ORDIN Nr. 1016
din 8 iulie 2010
privind completarea
Regulamentului de organizare si functionare a comisiei de monitorizare si
competenta profesionala pentru cazurile de malpraxis, aprobat prin Ordinul
ministrului sanatatii publice nr. 1.343/2006
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 479 din 13 iulie 2010
Văzând Referatul de aprobare al Secretariatului general
nr. Cs.A. 7.498 din 8 iulie 2010,
având în vedere prevederile art. 668 alin. (3) din
Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi
completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea
Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Sănătăţii, cu completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite
următorul ordin:
Art. I. - Regulamentul
de organizare şi funcţionare a comisiei de monitorizare şi competenţă
profesională pentru cazurile de malpraxis, aprobat prin Ordinul ministrului
sănătăţii publice nr. 1.343/2006, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 970 din 5 decembrie 2006, se completează după cum urmează:
1. La articolul 10, după litera m) se introduce o
nouă literă, litera n), care va avea următorul cuprins:
,,n) raportează Ministerului Sănătăţii sesizările
adresate comisiei, precum şi modul de soluţionare al acestora, în condiţiile
prezentului ordin."
2. La articolul 21, după alineatul (2) se introduc
două noi alineate, alineatele (3) şi (4), care vor avea următorul cuprins:
„(3) Comisia raportează Ministerului Sănătăţii, lunar,
situaţia sesizărilor primite, precum şi modul de soluţionare al acestora,
conform machetei al cărei model este prevăzut în anexa la prezentul ordin.
(4) Datele prevăzute la alin. (3) se transmit pe suport
hârtie, în original, Direcţiei asistenţă medicală din cadrul Ministerului
Sănătăţii, până la data de 5 a fiecărei luni, precum şi în format electronic la
adresa de e-mail: raportare.malpraxis@ms.ro."
Art. II. - Comisiile de
monitorizare şi competenţă profesională pentru cazurile de malpraxis
constituite în condiţiile legii şi direcţiile de specialitate din Ministerul
Sănătăţii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. III. -Anexa face
parte integrantă din prezentul ordin. Art. IV. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul sănătăţii,
Raed Arafat, subsecretar
de stat
ANEXĂ (Anexa la Ordinul nr. 1.343/2006)
COMISIA DE MONITORIZARE SI COMPETENŢĂ PROFESIONALĂ
PENTRU CAZURILE DE MALPRAXIS JUDEŢUL/MUNICIPIUL..........................
SITUAŢIA
sesizărilor adresate comisiei la data
de*:.....................................................
Nr. crt.
|
Numărul/Data
înregistrării
sesizării
|
Stadiul de soluţionare a sesizării
|
Modul de soluţionare a sesizării**
|
Motivele
nesoluţionării
sesizării***
|
Decizia adoptată
a stabilit****:
|
Observaţii
(dacă este cazul)
|
In curs de soluţionare
|
Soluţionată
|
Nesoluţionată
|
1.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Se menţionează ultima zi a lunii în care se face
raportarea.
** Se menţionează în mod explicit, după caz,
modalitatea legală de soluţionare după cum urmează:
a) respingerea sesizării ca fiind nefondată şi clasarea
cazului, în conformitate cu dispoziţiile art. 18 alin. (2) din regulament;
b) clasarea cazului ca urmare a constatării împlinirii
termenului de prescripţie, în conformitate cu dispoziţiile art. 18 alin. (3)
din regulament;
c) adoptarea deciziei asupra cazului, în conformitate
cu dispoziţiile art. 34 din regulament (pentru aceste situaţii se va menţiona
numărul/data emiterii deciziei).
*** Se vor menţiona numai pentru situaţiile în care
sesizările nu au fost soluţionate în termenul legal.
**** Se va menţiona, în mod explicit, dacă în cauză a fost
sau nu o situaţie de malpraxis.
NOTĂ:
1. Situaţia transmisă în prima lună de raportare va
cuprinde toate sesizările adresate comisiei începând cu data de 1 ianuarie
2010.
2. Raportările lunare ulterioare se fac cumulat,
începând cu data de 1 ianuarie 2010 şi până în ultima zi a lunii pentru care se
face raportarea.
Răspundem pentru realitatea şi exactitatea datelor
raportate.
Preşedinte,
................................................
(numele în clar şi semnătura)