ORDONANTA DE URGENTA Nr. 37 din 19 mai 2004
privind masuri de diminuare a arieratelor din economie
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 481 din 28 mai 2004
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutie, republicata,
avand in vedere necesitatea stringenta de reducere imediata a arieratelor,
de aplicare imediata a masurilor de restructurare in vederea redresarii
economice si financiare si de finalizare a procesului de privatizare a unor
societati din domeniul distributiei gazelor naturale si energiei electrice,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1
(1) Persoanele juridice consumatoare de energie electrica, energie termica,
apa si gaze naturale, care nu achita obligatiile curente si cele rezultate din
graficele de esalonare catre furnizorii de utilitati, vor fi si raman
deconectate pana in momentul achitarii acestora.
(2) Graficele de esalonare a obligatiilor restante pot fi incheiate de
catre furnizorii de utilitati, conform criteriilor de performanta
economico-financiara si de disciplina financiara prevazute in anexa nr. 1,
numai cu consumatorii care se confrunta cu o lipsa temporara de lichiditati si
care au platit in ultimele 24 de luni cel putin echivalentul consumului curent
pe perioada respectiva.
(3) Nu se vor incheia grafice de esalonare cu agentii economici declarati
insolvabili.
(4) Persoanele juridice prevazute la alin. (1), care platesc integral
contravaloarea facturilor reprezentand obligatiile curente si restante pentru
consumul de energie electrica, energie termica, apa si gaze naturale pana la 30
iunie 2004, beneficiaza de anularea penalitatilor si majorarilor de intarziere.
(5) Pentru agentii economici care nu achita la termen obligatiile curente,
precum si cele rezultate din graficele de esalonare vor fi luate masuri de
restructurare sau lichidare.
Art. 2
(1) Prin hotarari ale autoritatilor administratiei publice locale se pot
aproba consumatorii persoane juridice, beneficiari ai serviciilor de alimentare
cu apa si furnizare de energie termica si apa calda, la care trebuie asigurat
un minim de consum tehnologic pentru evitarea accidentelor tehnologice sau cu
impact ecologic, pentru asigurarea sanatatii publice, precum si pentru evitarea
unor probleme sociale deosebite.
(2) In cazul neachitarii facturilor cu scadenta in luna curenta, precum si
a sumelor prevazute in graficele de esalonare de catre consumatorii aprobati
potrivit alin. (1), acestia vor fi alimentati la nivelul minim necesar,
stabilit impreuna cu furnizorul de utilitati, iar facturile aferente
consumurilor respective vor fi suportate din bugetele locale.
(3) In cazuri exceptionale, prin hotarari ale Guvernului se poate aproba continuarea
furnizarii utilitatilor la un nivel minim, stabilit de catre ordonatorii
principali de credite ai bugetului de stat impreuna cu furnizorul, unor
consumatori, altii decat cei prevazuti la alin. (1), pentru a se evita
declansarea unor accidente tehnologice sau cu impact ecologic, pentru
asigurarea sanatatii publice, in cazul in care nu se achita integral
obligatiile curente si cele rezultate din graficele de esalonare.
(4) Prin hotararile de aprobare prevazute la alin. (1) si (3) vor fi
precizate:
a) motivele care au condus la necesitatea furnizarii in continuare de
utilitati;
b) consecintele intreruperii furnizarii acestora;
c) ordonatorul principal de credite al bugetului de stat sau al bugetului
local, in functie de autoritatea care aproba continuarea furnizarii de
utilitati, respectiv Guvernul sau autoritatea administratiei publice locale;
d) sursa de acoperire a consumului respectiv;
e) masurile concrete de sanctionare a celor vinovati, precum si actiunile
ce urmeaza a fi intreprinse in perioada imediat urmatoare pentru a putea face
posibila plata consumurilor si, respectiv, restituirea sumelor avansate de la
bugetele locale sau, dupa caz, de la bugetul de stat.
(5) Sumele suportate in conditiile alin. (2) si (3) din cheltuielile
bugetelor locale sau ale bugetului de stat se recupereaza de catre ordonatorii
de credite care le-au acordat de la persoanele juridice care aveau obligatia
platii acestora, in termen de cel mult 12 luni, cu exceptia sumelor aprobate
sub forma de subventii, in conditiile dispozitiilor legale in vigoare.
Art. 3
(1) Agentii economici din domeniul minier, al energiei termice si al
transporturilor feroviare, prevazuti in anexa nr. 2, aflati in proces de
restructurare, beneficiaza de amanare in vederea scutirii la plata, in
conditiile prevederilor art. 4, a obligatiilor fiscale reprezentand impozite,
taxe, contributii si alte venituri ale bugetului de stat, bugetului
asigurarilor sociale de stat, bugetului Fondului national unic de asigurari sociale
de sanatate si bugetului asigurarilor pentru somaj, datorate de catre acestia
la data de 31 decembrie 2003, inclusiv dobanzi si penalitati de orice fel,
aferente obligatiilor fiscale, calculate pana la data intrarii in vigoare a
prezentei ordonante de urgenta, cu exceptia obligatiilor cu retinere la sursa
si a taxei pe valoarea adaugata suspendate in vama, nestinse prin modalitatile
prevazute de lege pana la data eliberarii certificatelor de obligatii fiscale.
(2) Sumele ce fac obiectul amanarii la plata sunt stabilite prin
certificate de obligatii fiscale eliberate de organele fiscale teritoriale
competente.
(3) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta,
pentru obligatiile fiscale prevazute la alin. (1) nu se mai datoreaza dobanzi
si penalitati de orice fel.
(4) Obligatiile prevazute la alin. (1) se evidentiaza in contabilitatea
agentilor economici in conturi extrabilantiere pana la data prevazuta la alin.
(1) al art. 4.
(5) Eventualele profituri rezultate in urma aplicarii prevederilor
prezentului articol nu se impoziteaza, acestea utilizandu-se pentru acoperirea
pierderilor din anii precedenti, potrivit legii.
Art. 4
(1) Obligatiile prevazute la art. 3 alin. (1) se scutesc la plata, total
sau partial, la data transferului dreptului de proprietate in cazul
privatizarii, in conditiile legii, ori la data de 31 decembrie 2006, in
situatia in care agentii economici prevazuti in anexa nr. 2 isi achita lunar
obligatiile fiscale curente cu termene de plata incepand cu data de 1 ianuarie
2004.
(2) Pentru perioada 1 ianuarie 2004 si pana la intrarea in vigoare a
prezentei ordonante de urgenta, obligatiile curente pot fi reesalonate si
achitate pana la data de 25 noiembrie 2004.
(3) In situatia in care nu sunt indeplinite prevederile alin. (1),
obligatiile fiscale evidentiate in conturi extrabilantiere se inregistreaza in
conturi bilantiere, iar calculul accesoriilor se continua de la data intrarii
in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, aplicandu-se sanctiunile prevazute
la art. 14, precum si alte masuri privind raspunderea materiala prevazute de
dispozitiile legale in vigoare.
Art. 5
(1) Agentii economici din domeniul minier beneficiaza de amanare in vederea
scutirii la plata a obligatiilor comerciale fata de Societatea Comerciala de
Distributie si Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A.,
precum si fata de filialele acesteia, reprezentand contravaloarea facturilor,
inclusiv majorarile de tarif, aferente minelor si carierelor pentru care
deciziile de inchidere au fost aprobate prin hotarari ale Guvernului, datorate
pana la data de 31 decembrie 2003 si neachitate pana la data intrarii in
vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) Obligatiile comerciale prevazute la alin. (1) se scutesc la plata in
momentul inchiderii efective a minelor si carierelor, fara a se mai calcula
penalitati sau majorari de intarziere aferente de la data intrarii in vigoare a
hotararilor Guvernului pentru aprobarea inchiderii acestora.
(3) Pentru minele inchise efectiv la data intrarii in vigoare a prezentei
ordonante de urgenta scutirea la plata a obligatiilor comerciale prevazute la
alin. (1) se aproba prin ordin al ministrului economiei si comertului, in
termen de 30 de zile.
(4) Obligatiile prevazute la alin. (1) se evidentiaza in contabilitatea
agentilor economici in conturi extrabilantiere pana la data prevazuta la alin.
(2).
(5) In limita sumelor scutite conform prevederilor alin. (1) obligatiile
Societatii Comerciale de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice
"Electrica" - S.A. si ale filialelor acesteia catre Societatea
Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice
"Termoelectrica" - S.A., inclusiv majorarile de intarziere si
penalitatile de intarziere, datorate pana la data de 31 decembrie 2003 si
neachitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta,
se scutesc la plata.
(6) In limita sumelor scutite conform prevederilor alin. (5) datoriile
restante ale Societatii Comerciale de Producere a Energiei Electrice si Termice
"Termoelectrica" - S.A. catre Fondul de risc pentru garantii de stat
pentru imprumuturi externe, reprezentand debite si accesorii aferente, cu
exceptia celor prevazute la art. 4 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului
nr. 78/2002 privind asigurarea conditiilor de functionare a unor centrale
termice si electrice de termoficare aflate in proprietatea consiliilor judetene
sau locale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 643/2002, se
scutesc la plata.
Art. 6
(1) Creantele comerciale restante ale Societatii Comerciale de Distributie
a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A. si ale Societatii
Comerciale de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A.
asupra consumatorilor de gaze naturale, cu exceptia consumatorilor individuali
rezidentiali casnici individuali si colectivi, in limita sumei de 6.100
miliarde lei, se preiau prin protocol in vederea recuperarii de catre
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, in termen de 30 de zile de
la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) Creantele comerciale restante ale Societatii Comerciale Filiala de
Distributie si Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Banat" -
S.A. si ale Societatii Comerciale Filiala de Distributie si Furnizare a
Energiei Electrice "Electrica Dobrogea" - S.A., in limita sumei de
1.977 miliarde lei, se preiau prin protocol in vederea recuperarii de catre
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, in termen de 30 de zile de
la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(3) Creantele comerciale restante cuprind inclusiv esalonarile acordate in
baza prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2002 pentru
recuperarea arieratelor catre principalii furnizori de resurse energetice si
apa, aprobata cu modificari prin Legea nr. 639/2002, si ale Legii nr. 137/2002
privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, cu modificarile si
completarile ulterioare.
(4) Dobanzile, majorarile de intarziere si penalitatile de orice fel, datorate
de consumatorii de gaze naturale, cu exceptia consumatorilor individuali
rezidentiali casnici individuali si colectivi, catre Societatea Comerciala de
Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A. si Societatea
Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A.,
calculate pana la data preluarii creantelor comerciale prevazute la alin. (1)
de catre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, se anuleaza.
(5) Dobanzile, majorarile de intarziere si penalitatile de orice fel,
datorate de consumatorii de energie electrica ale caror creante se preiau
conform alin. (2) de catre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului,
calculate pana la data preluarii, se anuleaza.
Art. 7
(1) Ministerul Finantelor Publice, in baza protocolului de preluare a
creantelor comerciale, conform art. 6, comunicat de Autoritatea pentru
Valorificarea Activelor Statului, va proceda, in termen de maximum 45 de zile
de la data comunicarii, la lansarea de titluri de stat de pe piata interna, in
lei sau in valuta, in valoare nominala totala egala cu valoarea creantelor
comerciale preluate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului.
(2) Termenele de scadenta, datele de emisiune si celelalte caracteristici
ale titlurilor de stat vor fi stabilite prin prospectul de emisiune aprobat
prin ordin al ministrului finantelor publice.
(3) Sumele rezultate ca urmare a lansarii emisiunilor titlurilor de stat
vor fi virate de Ministerul Finantelor Publice in conturile societatilor
comerciale prevazute la art. 6 alin. (1), precum si in contul Societatii
Comerciale de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice
"Electrica" - S.A., corespunzator datoriilor catre aceasta ale
Societatii Comerciale Filiala de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice
"Electrica Banat" - S.A. si Societatii Comerciale Filiala de
Distributie si Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Dobrogea" -
S.A., in prima zi lucratoare de la data emisiunii.
(4) Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz
Nord" - S.A., Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale
"Distrigaz Sud" - S.A., Societatea Comerciala Filiala de Distributie
si Furnizare a Energiei Electrice "Electrica Banat" - S.A. si Societatea
Comerciala Filiala de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice
"Electrica Dobrogea" - S.A., precum si Autoritatea pentru
Valorificarea Activelor Statului raspund de realitatea si corectitudinea
datelor si informatiilor cuprinse in protocoalele de predare-preluare prevazute
la art. 6.
Art. 8
(1) Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz
Nord" - S.A. si Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale
"Distrigaz Sud" - S.A. vor utiliza, pe masura incasarii, sumele
virate conform art. 7 alin. (3) pentru achitarea datoriilor restante catre
Societatea Nationala de Gaze Naturale "Romgaz" - S.A., Societatea
Nationala de Transport Gaze Naturale "Transgaz" - S.A. si Societatea
Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A.
(2) Dobanzile, majorarile de intarziere si penalitatile de orice fel pe
care Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz
Nord" - S.A. si Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale
"Distrigaz Sud" - S.A. le datoreaza catre Societatea Nationala de
Gaze Naturale "Romgaz" - S.A., Societatea Nationala de Transport Gaze
Naturale "Transgaz" - S.A. si Societatea Nationala a Petrolului
"Petrom" - S.A. se anuleaza.
(3) Dobanzile, majorarile de intarziere si penalitatile de orice fel,
pretinse de producatorii de energie electrica de la Societatea Comerciala de
Distributie si Furnizare a Energiei Electrice "Electrica" - S.A.,
aferente filialelor Societatii Comerciale "Electrica Banat" - S.A. si
ale Societatii Comerciale "Electrica Dobrogea" - S.A., calculate pana
la data preluarii de catre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului
a creantelor prevazute la art. 6 alin. (2), se anuleaza.
(4) Societatea Comerciala de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice
"Electrica" - S.A. va utiliza, pe masura incasarii, sumele virate in
conformitate cu art. 7 alin. (3) pentru achitarea datoriilor restante catre
Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice
"Termoelectrica" - S.A. in valoare de 400 miliarde lei si catre
Societatea Nationala "Nuclearelectrica" - S.A. in valoare de 1.577
miliarde lei.
(5) Societatea Comerciala de Producere a Energiei Electrice si Termice
"Termoelectrica" - S.A. si Societatea Nationala
"Nuclearelectrica" - S.A. vor utiliza sumele incasate potrivit alin.
(4) pentru plata datoriilor restante catre Fondul de risc pentru garantii de
stat pentru imprumuturi externe.
Art. 9
Sumele incasate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului din
recuperarea creantelor comerciale preluate conform art. 6 se vireaza in contul
curent general al Trezoreriei Statului si vor fi utilizate pentru rascumpararea
titlurilor de stat in vederea diminuarii datoriei publice interne.
Art. 10
Prin derogare de la prevederile Ordonantei Guvernului nr. 64/2001 privind
repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si
societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la
regiile autonome, aprobata cu modificari prin Legea nr. 769/2001, pentru
dividendele aferente exercitiului financiar 2001, datorate Oficiului
Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie de catre Societatea
Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A.
si Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz
Sud" - S.A. si achitate la bugetul de stat, nu se percep penalitati,
majorari si dobanzi penalizatoare calculate pana la data creditarii contului
Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie.
Art. 11
(1) Eliberarea sumelor ramase disponibile din conturile de disponibilitati
ale agentilor economici monitorizati conform prevederilor art. 11 alin. (3) din
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 79/2001 privind intarirea disciplinei
economico-financiare si alte dispozitii cu caracter financiar, aprobata cu
modificari prin Legea nr. 59/2002, cu completarile ulterioare, deschise la
unitatile Trezoreriei Statului, se efectueaza conform prevederilor art. 6 alin.
(2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea si
utilizarea resurselor derulate prin Trezoreria Statului, aprobata cu modificari
prin Legea nr. 201/2003, cu conditia ca acestia sa faca dovada achitarii
obligatiilor catre furnizorii de utilitati, cu confirmarea acestora, conform
modelului prevazut in anexa nr. 3.
(2) Eliberarea subventiilor alocate de la bugetul de stat si bugetele
locale din conturile agentilor economici prevazuti la alin. (1) si serviciilor
publice de subordonare locala, deschise la unitatile Trezoreriei Statului, se
efectueaza pe baza declaratiei pe propria raspundere, din care sa rezulte ca
si-au achitat obligatiile curente catre bugetul de stat, bugetul asigurarilor
sociale de stat, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de
sanatate, bugetul asigurarilor pentru somaj si bugetele locale, precum si a
dovezii privind achitarea obligatiilor catre furnizorii de utilitati, inclusiv
a penalitatilor cu confirmarea acestora, conform modelului prevazut in anexa
nr. 3.
(3) Fac exceptie de la prevederile alin. (2), referitoare la plata
obligatiilor catre furnizorii de utilitati, agentii economici care deruleaza
operatiunile respective prin conturile tip ESCROW deschise la banci comerciale,
potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 115/2001 privind
reglementarea unor masuri de asigurare a fondurilor necesare in vederea
furnizarii energiei termice si a gazelor naturale pentru populatie, aprobata cu
modificari si completari prin Legea nr. 84/2002, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 12
Eventualele profituri rezultate in urma aplicarii prevederilor Ordonantei
de urgenta a Guvernului nr. 126/2001 privind stingerea obligatiilor bugetare
ale agentilor economici din sectorul productiei de aparare, din patrimoniul
carora se constituie parcuri industriale, aprobata prin Legea nr. 50/2002, nu
se impoziteaza, acestea utilizandu-se pentru acoperirea pierderilor din anii
precedenti, potrivit legii.
Art. 13
(1) Facilitatile de natura ajutorului de stat prevazute in prezenta
ordonanta de urgenta se acorda cu respectarea legislatiei in domeniul
ajutorului de stat, dupa autorizarea acestora de catre Consiliul Concurentei.
(2) Monitorizarea respectarii stricte a masurilor de restructurare si
redresare economica si de reducere a arieratelor se face de catre ministerele
coordonatoare si de catre alte autoritati ale administratiei publice centrale
si locale, dupa caz.
(3) Ministerele si celelalte organe centrale si locale coordonatoare ale
agentilor economici beneficiari de ajutor de stat sunt mandatate sa notifice
Consiliului Concurentei, in vederea autorizarii, masurile de natura ajutorului
de stat prevazute in prezenta ordonanta de urgenta, in conformitate cu
prevederile Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si
completarile ulterioare.
Art. 14
(1) Masurile prevazute in programele de restructurare si, respectiv, in
programele de reducere a arieratelor se cuprind in contractul de performanta
incheiat cu managerii, iar neindeplinirea acestora atrage aplicarea sanctiunilor
stabilite de fiecare minister coordonator si de catre celelalte autoritati ale
administratiei publice centrale si locale, dupa caz, si schimbarea, in
conditiile legii, a conducerii executive a agentilor economici respectivi, daca
se fac direct raspunzatori de neindeplinirea acestora.
(2) Ministerul Finantelor Publice va aplica masuri de sanctionare
personalului unitatilor Trezoreriei Statului pentru neaplicarea prevederilor
art. 11.
Art. 15
(1) Sumele aprobate in bugetele de venituri si cheltuieli ale agentilor
economici prevazuti la art. 11 alin. (1), la partea de cheltuieli, in cadrul
carora se angajeaza si se efectueaza plati, reprezinta limite maxime care nu
pot fi depasite.
(2) Agentii economici prevazuti la alin. (1) sunt obligati ca in cadrul
prevederilor bugetare sa achite cu prioritate furnizorilor de utilitati
facturile aferente obligatiilor curente si celor rezultate din graficele de
esalonare.
(3) Nerespectarea prevederilor alin. (1) si (2) constituie contraventie si
se sanctioneaza cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei.
(4) Prezenta ordonanta de urgenta se completeaza in ceea ce priveste
contraventiile cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul
juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.
180/2002, cu modificarile ulterioare.
Art. 16
Dupa alineatul (8) al articolului IV din Ordonanta Guvernului nr. 29/2004
pentru reglementarea unor masuri financiare, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 90 din 31 ianuarie 2004, aprobata cu modificari si
completari prin Legea nr. 116/2004, se introduce un nou alineat, alineatul (9),
cu urmatorul cuprins:
"(9) Procentul prevazut la alin. (7) poate fi majorat prin ordin comun
al ministrului finantelor publice si al ministrului sanatatii, respectiv al
ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei."
Art. 17
Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prevederile
art. 16 alin. (5) lit. a) din Legea nr. 137/2002 privind unele masuri pentru
accelerarea privatizarii, cu modificarile si completarile ulterioare, publicata
in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 215 din 28 martie 2002, se
abroga.
Art. 18
Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezenta ordonanta de
urgenta.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
p. Ministrul de stat,
ministrul economiei si comertului,
Iulian Iancu,
secretar de stat
p. Ministrul de stat,
ministrul administratiei si internelor,
Toma Zaharia,
secretar de stat
p. Ministrul transporturilor,
constructiilor si turismului,
Traian Panait,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Presedintele Autoritatii
pentru Valorificarea Activelor Statului,
Mircea Ursache
ANEXA 1
CRITERII
de performanta economico-financiara si de disciplina financiara
1. Indatorarea financiara calculata ca raport:
Total datorii (datorii bugetare + datorii pe termen scurt si mediu)
------------------------------------------------------------------- x 100
Cifra de afaceri
- mai mic de 30% ................................................ 10
puncte;
- intre 30 - 90% ................................................. 5
puncte;
- peste 90% ...................................................... 0
puncte.
2. Lichiditatea globala calculata ca raport:
Active circulante
------------------------
Datorii totale sub un an
- mai mare decat 1 .............................................. 10
puncte;
- mai mic decat 1 ................................................ 5
puncte.
3. Solvabilitatea calculata ca raport:
Total active
-------------
Total datorii
- peste 2 ....................................................... 10
puncte;
- intre 1 si 2 ................................................... 5
puncte;
- intre 0 si 1 ................................................... 0
puncte.
4. Daca a beneficiat anterior de inlesniri acordate de furnizorii de
utilitati:
- nu ......................................................... 20 de
puncte;
- da, respectate ................................................ 10
puncte;
- da, nerespectate ............................................... 0 puncte.
5. Rentabilitatea economica calculata ca raport:
Profitul brut din exploatare
---------------------------- x 100
Cifra de afaceri (fara TVA)
- peste 10% .................................................. 50 de
puncte;
- intre 5 - 10% .............................................. 30 de
puncte;
- intre 0 - 5% .................................................. 15
puncte.
6. Situatia privind achitarea debitelor anului curent intre furnizorii de
utilitati:
- achitate peste 90% ......................................... 30 de
puncte;
- achitate intre 60 - 90% ....................................... 15
puncte;
- achitate intre 30 - 60% ........................................ 5
puncte;
- neachitate sau achitate pana la 30% ............................ 0
puncte.
7. Impact tehnologic si ecologic:
- unitati la care procesul tehnologic impune cu necesitate asigurarea
utilitatilor la limita de avarie ........................... 20 de
puncte;
- unitati la care procesul tehnologic poate fi intrerupt ......... 0
puncte.
8. Suma totala solicitata pentru inlesniri la plata:
Datorii + majorari
------------------ x 100
Cifra de afaceri
- mai mic de 25% ............................................. 20 de
puncte;
- intre 25 - 50% ................................................ 10
puncte;
- intre 50 - 100% ................................................ 5
puncte;
- peste 100% ..................................................... 0
puncte.
Punctajul minim necesar pentru a putea beneficia de esalonare este de 65 de
puncte.
Pentru institutiile publice, serviciile publice, precum si pentru agentii
economici care beneficiaza de subventii de la bugetul de stat sau de la
bugetele locale, esalonarea se face cu acordul ordonatorului principal de
credite, fara a se aplica criteriile de mai sus. Graficele de esalonare pot fi
incheiate cu conditia achitarii in ultimele 24 de luni a cel putin echivalentul
consumului curent pe perioada respectiva.
ANEXA 2
Agentul economic
1. Societatea Comerciala pentru Inchiderea si Conservarea Minelor - S.A.
2. Compania Nationala a Huilei - S.A.
3. Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului "Minvest" -
S.A. - inclusiv filialele
4. Compania Nationala a Uraniului - S.A.
5. Compania Nationala a Metalelor Pretioase si Neferoase "Remin"
- S.A.
6. Societatea Nationala a Carbunelui - S.A.
7. Societatea Comerciala "Moldomin" - S.A.
8. Societatea Comerciala "Minbucovina" - S.A.
9. Societatea Comerciala Miniera "Banat - Anina" - S.A.
10. Societatea Comerciala "Baita" Stei - S.A.
11. Societatea Comerciala "Cuprumin" - S.A. Abrud
12. Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A.
13. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori "C.F.R.
Calatori" - S.A.
14. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa "C.F.R.
Marfa" - S.A.
15. Societatea Comerciala "Electrocentrale" Oradea
16. Societatea Comerciala "Uzina Termica" Calafat
17. Societatea Comerciala "CET" Bacau
18. Societatea Comerciala "Uzina Termoelectrica" Giurgiu
19. Societatea Comerciala "CET" Arad
20. Societatea Comerciala "Termoficare 2000" Pitesti
21. Societatea Comerciala "Termica" Suceava
22. Societatea Comerciala "CET" Brasov
23. Societatea Comerciala "CET" Iasi
24. Societatea Comerciala "Termocet 2002" Timisoara
25. Societatea Comerciala "Termon" Onesti
26. Societatea Comerciala "Energoterm" Resita
27. Societatea Comerciala "CET Govora" - S.A.
28. Societatea Comerciala "CET" - S.A. Braila
29. Societatea Comerciala "Proditerm" - S.A. Bistrita
30. Societatea Comerciala "Termica" - S.A. Botosani
31. Societatea Comerciala "Enet" - S.A. Focsani
ANEXA 3
- model -
CONFIRMARE
privind situatia datoriilor fata de furnizorii de utilitati ale consumatorului
...............................
1. Datorii restante aferente consumului de energie electrica
Furnizor ....................
Data ........................
DA NU
_ _
|_| |_|
Semnatura si stampila
2. Datorii restante aferente consumului de energie termica
Furnizor ....................
Data ........................
DA NU
_ _
|_| |_|
Semnatura si stampila
3. Datorii restante aferente consumului de gaze naturale
Furnizor ....................
Data ........................
DA NU
_ _
|_| |_|
Semnatura si stampila
4. Datorii restante aferente consumului de apa
Furnizor ....................
Data ........................
DA NU
_ _
|_| |_|
Semnatura si stampila