Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1084 din 22 decembrie 2003

privind aprobarea procedurilor de notificare a activitatilor care prezinta pericole de producere a accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase si, respectiv, a accidentelor majore produse

ACT EMIS DE: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR, APELOR SI MEDIULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 118 din 10 februarie 2004


SmartCity3


    In baza prevederilor art. 65 din Legea protectiei mediului nr. 137/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
    in temeiul art. 11 alin. (6) din Hotararea Guvernului nr. 739/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, cu modificarile si completarile ulterioare,
    avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase,

    ministrul agriculturii, padurilor, apelor si mediului emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Se aproba Procedura de notificare a unei activitati care prezinta pericole de producere a accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase, prevazuta in anexa nr. 1, precum si continutul formularului de notificare, prevazut in anexa nr. 1.1.
    Art. 2
    Se aproba Procedura de notificare a unui accident major, prevazuta in anexa nr. 2, precum si continutul formularului de notificare, prevazut in anexa nr. 2.1.
    Art. 3
    Anexele nr. 1, 1.1, 2 si 2.1 fac parte integranta din prezentul ordin.
    Art. 4
    Titularii activitatilor in care sunt utilizate substante periculoase vor duce la indeplinire dispozitiile referitoare la notificarile din Hotararea Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase, prin aplicarea procedurilor de notificare prevazute in anexele nr. 1, 1.1, 2 si 2.1.
    Art. 5
    Autoritatile publice pentru protectia mediului si protectie civila vor duce la indeplinire dispozitiile prezentului ordin.
    Art. 6
    Nerespectarea prevederilor prezentului ordin atrage raspunderea materiala, civila, administrativa, contraventionala sau penala, dupa caz.
    Art. 7
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                           p. Ministrul agriculturii,
                          padurilor, apelor si mediului,
                                  Petre Daea,
                               secretar de stat

    ANEXA 1

                            PROCEDURA DE NOTIFICARE
a unei activitati care prezinta pericole de producere a accidentelor majore in care sunt implicate substante periculoase

    1. Scop
    Scopul prezentei proceduri consta in stabilirea modului si a regulilor de intocmire a Notificarii unei/unor activitati cu pericol potential de producere a unor accidente majore in care sunt implicate substante periculoase, prevazuta in partile I si II din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase.
    In cadrul prezentei proceduri sunt prezentate datele, informatiile, formularele si responsabilitatile asociate schimbului si diseminarii informatiilor privind activitatile cu potential pericol de producere a unor accidente majore.

    2. Domeniul de aplicare
    Prezenta procedura se aplica tuturor unitatilor economice care intra sub incidenta prevederilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003.
    Prezenta procedura nu se aplica:
    - activitatilor desfasurate in cadrul obiectivelor, instalatiilor sau depozitelor militare;
    - pericolelor induse de radiatii ionizante;
    - transportului de substante periculoase si stocarii temporare intermediare a acestora pe cai rutiere, cai ferate, cai de navigatie interne, cai maritime sau cai aeriene, situate in afara obiectivelor unde se desfasoara activitati in care sunt prezente substantele periculoase prevazute in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003;
    - operatiilor de incarcare, descarcare si transport la sau de la alte mijloace de transport pe docuri, punti sau statii de triaj;
    - transportului de substante periculoase prin conducte, inclusiv pentru statii de pompare, situate in afara obiectivelor in care se desfasoara activitati in care sunt prezente substantele periculoase prevazute in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003;
    - activitatilor din industria extractiva privind explorarea si exploatarea minereurilor din cariere, foraje sau mine;
    - depozitarii deseurilor.

    3. Termeni si definitii
    Definitiile termenilor utilizati in prezenta procedura sunt urmatoarele:
    - accident major - orice eveniment survenit, cum ar fi o emisie de substante periculoase, un incendiu sau o explozie, care rezulta din evolutii necontrolate in cursul exploatarii oricarui obiectiv prevazut la art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 95/2003, care conduce la aparitia imediata sau intarziata a unor pericole grave asupra sanatatii populatiei si/sau asupra mediului, in interiorul sau in exteriorul obiectivului, si in care sunt implicate una sau mai multe substante periculoase;
    - autoritatea centrala pentru protectia mediului - Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului;
    - autoritatea publica teritoriala pentru protectia mediului - agentiile de protectie a mediului judetene, a municipiului Bucuresti si Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" (ARBDD);
    - autoritatea teritoriala de protectie civila - serviciul public comunitar pentru situatii de urgenta, aflat in subordinea consiliilor judetene si locale, precum si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti si consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
    - depozitare - prezenta unei cantitati de substante periculoase in scop de stocare si/sau de pastrare in conditii de siguranta;
    - instalatie - o entitate tehnica din cadrul unui obiectiv, unde sunt produse, utilizate, manipulate si/sau depozitate substante periculoase. Instalatia cuprinde totalitatea echipamentelor, structurilor, sistemului de conducte, utilajelor, dispozitivelor, cailor ferate interne, docurilor, cheiurilor de descarcare care deservesc instalatia, a debarcaderelor, a depozitelor si a altor structuri similare, plutitoare sau de alta natura, necesare pentru exploatarea instalatiei;
    - obiectiv - spatiul care se afla sub controlul titularului activitatii, unde sunt prezente substante periculoase in una sau in mai multe instalatii, inclusiv infrastructurile ori activitatile comune sau conexe;
    - obiective existente - toate instalatiile in functiune si cele in curs de executie care detin acord de mediu inainte de intrarea in vigoare a Hotararii Guvernului nr. 95/2003;
    - pericol - proprietatea intrinseca a unei substante sau a unui preparat chimic ori a unei stari fizice, precum si a unei situatii concrete, cu potential de a induce efecte negative asupra sanatatii populatiei si asupra mediului;
    - prezenta substantelor periculoase - prezenta efectiva sau anticipata a unor astfel de substante in cadrul obiectivului ori prezenta acestora in cazul in care se considera ca pot fi generate prin pierderea controlului asupra unui proces chimic industrial;
    - substanta periculoasa - orice substanta chimica pura, amestec de substante sau preparate prevazute in partea I din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003 ori care indeplineste criteriile prevazute in partea II din anexa nr. 2 la aceeasi hotarare si care exista sub forma de materii prime, produse, produse secundare, reziduuri sau produse intermediare, inclusiv acele substante despre care exista presupunerea rezonabila ca vor fi generate in cazul producerii unui accident;
    - titularul activitatii - orice persoana fizica sau juridica care exploateaza ori detine controlul instalatiei sau care este delegata cu o putere economica decisiva in ceea ce priveste functionarea acesteia;
    - unitate de stocare - orice spatiu in care sunt depozitate substante periculoase.

    4. Reguli procedurale
    In conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 95/2003, titularul activitatii care prezinta pericole de producere a unor accidente majore in care sunt implicate substante periculoase are obligatia de a transmite autoritatilor publice teritoriale cu responsabilitati in domeniile protectiei mediului si protectiei civile o notificare care trebuie sa cuprinda in mod obligatoriu cel putin datele si informatiile structurate conform formularului prezentat in anexa nr. 1.1, denumita in continuare notificare.

    5. Responsabilitati
    5.1. Responsabilitati ale titularului activitatii
    Titularul activitatii cu potential pericol de producere a unor accidente majore in care sunt implicate substante periculoase este obligat sa elaboreze notificarea si va raspunde de transmiterea acesteia autoritatilor publice teritoriale pentru protectia mediului si de protectie civila.
    Titularul activitatii cu potential pericol de producere a unor accidente majore in care sunt implicate substante periculoase are obligatia de a informa imediat autoritatile publice teritoriale pentru protectia mediului si de protectie civila, in cazul in care dupa transmiterea notificarii apar modificari de tipul:
    - cresterea semnificativa a cantitatii de substante periculoase prezente pe amplasament;
    - schimbarea semnificativa a naturii sau a starii fizice a substantei periculoase prezente pe amplasament;
    - aparitia oricarei modificari in procesele tehnologice in care sunt utilizate substante periculoase;
    - inchiderea definitiva, temporara sau trecerea in regim de conservare a instalatiei;
    - schimbarea titularului activitatii.
    5.2. Responsabilitati ale reprezentantilor autoritatilor publice
    Reprezentantii autoritatilor publice teritoriale pentru protectia mediului si de protectie civila au obligatia de a valida continutul notificarii si de a comunica titularului activitatii respective observatii cu privire la corectitudinea sau incorectitudinea intocmirii acesteia.
    Autoritatile publice teritoriale pentru protectia mediului si de protectie civila au dreptul de a interzice utilizarea sau punerea in functiune a oricarui obiectiv, a oricarei instalatii ori unitati de stocare sau a oricarei parti din aceasta, daca titularul activitatii nu a inaintat in termenele legale notificarea.

    6. Inregistrari
    Titularul activitatii cu potential pericol de producere a unor accidente majore in care sunt implicate substante periculoase este obligat sa pastreze in dosarul documentatiilor legale ale unitatii un exemplar original al notificarii transmise autoritatilor publice teritoriale pentru protectia mediului si de protectie civila. De asemenea, se recomanda stocarea notificarii si pe suport magnetic.

    ANEXA 1.1

                             NOTIFICARE

    1. Elemente de identificare a unitatii economice
    a) denumirea unitatii economice;
    b) adresa completa a unitatii economice;
    c) numele sau denumirea comerciala a titularului activitatii;
    d) sediul social al titularului activitatii, inclusiv adresa completa a acestuia;
    e) numele, prenumele si functia persoanei care administreaza unitatea economica [in cazul in care aceasta este diferita de cea de la lit. c)]

    2. Profilul de activitate al unitatii economice sau profilul de activitate intentionat

    3. Lista substantelor periculoase prezente pe amplasamentul unitatii economice
 ______________________________________________________________________________
|N |Denumirea  |Numar|Localizarea|Cantitatea|Capacitate|Stare |Mod    |Conditii|
|r.|substantei |CAS  |           |totala    |totala    |fizica|de     |de      |
|  |periculoase|     |           |detinuta  |de stocare|      |stocare|stocare |
|c |           |     |           |(tone)    |(tone)    |      |       |        |
|r |           |     |           |          |          |      |       |        |
|t.|           |     |           |          |          |      |       |        |
|__|___________|_____|___________|__________|__________|______|_______|________|
| 0|     1     |  2  |     3     |     4    |     5    |   6  |   7   |    8   |
|__|___________|_____|___________|__________|__________|______|_______|________|
|  |           |     |           |          |          |      |       |        |
|__|___________|_____|___________|__________|__________|______|_______|________|

    NOTA:
    Suplimentar, se vor insera in tabel si informatii cu privire la localizarea substantelor periculoase pe amplasament, iar acolo unde este cazul trebuie specificate si conditiile de operare ale instalatiei sau instalatiilor (temperatura, presiune etc.).

    4. Tipul activitatii/activitatilor in care sunt implicate substantele periculoase

    NOTA:
    Se insereaza tipul activitatii (activitatilor) industriale in care sunt implicate substante periculoase, specificandu-se:
    - vechimea si nivelul tehnologiei (anul proiectarii si constructiei instalatiei);
    - modul in care sunt controlate procesele tehnologice;
    - tipul productiei: - continua (24 de ore/zi timp de 7 zile/saptamana);
                        - semicontinua (24 de ore/zi timp de 5 - 6
                          zile/saptamana);
                        - discontinua.

    5. Informatii cu privire la alte elemente (inclusiv din imediata apropiere a obiectivului) susceptibile de a provoca accidente majore sau de a agrava consecintele acestora

    6. Marimea zonei/platformei industriale

    NOTA:
    Se insereaza informatii privind:
    - marimea suprafetei pe care o ocupa unitatea economica;
    - marimea platformei industriale (daca este cazul);
    - marimea zonei direct afectate de activitatea industriala.

    7. Informatii cu privire la hazardurile naturale specifice zonei

    NOTA:
    Se insereaza date cu privire la hazardurile naturale specifice zonei in care este amplasata unitatea economica:
    - zona susceptibila la inundatii;
    - zona seismica;
    - alunecari de teren;
    - miscari tectonice etc.

    8. Data intocmirii notificarii

    9. Datele de identificare a persoanei care a intocmit notificarea
    - numele, prenumele si functia persoanei care a intocmit notificarea;
    - semnatura persoanei care a intocmit notificarea;
    - stampila unitatii economice.

    ANEXA 2

                          PROCEDURA DE NOTIFICARE
                           a unui accident major

    1. Scop
    Prezenta procedura prezinta modul de intocmire a notificarii unui accident major in care sunt implicate categoriile de substante periculoase nominalizate in partile I si II din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003 privind controlul activitatilor care prezinta pericole de accidente majore in care sunt implicate substante periculoase.
    In cadrul prezentei proceduri sunt prezentate datele, informatiile, formularele si responsabilitatile asociate schimbului si diseminarii informatiilor in cazul producerii unui accident major.

    2. Domeniul de aplicare
    Prezenta procedura se aplica tuturor unitatilor economice care intra sub incidenta prevederilor Hotararii Guvernului nr. 95/2003.
    Prezenta procedura nu se aplica:
    - activitatilor desfasurate in cadrul obiectivelor, instalatiilor sau depozitelor militare;
    - pericolelor induse de radiatii ionizante;
    - transportului de substante periculoase si stocarii temporare intermediare a acestora pe cai rutiere, cai ferate, cai de navigatie interne, cai maritime sau cai aeriene, situate in afara obiectivelor unde se desfasoara activitati in care sunt prezente substantele periculoase prevazute in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003;
    - operatiilor de incarcare, descarcare si transport la sau de la alte mijloace de transport pe docuri, punti sau statii de triaj;
    - transportului de substante periculoase prin conducte, inclusiv pentru statii de pompare, situate in afara obiectivelor in care se desfasoara activitati in care sunt prezente substantele periculoase prevazute in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003;
    - activitatilor din industria extractiva privind explorarea si exploatarea minereurilor din cariere, foraje sau mine;
    - depozitarii deseurilor.

    3. Termeni si definitii
    Definitiile termenilor utilizati in prezenta procedura sunt urmatoarele:
    - accident major - orice eveniment survenit, cum ar fi o emisie de substante periculoase, un incendiu sau o explozie, care rezulta din evolutii necontrolate in cursul exploatarii oricarui obiectiv prevazut la art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 95/2003, care conduce la aparitia imediata sau intarziata a unor pericole grave asupra sanatatii populatiei si/sau asupra mediului, in interiorul sau in exteriorul obiectivului, si in care sunt implicate una sau mai multe substante periculoase;
    - autoritatea centrala pentru protectia mediului - Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului;
    - autoritatea publica teritoriala pentru protectia mediului - agentiile de protectie a mediului judetene, a municipiului Bucuresti si Administratia Rezervatiei Biosferei "Delta Dunarii" (ARBDD);
    - autoritatea centrala de protectie civila - Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta;
    - autoritatea teritoriala de protectie civila - serviciul public comunitar pentru situatii de urgenta, aflat in subordinea consiliilor judetene si locale, precum si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti si consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
    - avarie - eveniment sau incident care nu genereaza efecte majore asupra sanatatii populatiei si/sau asupra mediului, dar care are potential sa produca un accident major;
    - obiectiv - spatiul care se afla sub controlul titularului activitatii, unde sunt prezente substante periculoase in una sau in mai multe instalatii, inclusiv infrastructurile ori activitatile comune sau conexe;
    - substanta periculoasa - orice substanta chimica pura, amestec de substante sau preparate prevazute in partea I din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003 ori care indeplineste criteriile prevazute in partea II din anexa nr. 2 la aceeasi hotarare si care exista sub forma de materii prime, produse, produse secundare, reziduuri sau produse intermediare, inclusiv acele substante despre care exista presupunerea rezonabila ca vor fi generate in cazul producerii unui accident;
    - titularul activitatii - orice persoana fizica sau juridica care exploateaza ori detine controlul instalatiei/obiectivului sau care este delegata cu o putere economica decisiva in ceea ce priveste functionarea acestora.

    4. Reguli procedurale
    4.1. Informarea autoritatilor
    In conformitate cu prevederile art. 14 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 95/2003, in cazul producerii unui accident major in care sunt implicate substante periculoase, care indeplineste cel putin una dintre consecintele descrise la pct. 4.2, titularul activitatii are obligatia de a informa imediat autoritatile publice teritoriale cu responsabilitati in domeniile protectiei civile, protectiei mediului, protectiei muncii, administratiei publice si sanatatii.
    Informarea se va face imediat, atat telefonic, cat si prin elaborarea imediata sau cel tarziu in timpul saptamanii ce urmeaza accidentului a unui document denumit in continuare notificare. Acest document trebuie sa cuprinda cel putin datele si informatiile structurate conform formularului prezentat in anexa nr. 2.1.
    4.2. Evaluarea accidentului
    Evaluarea unui accident sau a unei avarii se face pe baza urmatoarelor criterii:
    - prezenta substantelor periculoase - orice incendiu ce conduce la un accident, la o explozie si/sau la eliberarea accidentala a unei substante periculoase in cantitati de cel putin 5% din cantitatea relevanta stabilita in coloana 3 a tabelelor nr. 1 si 2 din partea I a anexei nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 95/2003;
    - vatamarea persoanelor:
    a) un deces;
    b) ranirea a 6 persoane in interiorul obiectivului si spitalizarea acestora cel putin pentru 24 de ore;
    c) ranirea unei persoane din afara obiectivului si spitalizarea acesteia cel putin pentru 24 de ore;
    - producerea de daune asupra bunurilor imobiliare:
    a) producerea de daune asupra unei/unor locuinte din afara obiectivului si distrugerea acesteia/acestora, creand imposibilitatea de a mai fi locuita/locuite ca rezultat al accidentului;
    b) evacuarea sau sinistrarea unor persoane pentru mai mult de doua ore (persoane x ore), valoarea calculata trebuie sa fie de cel putin 500;
    c) intreruperea serviciilor de furnizare a apei potabile, electricitatii, gazului sau telecomunicatiilor pentru mai mult de doua ore (persoane x ore) in cazul in care valoarea rezultata prin multiplicarea numarului de persoane afectate cu numarul de ore de intrerupere a serviciilor mentionate este de cel putin 1.000;
    - producerea de efecte nocive imediate asupra mediului:
    a) daune permanente sau pe termen lung asupra habitatelor terestre:
        - 0,5 ha sau mai mult dintr-un habitat cu valoare ecologica ori de conservare, protejat prin lege;
        - 10 ha sau mai mult dintr-un habitat mai extins, incluzand teren agricol;
    b) daune semnificative sau pe termen lung asupra habitatelor de apa curgatoare sau marine (acolo unde este cazul, in procesul de evaluare a pagubelor se pot face referiri la legislatia referitoare la substantele si preparatele chimice periculoase sau la concentratia letala pentru 50% din speciile reprezentative ale mediului afectat):
        - 10 km sau mai mult dintr-un rau sau canal;
        - 1 ha sau mai mult dintr-un lac sau iaz;
        - 2 ha sau mai mult dintr-o delta;
        - 2 ha sau mai mult dintr-o apa costiera sau mare deschisa;
    c) daune semnificative aduse unui acvifer sau apelor subterane marine (acolo unde este cazul, in procesul de evaluare a pagubelor se pot face referiri la legislatia referitoare la substantele si preparatele chimice periculoase sau la concentratia letala pentru 50% din speciile reprezentative ale mediului afectat):
        - 1 ha sau mai mult;
    - producerea de daune asupra bunurilor:
    a) daune aduse bunurilor din cadrul obiectivului, a caror valoare in lei reprezinta echivalentul a cel putin 0,5 milioane euro;
    b) daune aduse unor bunuri din afara obiectivului, a caror valoare in lei reprezinta echivalentul a cel putin 0,2 milioane euro;
    - producerea de daune transfrontiera: orice accident in care este prezenta o substanta periculoasa si care produce efecte in afara teritoriului national.

    5. Responsabilitati
    5.1. Responsabilitati ale titularului activitatii
    In cazul producerii unui accident major in care sunt implicate substante periculoase, titularul activitatii are obligatia de a informa imediat autoritatile publice teritoriale cu responsabilitati in domeniile: protectiei civile, protectiei mediului, protectiei muncii, administratiei publice si sanatatii.
    Un accident se notifica autoritatilor publice teritoriale si centrale, daca are cel putin una dintre consecintele prezentate la pct. 4.2.
    Se notifica orice accident sau avarie considerata ca prezentand un interes tehnic special pentru prevenirea accidentelor majore si pentru limitarea consecintelor acestora, chiar daca nu indeplineste consecintele prezentate la pct. 4.2.
    Titularul activitatii pe platforma caruia s-a produs un accident major are obligatia de a elabora notificarea si va raspunde de transmiterea acesteia autoritatilor publice teritoriale de protectie civila si pentru protectia mediului.
    Titularul activitatii are obligatia de a actualiza informatiile prezentate in notificare in cazul in care cercetarile ulterioare dezvaluie date suplimentare care modifica informatiile initiale sau concluziile referitoare la accidentul major produs.
    5.2. Responsabilitati ale reprezentantilor autoritatilor publice
    Reprezentantii autoritatilor publice teritoriale de protectie civila si pentru protectia mediului au obligatia de a valida continutul notificarii si de a comunica titularului activitatii respective observatii cu privire la corectitudinea sau incorectitudinea acesteia.
    Autoritatea centrala pentru protectia mediului, prin autoritatile publice teritoriale pentru protectia mediului, are obligatia de a urmari:
    a) luarea tuturor masurilor de interventie si remediere necesare, urgente, pe termen mediu sau lung, de catre titularul activitatii;
    b) colectarea si verificarea, prin inspectie, a informatiilor necesare pentru analizarea completa a aspectelor tehnice, organizatorice si manageriale ale accidentului major;
    c) imbunatatirea masurilor preventive viitoare ce se impun, de catre titularul activitatii.
    Autoritatea centrala de protectie civila, prin autoritatile teritoriale de protectie civila, are obligatia de a urmari:
    a) organizarea si conducerea activitatilor de pregatire, prevenire si protectie a populatiei, bunurilor materiale si a valorilor culturale in cazul producerii unor accidente majore;
    b) participarea cu forte si mijloace la actiunile de limitare si inlaturare a efectelor in cazul producerii accidentelor majore;
    c) luarea masurilor de interventie si remediere necesare, urgente, pe termen mediu sau lung, de catre titularul activitatii;
    d) verificarea si colectarea, prin inspectie, a informatiilor necesare pentru analizarea completa a aspectelor tehnice, organizatorice si manageriale ale accidentului major;
    e) imbunatatirea masurilor preventive viitoare ce se impun, de catre titularul activitatii;
    f) anuntarea autoritatilor similare din tarile vecine in caz de producere a unui accident major cu posibile efecte transfrontiere.

    6. Inregistrari
    Titularul activitatii cu potential pericol de producere a unor accidente majore in care sunt implicate substante periculoase este obligat sa pastreze un exemplar original al notificarii transmise autoritatilor publice teritoriale de protectie civila si pentru protectia mediului. De asemenea, se recomanda stocarea acestui document si pe suport magnetic.

    ANEXA 2.1

                                  NOTIFICARE
               a accidentului major produs la data de ..........

    1. Elemente de identificare a unitatii economice:
    a) denumirea unitatii economice;
    b) adresa completa a unitatii economice;
    c) numele sau denumirea comerciala a titularului activitatii;
    d) sediul social al titularului activitatii, inclusiv adresa completa a acestuia;
    e) numele, prenumele si functia persoanei care administreaza unitatea economica;
    f) profilul de activitate.

    2. Caracterizarea accidentului in functie de criteriile prevazute la pct. 4.2 din procedura

    3. Circumstantele accidentului:
    - locul in care s-a produs accidentul (instalatie, echipament de proces, sistem de stocare, sistem de compresie, conducte etc.);
    - modul de operare in momentul producerii accidentului;
    - conditiile meteorologice in timpul producerii accidentului (viteza si directia vantului, clasa de stabilitate, temperatura si umiditatea aerului, presiunea atmosferica);
    - tipul accidentului (incendiu, explozie, evacuare toxica etc.);
    - cauza accidentului (cauza imediata);
    - substantele periculoase implicate;
    - cantitatile de substante periculoase implicate in accident; daca nu sunt disponibile informatii precise, pot fi inserate estimari de tipul:
        - mai putin de X tone;
        - intre X si Y tone;
        - mai mult de Y tone.

    4. Felul notificarii:
    - prima notificare;
    - completari si corectari;
    - notificare finala.

    5. Consecintele accidentului
    Evaluarea efectelor asupra:
    - persoanelor din interiorul si exteriorul obiectivului;
    - bunurilor imobiliare din interiorul si exteriorul obiectivului;
    - factorilor de mediu: apa de suprafata, apa subterana, aer si sol.

    6. Masuri de atenuare a efectelor accidentului major in interiorul amplasamentului:
    - masuri de interventie si de remediere de prima urgenta adoptate;
    - masuri de minimizare a efectelor asupra activitatilor care nu au fost direct afectate;
    - masuri de interventie si/sau de remediere necesare pe termen mediu si lung (masuri necesare in scopul asigurarii unei restaurari rapide si corespunzatoare a zonelor afectate, o data cu terminarea urgentei);
    - masuri de prevenire a producerii unor accidente similare;
    - planificarea timpului pentru implementarea masurilor.

    7. Data intocmirii notificarii
    - Notificarea a fost intocmita la data de .........

    8. Datele de identificare a persoanei care a intocmit notificarea:
    - numele, prenumele si functia persoanei care a intocmit notificarea;
      semnatura persoanei care a intocmit notificarea;
      stampila unitatii economice.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1084/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1084 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu