Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 547 din 16 iulie 2008

privind organizarea si exercitarea controlului financiar preventiv propriu pentru bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, in cazul operatiunilor privind gestionarea si implementarea asistentei financiare nerambursabile alocate Programului operational „Dezvoltarea capacitatii administrative"

ACT EMIS DE: MINISTERUL INTERNELOR SI REFORMEI ADMINISTRATIVE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 614 din 20 august 2008



Având în vedere prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999, Regulamentului Comisiei nr. 1.828/2006 privind stabilirea regulilor de implementare a Regulamentului Consiliului nr. 1.083/2006, cu modificările şi completările ulterioare, Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 1.995/2006 al Consiliului din 13 decembrie 2006 de modificare a Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 1.605/2002 privind Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 2.342/2002 al Comisiei din 23 decembrie 2002 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE, EURATOM) nr. 1.605/2002 al Consiliului privind Regulamentul financiar aplicabil bugetului general al Comunităţilor Europene, Deciziei CE 5.748/2007 de adoptare a Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", Hotărârii Guvernului nr. 457/2008 privind cadrul instituţional de coordonare şi de gestionare a instrumentelor structurale, Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţării şi a cofinanţării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, cu completările ulterioare, ale Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 911/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţării şi a cofinanţării alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 249/2007, ale Ordonanţei Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată, cu modificările ulterioare, Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 522/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008,

ministrul internelor si reformei administrative emite următorul ordin:

Art. 1. - Controlul financiar preventiv propriu pentru bugetul propriu al ordonatorului principal de credite, în cazul operaţiunilor privind gestionarea şi implementarea asistenţei financiare nerambursabile alocate Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", se organizează în cadrul Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative, cu rol de autoritate de management, şi se va exercita de către persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.

Art. 2. - Cadrul general al documentelor şi operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv propriu este prevăzut în anexa nr. 1.

Art. 3. - (1) Viza de control financiar preventiv propriu se exercită prin semnătura persoanei desemnate în acest sens, precum şi prin aplicarea sigiliului personal, care va cuprinde următoarele informaţii:

- Ministerul Internelor şi Reformei Administrative;

- Direcţia generală pentru dezvoltarea capacităţii administrative;

- menţiunea „Vizat pentru control financiar preventiv propriu";

- numărul de identificare al titularului sigiliului;

- data acordării vizei.

(2) Actul de desemnare a persoanelor împuternicite să exercite controlul financiar preventiv propriu va cuprinde şi specimenele de semnături ale acestora.

Art. 4. - Persoanele în drept să exercite controlul financiar preventiv propriu răspund, potrivit legii, în raport de culpa lor, pentru legalitatea, regularitatea şi încadrarea în limitele prevederilor bugetare aprobate a operaţiunilor pentru care au acordat viza de control financiar preventiv propriu.

Art. 5. - (1) Proiectele de operaţiuni privind angajarea şi ordonanţarea cheltuielilor se prezintă pentru viza de control financiar preventiv propriu numai cu viza de specialitate a persoanelor desemnate în acest scop.

(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) răspund pentru realitatea, exactitatea şi legalitatea operaţiunilor ale căror documente justificative le-au certificat.

Art. 6. -In cazul în care, din cauza circuitului documentului, niciun exemplar al acestuia nu rămâne în cadrul compartimentului în care se acordă viza de control financiar preventiv propriu, aceasta se va aplica pe o copie special realizată de pe documentul în cauză.

Art. 7. - Documentele prezentate la viză se înscriu în Registrul privind operaţiunile prezentate la viza de control financiar preventiv propriu, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2.

Art. 8. - Documentele care au primit viza de control financiar preventiv propriu se supun aprobării ordonatorului principal de credite ori înlocuitorilor de drept ai acestuia, desemnaţi prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative.

Art. 9. - (1) Proiectele de operaţiuni care se supun şi controlului financiar preventiv delegat se vor prezenta la viză doar după efectuarea controlului financiar preventiv propriu, conform reglementărilor în vigoare.

(2) Proiectele de operaţiuni care fac obiectul controlului financiar preventiv delegat se supun aprobării ordonatorului principal de credite numai după obţinerea vizei de control financiar preventiv delegat.

Art. 10. - (1) Persoanele desemnate să exercite controlul financiar preventiv propriu verifică operaţiunile supuse controlului financiar preventiv propriu prin utilizarea listelor de verificare (check-lists), prezentate în anexa nr. 3.

(2) Persoanele prevăzute la alin. (1) au obligaţia de a formula propuneri de perfecţionare a listelor de verificare, în funcţie de modificările legislative, de propunerile primite de la compartimentele implicate în operaţiunile respective sau de alte condiţii apărute.

(3) Se deleagă directorul general al Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative să aprobe propunerile de perfecţionare a listelor de verificare (check-lists), formulate conform alin. (2).

Art. 11. - Directorul general al Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative asigură coordonarea, îndrumarea metodologică şi monitorizarea activităţii persoanelor care exercită controlul financiar preventiv propriu în condiţiile prezentului ordin.

Art. 12. - Cu aprobarea conducerii Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative, personalul desemnat să exercite controlul financiar preventiv propriu participă la cursuri de pregătire profesională organizate de instituţiile abilitate.

Art. 13. - Directorul general al Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative face evaluarea activităţii persoanelor prevăzute la art. 1 pe linia controlului financiar preventiv propriu.

Art. 14. -Anexele nr.1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 15. - Direcţia generală pentru dezvoltarea capacităţii administrative va lua măsuri de aplicare a prezentului ordin.

Art. 16. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

ANEXA Nr. 1

CADRUL  GENERAL

privind proiectele de operaţiuni supuse controlului financiar preventiv propriu

Nr. crt.

Proiectul de operaţiune supus controlului financiar

preventiv propriu

Documentele justificative

Compartimentul care iniţiază operaţiunea

Persoanele desemnate pentru acordarea vizei

Termenul

de acordare

a vizei

de specialitate

de control financiar preventiv propriu

0

1

2

3

4

5

6

A. DESCHIDEREA, REPARTIZAREA Şl MODIFICAREA CREDITELOR BUGETARE

1.

Cererea de deschidere de credite bugetare

- Notă justificativă

- Fundamentarea pe baza normelor specifice fiecărui ordonator de credite pentru cheltuielile cuprinse în cererea de deschidere a creditelor bugetare

- Deconturile justificative pe articole bugetare

- Cereri de avans, după caz

- Biroul management financiar din cadrul Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Biroului

management

financiar

Persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative

3 zile

2.

Dispoziţia bugetară sau, după caz, ordinul de plată pentru repartizarea creditelor bugetare (sau alimentări)

Documentaţia privind fundamentarea sumelor înscrise în dispoziţiile bugetare de repartizare pentru bugetul propriu şi bugetelor ordonatorilor subordonaţi

Biroul management financiar din cadrul Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Biroului

management

financiar

Persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative

1 zi

3.

Documentul pentru modificarea repartizării pe trimestre a creditelor bugetare, care se efectuează cu aprobarea Ministerului Economiei şi Finanţelor

Fundamentarea propunerii ordonatorului principal de credite pentru modificarea repartizării iniţiale pe trimestre a creditelor bugetare

Biroul management financiar din cadrul Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Biroului

management

financiar

Persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative

3 zile

0

1

2

3

4

5

6

B. ANGAJAMENTE LEGALE DIN CARE REZULTĂ DIRECT SAU INDIRECT OBLIGAŢII DE PLATĂ

1.

Contractul/ordinul de finanţare din Fondul Social European, în cadrul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

- Planificarea lansării cererilor de idei de proiecte şi a cererilor de proiecte

- Anunţul de lansare a cererii de proiecte pentru domeniul şi axa prioritară din care se finanţează proiectul

- Documentaţia pentru solicitant în vederea întocmirii cererii de finanţare (ghidul solicitantului)

- Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei desemnate

- Documentul de numire a evaluatorilor

- Lista de verificare a conformităţii administrative şi a eligibilităţii

- Raportul de evaluare a cererii de finanţare

- Decizia de finanţare

- Scrisoarea de informare a solicitantului cu privire la decizia de finanţare a proiectului

- Documentul privind soluţionarea contestaţiilor referitoare la modul în care a fost evaluată cererea de finanţare

- Cererea de finanţare (în forma finală)

- Propunerea de angajare a unei cheltuieli

- Angajamentul bugetar individual

Biroul management financiar din cadrul Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Biroului

management

financiar

Persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative

5 zile

2.

Actul adiţional/ordinul de modificare încheiat la contractul/ordinul de finanţare din Fondul Social European, în cadrul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

- Contractul/ordinul de finanţare, cu anexele aferente

- Documentele transmise de beneficiar prin care se fundamentează necesitatea încheierii actului adiţional la contractul de finanţare

- Decizia de aprobare a actului adiţional la contractul de finanţare

- Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacă este cazul

- Angajamentul individual, dacă este cazul

Biroul management financiar din cadrul Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Biroului

management

financiar

Persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative

3 zile

0

1

2

3

4

5

6

3.

Protocoale de afiliere, convenţii, acorduri de participare la organisme internaţionale, protocoale şi acorduri de colaborare cu alte instituţii privind gestionarea fondurilor structurale ale Uniunii Europene

Documentele privind propunerea de afiliere

Biroul management financiar din cadrul Direcţiei Generale pentru Dezvoltarea Capacităţii Administrative

Personalul Biroului

management

financiar

Persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative

5 zile

C. ORDONANŢAREA CHELTUIELILOR DIN CREDITE BUGETARE Şl DIN ALTE FONDURI PUBLICE

1.

Ordonanţarea de plată privind cheltuielile validate în scopul efectuării plăţilor către beneficiarii Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", din fonduri UE, din cofinanţarea naţională şi taxa pe valoarea adăugată aferentă acestor sume

- Contractul/ordinul de finanţare şi actul adiţional/ordinul de modificare, dacă este cazul

- Cererea de rambursare

- Lista de verificare administrativă întocmită la cererea de rambursare

- Raportul tehnic de progres

- Lista de verificare a raportului tehnic de progres

- Raportul de control efectuat la nivelul beneficiarului, dacă este cazul

- Lista de verificare financiară întocmită la cererea de rambursare

- Fişa de calcul privind deducerea cheltuielilor eligibile, dacă este cazul

- Raportul de validare

Biroul management financiar din cadrul Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Biroului

management

financiar

Persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative

3 zile

2.

Ordonanţarea de plată privind acordarea de prefinanţare beneficiarilor Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", în cadrul contractelor/ordinelor de finanţare încheiate

- Solicitarea de acordare a prefinanţării

- Lista de verificare a solicitării de acordare a prefinanţării din punct de vedere administrativ

- Lista de verificare a solicitării de acordare a prefinanţării din punct de vedere financiar

- Contractul/ordinul de finanţare încheiat între Direcţia generală pentru dezvoltarea capacităţii administrative şi beneficiar

- Contractul de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de contractor)

Biroul management financiar din cadrul Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Biroului

management

financiar

Persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative

3 zile

D. CONCESIONAREA, ÎNCHIRIEREA, TRANSFERUL, VÂNZAREA Şl SCHIMBUL BUNURILOR DIN PATRIMONIUL INSTITUŢIILOR PUBLICE

nu se aplică

0

1

2

3

4

5

6

E. ALTE OPERAŢIUNI Şl DOCUMENTE SUPUSE CONTROLULUI FINANCIAR PREVENTIV PROPRIU

1.

Declaraţia de cheltuieli la nivelul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

Bugetul aprobat şi anexa de prezentare şi de fundamentare a fondurilor aferente instrumentelor structurale, precum şi a contribuţiei naţionale incluse în poziţia globală „Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeană"

- Notificările cu privire la contractele de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrări încheiate între beneficiar şi un operator economic

- Previziunea fluxului de plăţi trimestriale pentru prefinanţare

- Previziunea fluxului de numerar trimestrial pentru sume aferente fondurilor de la bugetul de stat

- Previziunea fluxului de numerar lunar pentru sume aferente fondurilor externe nerambursabile

- Centralizator al rapoartelor de validare

- Centralizatorul privind plăţile de efectuat

- Procesele-verbale de constatare a creanţelor bugetare provenite din nereguli

- Rapoartele trimestriale privind neregulile

Biroul management financiar din cadrul Direcţiei generale pentru dezvoltarea capacităţii administrative

Personalul Biroului

management

financiar

Persoane desemnate prin ordin al ministrului internelor şi reformei administrative

5 zile

ANEXA Nr. 2

REGISTRUL

privind operaţiunile prezentate la viza de control financiar preventiv propriu

Nr. crt.

Denumirea

documentului

Nr./data emiterii

Conţinutul operaţiunilor

înscrise în document

Compartimentul emitent

Data

prezentării la  via documentului

Valoarea

operaţiunilor

pentru care

s-a acordat viza

Valoarea operaţiunilor

pentru care

s-a refuzat viza

Data restituirii

actelor

justificative/semnătura

Observaţii

0

1

2

3

4

5

6

7

8

ANEXA Nr. 3

LISTELE

de verificare a operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv propriu

LISTA

de verificare (check-list) a cererii de deschidere de credite bugetare

Cod A.1

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Nota de fundamentare pentru solicitarea deschiderii de credite

1.2.

Solicitările ordonatorilor secundari şi/sau terţiari, după caz, pentru repartizarea de credite bugetare

1.3.

Situaţia creditelor bugetare deschise anterior si neutilizate

1.4.

Bugetul aprobat

2.

Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături legale, după caz, pentru:

2.1.

Actele justificative de la pct. 1.

2.2.

Cererea pentru deschiderea de credite bugetare

3.

Incadrarea sumei pentru care se cere deschiderea de credite în:

3.1.

Creditele bugetare repartizate pe an/trimestre/luni şi detaliate conform clasificaţiei bugetare

3.2.

Limitele lunare de cheltuieli stabilite de Guvern

3.3.

Nivelul prevăzut în actul normativ de aprobare a acţiunii (unde este cazul)

3.4.

Nivelul rezultat din nota de fundamentare

4.

Stabilirea sumei pentru care se cere deschiderea de credite, având în vedere:

4.1.

Creditele deschise anterior şi neutilizate

4.2.

Ca întreaga sumă să fie utilizată până la finele perioadei pentru care se solicită deschiderea

5.

Completarea corectă a cererii pentru deschiderea de credite cu privire la:

5.1.

Beneficiarul deschiderii de credite

5.2.

Conturile de trezorerie

5.3.

Suma pentru care se cere deschiderea de credite

5.4.

Corespondenţa dintre suma solicitată şi detalierea de pe versoul formularului

5.5.

Celelalte rubrici prevăzute de formular

LISTA

de verificare (check-list) a dispoziţiei bugetare sau, după caz, a ordinului de plată pentru repartizarea creditelor bugetare (sau alimentări)

Cod A.2

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Nota de fundamentare pentru solicitările ordonatorilor principali, secundari şi/sau terţiari, după caz, pentru repartizarea de credite bugetare (alimentare de cont)

1.2.

Fundamentarea repartizării de credite pentru bugetul propriu, în cazul ordonatorului principal

1.3.

Cererea de deschidere de credite

1.4.

Bugetul aprobat

2.

Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături legale, după caz, pentru:

2.1.

Actele justificative de la pct. 1

Nr. crt.

Obiectivele verificării

2.2.

Dispoziţia bugetară pentru repartizarea creditelor bugetare

2.3.

Existenţa vizei de control financiar preventiv propriu pe Centralizatorul dispoziţiilor bugetare pentru repartizarea creditelor bugetare sau Borderoul centralizator al ordinelor de plată pentru alimentări de conturi

3.

Incadrarea sumei prevăzute pentru repartizare, în:

3.1.

Prevederile bugetului ordonatorului principal de credite, repartizate pe an/trimestre şi luni şi detaliate conform clasificatiei bugetare

3.2.

Limitele de cheltuieli aprobate pe capitole, titluri ale clasificatiei bugetare, pentru fiecare ordonator secundar şi/sau terţiar din subordine

3.3.

Cererea de deschidere de credite

3.4.

Nivelul dispoziţiei bugetare de retragere (când este cazul)

3.5.

Nivelul rezultat din solicitare/fundamentare

4.

Completarea corectă a dispoziţiei bugetare pentru repartizarea creditelor bugetare, cu privire la:

4.1.

Beneficiarul creditelor repartizate

4.2.

Conturile de trezorerie

4.3.

Suma repartizată

4.4.

Corespondenţa dintre suma repartizată şi detalierea de pe versoul formularului

4.5.

Totalul dispoziţiilor de repartizare sau al ordinelor de plată să corespundă cu Centralizatorul dispoziţiilor bugetare pentru repartizarea creditelor bugetare sau Borderoul centralizator al ordinelor de plată pentru alimentări de conturi

LISTA

de verificare (check-list) a documentului pentru modificarea repartizării pe trimestre a creditelor bugetare, care se efectuează cu aprobarea Ministerului Economiei şi Finanţelor

Cod A.3

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Nota de fundamentare a propunerii pentru modificarea repartizării iniţiale pe trimestre a creditelor

1.2.

Existenţa prevederilor bugetare în trimestrele, capitolele şi titlurile de cheltuieli pentru care urmează a se solicita modificările bugetare trimestriale

1.3.

Dacă modificarea este în competenţa de aprobare a Ministerului Finanţelor Publice sau a ordonatorilor principali

2.

Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături legale

2.1.

Actele justificative de la pct.1

2.2.

Concordanţa propunerii de modificare cu obligaţiile ce decurg din acţiuni şi sarcini noi sau reprogramate

3.

Incadrarea modificărilor bugetare trimestriale solicitate în prevederile Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice

4.

Incadrarea modificării repartizării pe trimestre a creditelor bugetare în prevederile legilor bugetare anuale

LISTA

de verificare (check-list) a contractului/ordinului de finanţare din Fondul Social European, în cadrul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

Cod B.1

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Planificarea lansării cererilor de idei de proiecte şi a cererilor de proiecte

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.2.

Anunţul de lansare a cererii de proiecte pentru domeniul şi axa prioritară din care se finanţează proiectul

1.3.

Documentaţia pentru solicitant, în vederea întocmirii cererii de finanţare (ghidul solicitantului)

1.4.

Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei desemnate

1.5.

Documentul de numire a evaluatorilor

1.6.

Lista de verificare a conformităţii administrative şi a eligibilităţii

1.7.

Raportul de evaluare a cererii de finanţare

1.8.

Decizia de finanţare

1.9.

Scrisoarea de informare a solicitantului cu privire la decizia de finanţare a proiectului

1.10.

Documentul privind soluţionarea contestaţiilor referitoare la modul în care a fost evaluată cererea de finanţare

1.11.

Cererea de finanţare (în forma finală)

1.12.

Propunerea de angajare a unei cheltuieli

1.13.

Angajamentul bugetar individual

2.

Existenţa semnăturilor, vizelor, aprobărilor pentru:

2.1.

Planificarea lansării cererilor de idei de proiecte şi a cerererilorde proiecte

2.2.

Anunţul de lansare a licitaţiei pentru domeniul şi axa prioritară din care se finanţează proiectul

2.3.

Documentaţia pentru solicitant în vederea întocmirii cererii de finanţare (ghidul solicitantului)

2.4.

Documentul de numire a ofiţerului de proiect sau a persoanei desemnate

2.5.

Documentul de numire a evaluatorilor

2.6.

Lista de verificare a conformităţii administrative şi a eligibilităţii

2.7.

Raportul de evaluare a cererii de finanţare

2.8.

Decizia de finanţare

2.9.

Scrisoarea de informare a beneficiarului cu privire la rezultatul evaluării

2.10.

Cererea de finanţare (în forma finală)

2.11.

Documentul de soluţionare a posibilelor contestaţii referitoare la modul în care a fost evaluată cererea de finanţare

2.12.

Proiectul de contract de finanţare

2.13.

Propunerea de angajare a unei cheltuieli

2.14.

Angajamentul bugetar individual

3.

Incadrarea contractului/ordinului în:

3.1.

Nivelul creditelor bugetare şi/sau de angajament, după caz

3.2.

Valoarea cererii de finanţare aprobată pentru proiectul selectat

4.

Contractul/ordinul:

4.1.

Obiectul contractului/ordinului să se încadreze în activităţile prevăzute în cererea de finanţare

4.2.

Valoarea totală a proiectului din contractul/ordinul de finanţare coincide cu valoarea totală a proiectului din cererea de finanţare

4.3.

Să fie încheiat în perioada de valabilitate a Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

4.4.

Să cuprindă datele de identificare a părţilor contractante

4.5.

Să se încadreze din punctul de vedere al obiectului în lista activităţilor eligibile, conform regulilor de eligibilitate stabilite la nivelul autorităţii de management

4.6.

Să respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau comunitare, după caz

4.7.

Să prezinte viza de legalitate

LISTA

de verificare (check-list) a actului adiţional/ordinului de modificare încheiat la contractul/ordinul de finanţare din Fondul Social European, în cadrul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

Cod B.2

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Contractul/ordinul de finanţare, cu anexele aferente

1.2.

Documentele transmise de beneficiar, prin care se fundamentează necesitatea încheierii actului adiţional la contractul de finanţare

1.3.

Decizia de aprobare a actului adiţional la contractul de finanţare

1.4.

Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacă este cazul

1.5.

Angajamentul bugetar individual, dacă este cazul

2.

Existenţa semnăturilor, vizelor, aprobărilor pentru:

2.1.

Contractul/ordinul de finanţare

2.2.

Documentele transmise de beneficiar, prin care se fundamentează necesitatea încheierii actului adiţional la contractul de finanţare

2.3.

Decizia de aprobare a actului adiţional la contractul de finanţare

2.4.

Propunerea de angajare a unei cheltuieli, dacă este cazul

2.5.

Angajamentul bugetar individual, dacă este cazul

3.

Incadrarea actului adiţional/ordinului de modificare în:

3.1.

Nivelul creditelor bugetare şi/sau de angajament, după caz

4.

Actul adiţional/ordinul de modificare:

4.1.

Să fie încheiat în perioada de valabilitate a contractului/ordinului de finanţare

4.2.

Să fie încheiat în conformitate cu prevederile contractului/ordinului de finanţare

4.3.

Să cuprindă toate datele de identificare a părţilor contractante stipulate în contractul/ordinul de finanţare

4.4.

Să respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau comunitare, după caz

4.5.

Să prezinte viza de legalitate

LISTA

de verificare (check-list) a protocoalelor de afiliere, convenţiilor, acordurilor de participare la organismele internaţionale, protocoalelor şi acordurilor de colaborare cu alte instituţii privind gestionarea fondurilor structurale ale Uniunii Europene

Cod B.3

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea operaţiunii

2.

Existenţa actului de ordin superior, ratificat

3.

Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături legale pentru nota de fundamentare

4.

Viza pentru legalitate a compartimentului juridic

5.

Documentul să cuprindă clauze privind obligaţiile instituţiei conforme cu actul superior, ratificat

LISTA

de verificare (check-list) a ordonantării de plată privind cheltuielile validate în scopul efectuării plăţilor către beneficiarii Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", din fonduri UE, din cofinanţarea şi taxa pe valoarea adăugată aferentă acestor sume

Cod C. 1

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Contractul/ordinul de finanţare şi actul adiţional/ordinul de modificare, dacă este cazul

1.2.

Cererea de rambursare

1.3.

Lista de verificare administrativă întocmită la cererea de rambursare

1.4.

Raportul tehnic de progres (transmis la cererea de rambursare)

1.5.

Lista de verificare a raportului de progres

1.6.

Raportul de control efectuat la nivelul beneficiarului, dacă este cazul

1.7.

Lista de verificare financiară întocmită la cererea de rambursare

1.8.

Fişa de calcul privind deducerea cheltuielilor eligibile, dacă este cazul

1.9.

Raportul de validare

2.

Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături legale pentru:

2.1.

Contractul/ordinul de finanţare şi actul adiţional/ordinul de modificare, dacă este cazul

2.2.

Cererea de rambursare semnată de compartimentele responsabile pentru verificarea tehnică şi administrativă

Cererea de rambursare semnată de compartimentele responsabile pentru verificarea financiară

2.3.

Lista de verificare administrativă

2.4.

Raportul tehnic de progres (transmis la cererea de rambursare)

2.5.

Lista de verificare a raportului de progres

2.6.

Raportul de control efectuat la nivelul beneficiarului, dacă este cazul

2.7.

Lista de verificare financiară întocmită la cererea de rambursare

2.8.

Fişa de calcul privind deducerea cheltuielilor eligibile, dacă este cazul

2.9.

Raportul de validare

2.10.

Centralizatorul privind plăţile de efectuat

2.11.

Ordonanţarea de plată la rambursare

3.

Stabilirea corectă a sumei propuse pentru plată

4.

Incadrarea sumei pentru care se solicită rambursarea în:

4.1.

Nivelul sumei din Raportul de validare

4.2.

Nivelul angajamentului bugetar

4.3.

Nivelul angajamentului legal

4.4.

Disponibilul în cont

5.

Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele justificative (corelarea între acestea) privind:

5.1.

Corepondenţa datelor dintre angajamentul bugetar individual şi ordonanţarea de plată la rambursare

5.2.

Corespondenţa datelor din ordonanţarea de plată la rambursare cu cele din actele justificative pentru:

5.2.1.

Natura plăţii

5.2.2.

Beneficiarul sumei

5.2.3.

Banca beneficiarului sumei

5.3.

Legalitatea şi regularitatea documentelor justificative, corespunzător prevederilor actelor normative care reglementează operaţiunea şi/sau domeniul respectiv

5.4.

Exactitatea sumei datorate care rezultă din Raportul de validare

5.5.

Calculul ratei cofinantarii pentru contribuţia Uniunii Europene şi bugetul de stat, atât în procent, cât şi ca sumă

LISTA

de verificare (check-list) a ordonanţării de plată privind acordarea de prefinanţare beneficiarilor Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative", în cadrul contractelor/ordinelor de finanţare încheiate

Cod C.2

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Solicitarea de acordare a prefinanţării

1.2.

Lista de verificare a solicitării de acordare a prefinanţării din punct de vedere administrativ

1.3.

Lista de verificare a solicitării de acordare a prefinanţării din punct de vedere financiar

1.4.

Contractul/ordinul de finanţare încheiat între Direcţia generală pentru dezvoltarea capacităţii administrative şi beneficiar

1.5.

Contractul de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de contractor)

2.

Existenţa vizelor, certificărilor, aprobărilor, altor semnături legale pentru:

2.1.

Lista de verificare a solicitării de acordare a prefinanţării din punct de vedere administrativ

2.2.

Lista de verificare a prefinanţării din punct de vedere financiar

2.3.

Contractul/ordinul de finanţare încheiat între Direcţia generală pentru dezvoltarea capacităţii administrative şi beneficiar

2.4.

Contractul de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de contractor)

2.5.

Documentele justificative au fost semnate pentru certificare în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii, de către conducătorii compartimentelor de specialitate emitente

2.6.

Ordonantarea de plată pentru acordarea de prefinantare

3.

Stabilirea corectă a sumei propuse în limita de acordare a prefinanţării, în procent de maximum 15%

4.

Incadrarea sumei pentru care se solicită prefinantare în:

4.1.

Solicitarea de acordare a prefinanţării

4.2.

Nivelul angajamentului bugetar individual

4.3.

Nivelul angajamentului legal

4.4.

Disponibilul în cont

5.

Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele justificative (corelarea între acestea) privind:

5.1.

Corepondenţa datelor dintre angajamentul bugetar individual şi ordonantarea de plată pentru acordarea de prefinantare

5.2.

Corespondenţa datelor din ordonantarea de plată pentru acordarea de prefinantare cu cele din actele justificative pentru:

5.2.1.

Natura plăţii

5.2.2.

Beneficiarul sumei

5.2.3.

Banca beneficiarului sumei

5.3.

Contractul de prestare de servicii este încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de contractor) anterior contractului de finanţare

5.4.

Obiectivul contractului de prestare de servicii încheiat între beneficiar şi un terţ (operator economic, alt tip de contractor) să se încadreze în obiectivul din contractul de finanţare şi să fie în conformitate cu planul de achiziţii cuprins în cererea de finanţare

5.5.

Legalitatea şi regularitatea documentelor justificative, corespunzător prevederilor actelor normative care reglementează operaţiunea şi/sau domeniul respectiv

5.6.

Incadrarea sumei ordonanţate la plată în subdiviziunea corespunzătoare a clasificaţiei bugetare pentru care există angajament bugetar şi legal

LISTA

de verificare (check-list) a declaraţiei de cheltuieli la nivelul Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

E.1

Nr. crt.

Obiectivele verificării

1.

Existenţa actelor justificative

1.1.

Bugetul aprobat şi anexa de prezentare şi de fundamentare a fondurilor aferente instrumentelor structurale, precum şi a contribuţiei naţionale incluse în poziţia globală „Cofinanţarea asistenţei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeană"

1.2.

Notificările cu privire la contractele de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrări încheiate între beneficiar şi un operator economic, în vederea acordării prefinanţării

1.3.

Previziunea fluxului de plăţi trimestriale pentru prefinanţare

1.4.

Previziunea fluxului de numerar trimestrial pentru sume aferente fondurilor de la bugetul de stat

1.5.

Previziunea fluxului de numerar lunar pentru sume aferente fondurilor externe nerambursabile

1.6.

Centralizatorul rapoartelor de validare

1.7.

Centralizatorul privind plăţile de efectuat

1.8.

Procesele-verbale de constatare a creanţelor bugetare provenite din nereguli pentru stabilirea neregulilor

1.9.

Rapoartele trimestriale privind neregulile

2.

Existenţa semnăturilor, vizelor, aprobărilor pentru:

2.1.

Previziunea fluxului de plăţi trimestriale pentru prefinanţare

2.2.

Previziunea fluxului de numerar trimestrial pentru sume aferente fondurilor de la bugetul de stat

2.3.

Previziunea fluxului de numerar lunar pentru sume aferente fondurilor externe nerambursabile

2.4.

Procesele-verbale de constatare pentru stabilirea neregulilor

2.5.

Rapoartele trimestriale privind neregulile constatate de către Autoritatea de management

3.

Incadrarea valorii declaraţiei în:

3.1.

Nivelul creditelor de angajament şi al creditelor bugetare aprobate şi deschise pentru fiecare axă prioritară şi domeniu major de intervenţie

4.

Corectitudinea datelor şi calculelor cuprinse în actele justificative (corelarea între acestea) privind:

4.1.

Corepondenţa datelor din centralizatorul rapoartelor de validare cu cele din declaraţia de cheltuieli, anexa A

4.2.

Corespondenţa datelor din declaraţia de cheltuieli cu cele din actele justificative pentru:

4.2.1.

Natura plăţii

4.2.2.

Beneficiarul sumei

4.2.3

Banca beneficiarului sumei

4.3.

Sumele plătite evidenţiate în declaraţia lunară corespund cu sumele validate din rapoartele de validare pentru fiecare beneficiar

4.4.

Sumele evidenţiate în centralizatorul privind plăţile de efectuat se încadrează în sumele din previziunile fluxurilor de plăţi, respectiv numerare

4.5.

Sumele recuperate evidenţiate în declaraţia de cheltuieli corespund cu sumele stabilite prin procesele-verbale de constatare a creanţelor bugetare provenite din nereguli şi cu cele din rapoartele trimestriale privind neregulile

5.

Declaraţia:

5.1

Să fie încheiată în perioada de valabilitate a Programului operaţional „Dezvoltarea capacităţii administrative"

5.2.

Să respecte cerinţele legale specifice naţionale şi/sau comunitare, după caz


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 547/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 547 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu