ORDIN
Nr. 1132 din 17 iunie 2004
pentru aprobarea Reglementarii aeronautice civile romane - RACR - ROAII - ESAC
- Raportarea obligatorie a actelor de interventie ilicita si a evenimentelor
care privesc securitatea aviatiei civile
ACT EMIS DE: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI
TURISMULUI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 784 din 26 august 2004
Pentru indeplinirea atributiilor ce revin Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului in calitatea sa de autoritate de stat in domeniul
securitatii aeronautice,
in temeiul prevederilor art. 4 lit. i) si f) si ale art. 5 alin. (1) din
Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, aprobata cu modificari
si completari prin Legea nr. 130/2000, republicata, ale art. 4 lit. a) din
Programul national de securitate aeronautica, aprobat prin Hotararea Guvernului
nr. 715/2001, precum si ale art. 4 alin. (1) pct. 26 si art. 5 alin. (4) din
Hotararea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea si functionarea
Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului,
ministrul transporturilor, constructiilor si turismului emite urmatorul
ordin:
Art. 1
Se aproba Reglementarea aeronautica civila romana - RACR - ROAII - ESAC -
Raportarea obligatorie a actelor de interventie ilicita si a evenimentelor care
privesc securitatea aviatiei civile, editia 01/2004, prevazuta in anexa care
face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Agentii aeronautici civili sunt obligati sa notifice orice act de
interventie ilicita sau eveniment care priveste securitatea aviatiei civile, in
conformitate cu prevederile reglementarii prevazute in anexa la prezentul
ordin.
Art. 3
Administratorii aeroporturilor, Regia Autonoma "Administratia Romana a
Serviciilor de Trafic Aerian" - ROMATSA, precum si operatorii aerieni
civili si alti agenti aeronautici civili cu activitate pe aeroporturile din
Romania vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 4
Directia generala aviatie civila din cadrul Ministerului Transporturilor,
Constructiilor si Turismului va urmari aplicarea prevederilor prezentului
ordin.
Art. 5
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin orice alta dispozitie
contrara isi inceteaza aplicabilitatea.
Art. 6
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I,
si va intra in vigoare la data publicarii lui.
p. Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Ileana Tureanu,
secretar de stat
ANEXA 1
REGLEMENTAREA AERONAUTICA CIVILA ROMANA - RACR - ROAII - ESAC - Raportarea
obligatorie a actelor de interventie ilicita si a evenimentelor care privesc
securitatea aviatiei civile Editia 01/2004
CAP. 1
Generalitati
1.1. Scop
Scopul acestei reglementari este realizarea imbunatatirii proceselor de
comunicare in gestionarea informatiilor referitoare la acte de interventie
ilicita indreptate impotriva activitatilor de aviatie civila.
1.2. Obiectiv
Obiectivul acestei reglementari este stabilirea metodologiei de raportare
catre Directia generala aviatie civila (D.G.Av.C.) cu privire la producerea
unui act de interventie ilicita sau a unui eveniment care poate afecta
securitatea aviatiei civile.
1.3. Definitii
In sensul prezentei reglementari, termenii de mai jos au urmatoarele
intelesuri:
- act de interventie ilicita - act produs in mod ilicit, cu intentie, constand
in:
a) violenta impotriva uneia sau mai multor persoane la bordul unei aeronave
la sol si in zbor, daca acel act poate sa pericliteze siguranta aeronavei
respective;
b) distrugerea unei aeronave in serviciu sau provocare de avarii unei
astfel de aeronave, care o fac indisponibila pentru zbor sau care ii pot
periclita siguranta in zbor;
c) amplasarea sau favorizarea amplasarii prin orice mijloace a unui
dispozitiv ori a unei substante care poate distruge o aeronava aflata in
serviciu sau ii poate provoca avarii care sa o faca indisponibila pentru zbor
ori care ii poate periclita siguranta in zbor;
d) distrugerea sau avarierea mijloacelor de navigatie aeriana ori de
interventie in functionarea lor, daca un asemenea act poate periclita siguranta
aeronavelor in zbor;
e) comunicare intentionata a unor informatii false, punand astfel in
pericol siguranta unei aeronave in zbor;
f) folosirea ilegala a oricarui dispozitiv, oricarei substante sau arme
pentru:
- producerea unui act de violenta impotriva uneia sau mai multor persoane,
care provoaca ranirea grava sau moartea acestora, pe un aeroport care
deserveste aviatia civila;
- distrugerea sau avarierea grava a facilitatilor care apartin aviatiei
civile ori a aeronavelor care nu sunt in serviciu, dar se afla pe acel
aeroport, ori pentru intreruperea serviciilor aeroportului, daca un asemenea
act pune in pericol sau poate periclita siguranta aeroportului;
- amenintare cu bomba - o amenintare comunicata anonim sau in alt mod, care
sugereaza ori informeaza, indiferent daca este adevarata sau falsa, ca
siguranta unei aeronave in zbor ori la sol, a unui aeroport, a unei facilitati
de aviatie civila sau a unei persoane poate fi in pericol datorita unui
explozibil, unui alt articol sau unui dispozitiv;
- deturnarea aeronavei - preluarea sau incercarea de a prelua controlul
asupra unei aeronave, prin forta, amenintari sau alte actiuni care pot duce la
devierea traseului programat al respectivei aeronave;
- eveniment - intamplare importanta care afecteaza sau poate afecta
securitatea aviatiei civile;
- sabotaj - actele sau omisiunile deliberate, facute cu intentia de a
produce distrugerea in mod premeditat sau nejustificat a unui bun, punandu-se
astfel in pericol aviatia civila internationala si facilitatile acesteia sau
rezultand intr-un act de interventie ilicita la adresa aviatiei civile si a
facilitatilor acesteia.
CAP. 2
Clasificarea actelor de interventie ilicita si a evenimentelor care privesc
securitatea aviatiei civile
Actele de interventie ilicita si evenimentele care privesc securitatea
aviatiei civile se clasifica astfel:
2.1. Acte de interventie ilicita:
a) deturnarea aeronavei;
b) atac asupra aeroportului si asupra facilitatilor de navigatie aeriana;
c) atac asupra persoanelor in terminalele aeroportului;
d) act de sabotaj;
e) atac asupra unei aeronave in zbor;
f) alte acte de interventie ilicita, nementionate mai sus.
2.2. Evenimente care privesc securitatea aviatiei civile:
a) amenintarea cu bomba;
b) descoperirea de arme de foc si munitie asupra pasagerilor sau in
bagajele acestora;
c) descoperirea de arme, altele decat cele de foc, asupra pasagerilor sau
in bagajele acestora;
d) descoperirea de explozibili, dispozitive explozibile improvizate, parti
componente, precum si imitatii ale acestora;
e) acte comise de pasageri turbulenti (unruly passengers);
f) accesul sau incercarea de patrundere neautorizata a unei persoane in
aeronava sau in zonele cu acces limitat/limitat securizate ale aeroportului;
g) orice eveniment de securitate aeronautica care capteaza interesul
mass-media;
h) descoperirea de colete, bagaje sau pachete abandonate in zonele
aeroportuare, suspecte de a contine explozibili ori dispozitive explozibile;
i) alte evenimente care pun in pericol securitatea aviatiei civile.
CAP. 3
Metodologia de notificare/raportare
Administratorul aeroportului, operatorul aerian si/sau Regia Autonoma
"Administratia Romana a Serviciilor de Trafic Aerian" - ROMATSA
(ROMATSA - R.A.), dupa caz, au obligatia de a raporta la D.G.Av.C., potrivit
sferei de competenta, orice act de interventie ilicita sau eveniment care
priveste securitatea aviatiei civile.
Actele de interventie ilicita si evenimentele de securitate aeronautica se
notifica/raporteaza in scris, prin orice mijloc de comunicatie (fax, e-mail),
in conformitate cu tabelul din anexa nr. 1 la prezenta reglementare.
Actele de interventie ilicita si evenimentele care privesc securitatea
aeronautica, care, conform anexei nr. 1 la prezenta reglementare, necesita
notificare imediata, vor fi comunicate initial prin telefon la directorul
general al D.G.Av.C., urmand ca in cel mai scurt timp (nu mai mult de 24 de
ore) sa se transmita notificarea/raportarea scrisa de catre agentii aeronautici
civili mentionati in anexa nr. 1 la prezenta reglementare. Comunicarile
telefonice, precum si notificarile/raportarile scrise se transmit la
coordonatele ce vor fi comunicate de catre D.G.Av.C.
In cazul deturnarii unei aeronave, ROMATSA - R.A. are obligatia ca,
suplimentar notificarii/raportarii catre D.G.Av.C., prevazuta in anexa nr. 1 la
prezenta reglementare:
1. sa informeze de urgenta (indicator de prioritate maxima), prin reteaua
fixa de comunicatii aeronautice, AFTN, toate statele membre ECAC, cand o
aeronava se afla in una dintre urmatoarele situatii:
a) aeronava este deturnata in spatiul aerian al Romaniei (regiunea de
informatii zbor - FIR);
b) aeronava deturnata intra in spatiul aerian al Romaniei;
c) aeronava deturnata paraseste spatiul aerian al Romaniei si intra in
spatiul aerian al unei tari nemembre ECAC;
d) aeronava este deturnata la sol pe un aeroport din Romania;
e) aeronava deturnata a aterizat pe teritoriul Romaniei;
f) aeronava deturnata a decolat de pe teritoriul Romaniei;
2. sa transmita informarea prin AFTN conform formularului F3
"Informare in cazul deturnarii unei aeronave", prevazut in anexa nr.
2 la prezenta reglementare.
Pentru informare, se vor utiliza adresele AFTN cuprinse in lista ECAC,
SECLIST-3. Lista ECAC, SECLIST-3 si modificarile ulterioare vor fi puse la
dispozitia ROMATSA - R.A. prin grija D.G.Av.C.
Toti ceilalti agenti aeronautici civili care desfasoara activitati in
perimetrul aeroportului (administratorul terminalului in care sunt procesate
trimiterile cargo si posta, agentul de handling, compania de catering, compania
autorizata pentru alimentarea cu combustibil a aeronavelor etc.) au obligatia
de a notifica administratorului aeroportului, imediat, orice eveniment care
pune in pericol securitatea aviatiei civile. Notificarea se face pe formularul
F1 "Notificare privind producerea unui act de interventie
ilicita/eveniment care priveste securitatea aviatiei civile", prevazut in
anexa nr. 2 la prezenta reglementare. Administratorii aeroporturilor comunica
respectiva notificare la D.G.Av.C., la termenele prevazute in anexa nr. 1 la
prezenta reglementare.
ANEXA 1
la RACR - ROAII - ESAC
MODUL
de notificare/raportare la D.G.Av.C. a actelor de interventie ilicita si a
evenimentelor care privesc securitatea aviatiei civile
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Imediat
B - 24 de ore
C - In termen de o luna
______________________________________________________________________________
| Tipul actului |Intervalul de| Agentul |Formularul | Observatii
|
| de interventie |notificare/ | aeronautic |pe care se | |
| ilicita/ |raportare*1) | civil care |face |
|
| evenimentului |_____________| face |notificarea/ |
|
| | A | B | C | notificarea/ |raportarea |
|
| | | | | raportarea |scrisa |
|
| | | | | scrisa | |
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
| 1. Acte de interventie ilicita
|
|______________________________________________________________________________|
|Deturnare | x | | |ROMATSA - R.A. |Notificare pe|
|
|aeronava | | | | |formularul |
|
| | | | | |F3*2) |
|
| | | |
|_______________|_____________|________________|
| | | | |Operatorul |Raportare pe |
|
| | | | |aerian/Pilotul |formularul |
|
| | | | |comandant |F2*3) |
|
| | | | |_______________|_____________|________________|
| | | | |Administratorul|Raportare pe |Numai in
|
| | | | |aeroportului |formularul F2|situatia unei
|
| | | | | | |deturnari la
sol|
| | | | | | |a unei aeronave
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
|Atac asupra | x | | |Administratorul|Raportare pe |
|
|aeroportului | | | |aeroportului |formularul F2|
|
|si asupra | | | | | |
|
|facilitatilor de | | | | | |
|
|navigatie aeriana| | | | | |
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
| | | | |ROMATSA - R.A. |Notificare pe|Numai in
|
| | | | | |formularul |situatia unui
|
| | | | | |F1*4) |atac asupra
|
| | | | | | |facilitatilor
de|
| | | | | | |navigatie
|
| | | | | | |aeriana sau in
|
| | | | | | |orice situatie
|
| | | | | | |in care un atac
|
| | | | | | |asupra
|
| | | | | | |aeroportului
|
| | | | | | |afecteaza
|
| | | | | | |facilitatile de
|
| | | | | | |navigatie
|
| | | | | | |aeriana |
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
|Atac asupra | x | | |Administratorul|Raportare pe |
|
|persoanelor in | | | |aeroportului |formularul F2|
|
|terminalele | | | | | |
|
|aeroportului | | | | | |
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
|Act de sabotaj | x | | |Administratorul|Raportare pe |Nu se aplica in
|
| | | | |aeroportului, |formularul F2|situatia in
|
| | | | |operatorul | |care, in urma
|
| | | | |aerian sau | |investigatiei
|
| | | | |ROMATSA - | |tehnice a unui
|
| | | | |R.A., dupa caz | |eveniment de
|
| | | | | | |aviatie,
comisia|
| | | | | | |de investigatie
|
| | | | | | |tehnica numita
|
| | | | | | |pentru
|
| | | | | | |cercetarea
|
| | | | | | |evenimentului
|
| | | | | | |stabileste ca
|
| | | | | | |acesta s-a
|
| | | | | | |produs ca
urmare|
| | | | | | |a unui act de
|
| | | | | | |sabotaj. In
|
| | | | | | |acest caz,
|
| | | | | | |notificarea la
|
| | | | | | |D.G.Av.C. va fi
|
| | | | | | |efectuata de
|
| | | | | | |comisia de
|
| | | | | | |investigatie
|
| | | | | | |tehnica la
|
| | | | | | |incheierea
|
| | | | | | |cercetarii.
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
|Atac asupra unei | x | | |Operatorul |Raportare pe |
|
|aeronave in zbor | | | |aerian/Pilotul |formularul F2|
|
| | | | |comandant | |
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
| | | | |Administratorul|Notificare pe| |
| | | | |aeroportului |formularul F1|
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
|Alte acte de | x | | |Administratorul|Notificare/ |
|
|interventie | | | |aeroportului, |Raportare pe |
|
|ilicita, | | | |operatorul |formularul F1|
|
|nementionate | | | |aerian sau |sau F2, dupa |
|
|mai sus | | | |ROMATSA - R.A.,|caz, prin |
|
| | | | |dupa caz |asimilare cu |
|
| | | | | |actele de |
|
| | | | | |interventie |
|
| | | | | |ilicita de |
|
| | | | | |mai sus |
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
| 2. Evenimente care privesc securitatea aviatiei civile
|
|______________________________________________________________________________|
|Amenintare cu | | | |Administratorul|Notificare pe|
|
|bomba: | | | |aeroportului, |formularul F1|
|
|Rezultatul | | | |operatorul | |
|
|evaluarii: | | | |aerian sau | | |
|ROSU | x | | |ROMATSA - R.A.,| |
|
|PORTOCALIU | | x | |dupa caz | |
|
|VERDE | | | x | | |
|
|(Documentul 30 al| | | | | |
|
|ECAC, partea II, | | | | | |
|
|anexa III - 3-A) | | | | | |
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
|Descoperirea de | | x | |Administratorul|Notificare pe|
|
|arme de foc si | | | |aeroportului |formularul F1|
|
|munitie | | | |sau operatorul | |
|
|nedeclarate | | | |aerian, dupa | |
|
|asupra | | | |caz | |
|
|pasagerilor sau | | | | | |
|
|in bagajele | | | | | |
|
|acestora*5) | | | | | |
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
|Descoperirea de | | | x |Administratorul|Notificare pe|
|
|arme, altele | | | |aeroportului |formularul F1|
|
|decat cele de foc| | | |sau operatorul | | |
|(articole | | | |aerian, dupa | |
|
|interzise), | | | |caz | |
|
|asupra | | | | | | |
|pasagerilor sau | | | | | |
|
|in bagajele | | | | | |
|
|acestora*6) | | | | | |
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
|Descoperirea de | | | x |Administratorul|Notificare pe|
|
|explozibili, | | | |aeroportului |formularul F1|
|
|dispozitive | | | |sau operatorul | |
|
|explozibile | | | |aerian, dupa | |
|
|improvizate, | | | |caz | |
|
|parti componente,| | | | | |
|
|precum si | | | | | |
|
|imitatii ale | | | | | |
|
|acestora | | | | | |
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
|Acte comise de | | x | |Administratorul|Notificare pe|
|
|pasageri | | | |aeroportului |formularul F1|
|
|turbulenti | | | |sau operatorul | |
|
|(unruly | | | |aerian, dupa | |
|
|passengers) | | | |caz | | |
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
|Accesul sau | | x | |Administratorul|Notificare pe|
|
|incercarea de | | | |aeroportului |formularul F1|
|
|patrundere | | | |sau operatorul | |
|
|neautorizata a | | | |aerian, dupa | |
|
|unei persoane in | | | |caz | |
|
|aeronava sau in | | | | | |
|
|zonele cu acces | | | | | |
|
|limitat/limitat | | | | | |
|
|securizate ale | | | | | |
|
|aeroportului | | | | | |
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
|Orice eveniment | x | | |Administratorul|Notificare pe|
|
|de securitate | | | |aeroportului, |formularul F1|
|
|aeronautica care | | | |operatorul | |
|
|capteaza | | | |aerian sau | |
|
|interesul | | | |ROMATSA - R.A.,| |
|
|mass-media | | | |dupa caz | |
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
|Descoperirea de | | | x |Administratorul|Notificare pe|
|
|colete, bagaje | | | |aeroportului |formularul F1|
|
|sau pachete | | | |sau operatorul | |
|
|abandonate in | | | |aerian, dupa | |
|
|zonele | | | |caz | |
|
|aeroportuare, | | | | | |
|
|suspecte de a | | | | | |
|
|contine | | | | | |
|
|explozibili sau | | | | | |
|
|dispozitive | | | | | |
|
|explozibile | | | | | |
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
|Alte evenimente | | x | |Administratorul|Notificare pe|
|
|care pun in | | | |aeroportului, |formularul F1|
|
|pericol | | | |operatorul | |
|
|securitatea | | | |aerian sau | |
|
|aviatiei civile | | | |ROMATSA - R.A.,| |
|
| | | | |dupa caz | |
|
|_________________|____|____|___|_______________|_____________|________________|
*1) In situatia in care se considera necesar, raportarea poate fi facuta in
avans fata de intervalele prevazute in tabel.
*2) Formularul F3 "Informare in cazul deturnarii unei aeronave",
prevazut in anexa nr. 2 la reglementare.
*3) Formularul F2 "Raport cu privire la producerea unui act de
interventie ilicita", prevazut in anexa nr. 2 la reglementare.
*4) Formularul F1 "Notificare privind producerea unui act de
interventie ilicita/eveniment care priveste securitatea aviatiei civile",
prevazut in anexa nr. 2 la reglementare.
*5) Munitia descoperita in bagajul de mana, neinsotita de arma de foc, se
raporteaza lunar.
Nu se raporteaza;
- armele de foc descoperite in bagajul de cala, care nu pun in pericol
siguranta aeronavei, cu conditia sa fie inaccesibile pasagerilor pe timpul
zborului sau al transferului la o alta aeronava;
- munitia descoperita in bagajul de cala, neinsotita de arma de foc.
*6) Armele descoperite in bagajele de cala si care nu sunt accesibile pasagerilor
pe timpul zborului sau al transferului la o alta aeronava nu
se raporteaza.
ANEXA 2
la RACR - ROAII - ESAC
FORMULARUL F1
NOTIFICARE
privind producerea unui act de interventie ilicita/eveniment care priveste
securitatea aviatiei civile
______________________________________________________________________________
| Agentul aeronautic civil ................................ | Telefon:
|
|___________________________________________________________|__________________|
| Data .................................................... | Ora:
|
|___________________________________________________________|__________________|
| Descrierea actului de interventie ilicita/evenimentului |
|
|
|
|
|
|
| |
|______________________________________________________________________________|
| Actiunile intreprinse
|
| |
|
|
|
|
| |
|______________________________________________________________________________|
| Semnatura
|
| ..............................
|
| (numele, prenumele si functia)
|
|______________________________________________________________________________|
FORMULARUL F2
RAPORT
cu privire la producerea unui act de interventie ilicita
Nr. raportului ......................
Data raportului ....../...../........
Tipul actului de interventie ilicita ......................................
A. Informatii generale
Unitatea de aviatie civila ................................................
Data producerii actului de interventie ilicita ............................
Ora producerii evenimentului (ora locala) .................................
Durata evenimentului ......................................................
B. Particularitati ale actului de interventie ilicita
1. Informatii despre zbor
Data decolarii (ziua/luna/anul) .................../.............../.......
Ora decolarii (ora locala) ................................................
Numarul cursei ............................................................
Tipul aeronavei ...........................................................
Operator ..................................................................
Numarul de pasageri .......................................................
Numarul membrilor de echipaj ..............................................
Agenti de securitate in zbor (daca sunt) ..................................
Numarul agresorilor .......................................................
Tipul cursei (regulata, charter etc.) .....................................
Aeroportul de decolare (numele/statul) ....................................
Aeroportul de destinatie (numele/statul) ..................................
2. Aeronava
Statul de inmatriculare ...................................................
Numarul de inmatriculare ..................................................
Tipul aeronavei ...........................................................
Aeroportul unde a fost incarcat/incarcata (sau se presupune)
in aeronava dispozitivul/substanta de sabotaj .............................
3. Cladiri ale aeroportului sau facilitati afectate .......................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
C. Incidentul
1. Pozitia aeronavei: 2. Facilitati de sol:
_ _
Pe sol |_| Pe aeroport |_|
_ _
In zbor |_| In afara aeroportului |_|
3. Arme/dispozitive Descriere Reale False
_ _
Arma nr. 1 ................................................. |_| |_|
_ _
Arma nr. 2 ................................................. |_| |_|
_ _
Arma nr. 3 ................................................. |_| |_|
_ _
Arma nr. 4 ................................................. |_| |_|
_ _
Arma nr. 5 ................................................. |_| |_|
_ _
Explozivi .................................................. |_| |_|
_ _
Substante incendiare ....................................... |_| |_|
Altele (descrieti-le) ....................................................
..........................................................................
4. Comunicatii
4.1. Sursa amenintarii:
_
Mesaj scris |_|
_
Apel telefonic |_|
Altele (specificati) .....................................................
..........................................................................
4.2. Cine a primit amenintarea:
_
Echipajul |_|
_
Echipajul de cabina |_|
Personalul de sol al _
companiei aeriene |_|
_
Pasagerii |_|
Altii (specificati) ......................................................
..........................................................................
Da Nu
_ _
4.3. S-au facut cereri precise (Daca da, explicati) |_| |_|
...........................................................................
...........................................................................
4.4. Cine a transmis cererile autoritatilor de la sol: Da Nu
_ _
Pilotul |_| |_|
_ _
Agresorul |_| |_|
Altii (specificati) ......................................................
..........................................................................
5. Masuri intreprinse
Da Nu
5.1. A fost intreprinsa vreo masura pentru a stopa _ _
actiunea agresorului/agresorilor? |_| |_|
5.2. Daca da, prin ce mijloace?
_ _ _
Negociere |_| Forta |_| Altele |_|
5.3. Rezultate:
_ _ _
Situatia a fost rezolvata |_| Situatia nu a fost rezolvata |_| |_|
Da Nu
_ _
5.4. Agresorul a patruns in cabina de pilotaj? |_| |_|
Daca da, descrieti .......................................................
..........................................................................
Da Nu
5.5. Membrii echipajului erau in posesia unei liste de control _ _
al aeronavei in situatia primirii unei amenintari cu bomba? |_| |_|
5.6. Membrii echipajului erau familiarizati cu pozitiile din
aeronava care pot fi cel mai putin afectate in situatia unei _ _
bombe la bord? |_| |_|
5.7. Agresorul avea: _ _
Cunostinte tehnice despre operarea aeronavelor? |_| |_|
_ _
Cunostinte despre constructia aeronavei? |_| |_|
_ _
Cunostinte despre aeroporturi sau facilitatile de navigatie? |_| |_|
Daca da, explicati .......................................................
..........................................................................
6. Schimbarea rutei aeronavei (se completeaza doar in situatia in care
aeronava a fost redirectionata spre un alt aeroport)
6.1. Lista aeroporturilor, in ordine cronologica
Aeroportul Statul Data si ora Data si ora S-a permis
aterizarii decolarii aterizarea
Da Nu
_ _
a) ............. .......... .............. .............. |_| |_|
_ _
b) ............. .......... .............. .............. |_| |_|
_ _
c) ............. .......... .............. .............. |_| |_|
_ _
d) ............. .......... .............. .............. |_| |_|
_ _
e) ............. .......... .............. .............. |_| |_|
6.2. A fost suficient combustibil pentru ca aeronava sa ajunga pe
aeroporturile spre care a fost redirectionata? Completati mai jos.
Da Nu
_ _
a) ......................................................... |_| |_|
_ _
b) ......................................................... |_| |_|
_ _
c) ......................................................... |_| |_|
_ _
d) ......................................................... |_| |_|
_ _
e) ......................................................... |_| |_|
Daca da, descrieti ........................................................
...........................................................................
6.3. Au avut membrii echipajului hartile de navigatie pentru fiecare
destinatie?:
Completati mai jos.
Da Nu
_ _
a) ......................................................... |_| |_|
_ _
b) ......................................................... |_| |_|
_ _
c) ......................................................... |_| |_|
_ _
d) ......................................................... |_| |_|
_ _
e) ......................................................... |_| |_|
Daca da, descrieti ........................................................
...........................................................................
6.4. Au fost eliberati pasageri la vreunul dintre aeroporturi? Completati
in ordine cronologica.
Aeroportul Da Nu
_ _
a) ......................................................... |_| |_|
_ _
b) ......................................................... |_| |_|
_ _
c) ......................................................... |_| |_|
_ _
d) ......................................................... |_| |_|
_ _
e) ......................................................... |_| |_|
Daca da, descrieti ........................................................
...........................................................................
6.5. Au fost luate masuri la vreunul dintre aeroporturi pentru a opri actul
de interventie ilicita? Completati mai jos.
Aeroportul Da Nu
_ _
a) ......................................................... |_| |_|
_ _
b) ......................................................... |_| |_|
_ _
c) ......................................................... |_| |_|
_ _
d) ......................................................... |_| |_|
_ _
e) ......................................................... |_| |_|
Daca da, descrieti ........................................................
...........................................................................
6.6. S-au efectuat lucrari de intretinere la vreunul dintre aeroporturi?
Completati mai jos.
Aeroportul Da Nu
_ _
a) ......................................................... |_| |_|
_ _
b) ......................................................... |_| |_|
_ _
c) ......................................................... |_| |_|
_ _
d) ......................................................... |_| |_|
_ _
e) ......................................................... |_| |_|
Daca da, descrieti ........................................................
...........................................................................
D. Atacatorul (Se vor folosi mai multe formulare daca sunt mai mult de 3
atacatori.)
Numarul atacatorilor ...........
1. Numele ................................................ Sexul ..........
Porecla ...................................................................
Data nasterii ........ Locul nasterii ........... Nationalitatea ..........
Aeroportul unde s-a imbarcat ..............................................
Prin ce mijloace a reusit atacatorul sa patrunda in aeronava/facilitati
aeroportuare?
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
2. Numele ................................................ Sexul ..........
Porecla ...................................................................
Data nasterii ........ Locul nasterii ........... Nationalitatea ..........
Aeroportul unde s-a imbarcat ..............................................
Prin ce mijloace a reusit atacatorul sa patrunda in aeronava/facilitati
aeroportuare?
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
3. Numele ................................................ Sexul ..........
Porecla ...................................................................
Data nasterii ........ Locul nasterii ........... Nationalitatea ..........
Aeroportul unde s-a imbarcat ..............................................
Prin ce mijloace a reusit atacatorul sa patrunda in aeronava/facilitati
aeroportuare?
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
E. Sfarsitul evenimentului
1. Pozitia negociatorului (precizati daca negociatorul a putut lua decizii
sau a fost doar intermediar) ..................................................
...........................................................................
2. Aeroportul/aeronava
Numarul persoanelor afectate:
Decedati Raniti
Membrii echipajului ............ ............
Pasageri ............ ............
Atacatori ............ ............
Altii ............ ............
3. Circumstantele in care au survenit decese sau raniti
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
4. Pagube produse aeronavei/facilitatilor aeroportuare (scurta descriere ce
va include si costul pagubelor produse, intarzieri produse zborurilor)
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
5. Informatii suplimentare referitoare la incalcarea procedurilor de
securitate pe perioada acestui eveniment
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
F. Informatii referitoare la actiunile intreprinse pentru eliberarea
pasagerilor si a membrilor echipajului, precum si pentru recuperarea aeronavei,
daca este cazul
1. Masurile intreprinse pentru eliberarea pasagerilor si membrilor
echipajului
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
2. Masurile intreprinse pentru ca pasagerii si membrii echipajului sa isi
continue calatoria cat mai repede posibil
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
3. Masurile intreprinse pentru punerea in posesia celor de drept, cat mai
repede posibil, a aeronavei si a transporturilor de marfa
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
G. Informatii referitoare la actiunile intreprinse impotriva atacatorilor
1. Actiunile intreprinse de autoritatile competente pentru a retine pe
atacatori
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
2. Masurile luate pentru extradarea si predarea cazului autoritatilor
competente pentru judecarea atacatorilor; rezultatele unor astfel de masuri,
daca este cazul (daca nu, precizati rezultatele acestor masuri, separat, cat
mai repede posibil)
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
H. Alte informatii relevante
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
.....................
(numele si prenumele)
.....................
(functia)
.....................
(departamentul)
FORMULARUL F3
INFORMARE IN CAZUL DETURNARII UNEI AERONAVE
AFTN MESSAGE IN CASE OF HIJACKING
______________________________________________________________________________
| 1.a) Hijacked aircraft entering/leaving ............................ FIR/UIR |
|
|
| b) Aircraft hijacked within ........................................ FIR/UIR
|
|
|
| c) Aircraft hijacked at ............................................ Airport
|
|
|
| d) Hijacked aircraft has landed/taken off from ..................... Airport
|
| |
| 2. Position of the aircraft ........... Time .......... Flight level .......
|
|
|
| 3. Call sign .......................... Type .......... Nationality ........
|
|
|
| 4. Number of persons on board ..............................................
|
| |
| 5. Aerodrome of departure ............. Possible destination ...............
|
|
|
| 6. Other information .......................................................
|
|______________________________________________________________________________|