ORDIN Nr. 1070
din 23 iulie 2010
privind aprobarea modelului
Contractului pentru asigurarea drepturilor salariale, precum si a cheltuielilor
materiale de natura bunurilor si serviciilor necesare pentru functionarea
cabinetelor de medicina legala din structura organizatorica a spitalelor publice
din reteaua autoritatilor administratiei publice locale
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 572 din 12 august 2010
Văzând Referatul comun de aprobare al Direcţiei
generale economice şi al Direcţiei asistenţă medicală nr. Cs.A. 8.063 din 23
iulie 2010,
având în vedere prevederile art. 1902 şi ale
art. 1903 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în
domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului
nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu
modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite
următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă modelul Contractului pentru
asigurarea drepturilor salariale, precum şi a cheltuielilor materiale de natura
bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicină
legală din structura organizatorică a spitalelor publice din reţeaua
autorităţilor administraţiei publice locale, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
(2) Utilizarea modelului de contract prevăzut la alin.
(1) este obligatorie.
(3) Părţile contractante pot prevedea pe lângă
clauzele obligatorii prevăzute în anexa la prezentul ordin şi clauze
suplimentare, negociate conform şi în limita prevederilor legale în vigoare.
Art. 2. - (1) Contractul pentru asigurarea drepturilor
salariale, precum şi a cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi
serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicină legală din
structura organizatorică a spitalelor publice din reţeaua autorităţilor
administraţiei publice locale se încheie între institutele de medicină legală
din centrele medicale universitare şi cabinetele de medicină legală arondate,
aflate în structura spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei
publice locale, în principal, pe baza următoarelor documente:
a) statul de funcţii aprobat pe anul 2010, aferent
cabinetelor de medicină legală din structura organizatorică a spitalului
public;
b) lista bunurilor şi serviciilor necesare pentru
funcţionarea cabinetelor medicale de medicină legală, pentru care, potrivit
dispoziţiilor legale, se asigură fonduri cu această destinaţie;
c) cererea/solicitarea spitalului public adresată
institutului de medicină legală la care cabinetul de medicină legală este
arondat, în vederea încheierii contractului cu acesta.
(2) La contractare institutul de medicină legală poate
solicita şi alte documente necesare, inclusiv cele pentru completarea datelor
de identificare a unităţii sanitare.
(3) Toate documentele care stau la baza încheierii
contractelor sunt certificate pentru conformitate cu originalul prin semnătura
reprezentantului legal al unităţii sanitare pe fiecare pagină.
Art. 3. - Reprezentanţii legali ai unităţilor sanitare
răspund de exactitatea şi realitatea datelor raportate, pe care le certifică
prin semnătura documentelor justificative care stau la baza asigurării sumelor
prevăzute în contractele încheiate cu institutele de medicină legală.
Art. 4. - Institutele de medicină legală şi spitalele
publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale duc la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Cseke Attila
ANEXĂ
CONTRACT
pentru asigurarea drepturilor salariale, precum şi a
cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru
funcţionarea cabinetelor de medicină legală din structura organizatorică a
spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale
Nr................din.....................
- model -
I. Părţile contractante
1. Institutul de Medicină
Legală............................................................, cu sediul
în municipiul/oraşul....................................,
str................................nr......, judeţul/sectorul
..........................,
telefon/fax............................................................,
reprezentat prin
director.................................................................,
şi
2. Unitatea
Sanitară............................................................, cu sediul
în...................., str....................................nr.............,
telefon................., fax.........., reprezentată prin.................,
având Actul de înfiinţare/organizare nr.........................., Autorizaţia
sanitară de funcţionare nr.................., Dovada de evaluare nr...........,
codul fiscal....................şi contul nr.....................deschis la
Trezoreria Statului sau contul nr..........................deschis la
Banca.................., dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul
medical, atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat,
valabilă pe toată durata Contractului de furnizare de servicii medicale
spitaliceşti, încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate a
Judeţului.................................../Municipiului Bucureşti
nr...........................
II. Obiectul contractului
Art. 1. - Obiectul contractului constă în:
a) asigurarea drepturilor salariale ale personalului
care îşi desfăşoară activitatea în cadrul cabinetelor de medicină legală
cuprinse în structura organizatorică a spitalului, aprobată în condiţiile
legii;
b) asigurarea cheltuielilor materiale de natura
bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicină
legală cuprinse în structura organizatorică a spitalului, aprobate în
condiţiile legii.
III. Durata contractului
Art. 2. - Prezentul contract este valabil de la data
încheierii lui până la data de 31 decembrie 2010. Art. 3. - Durata prezentului
contract se prelungeşte în cazul în care până la 31 decembrie 2010 nu a fost
adoptată legea bugetului pentru anul 2011, precum şi în alte situaţii, cu
acordul părţilor.
IV. Obligaţiile părţilor
Art. 4. - (1) Institutul de medicină legală are
următoarele obligaţii:
1. să asigure fondurile necesare pentru plata
drepturilor salariale şi a cheltuielilor materiale pentru bunuri şi servicii
pentru funcţionarea cabinetului de medicină legală, în conformitate cu
dispoziţiile legale în vigoare şi corespunzător obiectului prezentului
contract;
2. să asigure, lunar, sumele necesare pentru plata
drepturilor salariale şi, după caz, a cheltuielilor de natura bunurilor şi
serviciilor, pe baza cererii şi a documentelor justificative înaintate de
unitatea sanitară, în primele 5 zile lucrătoare din luna curentă pentru luna
precedentă, în limita sumei prevăzute în contract;
3. să analizeze cererea unităţii sanitare, având în
vedere:
a) gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie
anterior;
b) disponibilul din cont rămas neutilizat;
c) valoarea contractului;
4. să organizeze evidenţa contabilă a cheltuielilor pe
surse de finanţare şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în
prevederi, cât şi în execuţie;
5. să monitorizeze respectarea dispoziţiilor legale
care reglementează desfăşurarea activităţii specifice în cabinetele de medicină
legală;
6. să urmărească încadrarea în sumele contractate;
7. să verifice respectarea destinaţiilor fondurilor;
8. să respecte prevederile legale referitoare la
protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi
libera circulaţie a acestor date.
(2) Obligaţiile institutului de medicină legală
prevăzute la alin. (1) se realizează prin structurile organizatorice ale
acestuia, stabilite potrivit legii.
Art. 5. - Unitatea sanitară are următoarele obligaţii:
1. să asigure desfăşurarea activităţilor specifice la
nivelul fiecărei structuri, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
2. să solicite în primele 5 zile lucrătoare din luna
curentă pentru luna precedentă sumele necesare pentru asigurarea drepturilor
salariale şi, după caz, a cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi
serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de medicină legală, care
fac obiectul prezentului contract, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1,
care face parte integrantă din prezentul contract;
3. să organizeze şi să conducă, prin directorul
financiar contabil, evidenţele tehnico-operative, precum şi evidenţele
contabile ale cheltuielilor, potrivit paragrafelor şi subdiviziunilor
clasificaţiei bugetare, atât în cadrul bugetul aprobat, cât şi în execuţia
acestuia;
4. să efectueze, în condiţiile legii, achiziţia
bunurilor şi serviciilor necesare pentru realizarea activităţilor specifice
prevăzute la art. 1 lit. b);
5. să cuprindă sumele contractate prevăzute în
prezentul contract în bugetul de venituri şi cheltuieli al unităţii sanitare;
6. să transmită institutului de medicină legală orice
alte date referitoare la activităţile specifice care fac obiectul prezentului
contract;
7. să înregistreze, să stocheze, să prelucreze şi să
transmită periodic institutului de medicină legală informaţiile legate de
activităţile specifice care fac obiectul prezentului contract;
8. să respecte prevederile legale referitoare la
protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi
libera circulaţie a acestor date;
9. să deţină autorizaţie pentru prelucrarea datelor cu
caracter personal privind starea de sănătate, emisă, în condiţiile legii, de
Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter
Personal;
10. să raporteze corect şi la timp datele către
institutul de medicină legală.
V. Valoarea contractului
Art. 6. -Valoarea totală a contractului este
de.......................................şi se constituie după cum urmează:
a) suma pentru asigurarea drepturilor salariale..................................lei;
b) suma pentru asigurarea cheltuielilor materiale de
natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru funcţionarea cabinetelor de
medicină legală.................................lei.
VI. Asigurarea sumelor necesare drepturilor
salariale şi a cheltuielilor materiale pentru bunurile şi serviciile necesare b1pentru funcţionarea cabinetelor de medicină legală
din structura organizatorică a spitalului public din reţeaua autorităţii
administraţiei publice locale
Art. 7. - (1) Asigurarea sumelor necesare pentru plata
drepturilor salariale şi a cheltuielilor materiale pentru bunuri şi servicii se
realizează, lunar, în limita sumelor prevăzute în contract cu această
destinaţie.
(2) Unitatea sanitară prezintă în primele 5 zile
lucrătoare din luna curentă următoarele documente:
a) cererea întocmită conform anexei nr. 1 la contract;
b) documente justificative care însoţesc cererea, după
cum urmează:
b1) pentru sumele reprezentând drepturi
salariale: copii ale statelor de plată aferente personalului pentru care se
asigură sume pentru plata drepturilor salariale în condiţiile prezentului
contract;
b2) pentru sumele reprezentând cheltuieli
materiale pentru bunuri şi servicii: copii ale facturilor reprezentând
contravaloarea bunurilor şi serviciilor achiziţionate, pentru care se solicită
fonduri;
b3) decontul pentru luna precedentă pentru
sumele reprezentând plata drepturilor salariale şi a contravalorii facturilor
pentru bunuri şi servicii, prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă
din prezentul contract.
VII. Răspunderea contractuală
Art. 8. - Managerul, inclusiv managerul interimar,
răspunde de îndeplinirea obligaţiilor contractuale ale unităţii sanitare
prevăzute la art. 5.
Art. 9. - Neprezentarea de către unitatea sanitară a
documentelor prevăzute la art. 7 alin. (2) atrage neasigurarea fondurilor
necesare.
Art. 10. - (1) In cazul în care institutul de medicină
legală constată nerespectarea unei/unor obligaţii asumate de către unitatea
sanitară de natură să prejudicieze grav derularea contractului, poate solicita
încetarea acestuia.
(2) Incetarea contractului în condiţiile prevăzute la
alin. (1) nu înlătură obligaţiile părţilor deja scadente şi neonorate, născute
anterior datei la care a încetat contractul.
VIII. Soluţionarea litigiilor
Art. 11. - Litigiile apărute pe perioada derulării
contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. In situaţia în care
părţile nu ajung la o înţelegere, acestea se pot adresa instanţelor
judecătoreşti competente.
IX. Clauze speciale
Art. 12. - Se încheie obligatoriu acte adiţionale în
situaţia prevăzută la art. 3, precum şi în cazul modificării condiţiilor
iniţiale care au stat la baza încheierii prezentului contract.
Art. 13. - Dacă o clauză a prezentului contract este
declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de
această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie
înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă obiectului contractului, în
conformitate cu prevederile legale. Dacă pe durata derulării prezentului
contract expiră termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate
celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu
condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de valabilitate a
contractului.
X. Forţa majoră
Art. 14. - Orice împrejurare de fapt independentă de
voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care
împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de
răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul
acestei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii,
embargo.
Art. 15. - Partea care invocă forţa majoră trebuie să
anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului
caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
Art. 16. - Dacă nu se procedează la anunţarea în
termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră,
partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin
neanunţarea la termen.
Art. 17. -In cazul în care împrejurările care obligă la
suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai
mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.
XI. Dispoziţii finale
Art. 18. - Orice modificare poate fi făcută numai cu
acordul scris al ambelor părţi.
Art. 19. -In condiţiile apariţiei unor noi acte
normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului
contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod
corespunzător, prin act adiţional semnat de ambele părţi.
Art. 20. - Rezilierea contractului înainte de expirarea
valabilităţii acestuia poate fi făcută numai cu acordul părţilor.
Prezentul contract s-a încheiat astăzi,
................, în două exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte, şi
se completează conform normelor legale în vigoare.
Institutul de Medicină Legală
..............................................................
Director,
..............................................................
Contabil-şef,
..............................................................
Avizat
Biroul/Compartimentul juridic
..............................................................
Unitatea sanitară
..............................................................
Manager,
..............................................................
Director financiar-contabil,
..............................................................
Director medical,
..............................................................
Avizat
Biroul/Compartimentul juridic
..............................................................
ANEXA Nr. 1 la contract
UNITATEA SANITARA.................................
SPITALUL.....................................................
Nr..........................din...............................
Către Institutul de Medicină Legală
...............................
CERERE
pentru asigurarea drepturilor salariale, precum şi a
cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi serviciilor necesare pentru
funcţionarea cabinetelor de medicină legală luna..................2010
1. Cheltuieli de personal
Nr. crt.
|
Categorii de personal
|
Număr de personal
|
Total cheltuieli de personal
(lei)
|
1.
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
4.
|
|
|
|
5.
|
|
|
|
6.
|
|
|
|
7.
|
|
|
|
8.
|
|
|
|
9.
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
2. Cheltuieli materiale pentru bunuri şi servicii
Nr. crt.
|
|
Structura
|
Total cheltuieli materiale (lei)
|
1.
|
Cheltuieli pentru bunuri
|
|
|
2.
|
Cheltuieli pentru servicii
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
Director,
..............................................................
Contabil-şef,
..............................................................
ANEXA Nr. 2 la contract
UNITATEA SANITARĂ.................................
SPITALUL.....................................................
Nr..........................din...............................
Către Institutul de Medicină Legală
...............................
DECONT
privind utilizarea sumelor alocate de institutul de
medicină legală în luna.................2010, pentru asigurarea drepturilor
salariale, precum şi a cheltuielilor materiale de natura bunurilor şi
serviciilor
1. Sold iniţial:
a) drepturi salariale..................................lei;
b) cheltuieli materiale de natura bunurilor şi
serviciilor.................................lei
2. Suma asigurată de institutul de medicină legală în
luna precedentă:
a) drepturi
salariale..................................lei;
b) cheltuieli materiale de natura bunurilor şi
serviciilor.................................lei
3. Sumele plătite pentru drepturile salariale ale
personalului în luna...........................2010...................lei
4. Sumele achitate furnizorilor de bunuri şi servicii
în luna...........................2010...................lei.
Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
Director,
..............................................................
Contabil-şef,
..............................................................
NOTE:
a) In decontul lunar sumele se detaliază în
conformitate cu obiectul prezentului contract.
b) Decontul lunar se întocmeşte în două exemplare,
dintre care un exemplar se depune la institutul de medicină legală, în primele
5 zile lucrătoare ale lunii curente pentru luna precedentă.