Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 556 din  7 decembrie 2004

privind infiintarea Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1194 din 14 decembrie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    (1) Se infiinteaza Institutul Revolutiei Romane din Decembrie 1989, denumit in continuare Institut, institutie publica de interes national, cu personalitate juridica.
    (2) Sediul Institutului este in municipiul Bucuresti.
    Art. 2
    Institutul are ca obiect de activitate analiza stiintifica a premiselor, desfasurarii si efectelor - in plan politic, economic si social - ale Revolutiei romane din decembrie 1989, in scopul realizarii unei imagini documentate, obiective si cuprinzatoare asupra acestui eveniment cardinal din istoria contemporana a tarii noastre.
    Art. 3
    Pentru realizarea obiectului de activitate si a scopului activitatii sale Institutul organizeaza culegerea, arhivarea, cercetarea si publicarea documentelor referitoare la Revolutia romana din decembrie 1989, avand urmatoarele atributii principale:
    1. in domeniul documentarii:
    a) solicita si achizitioneaza contra cost, respectiv primeste prin transfer sau ca donatie, orice marturie, publicatie ori document al Revolutiei romane din decembrie 1989 sau despre aceasta;
    b) organizeaza sub egida proprie si coordoneaza arhiva, biblioteca, precum si un muzeu national al Revolutiei romane din decembrie 1989, prin preluarea documentelor despre aceasta, existente in original sau in copie, pe orice tip de suport, de la alte institutii ale statului care au intreprins studii si cercetari privind acest eveniment;
    c) constituie un fond public documentar cuprinzand publicatii, carti, colectii de reviste, ziare, manifeste, imagini foto si video si orice alte inscrisuri legate de premisele, desfasurarea propriu-zisa si evocarea Revolutiei romane din decembrie 1989;
    2. in domeniul cercetarii:
    a) efectueaza studii si cercetari, in tara si in strainatate, pentru aprofundarea premiselor interne si a conjuncturii internationale in care a avut loc Revolutia romana din decembrie 1989;
    b) dezvolta relatii de colaborare si de comunicare cu persoane si institutii, din tara si din strainatate, care sunt preocupate de cunoasterea si reflectarea Revolutiei romane din decembrie 1989, instituind un parteneriat activ cu societatea academica si civila;
    c) sistematizeaza din punct de vedere tematic si problematic, dupa rigori stiintifice, fondul documentar si arhivistic pe care il constituie in legatura cu desfasurarea Revolutiei romane din decembrie 1989;
    3. in domeniul comunicarii:
    a) finanteaza editarea si reeditarea, tiparirea si publicarea, pe orice tip de suport, a unor memorii, carti, studii, articole, colectii de documente scrise, fotografice si audiovizuale privitoare la Revolutia romana din decembrie 1989;
    b) organizeaza reuniuni si colocvii consacrate Revolutiei romane din decembrie 1989 si reprezinta cercetarea romaneasca in acest domeniu la intalnirile stiintifice nationale si internationale;
    c) sprijina conceptual, metodologic si material, in limita sumelor alocate de la buget, proiecte si programe ale organizatiilor societatii civile si ale asociatiilor de revolutionari, consacrate studierii si/sau evocarii Revolutiei romane din decembrie 1989.
    Art. 4
    In cadrul Institutului se constituie:
    a) Colegiul national al Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989, denumit in continuare Colegiu national, ca organ deliberativ de conducere al Institutului, cu mandat permanent, format dintr-un numar de 25 de personalitati reprezentative si recunoscute ale Revolutiei romane din decembrie 1989. Membrii Colegiului national sunt desemnati de catre Presedintele Romaniei, cu consultarea Secretariatului de Stat pentru Problemele Revolutionarilor din Decembrie 1989 si a Comisiei parlamentare a revolutionarilor din decembrie 1989;
    b) Consiliul stiintific al Institutului Revolutiei Romane din Decembrie 1989, denumit in continuare Consiliu stiintific, ca organ consultativ stiintific al Institutului, format dintr-un numar de pana la 21 de membri, desemnati de Colegiul national, prin consultarea Academiei Romane si a Ministerului Educatiei si Cercetarii.
    Art. 5
    (1) Institutul este condus de un presedinte, ales de Colegiul national dintre personalitatile care au avut un rol de prima marime in desfasurarea Revolutiei romane din decembrie 1989. Atributiile presedintelui sunt stabilite de Colegiul national.
    (2) Colegiul national numeste ca organe executive un director general, ajutat de un director general adjunct, pe o perioada de 5 ani. Acestia sunt alesi dintre membrii Colegiului national si ai Consiliului stiintific ale Institutului, la recomandarea presedintelui.
    (3) Directorul general si directorul general adjunct ai Institutului sunt incadrati si salarizati la nivelul functiilor asimilate celor de secretar de stat si, respectiv, de subsecretar de stat.
    (4) Directorul general are urmatoarele atributii principale:
    a) organizeaza si conduce intreaga activitate a Institutului;
    b) este ordonator de credite, in conditiile legii;
    c) asigura gestionarea fondurilor banesti si a patrimoniului Institutului, potrivit legii;
    d) aproba bilantul contabil si contul de executie bugetara;
    e) numeste si destituie, potrivit legii, personalul Institutului.
    (5) Directorul general adjunct coordoneaza activitatea de cercetare, respectiv Consiliul stiintific, fiind inlocuitorul de drept al directorului general si exercitand atributiile delegate de acesta.
    Art. 6
    (1) Numarul maxim de posturi salarizate ale Institutului este de 25, exclusiv directorul general si directorul general adjunct.
    (2) Personalul Institutului este salarizat conform prevederilor legale aplicabile personalului din sectorul bugetar.
    (3) Structura organizatorica, atributiile personalului si regulamentul de organizare si functionare ale Institutului se aproba de Colegiul national, la propunerea presedintelui.
    Art. 7
    Pentru indeplinirea obiectivelor sale Institutul colaboreaza cu Academia Romana, cu institutii guvernamentale, precum si cu asociatii si organizatii ale societatii civile care au preocupari legate de studierea Revolutiei romane din decembrie 1989.
    Art. 8
    (1) Cheltuielile curente si de capital ale Institutului se finanteaza din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Senatului.
    (2) Veniturile proprii se obtin din activitati realizate direct de Institut, dupa cum urmeaza:
    a) editarea si vanzarea de carti, publicatii, lucrari si studii de specialitate;
    b) cofinantari de programe si proiecte;
    c) studii, proiecte si prestari de servicii;
    d) exploatarea bunurilor pe care le are in administrare;
    e) sponsorizari si donatii, in conditiile legii;
    f) alte activitati specifice realizate de Institut, inclusiv prin incheierea de contracte cu persoane fizice sau juridice.
    Art. 9
    (1) Pentru perioada de functionare din anul 2004 finantarea cheltuielilor necesare infiintarii, organizarii si functionarii Institutului se asigura integral de la bugetul de stat.
    (2) Fondurile necesare finantarii cheltuielilor prevazute la alin. (1) se asigura din fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2004.
    Art. 10
    Se autorizeaza Regia Autonoma "Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat" sa asigure spatiul si mijloacele necesare organizarii si functionarii Institutului, in conditiile legii.
    Art. 11
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga art. 14 din Legea recunostintei fata de eroii-martiri si luptatorii care au contribuit la victoria Revolutiei romane din decembrie 1989 nr. 341/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 654 din 20 iulie 2004.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                       PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                                VALER DORNEANU

                           PRESEDINTELE SENATUI
                              NICOLAE VACAROIU



SmartCity5

COMENTARII la Legea 556/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 556 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
ANONIM a comentat Ordin 67 2017
    Exista vreun template pentru Raport?
ANONIM a comentat Hotărârea 1202 2010
    Nu am gasit niciunde cum se calculeaza tariful pe unitatea de masura (metri cadere/luna) x ore functionare. Cum sa calculez metri cadere / luna???
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu