ORDIN Nr
ORDIN Nr. 114
din 15 iunie 2009
pentru modificarea anexelor
nr. 1 si 3 la Ordinul ministrului internelor si reformei administrative nr.
547/2008 privind organizarea si exercitarea controlului financiar preventiv
propriu pentru bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, în cazul
operatiunilor privind gestionarea si implementarea asistentei financiare
nerambursabile alocate Programului operational „Dezvoltarea capacitatii
administrative"
ACT EMIS DE:
MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL
OFICIAL NR. 463 din 6 iulie 2009
Având în vedere prevederile Regulamentului (CE) nr.
1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii
generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social
European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr.
1.260/1999, ale Regulamentului (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie
2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr.
1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind
Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de
coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi
al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională, cu modificările
şi completările ulterioare, ale Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.995/2006 al
Consiliului din 13 decembrie 2006 de modificare a Regulamentului (CE, Euratom)
nr. 1.605/2002 privind Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al
Comunităţilor Europene, ale Regulamentului (CE, Euratom) nr. 2.342/2002 al
Comisiei din 23 decembrie 2002 de stabilire a normelor de aplicare a
Regulamentului (CE, Euratom) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind regulamentul
financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, ale Deciziei
CE nr. 5.748/2007 de adoptare a Programului operaţional „Dezvoltarea
capacităţii administrative", ale Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind
cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor
structurale, ale Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a
instrumentelor structurale, a prefinanţării şi a cofinanţării alocate de la
bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor
implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora
pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr. 249/2007, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordinului
ministrului economiei şi finanţelor nr. 911/2007 pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007
privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţării şi a
cofinanţării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de
dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor
structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, cu modificările şi completările
ulterioare, ale Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi
controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările ulterioare, ale
Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor
metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar
preventiv, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Acordului privind
managementul financiar şi controlul la nivelul Programului operaţional
„Dezvoltarea capacităţii administrative", aferent perioadei de programare
financiară 2007-2013, în România, încheiat între Autoritatea de Management şi
Autoritatea de Certificare şi Plată la data de 28 ianuarie 2008, înregistrat
sub nr. 421.176 din 5 februarie 2008, cu actele adiţionale în vigoare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Administraţiei şi Internelor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu
modificările ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi
internelor, emite următorul ordin:
Art. I. -Anexele nr. 1
şi 3 la Ordinul ministrului internelor şi reformei administrative nr. 547/2008
privind organizarea şi exercitarea controlului financiar preventiv propriu
pentru bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, în cazul
operaţiunilor privind gestionarea şi implementarea asistenţei financiare
nerambursabile alocate Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii
administrative", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
614 din 20 august 2008, se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2,
care fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - Direcţia
pentru dezvoltarea capacităţii administrative va lua măsuri de aplicare a
prezentului ordin.
Art. III. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor,
Dan Nica
ANEXA Nr. 1 (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 547/2008)
CADRUL GENERAL
privind proiectele de operaţiuni supuse controlului
financiar preventiv propriu
Nr. crt.
|
Proiectul de operaţiune supus
controlului financiar preventiv propriu
|
Documentele justificative
|
Compartimentul care iniţiază
operaţiunea
|
Persoane desemnate pentru acordarea
vizei
|
Termen de acordare a vizei
|
de specialitate
|
de control financiar preventiv
propriu
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
A. DESCHIDEREA, REPARTIZAREA Şl
MODIFICAREA CREDITELOR BUGETARE
|
1.
|
Cererea de deschidere de credite bugetare
|
- Notă justificativă
- Fundamentarea pe baza normelor specifice fiecărui ordonator de
credite pentru cheltuielile cuprinse în cererea de deschidere a creditelor
bugetare
- Deconturile justificative, pe articole bugetare
- Cereri de avans, după caz
|
Compartimentul management financiar din cadrul Direcţiei pentru
dezvoltarea capacităţii administrative
|
Personalul Compartimentului management financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul
administraţiei şi internelor
|
3 zile
|
2.
|
Dispoziţia bugetară sau, după caz, ordinul de plată pentru
repartizarea creditelor bugetare (sau alimentări)
|
Documentaţia privind fundamentarea sumelor înscrise în
dispoziţiile bugetare de repartizare pentru bugetul propriu şi bugetelor
ordonatorilor subordonaţi
|
Compartimentul management financiar din cadrul Direcţiei pentru
dezvoltarea capacităţii administrative
|
Personalul Compartimentului management financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul
administraţiei şi internelor
|
1 zi
|
3.
|
Documentul pentru modificarea repartizării pe trimestre a
creditelor bugetare, care se efectuează cu aprobarea Ministerului Finanţelor
Publice
|
Fundamentarea propunerii ordonatorului principal de credite
pentru modificarea repartizării iniţiale pe trimestre a creditelor bugetare
|
Compartimentul management financiar din cadrul Direcţiei pentru
dezvoltarea capacităţii administrative
|
Personalul Compartimentului management financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul
administraţiei şi internelor
|
3 zile
|
B. ANGAJAMENTE LEGALE DIN CARE
REZULTĂ DIRECT SAU INDIRECT OBLIGAŢII DE PLATĂ
|
1.
|
Contractul/ordinul de finanţare din Fondul Social European, în
cadrul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"
|
- Planificarea lansării cererilor de idei de proiecte şi a
cererilor de proiecte
- Anunţul de lansare a cererii de proiecte pentru domeniul şi axa
prioritară din care se finanţează proiectul
- Documentaţia pentru solicitant în vederea întocmirii cererii de
finanţare (ghidul solicitantului)
- Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei
desemnate
- Documentul de numire a evaluatorilor
- Lista de verificare a conformităţii administrative şi a
eligibilităţii
- Raportul de evaluare a cererii de finanţare
- Decizia de finanţare
- Scrisoare de informare a solicitantului cu privire la decizia
de finanţare a proiectului
- Documentul privind soluţionarea contestaţiilor referitoare la
modul în care a fost evaluată cererea de finanţare
- Cererea de finanţare (în forma finală)
- Propunerea de angajare a unei cheltuieli
- Angajamentul bugetar individual
|
Compartimentul de contractare şi monitorizarea implementării
proiectelor din cadrul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii
administrative
|
Personalul Compartimentului de contractare şi monitorizarea
implementării proiectelor
|
Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul
administraţiei şi internelor
|
5 zile
|
2.
|
Actul aditional/Ordinul de modificare încheiat la
contractul/ordinul de finanţare din Fondul Social European, în cadrul
Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"
|
- Contractul/Ordinul de finanţare, cu anexele aferente
- Documentele transmise de beneficiar prin care se fundamentează
necesitatea încheierii actului adiţional la contractul de finanţare
- Decizia de aprobare a actului adiţional la contractul de
finanţare
- Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacă este cazul
- Angajamentul individual, dacă este cazul
|
Compartimentul de contractare şi monitorizarea implementării
proiectelor din cadrul Direcţiei pentru dezvoltarea capacităţii
administrative
|
Personalul Compartimentului de contractare şi monitorizarea
implementării proiectelor
|
Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul
administraţiei şi internelor '
|
3 zile
|
3.
|
Protocoale de afiliere, convenţii, acorduri de participare la
organisme internaţionale, protocoale şi acorduri de colaborare cu alte
instituţii privind gestionarea fondurilor structurale ale Uniunii Europene
|
Documentele privind propunerea de afiliere
|
Compartimentele de specialitate din cadrul Direcţiei pentru
dezvoltarea capacităţii administrative, după caz
|
Personalul
compartimentelor care iniţiază operaţiunea
|
Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul
administraţiei şi internelor
|
5 zile
|
C. ORDONANŢAREA CHELTUIELILOR DIN
CREDITE BUGETARE SI DIN ALTE FONDURI PUBLICE
|
1.
|
Ordonanţarea de plată privind cheltuielile validate în scopul
efectuării plăţilor către beneficiarii Programului operaţional „Dezvoltarea
capacităţii administrative", din fonduri UE, din cofinanţarea naţională
şi taxa pe valoarea adăugată aferentă acestor sume
|
- Contractul/Ordinul de finanţare şi actul adiţional/Ordinul de
modificare, dacă este cazul
- Cererea de rambursare cu anexele aferente
- Raportul tehnic de progres R2 (transmis la cererea de
rambursare)
- Lista de verificare administrativă pentru raportul tehnic de
progres R2
- Fişa de verificare administrativă a achiziţiilor publice
- Fişa de verificare financiară a cererii de rambursare
- Raportul final R3 anexat la cererea de rambursare finală, dacă
este cazul
- Raportul de audit al proiectului, dacă este cazul
- Lista de verificare administrativă pentru raportul final R3
- Fişa de verificare financiară a cererii de rambursare finala
- Fişa de calcul pentru determinarea cheltuielilor eligibile
pentru rambursare
- Fişa de calcul a majorărilor de întârziere, dacă este cazul'
- Raportul de control efectuat la nivelul beneficiarului, dacă
este cazul
- Procesul-verbal de control, dacă este cazul
- Procesul-verbal de constatare a unei creanţe bugetare, dacă
este cazul
- Centralizatorul privind debitele de redistribuit, dacă este
cazul
- Extrasul de cont de disponibil din debite recuperate aferente
Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"
- Raportul de validare
|
Compartimentul management financiar din cadrul Direcţiei pentru
dezvoltarea capacităţii administrative
|
Personalul Compartimentului management financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul
administraţiei şi internelor '
|
3 zile
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
2.
|
Ordonanţarea de plată privind acordarea de prefinanţare
beneficiarilor Programului operaţional „Dezvoltarea
capacităţii administrative", în
cadrul contractelor/ordinelor de finanţare încheiate
|
- Solicitarea de acordare a prefinanţării
- Lista de verificare a solicitării de acordare a prefinanţării
din punct de vedere administrativ
- Lista de verificare a solicitării de acordare a prefinanţării
din punct de vedere financiar
- Contractul/Ordinul de finanţare încheiat între Direcţia pentru
dezvoltarea capacităţii administrative şi beneficiar
- Contractul de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi
un terţ (operator economic, alt tip de contractor)
|
Compartimentul management financiar din cadrul Direcţiei pentru
dezvoltarea capacităţii administrative
|
Personalul Compartimentului management financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul
administraţiei şi internelor
|
3 zile
|
D. CONCESIONAREA, ÎNCHIRIEREA,
TRANSFERUL, VÂNZAREA Şl SCHIMBUL BUNURILOR DIN PATRIMONIUL INSTITUŢIILOR
PUBLICE
|
Nu se aplică.
|
E. ALTE OPERAŢIUNI Şl DOCUMENTE
SUPUSE CONTROLULUI FINANCIAR PREVENTIV PROPRIU
|
1.
|
Declaraţia de cheltuieli la nivelul Programului operaţional
„Dezvoltarea capacităţii administrative"
|
- Anexa A- Declaraţia lunară de cheltuieli efectuate între...
(data-limită de raportare precedentă) şi... (data-limită de raportare
curentă)
- Anexa B - Certificatul de cheltuieli
- Anexa C1 - Debite recuperate prin transferul din contul
Beneficiarului în contul Autorităţii de management, între... (data-limită de
raportare precedentă) şi... (data-limită de raportare curentă)
- Anexa C2 - Debite recuperate prin deducere din plăţile către
Beneficiar, între... (data-limită de raportare precedentă) şi... (data-limită
de raportare curentă)
- Anexa D - Informaţii privind controalele desfăşurate de
Autoritatea de management
- Rapoartele de verificare întocmite de Autoritatea de
management, după caz, în scopul stabilirii eligibilităţii cheltuielilor
incluse în declaraţia de cheltuieli, în perioada de referinţă (copii după
rapoarte de control, rapoarte de validare), Centralizatorul rapoartelor
trimestriale privind neregulile constatate de către Autoritatea de management
|
Compartimentul management financiar din cadrul Direcţiei pentru
Dezvoltarea capacităţii administrative
|
Personalul Compartimentului management financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul
administraţiei şi internelor
|
5 zile
|
2.
|
Cererea de fonduri/Notificarea de prefinanţare
|
- Prognoza fluxului de fonduri aferente contribuţiei Uniunii
Europene pentru cheltuielile efectuate de Autoritatea de management în
perioada n, n+11
- Prognoza fluxului de prefinanţare a Autorităţii de management
în perioada n, n+11
- Extrasul contului de disponibil din FEN, prefinanţare şi fondul
de indisponibilităţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea
proiectelor din cadrul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii
administrative"
|
Compartimentul management financiar din cadrul Direcţiei pentru
dezvoltarea capacităţii administrative
|
Personalul Compartimentului management financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al viceprim-ministrului, ministrul
administraţiei şi internelor
|
3 zile
|
ANEXA Nr. 2 (Anexa nr. 3 la Ordinul nr. 547/2008)
LISTELE DE VERIFICARE
a operaţiunilor supuse controlului financiar
preventiv propriu
LISTA DE VERIFICARE (CHECK-LIST)
a cererii de deschidere de credite bugetare
Cod A.1
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Nota de fundamentare pentru solicitarea deschiderii de credite
|
1.2.
|
Solicitările ordonatorilor secundari şi/sau terţiari, după caz,
pentru repartizarea de credite bugetare
|
1.3.
|
Situaţia creditelor bugetare deschise anterior şi neutilizate
|
1.4.
|
Bugetul aprobat
|
2.
|
Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături
legale, după caz, pentru:
|
2.1.
|
Actele justificative de la pct. 1
|
2.2.
|
Cererea pentru deschiderea de credite bugetare
|
3.
|
Incadrarea sumei pentru care se cere deschiderea de credite în:
|
3.1.
|
Creditele bugetare repartizate pe an/trimestre/luni şi detaliate
conform clasificaţiei bugetare
|
3.2.
|
Limitele lunare de cheltuieli stabilite de Guvern
|
3.3.
|
Nivelul prevăzut în actul normativ de aprobare a acţiunii (unde
este cazul)
|
3.4.
|
Nivelul rezultat din nota de fundamentare
|
4.
|
Stabilirea sumei pentru care se cere deschiderea de credite,
având în vedere:
|
4.1.
|
Creditele deschise anterior si neutilizate
|
4.2.
|
Ca întreaga sumă să fie utilizată până la finele perioadei pentru
care se solicită deschiderea
|
5.
|
Completarea corectă a cererii pentru deschiderea de credite cu
privire la:
|
5.1.
|
Beneficiarul deschiderii de credite
|
5.2.
|
Conturile de Trezorerie
|
5.3.
|
Suma pentru care se cere deschiderea de credite
|
5.4.
|
Corespondenţa dintre suma solicitată şi detalierea de pe versoul
formularului
|
5.5.
|
Celelalte rubrici prevăzute de formular
|
LISTA DE VERIFICARE (CHECK-LIST)
a dispoziţiei bugetare/ordinului de plată pentru
repartizarea creditelor bugetare (sau alimentări)
Cod A.2
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Nota de fundamentare pentru solicitările ordonatorilor
principali, secundari şi/sau terţiari, după caz, pentru repartizarea de
credite bugetare (alimentare de cont)
|
1.2.
|
Fundamentarea repartizării de credite pentru bugetul propriu, în
cazul ordonatorului principal
|
1.3.
|
Cererea de deschidere de credite
|
1.4.
|
Bugetul aprobat
|
2.
|
Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături
legale, după caz, pentru:
|
2.1.
|
Actele justificative de la pct. 1
|
2.2.
|
Dispoziţia bugetară pentru repartizarea creditelor bugetare
|
2.3.
|
Existenţa vizei de control financiar preventiv propriu pe
Centralizatorul dispoziţiilor bugetare pentru repartizarea creditelor
bugetare sau Borderoul centralizator al ordinelor de plată pentru alimentări
de conturi
|
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
3.
|
Incadrarea sumei prevăzute pentru repartizare, în:
|
3.1.
|
Prevederile bugetului ordonantorului principal de credite,
repartizate pe an/trimestre şi luni şi detaliate conform clasificaţiei
bugetare
|
3.2.
|
Limitele de cheltuieli aprobate pe capitole, titluri ale
clasificaţiei bugetare, pentru fiecare ordonator secundar şi/sau terţiar din
subordine
|
3.3.
|
Cererea de deschidere de credite
|
3.4.
|
Nivelul dispoziţiei bugetare de retragere (când este cazul)
|
3.5.
|
Nivelul rezultat din solicitare/fundamentare
|
4.
|
Completarea corectă a dispoziţiei bugetare pentru repartizarea
creditelor bugetare cu privire la:
|
4.1.
|
Beneficiarul creditelor repartizate
|
4.2.
|
Conturile de Trezorerie
|
4.3.
|
Suma repartizată
|
4.4.
|
Corespondenţa dintre suma repartizată şi detalierea de pe versoul
formularului
|
4.5.
|
Totalul dispoziţiilor de repartizare sau al ordinelor de plată să
corespundă cu Centralizatorul dispoziţiilor bugetare pentru repartizarea
creditelor bugetare sau cu Borderoul centralizator al ordinelor de plată
pentru alimentări de conturi
|
LISTA DE VERIFICARE (CHECK-LIST)
a documentului pentru modificarea repartizării pe
trimestre a creditelor bugetare, care se efectuează cu aprobarea Ministerului
Finanţelor Publice
Cod A.3
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Nota de fundamentare a propunerii pentru modificarea repartizării
iniţiale pe trimestre a creditelor
|
1.2.
|
Existenţa prevederilor bugetare în trimestrele, capitolele şi
titlurile de cheltuieli pentru care urmează a se solicita modificările
bugetare trimestriale
|
1.3.
|
Dacă modificarea este în competenţa de aprobare a Ministerului
Finanţelor Publice sau a ordonatorilor principali
|
2.
|
Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături
legale
|
2.1.
|
Actele justificative de la pct. 1
|
2.2.
|
Concordanţa propunerii de modificare cu obligaţiile ce decurg din
acţiuni şi sarcini noi sau reprogramate
|
3.
|
Incadrarea modificărilor bugetare trimestriale solicitate în
prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările
ulterioare
|
4.
|
Incadrarea modificării repartizării pe trimestre a creditelor
bugetare în prevederile legilor bugetare anuale
|
LISTA DE VERIFICARE (CHECK-LIST)
a contractului/ordinului de finanţare din Fondul
Social European, în cadrul Programului operaţional
„Dezvoltarea capacităţii administrative"
Cod B.1
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Planificarea lansării cererilor de idei de proiecte şi a
cererilor de proiecte
|
1.2.
|
Anunţul de lansare a cererii de proiecte pentru domeniul şi axa
prioritară din care se finanţează proiectul
|
1.3.
|
Documentaţia pentru solicitant în vederea întocmirii cererii de
finanţare (ghidul solicitantului)
|
1.4.
|
Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei
desemnate
|
1.5.
|
Documentul de numire a evaluatorilor
|
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.6.
|
Lista de verificare a conformităţii administrative şi a
eligibilităţii
|
1.7.
|
Raportul de evaluare a cererii de finanţare
|
1.8.
|
Decizia de finanţare
|
1.9.
|
Scrisoare de informare a solicitantului cu privire la decizia de
finanţare a proiectului
|
1.10.
|
Documentul privind soluţionarea contestaţiilor referitoare la
modul în care a fost evaluată cererea de finanţare
|
1.11.
|
Cererea de finanţare (în forma finală)
|
1.12.
|
Propunerea de angajare a unei cheltuieli
|
1.13.
|
Angajamentul bugetar individual
|
2.
|
Existenţa semnăturilor, vizelor, aprobărilor pentru:
|
2.1.
|
Planificarea lansării cererilor de idei de proiecte şi a
cererilor de proiecte
|
2.2.
|
Anunţul de lansare a licitaţiei pentru domeniul şi axa prioritară
din care se finanţează proiectul
|
2.3.
|
Documentaţia pentru solicitant în vederea întocmirii cererii de
finanţare (ghidul solicitantului)
|
2.4.
|
Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei
desemnate
|
2.5.
|
Documentul de numire a evaluatorilor
|
2.6.
|
Lista de verificare a conformităţii administrative şi a
eligibilităţii
|
2.7.
|
Raportul de evaluare a cererii de finanţare
|
2.8.
|
Decizia de finanţare
|
2.9.
|
Scrisoare de informare a beneficiarului cu privire la rezultatul
evaluării
|
2.10.
|
Cererea de finanţare (în forma finală)
|
2.11.
|
Documentul de soluţionare a posibilelor contestaţii referitoare
la modul în care a fost evaluată cererea de finanţare
|
2.12.
|
Proiectul de contract de finanţare
|
2.13.
|
Propunerea de angajare a unei cheltuieli
|
2.14.
|
Angajamentul bugetar individual
|
3.
|
Incadrarea contractului/ordinului în:
|
3.1.
|
Nivelul creditelor bugetare şi/sau de angajament, după caz
|
3.2.
|
Valoarea cererii de finanţare aprobate pentru proiectul selectat
|
4.
|
Contractul/Ordinul:
|
4.1.
|
Obiectul contractului/ordinului să se încadreze în activităţile
prevăzute în cererea de finanţare
|
4.2.
|
Valoarea totală a proiectului din contractul/ordinul de finanţare
coincide cu valoarea totală a proiectului din cererea de finanţare
|
4.3.
|
Să fie încheiat în perioada de valabilitate a Programului
operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"
|
4.4.
|
Să cuprindă datele de identificare a părţilor contractante
|
4.5.
|
Să se încadreze din punctul de vedere al obiectului în lista
activităţilor eligibile, conform regulilor de eligibilitate stabilite la
nivelul Autorităţii de management
|
4.6.
|
Să respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau
comunitare, după caz
|
4.7.
|
Să prezinte viza de legalitate
|
LISTA DE VERIFICARE (CHECK-LIST)
a actului adiţional/ordinului de modificare încheiat
la contractul/ordinul de finanţare din Fondul Social European, în cadrul
Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"
Cod B.2
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Contractul/ordinul de finanţare, cu anexele aferente
|
1.2.
|
Documentele transmise de beneficiar prin care se fundamentează
necesitatea încheierii actului adiţional la contractul de finanţare
|
1.3.
|
Decizia de aprobare a actului adiţional la contractul de
finanţare
|
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.4.
|
Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacă este cazul
|
1.5.
|
Angajamentul bugetar individual, dacă este cazul
|
2.
|
Existenţa semnăturilor, vizelor, aprobărilor pentru:
|
2.1.
|
Contractul/ordinul de finanţare
|
2.2.
|
Documentele transmise de beneficiar prin care se fundamentează
necesitatea încheierii actului adiţional la contractul de finanţare
|
2.3.
|
Decizia de aprobare a actului adiţional la contractul de
finanţare
|
2.4.
|
Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacă este cazul
|
2.5.
|
Angajamentul bugetar individual, dacă este cazul
|
3.
|
Incadrarea actului adiţional/ordinului de modificare în:
|
3.1.
|
Nivelul creditelor bugetare şi/sau de angajament, după caz
|
4.
|
Actul adiţional/Ordinul de modificare:
|
4.1.
|
Să fie încheiat în perioada de valabilitate a
contractului/ordinului de finanţare
|
4.2.
|
Să fie încheiat în conformitate cu prevederile
contractului/ordinului de finanţare
|
4.3.
|
Să cuprindă toate datele de identificare a părţilor contractante
stipulate în contractul/ordinul de finanţare
|
4.4.
|
Să respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau
comunitare, după caz
|
4.5.
|
Să prezinte viza de legalitate
|
LISTA DE VERIFICARE (CHECK-LIST)
a protocoalelor de afiliere, convenţiilor,
acordurilor de participare la organismele internaţionale, protocoalelor şi
acordurilor de colaborare cu alte instituţii privind gestionarea fondurilor
structurale ale Uniunii Europene
Cod B.3
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa notei de fundamentare privind necesitatea şi
oportunitatea operaţiunii
|
2.
|
Existenţa actului de ordin superior, ratificat
|
3.
|
Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături
legale pentru nota de fundamentare
|
4.
|
Viza pentru legalitate a Compartimentului juridic
|
5.
|
Documentul să cuprindă clauze privind obligaţiile instituţiei
conforme cu actul superior, ratificat
|
LISTA DE VERIFICARE (CHECK-LIST)
a ordonanţării de plată privind cheltuielile
validate în scopul efectuării plăţilor către beneficiarii Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii
administrative", din fonduri ale Uniunii Europene, din cofinanţarea
şi taxa pe valoarea adăugată aferentă acestor sume
Cod C.1
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Contractul/ordinul de finanţare şi actul adiţional/ordinul de
modificare, dacă este cazul
|
1.2.
|
Cererea de rambursare cu anexele aferente
|
1.3.
|
Raportul tehnic de progres R2 (transmis la cererea de rambursare)
|
1.4.
|
Lista de verificare administrativă pentru raportul tehnic de
progres R2
|
1.5.
|
Fişa de verificare administrativă a achiziţiilor publice
|
1.6.
|
Fisa de verificare financiară a cererii de rambursare
|
1.7.
|
Raportul final R3 anexat la cererea de rambursare finală, dacă
este cazul
|
1.8.
|
Raportul de audit al proiectului, dacă este cazul
|
1.9.
|
Lista de verificare administrativă pentru raportul final R3
|
1.10.
|
Fisa de verificare financiară a cererii de rambursare finale
|
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.11.
|
Fişa de calcul pentru determinarea cheltuielilor eligibile pentru
rambursare
|
1.12.
|
Fişa de calcul a majorărilor de întârziere, dacă este cazul
|
1.13.
|
Raportul de control efectuat la nivelul beneficiarului, dacă este
cazul
|
1.14.
|
Procesul-verbal de control, dacă este cazul
|
1.15.
|
Procesul-verbal de constatare a unei creanţe bugetare, dacă este
cazul
|
1.16.
|
Centralizatorul privind debitele de redistribuit, dacă este cazul
|
1.17.
|
Extrasul de cont de disponibil din debite recuperate aferente
Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative" (PO
DCA)
|
1.18.
|
Raportul de validare
|
2.
|
Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături
legale pentru:
|
2.1.
|
Contractul/ordinul de finanţare şi actul adiţional/ordinul de
modificare, dacă este cazul
|
2.2.
|
Cererea de rambursare cu anexele aferente
|
2.3.
|
Raportul tehnic de progres R2 (transmis la cererea de rambursare)
|
2.4.
|
Lista de verificare administrativă pentru raportul tehnic de
progres R2
|
2.5.
|
Lista de verificare administrativă a achiziţiilor publice
|
2.6.
|
Fişa de verificare financiară a cererii de rambursare
|
2.7.
|
Raportul final R3, anexat la cererea de rambursare finală, dacă
este cazul
|
2.8.
|
Raportul de audit al proiectului, dacă este cazul
|
2.9.
|
Fişa de verificare financiară a cererii de rambursare finale
|
2.10.
|
Fişa de calcul pentru determinarea cheltuielilor eligibile pentru
rambursare
|
2.11.
|
Fişa de calcul al majorărilor de întârziere, dacă este cazul
|
2.12.
|
Raportul de control efectuat la nivelul beneficiarului, dacă este
cazul
|
2.13.
|
Procesul-verbal de control, dacă este cazul
|
2.14.
|
Procesul-verbal de constatare a unei creanţe bugetare, dacă este
cazul
|
2.15.
|
Centralizatorul privind debitele de redistribuit
|
2.16
|
Extrasul de cont de disponibil din debite recuperate aferente PO
DCA
|
2.17.
|
Raportul de validare
|
2.18.
|
Centralizatorul privind plăţile de efectuat
|
2.19.
|
Ordonanţarea de plată la rambursare
|
3.
|
Stabilirea corectă a sumei propusă pentru plată
|
4.
|
Incadrarea sumei pentru care se solicită rambursarea în:
|
4.1.
|
Nivelul sumei din Raportul de validare
|
4.2.
|
Nivelul angajamentului bugetar
|
4.3.
|
Nivelul angajamentului legal
|
4.4.
|
Disponibilul în cont
|
5.
|
Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele
justificative (corelarea între acestea) privind:
|
5.1.
|
Corespondenţa datelor dintre angajamentul bugetar individual şi
ordonanţarea de plată la rambursare
|
5.2.
|
Corespondenţa datelor din ordonanţarea de plată la rambursare cu
cele din actele justificative pentru:
|
5.2.1.
|
Natura plăţii
|
5.2.2.
|
Beneficiarul sumei
|
5.2.3.
|
Banca beneficiarului sumei (contul de la Trezorerie)
|
5.3.
|
Legalitatea şi regularitatea documentelor justificative,
corespunzător prevederilor actelor normative care reglementează operaţiunea
şi/sau domeniul respectiv
|
5.4.
|
Exactitatea sumei datorate care rezultă din Raportul de validare
|
5.5.
|
Calculul ratei cofinanţării pentru contribuţia Uniunii Europene
şi buget naţional, atât în procent, cât şi ca sumă
|
LISTA DE VERIFICARE (CHECK-LIST)
a ordonanţării de plată privind acordarea de
prefinanţare beneficiarilor Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii
administrative", în cadrul contractelor/ordinelor de finanţare încheiate
Cod C.2
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Solicitarea de acordare a prefinanţării
|
1.2.
|
Lista de verificare administrativă pentru solicitarea de acordare
a prefinanţării
|
1.3
|
Graficul estimativ de depunere a cererilor de rambursare,
actualizat
|
1.4.
|
Lista de verificare a prefinanţării din punct de vedere financiar
|
1.5.
|
Contractul de finanţare încheiat între Autoritatea de management
pentru Programul operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative" (AM
PO DCA) şi beneficiar
|
1.6
|
Contractul de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi
un terţ (operator economic, alt tip de contractor)
|
2.
|
Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături
legale pentru:
|
2.1.
|
Lista de verificare administrativă pentru solicitarea de acordare
a prefinanţării
|
2.2
|
Graficul estimativ de depunere a cererilor de rambursare,
actualizat
|
2.3.
|
Lista de verificare a prefinanţării din punct de vedere financiar
|
2.4.
|
Contractul de finanţare încheiat între AM PO DCA şi beneficiar
|
2.5.
|
Documentele justificative au fost semnate de certificare în
privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii de către conducătorii
compartimentelor de specialitate emitente.
|
2.6.
|
Ordonantarea de plată pentru acordarea de prefinanţare
|
3.
|
Stabilirea corectă a sumei propuse în limita de acordare a
prefinanţării, în cuantum de maximum 15%
|
4.
|
Incadrarea sumei pentru care se solicită prefinanţare în:
|
4.1.
|
Solicitarea de acordare a prefinanţării
|
4.2.
|
Nivelul angajamentului bugetar individual
|
4.3.
|
Nivelul angajamentului legal
|
4.4.
|
Disponibilul în cont
|
5.
|
Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele
justificative (corelarea între acestea) privind:
|
5.1.
|
Corespondenţa datelor dintre angajamentul bugetar individual şi
ordonantarea de plată pentru acordarea de prefinanţare
|
5.2.
|
Corespondenţa datelor din ordonantarea de plată pentru acordarea
de prefinanţare cu cele din actele justificative pentru:
|
5.2.1.
|
Natura plăţii
|
5.2.2.
|
Beneficiarul sumei
|
5.2.3.
|
Banca beneficiarului sumei
|
5.3.
|
Obiectivul contractului de prestare de servicii încheiat între
beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de contractor) să se
încadreze în obiectivul din contractul de finanţare şi să fie în conformitate
planul de achiziţii cuprins în cererea de finanţare
|
5.4.
|
Legalitatea şi regularitatea documentelor justificative,
corespunzător prevederilor actelor normative care reglementează operaţiunea
şi/sau domeniul respectiv
|
5.5.
|
Incadrarea sumei ordonanţate la plată în subdiviziunea
corespunzătoare a clasificaţiei bugetare pentru care există angajament
bugetar şi legal
|
LISTA DE VERIFICARE (CHECK-LIST)
a declaraţiei de cheltuieli la nivelul Programului
operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"
E.1
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Anexa A- Declaraţia lunară de cheltuieli efectuate
între.................si...................
|
1.2.
|
Anexa B - Certificatul de cheltuieli
|
1.3.
|
Anexa C1 - Debite recuperate prin transferul din contul
Beneficiarului în contul Autorităţii de management (AM), între...(data-limită
de raportare precedentă) şi...(data-limită de raportare curentă)
|
1.4.
|
Anexa C2 - Debite recuperate prin deducere din plăţile către
Beneficiar, între (data-limită de raportare precedentă)
si......(data-limită de raportare curentă)
|
1.5.
|
Anexa D - Informaţii privind controalele desfăşurate de AM
|
1.6.
|
Rapoartele de verificare întocmite de AM, după caz, în scopul
stabilirii eligibilităţii cheltuielilor incluse în declaraţia de cheltuieli,
în perioada de referinţă (copii după rapoarte de control, rapoarte de
validare), Centralizatorul rapoartelor trimestriale privind neregulile
constatate de AM
|
2.
|
Existenţa semnăturilor, vizelor, aprobărilor pentru:
|
2.1.
|
Anexa A- Declaraţia lunară de cheltuieli efectuate
între.................si...................
|
|
Anexa B - Certificatul de cheltuieli
|
|
Anexa C1 - Debite recuperate prin transferul din contul
Beneficiarului în contul AM, între..............(data-limită de raportare
precedentă) si..................(data-limită de raportare curentă)
|
2.2.
|
Anexa C2 - Debite recuperate prin deducere din plăţile către
Beneficiar, între.................(data-limită de raportare precedentă)
si..................(data-limită de raportare curentă)
|
2.3.
|
Anexa D - Informaţii privind controalele desfăşurate de AM
|
2.4.
|
Rapoartele de verificare întocmite de AM, după caz, în scopul
stabilirii eligibilităţii cheltuielilor incluse în declaraţia de cheltuieli,
în perioada de referinţă (copii după rapoarte de control, rapoarte de
validare)
|
3.
|
Stabilirea corectă a cheltuielilor eligibile autorizate şi
plătite în prezenta declaraţie
|
4.
|
Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele
justificative (corelarea între acestea) privind:
|
4.1.
|
Corespondenţa datelor şi sumelor din anexa A a declaraţiei,
coloana 2, cu cele înscrise în anexa B a declaraţiei, coloana 2
|
4.2.
|
Corespondenţa datelor şi sumelor din anexa B, coloana 4, cu cele
din anexa C1 şi anexa C2
|
5.
|
Declaraţia:
|
5.1
|
Să fie încheiată în perioada de valabilitate a Programului
operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"
|
5.2.
|
Să respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau
comunitare, după caz
|
LISTA DE VERIFICARE (CHECK-LIST)
a cererii de fonduri/notificării de prefinantare a
Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"
E.2
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Prognoza fluxului de fonduri aferente contribuţiei Uniunii
Europene pentru cheltuielile efectuate de Autoritatea de management în
perioada n, n+11, dacă este cazul
|
1.2.
|
Prognoza fluxului de prefinanţare a Autorităţii de management în
perioada n, n+11, dacă este cazul
|
1.3.
|
Extrasul contului de disponibil din FEN, prefinanţare şi fondul
de indisponibilităţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea
proiectelor din cadrul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii
administrative" (PO DCA)
|
2.
|
Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături
legale, după caz, pentru:
|
2.1.
|
Prognoza fluxului de fonduri aferente contribuţiei Uniunii
Europene pentru cheltuielile efectuate de Autoritatea de management în
perioada n, n+11, dacă este cazul
|
2.2.
|
Prognoza fluxului de prefinanţare a Autorităţii de management în
perioada n, n+11, dacă este cazul
|
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
2.3.
|
Extrasul contului de disponibil din FEN, prefinanţare şi fondul
de indisponibilităţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea
proiectelor din cadrul PO DCA
|
2.4.
|
Cererea de fonduri din Fondul Social European/Notificarea de
prefinanţare
|
3.
|
Incadrarea sumei pentru care se cere efectuarea plăţii
intermediare/finale din Fondul Social European/plata prefinanţării către
beneficiari în:
|
3.1.
|
Creditele bugetare aprobate şi repartizate pe an/trimestre/luni
şi detaliate conform clasificatiei bugetare, din buget si anexele sale
|
4.
|
Stabilirea sumei pentru care se cere efectuarea plăţii
intermediare/finale din Fondul Social European/plata prefinanţării către
beneficiari, având în vedere:
|
4.1.
|
Creditele deschise anterior si neutilizate
|
4.2.
|
Ca întreaga suma să fie utilizată până la finele perioadei pentru
care se solicită plata intermediară/finală/a prefinanţării
|
5.
|
Completarea corectă a cererii de fonduri/notificării de prefinanţare
cu privire la:
|
5.1.
|
Beneficiarul cererii de fonduri/notificării de prefinanţare
|
5.2.
|
Conturile de trezorerie
|
5.3.
|
Suma pentru care se cere efectuarea plăţii intermediare/finale
din Fondul Social European/plata prefinanţării către beneficiari
|
5.4.
|
Corespondenţa dintre suma solicitată şi detalierea din conţinutul
formularului
|
5.5.
|
Celelalte rubrici prevăzute de formular
|
|