Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 622 din  7 noiembrie 2001

pentru ratificarea Actului final al negocierilor dintre Guvernul Romaniei si Comunitatea Europeana de adoptare a Acordului privind participarea Romaniei la Agentia Europeana de Mediu si la Reteaua europeana de informare si observare a mediului (EIONET), adoptat la Bruxelles la 9 octombrie 2000, si a Acordului dintre Romania si Comunitatea Europeana privind participarea Romaniei la Agentia Europeana de Mediu si la Reteaua europeana de informare si observare a mediului

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 770 din  3 decembrie 2001


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se ratifica Actul final al negocierilor dintre Guvernul Romaniei si Comunitatea Europeana de adoptare a Acordului privind participarea Romaniei la Agentia Europeana de Mediu si la Reteaua europeana de informare si observare a mediului (EIONET), adoptat la Bruxelles la 9 octombrie 2000, si Acordul dintre Romania si Comunitatea Europeana privind participarea Romaniei la Agentia Europeana de Mediu si la Reteaua europeana de informare si observare a mediului.
    Art. 2
    (1) Contributia financiara a Romaniei la activitatea Agentiei Europene de Mediu si la Reteaua europeana de informare si observare a mediului este:
    a) 374.000 euro in primul an de participare;
    b) 472.000 euro in al doilea an de participare;
    c) 571.000 euro in al treilea an de participare.
    (2) In primii 3 ani Romania beneficiaza de asistenta PHARE pentru plata contributiei financiare, astfel:
    a) 75% din contributia datorata in primul an;
    b) 60% din contributia datorata in al doilea an;
    c) 50% din contributia datorata in al treilea an.
    (3) Restul sumei pana la valorile prevazute la alin. (1) se suporta de la bugetul de stat prin bugetul alocat autoritatii centrale de protectie a mediului.
    Art. 3
    Incepand din cel de-al patrulea an contributia Romaniei la activitatea Agentiei Europene de Mediu si la Reteaua europeana de informare si observare a mediului este de 571.000 euro si se suporta integral de la bugetul de stat.
    Art. 4
    Sumele datorate de Romania pentru plata contributiei la activitatile Agentiei Europene de Mediu si la Reteaua europeana de informare si observare a mediului se vor prevedea anual in bugetul autoritatii centrale de protectie a mediului.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 10 septembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                         PRESEDINTELE SENATUI
                            NICOLAE VACAROIU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 8 octombrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                  p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                            VIOREL HREBENCIUC

                               ACTUL FINAL
al negocierilor dintre Guvernul Romaniei si Comunitatea Europeana de adoptare a Acordului privind participarea Romaniei la Agentia Europeana de Mediu si la Reteaua europeana de informare si observare a mediului (EIONET)*)

    *) Traducere.

    Reprezentanti ai Guvernului Romaniei si ai Comisiei Europene au participat la runde de negocieri in cursul anului 2000, in scopul negocierii si adoptarii textului Acordului dintre Romania si Comunitatea Europeana privind participarea Romaniei la Agentia Europeana de Mediu si la Reteaua europeana de informare si observare a mediului.
    Reprezentantii Comisiei Europene au desfasurat negocierile mentionate, in temeiul unei recomandari a Consiliului Comunitatii Europene privind negocierile, in numele Comunitatii Europene, ale conditiilor de participare a tarilor candidate la Agentia Europeana de Mediu, datata 14 februarie 2000.
    Reprezentantii Guvernului Romaniei si ai Comisiei Europene au luat nota de rezultatele celor doua runde de negocieri desfasurate anterior la Bruxelles la 27 martie 2000, respectiv la 10 iulie 2000.
    Reprezentantii Guvernului Romaniei si ai Comisiei Europene au fost de acord cu rezultatul negocierilor si au adoptat textul Acordului dintre Romania si Comunitatea Europeana privind participarea Romaniei la Agentia Europeana de Mediu si la Reteaua europeana de informare si observare a mediului, anexat la prezentul act final.
    In conformitate cu prevederile art. 18 din Acordul dintre Romania si Comunitatea Europeana privind participarea Romaniei la Agentia Europeana de Mediu si la Reteaua europeana de informare si observare a mediului, acesta va fi aprobat de parti in conformitate cu procedurile interne proprii. Acordul intra in vigoare in prima zi a celei de-a doua luni de la data la care ultima parte a notificat primei parti asupra incheierii procedurilor interne.
    Drept marturie a celor de mai sus reprezentantii celor doua parti semneaza prezentul act final.
    Adoptat la Bruxelles la 9 octombrie 2000.

                          Pentru Guvernul Romaniei,
                          Romica Tomescu

                          Pentru Comisia Europeana,
                          Margot Wallstrom

                                ACORD
intre Romania si Comunitatea Europeana privind participarea Romaniei la Agentia Europeana de Mediu si la Reteaua europeana de informare si observare a mediului

    Romania, pe de o parte, si Comunitatea Europeana, pe de alta parte,
    luand in considerare cererea Romaniei de a participa la Agentia Europeana de Mediu inca inainte de aderare,
    avand in vedere Decizia Consiliului European de la Luxemburg (decembrie 1997) de a considera participarea la programele si agentiile comunitare drept o modalitate de sustinere a strategiei de preaderare a tarilor central si est-europene,
    luand in considerare prevederile Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.210/90*1), modificat prin Regulamentul Consiliului (CE) nr. 933/99*2), privind infiintarea Agentiei Europene de Mediu si a Retelei europene de informare si observare a mediului,
    recunoscand faptul ca obiectivul final al Romaniei este admiterea ca membru al Uniunii Europene si ca participarea la Agentia Europeana de Mediu va ajuta Romania sa atinga acest obiectiv,
    convin:
------------
    *1) JO L 120, 11 mai 1990, p. 1 - 6.
    *2) JO L 117, 5 mai 1999, p. 1 - 4.

    Art. 1
    Romania participa cu drepturi depline la Agentia Europeana de Mediu, denumita in continuare Agentia, si la Reteaua europeana de informare si observare a mediului (EIONET), in conformitate cu Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 1.210/90, modificat prin Regulamentul Consiliului (CE) nr. 933/99.
    Art. 2
    Romania contribuie financiar la activitatile mentionate la art. 1 (Agentia si EIONET), in conformitate cu urmatoarele:
    Contributia va creste progresiv pe parcursul unei perioade de 3 ani, timp in care activitatile vor fi angajate de catre Romania. Contributiile financiare necesare sunt:
    - in anul 1 - 374.000 euro;
    - in anul 2 - 472.000 euro;
    - in anul 3 - 571.000 euro.
    Incepand cu al patrulea an dupa intrarea in vigoare a prezentului acord, Romania trebuie sa suporte integral costul contributiei sale financiare, adica 571.000 euro.
    Pentru prima perioada de 3 ani Romania poate folosi partial asistenta Comunitatii pentru a plati contributia catre Agentie, cu o contributie PHARE maxima de 75% in anul 1, de 60% in anul 2 si de 50% in anul 3.
    Incepand cu al patrulea an costul total al contributiei financiare la Agentie este suportat integral de catre Romania.
    Termenii si conditiile privind contributia financiara a Romaniei sunt precizate in anexa nr. I la acest acord, care face parte integranta din acesta.
    Art. 3
    Romania participa cu drepturi depline, cu exceptia dreptului de vot, la Consiliul de administratie al Agentiei si este asociata la activitatile Comitetului stiintific al Agentiei.
    Art. 4
    In termen de 3 luni de la intrarea in vigoare a prezentului acord Romania informeaza Agentia despre principalele elemente componente ale retelelor nationale de informare, conform art. 4 alin. (2) din Regulamentul Consiliului (CEE) nr. 1.210/90, modificat prin Regulamentul Consiliului (CE) nr. 933/99.
    Art. 5
    In special Romania desemneaza dintre institutiile mentionate la art. 4 sau dintre alte organizatii functionand pe teritoriul tarii un "punct focal national" pentru coordonarea si/sau transmiterea informatiilor care vor fi furnizate la nivel national catre Agentie si catre institutiile sau organizatiile din componenta EIONET, inclusiv catre centrele tematice mentionate la art. 6.
    Art. 6
    In perioada indicata la art. 4 Romania poate, de asemenea, sa identifice institutiile sau alte organizatii functionand pe teritoriul ei, carora li s-ar putea incredinta in mod special sarcina cooperarii cu Agentia pe diverse tematici de interes special. Institutia astfel identificata trebuie sa fie abilitata sa incheie o intelegere cu Agentia pentru a putea actiona ca centru tematic al retelei pe probleme specifice. Aceste centre coopereaza cu alte institutii care fac parte din retea.
    Art. 7
    In termen de 3 luni de la primirea informatiilor mentionate la art. 4, 5 si 6 Consiliul de administratie al Agentiei revizuieste principalele elemente ale retelei pentru a include si participarea Romaniei.
    Art. 8
    Romania trebuie sa furnizeze date in conformitate cu obligatiile si uzantele stabilite in programul de lucru al Agentiei.
    Art. 9
    Agentia poate conveni cu institutiile sau cu organismele desemnate de Romania si care fac parte din retea, conform art. 4, 5 si 6, asupra aranjamentelor necesare, in special contracte, in vederea indeplinirii sarcinilor ce le pot fi incredintate de Agentie.
    Art. 10
    Datele de mediu furnizate Agentiei sau provenind de la Agentie pot fi publicate si sunt puse la dispozitie publicului, cu specificatia ca informatiilor confidentiale li se acorda acelasi grad de protectie in Romania ca si in cadrul Comunitatii.
    Art. 11
    Agentia are personalitate juridica in Romania si se bucura in Romania de capacitate juridica extinsa acordata persoanelor juridice conform legislatiei romane.
    Art. 12
    In relatia cu Agentia, dupa caz, Romania aplica Protocolul privind privilegiile si imunitatile Comunitatilor Europene, prevazut in anexa nr. II la prezentul acord, care este parte integranta din acesta.
    Art. 13
    Prin derogare de la prevederile art. 12 alin. (2) lit. a) din Regulamentul Consiliului nr. 259/1968 privind reglementarile de personal cu privire la oficiali si conditiile de angajare a altor functionari ai Comunitatilor Europene*1), cetatenii romani care se bucura de drepturi depline in calitate de cetateni pot fi angajati cu contract de catre directorul executiv al Agentiei.
------------
    *1) JO L 56, 4 martie 1968.

    Art. 14
    Partile iau toate masurile cu caracter general sau specific necesare pentru indeplinirea obligatiilor ce le revin conform prezentului acord. Partile urmaresc indeplinirea obiectivelor stabilite prin prezentul acord.
    Art. 15
    Prezentul acord este incheiat pe o perioada nelimitata de timp, pana cand Romania va deveni membra a Uniunii Europene. Fiecare parte poate denunta prezentul acord prin notificarea celeilalte parti. Prezentul acord isi va inceta efectele la 6 luni dupa data notificarii.
    Art. 16
    Prezentul acord se aplica, pe de o parte, teritoriilor pe care sunt aplicate tratatele de instituire a Comunitatii Europene, a Comunitatii Europene a Energiei Atomice si a Comunitatii Europene a Carbunelui si Otelului, in conditiile stabilite de aceste tratate, si, pe de alta parte, teritoriului Romaniei.
    Art. 17
    Prezentul acord este redactat in doua exemplare in limbile daneza, olandeza, engleza, finlandeza, franceza, germana, italiana, spaniola, suedeza, greaca, portugheza si romana, fiecare dintre aceste texte fiind egal autentice.
    Art. 18
    Prezentul acord este aprobat de parti in conformitate cu procedurile interne. Prezentul acord intra in vigoare din prima zi a celei de-a doua luni care urmeaza datei la care ultima parte a notificat primei parti indeplinirea procedurilor sale interne.

    ANEXA 1

                          CONTRIBUTIA FINANCIARA
                a Romaniei la Agentia Europeana de Mediu

    1. Contributia financiara care va fi varsata de Romania in bugetul Uniunii Europene, in vederea participarii la Agentia Europeana de Mediu, va fi:
    - in anul 1 - 374.000 euro;
    - in anul 2 - 472.000 euro;
    - in anul 3 - 571.000 euro.
    Incepand cu al patrulea an Romania trebuie sa suporte integral costul contributiei sale financiare, adica 571.000 euro.
    2. Pentru prima perioada de 3 ani Romania poate folosi partial asistenta Comunitatii pentru a plati contributia catre Agentia Europeana de Mediu, cu o contributie PHARE maxima de 75% in anul 1, de 60% in anul 2 si de 50% in anul 3. Facand obiectul unei proceduri separate de programare PHARE, fondurile PHARE solicitate vor fi transferate Romaniei in baza unui memorandum de finantare separat.
    Restul contributiei va fi suportat de Romania. Incepand cu al patrulea an costul total al participarii la Agentie este suportat integral de Romania.
    3. Contributia Romaniei va fi gestionata in conformitate cu reglementarile financiare aplicabile bugetului general al Uniunii Europene.
    Costul deplasarilor si costurile de subzistenta, suportate de reprezentantii si expertii romani in scopul participarii la activitati ale Agentiei Europene de Mediu sau la reuniuni privind aplicarea programului de lucru al Agentiei, sunt rambursate de Agentia Europeana de Mediu in baza si in conformitate cu procedurile aplicate in prezent pentru statele membre ale Uniunii Europene.
    4. Dupa intrarea in vigoare a prezentului acord si la inceputul fiecarui an urmator Comisia va transmite Romaniei o solicitare de fonduri corespunzand contributiei acesteia la Agentia Europeana de Mediu, conform prevederilor prezentului acord. Pentru primul an calendaristic al participarii sale Romania va plati o contributie calculata de la data participarii pana la sfarsitul anului in sistem pro rata. Pentru urmatorii ani contributia va fi platita in conformitate cu prevederile prezentului acord.
    5. Contributia este exprimata in euro si este platita intr-un cont bancar in euro al Comisiei Europene.
    6. Romania isi va plati contributia conform solicitarii de fonduri:
    - pentru partea sa, pana la data de 1 mai, in cazul in care Comisia trimite solicitarea de fonduri inainte de 1 aprilie, sau cel tarziu in 30 de zile de la transmiterea solicitarii de fonduri;
    - pentru partea suportata din fonduri PHARE, pana la data de 1 mai, daca sumele corespunzatoare au fost trimise Romaniei pana la acea data, sau cel tarziu in 30 de zile dupa ce aceste fonduri au fost transmise Romaniei.
    7. Orice intarziere a platii contributiei determina plata unei dobanzi de catre Romania, calculata pentru suma neachitata la termenul stabilit. Rata dobanzii corespunde ratei aplicate de Banca Centrala Europeana la termenul stabilit, pentru operatiuni in euro, plus 1,5% .

    ANEXA 2

                              PROTOCOL
    privind privilegiile si imunitatile Comunitatilor Europene

    Inaltele parti contractante,
    considerand ca, potrivit art. 28 din Tratatul de instituire a Consiliului Unic si a Comisiei Unice a Comunitatilor Europene, aceste Comunitati si Banca Europeana de Investitii se bucura pe teritoriile statelor membre de privilegiile si imunitatile necesare pentru a-si duce la indeplinire sarcinile,
    convin asupra urmatoarelor prevederi care sunt anexate la tratatul mentionat.

    CAP. 1
    Proprietate, fonduri, active si operatiuni ale Comunitatilor Europene

    Art. 1
    Sediile si cladirile Comunitatilor sunt inviolabile si vor fi exceptate de la perchezitie, rechizitie, confiscare sau expropriere. Proprietatea si activele Comunitatilor nu fac obiectul nici unei forme de constrangere administrativa sau judiciara, in afara cazului in care acest lucru a fost autorizat de Curtea de Justitie.
    Art. 2
    Arhivele Comunitatilor sunt inviolabile.
    Art. 3
    Comunitatile, activele, veniturile si alte proprietati ale acestora sunt scutite de orice impozit direct.
    Guvernele statelor membre iau, oricand acest lucru este posibil, masurile necesare pentru a remite sau a rambursa sumele reprezentand taxe indirecte ori de vanzare incluse in pretul proprietatilor mobile sau imobile, atunci cand Comunitatile fac, pentru uzul lor oficial, achizitii substantiale in al caror pret sunt incluse asemenea taxe. Aceste prevederi nu se aplica insa in cazul in care ar putea avea ca efect perturbarea concurentei in cadrul Comunitatilor.
    Nu se acorda nici o scutire de taxe sau impozite pentru ceea ce constituie simple cheltuieli pentru servicii de utilitate publica.
    Art. 4
    Comunitatile sunt scutite de orice taxe vamale, interdictii si restrictii la import si la export cu privire la articolele destinate folosintei lor oficiale: articolele astfel importate nu sunt lasate, in schimbul unei sume de bani sau nu, pe teritoriul tarii in care au fost importate decat in conditiile agreate de guvernul tarii respective.
    Comunitatile sunt, de asemenea, scutite de orice taxe vamale si de orice prohibitii si restrictii la importul si exportul publicatiilor lor.
    Art. 5
    Comunitatea Europeana a Carbunelui si Otelului poate sa detina valuta de orice fel si sa efectueze operatiuni in conturi in valuta de orice fel.

    CAP. 2
    Comunicari si libera circulatie

    Art. 6
    Pentru comunicarile lor oficiale si transmiterea tuturor documentelor care le apartin institutiile Comunitatilor beneficiaza pe teritoriul fiecarui stat membru de tratamentul acordat de statul respectiv misiunilor diplomatice.
    Corespondenta oficiala si alte comunicari oficiale ale institutiilor Comunitatilor nu sunt cenzurate.
    Art. 7
    1. Presedintii institutiilor apartinand Comunitatilor pot elibera membrilor sau functionarilor din cadrul acestor institutii permise de libera circulatie, intr-o forma prescrisa de Consiliu, pe care autoritatile statelor membre le vor recunoaste ca documente de calatorie valabile. Aceste permise de libera circulatie sunt eliberate, pentru oficiali si alti functionari, in conditiile prevazute in regulamentele de personal cu privire la oficiali si in conditiile de angajare a altor functionari ai Comunitatilor.
    Comisia poate incheia intelegeri pentru ca permisele de libera trecere sa fie recunoscute ca documente de calatorie valabile pe teritoriul tertilor.
    2. Prevederile art. 6 din Protocolul privind privilegiile si imunitatile Comunitatii Europene a Carbunelui si Otelului raman totusi aplicabile pentru membrii si functionarii institutiilor care, la data intrarii in vigoare a tratatului mentionat, se afla in posesia permiselor de libera trecere specificate in articolul mentionat, pana cand vor fi aplicate prevederile alin. 1 al prezentului articol.

    CAP. 3
    Membrii Parlamentului European

    Art. 8
    Nici o restrictie de ordin administrativ sau de alta natura nu poate fi impusa liberei circulatii a membrilor Parlamentului European care se deplaseaza sau se inapoiaza de la locul intrunirii Parlamentului European.
    In privinta procedurilor vamale si a controlului schimburilor valutare membrilor Parlamentului European li se acorda:
    a) de catre guvernul propriu aceleasi inlesniri ca si cele acordate inaltilor oficiali care se deplaseaza in strainatate in misiune oficiala temporara;
    b) de catre guvernele celorlalte state membre aceleasi inlesniri ca si cele acordate reprezentantilor guvernelor straine aflati in misiune oficiala temporara.
    Art. 9
    Membrii Parlamentului European nu pot fi subiectul nici unei forme de ancheta, detentie sau al altor proceduri legale pentru opiniile ori voturile exprimate in exercitarea functiilor lor.
    Art. 10
    Pe durata sesiunilor Parlamentului European membrii acestuia beneficiaza:
    a) pe teritoriul statului lor de imunitatile acordate membrilor parlamentului tarii lor;
    b) pe teritoriul oricarui alt stat membru de imunitate fata de orice masura de detentie si alte proceduri legale.
    Imunitatea se aplica, de asemenea, membrilor Parlamentului European atunci cand acestia se deplaseaza sau se inapoiaza de la locul de intrunire a Parlamentului European.
    Imunitatea nu poate fi invocata in cazul in care un membru al Parlamentului European este surprins in flagrant delict si nici nu poate impiedica Parlamentul European sa isi exercite dreptul de a ridica imunitatea unuia dintre membrii sai.

    CAP. 4
    Reprezentantii statelor membre, care iau parte la activitatile desfasurate de institutiile Comunitatilor Europene

    Art. 11
    Reprezentantii statelor membre, care iau parte la activitatile desfasurate de institutii ale Comunitatilor, consilierii lor si expertii in probleme tehnice se bucura, pe durata exercitarii functiilor lor si in decursul calatoriilor lor catre sau de la locul reuniunii, de privilegiile, imunitatile si facilitatile uzuale.
    Prezentul articol se aplica, de asemenea, membrilor organismelor consultative ale Comunitatilor.

    CAP. 5
    Oficiali si alti functionari ai Comunitatilor Europene

    Art. 12
    Pe teritoriul fiecarui stat membru si indiferent de nationalitatea lor, oficialii si alti functionari ai Comunitatilor:
    a) sunt supusi prevederilor tratatelor privind, pe de o parte, regulile cu privire la responsabilitatea oficialilor si a altor functionari fata de Comunitati si, pe de alta parte, jurisdictiei Curtii in dispute intre Comunitati si oficialii lor sau alti functionari si se bucura de imunitate de jurisdictie pentru actele indeplinite in calitatea lor oficiala, inclusiv cuvintele spuse sau scrise. Ei continua sa beneficieze de aceasta imunitate si dupa incheierea misiunii oficiale;
    b) nu sunt supusi nici ei, nici sotiile lor si nici membrii familiei aflati in intretinerea lor restrictiilor privind imigrarea sau formalitatilor de inregistrare a strainilor;
    c) in privinta operatiunilor valutare si a reglementarilor de schimb valutar, beneficiaza de aceleasi inlesniri acordate uzual oficialilor organizatiilor internationale;
    d) au dreptul de a importa, cu scutire de taxe vamale, mobilierul si efectele lor, in momentul luarii in primire a postului in tara respectiva, si de a le reexporta, cu scutire de taxe vamale, la terminarea indatoririlor in acea tara, ambele operatiuni fiind supuse conditiilor pe care le considera necesare guvernul tarii in care isi exercita acest drept;
    e) au dreptul de a importa, cu scutire de taxe vamale, un automobil pentru uz personal, achizitionat fie din tara in care au fost rezidenti anterior, fie din tara ai carei cetateni sunt, conform reglementarilor care guverneaza piata interna din acea tara, si de a-l reexporta, cu scutire de taxe vamale, ambele operatiuni fiind supuse conditiilor pe care le considera necesare guvernul tarii respective.
    Art. 13
    Oficialii si alti functionari ai Comunitatilor au obligatia de a plati un impozit in beneficiul Comunitatilor pe salariile, indemnizatiile si remuneratiile care le sunt platite de Comunitati, conform conditiilor si procedurilor stabilite de Consiliu, in baza propunerii formulate de Comisie.
    Ei sunt exceptati de la plata impozitelor nationale pe salarii, indemnizatii si remuneratii platite de Comunitati.
    Art. 14
    In cazul aplicarii impozitului pe venit, a altor taxe sociale si al aplicarii conventiilor privind evitarea dublei impuneri, incheiate intre statele membre ale Comunitatilor, pentru oficiali si alti functionari ai Comunitatilor, care, numai din ratiuni de exercitare a functiilor lor in serviciul Comunitatilor, isi stabilesc resedinta pe teritoriul unui stat membru, altul decat tara lor de domiciliu, in care sunt impozitati, la intrarea in serviciul Comunitatilor se va considera atat in tara de resedinta, cat si in tara lor de domiciliu, in care sunt impozitati, ca acestia si-au mentinut domiciliul in aceasta din urma tara, daca respectiva tara este membra a Comunitatilor.
    Prevederea se aplica, de asemenea, unei sotii, daca aceasta nu este angajata separat in alta activitate aducatoare de castig, si copiilor aflati in intretinerea si grija persoanelor mentionate in prezentul articol.
    Proprietatile mobile apartinand persoanelor mentionate la alineatul precedent si aflate pe teritoriul tarii in care acestea sunt rezidente sunt exceptate de la indatoririle referitoare la deces din tara respectiva; pentru evaluarea unor asemenea indatoriri aceste proprietati sunt considerate ca fiind valabile in tara de domiciliu, in care sunt impozitate acele persoane, facand obiectul drepturilor tarilor terte si al posibilei aplicari a prevederilor conventiilor internationale cu privire la dubla impunere.
    Orice domiciliu obtinut numai din ratiuni de exercitare a functiilor lor in serviciul altor organizatii internationale nu este luat in considerare la aplicarea prevederilor prezentului articol.
    Art. 15
    Consiliul, actionand in unanimitate la propunerea Comisiei, elaboreaza un plan al beneficiilor de securitate sociala pentru oficiali si alti functionari ai Comunitatilor.
    Art. 16
    Consiliul, actionand la propunerea Comisiei si dupa consultarea celorlalte institutii interesate, stabileste categoriile de oficiali si alti functionari ai Comunitatilor, carora li se aplica, in totalitate sau partial, prevederile art. 12, art. 13 alin. 2 si ale art. 14.
    Numele, gradele si adresele oficialilor si ale altor functionari care fac parte din aceste categorii sunt comunicate periodic guvernelor statelor membre.

    CAP. 6
    Privilegiile si imunitatile misiunilor tarilor terte, acreditate pe langa Comunitatile Europene

    Art. 17
    Statul membru pe al carui teritoriu isi au sediul Comunitatile acorda imunitatile si privilegiile diplomatice uzuale misiunilor apartinand tarilor terte, acreditate pe langa Comunitati.

    CAP. 7
    Dispozitii generale

    Art. 18
    Privilegiile, imunitatile si facilitatile sunt acordate oficialilor si altor functionari ai Comunitatilor exclusiv in interesul Comunitatilor.
    Fiecarei institutii a Comunitatilor i se cere sa ridice imunitatea acordata unui oficial sau unui alt functionar daca institutia considera ca ridicarea acelei imunitati nu este contrara intereselor Comunitatilor.
    Art. 19
    In sensul aplicarii prezentului protocol institutiile Comunitatilor coopereaza cu autoritatile responsabile ale statelor membre interesate.
    Art. 20
    Prevederile art. 12, 13, 14, 15 si 18 se aplica membrilor Comisiei.
    Art. 21
    Prevederile art. 12, 13, 14, 15 si 18 se aplica judecatorilor, avocatilor generali, grefierilor si raportorilor asistenti ai Curtii de Justitie, fara a aduce atingere dispozitiilor art. 3 din Protocoalele privind statutul Curtii de Justitie, care se refera la imunitatea judecatorilor si avocatilor generali fata de procedurile legale.
    Art. 22
    Prezentul protocol se aplica, de asemenea, Bancii Europene de Investitii, membrilor organismelor sale, personalului sau si reprezentantilor statelor membre care iau parte la activitatile sale, fara a aduce atingere dispozitiilor Protocolului privind statutul bancii.
    Banca Europeana de Investitii este, de asemenea, exceptata de la orice forma de impozitare sau impunere de aceeasi natura, ocazionata de vreo crestere a capitalului sau, precum si de la diferitele formalitati care pot avea legatura cu aceasta in statul in care banca isi are sediul. Similar dizolvarea sau lichidarea acesteia nu trebuie sa determine nici o impunere. In sfarsit, activitatile bancii si ale organismelor sale, desfasurate conform statutului acesteia, nu fac obiectul vreunei taxe de circulatie.
    Art. 23*)
    Prezentul protocol se aplica, de asemenea, Bancii Centrale Europene, membrilor organismelor sale si personalului sau, fara a aduce atingere dispozitiilor Protocolului privind Statutul sistemului european al bancilor centrale si al Bancii Centrale Europene.
    Banca Centrala Europeana este, de asemenea, exceptata de la orice forma de impozitare sau impunere de aceeasi natura, ocazionata de vreo crestere a capitalului sau, precum si de la diferitele formalitati care pot avea legatura cu aceasta in statul in care banca isi are sediul. Activitatile bancii si ale organismelor sale, desfasurate conform Statutului sistemului european al bancilor centrale si al Bancii Centrale Europene, nu fac obiectul vreunei taxe de circulatie.
    Dispozitiile mentionate se aplica, de asemenea, Institutului Monetar European. Dizolvarea sau lichidarea acestuia nu trebuie sa determine nici o impunere.
    Drept marturie a celor de mai sus, subsemnatii plenipotentiari semneaza prezentul protocol.
    Incheiat la Bruxelles la 8 aprilie 1965.
------------
    *) Articol introdus de art. 9 alin. (5) din Tratatul de la Amsterdam.

                           Paul Henri Spaak
                           Kurt Schmucker
                           Maurice Couve de Murville
                           Amintore Fanfani
                           Pierre Werner
                           J.M.A.H. Luns



SmartCity5

COMENTARII la Legea 622/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 622 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu