Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 475 din  9 iulie 2002

privind ratificarea Acordului dintre Romania si Republica Singapore pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital si a Protocolului la acord, semnate la Singapore la 21 februarie 2002

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 580 din  6 august 2002


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Romania si Republica Singapore pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital si Protocolul la acord, semnate la Singapore la 21 februarie 2002.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 11 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                    PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                             VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 27 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                      p. PRESEDINTELE SENATUI,
                          DORU IOAN TARACILA

                                  ACORD
intre Romania si Republica Singapore pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital

    Romania si Republica Singapore,
    dorind sa incheie un Acord pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezentul acord se aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezentul acord se aplica impozitelor pe venit si pe capital stabilite in numele unui stat contractant sau al subdiviziunilor sale politice ori al autoritatilor sale locale (in cazul Romaniei, unitati administrativ-teritoriale), indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Sunt considerate impozite pe venit si pe capital toate impozitele stabilite pe venitul total, pe capitalul total ori pe elementele de venit sau de capital, inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare, precum si impozitele asupra cresterii capitalului.
    3. Impozitele existente asupra carora se aplica prezentul acord sunt:
    a) in Romania:
    (i) impozitul pe venitul obtinut de persoane fizice;
    (ii) impozitul pe profit;
    (iii) impozitul pe salarii si alte remuneratii similare;
    (iv) impozitul pe venitul agricol;
    (v) impozitul pe dividende;
    (denumite in continuare impozit roman);
    b) in Singapore:
    impozitul pe venit;
    (denumit in continuare impozit singaporez).
    4. Acordul se va aplica, de asemenea, oricaror impozite identice sau in esenta similare, care sunt stabilite de fiecare stat contractant dupa data semnarii acestui acord in plus sau in locul impozitelor existente. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc asupra oricaror modificari importante aduse in legislatiile lor fiscale respective.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentului acord, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) termenul Romania inseamna teritoriul de stat al Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala si spatiul aerian de deasupra teritoriului si marii teritoriale, asupra carora Romania isi exercita suveranitatea, precum si zona contigua si platoul continental si zona economica exclusiva, asupra carora Romania isi exercita, in conformitate cu legislatia sa si potrivit normelor si principiilor dreptului international, drepturi suverane si jurisdictie in legatura cu astfel de activitati, astfel cum se prevede in dreptul international;
    b) termenul Singapore inseamna teritoriile Republicii Singapore, apele teritoriale singaporeze si fundul marii si subsolul apelor teritoriale si, cand este utilizat in sens geografic, include orice zona care se intinde dincolo de limitele apelor teritoriale singaporeze si fundul marii si subsolul unei astfel de zone care a fost sau poate fi de aici incolo desemnata, in baza legislatiilor singaporeze si potrivit dreptului international, ca o zona asupra careia Singapore are drepturi suverane in scopul explorarii si exploatarii resurselor naturale, biologice sau nebiologice;
    c) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna Romania sau Singapore, dupa cum cere contextul;
    d) termenul national inseamna orice persoana fizica avand cetatenia sau nationalitatea unui stat contractant si orice persoana juridica, parteneriat si asociatie avand statutul in conformitate cu legislatia in vigoare intr-un stat contractant;
    e) termenul persoana include o persoana fizica, o societate, o asociere de persoane sau orice alta entitate care este tratata ca o persoana in scopul impozitarii;
    f) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    g) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice entitate care este considerata ca o persoana juridica in scopul impozitarii;
    h) termenul impozit inseamna impozit roman sau impozit singaporez, dupa cum cere contextul;
    i) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in cazul Romaniei, ministrul finantelor sau reprezentantii sai autorizati;
    (ii) in cazul Singapore, ministrul finantelor sau reprezentantii sai autorizati;
    j) expresia transport international inseamna orice transport efectuat cu o nava sau aeronava exploatata de o intreprindere care are sediul conducerii efective intr-un stat contractant, cu exceptia cazului in care nava sau aeronava este exploatata numai intre locuri situate in celalalt stat contractant.
    2. In ceea ce priveste aplicarea acestui acord de un stat contractant, orice termen care nu este definit in acord va avea, daca contextul nu cere o interpretare diferita, intelesul pe care il are in cadrul legislatiei acestui stat cu privire la impozitele la care prezentul acord se aplica.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentului acord, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, potrivit legislatiei acelui stat, este supusa impunerii in acel stat datorita domiciliului sau, rezidentei sale, locului de conducere sau oricarui alt criteriu de natura similara si include, de asemenea, acel stat si orice subdiviziune politica, autoritate locala (in cazul Romaniei, unitate administrativ-teritoriala) sau organism infiintat acolo pe baza de statut.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau va fi determinat dupa cum urmeaza:
    a) aceasta va fi considerata rezidenta numai a statului in care are o locuinta permanenta la dispozitia sa; daca dispune de o locuinta permanenta in ambele state, va fi considerata rezidenta numai a statului cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor sale vitale);
    b) daca statul in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre state, ea va fi considerata rezidenta numai a statului in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state contractante sau nu locuieste in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta numai a statului al carui national este;
    d) daca aceasta persoana este national al ambelor state contractante sau al nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, ea va fi considerata rezidenta a statului in care se afla sediul conducerii sale efective.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentului acord, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri prin care intreprinderea isi desfasoara in intregime sau in parte activitatea.
    2. Expresia sediu permanent include indeosebi:
    a) un loc de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o fabrica;
    e) un atelier; si
    f) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Expresia sediu permanent include, de asemenea, un santier de constructii, un proiect de constructii, montaj sau de instalare ori activitatile de supraveghere legate de acestea, dar numai cand acest santier, proiect sau activitati dureaza mai mult de 12 luni.
    4. Independent de prevederile paragrafelor 1, 2 si 3, expresia sediu permanent se considera ca nu include:
    a) folosirea de instalatii numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse ori de marfuri apartinand intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse ori de marfuri apartinand intreprinderii numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
    c) mentinerea unui stoc de produse ori de marfuri apartinand intreprinderii numai in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
    d) mentinerea unui loc fix de afaceri numai in scopul cumpararii de produse ori de marfuri sau al colectarii de informatii pentru intreprindere;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri numai in scopul de a face reclama, de a furniza informatii, pentru a realiza cercetare stiintifica sau pentru alte activitati similare care au caracter pregatitor ori auxiliar pentru intreprindere;
    f) mentinerea unui loc fix de afaceri numai pentru orice combinare de activitati mentionate la subparagrafele a) - e), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri ce rezulta din aceasta combinare sa aiba un caracter pregatitor sau auxiliar.
    5. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, atunci cand o persoana, alta decat un agent cu statut independent caruia i se aplica prevederile paragrafului 6, actioneaza in numele unei intreprinderi, are si exercita in mod obisnuit intr-un stat contractant imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, aceasta intreprindere se considera ca are un sediu permanent in acel stat in privinta oricaror activitati pe care persoana le exercita pentru intreprindere, in afara de cazul in care activitatile acestei persoane sunt limitate la cele mentionate in paragraful 4, care, daca sunt exercitate printr-un loc fix de afaceri, nu fac din acest loc fix de afaceri un sediu permanent potrivit prevederilor acelui paragraf.
    6. O intreprindere nu se considera ca are un sediu permanent intr-un stat contractant numai prin faptul ca aceasta isi exercita activitatea de afaceri in acel stat printr-un broker, agent comisionar general sau orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    7. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant sau care isi exercita activitatea de afaceri in celalalt stat (printr-un sediu permanent sau in alt mod) nu este suficient pentru a face una dintre aceste societatii un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din proprietati imobiliare (inclusiv veniturile din agricultura sau din exploatari forestiere) situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in celalalt stat.
    2. Expresia proprietati imobiliare are intelesul pe care il are in baza legislatiei statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate. Expresia include, in orice caz, accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura si exploatari forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea ori concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele si aeronavele nu sunt considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a proprietatii imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenind din proprietati imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din proprietati imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant sunt impozabile numai in acel stat, in afara de cazul in care intreprinderea exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea exercita activitate de afaceri in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat, dar numai acea parte din ele care este atribuibila acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, se atribuie in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent, profiturile pe care le-ar fi putut realiza daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare in conditii identice sau similare si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent sunt admise ca deductibile cheltuielile ce pot fi dovedite ca fiind efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent de faptul ca s-au realizat in statul in care se afla situat sediul permanent sau in alta parte. Aceasta prevedere se aplica sub rezerva restrictiilor prevazute de legislatia interna.
    4. Nici un profit nu se atribuie unui sediu permanent numai pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    5. Cand profiturile includ elemente de venit care sunt tratate separat in alte articole ale prezentului acord, prevederile acelor articole nu sunt afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Transporturi navale si aeriene
    1. Profiturile obtinute din exploatarea in trafic international a navelor sau aeronavelor sunt impozabile numai in statul contractant in care se afla sediul conducerii efective a intreprinderii.
    2. Daca locul conducerii efective a unei intreprinderi de transport naval se afla la bordul unei nave, acesta se considera a fi situat in statul contractant in care se afla portul de inregistrare a navei sau, daca nu exista un astfel de port, in statul contractant in care este rezident cel care exploateaza nava.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi.
    4. Dobanzile la fondurile legate de exploatarea navelor sau aeronavelor in trafic international vor fi considerate profituri obtinute din exploatarea unor astfel de nave sau aeronave, iar prevederile art. 11 nu se aplica in legatura cu aceste dobanzi.
    5. In sensul prezentului articol, profiturile obtinute din exploatarea navelor sau aeronavelor in trafic international inseamna profiturile obtinute din transportul pe mare sau prin aer al pasagerilor, al postei, al septelului sau al bunurilor, efectuat de proprietarii ori de utilizatorii sau de navlositorii navelor ori aeronavelor, inclusiv profiturile din:
    a) vanzarea de bilete pentru asemenea transport in numele altei intreprinderi;
    b) leasingul tinand de navele sau aeronavele utilizate pentru un asemenea transport;
    c) utilizarea, intretinerea sau inchirierea containerelor (inclusiv a remorcilor si a echipamentului legat de transportul containerelor) in legatura cu un astfel de transport; si
    d) orice alta activitate legata direct de un asemenea transport.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct ori indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant; sau
    b) aceleasi persoane participa, direct ori indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant,
si, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor comerciale sau financiare prin conditii acceptate ori impuse, care difera de cele care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci orice profituri care, fara aceste conditii, ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    2. Cand un stat contractant include, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, in profiturile unei intreprinderi apartinand acelui stat - si impune in consecinta - profiturile asupra carora o intreprindere a celuilalt stat contractant a fost supusa impunerii in acel stat si cand autoritatile competente ale statelor contractante convin, dupa consultari, ca profiturile sau parte din aceste profituri astfel incluse sunt profituri care ar fi revenit intreprinderii primului stat mentionat, daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi ar fi fost cele care ar fi fost convenite intre intreprinderi independente, atunci celalalt stat va proceda la modificarea corespunzatoare a sumei impozitului stabilit asupra acelor profituri convenite. La efectuarea acestei modificari se tine seama de celelalte prevederi ale prezentului acord.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in celalalt stat.
    2. Totusi aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca beneficiarul efectiv al dividendelor este rezident al celuilalt stat contractant, impozitul astfel stabilit nu va depasi 5% din suma bruta a dividendelor. Prezentul paragraf nu afecteaza impunerea societatii in ceea ce priveste profiturile din care se platesc dividendele.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, dividendele platite guvernului celuilalt stat contractant de o societate care este rezidenta a unui stat contractant vor fi scutite de impozit.
    4. In sensul paragrafului 3, expresia guvern are aceeasi semnificatie ca termenul guvern de la paragraful 4 al art. 11.
    5. Termenul dividende folosit in acest articol inseamna veniturile provenind din actiuni sau alte drepturi, care nu sunt titluri de creanta, din participarea la profituri, precum si veniturile din alte parti sociale asimilate veniturilor din actiuni, potrivit legislatiei fiscale a statului in care este rezidenta societatea care face distributia.
    6. Independent de prevederile paragrafului 2, atat timp cat Singapore nu percepe un impozit asupra dividendelor in plus fata de impozitul stabilit asupra profiturilor sau veniturilor unei societati, dividendele platite de o societate care este rezidenta in Singapore unui rezident al Romaniei vor fi scutite de orice impozit care poate fi perceput in Singapore asupra dividendelor in plus fata de impozitul perceput asupra profiturilor sau veniturilor societatii.
    7. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, printr-un sediu permanent situat acolo, sau desfasoara in celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    8. Cand o societate care este rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, celalalt stat nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia cazului in care asemenea dividende sunt platite unui rezident al celuilalt stat sau cand detinerea drepturilor generatoare de dividende, in legatura cu care dividendele sunt platite, este efectiv legata de un sediu permanent sau de o baza fixa situata in celalalt stat, nici sa supuna profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta in intregime sau in parte profituri sau venituri provenind din celalalt stat.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in celalalt stat.
    2. Totusi aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca beneficiarul efectiv al dobanzilor este rezident al celuilalt stat contractant, impozitul astfel stabilit nu va depasi 5% din suma bruta a dobanzilor.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite guvernului celuilalt stat contractant vor fi scutite de impozit in primul stat contractant mentionat.
    4. In sensul paragrafului 3, termenul guvern:
    a) in cazul Romaniei inseamna Guvernul Romaniei si include:
    (i) Banca Nationala a Romaniei;
    (ii) orice institutie detinuta in intregime sau in principal de Guvernul Romaniei, dupa cum se convine periodic intre autoritatile competente ale statelor contractante;
    b) in cazul Singapore inseamna Guvernul Singapore si include:
    (i) Autoritatea Monetara a Singapore si Consiliul Imputernicitilor Valutari;
    (ii) Compania de Investitii Pte Ltd. a Guvernului Singapore;
    (iii) un organism infiintat pe baza de statut sau orice institutie detinuta in intregime sau in principal de Guvernul Singapore, dupa cum se convine periodic intre autoritatile competente ale statelor contractante.
    5. Independent de prevederile paragrafului 2, dobanzile provenind din Romania si platite unui rezident din Singapore vor fi scutite de impozit in Romania daca dobanda este platita in legatura cu:
    a) un credit extern primit si/sau garantat de Guvernul Romaniei, de Banca Nationala a Romaniei, de orice institutie financiara sau bancara desemnata ca agent al statului potrivit legislatiei din Romania; sau
    b) obligatiunile emise de Guvernul Romaniei pe piata de capital.
    6. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna veniturile din titluri de creanta de orice natura, insotite sau nu de garantii ipotecare ori de o clauza de participare la profiturile debitorului, si in special veniturile din efecte publice si veniturile din obligatiuni sau titluri de creanta, inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, titluri de creanta sau obligatiuni. Penalitatile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi in sensul prezentului articol.
    7. Prevederile paragrafelor 1, 2 si 5 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta in legatura cu care sunt platite dobanzile este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    8. Dobanzile se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este un rezident al acestui stat. Totusi cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi se suporta de acest sediu permanent sau baza fixa, aceste dobanzi se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    9. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care s-ar fi convenit intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentului acord.
    10. Prevederile prezentului articol nu se aplica daca scopul principal sau unul dintre scopurile principale ale unei persoane in ceea ce priveste crearea sau transferul creantelor in legatura cu care sunt platite dobanzile este de a obtine avantaje prin aceasta creare sau transfer de creante ca urmare a aplicarii prevederilor acestui articol.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in celalalt stat.
    2. Totusi aceste redevente pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca beneficiarul efectiv al redeventelor este rezident al celuilalt stat contractant, impozitul astfel stabilit nu va depasi 5% din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente folosit in prezentul articol inseamna plati de orice fel primite pentru folosirea sau dreptul de a folosi orice drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra software de computer, asupra filmelor de cinematograf si filmelor sau benzilor folosite pentru emisiunile de televiziune ori radio, orice patent, marca de comert, desen sau model, plan, formula secreta ori procedeu de fabricatie sau pentru utilizarea ori dreptul de a utiliza un echipament industrial, comercial sau stiintific ori pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin redeventele, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea pentru care se platesc redeventele este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    5. Redeventele se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este un rezident al acestui stat. Totusi cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata obligatia de a plati redeventele si acestea sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, aceste redevente se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, avandu-se in vedere utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentului acord.
    7. Prevederile prezentului articol nu se aplica daca scopul principal sau unul dintre scopurile principale ale unei persoane in ceea ce priveste crearea sau transferul drepturilor in legatura cu care sunt platite redeventele este de a obtine avantaje prin aceasta creare sau transfer de drepturi ca urmare a aplicarii prevederilor acestui articol.
    Art. 13
    Castiguri de capital
    1. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din instrainarea proprietatilor imobiliare, astfel cum sunt definite la art. 6, situate in celalalt stat contractant sunt impozabile in celalalt stat.
    2. Castigurile provenind din instrainarea proprietatii mobiliare facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a proprietatii mobiliare tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a acelei baze fixe, sunt impozabile in celalalt stat.
    3. Castigurile provenind din instrainarea navelor sau aeronavelor exploatate in trafic international ori a proprietatilor mobiliare necesare exploatarii acestor nave sau aeronave sunt impozabile numai in statul contractant in care este situat sediul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Castigurile provenind din instrainarea oricaror proprietati, altele decat cele la care se face referire in paragrafele 1, 2 si 3, sunt impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 14
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de o persoana fizica care este rezidenta a unui stat contractant din exercitarea unor servicii profesionale sau a altor activitati cu caracter independent sunt impozabile numai in acest stat, in afara de cazul in care aceasta dispune de o baza fixa la dispozitia sa in celalalt stat contractant in scopul exercitarii activitatilor sale. Daca dispune de o astfel de baza fixa, veniturile sunt impozabile in celalalt stat contractant, dar numai acea parte din acestea care este atribuibila acelei baze fixe.
    2. Expresia servicii profesionale cuprinde in special activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiilor de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 15
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 16, 18, 19, 20 si 21, salariile si alte remuneratii similare obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata sunt impozabile numai in acel stat, in afara de cazul in care activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este astfel exercitata, remuneratiile primite pot fi impuse in celalalt stat.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant sunt impozabile numai in primul stat mentionat, daca:
    a) beneficiarul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni, incepand sau sfarsind in anul calendaristic vizat; si
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care este rezidenta a primului stat contractant mentionat; si
    c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat.
    3. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, remuneratiile obtinute pentru o activitate salariata exercitata la bordul unei nave sau aeronave exploatate in trafic international sunt impozabile numai in statul contractant in care este situat sediul conducerii efective a intreprinderii.
    Art. 16
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Remuneratiile si alte plati similare primite de un rezident al unui stat contractant in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant sunt impozabile in celalalt stat.
    Art. 17
    Artisti si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 14 si 15, veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant in calitate de artist de spectacol, cum este artistul de teatru, de film, de radio sau de televiziune, ori ca interpret muzical sau ca sportiv din activitatile lui personale desfasurate in aceasta calitate in celalalt stat contractant pot fi impuse in celalalt stat.
    2. Cand veniturile in legatura cu activitatile personale desfasurate de un artist de spectacol sau de un sportiv in aceasta calitate nu revin artistului de spectacol sau sportivului, ci unei alte persoane, acele venituri, independent de prevederile art. 7, 14 si 15, pot fi impuse in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului de spectacol sau sportivului.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, veniturile obtinute din activitatile mentionate la paragraful 1, in cadrul schimburilor culturale sau sportive aprobate de guvernele celor doua state contractante si care nu sunt exercitate in scopul de a obtine profituri, sunt scutite de impozit in statul contractant in care sunt exercitate aceste activitati.
    Art. 18
    Pensii
    Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 19, pensiile si alte remuneratii similare platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata desfasurata in trecut sunt impozabile numai in acest stat.
    Art. 19
    Functii publice
    1. a) Remuneratia, alta decat pensia, platita de un stat contractant sau de o subdiviziune politica ori de o autoritate locala sau de o unitate administrativ-teritoriala ori de un organism infiintat acolo pe baza de statut unei persoane fizice pentru serviciile prestate acestui stat sau subdiviziuni ori autoritati sau unitati ori organism este impozabila numai in acest stat.
    b) Totusi aceasta remuneratie este impozabila numai in celalalt stat contractant, daca serviciile sunt prestate in acel stat si persoana fizica este rezidenta a acelui stat si:
    (i) este national al acelui stat; sau
    (ii) nu a devenit rezidenta a acelui stat numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Orice pensie platita de sau din fonduri create de un stat contractant ori de o subdiviziune politica sau de o autoritate locala ori de o unitate administrativ-teritoriala sau de un organism infiintat acolo pe baza de statut unei persoane fizice pentru serviciile prestate acestui stat sau subdiviziuni ori autoritati sau unitati ori organism este impozabila numai in acest stat.
    b) Totusi aceasta pensie este impozabila numai in celalalt stat contractant, daca persoana fizica este rezidenta si national al acelui stat.
    3. Prevederile art. 15, 16 si 18 se aplica remuneratiilor si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu orice activitate de afaceri desfasurata in scopul obtinerii de profit de un stat contractant sau de o subdiviziune politica ori de o autoritate locala sau de o unitate administrativ-teritoriala ori de un organism infiintat pe baza de statut.
    Art. 20
    Studenti si practicanti
    Sumele pe care le primeste pentru intretinere, educare sau pregatire un student ori un practicant care este sau a fost imediat anterior venirii sale intr-un stat contractant un rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat contractant mentionat numai in scopul educarii sau pregatirii sale nu sunt impozabile in acel stat, cu conditia ca astfel de sume sa provina din surse aflate in afara acelui stat.
    Art. 21
    Profesori si cercetatori
    1. O persoana fizica care este prezenta intr-un stat contractant in scopul predarii sau cercetarii, la invitatia unei universitati, colegiu sau a altei institutii de invatamant acreditate din acel stat contractant, si care este sau a fost imediat anterior sosirii sale rezident al celuilalt stat contractant este scutita de impozit in primul stat contractant mentionat, in privinta remuneratiilor pe care le primeste pentru o astfel de predare sau cercetare, pentru o perioada care nu depaseste doi ani de la data primei sale sosiri in acest scop.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se aplica veniturilor din cercetare, daca asemenea cercetare nu este intreprinsa in interes public, ci in interesul obtinerii unui castig in folosul unei anumite persoane sau al unui grup de persoane.
    Art. 22
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, indiferent de unde provin, care nu sunt tratate in articolele precedente ale prezentului acord sunt impozabile numai in acel stat.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se aplica asupra veniturilor, altele decat veniturile provenind din proprietatile imobiliare, astfel cum sunt definite in paragraful 2 al art. 6, daca beneficiarul unor astfel de venituri, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant, printr-un sediu permanent situat acolo, sau exercita in celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea in legatura cu care venitul este platit este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    Art. 23
    Capitalul
    1. Capitalul reprezentat de proprietati imobiliare la care se face referire la art. 6, detinute de un rezident al unui stat contractant si care sunt situate in celalalt stat contractant, poate fi impus in celalalt stat.
    2. Capitalul reprezentat de proprietati mobiliare, facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau de proprietati mobiliare apartinand unei baze fixe pe care un rezident al unui stat contractant o are in celalalt stat contractant pentru exercitarea unor profesii independente poate fi impus in celalalt stat.
    3. Capitalul constituit din nave si aeronave exploatate in trafic international si din proprietati mobiliare tinand de exploatarea unor asemenea nave sau aeronave este impozabil numai in statul contractant in care se afla sediul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Toate celelalte elemente de capital ale unui rezident al unui stat contractant sunt impozabile numai in acest stat.
    Art. 24
    Limitarea beneficiilor
    1. Cand prezentul acord stabileste (cu sau fara alte conditii) ca veniturile provenind dintr-un stat contractant sunt scutite de impozit sau impuse cu o cota redusa in acel stat contractant si conform legislatiei in vigoare in celalalt stat contractant veniturile mentionate sunt supuse unui impozit care tine seama de suma care a fost transmisa sau primita in celalalt stat contractant si nu de suma totala a acestora, atunci scutirea sau reducerea impozitului care este permisa in baza prezentului acord in primul stat contractant mentionat se aplica numai la acea parte a veniturilor care este transmisa sau primita in celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceasta limitare nu se aplica veniturilor obtinute de Guvernul Singapore sau de orice persoana desemnata de autoritatea competenta din Singapore in sensul acestui paragraf.
    Art. 25
    Eliminarea dublei impuneri
    1. In Romania dubla impunere se elimina dupa cum urmeaza:
    Cand un rezident al Romaniei realizeaza venituri sau detine capital care, in conformitate cu prevederile prezentului acord, pot fi impuse in Singapore, Romania acorda:
    a) ca o deducere din impozitul pe venitul acelui rezident, o suma egala cu impozitul pe venit platit in Singapore;
    b) ca o deducere din impozitul pe capitalul acelui rezident, o suma egala cu impozitul pe capital platit in Singapore.
    Totusi aceasta deducere nu va putea depasi in nici un caz acea parte a impozitului pe venit sau a impozitului pe capital, astfel cum este calculata inainte ca deducerea sa fie acordata, care este atribuibila, dupa caz, venitului sau capitalului care poate fi impozitat in Singapore.
    2. In Singapore dubla impunere se elimina dupa cum urmeaza:
    Cand un rezident al Singapore obtine venituri sau detine capital in Romania care, in conformitate cu prevederile prezentului acord, pot fi impuse in Romania, Singapore va recunoaste impozitul roman platit, sub rezerva legilor sale referitoare la acordarea unor deduceri, ca un credit din impozitul singaporez al impozitului platibil in orice tara, alta decat Singapore, fie direct, fie prin deducere, ca un credit fata de impozitul singaporez platibil pe venitul sau pe capitalul acelui rezident, dupa caz.
    Cand un astfel de venit reprezinta un dividend platit de o societate care este rezidenta a Romaniei unui rezident al Singapore care este o societate ce detine direct sau indirect nu mai putin de 10% din capitalul social al primei societati mentionate, creditul va lua in considerare impozitul roman platit de acea societate asupra partii din profiturile sale din care se platesc dividendele.
    Art. 26
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant nici unei impozitari sau obligatii legate de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impozitarea sau obligatia la care sunt ori pot fi supusi nationalii celuilalt stat aflati in aceeasi situatie.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile in celalalt stat contractant decat impunerea stabilita intreprinderilor celuilalt stat care desfasoara aceleasi activitati.
    3. Nici o prevedere a acestui articol nu va fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde:
    a) rezidentilor celuilalt stat contractant orice deduceri, inlesniri si reduceri personale in scopul impunerii, pe care le acorda rezidentilor sai; sau
    b) nationalilor celuilalt stat contractant acele deduceri, inlesniri si reduceri personale in scopul impunerii, pe care le acorda nationalilor sai care nu sunt rezidenti in acel stat contractant sau altor persoane, care pot fi specificate in legislatia fiscala a acelui stat contractant.
    4. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este integral sau partial detinut ori controlat in mod direct sau indirect de unul sau de mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat contractant mentionat nici unei impuneri sau nici unei obligatii legate de aceasta, care sa fie diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supuse alte intreprinderi similare ale primului stat mentionat.
    5. Cand un stat contractant acorda facilitati fiscale nationalilor sai, destinate sa promoveze dezvoltarea economica sau sociala potrivit criteriilor si politicii sale nationale, acestea nu vor fi considerate ca discriminatorii conform prevederilor acestui articol.
    6. Prevederile acestui articol se aplica numai impozitelor care fac obiectul prezentului acord.
    Art. 27
    Procedura amiabila
    1. Cand o persoana considera ca datorita masurilor luate de unul sau de ambele state contractante rezulta sau va rezulta pentru ea o impozitare care nu este conforma cu prevederile prezentului acord, ea poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acestor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este sau, daca situatia sa se incadreaza in prevederile paragrafului 1 al art. 26, celei a statului contractant al carui national este. Cazul trebuie prezentat in termen de 3 ani de la prima notificare a actiunii din care rezulta o impunere contrara prevederilor prezentului acord.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este in conformitate cu prezentul acord. Orice intelegere realizata va fi aplicata indiferent de perioada de prescriptie prevazuta in legislatia interna a statelor contractante.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve pe calea intelegerii amiabile orice dificultati sau dubii rezultate ca urmare a interpretarii sau aplicarii prezentului acord. De asemenea, se pot consulta reciproc pentru evitarea dublei impuneri in cazurile neprevazute de prezentul acord.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, in scopul realizarii unei intelegeri, in sensul paragrafelor 1, 2 si 3. Cand, pentru a se ajunge la o intelegere, apare necesar un schimb oral de opinii, un astfel de schimb poate avea loc prin intermediul unei comisii formate din reprezentanti ai autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 28
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare aplicarii prevederilor prezentului acord sau ale legislatiilor interne ale statelor contractante privind impozitele vizate de prezentul acord, in masura in care impozitarea la care se refera nu este contrara prevederilor acordului. Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi tratata ca secret in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform prevederilor legislatiei interne a acestui stat si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv la instante judecatoresti si organe administrative) insarcinate cu stabilirea, incasarea, aplicarea, urmarirea impozitelor sau cu solutionarea contestatiilor cu privire la impozitele care fac obiectul prezentului acord. Asemenea persoane sau autoritati vor folosi informatia numai in aceste scopuri. Acestea pot dezvalui informatia in procedurile judecatoresti sau deciziile judiciare.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor fi interpretate in nici un caz ca impunand unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare propriei legislatii si practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul practicii administrative obisnuite a acelui stat sau a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret de afaceri, industrial, comercial ori profesional sau un procedeu comercial ori informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice (ordre public).
    Art. 29
    Membrii misiunilor diplomatice si ai posturilor consulare
    Prevederile prezentului acord nu vor afecta privilegiile fiscale de care beneficiaza membrii misiunilor diplomatice sau ai posturilor consulare in virtutea regulilor generale ale dreptului international sau a prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 30
    Intrarea in vigoare
    Fiecare stat contractant va notifica celuilalt stat contractant indeplinirea procedurilor cerute de legislatia statului contractant respectiv pentru intrarea in vigoare a prezentului acord. Prezentul acord va intra in vigoare la data primirii ultimei dintre aceste notificari si, ca urmare, prevederile sale vor produce efecte:
    a) in Romania:
    in legatura cu impozitele pe venit si pe capital pentru perioada impozabila, incepand cu data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator celui in care acordul intra in vigoare;
    b) in Singapore:
    in legatura cu impozitele pe venit si pe capital pentru orice an de impunere, incepand cu sau dupa data de 1 ianuarie a celui de-al doilea an calendaristic urmator anului in care acordul intra in vigoare.
    Art. 31
    Denuntarea
    Prezentul acord va ramane in vigoare pana va fi denuntat de un stat contractant. Fiecare stat contractant poate denunta acordul dupa o perioada de cel putin 5 ani de la data intrarii sale in vigoare, cu conditia remiterii catre celalalt stat contractant a unei note de denuntare, pe cai diplomatice, cu cel putin 6 luni inainte de sfarsitul oricarui an calendaristic. In aceasta situatie acordul va inceta sa aiba efect:
    a) in Romania:
    in ceea ce priveste impozitele pe venit si pe capital pentru perioada impozabila, incepand cu data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator celui in care a fost remisa nota de denuntare;
    b) in Singapore:
    in ceea ce priveste impozitele pe venit si pe capital pentru orice an de impunere, incepand la sau dupa data de 1 ianuarie a celui de-al doilea an calendaristic urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare.
    Drept care subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma, au semnat prezentul acord.
    Semnat la Singapore la 21 februarie 2002, in doua exemplare originale in limbile romana si engleza, ambele texte fiind egal autentice.

                Pentru Romania,
                Cristian Colteanu,
                secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe

                Pentru Republica Singapore,
                Koh Cher Siang,
                comisar venituri interne

                                PROTOCOL
la Acordul dintre Romania si Republica Singapore pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital

    La semnarea Acordului dintre Romania si Republica Singapore pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital ambele state contractante au convenit ca urmatoarele prevederi sa faca parte integranta din acord:

    1. Expresia organism infiintat pe baza de statut la care se face referire in prezentul acord, in cazul Singapore, inseamna un organism infiintat pe baza de statut si care indeplineste functii care altfel ar fi indeplinite de Guvernul Singapore.
    2. In sensul paragrafului 1 al art. 24, un rezident al unui stat contractant va avea nevoie sa obtina de la autoritatea competenta a acelui stat contractant o certificare a rezidentei sale si a sumei impozitului, transmisa sau primita in acel stat contractant.
    3. Prevederile prezentului acord referitoare la impunerea capitalului si evitarea dublei impuneri a capitalului vor fi aplicabile intr-un stat contractant numai in masura in care acel stat contractant percepe impozit pe capital. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc, in scris, in legatura cu introducerea sau anularea unui impozit pe capital.
    Drept care subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma, au semnat prezentul protocol.
    Semnat la Singapore la 21 februarie 2002, in doua exemplare originale in limbile romana si engleza, ambele texte fiind egal autentice.

                Pentru Romania,
                Cristian Colteanu,
                secretar de stat la Ministerul Afacerilor Externe

                Pentru Republica Singapore,
                Koh Cher Siang,
                comisar venituri interne



SmartCity5

COMENTARII la Legea 475/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 475 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu