Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 19 din 20 februarie 2002

privind ratificarea Acordului de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, actionand in calitate de agentie de implementare a Facilitatii Globale de Mediu, pentru finantarea Proiectului "Controlul poluarii in agricultura", semnat la Bucuresti la 16 ianuarie 2002

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 155 din  4 martie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (B.I.R.D.), actionand in calitate de agentie de implementare a Facilitatii Globale de Mediu (F.G.M.), pentru finantarea Proiectului "Controlul poluarii in agricultura" (Proiectul), in valoare de 4 milioane DST echivalent, semnat la Bucuresti la 16 ianuarie 2002, denumit in continuare acord.
    Art. 2
    (1) Aplicarea acordului va fi realizata de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, desemnat ca agentie de implementare pe durata executarii Proiectului.
    (2) Ministerul Finantelor Publice va incheia cu Ministerul Apelor si Protectiei Mediului un acord de imprumut subsidiar prin care va transfera acestuia intreaga autoritate si responsabilitate privind executarea activitatilor si utilizarea sumelor asistentei financiare nerambursabile, conform prevederilor acordului prevazut la art. 1.
    (3) Activitatile de management si implementare a Proiectului vor fi asigurate de Unitatea de Management al Proiectului (U.M.P.), infiintata de Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, astfel cum este indicat in sectiunea 6.01 a) a acordului.
    (4) Cheltuielile de functionare ale U.M.P., inclusiv salariile personalului angajat, prezentate in cadrul partii D a anexei nr. 2 la acord, vor fi acoperite din sumele alocate cu aceasta destinatie in anexa nr. 1 la acord.
    Art. 3
    Contributia partii romane la finantarea Proiectului va fi asigurata astfel:
    a) de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, cu echivalentul in lei al sumei de 1,86 milioane dolari S.U.A., din sume alocate anual cu aceasta destinatie, care vor acoperi:
    - taxe si impozite datorate si platibile pe teritoriul Romaniei;
    - o parte a cheltuielilor curente de operare a U.M.P., dupa cum este specificat in anexa nr. 1 la acord;
    b) beneficiarii si comunele prevazute in anexa nr. 4 la acord contribuie cu echivalentul in lei al sumei de 2,5 milioane dolari S.U.A. in bani sau in natura;
    c) Consiliul Judetean Calarasi contribuie cu echivalentul in lei al sumei de 0,29 milioane dolari S.U.A.;
    d) din Proiectul B.I.R.D. "Sprijinirea serviciilor in agricultura", cu o suma de un milion dolari S.U.A. echivalent, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, suma care va putea fi utilizata pentru cofinantarea subproiectelor eligibile la finantarea din acest Proiect.
    Art. 4
    Echivalentul in dolari S.U.A. al contributiei partii romane la finantarea Proiectului este cel valabil la data semnarii acordului si poate fi modificat pe parcursul derularii acestuia cu diferentele rezultate din actualizarea valorii totale a Proiectului, in functie de evolutia indicelui preturilor de consum total, comunicat de Institutul National de Statistica, pe propria raspundere a Ministerului Apelor si Protectiei Mediului.
    Art. 5
    (1) Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, de comun acord cu B.I.R.D., sa introduca pe parcursul derularii asistentei financiare nerambursabile, in conditiile concrete de derulare a acordului, amendamente la continutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificari in structura asistentei financiare nerambursabile, pe categorii si componente, modificari de termene, precum si orice modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de B.I.R.D. sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite initial intre parti.
    (2) Amendamentele la acord convenite cu B.I.R.D. conform alin. (1) se vor aproba prin hotarare a Guvernului.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

                         p. Ministrul apelor si protectiei mediului,
                         Florin Stadiu,
                         secretar de stat

            ASISTENTA FINANCIARA NERAMBURSABILA Nr. TF050327-RO
                         FACILITATEA GLOBALA DE MEDIU

                                   ACORD
                   de asistenta financiara nerambursabila

              (Proiectul "Controlul poluarii in agricultura")
intre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, actionand in calitate de agentie de implementare a Facilitatii Globale de Mediu*)

    *) Traducere.

    Acord de asistenta financiara nerambursabila din fondurile Facilitatii Globale de Mediu

    Acord, datat 16 ianuarie 2002, intre Romania (Primitorul) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca), actionand in calitate de agentie de implementare a Facilitatii Globale de Mediu (F.G.M.), privind fondurile nerambursabile furnizate F.G.M. de catre anumiti membri ai Bancii, in calitatea lor de participanti la F.G.M.
    Avand in vedere ca:
    (A) Banca, in conformitate cu Rezolutia directorilor executivi ai Bancii nr. 91-5 din 14 martie 1991, a infiintat F.G.M. pentru a sprijini protectia mediului inconjurator si a promova dezvoltarea economica sustinuta si sanatoasa din punct de vedere al mediului;
    (B) in urma restructurarii F.G.M. asemenea intelegeri au continuat pe bazele stabilite in Rezolutia directorilor executivi ai Bancii nr. 94-2 din 24 mai 1994, care, intre altele, a infiintat F.G.M. si a desemnat Banca ca administrator al fondului F.G.M. (Rezolutia nr. 94-2);
    (C) a doua realimentare a fondurilor F.G.M. a fost aprobata in conditiile stabilite prin Rezolutia directorilor executivi ai Bancii nr. 98-2 din 14 iulie 1998 (Rezolutia nr. 98-2);
    (D) Primitorul, declarandu-se satisfacut in legatura cu fezabilitatea si prioritatea realizarii Proiectului descris in anexa nr. 2 la acest acord (Proiectul), a solicitat sprijin din fondurile F.G.M. pentru finantarea Proiectului si aceasta solicitare a fost aprobata in conformitate cu prevederile Instructiunilor pentru infiintarea Facilitatii Globale de Mediu restructurate, aprobate prin Rezolutia nr. 94-2, pentru a fi finantata din contributiile la fondul F.G.M. in conformitate cu Rezolutia nr. 98-2, care poate include fonduri aduse peste prima realimentare a fondului F.G.M. prin Rezolutia nr. 94-2; si
    avand in vedere ca Banca a fost de acord pe baza, intre altele, a celor de mai sus sa extinda asistenta financiara nerambursabila F.G.M. pentru Primitor in termenii si conditiile stabilite in acest acord,
    partile convin urmatoarele:

    Art. 1
    Conditii generale. Definitii

    Sectiunea 1.01. a) Urmatoarele prevederi ale Conditiilor generale aplicabile acordurilor de imprumut si acordurilor de garantie pentru imprumuturi pe baza de cos de valute ale Bancii, datate 1 ianuarie 1985 (modificate la 6 octombrie 1999), cu modificarile prezentate in paragraful b) al acestei sectiuni (Conditii generale), constituie parte integranta a acestui acord:
    (i) art. I;
    (ii) sectiunile 2.01 (1), (2), (3), (4), (6), (8), (9), (10), (11), (15), (18) si (20), 2.02 si 2.03;
    (iii) sectiunea 3.01;
    (iv) sectiunea 4.01 si prima propozitie a sectiunii 4.09;
    (v) art. V;
    (vi) sectiunile 6.01, 6.02 (a), (c), (d), (e), (f), (i), (k), (l), (m), (n), (o) si (p), 6.03, 6.04 si 6.06;
    (vii) sectiunea 8.01 (b);
    (viii) sectiunile 9.01 (a) si (c), 9.04, 9.05, 9.06, 9.07, 9.08 si 9.09;
    (ix) sectiunile 10.01, 10.03 si 10.04;
    (x) art. XI; si
    (xi) sectiunile 12.01 (c), 12.03 si 12.04.
    b) Conditiile generale vor fi modificate dupa cum urmeaza:
    (i) la sfarsitul sectiunii 2.01 se va adauga un paragraf nou, dupa cum urmeaza:
    "termenul drepturi speciale de tragere si simbolul DST inseamna drepturi speciale de tragere asa cum sunt intelese de Fondul Monetar International in conformitate cu articolele din acord;
    (ii) termenul Banca, ori de cate ori este utilizat in Conditiile generale, in alta parte decat in sectiunile 2.01 (8) si 6.02 (f) din acestea, si in ultima utilizare a acestui termen in sectiunea 5.01 din acestea, inseamna Banca actionand in calitate de agentie de implementare a F.G.M., exceptie facand sectiunea 6.02, unde termenul Banca va include, de asemenea, Banca actionand in nume propriu;
    (iii) termenul Imprumutatul, ori de cate ori este utilizat in Conditiile generale, inseamna Primitorul;
    (iv) termenul acord de imprumut, ori de cate ori este utilizat in Conditiile generale, inseamna acest acord;
    (v) termenul Imprumut si imprumut, ori de cate ori este utilizat in Conditiile generale, inseamna asistenta financiara nerambursabila F.G.M. (sau donatie);
    (vi) termenul contul imprumutului, ori de cate ori este utilizat in Conditiile generale, inseamna contul asistentei financiare nerambursabile F.G.M."; si
    (vii) un subparagraf nou este adaugat dupa subparagraful (j) din sectiunea 6.02 din Conditiile generale, dupa cum urmeaza: "daca intervine o situatie extraordinara in care orice tragere ulterioara in cadrul asistentei financiare nerambursabile F.G.M. ar depasi resursele disponibile pentru tragerile din F.G.M.".
    Sectiunea 1.02. Ori de cate ori sunt utilizati in acest acord, daca contextul nu impune altfel, unii termeni definiti in Conditiile generale si in preambulul la acest acord au intelesul stabilit aici, iar urmatorii termeni suplimentari au intelesurile urmatoare:
    a) beneficiar inseamna un individ, grup dintr-o comunitate sau comunitate, entitate sau asociatie eligibila pentru un subimprumut nerambursabil (definit in continuare), in conformitate cu criteriile de eligibilitate specificate in Ghidul privind subimprumuturile nerambursabile (definit in continuare), si in beneficiul caruia este acordat sau se propune sa fie acordat un subimprumut nerambursabil;
    b) DGAIA inseamna Directia generala pentru agricultura si industrie alimentara a judetului Calarasi, infiintata prin Hotararea Guvernului nr. 12/2001 la data de 4 ianuarie 2001;
    c) categorii eligibile inseamna categoriile de la (1) la (5) stabilite in tabelul din partea A.1 a anexei nr. 1 la acest acord;
    d) cheltuieli eligibile inseamna cheltuieli pentru bunuri, lucrari, servicii, subimprumuturi nerambursabile si costuri de operare la care se face referire in sectiunea 2.02 a acestui acord;
    e) plan de management pentru mediu inseamna planul, acceptat de Banca, pregatit si adoptat de catre Primitor, descriind limitarea efectelor asupra mediului, monitorizarea si masurile institutionale din cadrul Proiectului;
    f) IPM inseamna Inspectoratul de protectia mediului al judetului Calarasi, infiintat la data de 4 ianuarie 2001 prin Hotararea Guvernului nr. 17/2001;
    g) IAPSO inseamna Biroul de Servicii pentru Achizitii al Programului de Dezvoltare al Natiunilor Unite (UNDP);
    h) M.A.A.P. inseamna Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor al Primitorului;
    i) M.A.P.M. inseamna Ministerul Apelor si Protectiei Mediului al Primitorului;
    j) A.N.P.E. inseamna Autoritatea Nationala pentru Produse Ecologice a Primitorului, infiintata la data de 17 aprilie 2000 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2000;
    k) OCGC inseamna Oficiul de cadastru, geodezie si cartografie al judetului Calarasi, infiintat la data de 17 mai 2001 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2001;
    l) Manual operational inseamna manualul acceptat de Imprumutat, la care se face referire in sectiunea 5.01 a) a acestui acord, stabilind procedurile pentru implementarea Proiectului, incluzand Ghidul privind subimprumuturile nerambursabile;
    m) OJCAC inseamna Oficiul judetean de consultanta agricola Calarasi, infiintat la data de 30 septembrie 1998 prin Hotararea Guvernului nr. 676/1998;
    n) OJSPA inseamna Oficiul judetean de studii pedologice si agrochimice Calarasi, infiintat la data de 5 mai 1990 prin Hotararea Guvernului nr. 477/1990;
    o) DSP inseamna Directia de sanatate publica a judetului Calarasi, infiintata prin Ordinul ministrului sanatatii nr. 954/1998 la data de 8 decembrie 1998;
    p) U.M.P. inseamna Unitatea de Management al Proiectului, care va fi infiintata de catre M.A.P.M., asa cum este indicat in sectiunea 6.01 a) a acestui acord, sau oricare succesor legal al acestuia;
    q) Comitetul de coordonare a Proiectului inseamna comitetul infiintat prin Protocolul semnat la Calarasi la data de 15 noiembrie 2000;
    r) raport de management al Proiectului inseamna orice raport pregatit in conformitate cu sectiunea 4.02 a acestui acord;
    s) Comitetul de supraveghere a Proiectului inseamna comitetul infiintat prin Ordinul nr. 670/2001, emis de ministrul apelor si protectiei mediului la data de 20 iulie 2001 si contrasemnat de ministrul finantelor publice, ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor si de ministrul administratiei publice;
    t) cont special inseamna contul la care se face referire in partea B a anexei nr. 1 la acest acord;
    u) subimprumut nerambursabil inseamna un imprumut nerambursabil acordat sau propus sa fie acordat din fondurile F.G.M. de catre Primitor, prin M.A.P.M., unui beneficiar, in scopul finantarii unui subproiect;
    v) acord de subimprumut nerambursabil inseamna o intelegere intre Primitor si un beneficiar, la care se face referire in paragraful 6 f) al anexei nr. 4 la acest acord;
    w) Ghid privind subimprumuturile nerambursabile inseamna ghidul la care se face referire in paragraful 4 al anexei nr. 4 la acest acord si va trebui inclus in Manualul operational, iar acest ghid poate fi amendat periodic cu acordul Bancii; si
    x) subproiect inseamna o activitate la care se face referire in partea A.1a) a Proiectului si pentru care se acorda sau se propune sa se acorde un subimprumut nerambursabil in folosul beneficiarului.

    Art. 2
    Donatia din fondul F.G.M.

    Sectiunea 2.01. Banca este de acord sa puna la dispozitie Primitorului, in termenii si in conditiile stabilite sau la care se face referire in acest acord, donatia din fondul F.G.M. in diverse valute, in suma echivalenta cu patru milioane drepturi speciale de tragere (4.000.000 DST).
    Sectiunea 2.02. Suma asistentei financiare nerambursabile poate fi trasa din contul F.G.M., in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord, pentru: (i) cheltuieli facute (sau, daca Banca va fi de acord, care vor fi facute) de catre Primitor in contul subimprumuturilor nerambursabile acordate in conformitate cu partea A.1a) a Proiectului, in concordanta cu costul rezonabil al bunurilor, lucrarilor sau serviciilor necesare pentru subproiectul pentru care tragerea din contul F.G.M. este ceruta; si (ii) cheltuieli facute (sau, daca Banca va fi de acord, care vor fi facute) in concordanta cu costul rezonabil al bunurilor, lucrarilor, serviciilor si costurilor de operare necesare pentru realizarea Proiectului, altele decat cele prevazute in partea A.1a), si care se finanteaza din asistenta financiara nerambursabila.
    Sectiunea 2.03. Data inchiderii va fi 30 iunie 2007 sau orice data ulterioara stabilita de Banca. Banca va comunica cu promptitudine Primitorului cu privire la aceasta data.

    Art. 3
    Executarea Proiectului

    Sectiunea 3.01. a) Primitorul isi declara angajamentul fata de obiectivele Proiectului, astfel cum au fost stabilite in anexa nr. 2 la acest acord, si in acest scop va realiza Proiectul cu diligenta si eficienta cuvenite si in conformitate cu practicile corespunzatoare din punct de vedere agricol, administrativ, financiar si tehnic si cu atentie fata de factorii ecologici si de mediu si va furniza, cu promptitudinea necesara, fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare Proiectului.
    b) Fara a limita prevederile paragrafului a) al acestei sectiuni si cu exceptia cazului in care Primitorul si Banca vor conveni altfel, Primitorul va realiza Proiectul in conformitate cu programul de implementare stabilit in anexa nr. 4 la acest acord.
    Sectiunea 3.02. Pentru scopurile partii A.1a) a Proiectului Primitorul va aloca o suma a asistentei financiare nerambursabile F.G.M., fara a depasi o suma care poate fi alocata periodic la categoria (4) din tabelul din paragraful A.1 al anexei nr. 1 la acest acord, pentru a acorda subimprumuturi nerambursabile in scopul finantarii de subproiecte, in termenii si conditiile acceptabile Bancii, incluzand, intre altele, acele conditii specificate in paragraful 6 al anexei nr. 4 la acest acord.
    Sectiunea 3.03. Cu exceptia cazului in care Banca va conveni altfel, achizitionarea de bunuri, lucrari si servicii de consultanta necesare pentru Proiect si care urmeaza sa fie finantate din asistenta financiara nerambursabila vor fi supuse prevederilor anexei nr. 3 la acest acord.
    Sectiunea 3.04. Pentru scopurile sectiunii 9.08 din Conditiile generale si fara a limita prevederile acesteia, Primitorul:
    a) va pregati, pe baza unor ghiduri acceptabile Bancii, si va furniza Bancii, nu mai tarziu de 6 luni dupa data inchiderii sau la o alta data ulterioara asupra careia Primitorul si Banca vor cadea de acord in acest scop, un plan pentru viitoarele operatiuni ale Proiectului; si
    b) va acorda Bancii o ocazie rezonabila de a schimba puncte de vedere cu Primitorul asupra planului mentionat.

    Art. 4
    Conditii financiare

    Sectiunea 4.01. a) Primitorul va mentine sau va asigura mentinerea unui sistem de management financiar, incluzand inregistrari si conturi, si va pregati declaratii financiare intr-un format acceptabil pentru Banca, adecvat reflectarii operatiunilor, resurselor si cheltuielilor, conform Proiectului si fiecarui subproiect (inclusiv costul sau si beneficiile care vor deriva din acesta).
    b) Primitorul:
    (i) va tine evidentele, inregistrarile contabile si declaratiile financiare la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni si inregistrarile contabile pentru contul special pentru fiecare an fiscal auditat, in conformitate cu standardele de audit acceptabile pentru Banca, aplicate corespunzator de catre auditori independenti acceptabili pentru Banca;
    (ii) va furniza Bancii, de indata ce vor fi disponibile, dar in nici un caz mai tarziu de 6 luni dupa sfarsitul fiecarui astfel de an: (A) copii certificate de pe declaratiile financiare la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni pentru fiecare an astfel auditat; si (B) o opinie asupra acestor declaratii, inregistrari si conturi si raportul unei astfel de auditari, intocmit de auditorii mentionati, cu scopul si cu detaliile pe care Banca le va fi solicitat in mod rezonabil; si
    (iii) va furniza Bancii orice alte informatii referitoare la astfel de inregistrari si conturi si la auditul lor, pe care Banca le va fi solicitat periodic, in mod rezonabil.
    c) Pentru toate cheltuielile pentru care tragerile din contul asistentei financiare nerambursabile sunt facute pe baza raportului de management al Proiectului sau a declaratiilor de cheltuieli, Primitorul:
    (i) va mentine sau va lua masuri pentru mentinerea, in conformitate cu paragraful a) al acestei sectiuni, a inregistrarilor si conturilor care sa reflecte aceste cheltuieli;
    (ii) va pastra, cel putin inca un an dupa ce Banca a primit raportul de audit pentru anul financiar in care a fost facuta ultima tragere din contul asistentei financiare nerambursabile, toate inregistrarile (contracte, ordine, comenzi, facturi, chitante si alte documente) care evidentiaza astfel de cheltuieli;
    (iii) va permite reprezentantilor Bancii sa examineze astfel de inregistrari; si
    (iv) se va asigura ca aceste inregistrari si conturi sa fie incluse in auditul anual mentionat in paragraful b) al acestei sectiuni si ca raportul asupra acestui audit sa contina o opinie separata a auditorilor asupra faptului ca atat rapoartele de management al Proiectului, cat si declaratiile privind cheltuielile angajate in decursul unui astfel de an financiar, impreuna cu procedurile si controlul financiar intern implicat in pregatirea lor, pot constitui baza de incredere pentru acordarea tragerilor sus-mentionate.
    Sectiunea 4.02. a) Fara a limita prevederile sectiunii 4.01 din acest acord, Primitorul va realiza un plan de actiune pe timp limitat, acceptabil pentru Banca, pentru intarirea sistemului de management financiar la care se face referire in paragraful a) al sectiunii 4.01, pentru a permite Primitorului, nu mai tarziu de data de 15 mai 2002 sau la o data ulterioara dupa cum Banca va accepta, sa pregateasca rapoarte trimestriale de management al Proiectului, acceptabile pentru Banca, fiecare dintre acestea prezentand:
    (i) (A) stabilirea surselor actuale si cererilor de fonduri pentru Proiect, atat cumulativ, cat si pentru perioada la care se face referire in raportul mentionat, precum si a surselor previzionate si a cererilor de fonduri pentru Proiect pentru perioada de 6 luni care urmeaza dupa perioada la care se face referire in raportul mentionat; si
    (B) separat cheltuielile finantate din suma asistentei financiare nerambursabile in perioada la care se face referire in raportul mentionat si cheltuielile propuse pentru a fi finantate din suma asistentei financiare nerambursabile in perioada de 6 luni care urmeaza perioadei la care face referire raportul mentionat;
    (ii) (A) descrierea progresului fizic in implementarea Proiectului, incluzand realizarile pe fiecare activitate a Proiectului, atat cumulativ, cat si pentru perioada la care se face referire in raportul mentionat; si (B) explicarea diferentelor dintre scopurile previzionate si cele actuale ale implementarii Proiectului; si
    (iii) stabilirea stadiului achizitiilor in cadrul Proiectului si al cheltuielilor efectuate in cadrul contractelor finantate din suma asistentei financiare nerambursabile la sfarsitul perioadei la care se face referire in raportul mentionat.
    b) La finalizarea planului de actiune la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni Primitorul va pregati si va furniza Bancii, in conformitate cu modelele acceptabile acesteia, nu mai tarziu de 45 de zile dupa terminarea fiecarui trimestru, un raport de management al Proiectului pentru o astfel de perioada.

    Art. 5
    Reglementari ale Bancii

    Sectiunea 5.01. Ca urmare a sectiunii 6.02 (p) a Conditiilor generale, urmatorul eveniment suplimentar este specificat, si anume faptul ca Manualul operational, inclusiv Ghidul privind subimprumuturile nerambursabile, va fi fost amendat, suspendat, abrogat, respins sau s-a renuntat la el, fara aprobarea prealabila a Bancii.

    Art. 6
    Intrarea in vigoare. Terminarea Proiectului

    Sectiunea 6.01. Urmatoarele conditii sunt specificate ca fiind aditionale intrarii in vigoare a acordului de asistenta financiara nerambursabila, in scopurile sectiunii 12.01 (c) din Conditiile generale:
    a) Unitatea de Management al Proiectului sa fi fost infiintata in concordanta cu legislatia Primitorului si personalul corespunzator sa fi fost selectionat de o maniera satisfacatoare pentru Banca; si
    b) Primitorul sa fi selectionat auditorii la care se face referire in sectiunea 4.01 b) (i) a acestui acord, cu experienta, calificare si in conformitate cu termenii de referinta acceptabili pentru Banca.
    Sectiunea 6.02. Termenul de 120 de zile dupa semnarea acestui acord este specificat aici pentru scopurile sectiunii 12.04 din Conditiile generale.
    Sectiunea 6.03. Acest acord isi va pastra efectele pana cand asistenta financiara nerambursabila va fi fost trasa in intregime si partile la acest acord isi vor fi indeplinit obligatiile asumate.

    Art. 7
    Reprezentantii Primitorului. Adrese

    Sectiunea 7.01. Ministrul finantelor publice din tara Primitorului este desemnat ca reprezentant al Primitorului pentru scopurile sectiunii 11.03 din Conditiile generale.
    Sectiunea 7.02. Urmatoarele adrese sunt specificate pentru scopurile sectiunii 11.01 din Conditiile generale:

    Pentru Primitor:
    Ministerul Finantelor Publice
    Str. Apolodor nr. 17
    Bucuresti
    Romania
    Telex: 11239
    Fax: 401 312 67 92

    Pentru Banca:
    Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
    Str. 1818 H, N.W.
    Washington DC 20433
    Statele Unite ale Americii
    Telegraf:       Telex:
    INTBAFRAD       248423 (MCI) sau
    Washington DC   64145 (MCI)
    Pentru certificarea celor de mai sus partile prezente, actionand prin reprezentantii lor autorizati, au convenit ca acest acord sa fie semnat in numele lor la Bucuresti, Romania, in ziua si in anul specificate mai sus.

                             Pentru Romania,
                        Mihai Nicolae Tanasescu,
                      ministrul finantelor publice

            Pentru Banca Internationala pentru Reconstructie
             si Dezvoltare, actionand in calitate de agentie
             de implementare a Facilitatii Globale de Mediu,
                             Andrew Vorkink,
                            director de tara
             Unitatea tarilor din Europa Centrala si de Sud
                        Europa si Asia Centrala

    ANEXA 1

                               TRAGEREA
    sumelor din asistenta financiara nerambursabila

    A. Cadrul general
    1. Tabelul de mai jos stabileste categoriile de articole care urmeaza sa fie finantate din asistenta financiara nerambursabila F.G.M., alocarea sumelor din asistenta financiara nerambursabila pentru fiecare categorie, precum si procentul de cheltuieli pentru articolele ce urmeaza sa fie finantate in cadrul fiecarei categorii:
______________________________________________________________________________
         Categoria                 Suma alocata               Procent
        de finantat                din asistenta            finantat din
                                   financiara                cheltuieli
                                   nerambursabila               (%)
                                   (exprimata in
                                   echivalent DST)
______________________________________________________________________________
(1) Lucrari:
    a) in cadrul partii A.1 d) (i)      690.000                 67%
       a Proiectului
    b) in cadrul partii A.1 d)          100.000                 17%
       (ii) a Proiectului
    c) in cadrul partilor A.2 si         60.000                 84%
       A.3 ale Proiectului
______________________________________________________________________________
(2) Bunuri                              964.340    100% din cheltuielile
                                                   externe, 100% din
                                                   cheltuielile locale (cost
                                                   ex-factory) si 84% din
                                                   cheltuielile locale pentru
                                                   alte articole achizitionate
                                                   pe plan local
______________________________________________________________________________
(3) Servicii de consultanta si          832.170                100%
    instruire, inclusiv servicii
    de audit
______________________________________________________________________________
(4) Subimprumuturi nerambursabile       748.840                 80%
    conform partii A.1a) a
    Proiectului
______________________________________________________________________________
(5) Costuri de operare                  209.300    85% pana la 31 decembrie
                                                   2003;
                                                   80% pana la 31 decembrie
                                                   2004 si
                                                   70% dupa aceasta data
______________________________________________________________________________
(6) Nealocat                            395.350
______________________________________________________________________________
    TOTAL:                            4.000.000
______________________________________________________________________________
    2. Pentru scopurile acestei anexe:
    a) termenul cheltuieli externe inseamna cheltuieli efectuate in valuta oricarei tari, alta decat cea a Primitorului, pentru bunurile si serviciile furnizate de pe teritoriul oricarei tari, alta decat cea a Primitorului;
    b) termenul cheltuieli locale inseamna cheltuieli in valuta Primitorului pentru bunuri sau servicii furnizate de pe teritoriul Primitorului;
    c) termenul costuri de operare inseamna costurile suplimentare ale U.M.P. pentru a conduce si coordona activitatile Proiectului, incluzand deplasari in zona Proiectului, cheltuieli cu diurna, carburantii, intretinerea autovehiculelor, traducerile, costuri cu comunicatiile, utilitati, amenajari si intretinerea birourilor, rechizite si furnituri de birou si salariile personalului U.M.P. (altul decat angajatii Guvernului) in conformitate cu o scara salariala care a fost agreata cu Banca.
    3. In pofida prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nici o tragere nu va fi efectuata pentru plati facute pentru cheltuieli anterioare datei acestui acord.
    4. Banca poate solicita ca tragerile din contul asistentei financiare nerambursabile sa fie efectuate pe baza declaratiilor de cheltuieli, pentru cheltuieli referitoare la: a) bunuri in cadrul contractelor cu un cost mai mic de 100.000 dolari S.U.A. echivalent; b) lucrari in cadrul contractelor cu un cost mai mic de 50.000 dolari S.U.A. echivalent; c) servicii furnizate de consultanti individuali in contracte cu un cost mai mic de 25.000 dolari S.U.A. echivalent; d) instruire in contracte cu un cost mai mic de 25.000 dolari S.U.A. echivalent; e) subimprumuturi nerambursabile in cadrul partii A.1 a) a Proiectului; si f) costuri de operare, toate acestea in termenii si conditiile pe care Banca le va comunica in scris Primitorului.
    5. Daca Banca stabileste in orice moment faptul ca orice plata din contul special a fost facuta pentru orice cheltuiala care nu se incadreaza in prevederile acestui acord, Primitorul, imediat dupa instiintarea primita de la Banca, va restitui Bancii pentru depozitarea in contul asistentei financiare nerambursabile o suma egala cu suma astfel utilizata sau o parte din aceasta suma, dupa cum va specifica Banca.

    B. Contul special
    1. Primitorul va deschide si va mentine in dolari S.U.A. un cont special de depozit la o banca comerciala, in termeni si conditii satisfacatoare pentru Banca, incluzand o protectie corespunzatoare impotriva compensarii, sechestrarii si confiscarii.
    2. Dupa ce Banca a primit o dovada satisfacatoare asupra deschiderii in mod corespunzator a contului special, tragerea din fondurile asistentei financiare nerambursabile a sumelor ce urmeaza sa fie depozitate in contul special se va efectua dupa cum urmeaza:
    a) pana cand Banca va fi primit: (i) primul raport de management al Proiectului la care se face referire in sectiunea 4.02 b) din acest acord; si (ii) o cerere din partea Primitorului pentru efectuarea de trageri pe baza rapoartelor de management al Proiectului, tragerile vor fi facute in conformitate cu prevederile anexei A la prezenta anexa; si
    b) dupa primirea de catre Banca a raportului de management al Proiectului in conformitate cu sectiunea 4.02 b) din acest acord, insotit de o cerere din partea Primitorului pentru efectuarea de trageri pe baza rapoartelor de management al Proiectului, toate tragerile viitoare vor fi facute in conformitate cu prevederile anexei B la prezenta anexa.
    3. Platile din contul special vor fi facute exclusiv pentru cheltuieli eligibile. Pentru fiecare plata facuta de Primitor din contul special Primitorul va furniza Bancii, atunci cand aceasta va solicita in mod rezonabil, acele documente si evidente care sa indice ca acele plati au fost facute in exclusivitate pentru cheltuieli eligibile.
    4. In pofida prevederilor partii B.2 a acestei anexe, Bancii nu i se va putea solicita sa faca depozite in continuare in contul special:
    a) daca in orice moment Banca stabileste ca orice raport de management al Proiectului nu furnizeaza intr-un mod adecvat informatiile solicitate in conformitate cu sectiunea 4.02 din acest acord;
    b) daca in orice moment Banca stabileste ca toate tragerile viitoare ar putea fi facute de catre Primitor direct din contul asistentei financiare nerambursabile; sau
    c) daca Primitorul nu a reusit sa furnizeze Bancii in perioada specificata in sectiunea 4.01 b) (ii) din acest acord orice rapoarte de audit solicitate sa fie prezentate Bancii conform prevederilor sectiunii mentionate, audit referitor la: (A) inregistrarile si conturile pentru contul special; sau (B) inregistrarile si conturile reflectand cheltuielile pentru care au fost efectuate tragerile pe baza rapoartelor de management al Proiectului.
    5. Banca nu va fi obligata sa faca depozite ulterioare in contul special in conformitate cu prevederile partii B.2 a acestei anexe daca in orice moment Banca il va fi instiintat pe Primitor in legatura cu intentia sa de a suspenda in intregime sau partial dreptul Primitorului de a face trageri din fondurile asistentei financiare nerambursabile, conform sectiunii 6.02 din Conditiile generale. Referitor la o astfel de notificare Banca va stabili unilateral daca mai pot fi facute depozite in contul special si ce proceduri pot fi urmate pentru efectuarea unor astfel de depozite si il va instiinta pe Primitor in legatura cu decizia luata.
    6. a) Daca Banca stabileste in orice moment faptul ca orice plata din contul special a fost facuta pentru o cheltuiala care nu este considerata cheltuiala eligibila sau care nu a fost justificata prin documentele furnizate Bancii, Primitorul va furniza, imediat dupa instiintarea primita de la Banca, documentele suplimentare, astfel cum Banca poate solicita, sau va depozita in contul special (sau, daca Banca va solicita astfel, va restitui Bancii) o suma egala cu suma acelei plati. In afara cazului in care Banca va stabili altfel, Banca nu va face depozite ulterioare in contul special pana cand Primitorul nu va furniza o astfel de dovada sau nu va face un astfel de depozit ori nu va restitui suma respectiva, dupa caz.
    b) Daca Banca stabileste in orice moment faptul ca orice suma netrasa din contul special nu va fi necesara pentru acoperirea platilor pentru cheltuieli eligibile in perioada de 6 luni care urmeaza dupa aceasta hotarare, Primitorul va rambursa, imediat dupa notificarea de catre Banca, o astfel de suma ramasa neutilizata.
    c) Primitorul, dupa notificarea catre Banca, poate restitui Bancii toate fondurile depozitate in contul special sau oricare parte dintre ele.
    d) Restituirile catre Banca, facute conform subparagrafelor a), b) sau c) ale acestui paragraf, vor fi creditate in contul asistentei financiare nerambursabile pentru tragerile ulterioare sau pentru anulare, in conformitate cu prevederile acestui acord.

    ANEXA A
    la anexa nr. 1

                              FUNCTIONAREA
contului special atunci cand tragerile nu sunt facute pe baza rapoartelor de management al Proiectului

    1. Pentru scopurile acestei anexe:
    Termenul alocatie autorizata inseamna o suma echivalenta cu 500.000 dolari S.U.A. ce urmeaza a fi trasa din contul asistentei financiare nerambursabile si depozitata in contul special conform prevederilor paragrafului 2 al acestei anexe; cu conditia ca, daca Banca nu va stabili altfel, alocatia autorizata sa fie limitata la o suma echivalenta cu 300.000 dolari S.U.A. pana cand suma totala a tragerilor din asistenta financiara nerambursabila plus suma totala a angajamentelor speciale asumate de catre Banca, conform sectiunii 5.02 din Conditiile generale, va egala sau va depasi echivalentul a 1.000.000 DST.
    2. Tragerile alocatiei autorizate a contului special si tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special se vor face dupa cum urmeaza:
    a) pentru tragerile alocatiei autorizate a contului special Primitorul va furniza Bancii o cerere sau cereri de depunere in contul special a unei sume sau a unor sume care in total nu vor depasi alocatia autorizata. Pe baza fiecarei astfel de cereri Banca, in numele Primitorului, va efectua trageri din contul asistentei financiare nerambursabile si va depune in contul special suma solicitata de Primitor;
    b) pentru realimentarea contului special Primitorul va furniza Bancii cererile pentru depozite in contul special la astfel de intervale pe care Banca le poate mentiona. Inainte sau la data fiecarei astfel de cereri Primitorul va furniza Bancii documentele si celelalte evidente solicitate conform partii B.3 din anexa nr. 1 la acest acord, pentru plata sau platile pentru care se solicita alimentarea contului special. Pe baza fiecarei astfel de cereri Banca, in numele Primitorului, va trage din contul asistentei financiare nerambursabile si va depune in contul special acea suma solicitata de Primitor care va fi fost demonstrata prin documentele mentionate si prin alte evidente ca a fost efectuata din contul special pentru plata cheltuielilor eligibile. Fiecare astfel de depozit efectuat in contul special va fi tras de Banca din contul asistentei financiare nerambursabile in cadrul uneia sau mai multor categorii eligibile.
    3. Bancii nu i se va solicita efectuarea de depozite ulterioare in contul special atunci cand suma totala netrasa din asistenta financiara nerambursabila minus suma totala a tuturor angajamentelor speciale facute de Banca, conform sectiunii 5.02 din Conditiile generale, va fi egala cu dublul echivalentului sumei alocatiei autorizate.
    Ca urmare, tragerea din contul asistentei financiare nerambursabile a sumelor ramase netrase va respecta acele proceduri ale Bancii pe care aceasta le va notifica Primitorului. Astfel de trageri viitoare vor fi facute numai dupa si in masura in care Banca se va declara satisfacuta ca toate sumele ramase in depozit in contul special la data instiintarii vor fi utilizate in efectuarea platilor pentru cheltuieli eligibile.

    ANEXA B
    la anexa nr. 1

                            FUNCTIONAREA
contului special atunci cand tragerile sunt facute pe baza rapoartelor de management al Proiectului

    1. Cu exceptia cazului in care Banca stabileste altfel, prin notificarea Primitorului, toate tragerile din contul asistentei financiare nerambursabile vor fi depuse de Banca in contul special, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord. Fiecare astfel de depozit in contul special va fi tras de Banca din contul asistentei financiare nerambursabile in cadrul uneia sau mai multor categorii eligibile.
    2. Fiecare cerere pentru o tragere din contul asistentei financiare nerambursabile pentru depozite in contul special va fi sustinuta pe baza unui raport de management al Proiectului.
    3. La primirea fiecarei cereri pentru tragerea unei sume din asistenta financiara nerambursabila Banca, in numele Primitorului, va trage din contul asistentei financiare nerambursabile si va depune in contul special o suma egala cu cea mai mica dintre: a) suma astfel solicitata; si b) suma pe care Banca a stabilit-o pe baza raportului de management al Proiectului insotind cererea mentionata si este solicitata pentru depunere in scopul finantarii cheltuielilor eligibile pe perioada de 6 luni care urmeaza dupa data unui astfel de raport, cu conditia ca suma astfel depozitata, atunci cand se aduna la suma ramasa in contul special, indicata prin raportul de management al Proiectului, sa nu depaseasca echivalentul a 500.000 dolari S.U.A.

    ANEXA 2

                            DESCRIEREA PROIECTULUI

    Obiectivul Proiectului este cresterea utilizarii practicilor agricole benefice pentru mediu si care conduc la reducerea deversarii de nutrienti din surse agricole din Romania in Dunare si Marea Neagra.
    Proiectul este format din urmatoarele parti componente care, periodic, pot fi supuse modificarilor, astfel cum Primitorul si Banca pot conveni de comun acord, pentru indeplinirea acestor obiective.

    Partea A: Activitati in judetul Calarasi:
    1. a) Furnizarea de subimprumuturi nerambursabile beneficiarilor pentru a sprijini: (i) cumpararea si instalarea de facilitati de depozitare a gunoiului de grajd si de echipament, la nivelul gospodariei, pentru colectarea si utilizarea gunoiului de grajd; si (ii) practicarea de activitati-pilot de agricultura organica, adoptarea de practici agricole care pot mentine sau creste profitabilitatea recoltelor, reducand in acelasi timp poluarea din surse difuze
    b) Promovarea practicilor agricole imbunatatite prin aplicatii pe teren si realizarea de programe demonstrative de management integrat al culturilor si nutrientilor
    c) Instruirea beneficiarilor privind bunele practici pentru colectarea deseurilor si managementul gunoiului de grajd
    d) Instalarea de facilitati de depozitare si de echipamente pentru colectarea si utilizarea gunoiului de grajd, pentru: (i) comune; si (ii) ferme private
    2. Sprijinirea: (i) dezvoltarii unui plan de management pentru utilizarea terenului pentru incinta indiguita Boianu - Sticleanu; (ii) dezvoltarii unui plan de management pentru conservarea rezervatiei naturale Iezer - Calarasi; si (iii) reconstructiei ecologice a unei parti din incinta indiguita Calarasi - Raul.
    3. Intarirea capacitatii institutiilor locale si nationale relevante pentru a monitoriza impactul activitatilor realizate prin Proiect asupra calitatii apei si solului, prin: (i) finantarea alegerii si intretinerii amplasamentelor de monitorizare si dezvoltarea datelor de referinta privind starea actuala a calitatii apelor de suprafata si subterane; (ii) instruirea personalului de teren si laborator al IPM si DSP; (iii) furnizarea de fonduri pentru modernizarea echipamentului de laborator al institutiilor locale relevante pentru analiza probelor de apa si de sol privind diversi indicatori de calitate ai apei; si (iv) furnizarea de fonduri pentru acoperirea costurilor de operare privind activitatile de monitorizare pe teren, realizate in cadrul Proiectului.

    Partea B: Intarirea cadrului legislativ si a capacitatii de implementare la nivel national:
    1. Furnizarea de servicii pentru: (i) asistarea M.A.P.M. in pregatirea legislatiei privind protectia apei si solului, corespunzator standardelor Uniunii Europene in acest domeniu; si (ii) asistarea M.A.A.P. in pregatirea legislatiei privind practicile agricole imbunatatite, benefice mediului
    2. Furnizarea de servicii pentru intarirea capacitatii A.N.P.E. de a promova agricultura organica stiintifica si managementul utilizarii terenului.

    Partea C: Activitati de constientizare publica si de raspuns:
    1. Realizarea de activitati de constientizare publica la nivel local, national si regional, incluzand instruire, workshop si alte produse mass-media, pentru a prezenta Proiectul si beneficiile sale si pentru a promova aplicarea activitatilor din cadrul Proiectului in alte tari riverane Marii Negre
    2. Intarirea capacitatii institutionale a DGAIA si IPM pentru a realiza activitati de constientizare publica.

    Partea D: Managementul si implementarea Proiectului:
    Furnizarea de servicii de consultanta si de bunuri si finantarea costurilor de operare pentru a asista U.M.P. in managementul si implementarea Proiectului.

                                     *
                                  *     *

    Se asteapta ca Proiectul sa fie incheiat pana la data de 31 decembrie 2006.

    ANEXA 3

                     ACHIZITII SI SERVICII DE CONSULTANTA

    SECTIUNEA I
    Achizitionarea de bunuri si lucrari

    Partea A: Generalitati
    Bunurile si lucrarile vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile sectiunii I din Ghidul de achizitii in cadrul imprumuturilor B.I.R.D. si creditelor I.D.A., publicat de Banca in ianuarie 1995 si revizuit in lunile ianuarie si august 1996, septembrie 1997 si ianuarie 1999 (Ghidul), si cu urmatoarele prevederi ale prezentei sectiuni a acestei anexe.

    Partea B: Licitatia internationala competitiva
    1. Cu exceptia cazului in care se prevede altfel in partea C a acestei sectiuni, bunurile si lucrarile vor fi procurate in cadrul contractelor adjudecate in concordanta cu prevederile sectiunii II din Ghid si cu prevederile paragrafului 5 din anexa 1 la acesta.
    2. Pentru bunurile si lucrarile care se vor achizitiona in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafului 1 din aceasta parte, se vor aplica urmatoarele prevederi:
    a) gruparea contractelor; pana la nivelul practic posibil, contractele pentru bunuri vor fi grupate in pachete de licitatie estimate fiecare la o valoare echivalenta sau mai mare de 100.000 dolari S.U.A.;
    b) preferinta pentru bunuri fabricate local;
    c) pentru bunurile fabricate pe teritoriul Primitorului vor fi aplicate prevederile paragrafelor 2.54 si 2.55 din Ghid si ale anexei 2 la acesta.

    Partea C: Alte proceduri de achizitionare
    1. Licitatia nationala competitiva
    Lucrarile cu un cost estimat mai mic de 1.000.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract, pana la o suma totala care sa nu depaseasca 2.312.400 dolari S.U.A. echivalent, pot fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.3 si 3.4 din Ghid.
    2. Cumparari internationale
    Bunurile cu un cost estimat mai mic de 100.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract, pana la o suma totala care sa nu depaseasca 322.800 dolari S.U.A. echivalent, pot fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate pe baza procedurilor internationale de cumparare, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 din Ghid.
    3. Cumparari nationale
    Bunurile cu un cost estimat mai mic de 50.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract, pana la o valoare totala care sa nu depaseasca 550.800 dolari S.U.A. echivalent, pot fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate pe baza procedurilor nationale de cumparare, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 din Ghid.
    4. Achizitii de la agentiile Natiunilor Unite
    Bunurile de achizitionat in conformitate cu prevederile partii C.2 din aceasta sectiune pot fi cumparate prin IAPSO in conformitate cu prevederile paragrafului 3.9 din Ghid.
    5. Achizitia lucrarilor mici si a serviciilor tehnice
    Lucrarile si serviciile tehnice cu un cost estimat mai mic de 50.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract, pana la o suma totala care sa nu depaseasca 95.200 dolari S.U.A. echivalent si, respectiv, 137.240 dolari S.U.A. echivalent, pot fi cumparate in cadrul contractelor cu suma fixa, adjudecate pe baza ofertelor obtinute, ca raspuns la o invitatie scrisa, de la 3 contractori locali calificati. Invitatia va include o descriere detaliata a lucrarilor, incluzand specificatiile de baza, data solicitata pentru terminare, un model de contract acceptabil de catre Banca si schite corespunzatoare, acolo unde este cazul. Adjudecarea va fi facuta contractorului care ofera cel mai scazut pret pentru lucrarea solicitata si care are experienta si resursele pentru terminarea cu succes a contractului.
    6. Participarea comunitatii
    Lucrarile necesare pentru capetele puturilor si depozitelor de gunoi de grajd la nivelul gospodariei individuale, conform partii A.1a) a Proiectului, cu un cost estimat mai mic de 1.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract, pana la o suma totala care sa nu depaseasca 864.600 dolari S.U.A. echivalent, vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile paragrafului 3.15 din Ghid si cu procedurile acceptabile pentru Banca si specificate in Manualul operational.

    Partea D: Prevederi suplimentare privind procedurile de licitatie nationala competitiva
    Atunci cand se achizitioneaza in conformitate cu procedura descrisa in sectiunea I partea C.1 din aceasta anexa, se vor respecta urmatoarele proceduri: a) invitatia la licitatie va fi publicata cel putin intr-un ziar national de larga circulatie, cu cel putin 30 de zile inaintea datei limita pentru depunerea ofertelor; b) documentele de licitatie trebuie sa fie facute disponibile, prin posta sau personal, tuturor celor care accepta sa plateasca costul cerut; c) licitatorii straini nu vor fi exclusi de la licitatie si in procesul de licitatie nu se va acorda nici o preferinta, de orice fel, licitatorilor nationali; d) licitatia nu va fi restrictionata pentru firme preinregistrate; e) criteriile de calificare vor fi prezentate in documentele de licitatie; f) ofertele vor fi deschise in public, imediat dupa termenul limita de depunere a ofertelor; g) ofertele nu trebuie sa fie respinse numai pe baza unei comparari cu o estimare oficiala, fara implicarea prealabila a Bancii; h) inainte de a se respinge toate ofertele si de a se solicita noi oferte, va fi obtinut acordul Bancii; i) contractele vor fi adjudecate ofertantului care ofera cel mai scazut pret; si j) dupa licitatie nu vor fi permise negocieri cu ofertantul care ofera cel mai scazut pret sau cu oricare alt licitator.

    Partea E: Verificarea de catre Banca a hotararii de achizitie
    1. Planificarea achizitiei
    Inainte de emiterea oricarei invitatii pentru precalificare in vederea licitatiilor sau pentru licitarea contractelor, planul de achizitionare propus pentru proiect va fi prezentat Bancii pentru verificare si aprobare, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 din anexa 1 la Ghid. Achizitionarea tuturor bunurilor si lucrarilor va fi efectuata in conformitate cu un astfel de plan de achizitie, asa cum a fost aprobat de Banca, si in conformitate cu prevederile paragrafului 1 mentionat mai sus.
    2. Verificarea anterioara
    a) Cu privire la: (i) fiecare contract pentru bunuri si lucrari adjudecat in conformitate cu procedurile descrise in sectiunea I partea B.1 din aceasta anexa; si (ii) primul contract pentru lucrari adjudecat in conformitate cu procedurile descrise in sectiunea I partea C.1 din aceasta anexa, se vor aplica prevederile paragrafelor 2 si 3 din anexa 1 la Ghid.
    b) Cu privire la: (i) primul contract pentru bunuri care urmeaza sa se incheie in conformitate cu prevederile la care se face referire in sectiunea I partile C.2 si C.3 din aceasta anexa; si (ii) primul contract de lucrari care urmeaza sa se incheie in conformitate cu prevederile la care se face referire in sectiunea I partea C.5 din aceasta anexa, se vor aplica urmatoarele proceduri:
    (i) inaintea selectarii oricarui furnizor in cadrul procedurilor de cumparare Primitorul va furniza Bancii un raport referitor la compararea si evaluarea cotatiilor primite;
    (ii) inaintea executarii oricarui contract incheiat prin proceduri de cumparare Primitorul va furniza Bancii o copie de pe specificatii si de pe proiectul de contract; si
    (iii) se vor aplica procedurile descrise in paragrafele 2(f), 2(g) si 3 din anexa 1 la Ghid.
    3. Postevaluare
    Cu privire la fiecare contract care nu se incadreaza in prevederile paragrafului 2 din aceasta parte, se vor aplica procedurile prezentate in paragraful 4 din anexa 1 la Ghid.

    SECTIUNEA a II-a
    Angajarea consultantilor

    Partea A: Generalitati
    Serviciile consultantilor vor fi contractate in conformitate cu prevederile introducerii si ale sectiunii IV din Ghidul "Selectarea si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale", publicat de Banca in luna ianuarie 1997 si revizuit in lunile septembrie 1997 si ianuarie 1999 (Ghidul consultantilor), si cu prevederile prezentei sectiuni.

    Partea B: Selectie pe baza de calitate si cost
    1. Cu exceptia cazului in care se specifica altfel in partea C a acestei sectiuni, serviciile consultantilor vor fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii a II-a din Ghidul consultantilor, ale paragrafului 3 din anexa 1 la acesta, ale anexei 2 la acesta si cu prevederile paragrafelor 3.13 si 3.18 din acesta, aplicabile selectiei consultantilor pe baza de calitate si cost.
    2. Pentru serviciile de consultanta care urmeaza sa se achizitioneze in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafului anterior, se vor aplica prevederile urmatoare.
    Lista scurta a consultantilor pentru servicii cu un cost estimat mai mic de 200.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract poate fi formata in intregime din consultanti nationali, in conformitate cu prevederile paragrafului 2.7 din Ghidul consultantilor.

    Partea C: Alte proceduri pentru selectarea consultantilor
    1. Selectia pe baza celui mai scazut cost
    Serviciile pentru audit si instruire in domeniul biologiei si hidrologiei, cu un cost estimat mai mic de 200.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract, pot fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.6. din Ghidul consultantilor.
    2. Selectia pe baza calificarii consultantilor
    Serviciile cu un cost estimat mai mic de 100.000 dolari S.U.A. echivalent pe contract pot fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.7 din Ghidul consultantilor.
    3. Consultanti individuali
    Serviciile pentru sarcini care indeplinesc cerintele prevazute in paragraful 5.1 din Ghidul consultantilor vor fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate consultantilor individuali in conformitate cu prevederile paragrafelor 5.1 - 5.3 din Ghidul consultantilor.

    Partea D: Verificarea de catre Banca a selectarii consultantilor
    1. Planificarea selectarii
    Anterior transmiterii catre consultanti a oricarei solicitari pentru propuneri, planul propus pentru selectarea consultantilor in cadrul Proiectului va fi transmis Bancii pentru verificare si aprobare, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 din anexa 1 la Ghidul consultantilor. Selectarea tuturor serviciilor consultantilor va fi realizata in conformitate cu un asemenea plan de selectare, astfel cum a fost aprobat de Banca, si cu respectarea prevederilor paragrafului 1 mentionat mai sus.
    2. Verificarea anterioara
    a) Referitor la fiecare contract cu un cost estimat la echivalentul a 200.000 dolari S.U.A. sau mai mult se vor aplica procedurile stabilite in paragrafele 1, 2 [altele decat subparagraful 3 al paragrafului 2(a)] si 5 din anexa 1 la Ghidul consultantilor.
    b) Referitor la fiecare contract pentru angajarea firmelor de consultanta, cu un cost estimat de 100.000 dolari S.U.A. sau mai mult, dar mai putin decat echivalentul a 200.000 dolari S.U.A., se vor aplica procedurile stabilite in paragrafele 1, 2 [altele decat subparagraful 2 al paragrafului 2(a)] si 5 din anexa 1 la Ghidul consultantilor.
    c) Referitor la fiecare contract pentru angajarea consultantilor individuali, cu un cost estimat la echivalentul a 25.000 dolari S.U.A. sau mai mult, calificarea, experienta, termenii de referinta si termenii de angajare a consultantilor vor fi furnizate Bancii pentru verificare anterioara si aprobare. Contractele vor trebui adjudecate numai dupa ce aprobarea a fost acordata.
    3. Postevaluarea
    Referitor la fiecare contract care nu intra sub incidenta paragrafului 1 din aceasta parte se vor aplica procedurile prezentate in paragraful 4 din anexa 1 la Ghidul consultantilor.

    ANEXA 4

                            PROGRAMUL DE IMPLEMENTARE

    1. Primitorul, prin M.A.P.M.:
    a) va mentine politici si proceduri adecvate pentru a-i permite sa monitorizeze si sa evalueze pe baze permanente, in conformitate cu indicatori acceptabili pentru Banca, realizarea Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia;
    b) va pregati, in cadrul termenilor de referinta satisfacatori pentru Banca, si va furniza Bancii, la sau pana la data de 31 martie 2004, un raport integrand rezultatele activitatilor de monitorizare si evaluare, realizate in conformitate cu paragraful a) din aceasta sectiune, asupra progresului inregistrat in realizarea Proiectului in perioada anterioara datei raportului mentionat si stabilind masurile recomandate pentru a asigura realizarea eficienta a Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia in perioada urmatoare acestei date; si
    c) va verifica impreuna cu Banca, pana la data de 30 aprilie 2004 sau o data ulterioara, dupa cum va solicita Banca, raportul mentionat in paragraful b) din aceasta sectiune si dupa aceea va lua toate masurile pentru a asigura terminarea eficienta a Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia, pe baza concluziilor si recomandarilor raportului mentionat si a parerilor Bancii in aceasta problema.
    2. Primitorul, prin M.A.P.M.:
    a) va infiinta si va mentine pe perioada executiei Proiectului U.M.P. amplasata la DGAIA Calarasi cu personalul si resursele necesare pentru a-si indeplini sarcinile privind intregul management si implementarea Proiectului in conformitate cu Manualul operational si in mod satisfacator pentru Banca;
    b) va mentine pe perioada executiei Proiectului Comitetul de supraveghere a Proiectului, format din reprezentanti ai M.A.P.M., M.A.A.P., M.F.P. si M.A.P., care va asigura supravegherea si coordonarea politicilor pentru intreaga implementare a Proiectului, si nu va modifica componenta acestuia fara acordul prealabil al Bancii; si
    c) va mentine pe perioada executiei Proiectului Comitetul de coordonare a Proiectului, avand ca membri presedintele consiliului judetean, prefectul municipiului Calarasi, vicepresedintele consiliului judetean, directorul general DGAIA, directorul IPM, directorul DSP, directorul OCGC, arhitectul-sef al judetului Calarasi, directorul OJCA, primarii comunelor Alexandru Odobescu, Ciocanesti, Cuza Voda, Gradistea, Independenta, Valcelele si Vlad Tepes, unul dintre agricultorii care detin pamant in zona Proiectului si directorul U.M.P., si nu va modifica componenta acestuia fara acordul prealabil al Bancii, care va supraveghea si va coordona politicile cu referire concreta la implementarea Proiectului in judetul Calarasi.
    3. Primitorul, prin M.A.P.M., se va asigura ca toate masurile necesare pentru realizarea planului de management pentru mediu sunt luate la timp.
    4. In scopul realizarii partii A.1a) a Proiectului Primitorul a adoptat Ghidul privind subimprumuturile nerambursabile, satisfacatoare pentru Banca, stabilind aranjamentele procedurale pentru verificare, evaluare, supervizare si monitorizare si evaluare a subproiectelor, incluzand proceduri pentru depunerea si verificarea solicitarilor de finantare, criterii pentru verificarea si aprobarea subproiectelor si aprobarea subimprumuturilor nerambursabile, tipul de achizitii aplicabil, decontare si alte ghiduri de implementare si modele pentru acorduri de subproiect si lucrari contractate cu contractori locali.
    5. Primitorul nu va modifica, suspenda, abroga, respinge sau renunta la Manualul operational, incluzand Ghidul privind subimprumuturile nerambursabile, fara acordul prealabil al Bancii.
    6. In conformitate cu sectiunea 3.02 a acestui acord, utilizarea fondurilor F.G.M. alocate categoriei (4) din tabelul prezentat in paragraful A.1 din anexa nr. 1 la acest acord va fi supusa urmatorilor termeni si conditii suplimentare:
    a) suma astfel alocata va fi utilizata in exclusivitate pentru a furniza subimprumuturi nerambursabile pentru a finanta subproiecte in conformitate cu criteriile, termenii si conditiile stabilite in Ghidul privind subimprumuturile nerambursabile;
    b) nici un subimprumut nerambursabil nu va fi acordat decat pentru a finanta un subproiect pentru: (i) cumpararea si instalarea facilitatilor de stocare a gunoiului de grajd si/sau a echipamentului pentru colectarea si utilizarea gunoiului de grajd; sau (ii) practicarea agriculturii organice, adoptarea practicilor agricole care pot mentine sau creste profitabilitatea productiei vegetale, reducand in acelasi timp sursele de poluare difuza;
    c) nici un subproiect nu va fi luat in considerare pentru aprobare pana cand beneficiarul nu a furnizat un plan pentru intretinerea oricarui mijloc de productie rezultat din subproiect, dupa terminarea sa, si pentru platile cheltuielilor suplimentare necesare de la acest moment;
    d) subimprumuturile nerambursabile vor fi acordate in folosul beneficiarilor eligibili si in conformitate cu o formula de impartire a costurilor, care poate include contributii in bunuri din partea beneficiarului si care va trebui sa fie acceptabila pentru Banca si specificata in Ghidul privind subimprumuturile nerambursabile, cu conditia ca:
    (i) fondurile unui subimprumut nerambursabil nu vor fi utilizate pentru a finanta taxe sau impozite aferente cheltuielilor eligibile referitoare la un subproiect sau oricare parte a acestuia ori cumpararea de terenuri; si
    (ii) exceptand cazurile in care Banca va hotari altfel, suma fiecarui subimprumut nerambursabil nu va depasi 80% din costul total al subproiectului;
    e) bunurile, serviciile si lucrarile necesare pentru scopurile finantarii subproiectelor vor fi achizitionate in conformitate cu procedurile la care se face referire in anexa nr. 3 la acest acord si stabilite in Ghidul privind subimprumuturile nerambursabile;
    f) pentru scopurile fiecarui subimprumut nerambursabil Primitorul, prin M.A.P.M., va incheia un acord cu beneficiarul pe baza unui model furnizat in Ghidul privind subimprumuturile nerambursabile (acordul de subimprumut nerambursabil), stabilind obligatiile partilor, incluzand termenii subimprumuturilor nerambursabile stabiliti in paragrafele 6a) - e) din aceasta anexa, procedurile de decontare si achizitii care pot fi utilizate, suma contributiei beneficiarului la costul subproiectului si dreptul Primitorului:
    (i) de a cere beneficiarului: (A) sa realizeze subproiectul cu atentia si eficienta cuvenite, in conformitate cu practici agricole, administrative, financiare, ingineresti si tehnice potrivite si cu atentie privind factorii ecologici si de mediu si sa mentina inregistrari corespunzatoare; si (B) dupa terminarea subproiectului sa prevada fonduri pentru intretinerea oricarui mijloc de productie rezultand din acesta si pentru plata cheltuielilor suplimentare generate in continuare;
    (ii) de a obtine toate informatiile de acest fel pe care Banca sau Primitorul le va cere, in mod rezonabil, in legatura cu implementarea subproiectului si performantele beneficiarului dupa aceea; si
    (iii) de a suspenda sau inceta dreptul beneficiarului de a utiliza fonduri ale unui subimprumut nerambursabil, dupa esecul unui asemenea beneficiar de a si indeplini obligatiile in cadrul unui asemenea acord.



SmartCity5

COMENTARII la OUG 19/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 19 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 19/2002
Hotărârea 849 2008
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 12 decembrie 2007 si 12 februarie 2008 si la Washington D.C. la 9 iulie 2008, intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, actionand in calitate de agentie de implementare a Facilitatii Globale de Mediu, pentru finantarea Proiectului „Controlul poluarii in agricultura", semnat la Bucuresti la 16 ianuarie 2002
Hotărârea 1532 2004
pentru aprobarea amendamentului cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, pentru finantarea Proiectului "Controlul poluarii in agricultura"
Hotărârea 1431 2004
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 22 ianuarie 2004 si la Zagreb la 19 decembrie 2003 si 14 aprilie 2004 intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare la Acordul de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, actionand in calitate de agentie de implementare a Facilitatii Globale de Mediu, pentru finantarea Proiectului "Controlul poluarii in agricultura", semnat la Bucuresti la 16 ianuarie 2002
Legea 285 2002
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 19/2002 privind ratificarea Acordului de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, actionand in calitate de agentie de implementare a Facilitatii Globale de Mediu, pentru finantarea Proiectului "Controlul poluarii in agricultura", semnat la Bucuresti la 16 ianuarie 2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu