Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 215 din 22 mai 2003

pentru aderarea Romaniei la Conventia privind facilitarea accesului international la justitie, incheiata la Haga la 25 octombrie 1980

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 375 din  2 iunie 2003


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Romania adera la Conventia privind facilitarea accesului international la justitie, incheiata la Haga la 25 octombrie 1980.
    Art. 2
    Cu ocazia depunerii instrumentului de aderare, Romania formuleaza urmatoarele declaratii:
    a) In temeiul articolului 3 din conventie:
    "Ministerul Justitiei este autoritatea centrala romana competenta sa primeasca cererile de asistenta judiciara care ii sunt prezentate conform conventiei, precum si cu solutionarea acestora."
    b) In temeiul articolului 4 din conventie:
    "Ministerul Justitiei este autoritatea expeditoare romana, insarcinata sa transmita cererile de asistenta judiciara autoritatii centrale competente din statul solicitat."
    c) In temeiul articolului 16 din conventie:
    "Ministerul Justitiei este autoritatea expeditoare romana insarcinata cu transmiterea cererilor de exequatur, vizate de art. 15, autoritatii centrale competente din statul solicitat, precum si cu primirea unor astfel de cereri si luarea masurilor necesare pentru a fi luata o decizie definitiva referitoare la acestea."
    Art. 3
    Cu ocazia depunerii instrumentului de aderare, Romania formuleaza urmatoarea rezerva:
    - In temeiul articolului 28 alineatul 1 din conventie:
    "Romania isi rezerva dreptul de a exclude aplicarea art. 1 in cazul persoanelor care nu sunt resortisanti ai unui stat contractant, dar care isi au resedinta obisnuita intr-un stat contractant sau care au avut resedinta obisnuita in Romania, daca nu exista reciprocitate cu statul al carui resortisant este solicitantul de asistenta judiciara."

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 13 martie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                       p. PRESEDINTELE SENATUI,
                           ALEXANDRU ATHANASIU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 6 mai 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                             VALER DORNEANU

                               CONVENTIE
         privind facilitarea accesului international la justitie*)
                   Incheiata la Haga la 25 octombrie 1980

    *) Traducere.

    Statele semnatare ale prezentei conventii,
    dorind sa faciliteze accesul international la justitie,
    au decis incheierea unei conventii in acest scop, convenind urmatoarele dispozitii:

    CAP. 1
    Asistenta judiciara

    Art. 1
    Cetatenii unui stat contractant, precum si persoanele avand resedinta lor obisnuita intr-un stat contractant beneficiaza de asistenta judiciara in materie civila sau comerciala in fiecare stat contractant in aceleasi conditii in care ar fi beneficiat daca ei insisi ar fi fost cetatenii acestui stat sau daca ar fi avut aici resedinta obisnuita.
    Persoanele carora nu li se aplica dispozitiile alineatului precedent, dar care au resedinta lor obisnuita intr-un stat contractant in care este sau urmeaza sa se declanseze o procedura judiciara, vor beneficia totusi de asistenta judiciara in conditiile prevazute la alineatul precedent, daca cauza actiunii decurge din aceasta fosta resedinta obisnuita.
    In cazul statelor in care asistenta judiciara exista in materie administrativa, sociala sau fiscala, dispozitiile prezentului articol se aplica in cauzele aduse in fata tribunalelor competente in aceste materii.
    Art. 2
    Prevederile art. 1 se aplica consultantei juridice, cu conditia ca solicitantul sa fie prezent in statul in care aceasta consultanta este solicitata.
    Art. 3
    Fiecare stat contractant numeste o autoritate centrala insarcinata cu primirea cererilor de asistenta judiciara, care ii sunt prezentate conform prezentei conventii, precum si cu solutionarea acestora.
    Statele federale si statele in care sunt in vigoare mai multe sisteme de drept au libertatea de a numi mai multe autoritati centrale. In cazul incompetentei autoritatii centrale sesizate, aceasta transmite cererea autoritatii centrale competente a aceluiasi stat contractant.
    Art. 4
    Fiecare stat contractant numeste una sau mai multe autoritati expeditoare insarcinate cu transmiterea cererilor de asistenta judiciara autoritatii centrale competente din statul solicitat.
    Cererile de asistenta judiciara sunt transmise, fara interventia nici unei alte autoritati, cu ajutorul modelului de formular anexat la prezenta conventie.
    Fiecare stat contractant are dreptul de a utiliza in acelasi scop calea diplomatica.
    Art. 5
    In cazul in care nu este prezent in statul solicitat, solicitantul asistentei judiciare poate prezenta cererea sa, fara a afecta orice alta cale prin care ar putea sa supuna cererea sa autoritatii competente a acelui stat, unei autoritati expeditoare a statului contractant in care isi are resedinta obisnuita.
    Cererea este intocmita conform formulei-model anexate la prezenta conventie. Ea este insotita de toate documentele necesare, sub rezerva dreptului pentru statul solicitat de a cere informatii sau documente suplimentare in cazurile respective.
    Fiecare stat contractant are dreptul de a face cunoscut ca autoritatea sa centrala destinatara poate fi sesizata prin orice alte cai sau mijloace.
    Art. 6
    Autoritatea expeditoare asista solicitantul pentru ca acesta sa anexeze toate documentele si informatiile care, dupa stiinta acestei autoritati, sunt necesare pentru prelucrarea cererii. Ea verifica legalitatea lor formala.
    Aceasta poate refuza sa transmita cererea in cazul in care aceasta ii pare in mod evident gresit conceputa.
    Daca este cazul, autoritatea expeditoare il sprijina pe solicitant pentru o traducere gratuita a acestor documente.
    Autoritatea expeditoare raspunde cererilor privind informatiile suplimentare provenite de la autoritatea centrala destinatara a statului solicitat.
    Art. 7
    Cererile de asistenta judiciara, documentele sustinatoare, precum si raspunsurile la cererile de informatii suplimentare trebuie intocmite in limba sau in una dintre limbile oficiale ale statului solicitat sau trebuie sa fie insotite de o traducere facuta in una dintre aceste limbi.
    In orice caz, daca este dificil de realizat in statul solicitant o traducere in limba statului solicitat, acesta din urma trebuie sa accepte ca aceste documente sa fie intocmite in limba franceza sau in limba engleza ori sa fie insotite de o traducere in una dintre aceste limbi.
    Comunicarile provenite de la autoritatea centrala destinatara pot fi intocmite in limba sau in una dintre limbile oficiale ale acestui stat, in limba engleza sau in limba franceza. In orice caz, daca cererea transmisa de autoritatea expeditoare este intocmita in limba franceza sau in limba engleza ori daca este insotita de o traducere in una dintre aceste limbi, comunicarile emanand de la autoritatea centrala destinatara vor fi intocmite, de asemenea, in una dintre aceste limbi.
    Taxele de traducere rezultate din aplicarea alineatului precedent cad in sarcina statului solicitant. In orice caz, traducerile efectuate, daca este cazul, de statul solicitat raman in sarcina sa.
    Art. 8
    Autoritatea centrala destinatara decide asupra cererii de asistenta judiciara sau ia masurile necesare pentru a se lua o decizie asupra acesteia de catre autoritatea competenta a statului solicitat.
    Autoritatea transmite cererile privind informatiile suplimentare autoritatii expeditoare si informeaza asupra tuturor dificultatilor privind examinarea cererii, precum si asupra deciziei luate.
    Art. 9
    In cazul in care nu domiciliaza intr-un stat contractant, solicitantul asistentei judiciare poate transmite cererea sa, fara a aduce atingere oricarei alte cai prin care acesta ar putea supune cererea sa autoritatii competente a statului solicitat, pe cale consulara.
    Fiecare stat contractant are libertatea de a face cunoscut faptul ca autoritatea sa centrala destinatara poate fi sesizata prin orice alte cai sau mijloace.
    Art. 10
    Documentele transmise in aplicarea acestui capitol sunt scutite de orice legalizari sau alte formalitati similare.
    Art. 11
    Interventia autoritatilor competente pentru a transmite, primi sau decide asupra cererii de asistenta judiciara in virtutea prezentului capitol este gratuita.
    Art. 12
    Instrumentarea cererilor de asistenta judiciara este efectuata in regim de urgenta.
    Art. 13
    In cazul in care asistenta judiciara este acordata prin aplicarea art. 1, notificarile si comunicarile, indiferent de forma lor, privind procesul beneficiarului si care urmeaza a fi facute intr-un alt stat contractant, nu pot da nastere nici unei rambursari. Acelasi lucru este valabil pentru comisiile rogatorii si anchetele sociale, cu exceptia indemnizatiilor achitate expertilor si interpretilor.
    In cazul in care o persoana beneficiaza, in aplicarea art. 1, de asistenta judiciara intr-un stat contractant cu ocazia unei proceduri care a dat nastere unei decizii, aceasta beneficiaza, fara vreo reexaminare, de asistenta judiciara in orice alt stat contractant caruia ea ii solicita recunoasterea sau executia acestei decizii.

    CAP. 2
    Cautio judicatum solvi si exequatur privind obligarea la plata taxelor si cheltuielilor

    Art. 14
    Nici o cautiune si nici o depunere, indiferent de denumire, nu pot fi solicitate numai in baza calitatii de strain sau a absentei domiciliului ori resedintei in statul in care este intentata actiunea, de catre persoane fizice sau juridice, avand resedinta lor obisnuita in unul dintre statele contractante, care vor fi solicitanti sau intervenienti in fata instantelor altui stat contractant.
    Aceeasi regula se aplica varsamintelor cerute de solicitanti sau intervenienti in scopul garantarii cheltuielilor judiciare.
    Art. 15
    Obligarea la plata taxelor si cheltuielilor legate de proces, pronuntata in unul dintre statele contractante impotriva oricarei persoane scutite de cautiune, depunere sau varsaminte in virtutea fie a art. 14, fie a legii statului in care este intentata actiunea, va fi, la cererea creditorului, recunoscuta in mod gratuit ca fiind executorie in orice alt stat contractant.
    Art. 16
    Fiecare stat contractant desemneaza una sau mai multe autoritati expeditoare insarcinate cu transmiterea cererilor de exequatur vizate de art. 15 autoritatii centrale competente din statul solicitat.
    Fiecare stat contractant desemneaza o autoritate centrala insarcinata cu primirea unor astfel de cereri respective si luarea masurilor necesare pentru a fi luata o decizie definitiva referitoare la acestea.
    Statele federale si statele in care sunt in vigoare mai multe sisteme de drept au dreptul de a desemna mai multe autoritati centrale. In cazul incompetentei autoritatii centrale sesizate, aceasta transmite cererea autoritatii centrale competente in statul solicitat.
    Cererile sunt transmise fara interventia nici unei alte autoritati. In acelasi timp, fiecare stat are dreptul de a utiliza in acelasi scop calea diplomatica.
    Cu exceptia cazului in care statul solicitat nu a declarat ca se opune, dispozitiile precedente nu constituie un impediment pentru ca cererea de exequatur sa fie prezentata direct de catre creditor.
    Art. 17
    Cererile de exequatur trebuie sa fie insotite de:
    a) un extras conform al partii din decizie care mentioneaza numele si calitatea partilor, precum si din dispozitiv, care se refera la taxe si cheltuieli;
    b) orice document de natura a dovedi ca decizia nu mai poate face obiectul unui recurs obisnuit in statul de origine si ca aceasta este executorie aici;
    c) o traducere certificata a acestor documente in limba statului solicitat, in cazul in care nu sunt redactate in aceasta limba.
    Autoritatea competenta a statului solicitat decide asupra cererii de exequatur fara a audia partile. Ea se limiteaza la a verifica daca documentele exista. La cererea solicitantului, aceasta evalueaza suma costurilor de atestare, traducere si certificare, care sunt asimilate taxelor si cheltuielilor procesuale. Nu poate fi impusa nici o legalizare sau formalitate similara.
    Partile nu dispun de alte cai de atac impotriva deciziei emise de catre autoritatea competenta in afara celor puse la dispozitie de catre legislatia statului solicitat.

    CAP. 3
    Copiile actelor si deciziilor de justitie

    Art. 18
    Cetatenii unui stat contractant, precum si persoanele avand resedinta lor obisnuita intr-un stat contractant pot obtine, in materie civila sau comerciala, intr-un stat contractant, in aceleasi conditii ca si nationalii, eliberarea, legalizarea copiilor sau extraselor registrelor publice sau a deciziilor de justitie.

    CAP. 4
    Condamnarea la inchisoare si biletul de libera trecere

    Art. 19
    Arestarea sau detentia, fie ca modalitate de executare, fie ca simpla masura preventiva, nu poate fi aplicata in materie civila sau comerciala cetatenilor unui stat contractant sau persoanelor avand resedinta lor obisnuita intr-un stat contractant, in cazul in care ea nu este aplicabila cetatenilor acestui stat. Orice fapt care poate fi invocat de catre un cetatean avand resedinta sa obisnuita in acest stat pentru a obtine eliberarea din inchisoare trebuie sa produca aceleasi efecte fata de un cetatean al statului contractant sau fata de o persoana avand resedinta obisnuita intr-un stat contractant, chiar daca acest fapt s-a petrecut in strainatate.
    Art. 20
    In cazul in care un martor sau un expert, cetatean al statului contractant ori avandu-si resedinta obisnuita intr-un stat contractant, este citat nominal de un tribunal sau de o parte cu autorizarea instantei de a comparea in fata instantelor altui stat contractant, el nu poate fi urmarit, detinut sau supus vreunei restrictii privind libertatea sa individuala pe teritoriul acestui stat pentru condamnari sau fapte anterioare intrarii sale pe teritoriul statului solicitant.
    Imunitatea prevazuta la alineatul precedent incepe cu 7 zile inainte de data fixata pentru audierea martorului sau expertului si ia sfarsit atunci cand martorul sau expertul, avand posibilitatea de a parasi teritoriul in termen de 7 zile consecutive dupa ce autoritatile judiciare il vor informa ca prezenta sa nu mai este necesara, ramane totusi pe acest teritoriu sau revine pe acesta voluntar, dupa ce l-a parasit.

    CAP. 5
    Dispozitii generale

    Art. 21
    Sub rezerva dispozitiilor art. 22, nici o dispozitie a prezentei conventii nu va fi interpretata ca limitand drepturile privind materiile reglementate de aceasta, care ar putea fi recunoscute unei persoane conform legii unui stat contractant sau conform oricarei alte conventii la care statul contractant este sau va fi parte.
    Art. 22
    Prezenta conventie inlocuieste, in raporturile dintre statele care o vor ratifica, art. 17 - 24 ale Conventiei privind procedura civila, semnata la Haga la 17 iulie 1905, sau art. 17 - 26 din Conventia privind procedura civila, semnata la Haga la 1 martie 1954, pentru statele care sunt parti ale uneia dintre aceste conventii, chiar daca conditia celui de-al doilea alineat al art. 28 lit. c) este indeplinita.
    Art. 23
    Acordurile aditionale la conventiile din 1905 si 1954, incheiate de catre statele contractante, sunt considerate, de asemenea, ca aplicabile prezentei conventii, in masura in care sunt compatibile cu aceasta, cu exceptia cazului in care statele interesate nu convin altfel.
    Art. 24
    Orice stat contractant poate, prin intermediul unei declaratii, sa faca cunoscuta limba sau limbile, altele decat cele prevazute la art. 7 si 17, in care documentele care vor fi adresate autoritatii centrale pot fi intocmite sau traduse.
    Art. 25
    Orice stat contractant care are mai multe limbi oficiale si care nu poate, din motive de drept intern, accepta pe intregul teritoriu al sau documentele de asistenta judiciara vizate de art. 7 si 17 in una dintre aceste limbi trebuie sa faca cunoscuta prin intermediul unei declaratii limba in care acestea trebuie sa fie intocmite sau traduse in vederea prezentarii lor in acele parti ale teritoriului sau pe care le-a determinat.
    Art. 26
    Un stat contractant care cuprinde doua sau mai multe unitati teritoriale in care se aplica sisteme de drept diferite in materiile reglementate prin aceasta conventie va putea declara in momentul semnarii, ratificarii, acceptarii, aprobarii sau aderarii ca prezenta conventie se va aplica tuturor unitatilor sale teritoriale sau numai uneia ori mai multora dintre acestea si va putea modifica in orice moment aceasta declaratie prin alta noua.
    Aceste declaratii vor fi notificate Ministerului Afacerilor Externe al Regatului Tarilor de Jos si vor indica in mod expres unitatile teritoriale carora li se aplica conventia.
    Art. 27
    In cazul in care un stat contractant are un sistem de guvernare in virtutea caruia puterea executiva, judiciara si legislativa sunt partajate intre autoritatile centrale si alte autoritati ale acestui stat, semnarea, ratificarea, acceptarea si aprobarea conventiei, aderarea la aceasta sau o declaratie facuta in virtutea art. 26 nu vor avea nici un fel de consecinte asupra impartirii puterilor in acest stat.
    Art. 28
    Orice stat va putea, in momentul semnarii, ratificarii, acceptarii, aprobarii sau adeziunii, sa isi rezerve dreptul de a exclude aplicarea art. 1 persoanelor care nu sunt cetateni ai unui stat contractant, dar care isi au resedinta obisnuita intr-un stat contractant, altul decat cel care a facut rezerva, sau care au avut resedinta obisnuita in statul care a facut rezerva, daca nu exista nici o reciprocitate intre statul care a facut rezerva si statul al carui cetatean este solicitantul de asistenta judiciara.
    Orice stat contractant va putea, in momentul semnarii, ratificarii, acceptarii, aprobarii sau aderarii, sa isi rezerve dreptul de a exclude:
    a) utilizarea limbii engleze, franceze sau a acestor doua limbi, dupa cum a fost prevazut la alin. 2 al art. 7;
    b) aplicarea dispozitiilor alin. 2 al art. 13;
    c) aplicarea dispozitiilor cap. II;
    d) aplicarea art. 20.
    In cazul in care un stat:
    a) ar exclude utilizarea limbilor engleza si franceza, facand rezervele prevazute la lit. a) a alineatului precedent, orice alt stat afectat de catre aceasta va putea aplica aceeasi regula in ceea ce priveste statul care a facut rezerva;
    b) ar face rezerva prevazuta la lit. b) a alineatului precedent, orice alt stat va putea refuza aplicarea alin. 2 al art. 13 cetatenilor statului care a facut rezerva, precum si persoanelor avand resedinta lor obisnuita in acest stat;
    c) ar face rezerva prevazuta la lit. c) a alineatului precedent, orice alt stat va putea refuza aplicarea dispozitiilor cap. II cetatenilor statului care a facut rezerva, precum si persoanelor avand resedinta lor obisnuita in acest stat.
    Nici o alta rezerva nu va fi admisa.
    Orice stat contractant va putea, in orice moment, sa retraga rezerva pe care a facut-o. Aceasta retragere va fi notificata Ministerului Afacerilor Externe al Regatului Tarilor de Jos. Efectul rezervei va inceta in prima zi a celei de-a treia luni calendaristice dupa aceasta notificare.
    Art. 29
    Orice stat contractant va indica Ministerului Afacerilor Externe al Regatului Tarilor de Jos, fie in momentul depunerii instrumentului sau de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare, fie ulterior, autoritatile prevazute la art. 3, 4 si 16.
    El va notifica, daca este cazul, in aceleasi conditii:
    a) declaratiile vizate la art. 5, 9, 16, 24, 25, 26 si 33;
    b) orice retragere si orice modificare a numirilor si declaratiilor mentionate mai sus;
    c) retragerea oricaror rezerve.
    Art. 30
    Formulele-model anexate la prezenta conventie vor putea fi amendate prin decizia Comisiei speciale la care vor fi invitate toate statele contractante si toate statele membre ale Conferintei de la Haga si care va fi convocata de catre secretarul general al Conferintei de la Haga. Propunerea de amendare a formulelor va trebui inclusa pe ordinea de zi care va fi anexata convocarii.
    Amendarile vor fi adoptate de Comisia speciala cu majoritatea statelor contractante prezente si care iau parte la vot. Ele vor intra in vigoare pentru toate statele contractante in prima zi a celei de-a saptea luni dupa data la care secretarul general al Conferintei de la Haga le va comunica tuturor statelor contractante.
    In cursul termenului prevazut la alineatul precedent, orice stat contractant va putea notifica in scris Ministerului Afacerilor Externe al Regatului Tarilor de Jos ca intelege sa faca o rezerva la acest amendament. Statul care va face o asemenea rezerva va fi tratat, in ceea ce priveste acest amendament, ca si cum nu ar fi parte la prezenta conventie, pana cand rezerva va fi retrasa.

    CAP. 6
    Clauze finale

    Art. 31
    Conventia este deschisa semnarii statelor care erau membre ale Conferintei de Drept International Privat de la Haga la cea de-a XIV-a sesiune, precum si statelor nemembre, invitate la elaborarea sa.
    Ea va fi ratificata, acceptata sau aprobata, iar instrumentele de ratificare, de acceptare sau de aprobare vor fi depuse la Ministerul Afacerilor Externe al Regatului Tarilor de Jos.
    Art. 32
    Orice alt stat va putea adera la conventie.
    Instrumentul de aderare va fi depus la Ministerul Afacerilor Externe al Regatului Tarilor de Jos.
    Aderarea nu va avea efecte decat in raporturile dintre statul aderant si statele contractante care nu au ridicat obiectii in ceea ce priveste conventia, in termen de 12 luni de la primirea notificarii prevazute la pct. 2 al art. 36. O asemenea obiectie ar putea fi ridicata, de asemenea, de orice stat membru in momentul ratificarii, acceptarii sau aprobarii conventiei, ulterior aderarii. Aceste obiectii vor fi notificate Ministerului Afacerilor Externe al Regatului Tarilor de Jos.
    Art. 33
    Orice stat, in momentul semnarii, ratificarii, acceptarii, aprobarii sau aderarii, va putea declara ca prezenta conventie se va extinde la ansamblul teritoriilor pe care le reprezinta pe plan international sau asupra unuia ori mai multora dintre acestea. Aceasta declaratie va avea efect in momentul in care conventia intra in vigoare pentru acel stat.
    Aceasta declaratie, precum si toate extensiile ulterioare vor fi notificate Ministerului Afacerilor Externe al Regatului Tarilor de Jos.
    Art. 34
    Conventia va intra in vigoare in prima zi a celei de-a treia luni calendaristice dupa depunerea celui de-al treilea instrument de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare prevazut la art. 31 si 32.
    Apoi, conventia va intra in vigoare:
    1. pentru fiecare stat care ratifica, accepta, aproba sau adera dupa prima zi din a treia luna calendaristica, dupa depunerea instrumentului sau de ratificare, de acceptare, de aprobare sau de aderare;
    2. pentru teritoriile sau unitatile teritoriale asupra carora conventia a fost extinsa conform art. 26 sau 33, in prima zi a celei de-a treia luni calendaristice dupa notificarea vizata in aceste articole.
    Art. 35
    Conventia va avea o durata de 5 ani incepand cu intrarea sa in vigoare conform art. 34 primul alineat, chiar si pentru statele care au ratificat-o, au acceptat-o, au aprobat-o sau care au aderat la aceasta ulterior.
    Conventia va fi reinnoita tacit din 5 ani in 5 ani, cu exceptia denuntarii.
    Denuntarea va fi notificata cu cel putin 6 luni inainte de expirarea termenului de 5 ani Ministerului Afacerilor Externe al Regatului Tarilor de Jos. Ea se va putea limita la anumite teritorii sau unitati teritoriale la care se aplica conventia.
    Denuntarea nu va avea efect decat in ceea ce priveste statul care a notificat-o. Conventia ramane in vigoare pentru celelalte state contractante.
    Art. 36
    Ministerul Afacerilor Externe al Regatului Tarilor de Jos va notifica statelor membre ale Conferintei de la Haga, precum si statelor care au aderat conform dispozitiilor art. 32:
    1. semnarile, ratificarile, acceptarile si aprobarile vizate de art. 31;
    2. aderarile si obiectiile (rezervele) la aderari vizate de art. 32;
    3. data la care conventia intra in vigoare conform dispozitiilor art. 34;
    4. declaratiile mentionate la art. 26 si 33;
    5. rezervele si retragerea rezervelor prevazute la art. 28 si 30;
    6. comunicarile notificate in aplicarea art. 29;
    7. denuntarile vizate la art. 35.
    Ca urmare, subsemnatii legal autorizati, am semnat prezenta conventie.
    Incheiata la Haga la 25 octombrie 1980, in limba franceza si engleza, ambele texte avand valoare egala, intr-un singur exemplar care va fi depus la arhivele Guvernului Regatului Tarilor de Jos, o copie certificata fiind transmisa, pe cale diplomatica, fiecarui stat membru al Conferintei de Drept International Privat de la Haga la cea de-a XIV-a sesiune, precum si tuturor statelor care au participat la elaborarea prezentei conventii cu prilejul acestei sesiuni.

    ANEXA 1

                                  FORMULA
de transmitere a cererii de asistenta judiciara

    Conventie privind facilitarea accesului international la justitie, semnata la Haga la 25 octombrie 1980

 __________________________________________________
| Identitatea si adresa   | Identitatea si adresa  |
| autoritatii expeditoare | autoritatii destinatare|
|                         |                        |
|                         |                        |
|                         |                        |
|                         |                        |
|                         |                        |
|                         |                        |
|                         |                        |
|                         |                        |
|_________________________|________________________|

    Subscrisa autoritate expeditoare are onoarea sa transmita autoritatii centrale destinatare cererea de asistenta judiciara anexata la prezenta, precum si anexa la aceasta (declaratia privind situatia economica a solicitantului), in conformitate cu cap. I din conventia mentionata.

    Eventuale observatii referitoare la cerere si la declaratie:

    Alte observatii:

    Intocmita la ..................... la data de .............

    Semnatura si/sau sigiliul

    ANEXA 1
    la formula

                     CERERE DE ASISTENTA JUDICIARA

    Conventie privind facilitarea accesului international la justitie, semnata la Haga la 25 octombrie 1980

    1. Numele si adresa solicitantului de asistenta judiciara
    2. Jurisdictia unde litigiul a fost sau trebuia introdus (daca se cunoaste)
    3. a) Obiectul/obiectele litigiului; valoarea litigiului, dupa caz
    b) Dupa caz, enumerarea pieselor justificative referitoare la litigiul introdus sau avut in vedere*)
    c) Numele si adresa partii adverse*)
    4. Intarzieri si date referitoare la litigiu, antrenand consecinte juridice pentru solicitant, care justifica o urgenta speciala in ceea ce priveste tratarea cererii
    5. Orice alte informatii utile
    6. intocmita la .................. in data de ............
    7. Semnatura solicitantului
------------
    *) Radiati mentiunile inutile.

    ANEXA 1
    la cererea de asistenta judiciara

           Declaratie privind situatia economica a solicitantului

    I. Situatia personala:
    8. numele (numele de fata, daca este cazul)
    9. prenumele
    10. data si locul nasterii
    11. nationalitatea
    12. a) domiciliul permanent (din ce data)
    b) domiciliul anterior (de cand si pana cand)
    13. starea civila [celibatar(a), casatorit(a), vaduv(a), divortat(a), despartit(a)]
    14. numele si prenumele sotului/sotiei
    15. numele, prenumele si data nasterii copiilor aflati in sarcina solicitantului
    16. alte persoane aflate in sarcina solicitantului
    17. informatii complementare asupra situatiei familiale

    II. Situatia financiara:
    18. activitatea profesionala
    19. denumirea si adresa angajatorului sau ale locului de exercitare a activitatii profesionale
    20. venitul solicitantului, al sotiei/sotului, al persoanelor aflate in sarcina solicitantului:
    a) tratamente, salarii (inclusiv avantaje in natura)
    b) pensii de varsta, pensii de invaliditate, pensii alimentare, rente, rente viagere
    c) alocatii de somaj
    d) venituri din profesii nesalarizate
    e) venituri si capitaluri mobiliare
    f) venituri funciare si imobiliare
    g) alte surse de venit
    21. bunuri imobiliare ale solicitantului, ale sotiei/sotului, ale persoanelor aflate in sarcina solicitantului
    (se vor mentiona valorile si sarcinile)
    22. alte bunuri ale solicitantului, ale sotiei/sotului, ale persoanelor aflate in sarcina solicitantului
    (titluri, participatii, creante, conturi bancare, fonduri de comert etc.)
    23. datorii si alte obligatii ale solicitantului, ale sotiei/sotului, ale persoanelor aflate in sarcina solicitantului:
    a) imprumuturi (mentionati natura, suma ramasa de plata si rambursarile anuale/lunare)
    b) obligatiile alimentare (mentionati sumele lunare)
    c) chirii (inclusiv costul incalzirii, electricitatii, gazelor si apei)
    d) alte obligatii periodice
    24. impozitele pe venit si contributiile la securitatea sociala in anul precedent
    25. observatiile solicitantului
    26. dupa caz, enumerarea documentelor justificative
    27. Subsemnatul, cunoscand consecintele penale ale unei declaratii false, certific pe onoarea mea ca prezenta declaratie este completa si exacta.
    28. Intocmita la ..............................
                               (locul)
    29. In data de .....................
    30. ................................
          (semnatura solicitantului)



SmartCity5

COMENTARII la Legea 215/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 215 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu