Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 114 din 15 iunie 2009

pentru modificarea anexelor nr. 1 si 3 la Ordinul ministrului internelor si reformei administrative nr. 547/2008 privind organizarea si exercitarea controlului financiar preventiv propriu pentru bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, în cazul operatiunilor privind gestionarea si implementarea asistentei financiare nerambursabile alocate Programului operational „Dezvoltarea capacitatii administrative"

ACT EMIS DE: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 463 din 6 iulie 2009



Având în vedere prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, ale Regulamentului (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională, cu modificările şi completările ulterioare, ale Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.995/2006 al Consiliului din 13 decembrie 2006 de modificare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 privind Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, ale Regulamentului (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 al Comisiei din 23 decembrie 2002 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, ale Deciziei CE nr. 5.748/2007 de adoptare a Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", ale Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale, ale Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţării şi a cofinanţării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 911/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţării şi a cofinanţării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările ulterioare, ale Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Acordului privind managementul financiar şi controlul la nivelul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", aferent perioadei de programare financiară 2007-2013, în România, încheiat între Autoritatea de Management şi Autoritatea de Certificare şi Plată la data de 28 ianuarie 2008, înregistrat sub nr. 421.176 din 5 februarie 2008, cu actele adiţionale în vigoare,

în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările ulterioare,

viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi internelor, emite următorul ordin:

Art. I. -Anexele nr. 1 şi 3 la Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 547/2008 privind organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv propriu pentru bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, în cazul operaţiunilor privind gestionarea şi implementarea asistenţei financiare nerambursabile alocate Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 614 din 20 august 2008, se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. II. - Direcţia pentru dezvoltarea capacităţii administrative va lua măsuri de aplicare a prezentului ordin.

Art. III. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi internelor,

Dan Nica

ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 547/2008)

CADRUL   GENERAL

privind proiectele de operaţiuni supuse controlului financiar preventiv propriu

Nr. crt.

Proiectul de operaţiune supus controlului financiar preventiv propriu

Documentele justificative

Compartimentul care iniţiază operaţiunea

Persoane desemnate pentru acordarea vizei

Termen de acordare a vizei

de specialitate

de control financiar preventiv propriu

0

1

2

3

4

5

6

A. DESCHIDEREA, REPARTIZAREA Şl MODIFICAREA CREDITELOR BUGETARE

1.

Cererea de deschidere de credite bugetare

-  Notă justificativă

- Fundamentarea pe baza normelor specifice fiecărui ordonator de credite pentru cheltuielile cuprinse în cererea de deschidere a creditelor bugetare

- Deconturile justificative, pe articole bugetare

- Cereri de avans, după caz

Compartimentul management financiar din cadrul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Compartimentului management financiar

Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor

3 zile

2.

Dispoziţia bugetară sau, după caz, ordinul de plată pentru repartizarea creditelor bugetare (sau alimentări)

Documentaţia privind fundamentarea sumelor înscrise în dispoziţiile bugetare de repartizare pentru bugetul propriu şi bugetelor ordonatorilor subordonaţi

Compartimentul management financiar din cadrul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Compartimentului management financiar

Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor

1 zi

3.

Documentul pentru modificarea repartizării pe trimestre a creditelor bugetare, care se efectuează cu aprobarea Ministerului Finanţelor Publice

Fundamentarea propunerii ordonatorului principal de credite pentru modificarea repartizării iniţiale pe trimestre a creditelor bugetare

Compartimentul management financiar din cadrul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Compartimentului management financiar

Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor

3 zile

B. ANGAJAMENTE LEGALE DIN CARE REZULTĂ DIRECT SAU INDIRECT OBLIGAŢII DE PLATĂ

1.

Contractul/ordinul de finanţare din Fondul Social European, în cadrul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

- Planificarea lansării cererilor de idei de proiecte şi a cererilor de proiecte

- Anunţul de lansare a cererii de proiecte pentru domeniul şi axa prioritară din care se finanţează proiectul

- Documentaţia pentru solicitant în vederea întocmirii cererii de finanţare (ghidul solicitantului)

- Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei desemnate

- Documentul de numire a evaluatorilor

- Lista de verificare a conformităţii administrative şi a eligibilităţii

- Raportul de evaluare a cererii de finanţare

- Decizia de finanţare

- Scrisoare de informare a solicitantului cu privire la decizia de finanţare a proiectului

- Documentul privind soluţionarea contestaţiilor referitoare la modul în care a fost evaluată cererea de finanţare

- Cererea de finanţare (în forma finală)

- Propunerea de angajare a unei cheltuieli

- Angajamentul bugetar individual

Compartimentul de contractare şi monitorizarea implementării proiectelor din cadrul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Compartimentului de contractare şi monitorizarea implementării proiectelor

Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor

5 zile

2.

Actul aditional/Ordinul de modificare încheiat la contractul/ordinul de finanţare din Fondul Social European, în cadrul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

- Contractul/Ordinul de finanţare, cu anexele aferente

- Documentele transmise de beneficiar prin care se fundamentează necesitatea încheierii actului adiţional la contractul de finanţare

- Decizia de aprobare a actului adiţional la contractul de finanţare

- Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacă este cazul

- Angajamentul individual, dacă este cazul

Compartimentul de contractare şi monitorizarea implementării proiectelor din cadrul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Compartimentului de contractare şi monitorizarea implementării proiectelor

Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor '

3 zile

3.

Protocoale de afiliere, convenţii, acorduri de participare la organisme internaţionale, protocoale şi acorduri de colaborare cu alte instituţii privind gestionarea fondurilor structurale ale Uniunii Europene

Documentele privind propunerea de afiliere

Compartimentele de specialitate din cadrul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative, după caz

Personalul

compartimentelor care iniţiază operaţiunea

Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor

5 zile

C. ORDONANŢAREA CHELTUIELILOR DIN CREDITE BUGETARE SI DIN ALTE FONDURI PUBLICE

1.

Ordonanţarea de plată privind cheltuielile validate în scopul efectuării plăţilor către beneficiarii Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", din fonduri UE, din cofinanţarea naţională şi taxa pe valoarea adăugată aferentă acestor sume

- Contractul/Ordinul de finanţare şi actul adiţional/Ordinul de modificare, dacă este cazul

- Cererea de rambursare cu anexele aferente

- Raportul tehnic de progres R2 (transmis la cererea de rambursare)

- Lista de verificare administrativă pentru raportul tehnic de progres R2

- Fişa de verificare administrativă a achiziţiilor publice

- Fişa de verificare financiară a cererii de rambursare

- Raportul final R3 anexat la cererea de rambursare finală, dacă este cazul

- Raportul de audit al proiectului, dacă este cazul

- Lista de verificare administrativă pentru raportul final R3

- Fişa de verificare financiară a cererii de rambursare finala

- Fişa de calcul pentru determinarea cheltuielilor eligibile pentru rambursare

- Fişa de calcul a majorărilor de întârziere, dacă este cazul'

- Raportul de control efectuat la nivelul beneficiarului, dacă este cazul

- Procesul-verbal de control, dacă este cazul

- Procesul-verbal de constatare a unei creanţe bugetare, dacă este cazul

- Centralizatorul privind debitele de redistribuit, dacă este cazul

- Extrasul de cont de disponibil din debite recuperate aferente Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

- Raportul de validare

Compartimentul management financiar din cadrul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Compartimentului management financiar

Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor '

3 zile

0

1

2

3

4

5

6

2.

Ordonanţarea de plată privind acordarea de prefinanţare beneficiarilor Programului operaţional „Dezvoltarea

capacităţii administrative", în

cadrul contractelor/ordinelor de finanţare încheiate

- Solicitarea de acordare a prefinanţării

- Lista de verificare a solicitării de acordare a prefinanţării din punct de vedere administrativ

- Lista de verificare a solicitării de acordare a prefinanţării din punct de vedere financiar

- Contractul/Ordinul de finanţare încheiat între Direcţia pentru dezvoltarea capacităţii administrative şi beneficiar

- Contractul de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de contractor)

Compartimentul management financiar din cadrul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Compartimentului management financiar

Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor

3 zile

D. CONCESIONAREA, ÎNCHIRIEREA, TRANSFERUL, VÂNZAREA Şl SCHIMBUL BUNURILOR DIN PATRIMONIUL INSTITUŢIILOR PUBLICE

Nu se aplică.

E. ALTE OPERAŢIUNI Şl DOCUMENTE SUPUSE CONTROLULUI FINANCIAR PREVENTIV PROPRIU

1.

Declaraţia de cheltuieli la nivelul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

- Anexa A- Declaraţia lunară de cheltuieli efectuate între... (data-limită de raportare precedentă) şi... (data-limită de raportare curentă)

- Anexa B - Certificatul de cheltuieli

- Anexa C1 - Debite recuperate prin transferul din contul Beneficiarului în contul Autorităţii de management, între... (data-limită de raportare precedentă) şi... (data-limită de raportare curentă)

- Anexa C2 - Debite recuperate prin deducere din plăţile către Beneficiar, între... (data-limită de raportare precedentă) şi... (data-limită de raportare curentă)

- Anexa D - Informaţii privind controalele desfăşurate de Autoritatea de management

- Rapoartele de verificare întocmite de Autoritatea de management, după caz, în scopul stabilirii eligibilităţii cheltuielilor incluse în declaraţia de cheltuieli, în perioada de referinţă (copii după rapoarte de control, rapoarte de validare), Centralizatorul rapoartelor trimestriale privind neregulile constatate de către Autoritatea de management

Compartimentul management financiar din cadrul Direcţiei pentru Dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Compartimentului management financiar

Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor

5 zile

2.

Cererea de fonduri/Notificarea de prefinanţare

- Prognoza fluxului de fonduri aferente contribuţiei Uniunii Europene pentru cheltuielile efectuate de Autoritatea de management în perioada n, n+11

- Prognoza fluxului de prefinanţare a Autorităţii de management în perioada n, n+11

- Extrasul contului de disponibil din FEN, prefinanţare şi fondul de indisponibilităţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

Compartimentul management financiar din cadrul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Compartimentului management financiar

Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul administraţiei şi internelor

3 zile

ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 547/2008)

LISTELE   DE   VERIFICARE

a operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv propriu

LISTA  DE  VERIFICARE   (CHECK-LIST)

a cererii de deschidere de credite bugetare

Cod A.1

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Nota de fundamentare pentru solicitarea deschiderii de credite

1.2.

Solicitările ordonatorilor secundari şi/sau terţiari, după caz, pentru repartizarea de credite bugetare

1.3.

Situaţia creditelor bugetare deschise anterior şi neutilizate

1.4.

Bugetul aprobat

2.

Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături legale, după caz, pentru:

2.1.

Actele justificative de la pct. 1

2.2.

Cererea pentru deschiderea de credite bugetare

3.

Incadrarea sumei pentru care se cere deschiderea de credite în:

3.1.

Creditele bugetare repartizate pe an/trimestre/luni şi detaliate conform clasificaţiei bugetare

3.2.

Limitele lunare de cheltuieli stabilite de Guvern

3.3.

Nivelul prevăzut în actul normativ de aprobare a acţiunii (unde este cazul)

3.4.

Nivelul rezultat din nota de fundamentare

4.

Stabilirea sumei pentru care se cere deschiderea de credite, având în vedere:

4.1.

Creditele deschise anterior si neutilizate

4.2.

Ca întreaga sumă să fie utilizată până la finele perioadei pentru care se solicită deschiderea

5.

Completarea corectă a cererii pentru deschiderea de credite cu privire la:

5.1.

Beneficiarul deschiderii de credite

5.2.

Conturile de Trezorerie

5.3.

Suma pentru care se cere deschiderea de credite

5.4.

Corespondenţa dintre suma solicitată şi detalierea de pe versoul formularului

5.5.

Celelalte rubrici prevăzute de formular

LISTA  DE  VERIFICARE   (CHECK-LIST)

a dispoziţiei bugetare/ordinului de plată pentru repartizarea creditelor bugetare (sau alimentări)

Cod A.2

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Nota de fundamentare pentru solicitările ordonatorilor principali, secundari şi/sau terţiari, după caz, pentru repartizarea de credite bugetare (alimentare de cont)

1.2.

Fundamentarea repartizării de credite pentru bugetul propriu, în cazul ordonatorului principal

1.3.

Cererea de deschidere de credite

1.4.

Bugetul aprobat

2.

Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături legale, după caz, pentru:

2.1.

Actele justificative de la pct. 1

2.2.

Dispoziţia bugetară pentru repartizarea creditelor bugetare

2.3.

Existenţa vizei de control financiar preventiv propriu pe Centralizatorul dispoziţiilor bugetare pentru repartizarea creditelor bugetare sau Borderoul centralizator al ordinelor de plată pentru alimentări de conturi

Nr. crt.

Obiectivele verificării

3.

Incadrarea sumei prevăzute pentru repartizare, în:

3.1.

Prevederile bugetului ordonantorului principal de credite, repartizate pe an/trimestre şi luni şi detaliate conform clasificaţiei bugetare

3.2.

Limitele de cheltuieli aprobate pe capitole, titluri ale clasificaţiei bugetare, pentru fiecare ordonator secundar şi/sau terţiar din subordine

3.3.

Cererea de deschidere de credite

3.4.

Nivelul dispoziţiei bugetare de retragere (când este cazul)

3.5.

Nivelul rezultat din solicitare/fundamentare

4.

Completarea corectă a dispoziţiei bugetare pentru repartizarea creditelor bugetare cu privire la:

4.1.

Beneficiarul creditelor repartizate

4.2.

Conturile de Trezorerie

4.3.

Suma repartizată

4.4.

Corespondenţa dintre suma repartizată şi detalierea de pe versoul formularului

4.5.

Totalul dispoziţiilor de repartizare sau al ordinelor de plată să corespundă cu Centralizatorul dispoziţiilor bugetare pentru repartizarea creditelor bugetare sau cu Borderoul centralizator al ordinelor de plată pentru alimentări de conturi

LISTA  DE  VERIFICARE   (CHECK-LIST)

a documentului pentru modificarea repartizării pe trimestre a creditelor bugetare, care se efectuează cu aprobarea Ministerului Finanţelor Publice

Cod A.3

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Nota de fundamentare a propunerii pentru modificarea repartizării iniţiale pe trimestre a creditelor

1.2.

Existenţa prevederilor bugetare în trimestrele, capitolele şi titlurile de cheltuieli pentru care urmează a se solicita modificările bugetare trimestriale

1.3.

Dacă modificarea este în competenţa de aprobare a Ministerului Finanţelor Publice sau a ordonatorilor principali

2.

Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături legale

2.1.

Actele justificative de la pct. 1

2.2.

Concordanţa propunerii de modificare cu obligaţiile ce decurg din acţiuni şi sarcini noi sau reprogramate

3.

Incadrarea modificărilor bugetare trimestriale solicitate în prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările ulterioare

4.

Incadrarea modificării repartizării pe trimestre a creditelor bugetare în prevederile legilor bugetare anuale

LISTA  DE  VERIFICARE   (CHECK-LIST)

a contractului/ordinului de finanţare din Fondul Social European, în cadrul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

Cod B.1

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Planificarea lansării cererilor de idei de proiecte şi a cererilor de proiecte

1.2.

Anunţul de lansare a cererii de proiecte pentru domeniul şi axa prioritară din care se finanţează proiectul

1.3.

Documentaţia pentru solicitant în vederea întocmirii cererii de finanţare (ghidul solicitantului)

1.4.

Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei desemnate

1.5.

Documentul de numire a evaluatorilor

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.6.

Lista de verificare a conformităţii administrative şi a eligibilităţii

1.7.

Raportul de evaluare a cererii de finanţare

1.8.

Decizia de finanţare

1.9.

Scrisoare de informare a solicitantului cu privire la decizia de finanţare a proiectului

1.10.

Documentul privind soluţionarea contestaţiilor referitoare la modul în care a fost evaluată cererea de finanţare

1.11.

Cererea de finanţare (în forma finală)

1.12.

Propunerea de angajare a unei cheltuieli

1.13.

Angajamentul bugetar individual

2.

Existenţa semnăturilor, vizelor, aprobărilor pentru:

2.1.

Planificarea lansării cererilor de idei de proiecte şi a cererilor de proiecte

2.2.

Anunţul de lansare a licitaţiei pentru domeniul şi axa prioritară din care se finanţează proiectul

2.3.

Documentaţia pentru solicitant în vederea întocmirii cererii de finanţare (ghidul solicitantului)

2.4.

Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei desemnate

2.5.

Documentul de numire a evaluatorilor

2.6.

Lista de verificare a conformităţii administrative şi a eligibilităţii

2.7.

Raportul de evaluare a cererii de finanţare

2.8.

Decizia de finanţare

2.9.

Scrisoare de informare a beneficiarului cu privire la rezultatul evaluării

2.10.

Cererea de finanţare (în forma finală)

2.11.

Documentul de soluţionare a posibilelor contestaţii referitoare la modul în care a fost evaluată cererea de finanţare

2.12.

Proiectul de contract de finanţare

2.13.

Propunerea de angajare a unei cheltuieli

2.14.

Angajamentul bugetar individual

3.

Incadrarea contractului/ordinului în:

3.1.

Nivelul creditelor bugetare şi/sau de angajament, după caz

3.2.

Valoarea cererii de finanţare aprobate pentru proiectul selectat

4.

Contractul/Ordinul:

4.1.

Obiectul contractului/ordinului să se încadreze în activităţile prevăzute în cererea de finanţare

4.2.

Valoarea totală a proiectului din contractul/ordinul de finanţare coincide cu valoarea totală a proiectului din cererea de finanţare

4.3.

Să fie încheiat în perioada de valabilitate a Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

4.4.

Să cuprindă datele de identificare a părţilor contractante

4.5.

Să se încadreze din punctul de vedere al obiectului în lista activităţilor eligibile, conform regulilor de eligibilitate stabilite la nivelul Autorităţii de management

4.6.

Să respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau comunitare, după caz

4.7.

Să prezinte viza de legalitate

LISTA  DE  VERIFICARE   (CHECK-LIST)

a actului adiţional/ordinului de modificare încheiat la contractul/ordinul de finanţare din Fondul Social European, în cadrul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

Cod B.2

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Contractul/ordinul de finanţare, cu anexele aferente

1.2.

Documentele transmise de beneficiar prin care se fundamentează necesitatea încheierii actului adiţional la contractul de finanţare

1.3.

Decizia de aprobare a actului adiţional la contractul de finanţare

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.4.

Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacă este cazul

1.5.

Angajamentul bugetar individual, dacă este cazul

2.

Existenţa semnăturilor, vizelor, aprobărilor pentru:

2.1.

Contractul/ordinul de finanţare

2.2.

Documentele transmise de beneficiar prin care se fundamentează necesitatea încheierii actului adiţional la contractul de finanţare

2.3.

Decizia de aprobare a actului adiţional la contractul de finanţare

2.4.

Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacă este cazul

2.5.

Angajamentul bugetar individual, dacă este cazul

3.

Incadrarea actului adiţional/ordinului de modificare în:

3.1.

Nivelul creditelor bugetare şi/sau de angajament, după caz

4.

Actul adiţional/Ordinul de modificare:

4.1.

Să fie încheiat în perioada de valabilitate a contractului/ordinului de finanţare

4.2.

Să fie încheiat în conformitate cu prevederile contractului/ordinului de finanţare

4.3.

Să cuprindă toate datele de identificare a părţilor contractante stipulate în contractul/ordinul de finanţare

4.4.

Să respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau comunitare, după caz

4.5.

Să prezinte viza de legalitate

LISTA  DE  VERIFICARE   (CHECK-LIST)

a protocoalelor de afiliere, convenţiilor, acordurilor de participare la organismele internaţionale, protocoalelor şi acordurilor de colaborare cu alte instituţii privind gestionarea fondurilor structurale ale Uniunii Europene

Cod B.3

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea operaţiunii

2.

Existenţa actului de ordin superior, ratificat

3.

Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături legale pentru nota de fundamentare

4.

Viza pentru legalitate a Compartimentului juridic

5.

Documentul să cuprindă clauze privind obligaţiile instituţiei conforme cu actul superior, ratificat

LISTA  DE  VERIFICARE   (CHECK-LIST)

a ordonanţării de plată privind cheltuielile validate în scopul efectuării plăţilor către beneficiarii Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", din fonduri ale Uniunii Europene, din cofinanţarea şi taxa pe valoarea adăugată aferentă acestor sume

Cod C.1

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Contractul/ordinul de finanţare şi actul adiţional/ordinul de modificare, dacă este cazul

1.2.

Cererea de rambursare cu anexele aferente

1.3.

Raportul tehnic de progres R2 (transmis la cererea de rambursare)

1.4.

Lista de verificare administrativă pentru raportul tehnic de progres R2

1.5.

Fişa de verificare administrativă a achiziţiilor publice

1.6.

Fisa de verificare financiară a cererii de rambursare

1.7.

Raportul final R3 anexat la cererea de rambursare finală, dacă este cazul

1.8.

Raportul de audit al proiectului, dacă este cazul

1.9.

Lista de verificare administrativă pentru raportul final R3

1.10.

Fisa de verificare financiară a cererii de rambursare finale

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.11.

Fişa de calcul pentru determinarea cheltuielilor eligibile pentru rambursare

1.12.

Fişa de calcul a majorărilor de întârziere, dacă este cazul

1.13.

Raportul de control efectuat la nivelul beneficiarului, dacă este cazul

1.14.

Procesul-verbal de control, dacă este cazul

1.15.

Procesul-verbal de constatare a unei creanţe bugetare, dacă este cazul

1.16.

Centralizatorul privind debitele de redistribuit, dacă este cazul

1.17.

Extrasul de cont de disponibil din debite recuperate aferente Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative" (PO DCA)

1.18.

Raportul de validare

2.

Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături legale pentru:

2.1.

Contractul/ordinul de finanţare şi actul adiţional/ordinul de modificare, dacă este cazul

2.2.

Cererea de rambursare cu anexele aferente

2.3.

Raportul tehnic de progres R2 (transmis la cererea de rambursare)

2.4.

Lista de verificare administrativă pentru raportul tehnic de progres R2

2.5.

Lista de verificare administrativă a achiziţiilor publice

2.6.

Fişa de verificare financiară a cererii de rambursare

2.7.

Raportul final R3, anexat la cererea de rambursare finală, dacă este cazul

2.8.

Raportul de audit al proiectului, dacă este cazul

2.9.

Fişa de verificare financiară a cererii de rambursare finale

2.10.

Fişa de calcul pentru determinarea cheltuielilor eligibile pentru rambursare

2.11.

Fişa de calcul al majorărilor de întârziere, dacă este cazul

2.12.

Raportul de control efectuat la nivelul beneficiarului, dacă este cazul

2.13.

Procesul-verbal de control, dacă este cazul

2.14.

Procesul-verbal de constatare a unei creanţe bugetare, dacă este cazul

2.15.

Centralizatorul privind debitele de redistribuit

2.16

Extrasul de cont de disponibil din debite recuperate aferente PO DCA

2.17.

Raportul de validare

2.18.

Centralizatorul privind plăţile de efectuat

2.19.

Ordonanţarea de plată la rambursare

3.

Stabilirea corectă a sumei propusă pentru plată

4.

Incadrarea sumei pentru care se solicită rambursarea în:

4.1.

Nivelul sumei din Raportul de validare

4.2.

Nivelul angajamentului bugetar

4.3.

Nivelul angajamentului legal

4.4.

Disponibilul în cont

5.

Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele justificative (corelarea între acestea) privind:

5.1.

Corespondenţa datelor dintre angajamentul bugetar individual şi ordonanţarea de plată la rambursare

5.2.

Corespondenţa datelor din ordonanţarea de plată la rambursare cu cele din actele justificative pentru:

5.2.1.

Natura plăţii

5.2.2.

Beneficiarul sumei

5.2.3.

Banca beneficiarului sumei (contul de la Trezorerie)

5.3.

Legalitatea şi regularitatea documentelor justificative, corespunzător prevederilor actelor normative care reglementează operaţiunea şi/sau domeniul respectiv

5.4.

Exactitatea sumei datorate care rezultă din Raportul de validare

5.5.

Calculul ratei cofinanţării pentru contribuţia Uniunii Europene şi buget naţional, atât în procent, cât şi ca sumă

LISTA  DE  VERIFICARE   (CHECK-LIST)

a ordonanţării de plată privind acordarea de prefinanţare beneficiarilor Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", în cadrul contractelor/ordinelor de finanţare încheiate

Cod C.2

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Solicitarea de acordare a prefinanţării

1.2.

Lista de verificare administrativă pentru solicitarea de acordare a prefinanţării

1.3

Graficul estimativ de depunere a cererilor de rambursare, actualizat

1.4.

Lista de verificare a prefinanţării din punct de vedere financiar

1.5.

Contractul de finanţare încheiat între Autoritatea de management pentru Programul operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative" (AM PO DCA) şi beneficiar

1.6

Contractul de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de contractor)

2.

Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături legale pentru:

2.1.

Lista de verificare administrativă pentru solicitarea de acordare a prefinanţării

2.2

Graficul estimativ de depunere a cererilor de rambursare, actualizat

2.3.

Lista de verificare a prefinanţării din punct de vedere financiar

2.4.

Contractul de finanţare încheiat între AM PO DCA şi beneficiar

2.5.

Documentele justificative au fost semnate de certificare în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii de către conducătorii compartimentelor de specialitate emitente.

2.6.

Ordonantarea de plată pentru acordarea de prefinanţare

3.

Stabilirea corectă a sumei propuse în limita de acordare a prefinanţării, în cuantum de maximum 15%

4.

Incadrarea sumei pentru care se solicită prefinanţare în:

4.1.

Solicitarea de acordare a prefinanţării

4.2.

Nivelul angajamentului bugetar individual

4.3.

Nivelul angajamentului legal

4.4.

Disponibilul în cont

5.

Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele justificative (corelarea între acestea) privind:

5.1.

Corespondenţa datelor dintre angajamentul bugetar individual şi ordonantarea de plată pentru acordarea de prefinanţare

5.2.

Corespondenţa datelor din ordonantarea de plată pentru acordarea de prefinanţare cu cele din actele justificative pentru:

5.2.1.

Natura plăţii

5.2.2.

Beneficiarul sumei

5.2.3.

Banca beneficiarului sumei

5.3.

Obiectivul contractului de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de contractor) să se încadreze în obiectivul din contractul de finanţare şi să fie în conformitate planul de achiziţii cuprins în cererea de finanţare

5.4.

Legalitatea şi regularitatea documentelor justificative, corespunzător prevederilor actelor normative care reglementează operaţiunea şi/sau domeniul respectiv

5.5.

Incadrarea sumei ordonanţate la plată în subdiviziunea corespunzătoare a clasificaţiei bugetare pentru care există angajament bugetar şi legal

LISTA  DE  VERIFICARE   (CHECK-LIST)

a declaraţiei de cheltuieli la nivelul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

E.1

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Anexa A- Declaraţia lunară de cheltuieli efectuate între.................si...................

1.2.

Anexa B - Certificatul de cheltuieli

1.3.

Anexa C1 - Debite recuperate prin transferul din contul Beneficiarului în contul Autorităţii de management (AM), între...(data-limită de raportare precedentă) şi...(data-limită de raportare curentă)

1.4.

Anexa C2 - Debite recuperate prin deducere din plăţile către Beneficiar, între      (data-limită de raportare precedentă) si......(data-limită de raportare curentă)

1.5.

Anexa D - Informaţii privind controalele desfăşurate de AM

1.6.

Rapoartele de verificare întocmite de AM, după caz, în scopul stabilirii eligibilităţii cheltuielilor incluse în declaraţia de cheltuieli, în perioada de referinţă (copii după rapoarte de control, rapoarte de validare), Centralizatorul rapoartelor trimestriale privind neregulile constatate de AM

2.

Existenţa semnăturilor, vizelor, aprobărilor pentru:

2.1.

Anexa A- Declaraţia lunară de cheltuieli efectuate între.................si...................

Anexa B - Certificatul de cheltuieli

Anexa C1 - Debite recuperate prin transferul din contul Beneficiarului în contul AM, între..............(data-limită de raportare precedentă) si..................(data-limită de raportare curentă)

2.2.

Anexa C2 - Debite recuperate prin deducere din plăţile către Beneficiar, între.................(data-limită de raportare precedentă) si..................(data-limită de raportare curentă)

2.3.

Anexa D - Informaţii privind controalele desfăşurate de AM

2.4.

Rapoartele de verificare întocmite de AM, după caz, în scopul stabilirii eligibilităţii cheltuielilor incluse în declaraţia de cheltuieli, în perioada de referinţă (copii după rapoarte de control, rapoarte de validare)

3.

Stabilirea corectă a cheltuielilor eligibile autorizate şi plătite în prezenta declaraţie

4.

Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele justificative (corelarea între acestea) privind:

4.1.

Corespondenţa datelor şi sumelor din anexa A a declaraţiei, coloana 2, cu cele înscrise în anexa B a declaraţiei, coloana 2

4.2.

Corespondenţa datelor şi sumelor din anexa B, coloana 4, cu cele din anexa C1 şi anexa C2

5.

Declaraţia:

5.1

Să fie încheiată în perioada de valabilitate a Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

5.2.

Să respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau comunitare, după caz

LISTA  DE  VERIFICARE   (CHECK-LIST)

a cererii de fonduri/notificării de prefinantare a Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

 

E.2

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Prognoza fluxului de fonduri aferente contribuţiei Uniunii Europene pentru cheltuielile efectuate de Autoritatea de management în perioada n, n+11, dacă este cazul

1.2.

Prognoza fluxului de prefinanţare a Autorităţii de management în perioada n, n+11, dacă este cazul

1.3.

Extrasul contului de disponibil din FEN, prefinanţare şi fondul de indisponibilităţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative" (PO DCA)

2.

Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături legale, după caz, pentru:

2.1.

Prognoza fluxului de fonduri aferente contribuţiei Uniunii Europene pentru cheltuielile efectuate de Autoritatea de management în perioada n, n+11, dacă este cazul

2.2.

Prognoza fluxului de prefinanţare a Autorităţii de management în perioada n, n+11, dacă este cazul

Nr. crt.

Obiectivele verificării

2.3.

Extrasul contului de disponibil din FEN, prefinanţare şi fondul de indisponibilităţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul PO DCA

2.4.

Cererea de fonduri din Fondul Social European/Notificarea de prefinanţare

3.

Incadrarea sumei pentru care se cere efectuarea plăţii intermediare/finale din Fondul Social European/plata prefinanţării către beneficiari în:

3.1.

Creditele bugetare aprobate şi repartizate pe an/trimestre/luni şi detaliate conform clasificatiei bugetare, din buget si anexele sale

4.

Stabilirea sumei pentru care se cere efectuarea plăţii intermediare/finale din Fondul Social European/plata prefinanţării către beneficiari, având în vedere:

4.1.

Creditele deschise anterior si neutilizate

4.2.

Ca întreaga suma să fie utilizată până la finele perioadei pentru care se solicită plata intermediară/finală/a prefinanţării

5.

Completarea corectă a cererii de fonduri/notificării de prefinanţare cu privire la:

5.1.

Beneficiarul cererii de fonduri/notificării de prefinanţare

5.2.

Conturile de trezorerie

5.3.

Suma pentru care se cere efectuarea plăţii intermediare/finale din Fondul Social European/plata prefinanţării către beneficiari

5.4.

Corespondenţa dintre suma solicitată şi detalierea din conţinutul formularului

5.5.

Celelalte rubrici prevăzute de formular


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 114/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 114 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu