Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1 din 3 ianuarie 2007

privind Normele de completare a Declaratiei statistice Intrastat

ACT EMIS DE: INSTITUTUL NATIONAL DE STATISTICA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 67 din 29 ianuarie 2007



In temeiul prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 9/1992 privind organizarea statisticii oficiale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 957/2005 privind organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional de Statistică,

potrivit prevederilor Legii nr. 422/2006 privind organizarea şi funcţionarea sistemului statistic de comerţ internaţional cu bunuri,

preşedintele Institutului Naţional de Statistică emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Normele de completare a Declaraţiei statistice Intrastat.

Art. 2. - Normele de completare a Declaraţiei statistice Intrastat sunt prezentate în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 3. - Institutul Naţional de Statistică va asigura actualizarea Normelor de completare a Declaraţiei statistice Intrastat, în concordanţă cu legislaţia europeană.

Art. 4. - Prezentul ordin va fi pus în aplicare de către direcţia de specialitate din cadrul Institutului Naţional de Statistică.

Art. 5. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Preşedintele Institutului Naţional de Statistică,

Cristian Nicolae Stanică

ANEXĂ

NORME

de completare a Declaraţiei statistice Intrastat

Cadrul legal

Conform art. 3 lit. e) şi f) din Legea nr. 422/2006 privind organizarea şi funcţionarea sistemului statistic de comerţ internaţional cu bunuri, Institutul Naţional de Statistică elaborează şi actualizează Normele de completare a Declaraţiei statistice Intrastat şi le publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, după ce au fost aprobate prin ordin al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică.

Operatorii economici înregistraţi în România în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, care efectuează comerţ intracomunitar cu bunuri şi realizează o valoare a acestuia, separat pentru expedieri şi introduceri, peste pragurile stabilite anual de Institutul Naţional de Statistică, au obligaţia de a furniza informaţii statistice Intrastat, conform art. 6 alin. (2) din Legea nr. 422/2006. Pragurile valorice Intrastat se publică anual în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Scopul prezentelor norme

Normele de completare a Declaraţiei statistice Intrastat conţin informaţii privind sistemul statistic Intrastat, menite să sprijine furnizorii de informaţii statistice pentru a completa Declaraţia statistică Intrastat într-un mod rapid şi eficient.

Aderarea României la Uniunea Europeană impune o serie de modificări în realizarea statisticilor de comerţ internaţional cu bunuri, modificări impuse atât de legislaţia comunitară, cât şi de legislaţia naţională din domeniu.

Având în vedere importanţa deosebită a datelor statistice de comerţ internaţional atât la nivel macroeconomic, cât şi la nivel microeconomic, în Uniunea Europeană a fost creat şi dezvoltat un sistem statistic pentru colectarea acestor informaţii. Acest sistem statistic,denumit Intrastat, are ca principală caracteristică colectarea datelor statistice direct de la operatorii economici care realizează schimburi de bunuri cu statele membre ale Uniunii Europene.

Declaraţia statistică Intrastat în România

Declaraţia statistică Intrastat este o declaraţie obligatorie, conform legii, pentru schimbul de bunuri între România şi alte state membre ale Uniunii Europene. Bunurile care intră pe teritoriul României din alte state membre ale Uniunii Europene se numesc introduceri şi bunurile care părăsesc teritoriul României cu destinaţia alte state membre ale Uniunii Europene se numesc expedieri.

Legislaţia Uniunii Europene: Regulamentul Parlamentului şi Consiliului European nr. 638/2004 privind statisticile comunitare referitoare la schimbul de bunuri între statele membre ale Uniunii Europene

Legislaţia naţională: Legea nr. 422/2006 privind organizarea şi funcţionarea sistemului statistic de comerţ internaţional cu bunuri, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 967 din 4 decembrie 2006, în vigoare de la data aderării României la Uniunea Europeană.

In România, instituţia responsabilă pentru implementarea şi funcţionarea sistemului statistic Intrastat este Institutul Naţional de Statistică, conform Legii nr. 422/2006. Datele statistice privind comerţul intracomunitar cu bunuri se transmit la Institutul Naţional de Statistică prin completarea lunară a Declaraţiei statistice Intrastat, aferentă schimburilor intracomunitare de bunuri din luna precedentă celei de raportare.

Cine trebuie să declare şi pentru ce flux comercial (introduceri şi/sau expedieri)?

Obligaţia furnizării de date statistice Intrastat revine tuturor operatorilor economici care îndeplinesc simultan următoarele condiţii:

1.  sunt înregistraţi în scopuri de TVA;

2.  realizează comerţ cu bunuri cu alte state membre ale Uniunii Europene;

3.   cifra de afaceri realizată la nivel anual, separat pe fluxurile de introduceri şi expedieri, depăşeşte un anumit prag statistic.

Pentru anul 2007, Institutul Naţional de Statistică a stabilit un nivel al pragurilor statistice Intrastat de 900.000 lei pentru expedieri intracomunitare de bunuri şi de 300.000 lei pentru introduceri intracomunitare de bunuri.

Un operator economic a cărui valoare anuală pentru introducerile intracomunitare de bunuri este mai mare de 300.000 lei trebuie să declare pentru fluxul „introduceri". Un operator economic a cărui valoare anuală pentru expedierile intracomunitare de bunuri este mai mare de 900.000 lei trebuie să declare pentru fluxul „expedieri".

Tipuri de declaraţii statistice în funcţie de valoarea anuală a bunurilor tranzacţionate pentru anul 2007

Tip de declaraţie

Introduceri

Expedieri

Nu există obligaţia de a transmite Declaraţia statistică Intrastat

mai mici de 300.000 lei

mai mici de 900.000 lei

Declaraţie standard, în care se completează toate informaţiile, mai puţin valoarea statistică

egale sau mai mari de 300.000 lei şi mai mici de 10.000.000 lei

egale sau mai mari de 900.000 lei şi mai mici de 20.000.000 lei

Declaraţie extinsă, în care

se completează toate informaţiile,inclusiv valoarea statistică

egale sau mai mari de 10.000.000 lei

egale sau mai mari de 20.000.000 lei

Remarcă: Dacă un operator economic trebuie să transmită declaraţii statistice Intrastat pentru ambele fluxuri, este posibil ca pentru unul dintre fluxuri să transmită declaraţia standard, iar pentru celălalt flux să transmită declaraţia extinsă. In acest caz, este permisă transmiterea declaraţiei extinse pentru ambele fluxuri.

Declaraţia statistică Intrastat trebuie transmisă de operatorii economici care depăşesc pragul valoric Intrastat în anul precedent sau în anul curent, separat pentru introduceri şi expedieri de bunuri. Astfel, aceşti operatori economici devin furnizori de informaţii statistice.

Pragul pentru declararea valorii statistice se aplică acelor furnizori de informaţii statistice care în anul precedent sau în anul curent au înregistrat valori anuale peste nivelul pragului pentru valoarea statistică stabilit pentru anul 2007 la 10.000.000 lei pentru introduceri sau/şi 20.000.000 lei pentru expedieri. Această regulă este stipulată în legislaţia comunitară, având ca principal obiectiv reducerea sarcinilor de raportare pentru întreprinderile mici.

Operatorii economici trebuie să raporteze date pentru sistemul statistic Instrastat pentru introducerile şi expedierile de bunuri lunare, întotdeauna până la sfârşitul anului de referinţă în care pragul valoric Intrastat a fost depăşit şi pentru următorul an calendaristic. După un an în care furnizorul de informaţii statistice nu a depăşit pragul Intrastat pentru introduceri şi/sau expedieri de bunuri în valori cumulate de la începutul anului, obligaţia de a raporta date pentru sistemul statistic Intrastat încetează şi nu va mai trebui să transmită Declaraţia statistică Intrastat începând cu luna ianuarie a anului următor. Aceasta se va aplica în condiţiile în care pragul Intrastat nu este depăşit din nou în cursul anului următor. Regulile menţionate vor fi aplicate din nou, în mod separat pentru introduceri şi expedieri.

Datele statistice Intrastat trebuie furnizate lunar, într-un interval de cel mult 15 zile calendaristice de la expirarea lunii de referinţă. Spre exemplu, datele statistice privind comerţul intracomunitar cu bunuri derulat în luna ianuarie 2007 trebuie transmise la Institutul Naţional de Statistică până cel târziu la 15 februarie 2007.

Ce tranzacţii trebuie declarate?

Statisticile de comerţ intracomunitar cu bunuri cuprind toate mişcările de bunuri dintre statele membre ale Uniunii Europene, cu alte cuvinte, indiferent dacă bunurile sosesc pe teritoriul României din alte state membre ale Uniunii Europene sau părăsesc teritoriul României cu destinaţia în alte state membre ale Uniunii Europene, acestea trebuie declarate prin Declaraţia statistică Intrastat.

Practic, aceasta înseamnă că Declaraţia statistică Intrastat trebuie întocmită pentru introducerile sau expedierile intracomunitare de bunuri pentru următoarele tranzacţii:

a)  tranzacţii comerciale cu bunuri care implică transfer de proprietate şi sunt destinate utilizării, consumului, investiţiei sau revânzării;

b)   mişcări de bunuri dintr-un stat membru al Uniunii Europene în altul, fără transfer de proprietate. Spre exemplu, transferul de stocuri, mişcări de bunuri înainte şi după procesare etc;

c)  returnarea de bunuri;

d)  mişcări specifice de bunuri.

Ce tranzacţii nu trebuie declarate?

Pentru următoarele tipuri de tranzacţii nu trebuie întocmită Declaraţia statistică Intrastat:

a)  servicii;

b)  tranzitul bunurilor;

c)  mişcări temporare;

d)   bunuri ce nu fac obiectul unei tranzacţii comerciale;

e)  comerţul cu acele teritorii ale statelor membre ale Uniunii Europene ce nu fac obiectul sistemului statistic Intrastat;

f)   comerţul triunghiular, în situaţia în care bunurile nu intră pe teritoriul naţional al României din alte state membre ale Uniunii Europene sau nu sunt expediate din România către alt stat membru al Uniunii Europene.

Lista bunurilor excluse din statisticile de comerţ cu bunuri între statele membre ale Uniunii Europene este prezentată în tabelul nr. 6.

Pentru detalii privind tranzacţiile de comerţ intracomunitar cu bunuri care se exclud din statisticile de comerţ exterior, puteţi accesa site-ul www.intrastat.ro.

Cum vor fi completate şi transmise declaraţiile statistice Intrastat?

Declaraţiile statistice Intrastat se transmit la Institutul Naţional de Statistică numai în format electronic, declaraţiile pe hârtie nefiind acceptate. Pentru aceasta, Institutul Naţional de Statistică pune la dispoziţia operatorilor economici următoarele modalităţi electronice de completare şi de transmitere a declaraţiilor:

1.  prin utilizarea aplicaţiei on-line Intrastat, formular web pe internet, disponibilă pe site-ul www.intrastat.ro;

2.  prin utilizarea aplicaţiei off-line Intrastat, disponibilă pe site-ul www.intrastat.ro.

Această aplicaţie permite crearea unui fişier de declaraţie şi transmiterea ulterioară la Institutul Naţional de Statistică prin:

(i)    e-mail la adresa declaratie.intrastat@insse.ro;

(ii)    încărcarea în  aplicaţia on-line de  pe  site-ul Intrastat www.intrastat.ro;

(iii)    dacă   nu   aveţi   posibilitatea   de   a   transmite declaraţia Intrastat prin e-mail, copiaţi fişierul de declaraţie   Intrastat  pe  o  dischetă/un   CD  şi contactaţi direcţia teritorială de statistică pentru a-l transmite prin e-mail la Institutul Naţional de Statistică de pe un calculator instalat la sediul acesteia.

Vă rugăm să vă asiguraţi că aţi transmis prin e-mail fişierul corect;

3. prin utilizarea software-ului existent sau dezvoltat în cadrul firmei dumneavoastră, pentru realizarea unui fişier de declaraţie într-un format predefinit, descris în manualul special, manual care poate fi descărcat de pe site-ul www.intrastat.ro sau furnizat la cerere de Institutul Naţional de Statistică. Fişierul de declaraţie în format predefinit se transmite folosind aceeaşi procedură descrisă la punctul precedent, în cazul în care decideţi modificarea corespunzătoare a software-ului propriu sau dacă aţi creat o aplicaţie proprie pentru realizarea Declaraţiei statistice Intrastat.

Institutul Naţional de Statistică recomandă utilizarea aplicaţiilor on-line sau off-line, întrucât acestea conţin reguli de validare predefinite pentru realizarea unei declaraţii corecte si valide.

Informaţii ce vor fi completate în Declaraţia statistică Intrastat*)

Perioada

Se va indica luna şi anul de referinţă în care au fost derulate tranzacţiile intracomunitare cu bunurile declarate.

Date de

identificare pentru operatorul economic

Vor fi completate informaţii de identificare ale operatorului economic care a desfăşurat activităţi de comerţ intracomunitar cu bunuri.

După prima raportare, datele de identificare vor fi înregistrate în sistem, astfel încât începând cu următoarea lună vor apărea în mod automat doar prin introducerea Codului Unic de Identificare, având posibilitatea de modificare ulterioară dacă este necesar.

Date de

identificare partea terţă declarantă

Atunci când se utilizează o parte terţă declarantă, se vor indica datele de identificare solicitate de sistem.

Introduceri/ Expedieri

Se va indica fluxul pentru care se întocmeşte declaraţia statistică Intrastat: Introduceri sau Expedieri.

*) Tabelul este reprodus în facsimil.

Tip declaraţie

-    "Nouă" - în cazul în care declaraţia INTRASTAT se transmite pentru prima dată pentru perioada de referinţă

-    "Revizuire" - în cazul în care au loc corecţii/ modificări/adăugări/ştergeri pentru anumite date existente într-o declaraţie deja transmisă. Corecţia datelor se face prin completarea unei noi declaraţii INTRASTAT, ce va conţine toate datele perioadei pentru care se retransmite declaraţia corectată.

-    "Gol"(nulă) - în cazul în care operatorul economic nu are realizări într-o anumită perioadă de referinţă, va fi transmisă   o   declaraţie   completată   doar  cu  datele   de identificare ale operatorului economic furnizor de date

statistice privind schimburile intracomunitare cu bunuri, fără date statistice. In cazul în care furnizorul de informaţii nu are realizări în luna de referinţă şi nu transmite la Institutul National de Statistică declaraţia "Nulă", va fi tratat ca "non-răspuns" şi este pasibil pentru plata amenzilor conform legilor în vigoare.

Cod NC

Denumire cod NC

Pentru identificarea bunurilor care fac subiectul mişcărilor de bunuri este necesară folosirea Nomenclatorului Combinat, denumit în continuare NC, la nivel de 8 cifre. Procedura pentru căutarea codurilor este facilitată de aplicaţiile software puse la dispoziţie de Institutul Naţional de Statistică.

De reţinut că operatorul economic nu trebuie să introducă descrierea bunului, întrucât aceasta apare în mod automat după selectarea codului NC de 8 cifre, însă descrierea afişată prin selecţia codului trebuie verificată pentru a corespunde bunului tranzacţional

Ţara parteneră

- Destinaţie/

- Expediţie/

- Origine

Pentru expedieri intracomunitare de bunuri, se va indica statul  membru  de   destinaţie din Uniunea Europeană, conform nomenclatorului din Tabelul nr. 1.

Pentru introduceri intracomunitare de bunuri, se va indica statul membru de expediţie din Uniunea Europeană, de unde bunurile  au fost expediate,  precum   şi  ţara   de origine a bunului respectiv, conform nomenclatorului din Tabelul nr. 1.

Sunt considerate originare dintr-o ţară bunurile obţinute în întregime în această ţară. In cazul în care două sau mai multe ţări au intervenit în fabricarea unui bun, acest bun este considerat originar din ţara unde a avut loc ultima transformare substanţială, justificată din punct de vedere economic, adică realizată de un operator economic echipat în acest sens şi având ca rezultat un produs nou sau reprezentând un stadiu de fabricaţie important.

Anumite teritorii nu fac parte din sistemul Intrastat, deoarece comerţul cu acestea face obiectul declaraţiilor vamale, Institutul Naţional de Statistică urmând a le prelua de la Autoritatea Naţională a Vămilor. Aceste teritorii

sunt: teritoriile franceze din depărtare (FR), Helgoland (DE), Insulele Aland (FI), Muntele Athos (GR), Insulele Channel (GB), Livigno (IT), apele teritoriale ale lacului Lugano (IT) şi Insulele Canare (ES). Menţionăm că nu

trebuie   completată declaraţie   Intrastat   pentru   pentru teritoriile: Busingen (CH), Campione d'Italia (CH), San Marino (SN), Gibraltar (GI), Ceuta (XC), Melilla (XL), Andorra (AD), Greenland (GL), Insulele Faroe (FO) şi

pentru   zonele   din   Cipru   aflate   în   afara   controlului guvernului (pentru acestea se vor întocmi în continuare declaraţii vamale).

Valoare facturată

Se va completa valoarea facturată a bunurilor, conform documentelor de achiziţie/vânzare. Valoarea facturată se completează în RON, fără zecimale şi nu cuprinde TVA sau alte taxe.

Dacă valoarea bunurilor este exprimată în alta monedă decât RON, pentru declaraţia Intrastat această valoarea trebuie transformată în RON. Transformarea are la bază cursul de schimb stabilit de Banca Naţională a României în momentul expedierii/introducerii bunurilor sau cursul de schimb utilizat de banca prin care se fac decontările. Dacă tranzacţia nu este însoţită de o factură, valoarea facturată a bunului trebuie estimată folosind valoarea de piaţă a acestuia.

Prin urmare, valoarea facturată în RON este valoarea pe care vânzătorul o obţine de la cumpărător pentru bunurile expediate.  De fapt, reprezintă o valoare de transfer a bunurilor ajustată în funcţie de condiţia de livrare. In valoarea facturată sunt incluse impozite, taxe, cheltuieli incidentale   care   pot   reprezenta   ambalaje,   transport, asigurare  şi  comisioane,  dacă  acestea reprezintă plăţi achitate de cumpărător către vânzător şi sunt încorporate în mod simultan în baza pentru TVA. Valoarea TVA este exclusă din valoarea facturată chiar dacă, de exemplu, este parte a preţului acoperit de cumpărător, care nu este plătitor de TVA.

Pentru  bunurile   expediate/introduse   pentru   prelucrare, trebuie indicată valoarea totală ce ar fi fost facturată în cazul cumpărării sau vânzării obişnuite. Când bunurile sunt re-importate/re-exportate în urma prelucrării, valoarea indicată trebuie să fie valoarea comercială a bunurilor la expediere/introducere plus valoarea facturată a activităţii de prelucrare ce a fost realizată.

Pentru alte tranzacţii decât vânzarea, valoarea trebuie stabilită ca într-o vânzare obişnuită iar valoarea declarată se calculează ca în cazul în care factura nu a fost emisă.

Pot exista cazuri, de exemplu, când furnizorii de informaţii statistice realizează un transfer al propriilor bunuri în alt stat membru pentru o posibilă vânzare, pentru stocare pe o perioadă mai mare de 24 de luni sau pentru prelucrare sub contract.

Valoare statistică

Valoarea   statistică  este   valoarea  bunului   la   frontiera naţională. Valoarea statistică este suma plătită efectiv sau care trebuie plătită de către cumpărător pentru bunurile introduse sau expediate, la frontiera română. In afară de valoarea bunului, valoarea statistică trebuie să conţină costul transportului şi asigurării până la frontiera română. Se va completa valoarea bunurilor declarate astfel:

-   pentru expedieri     se va completa valoarea FOB a bunurilor, respectiv valoarea bunurilor inclusiv cheltuielile de transport, asigurare şi alte cheltuieli pentru transportul bunurilor pe teritoriul naţional;

-   pentru   introduceri   se   ca   completa  valoarea   CIF, respectiv   valoarea   bunurilor   inclusiv   cheltuielile   de transport şi asigurare pe parcursul extern.

Bunurile pentru prelucrare şi cele rezultate în urma prelucrării vor fi evaluate la valoarea de piaţă, înainte şi după prelucrare. Datele se înscriu în RON fără zecimale. Dacă valoarea bunurilor este exprimată în alta monedă decât   RON,   valoarea   trebuie   transformată   în   RON. Transformarea are la bază cursul de schimb stabilit de Banca      Naţională      a      României  în  momentul expedierii/introducerii  bunurilor  sau  cursul  de   schimb utilizat de bancă prin care se fac decontările.

Valoarea statistică trebuie completată de către operatorii economici care au realizat în anul precedent celui de referinţă sau în anul curent introduceri intracomunitare de bunuri     peste     10.000.000     RON     şi/sau     expedieri intracomunitare de bunuri peste 20.000.000 RON.

Masa netă în kg

Masa netă reprezintă greutatea bunurilor, exclusiv ambalajele. Se va indica masa netă a bunului exprimată în kilograme, fără zecimale, pentru fiecare linie din declaraţie. Pentru cantităţile mai mici de 1 kg se face rotunjirea astfel: se înscrie cifra 1 (1 kg pentru cantităţi mai mari sau egale cu 0,5 kg) sau cifra 0 (pentru cantităţi mai mici de 0,5 kg).

Cantitatea în unitatea de măsură suplimentară -

UMS

Nu toate bunurile pot fi exprimate în unităţi de măsură suplimentare. Se va indica cantitatea în UMS (Tabelul nr.2) aferentă codului NC de 8 cifre selectat, spre exemplu număr de perechi, metri pătraţi, metri cubi, litri, MWh, etc. In Nomenclatorul Combinat sunt indicate acele bunuri care sunt exprimate în unităţi de măsură suplimentare, fiind menţionate şi codurile corespunzătoare ale unităţilor de măsură. Cantitatea în unităţi de măsură suplimentare se completează fără zecimale.

Natura tranzacţiei

Reprezintă tipul de tranzacţie efectuată, spre exemplu vânzare, cumpărare, procesare etc, şi se indică prin utilizarea unui cod din Tabelul nr.3.

Termeni de livrare

Reprezintă acele prevederi contractuale care stabilesc obligaţiile vânzătorului şi cumpărătorului. Pentru completare se vor utiliza codurile INCOTERM conform Camerei Internaţionale de Comerţ (Tabelul nr.4).

Mod de transport

Se va indica codul corespunzător modului de transport prin care bunurile părăsesc teritoriul naţional la expediere sau intră pe teritoriul naţional la introduceri (Tabelul nr.5).

De reţinut că, în cazul în care în luna de referinţă există tranzacţii comerciale cu bunuri încadrate la acelaşi cod NC, cu aceeaşi ţară parteneră, acelaşi tip de tranzacţie (conform naturii tranzacţiei), aceiaşi termeni de livrare şi acelaşi mod de transport, se recomandă ca aceste tranzacţii să fie cumulate şi declarate într-o singură linie pe declaraţie.

Pentru mai multe informaţii privind modul de completare şi transmitere a declaraţiei statistice Intrastat puteţi accesa site-ul www.intrastat. ro .

! NOTĂ:

Completarea declaraţiei statistice INTRASTAT este obligatorie iar transmiterea ei la INSTITUTUL NAŢIONAL DE STATISTICĂ se va face pe cale electronică.

Articolul 10 al Legii nr .422 /2006 prevede următoarele:

"(1) Constituie contravenţii următoarele fapte săvârşite de către furnizorii de informaţii

statistice Intrastat:

a)   refuzul transmiterii datelor statistice solicitate;

b)   întârzieri în transmiterea datelor;

c)   comunicarea de date incorecte şi incomplete;

d)   refuzul de a prezenta persoanelor autorizate de către conducerea Institutului Naţional de Statistică documentele şi evidenţele necesare verificării datelor statistice;

e)   neaplicarea măsurilor dispuse de către Institutul Naţional de Statistică prin atenţionări sau procese verbale de constatare a contravenţiei.

(2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se sancţionează cu amendă de la 7.500 lei la 15.000 lei."

Tabelul nr. 1*)

NOMENCLATORUL   DE   ŢĂRI   Şl   TERITORII

conform Regulamentului Comisiei Europene nr. 1.833/2006

Tara

Cod

Tara

Cod

Tara

Cod

Andorra

AD

Camerun

CM

Hong - Kong

HK

Emiratele Arabe Unite

AE

China

CN

Insulele Heard şi McDonald

HM

Afganistan

AF

Columbia

co

Honduras

HN

Antigua şi Barbados

AG

Costa Rica

CR

Croaţia

HR

Anguilla

AI

Haiti

HT

Albania

AL

Cuba

CU

Ungaria

HU

Armenia

AM

Cape Verde

CV

Indonezia

ID

Antilele Olandeze

AN

Insulele Christmas

CX

Irlanda

IE

Angola

AO

Cipru

CY

Israel

IL

Antarctica

AQ

Republic Cehă

CZ

India

IN

Argentina

AR

Germania

DE

Teritoriile Britanice din Oceanul Indian

IO

Samoa Americana

AS

Djibouti

DJ

Irak

IQ

Austria

AT

Danemarca

DK

Republica Islamică Iran

IR

Australia

AU

Dominica

DM

Islanda

IS

Araba

AW

Republica Dominicană

DO

Italia

IT

Azerbaidjan

AZ

Algeria

DZ

Jamaica

JM

Bosnia şi Herzegovina

BA

Ecuador

EC

Iordania

JO

*) Tabelul nr. 1 este reprodus în facsimil.

Tara

Cod

Tara

Cod

Tara

Cod

Barbados

BB

Estonia

EE

Japonia

JP

Bangladesh

BD

Egipt

EG

Kenya

KE

Belgia

BE

Eritreea

ER

Kirghizstan

KG

Bourkina Fasso

BF

Spania

ES

Cambodgia

KH

Bulgaria

BG

Etiopia

ET

Kiribati

KI

Bahrein

BH

Finlanda

FI

Insulele Comore

KM

Burundi

BI

Fiji

FJ

St Kitts şi Nevis

KN

Benin

BJ

Insulele Falkland

FK

Republica Populară Democrată Coreea

KP

Insulele Bermude

BM

Federaţia Statelor

din Micronesia

FM

Republica Coreea

KR

Brunei Darussalam

BN

Insulele Faroe

FO

Kuweit

KW

Bolivia

BO

Franţa

FR

Insulele Cayman

KY

Brazilia

BR

Gabon

GA

Kazahstan

KZ

Bahamas

BS

Marea Britanie

GB

Republica Populară Democrată Laos

LA

Buthan

BT

Grenada

GD

Liban

LB

Insulele Bouvet

BV

Georgia

GE

St Lucia

LC

Botswana

BW

Ghana

GH

Liechtenstein

LI

Bielorusia

BY

Gibraltar

GI

Sri Lanka

LK

Belize

BZ

Groenlanda

GL

Liberia

LR

Canada

CA

Gambia

GM

Lesotho

LS

Insulele Cocos

CC

Guineea

GN

Lituania

LT

Tara

Cod

Tara

Cod

Tara

Cod

(Birmania)

Malaiezia

MY

Somalia

SO

Africa de Sud

ZA

Mozambic

MZ

Surinam

SR

Zambia

ZM

Namibia

NA

Sao Tome şi Principe

ST

Zimbabwe

ZW

Noua Caledonie

NC

Salvador

SV

Niger

NE

Siria

SY

Insulele Norfolk

NF

Swaziland

SZ

Nigeria

NG

Insulele Turks si Caicos

TC

Nicaragua

NI

Ciad

TD

Olanda

NL

Teritorii franceze din sud

TF

Norvegia

NO

Togo

TG

Nepal

NP

Thailanda

TH

Nauru

NR

Tadjikistan

TJ

Niue

NU

Ins. Tokelau

TK

Noua Zeenlanda

NZ

Timor-Leste

TL

Oman

OM

Turkmenistan

TM

Panama

PA

Tunisia

TN

Peru

PE

Tonga

TO

Polinezia Franceză

PF

Turcia

TR

Papua Noua Guinee

PG

Trinidad si Tobago

TT

Filipine

PH

Tuvalu

TV

Pakistan

PK

Taiwan

TW

Polonia

PL

Tanzania

TZ

Tara

Cod

Tara

Cod

Tara

Cod

(Birmania)

Malaiezia

MY

Somalia

SO

Africa de Sud

ZA

Mozambic

MZ

Surinam

SR

Zambia

ZM

Namibia

NA

Sao Tome şi Principe

ST

Zimbabwe

ZW

Noua Caledonie

NC

Salvador

SV

Niger

NE

Siria

SY

Insulele Norfolk

NF

Swaziland

SZ

Nigeria

NG

Insulele Turks si Caicos

TC

Nicaragua

NI

Ciad

TD

Olanda

NL

Teritorii franceze din sud

TF

Norvegia

NO

Togo

TG

Nepal

NP

Thailanda

TH

Nauru

NR

Tadjikistan

TJ

Niue

NU

Ins. Tokelau

TK

Noua Zeenlanda

NZ

Timor-Leste

TL

Oman

OM

Turkmenistan

TM

Panama

PA

Tunisia

TN

Peru

PE

Tonga

TO

Polinezia Franceză

PF

Turcia

TR

Papua Noua Guinee

PG

Trinidad si Tobago

TT

Filipine

PH

Tuvalu

TV

Pakistan

PK

Taiwan

TW

Polonia

PL

Tanzania

TZ

Tara

Cod

Tara

Cod

Tara

Cod

St Pierre si Miquelon

PM

Ucraina

UA

Pitcairn

PN

Uganda

UG

Fâşia Gaza şi Teritoriile de

Vest

PS

Teritorii SUA din depărtare

UM

Portugalia

PT

Statele Unite ale Americii

US

Palau

PW

Uruguay

UY

Paraguay

PY

Uzbekistan

UZ

Qatar

QA

Vatican

VA

România

RO

Sf. Vincent si Grenadines

VC

Federaţia Rusă

RU

Venezuela

VE

Tabelul nr. 2*)

LISTA

abrevierilor unităţilor de măsură suplimentare

Cod numeric

Abreviere

Denumire unitate măsură

006

m

Metru

055

m2

Metru pătrat

112

l

Litru

113

m3

Metru cub

123

1.000 l

1.000 litri

162

c/k

Carate (1 carat metric a 2 x 10-4 kg)

163

G

Gram

181

GT

Tonaj brut

185

ct/1

Capacitatea de încărcare în tone metrice

*) Tabelul nr. 2 este reprodus în facsimil.

Cod numeric

Abreviere

Denumire unitate măsură

246

1.000 KWh

1.000 kilowatt oră

306

gi F/S

Gram izotopi fisionabili

601

1.000 m3

1.000 metri cubi

715

pa

număr perechi

796

p/st

Număr de bucăţi

797

100 p/st

100 bucăţi

798

1.000 p/st

1.000 bucăţi

5

831

1 alc. 100%

Litru de alcool pur (100%)

845

Kg 90% sdt.

Kilogram de substanţă uscată 90%)

851

ce/el

Număr de elemente

857

KgK20

Kilogram de oxid de potasiu

859

KgKOH

Kilogram de hidroxid de potasiu (potasă caustică)

861

KgN

Kilogram de azot

863

Kg NaOH

Kilogram de hidroxid de sodiu (sodă caustică)

865

Kg P205

Kilogram de pentoxid de fosfor (anhidridă fosforică)

867

KgU

Kilogram de uraniu

871

Kg

C5H14C1NO

Kilogram de clorură de colină

872

Kg H202

Kilogram de peroxid de hidrogen

873

Kg met. am.

Kilogram de metilamină

874

Kg/net eda

Kilogram greutate netă a produsului scurs

881

TJ

Terajoule (putere calorică superioară)

Tabelul nr. 3*)

CODIFICAREA   NATURII   TRANZACŢIEI

Semnificaţie

Codificare

A. Cazul general

B. Cazuri particulare

1.      Tranzacţii     care     implică transferul efectiv sau intenţionat al dreptului de proprietate contra unor compensaţii (financiare sau sub altă formă) (excepţie făcând tranzacţiile incluse în listă având

numerele 2, 7 şi 8) (a) (a)(b) (c)

1.  Achiziţie integrală / achiziţie / vânzare (b )

2.  Furnizarea în scopul vânzării cu aprobare    sau    după    verificare, pentru expediere    de marfă sau prin intermediul     unui  agent comisionar

3.  Comerţ barter (compensaţie în natură)

4.      Achiziţii     ale     persoanelor particulare

5.   Leasing  financiar  (închiriere-achiziţie) (c)

11

12

13

14

15

2.    Returnarea    bunurilor    după înregistrarea   tranzacţiei   iniţiale sub    codul    1     (d );    înlocuirea bunurilor în mod gratuit (d );

1. Returnarea bunurilor

2. Inlocuirea bunurilor returnate

3.     Inlocuirea    (ex.     aflate    în garanţie) bunurilor care nu au fost returnate

21

22

23

3.      Tranzacţii     care     implică transferul de proprietate dar fără beneficii (financiare sau sub altă formă)

1.  Bunuri livrate prin programele de întrajutorare  administrate  sau finanţate parţial sau în totalitate de către Comunitatea Europeană

2. Alte ajutoare guvernamentale

3.Alte\ajutoare (persoane particulare,      organizaţii non-guvernamentale)

4. Altele    

31

32

33

34

*) Tabelul nr. 3 este reprodus în facsimil.

4. Operaţiuni în scopul prelucrării pe   bază   de     contract   (e);   (cu excepţia   celor   înregistrate   sub numărul 7)

40

5.       Operaţiuni      ce       succed prelucrării pe bază de    contract (e); (cu excepţia celor înregistrate sub numărul 7)

50

6.         Tranzacţii         particulare codificate        pentru        scopuri naţionale (f);

60

7. Operaţiuni pe bază de proiecte comune    de    apărare    sau   alte programe comune inter-guvernamentale de producţie

70

8.Furnizarea      materialelor      şi echipamentelor      de   construcţie pentru lucrări ce fac parte dintr-un contract   de    construcţie sau proiectare generală. (g);

80

9. Alte tranzacţii

90

NOTE:

(a) Acest   articol   acoperă   majoritatea   expedierilor   şi   introducerilor,   adică tranzacţii cu privire la:

-    dreptul de proprietate este transferat de la un rezident către un non-rezident, şi

-    este sau va fi făcută plata sau compensarea în natură

Ar trebui menţionat că acest lucru este valabil şi în cazul bunurilor trimise între întreprinderi înrudite sau de la /către depouri centrale de distribuţie, chiar dacă nu există o plată imediată

(b) Inclusiv piese de schimb şi alţi înlocuitori contra cost

(c) Inclusiv leasing financiar: ratele de leasing sunt calculate în aşa fel încât să acopere întreaga valoare sau valoarea virtuală a bunurilor. Riscurile şi beneficiile dreptului de proprietate sunt transferate concesionarului. La sfârşitul contractului, concesionarul devine proprietarul legal al bunurilor.

(d)Returnarea sau înlocuirea expedierilor de bunuri iniţial înregistrate sub codurile 3-9 din coloana A ar trebui înregistrate sub articolele corespunzătoare.

(e) Prelucrarea cuprinde operaţiuni (transformare, construire, asamblare, mărire, renovare etc) în scopul producerii unui articol nou sau substanţial îmbunătăţit. Acest lucru nu atrage neapărat de la sine o modificare în clasificarea produsului. Activităţile de prelucrare în contul propriu al celui care realizează prelucrarea nu sunt incluse la acest cod, fiind necesară înregistrarea lor la codul 1 din coloana A. Bunurile pentru sau după prelucrare trebuie să fie înregistrate drept introduceri şi expedieri.

Totuşi, lucrările de reparaţie nu trebuie înregistrate sub aceast cod. O reparaţie presupune restaurarea bunurilor, readucerea lor la condiţia sau la starea lor de funcţionare iniţială. Obiectivul operaţiunii este strict acela de a menţine bunurile în stare bună de funcţionare; aceasta poate atrage de la sine reconstruiri sau îmbunătăţiri, dar nu modifică în nici un fel natura produsului. Bunurile pentru şi după reparaţie sunt excluse din statisticile de comerţ cu bunuri între statele membre ce trebuie transmise la Eurostat (vezi Tabelul nr.6 (h))

(f) Tranzacţiile înregistrate sub această poziţie ar putea fi: tranzacţii care nu implică transferul de proprietate, spre exemplu reparaţii, închirieri, împrumut, leasing operaţional şi alte utilizări temporare pe o perioadă de maxim doi ani, cu excepţia prelucrării pe bază de contract (livrare sau returnare). Tranzacţiile înregistrate sub acest cod nu vor fi transmise la Eurostat.

(g) Tranzacţiile înregistrate la codul 8 din coloana A implică numai bunurile care nu sunt facturate separat, dar pentru care o singură factură acoperă întreaga valoare a lucrărilor. Unde nu se aplică acest lucru, tranzacţiile ar trebui înregistrate sub codul 1.

 Tabelul nr. 4*)

CODIFICAREA   TERMENILOR   DE   LIVRARE

Semnificaţie

Locul de indicat, la cerere

Cod INCOTERM

Incoterm ICC / ECE Geneva

EXW

Ex Works... Franco uzină

Locaţia lucrărilor

FCA

Free Carrier... Franco la transportator

Locul convenit

FAS

Free Along Ship... Livrat în apropierea navei

Port de încărcare convenit

FOB

Free On Board... Franco la bordul navei

Port de încărcare convenit

CFR

Cost and Freight... Livrat în portul de destinaţie cu costuri      şi      cheltuieli      de transport achitate

Port de destinaţie convenit

CIF

Cost, Insurance and Freight... Livrat în portul de destinaţie cu cost, asigurare şi cheltuieli de transport achitate

Port de destinaţie convenit

CPT

Carriage Paid To...

Livrat      la      destinaţie      cu

cheltuielile       de       transport

achitate

Loc de destinaţie convenit

CIP

Carriage and Insurance Paid to...

Livrat      la      destinaţie      cu

cheltuielile    de    transport    şi

asigurare achitate

Loc de destinaţie convenit

DAF

Delivered At Frontier... Livrat la frontieră

Loc de livrare la frontieră convenit

*) Tabelul nr. 4 este reprodus în facsimil.

DES

Delivered Ex Ship...

Livrat    la   bordul    navei    la

destinaţie

Port convenit de destinaţie

DEQ

Delivered Ex Quay...

Livrat franco la chei în portul

de destinaţie

După acordare liber de vamă, port convenit

DDU

Delivered Duty Unpaid... Livrat la destinaţie fără taxe vamale plătite

Locul convenit de destinaţie în ţara de sosire

DDP

Delivered Duty Paid...

Livrat   la   destinaţie   cu  taxe

vamale plătite

Locul convenit de livrare în ţara de sosire

XXX

Alţi termeni de livrare decât cei mai sus menţionaţi

Declaraţie specifică a termenilor specificaţi în contract

Tabelul nr. 5*)

CODIFICAREA   MODURILOR   DE   TRANSPORT

Cod

Denumire

1

Transport maritim

2

Transport feroviar

3

Transport rutier

4

Transport aerian

5

Transport de marfă prin poştă

7

Transport prin instalaţii de transport fixe

8

Transport pe ape interne

9

Transport prin autopropulsie

*) Tabelul nr. 5 este reprodus în facsimil.

Tabelul nr. 6

LISTA

cu bunurile excluse din statisticile de comerţ cu bunuri între statele membre ale Uniunii Europene

a)  Mijloace de plată, monede oficiale şi titluri de valoare

b)  Aur monetar

c)   Ajutoare de urgenţă pentru zonele afectate de dezastre

d)   Bunuri ce beneficiază de imunitate diplomatică, consulară sau similar

e)   Bunuri pentru şi ulterioare utilizării temporare, dacă următoarele condiţii sunt îndeplinite cumulat:

1.  nu este planificată sau realizată nicio prelucrare;

2.   durata prevăzută pentru utilizarea temporară nu depăşeşte 24 de luni;

3.   expedierea/introducerea nu trebuie declarată drept livrare sau achiziţie pentru scopuri fiscale.

f)  Bunuri folosite drept purtători de informaţie, cum ar fi spre exemplu dischete, benzi computer, pelicule, planuri, casete video şi audio, CD-ROM-uri cu soft de calculator încorporat, atunci când sunt dezvoltate la comandă pentru un anumit client sau când nu fac obiectul unei tranzacţii comerciale ori sunt complementare unei livrări anterioare, spre exemplu actualizări pentru care destinatarului nu i se emite factură

g)   Cu condiţia ca acestea să nu facă obiectul unei tranzacţii comerciale:

1.  material publicitar;

2.  mostre comerciale

h) Bunuri pentru şi după reparare şi piesele de schimb respective. O reparaţie presupune restaurarea bunurilor şi redobândirea condiţiei sau funcţionalităţii lor iniţiale. Obiectivul operaţiunii este acela de a menţine bunurile în stare de funcţionare. Acest lucru poate implica anumite operaţii de reconstrucţie sau îmbunătăţiri, însă fără a modifica în vreun fel natura bunurilor.

i) Bunuri expediate forţelor armate naţionale staţionate în afara teritoriului statistic şi bunuri primite din partea altui stat membru, care au fost transportate în afara teritoriului statistic de către forţele armate naţionale, precum şi bunuri achiziţionate sau lăsate pe teritoriul statistic al unui stat membru de către forţele armate ale altui stat membru care staţionează aici

j) Lansatoare de nave spaţiale, la expediere şi la sosire în timpul şi în momentul lansării în spaţiu, vânzări de mijloace de transport noi, de către persoane fizice sau juridice plătitoare de TVA, unor persoane particulare din alte state membre.

Tabelul nr. 5*)

CODIFICAREA   MODURILOR   DE   TRANSPORT

Cod

Denumire

1

Transport maritim

2

Transport feroviar

3

Transport rutier

4

Transport aerian

5

Transport de marfă prin poştă

7

Transport prin instalaţii de transport fixe

8

Transport pe ape interne

9

Transport prin autopropulsie

*) Tabelul nr. 5 este reprodus în facsimil.

Tabelul nr. 6

LISTA

cu bunurile excluse din statisticile de comerţ cu bunuri între statele membre ale Uniunii Europene

a)  Mijloace de plată, monede oficiale şi titluri de valoare

b)  Aur monetar

c)   Ajutoare de urgenţă pentru zonele afectate de dezastre

d)   Bunuri ce beneficiază de imunitate diplomatică, consulară sau similar

e)   Bunuri pentru şi ulterioare utilizării temporare, dacă următoarele condiţii sunt îndeplinite cumulat:

1.  nu este planificată sau realizată nicio prelucrare;

2.   durata prevăzută pentru utilizarea temporară nu depăşeşte 24 de luni;

3.   expedierea/introducerea nu trebuie declarată drept livrare sau achiziţie pentru scopuri fiscale.

f)  Bunuri folosite drept purtători de informaţie, cum ar fi spre exemplu dischete, benzi computer, pelicule, planuri, casete video şi audio, CD-ROM-uri cu soft de calculator încorporat, atunci când sunt dezvoltate la comandă pentru un anumit client sau când nu fac obiectul unei tranzacţii comerciale ori sunt complementare unei livrări anterioare, spre exemplu actualizări pentru care destinatarului nu i se emite factură

g)   Cu condiţia ca acestea să nu facă obiectul unei tranzacţii comerciale:

1.  material publicitar;

2.  mostre comerciale

h) Bunuri pentru şi după reparare şi piesele de schimb respective. O reparaţie presupune restaurarea bunurilor şi redobândirea condiţiei sau funcţionalităţii lor iniţiale. Obiectivul operaţiunii este acela de a menţine bunurile în stare de funcţionare. Acest lucru poate implica anumite operaţii de reconstrucţie sau îmbunătăţiri, însă fără a modifica în vreun fel natura bunurilor.

i) Bunuri expediate forţelor armate naţionale staţionate în afara teritoriului statistic şi bunuri primite din partea altui stat membru, care au fost transportate în afara teritoriului statistic de către forţele armate naţionale, precum şi bunuri achiziţionate sau lăsate pe teritoriul statistic al unui stat membru de către forţele armate ale altui stat membru care staţionează aici

j) Lansatoare de nave spaţiale, la expediere şi la sosire în timpul şi în momentul lansării în spaţiu, vânzări de mijloace de transport noi, de către persoane fizice sau juridice plătitoare de TVA, unor persoane particulare din alte state membre.

Tabelul nr. 5*)

CODIFICAREA   MODURILOR   DE   TRANSPORT

Cod

Denumire

1

Transport maritim

2

Transport feroviar

3

Transport rutier

4

Transport aerian

5

Transport de marfă prin poştă

7

Transport prin instalaţii de transport fixe

8

Transport pe ape interne

9

Transport prin autopropulsie

*) Tabelul nr. 5 este reprodus în facsimil.

Tabelul nr. 6

LISTA

cu bunurile excluse din statisticile de comerţ cu bunuri între statele membre ale Uniunii Europene

a)  Mijloace de plată, monede oficiale şi titluri de valoare

b)  Aur monetar

c)   Ajutoare de urgenţă pentru zonele afectate de dezastre

d)   Bunuri ce beneficiază de imunitate diplomatică, consulară sau similar

e)   Bunuri pentru şi ulterioare utilizării temporare, dacă următoarele condiţii sunt îndeplinite cumulat:

1.  nu este planificată sau realizată nicio prelucrare;

2.   durata prevăzută pentru utilizarea temporară nu depăşeşte 24 de luni;

3.   expedierea/introducerea nu trebuie declarată drept livrare sau achiziţie pentru scopuri fiscale.

f)  Bunuri folosite drept purtători de informaţie, cum ar fi spre exemplu dischete, benzi computer, pelicule, planuri, casete video şi audio, CD-ROM-uri cu soft de calculator încorporat, atunci când sunt dezvoltate la comandă pentru un anumit client sau când nu fac obiectul unei tranzacţii comerciale ori sunt complementare unei livrări anterioare, spre exemplu actualizări pentru care destinatarului nu i se emite factură

g)   Cu condiţia ca acestea să nu facă obiectul unei tranzacţii comerciale:

1.  material publicitar;

2.  mostre comerciale

h) Bunuri pentru şi după reparare şi piesele de schimb respective. O reparaţie presupune restaurarea bunurilor şi redobândirea condiţiei sau funcţionalităţii lor iniţiale. Obiectivul operaţiunii este acela de a menţine bunurile în stare de funcţionare. Acest lucru poate implica anumite operaţii de reconstrucţie sau îmbunătăţiri, însă fără a modifica în vreun fel natura bunurilor.

i) Bunuri expediate forţelor armate naţionale staţionate în afara teritoriului statistic şi bunuri primite din partea altui stat membru, care au fost transportate în afara teritoriului statistic de către forţele armate naţionale, precum şi bunuri achiziţionate sau lăsate pe teritoriul statistic al unui stat membru de către forţele armate ale altui stat membru care staţionează aici

j) Lansatoare de nave spaţiale, la expediere şi la sosire în timpul şi în momentul lansării în spaţiu, vânzări de mijloace de transport noi, de către persoane fizice sau juridice plătitoare de TVA, unor persoane particulare din alte state membre.

Tabelul nr. 5*)

CODIFICAREA   MODURILOR   DE   TRANSPORT

Cod

Denumire

1

Transport maritim

2

Transport feroviar

3

Transport rutier

4

Transport aerian

5

Transport de marfă prin poştă

7

Transport prin instalaţii de transport fixe

8

Transport pe ape interne

9

Transport prin autopropulsie

*) Tabelul nr. 5 este reprodus în facsimil.

Tabelul nr. 6

LISTA

cu bunurile excluse din statisticile de comerţ cu bunuri între statele membre ale Uniunii Europene

a)  Mijloace de plată, monede oficiale şi titluri de valoare

b)  Aur monetar

c)   Ajutoare de urgenţă pentru zonele afectate de dezastre

d)   Bunuri ce beneficiază de imunitate diplomatică, consulară sau similar

e)   Bunuri pentru şi ulterioare utilizării temporare, dacă următoarele condiţii sunt îndeplinite cumulat:

1.  nu este planificată sau realizată nicio prelucrare;

2.   durata prevăzută pentru utilizarea temporară nu depăşeşte 24 de luni;

3.   expedierea/introducerea nu trebuie declarată drept livrare sau achiziţie pentru scopuri fiscale.

f)  Bunuri folosite drept purtători de informaţie, cum ar fi spre exemplu dischete, benzi computer, pelicule, planuri, casete video şi audio, CD-ROM-uri cu soft de calculator încorporat, atunci când sunt dezvoltate la comandă pentru un anumit client sau când nu fac obiectul unei tranzacţii comerciale ori sunt complementare unei livrări anterioare, spre exemplu actualizări pentru care destinatarului nu i se emite factură

g)   Cu condiţia ca acestea să nu facă obiectul unei tranzacţii comerciale:

1.  material publicitar;

2.  mostre comerciale

h) Bunuri pentru şi după reparare şi piesele de schimb respective. O reparaţie presupune restaurarea bunurilor şi redobândirea condiţiei sau funcţionalităţii lor iniţiale. Obiectivul operaţiunii este acela de a menţine bunurile în stare de funcţionare. Acest lucru poate implica anumite operaţii de reconstrucţie sau îmbunătăţiri, însă fără a modifica în vreun fel natura bunurilor.

i) Bunuri expediate forţelor armate naţionale staţionate în afara teritoriului statistic şi bunuri primite din partea altui stat membru, care au fost transportate în afara teritoriului statistic de către forţele armate naţionale, precum şi bunuri achiziţionate sau lăsate pe teritoriul statistic al unui stat membru de către forţele armate ale altui stat membru care staţionează aici

j) Lansatoare de nave spaţiale, la expediere şi la sosire în timpul şi în momentul lansării în spaţiu, vânzări de mijloace de transport noi, de către persoane fizice sau juridice plătitoare de TVA, unor persoane particulare din alte state membre.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu