Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 0 din 7 februarie 2008

in Cauza Buttu si Bobulescu impotriva Romaniei (nr. 1)

ACT EMIS DE: CURTEA EUROPEANA A DREPTURILOR OMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 613 din 20 august 2008



(Cererea nr. 20.517/02)

Strasbourg

In cauza Buttu şi Bobulescu împotriva României (nr. 1),

Curtea Europeană a Drepturilor Omului (Secţia a treia), statuând în cadrul unei camere formate din: Bostjan M. Zupancic, preşedinte, Corneliu Bîrsan, Elisabet Fura-Sandstrom, Alvina Gyulumyan, Egbert Myjer, David Thor Bjorgvinsson, Ineta Ziemele, judecători, şi Santiago Quesada, grefier de secţie,

după ce a deliberat în camera de consiliu la data de 17 ianuarie 2008,

pronunţă următoarea hotărâre, adoptată la această dată:

PROCEDURA

1. La originea cauzei se află o cerere (nr. 20.517/02) îndreptată împotriva României, prin care doi cetăţeni ai acestui stat, domnul Dimitrie Nicolaie Constantin Buttu şi doamna Maria Ana Teodora Bobulescu (reclamanţii), au sesizat Curtea la data de 22 aprilie 2002, în temeiul art. 34 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale (Convenţia).

2. Guvernul român (Guvernul) este reprezentat de agentul său, domnul Răzvan-Horaţiu Radu, de la Ministerul Afacerilor Externe.

3. La data de 27 februarie 2006, Curtea a decis să comunice cererea Guvernului. In temeiul prevederilor art. 29 alin. 3 din Convenţie, aceasta a hotărât să se analizeze în acelaşi timp admisibilitatea şi fondul cauzei.

ÎN   FAPT

I. Circumstanţele cauzei

4.  Reclamanţii, frate şi soră, s-au născut în anul 1935 şi, respectiv, în anul 1940 şi locuiesc în Bucureşti.

5. In anul 1950, bunul imobil situat în Bucureşti, bd. Hristo Botev nr. 13, format dintr-un apartament cu 5 camere (178,94 m2), situat la parter, precum şi din terenul aferent, în suprafaţă de 308,48 m2, a făcut obiectul naţionalizării. Acest bun aparţinea părinţilor lor, în baza unui contract de vânzare-cumpărare încheiat în anul 1936.

6.  La data de 3 decembrie 1996, în conformitate cu Legea nr. 112/1995, statul a vândut o parte din acest apartament (108,11 m2, suprafaţă locuibilă), precum şi o parte din terenul aferent (21,212 m2), adică 60,416% din bun, lui D.S., terţă persoană care o ocupa în calitate de chiriaş. Restul bunului era ocupat de U.E., în calitate de chiriaş al statului.

7. La data de 8 iulie 1997, în urma unei acţiuni în revendicare imobiliară formulate în faţa Judecătoriei Sectorului 1 Bucureşti împotriva Primăriei Municipiului Bucureşti, reclamanţii au obţinut o sentinţă prin care s-a constatat ilegalitatea naţionalizării bunului şi s-a dispus restituirea acestuia de către autorităţi. Prin nerecurare, această sentinţă a rămas definitivă.

8.  In anul 1999, reclamanţii au solicitat instanţelor să constate nulitatea vânzării bunului lor. La finalul procedurii, prin Decizia din data de 19 septembrie 2000, Curtea de Apel Bucureşti a confirmat Sentinţa din data de 8 septembrie 1999 a Judecătoriei Sectorului 3 Bucureşti prin care s-a constatat legalitatea vânzării bunului de către stat şi Ie-a fost respinsă acţiunea ca neîntemeiată.

9.  După adoptarea Legii nr. 10/2001 din 8 februarie 2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, reclamanţii au solicitat să li se restituie în natură bunul imobil menţionat mai sus. La data de 9 mai 2006, Primăria Municipiului Bucureşti i-a informat pe reclamanţi că cererea lor nu a fost soluţionată din cauza lipsei anumitor documente justificative.

II. Dreptul şi practica internă pertinente

10. Prevederile legale şi jurisprudenţa internă relevante sunt descrise în hotărârile Brumărescu împotriva României ([MC], nr. 28.342/95, CEDO 1999-VII, p. 250-256, §§ 31-33), Străin şi alţii împotriva României (nr. 57.001/00, CEDO 2005-VII, §§ 19-26) şi Păduraru împotriva României (nr. 63.252/00, §§ 38-53, l decembrie 2005).

11.  Legea nr. 10/2001 din 8 februarie 2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989 a fost modificată prin Legea nr. 247/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 653 din 22 iulie 2005. Noua lege extinde formele de despăgubire, permiţându-le beneficiarilor să aleagă între o despăgubire sub formă de bunuri şi servicii şi o despăgubire sub formă de bani, echivalentă cu valoarea de piaţă a bunului ce nu poate fi restituit în natură în momentul acordării sumei.

12.    Prevederile relevante din Legea nr. 10/2001 (republicată), aşa cum au fost ele modificate prin Legea nr. 247/2005, sunt următoarele:

ARTICOLUL 1

„(1) Imobilele preluate în mod abuziv de stat (...)în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989, precum şi cele preluate de stat în baza Legii nr. 139/1940 asupra rechiziţiilorşi nerestituite se restituie, de regulă în natură, în condiţiile prezentei legi.

(2) In cazurile în care restituirea în natură nu este posibilă se vor stabili măsuri reparatorii prin echivalent. Măsurile reparatorii prin echivalent vor consta în compensare cu alte bunuri sau servicii (...), cu acordul persoanei îndreptăţite, sau despăgubiri acordate în condiţiile prevederilor speciale privind regimul stabilirii şi plăţii despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv. (...)"

ARTICOLUL 10

„(1) In situaţia imobilelor preluate în mod abuziv şi ale căror construcţii edificate pe acestea au fost demolate total sau parţial, restituirea în natură se dispune pentru terenul liber şi pentru construcţiile rămase nedemolate, iar pentru construcţiile demolate şi terenurile ocupate măsurile reparatorii se stabilesc prin echivalent. (...)

(8) Valoarea corespunzătoare a construcţiilor preluate în mod abuziv şi demolate se stabileşte potrivit valorii de piaţă de la data soluţionării notificării, stabilită potrivit standardelor internaţionale de evaluare în funcţie de volumul de informaţii puse la dispoziţia evaluatorului.

(9)    Valoarea terenurilor, precum şi a construcţiilor nedemolate preluate în mod abuziv, care nu se pot restitui în natură, se stabileşte potrivit valorii de piaţă de la data soluţionării notificării, stabilită potrivit standardelor internaţionale de evaluare."

ARTICOLUL 20

„(1) Persoanele care au primit despăgubiri în condiţiile Legii nr. 112/1995 pot solicita numai restituirea în natură, cu obligaţia returnării sumei reprezentând despăgubirea primită, actualizată cu indicele inflaţiei, dacă imobilul nu a fost vândut [unor terţi] până la data intrării în vigoare a prezentei legi.

(2) In cazul în care imobilul a fost vândut cu respectarea prevederilor Legii nr. 112/1995 (...), persoana îndreptăţită are dreptul la măsuri reparatorii prin echivalent pentru valoarea de piaţă corespunzătoare a întregului imobil, teren şi construcţii, stabilită potrivit standardelor internaţionale de evaluare. Dacă persoanele îndreptăţite au primit despăgubiri potrivit prevederilor Legii nr. 112/1995, ele au dreptul la diferenţa dintre valoarea încasată, actualizată cu indicele inflaţiei, şi valoarea corespunzătoare a imobilului. (...)"

13.  Art. 13 şi 16 din titlul VII al Legii nr. 247/2005, de asemenea relevante în cauza de faţă, prevăd următoarele:

ARTICOLUL 13

„(1) Pentru analizarea şi stabilirea cuantumului final al despăgubirilor care se acordă potrivit prevederilor prezentei legi, se constituie în subordinea Cancelariei Primului-Ministru Comisia Centrală pentru Stabilirea Despăgubirilor, denumită în continuare Comisia Centrală (...)."

ARTICOLUL 16

„(1) Deciziile/dispoziţiile emise de entităţile învestite cu (...) soluţionarea notificărilor şi în care s-au consemnat sume care urmează a se acorda ca despăgubire (...) se predau (...) Secretariatului Comisiei Centrale (...) nu mai târziu de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi.

(2) Notificările formulate potrivit prevederilor Legii nr. 10/2001 (...) care nu au fost soluţionate (...) până la data intrării în vigoare a prezentei legi, se predau (...) Secretariatului Comisiei Centrale (...) în termen de 10 zile de la data adoptării deciziilor/dispoziţiilor sau, după caz, a ordinelor. (...)

(5)    Secretariatul Comisiei Centrale va proceda la centralizarea dosarelor prevăzute la alin. (1) şi (2), în care, în mod întemeiat cererea de restituire în natură a fost respinsă, după care acestea vor fi transmise, evaluatorului sau societăţii de evaluatori desemnate, în vederea întocmirii raportului de evaluare.

(6)  (...) evaluatorul sau societatea de evaluatori desemnată va efectua procedura de specialitate şi va întocmi raportul de evaluare pe care îl va transmite Comisiei Centrale. Acest raport va conţine cuantumul despăgubirilor în limita cărora vor fi acordate titlurile de despăgubire.

(7)  In baza raportului de evaluare Comisia Centrală va proceda fie la emiterea deciziei reprezentând titlul de despăgubire, fie la trimiterea dosarului spre reevaluare."

14.  Funcţionarea societăţii pe acţiuni „Proprietatea" este descrisă în Cauza Radu împotriva României (nr. 13.309/03, §§ 18-20, 20 iulie 2006).

15.  Legea nr. 247/2005 a fost modificată ultima oară prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 81 din 28 iunie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 446 din 29 iunie 2007, care se referă la accelerarea procedurii de despăgubire pentru imobilele preluate abuziv de stat.

16.  Conform art. 181 din titlul I al ordonanţei, atunci când Comisia Centrală a decis acordarea de despăgubiri în cuantum ce nu depăşeşte 500.000 lei noi (RON), beneficiarii pot opta între acţiuni la „Proprietatea" şi acordarea de despăgubiri băneşti. Pentru sume mai mari de 500.000 RON, părţile interesate pot solicita despăgubiri băneşti până la valoarea de 500.000 RON şi li se vor acorda acţiuni la „Proprietatea", pentru diferenţă.

17.  Conform art. 7 din titlul II al ordonanţei, în termen de 6 luni de la intrarea în vigoare a acesteia, Guvernul va trebui să stabilească regulile de desemnare a societăţii administrator al „Proprietatea".

ÎN   DREPT

I. Asupra pretinsei încălcări a art. 1 din Protocolul nr. 1

18. Reclamanţii susţin că vânzarea bunului lor către chiriaşul D.S., validată prin Decizia din data de 19 septembrie 2000 a Curţii de Apel Bucureşti, a încălcat art. 1 din Protocolul nr. 1, care prevede următoarele:

„Orice persoană fizică sau juridică are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa decât pentru cauză de utilitate publică şi în condiţiile prevăzute de lege şi de principiile generale ale dreptului internaţional."

A. Asupra admisibilităţii

19.  Curtea constată că acest capăt de cerere nu este vădit neîntemeiat în sensul art. 35 alin. 3 din Convenţie. Mai mult, ea observă că nu este incident niciun motiv de inadmisibilitate şi prin urmare îl declară admisibil.

B. Asupra fondului

20. Guvernul arată că o cerere de restituire a bunului a fost depusă de reclamanţi la Primăria Municipiului Bucureşti, în temeiul Legii nr. 10/2001, dar că aceasta nu a fost încă soluţionată din cauza lipsei anumitor documente justificative. El subliniază dificultăţile legate de reglementarea problemei caselor naţionalizate şi face o prezentare a legilor adoptate succesiv de stat după anul 1989 în materie. El consideră că ultima reformă în materie, şi anume Legea nr. 247/2005, prevede că, în cazul în care restituirea imobilului nu este posibilă, despăgubirea se va face prin emisiunea de titluri de participaţie la un organism colectiv de valori mobiliare („Proprietatea"), la nivelul valorii bunului, stabilită prin expertiză. Guvernul constată că despăgubirea prevăzută de legislaţia română corespunde cerinţelor art. 1 din Protocolul nr. 1 şi că întârzierea înregistrată în acordarea despăgubirilor către reclamanţi nu lezează justul echilibru ce trebuie păstrat între interesele de faţă.

21.  Reclamanţii se opun acestui argument. In opinia lor, singura reparaţie posibilă în speţă ar fi restituirea bunului în natură. In acest sens, ei reamintesc că se află în posesia unei hotărâri judecătoreşti definitive care a dobândit autoritate de lucru judecat şi care dispune restituirea bunului lor şi că Legea nr. 10/2001, invocată de Guvern, nu face decât să confirme un contract de vânzare-cumpărare încheiat ilegal.

22. Curtea observă că, în speţă, vânzarea s-a referit doar la o parte din apartament, adică la 108,11 m2, suprafaţă locuibilă, şi la 21,212 m2 din terenul aferent (a se vedea § 6 de mai sus).

23. Curtea a soluţionat în mai multe rânduri cauze ce ridicau probleme similare cu cea din cazul de faţă şi a constatat încălcarea art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie (a se vedea Cauza Porteanu, menţionată mai sus, §§ 32-35).

24. După ce a analizat toate elementele ce i-au fost supuse atenţiei, Curtea consideră că Guvernul nu a expus niciun fapt sau argument care să poată duce la o altă concluzie în cazul de faţă. Curtea reafirmă în special că, în contextul legislativ român ce reglementează acţiunile în revendicare imobiliare şi restituirea bunurilor naţionalizate de regimul comunist, vânzarea de către stat a bunului altuia către terţi de bună-credinţă, chiar dacă ea a fost anterioară confirmării definitive în justiţie a dreptului de proprietate al acestuia, reprezintă o privare de bunul respectiv. O astfel de privare, combinată cu lipsa totală de despăgubire, este contrară art. 1 din Protocolul nr. 1 (Cauza Străin menţionată mai sus, §§ 39, 43 şi 59).

25.  Ţinând cont de jurisprudenţa sa în materie, Curtea apreciază că, în speţă, zădărnicirea dreptului de proprietate al reclamanţilor asupra părţii de apartament vândute lui D.S., combinată cu lipsa totală de despăgubire timp de aproape 10 ani, i-a făcut să sufere o sarcină disproporţionată şi excesivă, incompatibilă cu dreptul la respectarea bunurilor lor, garantat de art. 1 din Protocolul nr. 1.

Prin urmare, a avut loc încălcarea acestei prevederi.

II. Asupra aplicării art. 41 din Convenţie

26. Conform art. 41 din Convenţie:

„In cazul în care Curtea declară că a avut loc o încălcare a Convenţiei sau a protocoalelor sale şi dacă dreptul intern al înaltei părţi contractante nu permite decât o înlăturare incompletă a consecinţelor acestei încălcări, Curtea acordă părţii lezate, dacă este cazul, o reparaţie echitabilă."

A. Prejudiciu

27.  Fără să fi precizat valoarea de piaţă a bunului lor, reclamanţii solicită restituirea sa în natură. De asemenea, ei solicită repararea prejudiciului moral suferit din cauza eforturilor depuse pentru obţinerea restituirii bunului lor, dar nu specifică nicio sumă.

28.  Guvernul atrage atenţia asupra lipsei unei estimări a valorii de piaţă a bunului din partea reclamanţilor sau a unei expertize tehnice imobiliare depuse de aceştia. Guvernul consideră că valoarea de piaţă a părţii de apartament vândute în anul 1996 este de 126.458 euro (EUR) şi depune un raport de expertiză în acest sens. In ceea ce priveşte cererea de reparaţie a prejudiciului moral, Guvernul consideră că prejudiciul pretins ar fi suficient compensat în cazul unei constatări a încălcării şi reaminteşte că, în orice caz, reclamanţii nu şi-au evaluat pretenţiile.

29.  Curtea reaminteşte că a constatat încălcarea art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie din cauza vânzării de către stat a părţii de apartament vândute în anul 1996 lui D.S., combinată cu lipsa totală de despăgubire.

30.  Curtea apreciază, faţă de circumstanţele cauzei, că restituirea părţii de apartament vândute lui D.S. (adică 108,11 m2, suprafaţă locuibilă, precum şi terenul aferent în suprafaţă de 21,212 m2), situate în Bucureşti, bd. Hristo Botev nr. 13, la parter, i-ar repune pe reclamanţi, pe cât posibil, într-o situaţie echivalentă cu cea în care s-ar fi aflat dacă cerinţele art. 1 din Protocolul nr. 1 nu ar fi fost încălcate.

31. In cazul în care statul pârât nu procedează la această restituire, Curtea decide că el va trebui să le plătească reclamanţilor, cu titlu de daune materiale, o sumă care să corespundă valorii actuale a bunului. Ţinând cont de informaţiile de care dispune asupra preţurilor de pe piaţa imobiliară locală şi de elementele furnizate de Guvern, Curtea apreciază că valoarea actuală a bunului este de 126.458 EUR.

32. Mai mult, Curtea consideră că evenimentele în cauză au putut să le producă reclamanţilor o stare de incertitudine şi suferinţe care nu pot fi compensate prin constatarea încălcării. Ea apreciază că suma de 2.000 EUR reprezintă o reparaţie echitabilă a prejudiciului moral suferit de reclamanţi.

B. Cheltuieli de judecată

33. Reclamanţii solicită rambursarea cheltuielilor de judecată angajate în faţa instanţelor interne, fără a preciza valoarea lor şi fără a prezenta documente justificative în acest sens.

34.  Conform jurisprudenţei constante a Curţii, alocarea cheltuielilor de judecată în baza art. 41 presupune să se fi stabilit realitatea, necesitatea şi, mai mult, caracterul rezonabil al cuantumului lor (latridis împotriva Greciei [satisfacţie echitabilă] [MC] nr. 31.107/96, § 54, CEDO 2000-XI).

35.  Curtea observă că pretenţiile reclamanţilor cu titlu de cheltuieli de judecată nu sunt nici cuantificate, nici susţinute de documentele justificative necesare. Aşadar, cererea lor trebuie respinsă.

C. Dobânzi

36. Curtea consideră potrivit ca rata dobânzii să se bazeze pe rata dobânzii facilităţii de împrumut marginal a Băncii Centrale Europene, majorată cu trei puncte procentuale.

PENTRU  ACESTE   MOTIVE,

ÎN UNANIMITATE,

CURTEA

1. declară cererea admisibilă;

2.  hotărăşte că a avut loc încălcarea art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie;

3.  hotărăşte:

a) ca statul pârât să restituie reclamanţilor partea din apartament compusă din 108,11 m2, suprafaţă locuibilă, şi 21,212 m2 de teren aferent, situată în Bucureşti, bd. Hristo Botev nr. 13, la parter, în cel mult 3 luni de la data rămânerii definitive a hotărârii, conform art. 44 alin. 2 din Convenţie;

b) ca, în lipsa acestei restituiri, statul pârât să le plătească împreună reclamanţilor, în acelaşi termen de 3 luni, 126.458 EUR (una sută douăzeci şi şase mii patru sute cincizeci şi opt euro) cu titlu de daune materiale;

c) ca, în orice caz, statul pârât să le plătească reclamanţilor suma de 2.000 EUR (două mii euro) cu titlu de daune morale;

d)  ca la sumele de mai sus să fie adăugată orice sumă ce ar putea fi datorată cu titlu de impozit şi ca aceste sume să fie convertite în moneda statului pârât la cursul de schimb valabil la data plăţii;

e)  ca, începând de la expirarea termenului menţionat mai sus şi până la efectuarea plăţii, aceste sume să se majoreze cu o dobândă simplă având o rată egală cu cea a facilităţii de împrumut marginal a Băncii Centrale Europene valabilă în această perioadă, majorată cu trei puncte procentuale;

4.  respinge cererea de reparaţie echitabilă pentru rest.

Redactată în limba franceză, apoi comunicată în scris la data de 7 februarie 2008 în conformitate cu art.77 alin. 2 şi 3 din Regulament.

Bostjan M. Zupancic,

preşedinte

Santiago Quesada,

grefier


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 0/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 0 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 0/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu