E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 544 din 12 octombrie 2001

privind liberul acces la informatiile de interes public

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 663 din 23 octombrie 2001




    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Accesul liber si neingradit al persoanei la orice informatii de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relatiilor dintre persoane si autoritatile publice, in conformitate cu Constitutia Romaniei si cu documentele internationale ratificate de Parlamentul Romaniei.
    Art. 2
    In sensul prezentei legi:
    a) prin autoritate sau institutie publica se intelege orice autoritate sau institutie publica, precum si orice regie autonoma care utilizeaza resurse financiare publice si care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, potrivit Constitutiei;
    b) prin informatie de interes public se intelege orice informatie care priveste activitatile sau rezulta din activitatile unei autoritati publice sau institutii publice, indiferent de suportul ori de forma sau de modul de exprimare a informatiei;
    c) prin informatie cu privire la datele personale se intelege orice informatie privind o persoana fizica identificata sau identificabila.

    CAP. 2
    Organizarea si asigurarea accesului la informatiile de interes public

    SECTIUNEA 1
    Dispozitii comune privind accesul la informatiile de interes public

    Art. 3
    Asigurarea de catre autoritatile si institutiile publice a accesului la informatiile de interes public se face din oficiu sau la cerere, prin intermediul compartimentului pentru relatii publice sau al persoanei desemnate in acest scop.
    Art. 4
    (1) Pentru asigurarea accesului oricarei persoane la informatiile de interes public autoritatile si institutiile publice au obligatia de a organiza compartimente specializate de informare si relatii publice sau de a desemna persoane cu atributii in acest domeniu.
    (2) Atributiile, organizarea si functionarea compartimentelor de relatii publice se stabilesc, pe baza dispozitiilor prezentei legi, prin regulamentul de organizare si functionare a autoritatii sau institutiei publice respective.
    Art. 5
    (1) Fiecare autoritate sau institutie publica are obligatia sa comunice din oficiu urmatoarele informatii de interes public:
    a) actele normative care reglementeaza organizarea si functionarea autoritatii sau institutiei publice;
    b) structura organizatorica, atributiile departamentelor, programul de functionare, programul de audiente al autoritatii sau institutiei publice;
    c) numele si prenumele persoanelor din conducerea autoritatii sau a institutiei publice si ale functionarului responsabil cu difuzarea informatiilor publice;
    d) coordonatele de contact ale autoritatii sau institutiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail si adresa paginii de Internet;
    e) sursele financiare, bugetul si bilantul contabil;
    f) programele si strategiile proprii;
    g) lista cuprinzand documentele de interes public;
    h) lista cuprinzand categoriile de documente produse si/sau gestionate, potrivit legii;
    i) modalitatile de contestare a deciziei autoritatii sau a institutiei publice in situatia in care persoana se considera vatamata in privinta dreptului de acces la informatiile de interes public solicitate.
    (2) Autoritatile si institutiile publice au obligatia sa publice si sa actualizeze anual un buletin informativ care va cuprinde informatiile prevazute la alin. (1).
    (3) Autoritatile publice sunt obligate sa dea din oficiu publicitatii un raport periodic de activitate, cel putin anual, care va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a II-a.
    (4) Accesul la informatiile prevazute la alin. (1) se realizeaza prin:
    a) afisare la sediul autoritatii sau al institutiei publice ori prin publicare in Monitorul Oficial al Romaniei sau in mijloacele de informare in masa, in publicatii proprii, precum si in pagina de Internet proprie;
    b) consultarea lor la sediul autoritatii sau al institutiei publice, in spatii special destinate acestui scop.
    Art. 6
    (1) Orice persoana are dreptul sa solicite si sa obtina de la autoritatile si institutiile publice, in conditiile prezentei legi, informatiile de interes public.
    (2) Autoritatile si institutiile publice sunt obligate sa asigure persoanelor, la cererea acestora, informatiile de interes public solicitate in scris sau verbal.
    (3) Solicitarea in scris a informatiilor de interes public cuprinde urmatoarele elemente:
    a) autoritatea sau institutia publica la care se adreseaza cererea;
    b) informatia solicitata, astfel incat sa permita autoritatii sau institutiei publice identificarea informatiei de interes public;
    c) numele, prenumele si semnatura solicitantului, precum si adresa la care se solicita primirea raspunsului.
    Art. 7
    (1) Autoritatile si institutiile publice au obligatia sa raspunda in scris la solicitarea informatiilor de interes public in termen de 10 zile sau, dupa caz, in cel mult 30 de zile de la inregistrarea solicitarii, in functie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrarilor documentare si de urgenta solicitarii. In cazul in care durata necesara pentru identificarea si difuzarea informatiei solicitate depaseste 10 zile, raspunsul va fi comunicat solicitantului in maximum 30 de zile, cu conditia instiintarii acestuia in scris despre acest fapt in termen de 10 zile.
    (2) Refuzul comunicarii informatiilor solicitate se motiveaza si se comunica in termen de 5 zile de la primirea petitiilor.
    (3) Solicitarea si obtinerea informatiilor de interes public se pot realiza, daca sunt intrunite conditiile tehnice necesare, si in format electronic.
    Art. 8
    (1) Pentru informatiile solicitate verbal functionarii din cadrul compartimentelor de informare si relatii publice au obligatia sa precizeze conditiile si formele in care are loc accesul la informatiile de interes public si pot furniza pe loc informatiile solicitate.
    (2) In cazul in care informatiile solicitate nu sunt disponibile pe loc, persoana este indrumata sa solicite in scris informatia de interes public, urmand ca cererea sa ii fie rezolvata in termenele prevazute la art. 7.
    (3) Informatiile de interes public solicitate verbal se comunica in cadrul unui program minim stabilit de conducerea autoritatii sau institutiei publice, care va fi afisat la sediul acesteia si care se va desfasura in mod obligatoriu in timpul functionarii institutiei, incluzand si o zi pe saptamana, dupa programul de functionare.
    (4) Activitatile de registratura privind petitiile nu se pot include in acest program si se desfasoara separat.
    (5) Informatiile de interes public solicitate verbal de catre mijloacele de informare in masa vor fi comunicate, de regula, imediat sau in cel mult 24 de ore.
    Art. 9
    (1) In cazul in care solicitarea de informatii implica realizarea de copii de pe documentele detinute de autoritatea sau institutia publica, costul serviciilor de copiere este suportat de solicitant, in conditiile legii.
    (2) Daca in urma informatiilor primite petentul solicita informatii noi privind documentele aflate in posesia autoritatii sau a institutiei publice, aceasta solicitare va fi tratata ca o noua petitie, raspunsul fiind trimis in termenele prevazute la art. 7 si 8.
    Art. 10
    Nu este supusa prevederilor art. 7 - 9 activitatea autoritatilor si institutiilor publice de raspunsuri la petitii si de audiente, desfasurata potrivit specificului competentelor acestora, daca aceasta priveste alte aprobari, autorizari, prestari de servicii si orice alte solicitari in afara informatiilor de interes public.
    Art. 11
    (1) Persoanele care efectueaza studii si cercetari in folos propriu sau in interes de serviciu au acces la fondul documentaristic al autoritatii sau al institutiei publice pe baza solicitarii personale, in conditiile legii.
    (2) Copiile de pe documentele detinute de autoritatea sau de institutia publica se realizeaza in conditiile art. 9.
    Art. 12
    (1) Se excepteaza de la accesul liber al cetatenilor, prevazut la art. 1, urmatoarele informatii:
    a) informatiile din domeniul apararii nationale, sigurantei si ordinii publice, daca fac parte din categoriile informatiilor clasificate, potrivit legii;
    b) informatiile privind deliberarile autoritatilor, precum si cele care privesc interesele economice si politice ale Romaniei, daca fac parte din categoria informatiilor clasificate, potrivit legii;
    c) informatiile privind activitatile comerciale sau financiare, daca publicitatea acestora aduce atingere principiului concurentei loiale, potrivit legii;
    d) informatiile cu privire la datele personale, potrivit legii;
    e) informatiile privind procedura in timpul anchetei penale sau disciplinare, daca se pericliteaza rezultatul anchetei, se dezvaluie surse confidentiale ori se pun in pericol viata, integritatea corporala, sanatatea unei persoane in urma anchetei efectuate sau in curs de desfasurare;
    f) informatiile privind procedurile judiciare, daca publicitatea acestora aduce atingere asigurarii unui proces echitabil ori interesului legitim al oricareia dintre partile implicate in proces;
    g) informatiile a caror publicare prejudiciaza masurile de protectie a tinerilor.
    (2) Raspunderea pentru aplicarea masurilor de protejare a informatiilor apartinand categoriilor prevazute la alin. (1) revine persoanelor si autoritatilor publice care detin astfel de informatii, precum si institutiilor publice abilitate prin lege sa asigure securitatea informatiilor.
    Art. 13
    Informatiile care favorizeaza sau ascund incalcarea legii de catre o autoritate sau o institutie publica nu pot fi incluse in categoria informatiilor clasificate si constituie informatii de interes public.
    Art. 14
    (1) Informatiile cu privire la datele personale ale cetateanului pot deveni informatii de interes public numai in masura in care afecteaza capacitatea de exercitare a unei functii publice.
    (2) Informatiile publice de interes personal nu pot fi transferate intre autoritatile publice decat in temeiul unei obligatii legale ori cu acordul prealabil in scris al persoanei care are acces la acele informatii potrivit art. 2.

    SECTIUNEA a 2-a
    Dispozitii speciale privind accesul mijloacelor de informare in masa la informatiile de interes public

    Art. 15
    (1) Accesul mijloacelor de informare in masa la informatiile de interes public este garantat.
    (2) Activitatea de culegere si de difuzare a informatiilor de interes public, desfasurata de mijloacele de informare in masa, constituie o concretizare a dreptului cetatenilor de a avea acces la orice informatie de interes public.
    Art. 16
    Pentru asigurarea accesului mijloacelor de informare in masa la informatiile de interes public autoritatile si institutiile publice au obligatia sa desemneze un purtator de cuvant, de regula din cadrul compartimentelor de informare si relatii publice.
    Art. 17
    (1) Autoritatile publice au obligatia sa organizeze periodic, de regula o data pe luna, conferinte de presa pentru aducerea la cunostinta a informatiilor de interes public.
    (2) In cadrul conferintelor de presa autoritatile publice sunt obligate sa raspunda cu privire la orice informatii de interes public.
    Art. 18
    (1) Autoritatile publice au obligatia sa acorde fara discriminare acreditare ziaristilor si reprezentantilor mijloacelor de informare in masa.
    (2) Acreditarea se acorda la cerere, in termen de doua zile de la inregistrarea acesteia.
    (3) Autoritatile publice pot refuza acordarea acreditarii sau pot retrage acreditarea unui ziarist numai pentru fapte care impiedica desfasurarea normala a activitatii autoritatii publice si care nu privesc opiniile exprimate in presa de respectivul ziarist, in conditiile si in limitele legii.
    (4) Refuzul acordarii acreditarii si retragerea acreditarii unui ziarist se comunica in scris si nu afecteaza dreptul organismului de presa de a obtine acreditarea pentru un alt ziarist.
    Art. 19
    (1) Autoritatile si institutiile publice au obligatia sa informeze in timp util mijloacele de informare in masa asupra conferintelor de presa sau oricaror alte actiuni publice organizate de acestea.
    (2) Autoritatile si institutiile publice nu pot interzice in nici un fel accesul mijloacelor de informare in masa la actiunile publice organizate de acestea.
    (3) Autoritatile publice care sunt obligate prin legea proprie de organizare si functionare sa desfasoare activitati specifice in prezenta publicului sunt obligate sa permita accesul presei la acele activitati, in difuzarea materialelor obtinute de ziaristi urmand sa se tina seama doar de deontologia profesionala.
    Art. 20
    Mijloacele de informare in masa nu au obligatia sa publice informatiile furnizate de autoritatile sau de institutiile publice.

    CAP. 3
    Sanctiuni

    Art. 21
    (1) Refuzul explicit sau tacit al angajatului desemnat al unei autoritati ori institutii publice pentru aplicarea prevederilor prezentei legi constituie abatere si atrage raspunderea disciplinara a celui vinovat.
    (2) Impotriva refuzului prevazut la alin. (1) se poate depune reclamatie la conducatorul autoritatii sau al institutiei publice respective in termen de 30 de zile de la luarea la cunostinta de catre persoana lezata.
    (3) Daca dupa cercetarea administrativa reclamatia se dovedeste intemeiata, raspunsul se transmite persoanei lezate in termen de 15 zile de la depunerea reclamatiei si va contine atat informatiile de interes public solicitate initial, cat si mentionarea sanctiunilor disciplinare luate impotriva celui vinovat.
    Art. 22
    (1) In cazul in care o persoana se considera vatamata in drepturile sale, prevazute in prezenta lege, aceasta poate face plangere la sectia de contencios administrativ a tribunalului in a carei raza teritoriala domiciliaza sau in a carei raza teritoriala se afla sediul autoritatii ori al institutiei publice. Plangerea se face in termen de 30 de zile de la data expirarii termenului prevazut la art. 7.
    (2) Instanta poate obliga autoritatea sau institutia publica sa furnizeze informatiile de interes public solicitate si sa plateasca daune morale si/sau patrimoniale.
    (3) Hotararea tribunalului este supusa recursului.
    (4) Decizia Curtii de apel este definitiva si irevocabila.
    (5) Atat plangerea, cat si apelul se judeca in instanta in procedura de urgenta si sunt scutite de taxa de timbru.

    CAP. 4
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 23
    (1) Prezenta lege va intra in vigoare la 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (2) In termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Guvernul va elabora, la initiativa Ministerului Informatiilor Publice, normele metodologice de aplicare a acesteia.
    Art. 24
    (1) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi Ministerul Informatiilor Publice, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si Ministerul Finantelor Publice vor inainta Guvernului propuneri privind masurile necesare pentru ca informatiile de interes public sa devina disponibile in mod progresiv prin intermediul unor baze de date informatizate accesibile publicului la nivel national.
    (2) Masurile prevazute la alin. (1) vor privi inclusiv dotarea autoritatilor si institutiilor publice cu echipamentele de tehnica de calcul adecvate.
    Art. 25
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei legi se abroga orice prevederi contrare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 13 septembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                        p. PRESEDINTELE SENATUI,
                               PAUL PACURARU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 18 septembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU



COMENTARII la Legea 544/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 544 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 31 2014
    Ai nevoie de bani de urgență pentru a plăti facturile și să deconteze datoriile, dacă da, ne e-mail azi la: ramseydickson@outlook.com
ANONIM a comentat Ordin 75 2010
    Bună ziua tuturor Sunt ei să depună mărturie cum am primit împrumutul meu de la dl Phil Howardson după o mulțime de creditori fals neagă-mi posibilitatea de a obține un împrumut aici, în acest forum. Dl. Phil Howardson mine și familia mea a ajutat cu un împrumut de 35.000 de euro. Dupa ce am pierdut 645 de euro pentru escroci. Dl. Phil Howardson ma asigurat că el a fost de gând să mă ajute, la început am refuza beleive până când în cele din urmă întâlni cu promise.If sa ai nevoie de un împrumut veritabil urgentă ca doriți să contactați Dl. Phil Howardson prin e-mail lui philloanfirm2@yahoo.com Antonia Tonescu Mehmeti
ANONIM a comentat Hotărârea 40 2016
    Ești în căutarea unui împrumut autentic ?? Ai nevoie de un împrumut de orice fel si pentru orice motiv ?? Sunteți în căutarea de a cumpăra o casă nouă și aveți nevoie de un împrumut ?? Suntem în sfârșit aici pentru a ajuta ca noi oferim împrumuturi de încredere la rata dobânzii la doar 2%. debitori interesați să ne contacteze acum la (Freemanloanfinance@gmail.com), Freemanfinance.webs.com și a ajunge acolo împrumuturi astăzi. Mulțumiri. Jamie Freeman E-mail: Freemanloanfinance@gmail.com, Freemanloans@hotmail.com Site-ul: Freemanfinance.webs.com telefon: +13234024181
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Căutați un împrumut? Sau ai fost refuzat un împrumut de către o bancă sau o instituție financiară pentru unul sau mai multe motive? Ai locul potrivit pentru soluțiile dvs. de împrumut chiar aici! firma de împrumut elina Johnson suntem limitate în a da credite pentru companii și persoane fizice, la o rată scăzută și la prețuri accesibile dobânzi de 2%. Vă rugăm să ne contactați prin e-mail astăzi prin elinajohnson11@hotmail.com
ANONIM a comentat Legea 189 2000
    Soferii de pe autobuzele de cursa lunga nu vor sa primeasca cupoane de calatorie pentru cei care beneficiaza de L 189/2000 si atunci sint obligata sa platesc pretul intreg al calatoriei sau sa imprumut un cupon de calatorie si cartea de identitate a unui pensionar -deci fac o ilegalitate. Cum s-ar putea rezolva aceasta problema ? Si unde voi primi raspuns la aceasta problema ?
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Buenos días señor / señora Somos el proveedor líder de servicios de crédito y de gestión financiera a los clientes en todo el mundo. Buscando préstamos propias casas, préstamos personales sin garantía, préstamos garantizados, préstamos de vacaciones, préstamos de consolidación de deudas o préstamos para mejoras en el hogar? Obtén una cotización de nosotros hoy y para empezar a procesar su solicitud de préstamo y 24 horas de aprobación. También participan en el negocio de la remisión, la promoción de las instituciones de servicios financieros, y proporcionar las finanzas, préstamos, patrocinio. Nuestra especialización están por debajo de aquí: ** Préstamos personales sin garantía - ** Los préstamos garantizados - ** Consolidación de Deuda Préstamo - ** Préstamos Comerciales - ** ¿Quieres ser un Agente / Broker - ** Asociación / Incorporación - damos nuestra préstamo a tipo de interés del 2% sólo en la duración mínima de 6 meses a la duración máxima de 30 años y en el mínimo de 2000 a 500 millones su pesos, dolares en euros y somos confiables y convenientes para los servicios financieros, que es mejor para usted. Si usted está interesado en obtener el préstamo y luego, la amabilidad de ponerse en contacto con nosotros a través del correo electrónico: diamondloanhome@yandex.com y le daremos más información sobre cómo va a obtener su préstamo de nosotros.
ANONIM a comentat Decretul 581 2016
    Ești un om de afaceri sau o femeie? Ești într-o mizerie financiară sau nu Aveți nevoie de fonduri pentru a începe propria afacere? Trebuie să acorde împrumuturi Datoria Lor sau achita facturile sau de a începe o afacere bună? Nu aveți un scor de credit scăzut și veți găsi că este greu pentru a obține Capital de împrumut de la băncile locale / alte instituții financiare? Ai nevoie de un Împrumut sau de finanțare pentru orice motiv, cum ar fi: a) Credit de nevoi Personale, de Expansiune de Afaceri, b) Business Start-up, Educație, c) Consolidarea Datoriilor, d) Credite Greu Bani Oferim împrumut la rată scăzută a dobânzii de 2% și cu garanții reale și nu Garanții, oferim credite personale, credite de consolidare a datoriei, capital de risc de Capital, împrumut de afaceri, educație împrumut, ipotecare sau Împrumuturi pentru orice motiv". Cu toate acestea, metoda noastra ofera posibilitatea de a specifica valoarea creditului necesar și, de asemenea, durata vă puteți permite, vă oferă o Șansă reală de a obține fondurile de care aveți nevoie! Aceste credite personale pot fi aprobat, indiferent de dvs. de credit și există o mulțime de clienți fericiți care să susțină această afirmație. Dar tu nu va primi doar personal de împrumut aveți nevoie; veți obține cel mai ieftin.Aceasta este promisiunea noastra: va garantam cel mai mic tarif pentru toate creditele, cu acces gratuit la garanții reale beneficii. Ne străduim să lăsați un pozitiv impresie de durată de peste așteptările clienților mei în tot ceea ce fac. Scopul nostru este de a trata cu demnitate și respect, în timp ce oferind cea mai mare serviciu de calitate în timp util. E-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT ACASĂ Vizitați-ne la: www.midlandcreditonline.com
ANONIM a comentat Ordin 28 2016
    Ești un om de afaceri sau o femeie? Ești într-o mizerie financiară sau nu Aveți nevoie de fonduri pentru a începe propria afacere? Trebuie să acorde împrumuturi Datoria Lor sau achita facturile sau de a începe o afacere bună? Nu aveți un scor de credit scăzut și veți găsi că este greu pentru a obține Capital de împrumut de la băncile locale / alte instituții financiare? Ai nevoie de un Împrumut sau de finanțare pentru orice motiv, cum ar fi: a) Credit de nevoi Personale, de Expansiune de Afaceri, b) Business Start-up, Educație, c) Consolidarea Datoriilor, d) Credite Greu Bani Oferim împrumut la rată scăzută a dobânzii de 2% și cu garanții reale și nu Garanții, oferim credite personale, credite de consolidare a datoriei, capital de risc de Capital, împrumut de afaceri, educație împrumut, ipotecare sau Împrumuturi pentru orice motiv". Cu toate acestea, metoda noastra ofera posibilitatea de a specifica valoarea creditului necesar și, de asemenea, durata vă puteți permite, vă oferă o Șansă reală de a obține fondurile de care aveți nevoie! Aceste credite personale pot fi aprobat, indiferent de dvs. de credit și există o mulțime de clienți fericiți care să susțină această afirmație. Dar tu nu va primi doar personal de împrumut aveți nevoie; veți obține cel mai ieftin.Aceasta este promisiunea noastra: va garantam cel mai mic tarif pentru toate creditele, cu acces gratuit la garanții reale beneficii. Ne străduim să lăsați un pozitiv impresie de durată de peste așteptările clienților mei în tot ceea ce fac. Scopul nostru este de a trata cu demnitate și respect, în timp ce oferind cea mai mare serviciu de calitate în timp util. E-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT ACASĂ Vizitați-ne la: www.midlandcreditonline.com
ANONIM a comentat Legea 65 2012
    Buna ziua, numele meu este dna Ruth Edwin, o victima a fraudei în mâinile creditorilor false. i-au pierdut aproximativ 23.000 €, deoarece am nevoie de un capital mare de 55.000 €. Aproape ca a murit, am avut nici un loc pentru a merge. afacerea mea a fost distrusa, iar în acest proces am pierdut fiul meu. Nu am putut sta din nou, acest lucru se întâmpla. în august 2015, am întâlnit un prieten bun, care mi-a prezentat o mama buna, doamna Mary William, ca în cele din urma ma ajutat sa asigure un credit într-o companie. Mama buna Vreau sa folosesc aceasta ocazie pentru a va mul?umesc, ?i poate Dumnezeu sa continue sa va binecuvânteze. Am dori, de asemenea, sa foloseasca aceasta oportunitate de a consilia colegi indonezieni, ca exista mai multe escroci acolo, a?a ca, daca ave?i nevoie de un împrumut, ?i doresc sa ob?ina un credit rapid, numai prin dna înregistra Mary William prin e-mail: marywilliam902@gmail.com. De asemenea, pute?i sa ma contacta?i prin intermediul acestui e-mail: ruthedwin98@gmail.com. daca ave?i orice îndoiala. te rog ea este singura persoana de încredere ?i de încredere. Mul?umesc.
ANONIM a comentat Hotărârea 30 2016
    Salutare tuturor, Sunt Perry alb un creditor împrumut privat cu reputație bună de lucru, Perrywhitefirms@outlook.com Aplică astăzi dacă aveți nevoie de urgență împrumut de la o companie de renume, cu condiții bune și relațiile de muncă, atunci ar trebui să ne contactați pe măsură ce oferim credite la Rata dobânzii accesibile de 3%, iar munca cu noi va fi o experiență bună. În cazul în care sunteți interesat, de contact noi prin e-mail: Perrywhitefirms@outlook.com +2349057519652 Perrywhitefirms@outlook.com Aștept răspunsul rapid Domnul Perry alb
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu