara bugetului local, în formularele:

-  anexa nr. 19*) „Contul de execuţie a veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local -Venituri";

-  anexa nr. 20*) „Contul de execuţie a veniturilor şi cheltuielilor evidenţiate în afara bugetului local - Cheltuieli";

- anexa nr. 7*) „Contul de execuţie a bugetului instituţiei publice - Cheltuieli".

In conturile de execuţie bugetară (partea de cheltuieli), coloana „Cheltuieli efective" nu se completează la raportările lunare.

2. Termenul de depunere la Ministerul Economiei şi Finanţelor - Direcţia generală de metodologie contabilă instituţii publice a raportărilor precizate la pct. 1 lit. a) şi b) este data de 25 a lunii următoare celei de raportare.

Situaţiile financiare centralizate se depun la Ministerul Economiei şi Finanţelor de către conducătorii compartimentelor financiar-contabile sau de persoane cu atribuţii în activitatea de analiză şi centralizare a acestora, care să poată oferi informaţiile necesare în legătură cu structura şi conţinutul informaţiilor din situaţiile financiare prezentate.

*) Anexele nr. 7, 15, 16, 19 şi 20 fac parte integrantă din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 616/2006, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 498 din 8 iunie 2006.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1146/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1146 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1146/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu