LEGE
Nr. 317 din 10 noiembrie 2005
privind acceptarea amendamentelor la anexele la Protocolul din 1978 referitor
la Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave
(MARPOL 73/78), adoptate de Organizatia Maritima Internationala la Londra prin
rezolutiile MEPC.111(50) la 4 decembrie 2003 si MEPC.116(51) la 1 aprilie 2004
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 1029 din 21 noiembrie 2005

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Se accepta amendamentele la anexa la Protocolul din 1978 referitor la
Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave
(MARPOL 73/78), adoptate de Organizatia Maritima Internationala la Londra prin
Rezolutia MEPC.111(50) la 4 decembrie 2003.
Art. 2
Se accepta amendamentele la anexa la Protocolul din 1978 referitor la
Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea poluarii de catre nave
(MARPOL 73/78), adoptate de Organizatia Maritima Internationala la Londra prin
Rezolutia MEPC.116(51) la 1 aprilie 2004.
Art. 3
Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va lua masurile
necesare in vederea punerii in aplicare a amendamentelor prevazute la art. 1 si
2.
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea
prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei,
republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
ADRIAN NASTASE
p. PRESEDINTELE SENATUI,
TEODOR VIOREL MELESCANU
REZOLUTIA MEPC.111(50)
adoptata la 4 decembrie 2003
AMENDAMENTE*)
la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973
pentru prevenirea poluarii de catre nave
*) Traducere.
(Amendamente la Regula 13G, completarea cu noua regula 13H si amendamente
corespunzatoare la suplimentul la Certificatul IOPP din anexa nr. I la MARPOL
73/78)
Comitetul pentru Protectia Mediului Marin,
amintind art. 38(a) din Conventia privind Organizatia Maritima
Internationala referitor la atributiile Comitetului pentru Protectia Mediului
Marin (Comitetul) conferite acestuia prin conventiile internationale pentru
prevenirea si controlul poluarii marine,
notand art. 16 din Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea
poluarii de catre nave, denumita in continuare Conventia din 1973, si art. VI
din Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru
prevenirea poluarii de catre nave, denumit in continuare Protocolul din 1978,
care specifica impreuna procedura de amendare a Protocolului din 1978 si
confera organului competent al Organizatiei functia de examinare si adoptare a
amendamentelor la Conventia din 1973, modificata prin Protocolul din 1978
(MARPOL 73/78),
avand in vedere amendamentele propuse la regula 13G si amendamentele
corespunzatoare la Suplimentul (Formularul B) la Certificatul IOPP din anexa I
la MARPOL 73/78,
avand in vedere, de asemenea, noua regula 13H propusa la anexa nr. I la
MARPOL 73/78,
1. adopta, in conformitate cu art. 16(2)(d) din Conventia din 1973,
amendamentele la anexa nr. I la MARPOL 73/78, al caror text este prezentat in
anexele nr. 1, 2, 3 si 4 la prezenta rezolutie, fiecare dintre acestea fiind
supus unei analize separate de catre parti conform art. 16(2)(f)(ii) din
Conventia din 1973;
2. stabileste, in conformitate cu art. 16(2)(f)(iii) din Conventia din
1973, ca amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 4 octombrie 2004,
cu exceptia cazului in care, inainte de aceasta data, cel putin o treime din
parti sau partile ale caror flote comerciale reprezinta in total nu mai putin
de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat
Organizatiei obiectiile lor la aceste amendamente;
3. invita partile sa noteze ca, in conformitate cu art. 16(2)(g)(ii) din
Conventia din 1973, amendamentele mentionate vor intra in vigoare la 5 aprilie
2005, dupa acceptarea lor in conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicita secretarului general, in conformitate cu art. 16(2)(e) din
Conventia din 1973, sa transmita tuturor partilor la MARPOL 73/78 copii
certificate ale prezentei rezolutii si textul amendamentelor continut in anexe;
si
5. solicita, de asemenea, secretarului general sa transmita membrilor
Organizatiei care nu sunt parti la MARPOL 73/78 copii ale prezentei rezolutii
si ale anexelor sale.
ANEXA 1
AMENDAMENTE LA ANEXA NR. I LA MARPOL 73/78
Textul existent al regulii 13G se inlocuieste cu urmatorul:
"REGULA 13G
Prevenirea poluarii accidentale cu hidrocarburi - Masuri pentru
petrolierele existente
(1) Daca nu se specifica in mod expres altfel, prezenta regula:
(a) se aplica petrolierelor de 5.000 tone deadweight si mai mult, ale caror
contracte de constructie au fost incheiate, ale caror chile au fost puse sau
care sunt livrate inaintea datelor specificate in regula 13F(1) din prezenta
anexa; si
(b) nu se aplica petrolierelor care corespund regulii 13F din prezenta
anexa, ale caror contracte de constructie au fost incheiate, ale caror chile au
fost puse sau care sunt livrate inaintea datelor specificate in Regula 13F(1)
din prezenta anexa; si
(c) nu se aplica petrolierelor la care se refera alin. (a) de mai sus, care
corespund regulii 13F(3)(a) si (b) sau 13F(4) ori 13F(5) din prezenta anexa, cu
exceptia faptului ca cerinta privind distantele minime dintre invelisul
tancurilor de marfa si bordul navei si, respectiv, invelisul fundului nu este
necesar sa fie respectata sub toate aspectele. In acest caz, distantele de
protectie laterala nu trebuie sa fie mai mici decat cele specificate in Codul
international pentru transportul in vrac al produselor chimice pentru
amplasarea tancurilor de marfa de tip 2 si distantele de protectie a fundului,
masurate in planul diametral, trebuie sa corespunda regulii 13E(4)(b) din
prezenta anexa.
(2) In sensul prezentei reguli:
(a) combustibil diesel greu inseamna motorina, alta decat acele produse
distilate la care mai mult de 50% din volum se distileaza la o temperatura ce
nu depaseste 340 grade C in cursul incercarilor efectuate printr-o metoda
acceptata de Organizatie*1);
(b) combustibil lichid inseamna distilati grei sau reziduuri din titei ori
amestecuri din aceste materiale destinate pentru utilizarea drept combustibil
la producerea caldurii sau energiei de o calitate echivalenta specificatiei
acceptate de Organizatie*2).
------------
*1) Se face referire la Metoda de incercare standard a Societatii americane
pentru incercare si materiale (Clasificare alfanumerica D86).
*2) Se face referire la Specificatia pentru combustibilul lichid numarul
patru a Societatii americane pentru incercare si materiale (Clasificare
alfanumerica D396) sau pentru combustibili lichizi mai grei).
(3) In sensul prezentei reguli, petrolierele se impart in urmatoarele
categorii:
(a) petrolier de categoria 1 inseamna un petrolier de 20.000 tone
deadweight si mai mult, care transporta ca marfa titei, combustibil lichid,
combustibil diesel greu sau ulei de ungere, si de 30.000 tone deadweight si mai
mult, care transporta hidrocarburi, altele decat cele mentionate mai sus, care
nu corespunde cerintelor pentru petrolierele noi, asa cum sunt definite in
regula 1(26) din prezenta anexa;
(b) petrolier de categoria 2 inseamna un petrolier de 20.000 tone
deadweight si mai mult, care transporta ca marfa titei, combustibil lichid,
combustibil diesel greu sau ulei de ungere, si de 30.000 tone deadweight si mai
mult, care transporta hidrocarburi, altele decat cele mentionate mai sus, care
corespunde cerintelor pentru petrolierele noi, asa cum sunt definite in regula
1(26) din prezenta anexa; si
(c) petrolier de categoria 3 inseamna un petrolier de 5.000 tone deadweight
si mai mult, dar mai putin decat s-a specificat la alin. (a) sau (b) din acest
paragraf.
(4) Un petrolier la care se aplica prezenta regula va corespunde cerintelor
regulii 13F din prezenta anexa nu mai tarziu de 5 aprilie 2005 ori de
aniversarea datei de livrare a navei la data sau in anul specificat in
urmatorul tabel:
________________________________________________________________________________
Categoria Data sau anul
de petrolier
________________________________________________________________________________
Categoria 1 - 5 aprilie 2005, pentru navele livrate la 5 aprilie 1982 sau mai
devreme
- 2005, pentru navele livrate dupa 5 aprilie 1982
________________________________________________________________________________
Categoria 2 - 5 aprilie 2005, pentru navele livrate la 5 aprilie 1977 sau mai
si devreme
categoria 3 - 2005, pentru navele livrate dupa 5 aprilie 1977, dar inainte de
1 ianuarie 1978
- 2006, pentru navele livrate in anii 1978 si 1979
- 2007, pentru navele livrate in anii 1980 si 1981
- 2008, pentru navele livrate in anul 1982
- 2009, pentru navele livrate in anul 1983
- 2010, pentru navele livrate in anul 1984 sau mai tarziu
________________________________________________________________________________
(5) Fara a incalca prevederile paragrafului (4) din prezenta regula, in
cazul unui petrolier de categoria 2 sau 3 prevazut doar cu dublu fund sau dublu
bordaj neutilizat la transportul hidrocarburilor si extins pe intreaga lungime
a tancurilor de marfa sau cu spatii cu corp dublu neutilizate la transportul
hidrocarburilor si extinse pe intreaga lungime a tancurilor de marfa, dar care
nu indeplineste conditiile pentru a fi exceptat de la prevederile paragrafului
(1)(c) din prezenta regula, Administratia poate permite continuarea exploatarii
unei astfel de nave dupa data mentionata la paragraful (4) din prezenta regula,
cu conditia ca:
(a) nava sa fi fost in exploatare la 1 iulie 2001;
(b) Administratia sa fie convinsa, prin verificarea inregistrarilor
oficiale, ca nava corespunde conditiilor mentionate mai sus;
(c) conditiile specificate mai sus sa ramana neschimbate; si
(d) aceasta mentinere in exploatare sa nu depaseasca data la care nava
implineste 25 de ani dupa data livrarii sale.
(6) Un petrolier de categoria 2 sau 3 cu o vechime mai mare ori egala cu 15
ani dupa data livrarii sale trebuie sa corespunda Sistemului de evaluare a
starii navei adoptat de Comitetul pentru Protectia Mediului Marin prin
Rezolutia MEPC.94(46), au amendamentele ulterioare, cu conditia ca aceste
amendamente sa fie adoptate, sa fie puse in vigoare si sa aiba efect in
conformitate cu prevederile art. 16 din prezenta conventie cu privire la
procedurile de amendare aplicabile unui apendice la o anexa.
(7) Administratia poate permite continuarea exploatarii unui petrolier de
categoria 2 sau 3 dupa data specificata in paragraful (4) din prezenta regula,
daca rezultatele satisfacatoare ale Sistemului de evaluare a starii navei
garanteaza ca, in opinia Administratiei, nava este apta sa continue aceasta
exploatare, cu conditia ca exploatarea sa nu depaseasca aniversarea datei de
livrare a navei in anul 2015 sau data la care nava implineste 25 de ani de la
livrarea sa, oricare dintre acestea se implineste mai devreme.
(8) (a) Administratia unei parti la prezenta conventie, care permite
aplicarea paragrafului (5) din prezenta regula sau care autorizeaza, suspenda,
retrage ori refuza aplicarea paragrafului (7) din prezenta regula unei nave
autorizate sa arboreze pavilionul sau, va comunica imediat detaliile
referitoare la aceasta Organizatie, care le va difuza partilor la prezenta
conventie in scopul informarii lor si luarii de masuri corespunzatoare, daca
este cazul.
(b) O parte la prezenta conventie va fi autorizata sa refuze intrarea in
porturile sau terminalele din larg aflate sub jurisdictia sa a petrolierelor
care sunt exploatate in conformitate cu prevederile:
(i) paragrafului (5) din prezenta regula, dupa aniversarea datei de livrare
a navei in 2015; sau
(ii) paragrafului (7) din prezenta regula.
In aceste cazuri, acea parte va comunica detaliile referitoare la aceasta
Organizatiei, care le va difuza partilor la prezenta conventie in scopul
informarii lor."
ANEXA 2
AMENDAMENTE LA ANEXA I LA MARPOL 73/78
Dupa regula 13G se adauga urmatoarea noua regula:
"REGULA 13 H
Prevenirea poluarii cu hidrocarburi de la petrolierele care transporta ca
marfa produse petroliere grele
(1) Prezenta regula:
(a) se aplica petrolierelor de 600 tone deadweight si mai mult, care
transporta ca marfa produse petroliere grele, indiferent de data livrarii; si
(b) nu se aplica petrolierelor la care se refera alin. (a) de mai sus, care
corespund regulii 13F(3)(a) si (b) sau 13F(4) ori 13F(5) din prezenta anexa, cu
exceptia faptului ca cerinta privind distantele minime dintre invelisul
tancurilor de marfa si bordul navei si, respectiv, invelisul fundului nu este
necesar sa fie respectata sub toate aspectele. In acest caz, distantele de
protectie laterala nu trebuie sa fie mai mici decat cele specificate in Codul
international pentru transportul in vrac al produselor chimice pentru
amplasarea tancurilor de marfa de tip 2 si distantele de protectie a fundului,
masurate in planul diametral, trebuie sa corespunda regulii 13E(4)(b) din
prezenta anexa.
(2) In sensul prezentei reguli, produs petrolier greu inseamna oricare
dintre urmatoarele produse:
(a) titei avand o densitate mai mare de 900 kg/mc la o temperatura de 15
grade C;
(b) combustibil lichid avand fie o densitate mai mare de 900 kg/mc la o
temperatura de 15 grade C, fie o vascozitate cinematica mai mare de 180 mm^2/s
la o temperatura de 50 grade C;
(c) bitumuri si gudroane si emulsii ale acestora.
(3) Un petrolier la care se aplica prezenta regula trebuie sa corespunda
prevederilor din paragrafele (4) pana la (8) din prezenta regula, suplimentar
prevederilor aplicabile din regula 13G.
(4) Sub rezerva prevederilor paragrafelor (5), (6) si (7) din aceasta
regula, un petrolier caruia i se aplica aceasta regula trebuie:
(a) daca este de 5.000 tone deadweight si mai mult, sa corespunda
cerintelor din regula 13F din prezenta anexa nu mai tarziu de 5 aprilie 2005;
sau
(b) daca este de 600 tone deadweight si mai mult, dar mai putin de 5.000
tone deadweight, sa fie prevazut atat cu tancuri cu dublu fund sau cu spatii
care corespund prevederilor regulii 13F(7)(a) din prezenta anexa, cat si cu
tancuri laterale sau spatii dispuse in conformitate cu regula 13F(3)(a) si care
corespund cerintei privind distanta w, asa cum se mentioneaza in regula
13F(7)(b), nu mai tarziu de aniversarea datei de livrare a navei in anul 2008.
(5) In cazul unui petrolier de 5.000 tone deadweight si mai mult, care
transporta ca marfa produse petroliere grele, prevazut doar cu dublu fund sau
dublu bordaj neutilizat la transportul hidrocarburilor si extins pe intreaga
lungime a tancurilor de marfa sau cu spatii cu corp dublu neutilizate la
transportul hidrocarburilor si extinse pe intreaga lungime a tancurilor de
marfa, dar care nu indeplineste conditiile pentru a fi exceptat de la
prevederile paragrafului (1)(b) din prezenta regula, Administratia poate
permite continuarea exploatarii unei astfel de nave dupa data mentionata la
paragraful (4) din prezenta regula, cu conditia ca:
(a) nava sa fi fost in exploatare la 4 decembrie 2003;
(b) Administratia sa fie convinsa, prin verificarea inregistrarilor
oficiale, ca nava corespunde conditiilor mentionate mai sus;
(c) conditiile specificate mai sus sa ramana neschimbate; si
(d) aceasta mentinere in exploatare sa nu depaseasca data la care nava
implineste 25 de ani dupa data livrarii sale.
(6) (a) Administratia poate permite continuarea operarii unui petrolier de
5.000 tone deadweight si mai mult, care transporta titei cu o densitate, la o
temperatura de 15 grade C, mai mare de 900 kg/mc, dar mai mica de 945 kg/mc,
dupa data specificata in paragraful (4)(a) din prezenta regula, daca rezultatele
satisfacatoare ale Sistemului de evaluare a starii navei mentionat in regula
13G(6) garanteaza ca, in opinia Administratiei, nava este apta sa continue
aceasta exploatare, tinand seama de marimea, varsta, zona de exploatare si
starea tehnica a structurii navei, cu conditia ca exploatarea sa nu depaseasca
data la care nava implineste 25 de ani dupa data livrarii sale.
(b) Administratia poate permite continuarea exploatarii unui petrolier de
600 tone deadweight si mai mult, dar mai putin de 5.000 tone deadweight, care
transporta ca marfa produse petroliere grele, dupa data specificata in
paragraful (4)(b) din prezenta regula, daca, in opinia Administratiei, nava
este apta sa continue aceasta exploatare, tinand seama de marimea, varsta, zona
de exploatare si starea tehnica a structurii navei, cu conditia ca exploatarea
sa nu depaseasca data la care nava implineste 25 de ani dupa data livrarii
sale.
(7) Administratia unei parti la prezenta conventie poate excepta de la
prevederile acestei reguli un petrolier de 600 tone deadweight si mai mult care
transporta ca marfa produse petroliere grele, daca petrolierul:
(a) fie este angajat in voiajuri exclusiv intr-o zona aflata sub
jurisdictia sa, fie opereaza ca o unitate plutitoare de stocare a produselor
petroliere grele situata intr-o zona aflata sub jurisdictia sa; sau
(b) fie este angajata in voiajuri exclusiv intr-o zona aflata sub
jurisdictia altei parti, fie opereaza ca o unitate plutitoare de stocare a
produselor petroliere grele situata intr-o zona aflata sub jurisdictia altei
parti, cu conditia ca partea sub a carei jurisdictie va fi exploatat
petrolierul sa accepte exploatarea petrolierului intr-o zona aflata sub
jurisdictia sa.
(8) (a) Administratia unei parti la prezenta conventie, care autorizeaza,
suspenda, retrage sau refuza aplicarea paragrafului (5), (6) sau (7) din
prezenta regula unei nave autorizate sa arboreze pavilionul sau, va comunica
imediat detaliile referitoare la aceasta Organizatiei, care le va difuza
partilor la prezenta conventie in scopul informarii lor si luarii de masuri
corespunzatoare, daca este cazul.
(b) Sub rezerva prevederilor legislatiei internationale, o parte la
prezenta conventie va fi autorizata sa refuze intrarea petrolierelor care
opereaza in conformitate cu prevederile paragrafului (5) sau (6) din aceasta
regula in porturile sau terminalele din larg aflate sub jurisdictia sa ori sa
refuze transferul de la nava la nava al produselor petroliere grele in zonele
aflate sub jurisdictia sa, cu exceptia cazului in care este necesar in scopul
asigurarii sigurantei unei nave sau salvarii vietii omenesti pe mare. In aceste
cazuri, acea parte va comunica Organizatiei detaliile referitoare la aceasta,
care le va difuza partilor la prezenta conventie in scopul informarii
lor."
ANEXA 3
AMENDAMENTE
la formularul B din suplimentul la Certificatul IOPP referitor la regula 13G
revizuita din anexa nr. I la MARPOL 73/78
Textul paragrafului 5.8.4 existent din formularul B din suplimentul la
Certificatul IOPP se inlocuieste cu urmatorul text:
"5.8.4. Nava este supusa prevederilor regulii 13G si:
1. trebuie sa satisfaca prevederile regulii 13F cel mai tarziu la _
.................................................................... |_|
2. este astfel conceputa incat urmatoarele tancuri sau spatii sa _
nu fie folosite pentru transportul hidrocarburilor ................. |_|
3. i se permite sa continue sa fie exploatata in conformitate cu _
regula 13G(5) pana la .............................................. |_|
4. i se permite sa continue sa fie exploatata in conformitate cu _
regula 13G(7) pana la ..............................................
|_|"
ANEXA 4
AMENDAMENTE
la formularul B din suplimentul la Certificatul IOPP referitor la noua regula
13H din anexa nr. I la MARPOL 73/78
Se adauga urmatoarele noi paragrafe dupa paragraful 5.8.5 din formularul B
din suplimentul la Certificatul IOPP:
"5.8.6. Nava face obiectul prevederilor regulii 13H si:
1. trebuie sa satisfaca prevederile regulii 13H(4) cel mai tarziu la _
.................................................................... |_|
2. i se permite sa continue sa fie exploatata in conformitate cu _
regula 13H(5) pana la .............................................. |_|
3. i se permite sa continue sa fie exploatata in conformitate cu _
regula 13H(6)(a) pana la ........................................... |_|
4. i se permite sa continue sa fie exploatata in conformitate cu _
regula 13H(6)(b) pana la ........................................... |_|
5. este exceptata de la prevederile regulii 13H in conformitate cu _
regula 13H(7)(b) ................................................... |_|
_
5.8.7. Nava nu face obiectul regulii 13H ..............................
|_|"
REZOLUTIA MEPC.116(51)
adoptata la 1 aprilie 2004
AMENDAMENTE*)
la anexa la Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973
pentru prevenirea poluarii de catre nave
*) Traducere.
(Amendamente la apendicele anexei nr. V la MARPOL 73/78)
Comitetul pentru Protectia Mediului Marin,
amintind art. 38(a) din Conventia privind Organizatia Maritima
Internationala referitor la atributiile Comitetului pentru Protectia Mediului
Marin (Comitetul) conferite acestuia prin conventiile internationale pentru
prevenirea si controlul poluarii marine,
notand art. 16 din Conventia internationala din 1973 pentru prevenirea
poluarii de catre nave, denumita in continuare Conventia din 1973, si art. VI
din Protocolul din 1978 referitor la Conventia internationala din 1973 pentru
prevenirea poluarii de catre nave, denumit in continuare Protocolul din 1978,
care specifica impreuna procedura de amendare a Protocolului din 1978 si
confera organului competent al Organizatiei functia de examinare si adoptare a
amendamentelor la Conventia din 1973, modificata prin Protocolul din 1978
(MARPOL 73/78),
avand in vedere amendamentele propuse la apendicele anexei nr. V la MARPOL
73/78,
1. adopta, in conformitate cu art. 16(2)(d) din Conventia din 1973,
amendamentele la apendicele anexei nr. V la MARPOL 73/78, al caror text este
prezentat in anexa la prezenta rezolutie;
2. stabileste, in conformitate cu art. 16(2)(f)(iii) din Conventia din
1973, ca amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 februarie 2005,
cu exceptia cazului in care, inainte de aceasta data, cel putin o treime din
parti sau partile ale caror flote comerciale reprezinta in total nu mai putin
de 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat
Organizatiei obiectiile lor la aceste amendamente;
3. invita partile la MARPOL 73/78 sa noteze faptul ca, in conformitate cu
art. 16(2)(g)(ii) din Conventia din 1973, amendamentele mentionate vor intra in
vigoare la 1 august 2005, dupa acceptarea lor in conformitate cu paragraful 2
de mai sus;
4. solicita secretarului general, in conformitate cu art. 16(2)(e) din
Conventia din 1973, sa transmita tuturor partilor la MARPOL 73/78 copii
certificate ale prezentei rezolutii si textul amendamentelor continut in anexa;
5. solicita, de asemenea, secretarului general sa transmita membrilor
Organizatiei care nu sunt parti la MARPOL 73/78 copii ale prezentei rezolutii
si ale anexei sale.
ANEXA 1
AMENDAMENTE
la apendicele anexei nr. V la MARPOL 73/78
1. Categoria "4" de gunoi din sectiunea 3 a modelului de jurnal
de inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului se modifica dupa cum
urmeaza:
"4 Reziduurile de marfa, produsele din hartie, carpe, obiecte din
sticla si metal, sticle, vesela concasate etc."
2. Paragraful 4.1(a)(ii) din sectiunea 4 al modelului de jurnal de
inregistrare a operatiunilor de descarcare a gunoiului se modifica dupa cum
urmeaza:
"(ii) Pozitia navei (latitudinea si longitudinea). Nota pentru
descarcarile de reziduuri de marfa va cuprinde si pozitia navei la inceputul si
la terminarea descarcarii."
3. Nota inclusa in inregistrarea descarcarii gunoiului se modifica prin
adaugarea urmatoarei propozitii:
"Trebuie inregistrata pozitia navei la inceputul si la terminarea
descarcarilor de reziduuri de marfa."