LEGE
Nr. 268 din 13 iunie 2003
pentru modificarea si completarea Legii invatamantului nr. 84/1995
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 430 din 19 iunie 2003
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 606 din 10 decembrie 1999, cu modificarile si
completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
Invatamantul obligatoriu este de 10 clase. Frecventarea obligatorie a
invatamantului de 10 clase, forma de zi, inceteaza la varsta de 18 ani."
2. Alineatul (2) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
"(2) In fiecare localitate se organizeaza si functioneaza unitati de
invatamant sau formatiuni de studiu cu limba de predare romana si, dupa caz, cu
predarea in limbile minoritatilor nationale ori se asigura scolarizarea in
limba materna in cea mai apropiata localitate in care este posibil."
3. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 15
(1) Sistemul national de invatamant este constituit din ansamblul
unitatilor si institutiilor de invatamant de diferite tipuri, niveluri si forme
de organizare a activitatii de instruire si educare.
(2) Sistemul national de invatamant cuprinde unitati si institutii de
invatamant de stat si particulare.
(3) Privatizarea institutiilor si a unitatilor de invatamant de stat este
interzisa.
(4) Invatamantul este organizat pe niveluri, asigurand coerenta si
continuitatea instruirii si educatiei, in concordanta cu particularitatile de
varsta si individuale.
(5) Sistemul national de invatamant cuprinde urmatoarele niveluri:
a) invatamant prescolar: grupa mica; grupa mijlocie; grupa mare,
pregatitoare pentru scoala;
b) invatamant primar: clasele I - IV;
c) invatamant secundar, care cuprinde:
1. invatamant secundar inferior, organizat in doua cicluri care se succed:
gimnaziu, clasele V - VIII, si ciclul inferior al liceului sau scoala de arte
si meserii, clasele IX - X;
2. invatamant secundar superior: ciclul superior al liceului, clasele XI -
XII/XIII, precedat, dupa caz, de anul de completare;
d) invatamant postliceal;
e) invatamant superior: invatamant universitar si invatamant
postuniversitar.
(6) Sistemul national de invatamant cuprinde si educatia permanenta.
(7) Invatamantul prescolar, primar, secundar si postliceal constituie
invatamantul preuniversitar. Ciclul inferior si ciclul superior al liceului
constituie invatamantul liceal. Scoala de arte si meserii si anul de completare
constituie invatamantul profesional.
(8) Invatamantul primar si secundar inferior constituie invatamantul
obligatoriu.
(9) Invatamantul preuniversitar este subordonat, prin inspectoratele
scolare, Ministerului Educatiei si Cercetarii, iar invatamantul superior este
coordonat de Ministerul Educatiei si Cercetarii, cu respectarea autonomiei
universitare.
(10) Formele de organizare a invatamantului sunt: invatamant de zi, seral,
cu frecventa redusa, la distanta, comasat si, pentru copiii cu nevoi educative
speciale, nedeplasabili, cu scolarizare la domiciliu.
(11) Invatamantul obligatoriu este invatamant de zi. In mod exceptional,
pentru persoanele care au depasit cu mai mult de 2 ani varsta corespunzatoare
clasei, invatamantul obligatoriu se poate organiza si in alte forme de
invatamant, conform alin. (8), pe baza unei metodologii elaborate de Ministerul
Educatiei si Cercetarii.
(12) In sistemul de invatamant pot functiona unitati-pilot, experimentale
si de aplicatie.
(13) In raport cu conditiile existente pot functiona, sub conducere unica,
unitati de invatamant in care se organizeaza mai multe niveluri/cicluri de
invatamant.
(14) In cadrul sistemului national de invatamant, sub coordonarea si
controlul Ministerului Educatiei si Cercetarii se pot infiinta si pot
functiona, conform legii, structuri de invatamant organizate prin cooperare
intre unitati si institutii din tara si din strainatate, pe baza unor acorduri
interguvernamentale."
4. Alineatul (2) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
"(2) In situatii justificate, copiilor din grupa mare, pregatitoare
pentru scoala, si elevilor din invatamantul obligatoriu, scolarizati intr-o
alta localitate, li se asigura, dupa caz, servicii de transport, masa si
internat, cu sprijinul Ministerului Educatiei si Cercetarii, al autoritatilor
administratiei publice locale, al agentilor economici, al comunitatilor locale,
al societatilor de binefacere si al altor persoane juridice sau fizice."
5. Dupa alineatul (2) al articolului 17 se introduce alineatul (3) cu
urmatorul cuprins:
"(3) La cererea parintilor si in functie de resursele locale existente,
unitatile de invatamant pot organiza cu elevii, dupa orele de curs, activitati
educative si de invatare sub supravegherea personalului didactic si/sau
didactic auxiliar."
6. Alineatul (1) al articolului 18 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18
(1) Invatamantul prescolar se organizeaza pentru copii in varsta de 3 - 6/7
ani, in gradinite cu program normal, prelungit si saptamanal."
7. Articolul 19 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 19
(1) Pentru asigurarea continuitatii intre invatamantul prescolar si cel
primar se generalizeaza grupa mare, pregatitoare pentru scoala.
(2) Administratia locala si inspectoratul scolar vor asigura resursele
umane, materiale si financiare, necesare cuprinderii copiilor de varsta 5 - 6/7
ani in grupa mare, pregatitoare pentru scoala."
8. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 20
(1) Invatamantul primar se organizeaza si functioneaza, de regula, cu
program de dimineata, in cadrul unitatilor de invatamant cu clasele I - IV, I -
VIII, I - X sau I - XII/XIII.
(2) In clasa I sunt inscrisi copiii care implinesc varsta de 6 ani pana la
data inceperii anului scolar.
(3) La cererea scrisa a parintilor, tutorilor sau a sustinatorilor legali,
pot fi inscrisi in clasa I si copiii care implinesc varsta de 6 ani pana la
sfarsitul anului calendaristic, daca dezvoltarea lor psihosomatica este
corespunzatoare.
(4) La cererea scrisa a parintilor, tutorilor sau a sustinatorilor legali,
inscrierea in clasa I a copiilor care implinesc varsta de 6 ani pana la data
inceperii anului scolar va fi amanata cu un an.
(5) Ministerul Educatiei si Cercetarii poate aproba organizarea de cursuri
de pregatire in vederea promovarii claselor I - IV pentru persoanele care, din
diferite motive, nu au absolvit invatamantul primar pana la varsta de 14
ani."
9. La capitolul IV, titlul sectiunii 1 va avea urmatorul cuprins:
"Ciclul gimnazial"
10. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 21
Ciclul gimnazial se organizeaza si functioneaza in cadrul unitatilor de
invatamant cu clasele I - VIII, V - VIII, V - X, I - X, I - XII/XIII sau V -
XII/XIII."
11. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 22
(1) Accesul absolventilor clasei a VIII-a in clasa a IX-a a ciclului
inferior al liceului sau a scolii de arte si meserii se realizeaza prin
procedura de selectie si repartizare, reglementata conform metodologiei
Ministerului Educatiei si Cercetarii, care se da publicitatii pana la inceputul
anului scolar.
(2) Procedura de selectie si repartizare se bazeaza pe rezultatele
evaluarii competentelor dobandite in cadrul ciclului gimnazial. Evaluarea
competentelor se realizeaza conform standardelor nationale de evaluare."
12. La capitolul IV, titlul sectiunii a 2-a va avea urmatorul cuprins:
"Ciclul inferior al liceului"
13. Articolul 23 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 23
(1) Ciclul inferior al liceului se organizeaza si functioneaza in cadrul
unitatilor de invatamant cu clasele I - X, V - X, I - XII/XIII, V - XII/XIII sau
IX - XII/XIII.
(2) Reteaua liceelor de stat este aprobata de Ministerul Educatiei si
Cercetarii, la propunerea inspectoratelor scolare, cu consultarea altor factori
interesati si ca rezultat al evaluarii institutionale realizate de Comisia
Nationala de Evaluare Institutionala. Reteaua, numarul de locuri si de clase se
aproba anual, in functie de cerintele locale si nationale, si se dau
publicitatii cu 6 luni inainte de inceperea anului scolar.
(3) Invatamantul liceal seral, cu frecventa redusa si la distanta, poate
functiona, in conditiile legii, in unitati de invatamant stabilite de
inspectoratele scolare.
(4) Absolventii ciclului inferior al liceului dobandesc certificat de
absolvire, portofoliu personal pentru educatie permanenta si, la cerere, foaia
matricola."
14. Alineatul (3) al articolului 24 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Durata studiilor in invatamantul liceal poate fi, dupa caz, de 4
sau de 5 ani si este stabilita de Ministerul Educatiei si Cercetarii."
15. Dupa articolul 24 se introduce sectiunea a 2^1-a cu urmatorul titlu:
"Ciclul superior al liceului"
16. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 25
(1) Trecerea din ciclul inferior in ciclul superior al liceului este
reglementata prin metodologia Ministerului Educatiei si Cercetarii, care se da
publicitatii la inceputul anului scolar precedent admiterii.
(2) Ciclul superior al liceului se organizeaza si functioneaza in cadrul
unitatilor de invatamant cu clasele I - XII/XIII, V - XII/XIII sau IX - XII/XIII.
(3) Inscrierea in ciclul superior al liceului, cursuri de zi, se poate face
in primii 2 ani de la absolvirea ciclului inferior, respectiv a anului de
completare, daca la data inceperii anului scolar elevul nu a depasit varsta de
18 ani.
(4) Ciclul superior al liceului, formele seral, cu frecventa redusa si la
distanta, poate functiona, in conditiile legii, in unitati de invatamant
stabilite de inspectoratele scolare.
(5) Ciclul superior al liceului functioneaza cu filierele, profilurile si
specializarile stabilite prin ordin al ministrului educatiei si cercetarii, in
raport cu dinamica profesiunilor, meseriilor si ocupatiilor de pe piata fortei
de munca.
(6) In functie de filiera, de profil si de specializare, durata studiilor
in cadrul ciclului superior al liceului este de 2 sau de 3 ani si este
stabilita de Ministerul Educatiei si Cercetarii."
17. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 26
(1) Finalizarea studiilor liceale se atesta printr-un certificat de absolvire,
care confera dreptul de acces, in conditiile legii, in invatamantul postliceal,
dreptul de sustinere a examenului national de bacalaureat, respectiv a
examenului de certificare/atestare a competentelor profesionale.
(2) Absolventii ciclului superior al liceului dobandesc si portofoliul
personal pentru educatie permanenta si, la cerere, foaia matricola.
(3) Absolventii ciclului superior al liceului care sustin si promoveaza
examenul national de bacalaureat dobandesc si diploma de bacalaureat, care le
da dreptul de acces in invatamantul superior, in conditiile legii.
(4) Examenul national de bacalaureat consta in sustinerea a doua, respectiv
trei probe comune si a trei probe diferentiate in functie de filiera si de
profil.
A. Probele comune sunt:
a) limba si literatura romana, scris si oral;
b) una dintre limbile moderne de circulatie internationala studiate in
liceu;
c) limba materna, scris si oral, pentru elevii care au urmat studiile
liceale intr-o limba a minoritatilor nationale; limba si literatura intr-o
limba de circulatie internationala, pentru elevii care au urmat studiile
liceale cu limba de predare in limba de circulatie internationala respectiva.
B. Probele de examen diferentiate in functie de filiera, profil, specializare
si de optiunea elevului sunt:
Filiera teoretica:
a) Profil umanist:
1. istorie sau geografie;
2. o proba la alegere din aria curriculara, corespunzator specializarii;
3. o proba la alegere dintre disciplinele din celelalte arii curriculare,
alta decat cele sustinute anterior.
b) Profil real:
1. matematica;
2. o proba la alegere din aria curriculara, corespunzator specializarii;
3. o proba la alegere dintre disciplinele din celelalte arii curriculare,
alta decat cele sustinute anterior.
Filiera tehnologica:
a) matematica, pentru toate profilurile si specializarile;
b) o proba la alegere din aria curriculara "tehnologii", in
functie de specializarea aleasa de elev;
c) o proba la alegere dintre disciplinele din celelalte arii curriculare,
alta decat cele alese anterior.
Filiera vocationala:
a) istorie sau geografie ori o disciplina socioumana, respectiv matematica
sau stiinte, in functie de profil;
b) o proba la alegere din ariile curriculare specifice profilului si
specializarii; ariile curriculare sunt stabilite de comun acord de Ministerul
Educatiei si Cercetarii si ministerele interesate;
c) o proba la alegere dintre disciplinele din celelalte arii curriculare,
alta decat cele alese anterior.
(5) Pentru anumite filiere, profiluri, respectiv specializari, stabilite de
Ministerul Educatiei si Cercetarii, absolventii ciclului superior al liceului
pot sustine un examen de certificare sau, dupa caz, de atestare a competentelor
profesionale, separat de examenul de bacalaureat, in conditiile legii.
(6) Absolventii ciclului superior al liceului care sustin si promoveaza
examenul de certificare/atestare a competentelor profesionale dobandesc
certificat de calificare profesionala nivel 3, respectiv atestat de competente
profesionale.
(7) Lista cuprinzand probele de examen, continutul programelor de examen si
modul de organizare si desfasurare a examenului de bacalaureat si a examenului
de certificare, respectiv de atestare a competentelor profesionale, se
stabileste prin metodologii elaborate si aprobate de Ministerul Educatiei si
Cercetarii si se da publicitatii pana la data inceperii anului scolar precedent
examenelor.
(8) La intocmirea listei cuprinzand probele de examen si la stabilirea
continutului programelor de bacalaureat pot fi consultate si institutiile de
invatamant superior.
(9) In cazul intreruperii studiilor se recunoaste fiecare an scolar
promovat. La cerere, se elibereaza un document de certificare a studiilor efectuate
si portofoliul personal pentru educatie permanenta, completat la zi."
18. Alineatele (5) si (6) ale articolului 27 vor avea urmatorul cuprins:
"(5) Candidatii proveniti din invatamantul de stat pot sustine
examenul de bacalaureat si examenul de certificare, respectiv atestare a
competentelor profesionale, fara taxa, de cel mult doua ori. Prezentarile
ulterioare la aceste examene sunt conditionate de achitarea unor taxe stabilite
de Ministerul Educatiei si Cercetarii.
(6) Examenul national de bacalaureat se considera promovat daca au fost
promovate toate probele. In cazul nepromovarii examenului national de
bacalaureat, probele promovate sunt recunoscute, la cerere, in sesiunile
ulterioare."
19. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 28
(1) In urma promovarii examenului de bacalaureat, absolventului i se
elibereaza diploma de bacalaureat. Eliberarea certificatului de calificare
profesionala si, respectiv, a atestatului de competente profesionale nu este
conditionata de promovarea examenului de bacalaureat.
(2) Absolventii care au promovat toate clasele din intervalul IX - XII/XIII
cu medii generale de minimum 9,50, iar la examenul de bacalaureat au obtinut
media 10 primesc diploma de merit."
20. La capitolul IV, titlul sectiunii a 3-a va avea urmatorul cuprins:
"Invatamantul din scolile de arte si meserii"
21. Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 29
(1) In scolile de arte si meserii se organizeaza invatamant pentru
profesionalizare, in scopul calificarii de nivel 1 pe domenii ocupationale.
(2) Scolile de arte si meserii pot functiona independent sau in cadrul
unitatilor de invatamant cu clasele I - X, I - XII/XIII, V - X, V - XII/XIII
sau IX - XII/XIII."
22. Alineatele (1) si (2) ale articolului 30 vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 30
(1) Reteaua de stat a scolilor de arte si meserii este organizata de
Ministerul Educatiei si Cercetarii, cu consultarea factorilor interesati.
(2) Reteaua de stat a scolilor de arte si meserii, meseriile si
calificarile pentru care se scolarizeaza si numarul de locuri aferente se dau
publicitatii cu 6 luni inainte de inceperea anului scolar."
23. Articolul 31 se abroga.
24. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 32
(1) Unitatile de invatamant pot organiza, la cererea factorilor interesati,
pe baza de contract, cursuri de calificare si de conversie profesionala, cu
respectarea standardelor ocupationale, precum si alte servicii educationale.
(2) Agentii economici care asigura, dupa caz, pe baza de contract cu
unitatile de invatamant, burse de scolarizare, stagii de instruire practica a
elevilor, dotarea spatiilor de instruire, locuri de munca pentru absolventi pot
beneficia de facilitati fiscale, potrivit unei metodologii aprobate prin
hotarare a Guvernului."
25. Articolul 33 se abroga.
26. Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 34
(1) Absolventii scolilor de arte si meserii dobandesc certificat de
absolvire si portofoliu personal pentru educatie permanenta si, la cerere,
foaia matricola.
(2) Absolventii care sustin si promoveaza examenul de certificare a
competentelor profesionale dobandesc si certificat de calificare profesionala
nivel 1.
(3) Sistemul de certificare a nivelului de calificare si a competentelor
profesionale dobandite in cadrul invatamantului preuniversitar se organizeaza
pe baza reglementarilor comune ale Ministerului Educatiei si Cercetarii si ale
Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale."
27. Articolul 35 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 35
Organizarea invatamantului din scolile de arte si meserii si a examenului
de certificare a competentelor profesionale se reglementeaza de Ministerul
Educatiei si Cercetarii prin metodologii specifice."
28. Dupa articolul 35 se introduce sectiunea a 4-a cu urmatorul titlu:
"Anul de completare"
29. Articolul 36 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 36
(1) Absolventii scolilor de arte si meserii cu certificat de absolvire si
cu certificat de calificare profesionala nivel 1 au dreptul la continuarea
studiilor in invatamantul secundar superior, in conditiile prezentei legi.
(2) Pentru a avea acces in ciclul superior al liceului, absolventii
prevazuti la alin. (1) trebuie sa urmeze si sa absolveasca, in conditiile
legii, anul de completare.
(3) Absolventii anului de completare dobandesc certificat de absolvire,
portofoliul personal pentru educatie permanenta si, la cerere, foaia matricola.
(4) Absolventii anului de completare care sustin si promoveaza examenul de
certificare a competentelor profesionale dobandesc si certificat de calificare
profesionala nivel 2.
(5) Absolventii anului de completare cu certificat de calificare
profesionala nivel 2 si certificat de absolvire pot continua studiile in ciclul
superior al liceului, conform unei metodologii elaborate de Ministerul
Educatiei si Cercetarii si date publicitatii cu un an inainte de inceputul
anului scolar.
(6) Reteaua unitatilor de invatamant de stat care scolarizeaza elevi in
anul de completare este organizata de Ministerul Educatiei si Cercetarii, cu
consultarea factorilor interesati.
(7) Reteaua unitatilor de invatamant de stat care scolarizeaza elevi in
anul de completare, meseriile si calificarile pentru care se scolarizeaza si
numarul de locuri aferente se dau publicitatii cu 6 luni inainte de inceperea
anului scolar.
(8) Organizarea invatamantului din anul de completare si a examenului de
certificare a competentelor profesionale se reglementeaza de Ministerul
Educatiei si Cercetarii, prin metodologii specifice."
30. Litera b) a articolului 38 va avea urmatorul cuprins:
"b) elevii pot fi inscrisi numai pe baza testarii aptitudinilor
specifice;"
31. Litera e) a articolului 38 se abroga.
32. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 39
Absolventii invatamantului de arta si ai invatamantului sportiv beneficiaza
de drepturile prevazute la art. 23 alin. (4) si la art. 26 alin. (1), (2), (3),
(5), (6) si (9)."
33. Alineatul (1) al articolului 40 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 40
(1) Pentru activitatea sportiva si artistica de performanta, Ministerul
Educatiei si Cercetarii poate organiza cluburi scolare si unitati de invatamant
preuniversitar cu program sportiv sau de arta, integrat sau suplimentar."
34. Titlul capitolului VI va avea urmatorul cuprins:
"Invatamantul pentru copii si tineri cu cerinte educative
speciale"
35. Alineatul (3) al articolului 41 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Invatamantul special primar si secundar inferior este obligatoriu
si are durata, dupa caz, de 10 sau 11 ani."
36. Articolul 105 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 105
(1) Invatamantul particular preuniversitar se organizeaza si functioneaza
cu aceleasi niveluri si in aceleasi tipuri de unitati de invatamant ca si
invatamantul preuniversitar de stat.
(2) Gradinitele, scolile primare si gimnaziale, precum si scolile de arte
si meserii se pot infiinta cu autorizarea inspectoratului scolar, pe baza
documentatiei de evaluare.
(3) Liceele, inclusiv cele care cuprind anul de completare, precum si
scolile postliceale se pot infiinta cu avizul inspectoratului scolar si cu
aprobarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, pe baza documentatiei de
evaluare."
37. Alineatul (2) al articolului 107 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Acreditarea unitatilor de invatamant preuniversitar cu
autorizatie de incredere trebuie solicitata dupa absolvirea a patru
promotii."
38. Alineatul (3) al articolului 110 va avea urmatorul cuprins:
"(3) In invatamantul particular secundar, cel putin 40% din numarul
personalului didactic trebuie sa fie incadrat cu norma de baza in unitatea
respectiva."
39. Articolul 122 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 122
In invatamantul de stat din scolile de arte si meserii si anul de
completare, precum si in invatamantul liceal si postliceal de specialitate, in
care, la cerere si in conditiile legii, predarea se face in limba materna la
disciplinele de specialitate, este obligatorie insusirea terminologiei de
specialitate si in limba romana."
40. Partea introductiva si litera d) ale articolului 142 vor avea urmatorul
cuprins:
"Art. 142
Inspectoratele scolare sunt organe descentralizate de specialitate,
subordonate Ministerului Educatiei si Cercetarii, avand, in principal,
urmatoarele atributii:
...........................................................................
d) infiinteaza, cu avizul Ministerului Educatiei si Cercetarii, unitati
scolare ale invatamantului de stat: gradinite, scoli primare, gimnazii, scoli
de arte si meserii;"
41. Alineatul (7) al articolului 145 va avea urmatorul cuprins:
"(7) Directorii si directorii adjuncti ai unitatilor din invatamantul
prescolar, primar, gimnazial si ai scolilor de arte si meserii, precum si directorii
adjuncti din invatamantul liceal si postliceal sunt numiti de inspectorul
scolar general, conform legii."
42. Literele d) si e) ale alineatului (2) al articolului 151 vor avea
urmatorul cuprins:
"d) maistri-instructori - in invatamantul secundar si postliceal;
e) profesori - in invatamantul primar, secundar si postliceal;"
43. Litera d) a alineatului (1) al articolului 158 va avea urmatorul
cuprins:
"d) clasa din scoala de arte si meserii, anul de completare si
invatamantul liceal, precum si anul de studiu din invatamantul postliceal are
in medie 25 de elevi, dar nu mai putin de 15 si nu mai mult de 30."
44. Alineatele (2) si (3) ale articolului 180 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Parintele, tutorele legal instituit sau sustinatorul legal este
obligat sa ia masuri pentru asigurarea frecventei scolare a elevului in
invatamantul obligatoriu. Nerespectarea acestei prevederi din culpa parintelui,
a tutorelui legal instituit sau a sustinatorului legal constituie contraventie
si se sanctioneaza cu amenda intre 500.000 lei si 2.000.000 lei.
(3) Constatarea contraventiei si aplicarea amenzii se fac de catre
autoritatile desemnate de Ministerul Educatiei si Cercetarii si Ministerul de
Interne, printr-o metodologie comuna."
45. Articolul 189 se abroga.
Art. 2
Legea invatamantului nr. 84/1995, republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 606 din 10 decembrie 1999, cu modificarile si
completarile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, va fi republicata,
dandu-se textelor o noua numerotare.
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 26 mai
2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 29 mai 2003, cu
respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.
p. PRESEDINTELE SENATUI,
DORU IOAN TARACILA