Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 209 din 27 mai 2004

pentru acceptarea unor amendamente adoptate prin rezolutii de catre Organizatia Maritima Internationala la Londra la 24 mai 2002 si, respectiv, la 12 decembrie 2002, la anexa la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, amendata

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 517 din  9 iunie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se accepta Amendamentele la anexa la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, amendata, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.123 (75) a Comitetului Securitatii Maritime la Londra la 24 mai 2002.
    Art. 2
    Se accepta Amendamentele la anexa la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, amendata, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.134 (76) a Comitetului Securitatii Maritime la Londra la 12 decembrie 2002.
    Art. 3
    Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va lua masurile necesare in vederea punerii in aplicare a amendamentelor prevazute la art. 1 si 2.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 14 aprilie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 3 mai 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                        p. PRESEDINTELE SENATUI,
                            DAN MIRCEA POPESCU

                         REZOLUTIA MSC.123 (75)*)
                         (adoptata la 24 mai 2002)

    *) Traducere.

                         ADOPTAREA AMENDAMENTELOR
la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, amendata

    Comitetul Securitatii Maritime,
    amintind art. 28(b) din Conventia privind crearea Organizatiei Maritime Internationale referitor la functiile Comitetului,
    amintind si art. VIII(b) din Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare (denumita in continuare Conventia) referitor la procedura de amendare aplicabila anexei la Conventie, cu exceptia prevederilor cap. I al acesteia,
    luand in considerare, la cea de-a 75-a sesiune a sa, amendamentele la Conventie, propuse si difuzate in conformitate cu art. VIII(b)(i) la aceasta,
    1. adopta, in conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Conventie, amendamentele la Conventie, al caror text este dat in anexa la prezenta rezolutie;
    2. stabileste, in conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Conventie, ca amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 iulie 2003, cu exceptia cazului in care, inainte de aceasta data, mai mult de o treime din guvernele contractante la Conventie sau guvernele contractante ale caror flote comerciale reprezinta in total cel putin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiectiile lor la aceste amendamente;
    3. invita guvernele contractante la Conventie sa noteze ca, in conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Conventie, amendamentele vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2004, dupa acceptarea lor in conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
    4. solicita secretarului general, in conformitate cu art. VIII(b)(v) din Conventie, sa transmita tuturor guvernelor contractante la Conventie copii certificate ale prezentei rezolutii si ale textului amendamentelor continute in anexa;
    5. solicita in plus secretarului general sa transmita copii ale acestei rezolutii si ale anexei la aceasta membrilor Organizatiei care nu sunt guverne contractante la Conventie.

    ANEXA 1
    la Rezolutia MSC.123 (75)

                                 AMENDAMENTE
la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, amendata

    CAP. 4
    Radiocomunicatii

    REGULA 1
    Aplicare

    1. Paragrafele 3, 4, 5, 6 si 7 se elimina.
    2. Paragraful 8 existent se renumeroteaza ca paragraful 3.

    REGULA 3
    Scutiri

    3. Cuvantul "; sau" de la sfarsitul paragrafului 2.1 se inlocuieste cu punct (.).
    4. Paragraful 2.3 se elimina.

    REGULA 4
    Cerinte functionale

    5. In paragraful 1.6, referirea la "V/12(g) si (h)" se inlocuieste cu "V/19.2.3.2".

    REGULA 7
    Echipament radio: Generalitati

    6. Paragrafele 2, 3 si 4 se elimina.
    7. Paragraful 5 existent se renumeroteaza ca paragraful 2.

    REGULA 12
    Ascultarea

    8. Paragraful 4 se elimina.

    REGULA 14
    Standarde de performanta

    9. In paragraful 1, la a doua propozitie, se elimina cuvintele "Sub rezerva paragrafului 2".
    10. Paragraful 2 se elimina.

    CAP. 5
    Siguranta navigatiei

    REGULA 21
    Codul international de semnale

    11. Titlul regulii se inlocuieste cu urmatorul text:
    "Codul international de semnale si Manualul IAMSAR"
    12. Paragraful existent se numeroteaza ca paragraful 1.
    13. Se adauga un nou paragraf 2:
    "2. Toate navele trebuie sa aiba o copie actualizata a vol. III din Manualul international pentru cautare si salvare aeronautica si maritima (Manualul IAMSAR)."

    CAP. 6
    Transportul de marfuri

    REGULA 2
    Informatia asupra marfii

    14. In paragraful 2.3 existent, cuvintele "regulii VII/2" se inlocuiesc cu cuvintele "Codului IMDG, asa cum s-a definit in regula VII/1.1".

    REGULA 5
    Arimare si siguranta

    15. In paragraful 1 existent, cuvintele "Marfa si unitatile de marfa" se inlocuiesc cu cuvintele "Marfa, unitatile de marfa si unitatile de transport marfa".
    16. In paragraful 2 existent, cuvintele "marfa transportata in unitatea de marfa" se inlocuiesc cu cuvintele "marfa, unitatile de marfa si unitatile de transport marfa".
    17. In paragraful 4 existent, cuvintele "unitatile de marfa" se inlocuiesc cu cuvintele "unitatile de marfa si unitatile de transport marfa" (in doua locuri).
    18. In paragraful 5 existent, cuvantul "Containere" se inlocuieste cu cuvintele "Containerele de transport" si la ultimul rand, dupa "(CSC)", la sfarsitul frazei, se adauga cuvintele "asa cum a fost amendata".
    19. Paragraful 6 existent se inlocuieste cu urmatorul text:
    "Toate marfurile, altele decat marfurile solide si lichide in vrac, unitatile de marfa si unitatile de transport marfa trebuie sa fie incarcate, arimate si asigurate pe toata durata voiajului, in conformitate cu Manualul de asigurare a marfii, aprobat de Administratie. La navele cu incaperi ro-ro, asa cum au fost definite in regula II-2/3.41, asigurarea tuturor acestor marfuri, unitati de marfa si unitati de transport marfa, in conformitate cu Manualul de asigurare a marfii, trebuie sa fie efectuata inainte ca nava sa paraseasca dana. Manualul de asigurare a marfii trebuie intocmit la un standard cel putin echivalent cu instructiunile relevante elaborate de Organizatie."

    REGULA 6
    Conditii de acceptare pentru transportul marfurilor

    20. In paragraful 3 existent, cuvintele "regulii VII/2" se inlocuiesc cu cuvintele "Codului IMDG, asa cum s-a definit in regula VII/1.1".

    CAP. 7
    Transportul marfurilor periculoase

    21. Partea A existenta se inlocuieste cu urmatoarea noua parte A si partea A-1:
    "PARTEA A
    Transportul marfurilor periculoase sub forma ambalata

    REGULA 1
    Definitii

    In sensul acestui capitol, daca nu se prevede in mod expres altfel:
    1. Codul IMDG inseamna Codul maritim international pentru marfuri periculoase (IMDG), adoptat de Comitetul Securitatii Maritime al Organizatiei prin Rezolutia MSC.122 (75), asa cum poate fi amendat de Organizatie, cu conditia ca aceste amendamente sa fie adoptate, sa intre in vigoare si sa aiba efect conform prevederilor art. VIII din prezenta Conventie referitor la procedurile de amendare aplicabile anexei, cu exceptia cap. I.
    2. Marfuri periculoase inseamna substante, materiale si produse incluse in Codul IMDG.
    3. Forma ambalata inseamna forma de ambalare specificata in Codul IMDG.

    REGULA 2
    Aplicare

    1. Daca nu se prevede in mod expres altfel, aceasta parte se aplica transportului de marfuri periculoase sub forma ambalata la bordul tuturor navelor carora li se aplica prezentele reguli si la bordul navelor de marfa cu un tonaj brut mai mic de 500.
    2. Prevederile acestei parti nu se aplica proviziilor si echipamentelor navei.
    3. Transportul marfurilor periculoase sub forma ambalata este interzis daca nu se face in conformitate cu prevederile acestui capitol.
    4. Suplimentar fata de prevederile acestei parti, fiecare guvern contractant trebuie sa emita sau sa determine emiterea instructiunilor detaliate privind interventia si primul ajutor medical acordat in caz de urgenta, cerute in cazul incidentelor care implica marfuri periculoase sub forma ambalata, tinandu-se seama de instructiunile elaborate de Organizatie.

    REGULA 3
    Cerinte pentru transportul marfurilor periculoase

    Transportul marfurilor periculoase sub forma ambalata trebuie sa corespunda prevederilor relevante ale Codului IMDG.

    REGULA 4
    Documente

    1. In toate documentele privind transportul pe mare al marfurilor periculoase sub forma ambalata trebuie folosita denumirea tehnica a acestora (nu se vor folosi doar denumirile comerciale) si descrierea corecta trebuie facuta in conformitate cu clasificarea mentionata in Codul IMDG.
    2. Documentele de transport intocmite de expeditor trebuie sa includa sau sa fie insotite de un certificat sau o declaratie semnate care sa ateste ca marfa de expediat este corect ambalata, marcata, etichetata sau are afise aplicate corect, dupa caz, si ca ea corespunde conditiilor cerute pentru transport.
    3. Persoana/persoanele responsabila/responsabile cu ambalarea/incarcarea marfurilor periculoase intr-o unitate de transport marfa trebuie sa dea un certificat de ambalare semnat pentru container/vehicul, in care se mentioneaza ca marfa a fost corect ambalata si asigurata in unitate si ca s-au respectat toate cerintele aplicabile pentru acest transport. Acest certificat poate face parte din documentul mentionat la paragraful 2.
    4. In cazul in care exista un motiv de a suspecta faptul ca o unitate de transport marfa, in care sunt ambalate marfuri periculoase, nu respecta cerintele paragrafului 2 sau 3 ori in cazul in care nu se prezinta un certificat de ambalare pentru container/vehicul, unitatea de transport marfa nu se accepta pentru imbarcare.
    5. Fiecare nava care transporta marfuri periculoase sub forma ambalata trebuie sa aiba o lista speciala sau un manifest de marfuri care, in conformitate cu clasificarea mentionata in Codul IMDG, sa cuprinda marfurile periculoase aflate la bord si amplasarea lor. In locul acestei liste speciale sau manifest se poate utiliza un plan detaliat de incarcare, care identifica dupa clase si indica locul de amplasare a tuturor marfurilor periculoase la bord. Inaintea plecarii, o copie a unuia dintre aceste documente se va prezenta persoanei sau organizatiei desemnate de autoritatea statului portului.

    REGULA 5
    Manualul de asigurare a marfii

    Marfa, unitatile de marfa si unitatile de transport marfa trebuie sa fie incarcate, arimate si asigurate pe toata durata voiajului, in conformitate cu Manualul de asigurare a marfii, aprobat de Administratie. Manualul de asigurare a marfii trebuie sa fie intocmit la un standard cel putin echivalent cu instructiunile elaborate de Organizatie.

    REGULA 6
    Raportarea incidentelor care implica marfuri periculoase

    1. Cand are loc un incident care implica sau risca sa implice pierderea peste bord a unor marfuri periculoase sub forma ambalata, comandantul sau alta persoana responsabila pentru nava trebuie sa raporteze imediat particularitatile acestui incident si cat mai pe larg posibil autoritatii celui mai apropiat stat riveran. Raportul va fi intocmit pe baza principiilor generale si a instructiunilor elaborate de Organizatie.
    2. In cazul in care o nava aflata in situatia din paragraful 1 este abandonata sau in cazul in care raportul privind o astfel de nava este incomplet sau imposibil de obtinut, compania, asa cum s-a definit in regula IX/1.2, trebuie sa-si asume cat se poate mai mult din obligatiile ce revin comandantului prin aceasta regula.

    PARTEA A-1
    Transportul marfurilor periculoase solide in vrac

    REGULA 7
    Definitii

    Marfuri periculoase solide in vrac inseamna orice materiale, altele decat cele lichide sau gazoase, care se compun dintr-o combinatie de particule, granule sau orice bucati mai mari de material, avand in general o compozitie uniforma, care sunt incluse in Codul IMDG si incarcate direct in spatiile de marfa ale unei nave fara intermediul vreunei forme de ambalare si care includ astfel de materiale incarcate intr-o barja de pe o nava port-barja.

    REGULA 7-1
    Aplicare

    1. Daca nu se prevede in mod expres altfel, aceasta parte se aplica transportului de marfuri periculoase solide in vrac de la bordul tuturor navelor carora li se aplica prezentele reguli si de la bordul navelor de marfa cu un tonaj brut mai mic de 500.
    2. Transportul marfurilor periculoase solide in vrac este interzis daca nu se face in conformitate cu prevederile acestei parti.
    3. Suplimentar fata de prevederile acestei parti, fiecare guvern contractant trebuie sa emita sau sa determine emiterea instructiunilor detaliate privind transportul in siguranta al marfurilor periculoase solide in vrac, care trebuie sa includa instructiunile cu privire la interventia si primul ajutor medical acordat in caz de urgenta, cerute in cazul incidentelor care implica marfuri periculoase in vrac, tinandu-se seama de instructiunile elaborate de Organizatie.

    REGULA 7-2
    Documente

    1. In toate documentele referitoare la transportul pe mare al marfurilor periculoase solide in vrac trebuie folosita denumirea tehnica a acestora (nu se vor folosi doar denumirile comerciale).
    2. Fiecare nava care transporta marfuri periculoase solide in vrac trebuie sa aiba o lista speciala sau un manifest de marfuri care sa cuprinda marfurile periculoase aflate la bord si locul lor de amplasare. In locul acestei liste speciale sau manifest se poate utiliza un plan detaliat de incarcare, care identifica dupa clase si indica locul de amplasare a tuturor marfurilor periculoase la bord. Inaintea plecarii, o copie a unuia dintre aceste documente se va prezenta persoanei sau organizatiei desemnate de autoritatea statului portului.

    REGULA 7-3
    Cerinte de arimare si separare a marfii

    1. Marfurile periculoase solide in vrac trebuie sa fie incarcate si arimate in mod corespunzator si in siguranta, tinandu-se seama de natura marfurilor. Marfurile incompatibile trebuie sa fie separate unele de altele.
    2. Marfurile periculoase solide in vrac susceptibile de incalzire sau combustie spontana nu trebuie sa fie transportate, in afara de cazul in care au fost luate masurile adecvate pentru reducerea la minim a posibilitatii de izbucnire a incendiului.
    3. Marfurile periculoase solide in vrac care emana vapori periculosi trebuie sa fie depozitate intr-o incapere de marfa bine ventilata.

    REGULA 7-4
    Raportarea incidentelor care implica marfuri periculoase

    1. Cand are loc un incident care implica sau risca sa implice pierderea peste bord a unor marfuri periculoase solide in vrac, comandantul sau alta persoana responsabila pentru nava trebuie sa raporteze particularitatile acestui incident imediat si cat mai pe larg posibil autoritatii celui mai apropiat stat riveran. Raportul va fi intocmit pe baza principiilor generale si a instructiunilor elaborate de Organizatie.
    2. In cazul in care o nava aflata in situatia mentionata la paragraful 1 este abandonata sau in cazul in care raportul privind o astfel de nava este incomplet sau imposibil de obtinut, compania, asa cum s-a definit in regula IX/1.2, trebuie sa-si asume cat se poate mai mult din obligatiile ce ii revin comandantului prin prezenta regula."

    PARTEA D
    Cerinte speciale pentru transportul sub forma ambalata la bordul navelor a combustibilului nuclear iradiat, plutoniului si deseurilor cu un inalt grad de radioactivitate

    REGULA 14
    Definitii

    22. Paragraful 2 existent se inlocuieste cu urmatorul text:
    "2. Marfa INF inseamna combustibil nuclear iradiat, plutoniu si deseuri cu un inalt grad de radioactivitate, transportate sub forma ambalata ca marfuri, in conformitate cu clasa 7 din Codul IMDG."
    23. Paragraful 6 existent se elimina.

    APENDICE
    Certificate

    - Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranta pentru nava de pasageri (formular P)
    24. In sectiunea 3, punctele 7 si 8 impreuna cu notele de subsol aferente se elimina.
    - Lista echipamentului pentru Certificatul de siguranta radio pentru nava de marfa (formular R)
    25. In sectiunea 2, punctele 7 si 8 impreuna cu notele de subsol aferente se elimina.
    26. Sectiunea 4 se elimina.

                         REZOLUTIA MSC.134 (76)*)
                     (adoptata la 12 decembrie 2002)

    *) Traducere.

                         ADOPTAREA AMENDAMENTELOR
la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, amendata

    Comitetul Securitatii Maritime,
    amintind art. 28(b) din Conventia privind crearea Organizatiei Maritime Internationale referitor la functiile Comitetului,
    amintind si art. VIII(b) din Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare (SOLAS) (denumita in continuare Conventia) referitor la procedura de amendare aplicabila anexei la Conventie, cu exceptia prevederilor cap. I al acesteia,
    luand in considerare, la cea de-a 76-a sesiune a sa, amendamentele la Conventie, propuse si difuzate in conformitate cu art. VIII(b)(i) la aceasta,
    1. adopta, in conformitate cu art. VIII(b)(iv) din Conventie, amendamentele la Conventie, al caror text este dat in anexa la prezenta rezolutie;
    2. stabileste, in conformitate cu art. VIII(b)(vi)(2)(bb) din Conventie, ca amendamentele se vor considera ca fiind acceptate la 1 ianuarie 2004, cu exceptia cazului in care, inainte de aceasta data, mai mult de o treime din guvernele contractante la Conventie sau guvernele contractante ale caror flote comerciale reprezinta in total cel putin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiectiile lor la aceste amendamente;
    3. invita guvernele contractante la Conventie sa noteze ca, in conformitate cu art. VIII(b)(vii)(2) din Conventie, amendamentele vor intra in vigoare la 1 iulie 2004 dupa acceptarea lor, in conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
    4. solicita secretarului general, in conformitate cu art. VIII(b)(v) din Conventie, sa transmita tuturor guvernelor contractante la Conventie copii certificate ale prezentei rezolutii si ale textului amendamentelor continute in anexa;
    5. solicita in plus secretarului general sa transmita copii ale acestei rezolutii si ale anexei la aceasta membrilor Organizatiei care nu sunt guverne contractante la Conventie.

    ANEXA 1
    la Rezolutia MSC.134 (76)

                                 AMENDAMENTE
la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, amendata

    CAP. 2-1
    Constructie - structura, compartimentare si stabilitate, masini si instalatii electrice

    PARTEA A-1
    Structura navelor

    1. Urmatoarea noua regula 3-6 se adauga dupa regula 3-5 existenta:
    "REGULA 3-6
    Accesul la si in spatiile din zona de marfa a petrolierelor si vrachierelor

    1. Aplicare
    1.1. Cu exceptia celor prevazute la paragraful 1.2, aceasta regula se aplica petrolierelor cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500 si vrachierelor, asa cum s-a definit in regula IX/1, cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 20.000, construite la 1 ianuarie 2005 sau dupa aceasta data.
    1.2. Petrolierele cu un tonaj brut mai mare sau egal cu 500, construite la 1 octombrie 1994 sau dupa aceasta data, dar inainte de 1 ianuarie 2005, trebuie sa corespunda prevederilor regulii II-1/12-2 adoptate prin Rezolutia MSC.27 (61).

    2. Mijloacele de acces in spatiile din zona de marfa si in alte spatii
    2.1. Fiecare spatiu din zona de marfa trebuie sa fie prevazut cu mijloace de acces permanente pentru a se putea, pe intreaga durata de viata a navei, sa se efectueze inspectii generale si amanuntite, precum si masuratori de grosime la elementele structurale ale navei, de catre Administratie si companie, asa cum s-a definit in regula IX/1, si de catre personalul navei si alte persoane, daca este necesar. Aceste mijloace trebuie sa corespunda cerintelor paragrafului 5 si Prevederilor tehnice pentru mijloacele de acces pentru inspectii, adoptate de Comitetul Securitatii Maritime prin Rezolutia MSC.133 (76), asa cum pot fi amendate de Organizatie, cu conditia ca aceste amendamente sa fie adoptate, sa intre in vigoare si sa aiba efect in conformitate cu prevederile art. VIII din prezenta Conventie cu privire la procedurile de amendare aplicabile anexei, cu exceptia cap. I.
    2.2. Daca un mijloc de acces permanent poate fi susceptibil de deteriorare in timpul operatiunilor normale de incarcare si descarcare sau daca nu este posibila in practica instalarea mijloacelor permanente de acces, Administratia poate autoriza, in locul acestora, utilizarea mijloacelor de acces mobile sau portabile, asa cum s-a specificat in Prevederile tehnice, cu conditia ca mijloacele de fixare, asamblare, suspendare sau sustinere a mijloacelor portabile de acces sa faca parte permanent din structura navei. Intregul echipament portabil trebuie sa poata fi imediat instalat sau desfasurat de personalul navei.
    2.3. Constructia si materialele tuturor mijloacelor de acces si dispozitivelor lor de fixare de structura navei trebuie sa fie considerate satisfacatoare de catre Administratie. Mijloacele de acces trebuie sa fie inspectate inainte de a fi utilizate pentru efectuarea inspectiilor in conformitate cu regula I/10 sau in paralel cu acestea.

    3. Accesul in siguranta la magaziile de marfa, tancurile de marfa, tancurile de balast si in alte spatii
    3.1. Accesul in siguranta la magaziile de marfa, coferdamuri, tancurile de balast, tancurile de marfa si in alte spatii din zona de marfa trebuie sa se faca direct de pe puntea deschisa si astfel incat sa asigure inspectarea completa a acestor spatii. Accesul in siguranta in spatiile dublului fund se poate face printr-un compartiment de pompe, coferdam adanc, tunel de tubulaturi, magazie de marfa, spatiu din dublu corp sau printr-un compartiment similar care nu este destinat transportului de hidrocarburi sau marfurilor periculoase.
    3.2. Tancurile si peretii lor, cu lungimea mai mare sau egala cu 35 m, trebuie sa fie prevazute cu cel putin doua guri si scari de acces, in masura in care este posibil. Tancurile cu lungimea mai mica de 35 m trebuie sa fie deservite de cel putin o gura si o scara de acces. Daca un tanc este compartimentat de unul sau mai multi pereti diafragma sau obstacole similare care nu permit mijloace de acces imediat la alte parti din tanc, trebuie instalate cel putin doua guri si scari de acces.
    3.3. Fiecare magazie de marfa trebuie sa fie prevazuta cu cel putin doua mijloace de acces, in masura in care este posibil. In general, aceste mijloace de acces trebuie sa fie dispuse in diagonala, de exemplu o intrare de acces in babord, langa peretele prova, si alta in tribord, langa peretele pupa.

    4. Manualul de acces la structura navei
    4.1. Mijloacele de acces ale unei nave, care permit efectuarea inspectiilor generale si amanuntite si a masuratorilor de grosime, trebuie sa fie descrise in Manualul de acces la structura navei, aprobat de Administratie, a carui copie actualizata trebuie pastrata la bord. Pentru fiecare spatiu din zona de marfa, Manualul de acces la structura navei trebuie sa includa urmatoarele:
    1. planuri, care sa prezinte mijloacele de acces la spatiul respectiv, impreuna cu specificatiile tehnice si dimensiunile corespunzatoare;
    2. planuri, care sa prezinte mijloacele de acces in interiorul fiecarui spatiu, care sa permita efectuarea unei inspectii generale, impreuna cu specificatiile tehnice si dimensiunile corespunzatoare. Aceste planuri trebuie sa indice de unde poate fi inspectata fiecare zona din spatiu;
    3. planuri, care sa prezinte mijloacele de acces in interiorul fiecarui spatiu, care sa permita efectuarea inspectiilor amanuntite, impreuna cu specificatiile tehnice si dimensiunile corespunzatoare. Planurile trebuie sa indice pozitiile zonelor critice ale structurii, daca mijloacele de acces sunt permanente sau portabile si de unde poate fi inspectata fiecare zona;
    4. instructiuni pentru inspectarea si mentinerea rezistentei structurale a tuturor mijloacelor de acces si a dispozitivelor de fixare, tinandu-se seama de o eventuala atmosfera corosiva din interiorul spatiului respectiv;
    5. instructiuni de utilizare in siguranta a plutelor pneumatice la efectuarea inspectiilor amanuntite si a masuratorilor de grosime;
    6. instructiuni privind instalarea si utilizarea in siguranta a mijloacelor de acces portabile;
    7. un inventar al tuturor mijloacelor de acces portabile; si
    8. evidente ale inspectiilor periodice si operatiunilor de intretinere a mijloacelor de acces ale navei.
    4.2. In sensul acestei reguli, expresia "zone critice ale structurii" reprezinta locurile care, prin calcul, au fost identificate ca trebuie supravegheate continuu sau care, in urma analizei istoricului exploatarii navelor similare sau surori, au fost identificate a fi predispuse la fisurare, flambare, deformare sau coroziune, care ar putea slabi rezistenta structurala a navei.

    5. Specificatii tehnice generale
    5.1. Deschiderile orizontale de acces, gurile de incarcare sau gurile de vizitare orizontale trebuie sa aiba dimensiuni suficiente pentru a permite unei persoane purtand un aparat de respiratie autonom cu aer si un echipament de protectie sa urce sau sa coboare orice scara fara sa fie incomodata si, de asemenea, sa permita ridicarea cu usurinta a unei persoane ranite din partea cea mai de jos a spatiului considerat. Dimensiunile minime ale acestor deschideri libere nu trebuie sa fie mai mici de 600 mm x 600 mm. Daca accesul la o magazie de marfa se face prin gura de magazie, capatul superior al scarii trebuie sa fie situat cat mai aproape posibil de rama gurii de magazie. Ramele de acces ale gurii de magazie, cu o inaltime mai mare de 900 mm, trebuie sa aiba de asemenea trepte, la exterior, in corespondenta cu scara.
    5.2. Deschiderile verticale de acces sau gurile de vizitare verticale, din peretii diafragma, varange, carlingi si coaste intarite care permit traversarea spatiului pe toata lungimea si latimea sa, trebuie sa aiba dimensiunile minime de 600 mm x 800 mm si sa fie situate la o inaltime de cel mult 600 mm de la invelisul fundului spatiului, cu exceptia cazului in care sunt prevazute gratare sau alte reazeme pentru picioare.
    5.3. Pentru petroliere mai mici de 5.000 tone deadweight, Administratia poate accepta, in cazuri speciale, dimensiuni mai mici pentru deschiderile mentionate la paragrafele 5.1 si 5.2, daca se poate demonstra, spre satisfactia Administratiei, ca este posibila trecerea prin acele deschideri sau evacuarea unei persoane ranite."

    PARTEA B
    Compartimentare si stabilitate

    REGULA 12-2
    Accesul in spatiile din zona de marfa a petrolierelor

    2. Regula 12-2 existenta se elimina.

    PARTEA C
    Instalatii de masini

    REGULA 31
    Comanda masinilor

    3. Dupa paragraful 2 al regulii se adauga un nou subparagraf 10:
    "10. sistemele de automatizare trebuie sa fie proiectate in asa fel incat acestea sa asigure ca semnalul de alarma privind pericolul ori iminenta incetinirii sau opririi sistemului de propulsie este dat la timp ofiterului de cart de pe puntea de comanda in vederea evaluarii conditiilor de navigatie in caz de urgenta. In special, sistemele de automatizare trebuie sa aiba o functie de comanda, supraveghere, semnalizare si alarmare si trebuie sa actioneze in siguranta pentru incetinirea sau oprirea sistemului de propulsie, dand ofiterului de cart de pe puntea de comanda posibilitatea de a interveni manual, cu exceptia cazurilor in care interventia manuala ar produce rapid defectarea totala a masinilor si/sau echipamentului de propulsie, de exemplu in cazul supraturatiei."

    CAP. 2-2
    Constructie - protectie contra incendiului, detectarea si stingerea incendiului

    REGULA 3
    Definitii

    4. La paragraful 20, se inlocuiesc cuvintele "regula VII/2" cu cuvintele "Codul IMDG, asa cum a fost definit in regula VII/1.1".

    REGULA 19
    Transportul marfurilor periculoase

    5. In tabelul 19.3, in coloanele verticale 7 si 8 (referitor la punctele de aprindere pentru marfuri periculoase din clasa 3), numerele "3.1.3.2" si, respectiv, "3.3" se inlocuiesc cu numarul "3".
    6. In tabelul 19.3, in coloana verticala 13 (referitor la clasa 5.2), caracterul "X" din randurile 15 (referitor la paragraful 3.10.1) si 16 (referitor la paragraful 3.10.2) se inlocuieste cu caracterul "X^16" si o noua nota 16 se adauga dupa cum urmeaza:
    "16) Conform prevederilor Codului IMDG, asa cum a fost amendat, arimarea marfurilor periculoase din clasa 5.2 sub punte sau in incaperile ro-ro inchise este interzisa."

    CAP. 3
    Mijloace si dispozitive de salvare

    REGULA 26
    Cerinte suplimentare pentru navele de pasageri ro-ro

    7. La sfarsitul paragrafului 1 se adauga urmatorul nou subparagraf 4:
    "4. inainte de 1 iulie 2004, trebuie sa corespunda prevederilor paragrafului 2.5 nu mai tarziu de data primei inspectii sau dupa aceasta data."
    8. La sfarsitul paragrafului 2 se adauga urmatorul nou subparagraf 5:
    "5. Plutele de salvare de la bordul navelor de pasageri ro-ro trebuie sa fie dotate cu un transponder radar, in numar de un transponder la fiecare patru plute de salvare. Transponderul trebuie sa fie montat in interiorul plutei de salvare astfel incat antena sa sa fie la mai mult de un metru deasupra nivelului marii atunci cand pluta de salvare este desfacuta, cu exceptia celui pentru plutele de salvare reversibile cu tenda, la care transponderul trebuie sa fie dispus astfel incat sa fie imediat accesibil supravietuitorilor si sa fie montat de acestia. Containerele plutelor de salvare prevazute cu transpondere trebuie sa fie marcate in mod vizibil."

    CAP. 12
    Masuri suplimentare de siguranta pentru vrachiere

    9. Urmatoarele noi reguli 12 si 13 se adauga dupa regula 11 existenta:
    "REGULA 12
    Detectoare de nivel al apei in spatiile de magazie, de balast si uscate

    (Aceasta regula se aplica vrachierelor, indiferent de data constructiei lor.)

    1. Vrachierele trebuie sa fie prevazute cu detectoare de nivel al apei dupa cum urmeaza:
        1. in fiecare magazie de marfa trebuie sa fie prevazute detectoare de nivel al apei care dau alarme sonore si vizuale, una atunci cand intr-o magazie nivelul apei ajunge deasupra dublului fund la o inaltime de 0,5 m si alta la o inaltime de cel putin 15% din inaltimea magaziei de marfa, dar nu mai mult de 2 m. La vrachierele la care se aplica regula 9.2 este necesara instalarea detectoarelor care declanseaza numai aceasta ultima alarma. Detectoarele de nivel al apei trebuie sa fie instalate la extremitatea pupa a magaziilor de marfa. In cazul in care magaziile de marfa sunt utilizate pentru apa de balast, poate fi instalat un dispozitiv de neutralizare a alarmei. Alarmele vizuale trebuie sa semnalizeze in mod distinct cele doua niveluri diferite de apa detectate in fiecare magazie;
        2. in orice tanc de balast situat in fata peretelui de coliziune prevazut de regula II-1/11 trebuie sa fie prevazute detectoare de nivel al apei care declanseaza o alarma sonora si vizuala in cazul in care lichidul din tanc atinge un nivel ce nu depaseste 10% din capacitatea tancului. Se poate instala un dispozitiv de neutralizare a alarmei care va fi activat atunci cand este utilizat tancul; si
        3. in orice spatiu, uscat sau gol, altul decat putul lantului, care are o parte ce se extinde in fata magaziei de marfa prova, trebuie sa fie prevazute detectoare de nivel al apei care declanseaza o alarma sonora si vizuala la un nivel al apei de 0,1 m deasupra puntii. Nu este necesar sa se prevada aceste alarme in spatiile inchise al caror volum nu depaseste 0,1% din deplasamentul volumetric maxim al navei.
    2. Alarmele sonore si vizuale specificate in paragraful 1 trebuie sa fie situate pe puntea de comanda.
    3. Vrachierele construite inainte de 1 iulie 2004 trebuie sa corespunda cerintelor acestei reguli cel mai tarziu la data inspectiei anuale, intermediare sau de reinnoire care se va efectua dupa 1 iulie 2004, si anume, la data la care de efectueaza prima dintre acestea.

    REGULA 13
    Disponibilitatea instalatiilor de santina

    (Aceasta regula se aplica vrachierelor, indiferent de data construirii lor.)

    1. La vrachiere, mijloacele de drenare si pompare a tancurilor de balast din fata peretelui de coliziune si santinele spatiilor uscate, care au o parte a lor ce se extinde in fata magaziei de marfa prova, trebuie sa poata fi puse in functiune dintr un spatiu inchis, imediat accesibil, la care se poate ajunge de pe puntea de comanda sau din postul de comanda al masinilor de propulsie fara traversarea puntii expuse de bord liber sau a puntilor expuse ale suprastructurii. Daca tubulaturile care deservesc aceste tancuri sau santine trec prin peretele de coliziune, se poate accepta ca valvulele sa fie puse in functiune prin dispozitive cu comanda de la distanta, in locul celor prevazute la regula II 1/11.4, cu conditia ca amplasarea acestor comenzi de valvule sa corespunda acestei reguli.
    2. Vrachierele construite inainte de 1 iulie 2004 trebuie sa corespunda cerintelor acestei reguli cel mai tarziu la data primei inspectii intermediare sau de reinnoire care se va efectua dupa 1 iulie 2004, dar in nici un caz mai tarziu de 1 iulie 2007."



SmartCity5

COMENTARII la Legea 209/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 209 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu