ORDIN Nr. 547
din 16 iulie 2008
privind organizarea si
exercitarea controlului financiar preventiv propriu pentru bugetul propriu al
ordonatorului principal de credite, in cazul operatiunilor privind gestionarea
si implementarea asistentei financiare nerambursabile alocate Programului operational
„Dezvoltarea capacitatii administrative"
ACT EMIS DE:
MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 614 din 20 august 2008
Având în vedere prevederile Regulamentului (CE) nr.
1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare
Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a
Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, Regulamentului Comisiei nr. 1.828/2006
privind stabilirea regulilor de implementare a Regulamentului Consiliului nr.
1.083/2006, cu modificările şi completările ulterioare, Regulamentului (CE,
EURATOM) nr. 1.995/2006 al Consiliului din 13 decembrie 2006 de modificare a
Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 1.605/2002 privind Regulamentul financiar
aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, Regulamentului (CE,
EURATOM) nr. 2.342/2002 al Comisiei din 23 decembrie 2002 de stabilire a
normelor de aplicare a Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 1.605/2002 al
Consiliului privind Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al
Comunităţilor Europene, Deciziei CE 5.748/2007 de adoptare a Programului
operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", Hotărârii Guvernului
nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a
instrumentelor structurale, Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de
alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţării şi a cofinanţării alocate
de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul
instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea
acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 249/2007, cu completările ulterioare, ale Ordinului ministrului
economiei şi finanţelor nr. 911/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de
aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de
alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţării şi a cofinanţării alocate
de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul
instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea
acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr. 249/2007, ale Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind
controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările
ulterioare, Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 522/2003 pentru
aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului
financiar preventiv, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr.
15/2008,
ministrul internelor si reformei administrative emite următorul ordin:
Art. 1. - Controlul financiar preventiv propriu pentru
bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, în cazul operaţiunilor
privind gestionarea şi implementarea asistenţei financiare nerambursabile
alocate Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative",
se organizează în cadrul Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii
administrative, cu rol de autoritate de management, şi se va exercita de către
persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi reformei
administrative.
Art. 2. - Cadrul general al documentelor şi
operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv propriu este prevăzut în
anexa nr. 1.
Art. 3. - (1) Viza de control financiar preventiv propriu se exercită prin semnătura persoanei desemnate în
acest sens, precum şi prin aplicarea sigiliului personal, care va cuprinde
următoarele informaţii:
- Ministerul Internelor şi Reformei Administrative;
- Direcţia generală pentru dezvoltarea capacităţii
administrative;
- menţiunea „Vizat pentru control financiar preventiv
propriu";
- numărul de identificare al titularului sigiliului;
- data acordării vizei.
(2) Actul de desemnare a persoanelor împuternicite să
exercite controlul financiar preventiv propriu va cuprinde şi specimenele de
semnături ale acestora.
Art. 4. - Persoanele în drept să exercite controlul
financiar preventiv propriu răspund, potrivit legii, în raport de culpa lor,
pentru legalitatea, regularitatea şi încadrarea în limitele prevederilor bugetare aprobate a
operaţiunilor pentru care au acordat viza de control financiar preventiv
propriu.
Art. 5. - (1) Proiectele de operaţiuni privind
angajarea şi ordonanţarea cheltuielilor se prezintă pentru viza de control
financiar preventiv propriu numai cu viza de
specialitate a persoanelor desemnate în acest scop.
(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) răspund pentru
realitatea, exactitatea şi legalitatea operaţiunilor ale căror documente
justificative le-au certificat.
Art. 6. -In cazul în care, din
cauza circuitului documentului, niciun exemplar al acestuia nu rămâne în cadrul
compartimentului în care se acordă viza de control financiar preventiv propriu,
aceasta se va aplica pe o copie special realizată de pe documentul în cauză.
Art. 7. - Documentele
prezentate la viză se înscriu în Registrul privind operaţiunile prezentate la
viza de control financiar preventiv propriu, al cărui model este prevăzut în
anexa nr. 2.
Art. 8. - Documentele care au primit viza de control
financiar preventiv propriu se supun aprobării
ordonatorului principal de credite ori înlocuitorilor de drept ai acestuia,
desemnaţi prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.
Art. 9. - (1) Proiectele de operaţiuni care se supun şi
controlului financiar preventiv delegat se vor prezenta la viză doar după
efectuarea controlului financiar preventiv propriu, conform reglementărilor în
vigoare.
(2) Proiectele de operaţiuni care fac obiectul
controlului financiar preventiv delegat se supun aprobării ordonatorului
principal de credite numai după obţinerea vizei de control financiar preventiv
delegat.
Art. 10. - (1) Persoanele desemnate să exercite
controlul financiar preventiv propriu verifică operaţiunile supuse controlului
financiar preventiv propriu prin utilizarea listelor de
verificare (check-lists), prezentate în anexa nr. 3.
(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) au obligaţia de a
formula propuneri de perfecţionare a listelor de verificare, în funcţie de
modificările legislative, de propunerile primite de la compartimentele
implicate în operaţiunile respective sau de alte condiţii apărute.
(3) Se deleagă directorul general al Direcţiei generale
pentru dezvoltarea capacităţii administrative să aprobe propunerile de
perfecţionare a listelor de verificare (check-lists),
formulate conform alin. (2).
Art. 11. - Directorul general al Direcţiei generale
pentru dezvoltarea capacităţii administrative asigură coordonarea, îndrumarea
metodologică şi monitorizarea activităţii persoanelor care exercită controlul financiar preventiv propriu în condiţiile
prezentului ordin.
Art. 12. - Cu aprobarea conducerii Direcţiei generale
pentru dezvoltarea capacităţii administrative, personalul desemnat să exercite
controlul financiar preventiv propriu participă la cursuri de pregătire
profesională organizate de instituţiile abilitate.
Art. 13. - Directorul general al Direcţiei generale
pentru dezvoltarea capacităţii administrative face evaluarea activităţii
persoanelor prevăzute la art. 1 pe linia controlului financiar preventiv propriu.
Art. 14. -Anexele nr.1-3 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 15. - Direcţia generală pentru dezvoltarea
capacităţii administrative va lua măsuri de aplicare a prezentului ordin.
Art. 16. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David
ANEXA Nr. 1
CADRUL GENERAL
privind proiectele de operaţiuni supuse controlului
financiar preventiv propriu
Nr. crt.
|
Proiectul de operaţiune supus controlului financiar
preventiv propriu
|
Documentele justificative
|
Compartimentul care iniţiază
operaţiunea
|
Persoanele desemnate pentru
acordarea vizei
|
Termenul
de acordare
a vizei
|
de specialitate
|
de control financiar preventiv
propriu
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
A. DESCHIDEREA,
REPARTIZAREA Şl MODIFICAREA CREDITELOR BUGETARE
|
1.
|
Cererea de deschidere de credite bugetare
|
- Notă justificativă
- Fundamentarea pe baza normelor specifice fiecărui ordonator de
credite pentru cheltuielile cuprinse în cererea de deschidere a creditelor bugetare
- Deconturile justificative pe articole bugetare
- Cereri de avans, după caz
|
- Biroul management financiar din cadrul Direcţiei generale
pentru dezvoltarea capacităţii administrative
|
Personalul Biroului
management
financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al
ministrului internelor şi reformei administrative
|
3 zile
|
2.
|
Dispoziţia bugetară sau, după caz, ordinul de plată pentru
repartizarea creditelor bugetare (sau alimentări)
|
Documentaţia privind fundamentarea sumelor înscrise în
dispoziţiile bugetare de repartizare pentru bugetul propriu şi bugetelor
ordonatorilor subordonaţi
|
Biroul management financiar din cadrul Direcţiei generale pentru
dezvoltarea capacităţii administrative
|
Personalul Biroului
management
financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al
ministrului internelor şi reformei administrative
|
1 zi
|
3.
|
Documentul pentru modificarea repartizării pe trimestre a
creditelor bugetare, care se efectuează cu aprobarea Ministerului Economiei
şi Finanţelor
|
Fundamentarea propunerii ordonatorului principal de credite pentru modificarea repartizării iniţiale pe trimestre
a creditelor bugetare
|
Biroul management financiar din cadrul Direcţiei generale pentru
dezvoltarea capacităţii administrative
|
Personalul Biroului
management
financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al
ministrului internelor şi reformei administrative
|
3 zile
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
B. ANGAJAMENTE LEGALE DIN CARE REZULTĂ
DIRECT SAU INDIRECT OBLIGAŢII DE PLATĂ
|
1.
|
Contractul/ordinul de finanţare din Fondul Social European, în
cadrul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"
|
- Planificarea lansării cererilor de idei de proiecte şi a
cererilor de proiecte
- Anunţul de lansare a cererii de proiecte pentru domeniul şi axa
prioritară din care se finanţează proiectul
- Documentaţia pentru solicitant în vederea întocmirii cererii de
finanţare (ghidul solicitantului)
- Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei
desemnate
- Documentul de numire a evaluatorilor
- Lista de verificare a conformităţii administrative şi a
eligibilităţii
- Raportul de evaluare a cererii de finanţare
- Decizia de finanţare
- Scrisoarea de informare a solicitantului cu privire la decizia
de finanţare a proiectului
- Documentul privind soluţionarea contestaţiilor referitoare la
modul în care a fost evaluată cererea de finanţare
- Cererea de finanţare (în forma finală)
- Propunerea de angajare a unei cheltuieli
- Angajamentul bugetar individual
|
Biroul management financiar din cadrul Direcţiei generale pentru
dezvoltarea capacităţii administrative
|
Personalul Biroului
management
financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi
reformei administrative
|
5 zile
|
2.
|
Actul adiţional/ordinul de modificare încheiat la
contractul/ordinul de finanţare din Fondul Social European, în cadrul
Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"
|
- Contractul/ordinul de finanţare, cu anexele aferente
- Documentele transmise de beneficiar prin care se fundamentează
necesitatea încheierii actului adiţional la contractul de finanţare
- Decizia de aprobare a actului adiţional
la contractul de finanţare
- Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacă este cazul
- Angajamentul individual, dacă este cazul
|
Biroul management financiar din cadrul Direcţiei generale pentru
dezvoltarea capacităţii administrative
|
Personalul Biroului
management
financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi
reformei administrative
|
3 zile
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
3.
|
Protocoale de afiliere, convenţii, acorduri de participare la
organisme internaţionale, protocoale şi acorduri de colaborare cu alte
instituţii privind gestionarea fondurilor structurale ale Uniunii Europene
|
Documentele privind propunerea de afiliere
|
Biroul management financiar din cadrul Direcţiei Generale pentru
Dezvoltarea Capacităţii Administrative
|
Personalul Biroului
management
financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi
reformei administrative
|
5 zile
|
C. ORDONANŢAREA CHELTUIELILOR DIN
CREDITE BUGETARE Şl DIN ALTE FONDURI PUBLICE
|
1.
|
Ordonanţarea de plată privind cheltuielile validate în scopul
efectuării plăţilor către beneficiarii Programului operaţional „Dezvoltarea
capacităţii administrative", din fonduri UE, din cofinanţarea naţională
şi taxa pe valoarea adăugată aferentă acestor sume
|
- Contractul/ordinul de finanţare şi actul adiţional/ordinul de
modificare, dacă este cazul
- Cererea de rambursare
- Lista de verificare administrativă întocmită la cererea de
rambursare
- Raportul tehnic de progres
- Lista de verificare a raportului tehnic de progres
- Raportul de control efectuat la nivelul
beneficiarului, dacă este cazul
- Lista de verificare financiară întocmită la cererea de
rambursare
- Fişa de calcul privind deducerea cheltuielilor eligibile, dacă
este cazul
- Raportul de validare
|
Biroul management financiar din cadrul
Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative
|
Personalul Biroului
management
financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi
reformei administrative
|
3 zile
|
2.
|
Ordonanţarea de plată privind acordarea de prefinanţare
beneficiarilor Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii
administrative", în cadrul contractelor/ordinelor de finanţare încheiate
|
- Solicitarea de acordare a prefinanţării
- Lista de verificare a solicitării de acordare a prefinanţării
din punct de vedere administrativ
- Lista de verificare a solicitării de acordare a prefinanţării
din punct de vedere financiar
- Contractul/ordinul de finanţare încheiat între Direcţia
generală pentru dezvoltarea capacităţii administrative şi beneficiar
- Contractul de prestare de servicii
încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de
contractor)
|
Biroul management financiar din cadrul Direcţiei generale pentru
dezvoltarea capacităţii administrative
|
Personalul Biroului
management
financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al
ministrului internelor şi reformei administrative
|
3 zile
|
D. CONCESIONAREA, ÎNCHIRIEREA,
TRANSFERUL, VÂNZAREA Şl SCHIMBUL BUNURILOR DIN PATRIMONIUL INSTITUŢIILOR
PUBLICE
|
nu se aplică
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
E. ALTE OPERAŢIUNI Şl DOCUMENTE SUPUSE CONTROLULUI FINANCIAR PREVENTIV PROPRIU
|
1.
|
Declaraţia de cheltuieli la nivelul Programului operaţional
„Dezvoltarea capacităţii administrative"
|
Bugetul aprobat şi anexa de prezentare şi de fundamentare a
fondurilor aferente instrumentelor structurale, precum şi a contribuţiei
naţionale incluse în poziţia globală „Cofinanţarea asistenţei financiare
nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeană"
- Notificările cu privire la contractele de furnizare de
bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrări încheiate între beneficiar şi
un operator economic
- Previziunea fluxului de plăţi trimestriale pentru prefinanţare
- Previziunea fluxului de numerar trimestrial pentru sume aferente
fondurilor de la bugetul de stat
- Previziunea fluxului de numerar lunar pentru sume aferente
fondurilor externe nerambursabile
- Centralizator al rapoartelor de validare
- Centralizatorul privind plăţile de efectuat
- Procesele-verbale de constatare a creanţelor bugetare provenite
din nereguli
- Rapoartele trimestriale privind neregulile
|
Biroul management financiar din cadrul Direcţiei generale pentru
dezvoltarea capacităţii administrative
|
Personalul Biroului
management
financiar
|
Persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi
reformei administrative
|
5 zile
|
ANEXA Nr. 2
REGISTRUL
privind operaţiunile prezentate la viza de control
financiar preventiv propriu
Nr. crt.
|
Denumirea
documentului
Nr./data emiterii
|
Conţinutul operaţiunilor
înscrise în document
|
Compartimentul emitent
|
Data
prezentării la viză a documentului
|
Valoarea
operaţiunilor
pentru care
s-a acordat viza
|
Valoarea operaţiunilor
pentru care
s-a refuzat viza
|
Data restituirii
actelor
justificative/semnătura
|
Observaţii
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA Nr. 3
LISTELE
de verificare a
operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv propriu
LISTA
de verificare (check-list) a cererii de deschidere de
credite bugetare
Cod A.1
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Nota de fundamentare pentru solicitarea deschiderii de credite
|
1.2.
|
Solicitările ordonatorilor secundari şi/sau terţiari, după caz,
pentru repartizarea de credite bugetare
|
1.3.
|
Situaţia creditelor bugetare deschise anterior si neutilizate
|
1.4.
|
Bugetul aprobat
|
2.
|
Existenţa vizelor, certificărilor,
aprobărilor, altor semnături legale, după caz, pentru:
|
2.1.
|
Actele justificative de la pct. 1.
|
2.2.
|
Cererea pentru deschiderea de credite bugetare
|
3.
|
Incadrarea sumei pentru care se cere deschiderea de credite în:
|
3.1.
|
Creditele bugetare repartizate pe
an/trimestre/luni şi detaliate conform clasificaţiei bugetare
|
3.2.
|
Limitele lunare de cheltuieli stabilite de Guvern
|
3.3.
|
Nivelul prevăzut în actul normativ de aprobare a acţiunii (unde
este cazul)
|
3.4.
|
Nivelul rezultat din nota de fundamentare
|
4.
|
Stabilirea sumei pentru care se cere deschiderea de credite, având
în vedere:
|
4.1.
|
Creditele deschise anterior şi neutilizate
|
4.2.
|
Ca întreaga sumă să fie utilizată până la finele perioadei pentru
care se solicită deschiderea
|
5.
|
Completarea corectă a cererii pentru deschiderea de credite cu
privire la:
|
5.1.
|
Beneficiarul deschiderii de credite
|
5.2.
|
Conturile de trezorerie
|
5.3.
|
Suma pentru care se cere deschiderea de credite
|
5.4.
|
Corespondenţa dintre suma solicitată şi detalierea de pe versoul
formularului
|
5.5.
|
Celelalte rubrici prevăzute de formular
|
LISTA
de verificare (check-list) a dispoziţiei bugetare
sau, după caz, a ordinului de plată pentru
repartizarea creditelor bugetare (sau
alimentări)
Cod A.2
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Nota de fundamentare pentru solicitările ordonatorilor
principali, secundari şi/sau terţiari, după caz, pentru repartizarea de
credite bugetare (alimentare de cont)
|
1.2.
|
Fundamentarea repartizării de credite pentru bugetul propriu, în
cazul ordonatorului principal
|
1.3.
|
Cererea de deschidere de credite
|
1.4.
|
Bugetul aprobat
|
2.
|
Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături
legale, după caz, pentru:
|
2.1.
|
Actele justificative de la pct. 1
|
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
2.2.
|
Dispoziţia bugetară pentru repartizarea creditelor bugetare
|
2.3.
|
Existenţa vizei de control financiar preventiv propriu pe
Centralizatorul dispoziţiilor bugetare pentru repartizarea creditelor
bugetare sau Borderoul centralizator al ordinelor de plată pentru alimentări
de conturi
|
3.
|
Incadrarea sumei prevăzute pentru repartizare, în:
|
3.1.
|
Prevederile bugetului ordonatorului principal de credite,
repartizate pe an/trimestre şi luni şi detaliate
conform clasificatiei bugetare
|
3.2.
|
Limitele de cheltuieli aprobate pe capitole, titluri ale
clasificatiei bugetare, pentru fiecare ordonator secundar şi/sau terţiar din
subordine
|
3.3.
|
Cererea de deschidere de credite
|
3.4.
|
Nivelul dispoziţiei bugetare de retragere (când este cazul)
|
3.5.
|
Nivelul rezultat din solicitare/fundamentare
|
4.
|
Completarea corectă a dispoziţiei bugetare pentru repartizarea
creditelor bugetare, cu privire la:
|
4.1.
|
Beneficiarul creditelor repartizate
|
4.2.
|
Conturile de trezorerie
|
4.3.
|
Suma repartizată
|
4.4.
|
Corespondenţa dintre suma repartizată şi detalierea de pe versoul
formularului
|
4.5.
|
Totalul dispoziţiilor de repartizare sau al ordinelor de plată să
corespundă cu Centralizatorul dispoziţiilor bugetare pentru repartizarea
creditelor bugetare sau Borderoul centralizator al ordinelor de plată pentru
alimentări de conturi
|
LISTA
de verificare (check-list) a documentului pentru
modificarea repartizării pe trimestre a creditelor bugetare, care se efectuează cu aprobarea
Ministerului Economiei şi Finanţelor
Cod A.3
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Nota de fundamentare a propunerii pentru modificarea repartizării
iniţiale pe trimestre a creditelor
|
1.2.
|
Existenţa prevederilor bugetare în
trimestrele, capitolele şi titlurile de cheltuieli pentru care urmează a se
solicita modificările bugetare trimestriale
|
1.3.
|
Dacă modificarea este în competenţa de aprobare a Ministerului
Finanţelor Publice sau a ordonatorilor principali
|
2.
|
Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături
legale
|
2.1.
|
Actele justificative de la pct.1
|
2.2.
|
Concordanţa propunerii de modificare cu obligaţiile ce decurg din
acţiuni şi sarcini noi sau reprogramate
|
3.
|
Incadrarea modificărilor bugetare
trimestriale solicitate în prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanţele
publice
|
4.
|
Incadrarea modificării repartizării pe trimestre a creditelor
bugetare în prevederile legilor bugetare anuale
|
LISTA
de verificare (check-list) a contractului/ordinului de finanţare din Fondul Social European, în cadrul Programului operaţional
„Dezvoltarea capacităţii administrative"
Cod B.1
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Planificarea lansării cererilor de idei de proiecte şi a
cererilor de proiecte
|
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.2.
|
Anunţul de lansare a cererii de proiecte pentru domeniul şi axa
prioritară din care se finanţează proiectul
|
1.3.
|
Documentaţia pentru solicitant, în vederea întocmirii cererii de
finanţare (ghidul solicitantului)
|
1.4.
|
Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei
desemnate
|
1.5.
|
Documentul de numire a evaluatorilor
|
1.6.
|
Lista de verificare a conformităţii administrative şi a
eligibilităţii
|
1.7.
|
Raportul de evaluare a cererii de
finanţare
|
1.8.
|
Decizia de finanţare
|
1.9.
|
Scrisoarea de informare a solicitantului cu privire la decizia de
finanţare a proiectului
|
1.10.
|
Documentul privind soluţionarea contestaţiilor referitoare la
modul în care a fost evaluată cererea de finanţare
|
1.11.
|
Cererea de finanţare (în forma finală)
|
1.12.
|
Propunerea de angajare a unei cheltuieli
|
1.13.
|
Angajamentul bugetar individual
|
2.
|
Existenţa semnăturilor, vizelor, aprobărilor pentru:
|
2.1.
|
Planificarea lansării cererilor de idei de proiecte şi a
cerererilorde proiecte
|
2.2.
|
Anunţul de lansare a licitaţiei pentru domeniul şi axa prioritară
din care se finanţează proiectul
|
2.3.
|
Documentaţia pentru solicitant în vederea întocmirii cererii de
finanţare (ghidul solicitantului)
|
2.4.
|
Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei
desemnate
|
2.5.
|
Documentul de numire a evaluatorilor
|
2.6.
|
Lista de verificare a conformităţii administrative şi a
eligibilităţii
|
2.7.
|
Raportul de evaluare a cererii de finanţare
|
2.8.
|
Decizia de finanţare
|
2.9.
|
Scrisoarea de informare a beneficiarului cu privire la rezultatul
evaluării
|
2.10.
|
Cererea de finanţare (în forma finală)
|
2.11.
|
Documentul de soluţionare a posibilelor contestaţii referitoare
la modul în care a fost evaluată cererea de finanţare
|
2.12.
|
Proiectul de contract de finanţare
|
2.13.
|
Propunerea de angajare a unei cheltuieli
|
2.14.
|
Angajamentul bugetar individual
|
3.
|
Incadrarea contractului/ordinului în:
|
3.1.
|
Nivelul creditelor bugetare şi/sau de angajament, după caz
|
3.2.
|
Valoarea cererii de finanţare aprobată
pentru proiectul selectat
|
4.
|
Contractul/ordinul:
|
4.1.
|
Obiectul contractului/ordinului să se încadreze în activităţile
prevăzute în cererea de finanţare
|
4.2.
|
Valoarea totală a proiectului din contractul/ordinul de finanţare
coincide cu valoarea totală a proiectului din cererea de finanţare
|
4.3.
|
Să fie încheiat în perioada de valabilitate a Programului
operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"
|
4.4.
|
Să cuprindă datele de identificare a părţilor contractante
|
4.5.
|
Să se încadreze din punctul de vedere al obiectului în lista
activităţilor eligibile, conform regulilor de eligibilitate stabilite la
nivelul autorităţii de management
|
4.6.
|
Să respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau
comunitare, după caz
|
4.7.
|
Să prezinte viza de legalitate
|
LISTA
de verificare (check-list) a actului
adiţional/ordinului de modificare încheiat la contractul/ordinul de finanţare din Fondul Social European, în
cadrul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"
Cod B.2
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Contractul/ordinul de finanţare, cu anexele aferente
|
1.2.
|
Documentele transmise de beneficiar, prin care se fundamentează
necesitatea încheierii actului adiţional la contractul de finanţare
|
1.3.
|
Decizia de aprobare a actului adiţional la contractul de
finanţare
|
1.4.
|
Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacă este cazul
|
1.5.
|
Angajamentul bugetar individual, dacă este cazul
|
2.
|
Existenţa semnăturilor, vizelor, aprobărilor pentru:
|
2.1.
|
Contractul/ordinul de finanţare
|
2.2.
|
Documentele transmise de beneficiar, prin care se fundamentează
necesitatea încheierii actului adiţional la contractul de finanţare
|
2.3.
|
Decizia de aprobare a actului adiţional la contractul de
finanţare
|
2.4.
|
Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacă este cazul
|
2.5.
|
Angajamentul bugetar individual, dacă este cazul
|
3.
|
Incadrarea actului adiţional/ordinului de modificare în:
|
3.1.
|
Nivelul creditelor bugetare şi/sau de angajament, după caz
|
4.
|
Actul adiţional/ordinul de modificare:
|
4.1.
|
Să fie încheiat în perioada de valabilitate a
contractului/ordinului de finanţare
|
4.2.
|
Să fie încheiat în conformitate cu prevederile
contractului/ordinului de finanţare
|
4.3.
|
Să cuprindă toate datele de identificare a părţilor contractante
stipulate în contractul/ordinul de finanţare
|
4.4.
|
Să respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau
comunitare, după caz
|
4.5.
|
Să prezinte viza de legalitate
|
LISTA
de verificare (check-list) a protocoalelor de afiliere, convenţiilor, acordurilor de participare la organismele internaţionale, protocoalelor şi
acordurilor de colaborare cu alte instituţii privind gestionarea fondurilor
structurale ale Uniunii Europene
Cod B.3
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa notei de fundamentare
privind necesitatea şi oportunitatea operaţiunii
|
2.
|
Existenţa actului de ordin superior, ratificat
|
3.
|
Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături
legale pentru nota de fundamentare
|
4.
|
Viza pentru legalitate a compartimentului juridic
|
5.
|
Documentul să cuprindă clauze privind obligaţiile instituţiei
conforme cu actul superior, ratificat
|
LISTA
de verificare (check-list) a ordonantării de plată
privind cheltuielile validate în scopul efectuării plăţilor către beneficiarii Programului
operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", din fonduri UE, din cofinanţarea şi taxa pe
valoarea adăugată aferentă acestor sume
Cod C. 1
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Contractul/ordinul de finanţare şi actul
adiţional/ordinul de modificare, dacă este cazul
|
1.2.
|
Cererea de rambursare
|
1.3.
|
Lista de verificare administrativă întocmită la cererea de
rambursare
|
1.4.
|
Raportul tehnic de progres (transmis la cererea de rambursare)
|
1.5.
|
Lista de verificare a raportului de progres
|
1.6.
|
Raportul de control efectuat la nivelul beneficiarului, dacă este
cazul
|
1.7.
|
Lista de verificare financiară întocmită la cererea de rambursare
|
1.8.
|
Fişa de calcul privind deducerea cheltuielilor eligibile, dacă
este cazul
|
1.9.
|
Raportul de validare
|
2.
|
Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături
legale pentru:
|
2.1.
|
Contractul/ordinul de finanţare şi actul adiţional/ordinul de
modificare, dacă este cazul
|
2.2.
|
Cererea de rambursare semnată de
compartimentele responsabile pentru verificarea tehnică şi administrativă
|
|
Cererea de rambursare semnată de compartimentele responsabile
pentru verificarea financiară
|
2.3.
|
Lista de verificare administrativă
|
2.4.
|
Raportul tehnic de progres (transmis la cererea de rambursare)
|
2.5.
|
Lista de verificare a raportului de progres
|
2.6.
|
Raportul de control efectuat la nivelul beneficiarului, dacă este
cazul
|
2.7.
|
Lista de verificare financiară întocmită la cererea de rambursare
|
2.8.
|
Fişa de calcul privind deducerea cheltuielilor eligibile, dacă
este cazul
|
2.9.
|
Raportul de validare
|
2.10.
|
Centralizatorul privind plăţile de efectuat
|
2.11.
|
Ordonanţarea de plată la rambursare
|
3.
|
Stabilirea corectă a sumei propuse pentru plată
|
4.
|
Incadrarea sumei pentru care se
solicită rambursarea în:
|
4.1.
|
Nivelul sumei din Raportul de validare
|
4.2.
|
Nivelul angajamentului bugetar
|
4.3.
|
Nivelul angajamentului legal
|
4.4.
|
Disponibilul în cont
|
5.
|
Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele
justificative (corelarea între acestea)
privind:
|
5.1.
|
Corepondenţa datelor dintre angajamentul bugetar individual şi
ordonanţarea de plată la rambursare
|
5.2.
|
Corespondenţa datelor din ordonanţarea de plată la rambursare cu
cele din actele justificative pentru:
|
5.2.1.
|
Natura plăţii
|
5.2.2.
|
Beneficiarul sumei
|
5.2.3.
|
Banca beneficiarului sumei
|
5.3.
|
Legalitatea şi regularitatea documentelor justificative,
corespunzător prevederilor actelor normative care reglementează operaţiunea
şi/sau domeniul respectiv
|
5.4.
|
Exactitatea sumei datorate care rezultă
din Raportul de validare
|
5.5.
|
Calculul ratei cofinantarii pentru contribuţia Uniunii Europene
şi bugetul de stat, atât în procent, cât şi ca sumă
|
LISTA
de verificare (check-list) a ordonanţării de plată
privind acordarea de prefinanţare beneficiarilor Programului operaţional „Dezvoltarea
capacităţii administrative", în cadrul contractelor/ordinelor de finanţare
încheiate
Cod C.2
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Solicitarea de acordare a prefinanţării
|
1.2.
|
Lista de verificare a solicitării de acordare a prefinanţării din
punct de vedere administrativ
|
1.3.
|
Lista de verificare a solicitării de acordare a prefinanţării din
punct de vedere financiar
|
1.4.
|
Contractul/ordinul de finanţare încheiat
între Direcţia generală pentru dezvoltarea capacităţii administrative şi
beneficiar
|
1.5.
|
Contractul de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi
un terţ (operator economic, alt tip de contractor)
|
2.
|
Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături
legale pentru:
|
2.1.
|
Lista de verificare a solicitării de acordare a prefinanţării din
punct de vedere administrativ
|
2.2.
|
Lista de verificare a prefinanţării din punct de vedere financiar
|
2.3.
|
Contractul/ordinul de finanţare încheiat
între Direcţia generală pentru dezvoltarea capacităţii administrative şi
beneficiar
|
2.4.
|
Contractul de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi
un terţ (operator economic, alt tip de contractor)
|
2.5.
|
Documentele justificative au fost semnate
pentru certificare în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii, de
către conducătorii compartimentelor de specialitate emitente
|
2.6.
|
Ordonantarea de plată pentru acordarea de prefinantare
|
3.
|
Stabilirea corectă a sumei propuse în limita de acordare a
prefinanţării, în procent de maximum 15%
|
4.
|
Incadrarea sumei pentru care se solicită prefinantare în:
|
4.1.
|
Solicitarea de acordare a prefinanţării
|
4.2.
|
Nivelul angajamentului bugetar individual
|
4.3.
|
Nivelul angajamentului legal
|
4.4.
|
Disponibilul în cont
|
5.
|
Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele
justificative (corelarea între acestea) privind:
|
5.1.
|
Corepondenţa datelor dintre angajamentul bugetar individual şi
ordonantarea de plată pentru acordarea de prefinantare
|
5.2.
|
Corespondenţa datelor din ordonantarea de plată pentru acordarea
de prefinantare cu cele din actele justificative pentru:
|
5.2.1.
|
Natura plăţii
|
5.2.2.
|
Beneficiarul sumei
|
5.2.3.
|
Banca beneficiarului sumei
|
5.3.
|
Contractul de prestare de servicii este încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de
contractor) anterior contractului de finanţare
|
5.4.
|
Obiectivul contractului de prestare de servicii încheiat între
beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de contractor) să se
încadreze în obiectivul din contractul de finanţare şi să fie în conformitate
cu planul de achiziţii cuprins în cererea de finanţare
|
5.5.
|
Legalitatea şi regularitatea documentelor justificative,
corespunzător prevederilor actelor normative care reglementează operaţiunea
şi/sau domeniul respectiv
|
5.6.
|
Incadrarea sumei ordonanţate la plată în subdiviziunea
corespunzătoare a clasificaţiei bugetare pentru care există angajament
bugetar şi legal
|
LISTA
de verificare (check-list) a declaraţiei de
cheltuieli la nivelul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"
E.1
Nr. crt.
|
Obiectivele verificării
|
1.
|
Existenţa actelor justificative
|
1.1.
|
Bugetul aprobat şi anexa de prezentare şi de fundamentare a
fondurilor aferente instrumentelor structurale, precum şi a contribuţiei
naţionale incluse în poziţia globală „Cofinanţarea asistenţei financiare
nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeană"
|
1.2.
|
Notificările cu privire la contractele de furnizare de
bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrări încheiate între beneficiar şi
un operator economic, în vederea acordării prefinanţării
|
1.3.
|
Previziunea fluxului de plăţi trimestriale pentru prefinanţare
|
1.4.
|
Previziunea fluxului de numerar trimestrial pentru sume aferente
fondurilor de la bugetul de stat
|
1.5.
|
Previziunea fluxului de numerar lunar pentru sume aferente
fondurilor externe nerambursabile
|
1.6.
|
Centralizatorul rapoartelor de validare
|
1.7.
|
Centralizatorul privind plăţile de efectuat
|
1.8.
|
Procesele-verbale de constatare a creanţelor
bugetare provenite din nereguli pentru stabilirea neregulilor
|
1.9.
|
Rapoartele trimestriale privind neregulile
|
2.
|
Existenţa semnăturilor, vizelor, aprobărilor pentru:
|
2.1.
|
Previziunea fluxului de plăţi trimestriale pentru prefinanţare
|
2.2.
|
Previziunea fluxului de numerar trimestrial pentru sume aferente
fondurilor de la bugetul de stat
|
2.3.
|
Previziunea fluxului de numerar lunar pentru sume aferente
fondurilor externe nerambursabile
|
2.4.
|
Procesele-verbale de constatare pentru stabilirea neregulilor
|
2.5.
|
Rapoartele trimestriale privind neregulile constatate de către
Autoritatea de management
|
3.
|
Incadrarea valorii declaraţiei în:
|
3.1.
|
Nivelul creditelor de angajament şi al creditelor bugetare
aprobate şi deschise pentru fiecare axă prioritară şi domeniu major de
intervenţie
|
4.
|
Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele
justificative (corelarea între acestea) privind:
|
4.1.
|
Corepondenţa datelor din centralizatorul rapoartelor de validare
cu cele din declaraţia de cheltuieli, anexa A
|
4.2.
|
Corespondenţa datelor din declaraţia de cheltuieli cu cele din
actele justificative pentru:
|
4.2.1.
|
Natura plăţii
|
4.2.2.
|
Beneficiarul sumei
|
4.2.3
|
Banca beneficiarului sumei
|
4.3.
|
Sumele plătite evidenţiate în declaraţia lunară corespund cu
sumele validate din rapoartele de validare pentru
fiecare beneficiar
|
4.4.
|
Sumele evidenţiate în centralizatorul privind plăţile de efectuat
se încadrează în sumele din previziunile fluxurilor de plăţi, respectiv
numerare
|
4.5.
|
Sumele recuperate evidenţiate în declaraţia de cheltuieli
corespund cu sumele stabilite prin procesele-verbale de constatare a
creanţelor bugetare provenite din nereguli şi cu cele din rapoartele
trimestriale privind neregulile
|
5.
|
Declaraţia:
|
5.1
|
Să fie încheiată în perioada de valabilitate a Programului
operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"
|
5.2.
|
Să respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau
comunitare, după caz
|