Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 206 din 11 noiembrie 1998

pentru aprobarea afilierii institutiei Avocatul Poporului la Institutul International al Ombudsmanului si la Institutul European al Ombudsmanului

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 445 din 23 noiembrie 1998


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se aproba afilierea institutiei Avocatul Poporului, ca membru cu drepturi depline, la Institutul International al Ombudsmanului, cu sediul la Alberta, Canada, si la Institutul European al Ombudsmanului, cu sediul la Innsbruck, Austria.
    Art. 2
    Sumele necesare pentru plata cotizatiilor anuale la aceste organizatii se asigura din bugetul institutiei Avocatul Poporului.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 29 septembrie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                        PRESEDINTELE SENATUI
                             PETRE ROMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 12 octombrie 1998, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                 p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                            ANDREI CHILIMAN

           STATUTUL INSTITUTULUI INTERNATIONAL AL OMBUDSMANULUI
                     - Adoptat in noiembrie 1992 -
                     - Amendat in octombrie 1996 -

    1. Denumirea
    Denumirea asociatiei este "Institutul International al Ombudsmanului" (I.I.O.).

    2. Sediul
    Sediul asociatiei se afla la Centrul de Drept al Universitatii din Alberta", 111th Street si 88th Avenue, Edmonton, Alberta. Asociatia poate infiinta si alte sucursale sau agentii in Canada ori in strainatate, in functie de necesitati, prin hotarare a Consiliului director.

    3. Stampila asociatiei
    Stampila asociatiei va avea forma stabilita de Consiliul director si va purta inscrise denumirea asociatiei, anul infiintarii sale, precum si cuvintele "Incorporated - Canada".

    3A. Limbile oficiale
    Limbile engleza, franceza si spaniola, precum si oricare alta limba pe care Consiliul director o considera necesara pentru promovarea scopurilor asociatiei si a intereselor membrilor acesteia vor fi limbile oficiale folosite in mod treptat de catre I.I.O. pentru desfasurarea activitatilor sale, inclusiv a operatiunilor curente, ca si pentru publicatii.

    4. Scopurile
    Scopurile asociatiei sunt:
    a) promovarea conceptului de ombudsman si a institutiei sale, precum si incurajarea dezvoltarii acesteia in intreaga lume;
    b) dezvoltarea si aplicarea de programe care sa permita schimbul de informatii si de experienta intre ombudsmanii din intreaga lume;
    c) dezvoltarea si aplicarea programelor educative pentru ombudsmani, pentru personalul acestora si pentru alte persoane interesate;
    d) incurajarea si sustinerea cercetarii si a studiilor in domeniul institutiei ombudsmanului;
    e) colectarea, stocarea si difuzarea informatiilor si a datelor cercetarilor cu privire la institutia ombudsmanului;
    f) acordarea de burse scolare, burse universitare, granturi si de alte forme de sprijin financiar pentru persoane din intreaga lume, in scopul incurajarii dezvoltarii conceptului de ombudsman, ca si pentru incurajarea studiului si cercetarii in domeniul institutiei ombudsmanului;
    g) planificarea, organizarea si supervizarea conferintelor internationale ale ombudsmanului;
    h) initierea altor actiuni considerate necesare pentru realizarea obiectivelor de mai sus.

    5. Calitatea de membru
    a) Asociatia are cinci categorii de membri: membri cu drept de vot, membri asociati, membri de onoare pe viata, biblioteci-membre si membri individuali.
    b) Membru cu drept de vot este institutia reprezentata de persoana care detine functia de ombudsman, indiferent de titulatura pe care aceasta o poarta (comisar parlamentar sau orice alta denumire), numita sau aleasa in baza unui act al legislativului, inclusiv o agentie pentru drepturile omului sau un ombudsman cu unica specializare, al carei rol consta in:
    (i) investigarea plangerilor adresate de orice persoana sau de un grup de persoane in legatura cu o decizie sau o recomandare, cu o actiune sau o omisiune savarsita in probleme de administratie de catre un functionar public, un angajat ori de catre un membru sau o comisie apartinand unui organ aflat in competenta sa;
    (ii) investigarea plangerilor indreptate impotriva departamentelor si a agentiilor guvernamentale sau cvasiguvernamentale;
    (iii) sarcina ca, in urma investigatiilor efectuate, sa faca recomandari catre organele aflate in competenta sa;
    (iv) exercitarea unei functii oficiale pe langa legislativ sau in numele acestuia, actionand independent fata de organele aflate in competenta sa;
    (v) prezentarea de rapoarte in fata legislativului, fie in mod direct, fie prin intermediul unui ministru, cu privire la rezultatele activitatilor sale sau cu privire la orice problema specifica rezultata din investigatiile efectuate, fara a include insa si persoana sau institutia cu unica specializare care
    (vi) are in competenta sa atat agentii publice, cat si organisme private sau se afla in competenta unui membru cu drept de vot, exceptand situatia in care Consiliul director da aprobare in acest sens, potrivit art. 5 g).
    b1) Drepturile si indatoririle membrilor cu drept de vot:
    (i) membrii cu drept de vot au dreptul de a participa la intreaga activitate a I.I.O. atat la nivel regional, cat si international;
    (ii) in cazul in care un membru cu drept de vot se considera lezat in exercitarea drepturilor sale, el poate adresa o plangere Consiliului director, iar in cazul in care este nemultumit de hotararea luata el o poate ataca la prima intrunire ordinara a membrilor cu drept de vot;
    (iii) in realizarea oricaror activitati legate de indeplinirea scopurilor I.I.O., membrii cu drept de vot vor respecta statutul I.I.O., caracterul profesionist si nepartizan al scopurilor I.I.O., indeplinindu-si activitatea fara cheltuieli nerezonabile si fara taxe administrative.
    c) Membrii asociati sunt persoanele sau agentiile interesate ori implicate in activitatile de tip ombudsman, care nu pot beneficia de statutul de membru cu drept de vot (organizatii sau agentii ca de exemplu: bibliotecile, universitatile, departamentele guvernamentale, precum si cei care pot fi exclusi in temeiul art. 5 b) pct. (vi).
    d) Membrii de onoare pe viata pot fi numiti de Consiliul director din randul persoanelor care au adus servicii deosebite deontologiei sau functiei de ombudsman.
    e) Bibliotecile pot deveni membre si sunt indreptatite sa primeasca publicatiile I.I.O.
    f) Membrii individuali
    Persoanele fizice care nu pot beneficia de statutul de membru cu drept de vot sau cele care fac parte din aparatul unei institutii ombudsman si sunt interesate de activitatile ombudsman pot deveni membri si sunt indreptatite sa primeasca publicatiile asociatiei. Institutia care gazduieste urmatoarea Conferinta Internationala a Ombudsmanului are dreptul sa decida in legatura cu invitarea de membri individuali la aceasta conferinta. Institutia gazda va stabili taxele de participare la conferinta.
    g) Clasificarea membrilor
    Comisia de afiliere numita de catre Consiliul director va decide asupra cererilor de afiliere ca membru. In cazul existentei unei contestatii in legatura cu categoria de membru la care este indreptatit candidatul care face cererea de afiliere, Consiliul director se poate pronunta pentru solutionarea contestatiei. Candidatul are dreptul sa atace hotararea in cadrul intrunirii membrilor la care face trimitere art. 7 a), respectiv art. 7 b), la care membrii au dreptul de a decide prin vot asupra modificarii criteriilor pentru orice categorie de membru, situatie in care se poate modifica si clasificarea candidaturii celui in cauza.
    h) Membrii cu drept de vot, membrii asociati si membrii de onoare pe viata vor fi invitati la toate conferintele internationale ale ombudsmanului sponsorizate de asociatie. Taxele de participare vor fi stabilite de institutia gazda, impreuna cu Consiliul director.
    i) Retragerea calitatii de membru
    Orice membru se poate retrage in orice moment, printr-o notificare scrisa adresata Consiliului director. Consiliul director ii poate retrage calitatea de membru persoanei care nu reuseste sa-si mentina statutul la standardele cerute.

    6. Consiliul director
    a) Patrimoniul si activitatile asociatiei sunt gestionate de catre Consiliul director.
    b) Consiliul director este format din:
    (1) un membru numit de Universitatea din Alberta, de comun acord cu Facultatea de Drept a Universitatii din Alberta, Edmonton, Alberta;
    (2) un membru de la institutia care va gazdui urmatoarea Conferinta Internationala a Ombudsmanului;
    (3) cate 3 sau 4 membri, alesi din fiecare regiune in baza urmatoarelor criterii:
    - maximum 3 membri, cand numarul membrilor cu drept de vot este mai mic de 30;
    - maximum 4 membri, cand numarul membrilor cu drept de vot este de 30 sau mai mare.
    c) Regiunile recunoscute sunt urmatoarele:
    - Africa;
    - Asia;
    - Australia si Pacificul;
    - Caraibele si America Latina;
    - Europa;
    - America de Nord;
    - orice alta regiune stabilita de Consiliul director.
    d) (1) Mandatul de director nu va depasi 4 ani, cu exceptia cazului realegerii sale in functie, conform regulilor adoptate de regiunea respectiva;
    (2) orice loc ramas vacant intr-o regiune va fi completat de indata de regiunea respectiva, conform regulilor adoptate de aceasta;
    (3) persoanele nominalizate la art. 6 b) pct. (1) - (3) trebuie sa inainteze acordul lor secretarului executiv;
    (4) un director poate fi indepartat din functie prin votul membrilor cu drept de vot din regiune.
    e) Directorul al carui mandat expira pe durata unei intruniri anuale sau speciale va ramane in functie pana la incheierea acesteia.
    f) Directorii care actioneaza in aceasta calitate pot exercita toate prerogativele asociatiei, cu exceptia celor prevazute a fi exercitate de catre membrii cu drept de vot la intrunirile acestora, in conformitate cu legea canadiana a asociatiilor ("Canada Corporations Act") sau cu prezentul statut. Cu toate acestea, in calitatea lor de membri cu drept de vot, directorii pot exercita toate prerogativele asociatiei, conferite de legea canadiana a asociatiilor ("Canada Corporations Act") sau de prezentul statut, pentru a fi exercitate de catre membrii cu drept de vot la intrunirile acestora.
    g) Directorii au urmatoarele atributii:
    (1) sa autorizeze periodic cheltuielile efectuate in numele asociatiei si sa delege, prin rezolutie, unuia sau mai multor reprezentanti oficiali ai asociatiei, dreptul de a face angajari si de a plati salariile angajatilor;
    (2) sa efectueze cheltuieli in scopul promovarii obiectivelor asociatiei;
    (3) sa incheie un contract de tip "trust" cu o societate fiduciara corespunzatoare, in scopul crearii unui fond fiduciar pentru capital si dobanzi asupra caruia asociatia sa poata dispune in interes propriu;
    (4) sa solicite ratificarea din partea majoritatii membrilor cu drept de vot (la reuniunile periodice organizate o data la 4 ani sau in intervalul dintre reuniuni, prin votul prin corespondenta, o data pe an) in cazul propunerilor de modificare a cotizatiilor pentru membrii cu drept de vot sau pentru membrii asociati in anul financiar urmator. Cu toate acestea, in intervalul dintre intrunirile membrilor cu drept de vot, Consiliul director poate fixa o cotizatie pentru o anumita categorie de membri, in conditii care sa asigure o diferentiere intre membrii platitori;
    (5) sa autorizeze afilierea ca membru a unui candidat care indeplineste conditiile de afiliere chiar si in situatia in care acesta nu-si poate plati cotizatia; acestuia i se poate acorda o scutire partiala sau totala de la plata cotizatiei, prin decizia Comitetului executiv, in conformitate cu art. 10 h).
    h) Consiliul director va lua masurile pe care le considera necesare pentru a oferi asociatiei posibilitatea de a primi donatii si beneficii in vederea realizarii obiectivelor sale.
    i) Periodic, Consiliul director va putea:
    (1) sa obtina sume de bani pe creditul I.I.O., in cuantumul si in conditiile pe care le considera potrivite, prin obtinerea de imprumuturi, avansuri, prin eliberarea de cecuri sau prin alte modalitati;
    (2) sa emita obligatiuni sau alte titluri ale I.I.O.;
    (3) sa gajeze sau sa vanda asemenea obligatiuni sau titluri pentru sumele si la preturile pe care le considera potrivite;
    (4) sa instituie orice forma de gaj, ipoteca ori alte garantii asupra oricaror bunuri, mobile sau imobile, asupra oricaror drepturi, reale sau personale, ori obligatii, prezente sau viitoare, in tot sau in parte, aflate in patrimoniul I.I.O., sa garanteze toate obligatiunile ori celelalte titluri ale I.I.O. sau orice sume contractate cu titlu de imprumut ori obligatii, prezente sau viitoare, ale asociatiei;
    (5) sa delege prerogativele de mai sus, in tot sau in parte, unuia sau mai multor reprezentanti oficiali ori unuia sau mai multor directori ai I.I.O. pe care Consiliul director ii va desemna in acest scop, in masura si in modalitatea fixate de Consiliul director.
    j) Directorii nu vor fi remunerati pentru serviciile lor, insa pot primi contravaloarea cheltuielilor de participare la intrunirile anuale sau la cele speciale ale Consiliului director, in baza rezolutiei acestuia.
    In cazul in care presedintele, vicepresedintele sau oricare vicepresedinte regional nu isi poate indeplini functiile ca urmare a lipsei fondurilor necesare la bugetul institutiei proprii, pentru acoperirea cheltuielilor de transport, cazare, diurna si a altor cheltuieli administrative in legatura cu exercitarea atributiilor de presedinte, vicepresedinte sau vicepresedinte regional, Consiliul director poate sa autorizeze acordarea unei indemnizatii rezonabile pentru cuantumul de cheltuieli pe care Consiliul director il considera necesar.

    7. Intrunirile membrilor cu drept de vot si ale directorilor
    a) Intrunirea periodica a membrilor cu drept de vot va fi organizata cu ocazia fiecarei Conferinte Internationale a Ombudsmanului. In anii in care nu se tin aceste conferinte internationale, membrii cu drept de vot vor da puteri de reprezentare Consiliului director, pe baza unei delegatii scrise, care va fi depusa la secretarul executiv.
    b) Intrunirile speciale ale membrilor cu drept de vot pot fi convocate ori de cate ori Consiliul director considera necesar, din proprie initiativa sau la cererea formulata in scris de cel putin o patrime din numarul membrilor cu drept de vot.
    c) Imediat dupa incheierea fiecarei intruniri a membrilor cu drept de vot, Consiliul director se va reuni pentru probleme organizatorice, alegerea reprezentantilor oficiali si pentru a conveni alte masuri.
    d) Consiliul director se va reuni si anual, in intervalul dintre intrunirile periodice ale membrilor cu drept de vot, intr-o localitate din Canada sau din strainatate, stabilita de acesta. Pentru intrunirile organizate in strainatate este necesar acordul scris al Consiliului director, care se depune la secretarul executiv.
    e) Intrunirile speciale ale Consiliului director vor fi convocate de secretarul executiv, la cererea presedintelui, a vicepresedintelui sau a cel putin o patrime din numarul directorilor, formulata in scris. Acestea vor avea loc la data, ora si in localitatea stabilite in cuprinsul convocarii.
    f) Fiecare membru cu drept de vot sau, dupa caz, fiecare director va primi o instiintare scrisa cu privire la data si la locul viitoarei intruniri a membrilor cu drept de vot sau, dupa caz, a directorilor, cu cel putin 30 de zile inainte de data acesteia, exceptand situatia in care se intrunesc directorii, in conformitate cu paragraful c) de mai sus.
    g) La fiecare intrunire a membrilor cu drept de vot sau, dupa caz, a Consiliului director, lucrarile vor fi prezidate de presedinte sau, in lipsa lui, de vicepresedinte ori, in lipsa acestora, de un presedinte de sedinta ales cu majoritatea voturilor exprimate de membrii prezenti sau, dupa caz, de Consiliul director. Secretariatul va fi asigurat de secretarul executiv sau, in lipsa lui, de o persoana desemnata de presedintele de sedinta.
    h) La intrunirile membrilor cu drept de vot pot participa mai multi ombudsmani din partea unei singure institutii, desi voturile sunt repartizate pe institutii; in acest caz insa, institutia respectiva va dispune de un singur vot.

    8. Reprezentantii oficiali ai asociatiei
    a) Reprezentantii oficiali ai asociatiei sunt presedintele, vicepresedintele, secretarul executiv, trezorierul, precum si alti oficiali pe care Consiliul director ii va stabili periodic prin rezolutie. Reprezentantii oficiali vor fi persoane fizice, cu capacitate deplina de exercitiu.
    b) Reprezentantii oficiali ai asociatiei, cu exceptia secretarului executiv, vor fi alesi la reuniunea anuala a Consiliului director. Mandatul reprezentantului oficial incepe o data cu incheierea intrunirii in cadrul careia a fost ales si inceteaza la terminarea intrunirii in cadrul careia a fost desemnat succesorul sau.
    c) Consiliul director poate destitui orice reprezentant oficial, functionar, angajat sau imputernicit ales sau numit de acesta, oricand considera ca acest lucru este in interesul asociatiei, fara ca prin masura demiterii sa se incalce insa eventualele drepturi prevazute prin contract in favoarea persoanei destituite.
    d) Consiliul director are dreptul de a completa orice loc vacant, pentru orice functie, indiferent de motivele care au condus la aceasta situatie.
    e) Consiliul director va numi un secretar executiv, ale carui indatoriri sunt stabilite de Consiliul director prin rezolutie.
    Conditiile de angajare in postul de secretar executiv sunt aprobate de Consiliul director, la recomandarea presedintelui. Angajarea se face pe baza de contract.
    Secretarul executiv poate fi degrevat de indatoririle sale de catre Consiliul director pentru nerespectarea clauzelor din contractul de angajare.
    De asemenea, Consiliul director poate numi functionari si imputerniciti, prin rezolutie, la recomandarea secretarului executiv.
    f) Remuneratia cuvenita reprezentantilor oficiali, functionarilor si imputernicitilor va fi fixata de Consiliul director, prin rezolutie. Nici un reprezentant oficial nu va fi exclus de la plata acestei compensatii, pe motive de cumul cu functia de director al asociatiei.
    g) Durata mandatului reprezentantilor oficiali ai asociatiei, cu exceptia secretarului executiv, este de un an, pana la data alegerii sau numirii in functie a succesorilor acestora. Ei pot fi realesi in functie sau li se poate prelungi mandatul cu cate un an.
    h) Reprezentantii oficiali pot demisiona in orice moment, in baza unei instiintari adresate in scris Consiliului director, presedintelui sau secretarului executiv al asociatiei. Demisia va produce efecte de la data primirii instiintarii sau de la orice data ulterioara precizata in cuprinsul acesteia. Acceptarea demisiei nu este necesara pentru ca ea sa-si produca efectele, exceptand situatia in care exista o prevedere expresa in acest sens.
    i) Nici un reprezentant oficial, functionar sau imputernicit al asociatiei nu va avea dreptul sau autoritatea de a imprumuta bani in numele si pe seama acesteia, de a face operatiuni care sa angajeze asociatia, de a institui orice forma de gaj sau de ipoteca asupra bunurilor sale mobile sau imobile, exceptand cazul in care Consiliul director i-a delegat secretarului executiv aceste competente, in termenii si in limitele precizate prin imputernicirea generala sau speciala.
    j) Consiliul director poate propune presedintelui care si-a incheiat mandatul sa ramana consultant pentru o perioada de cel mult un an.

    9. Indatoririle reprezentantilor oficiali
    a) Presedintele, atunci cand este prezent, prezideaza toate intrunirile membrilor cu drept de vot, ale Consiliului director si ale Comitetului executiv. El este insarcinat cu supravegherea generala a activitatilor si a operatiunilor I.I.O.
    b) Vicepresedintele indeplineste obligatiile si exercita atributiile presedintelui in absenta sau ca urmare a indisponibilitatii acestuia, precum si orice alte indatoriri stabilite periodic de catre Consiliul director.
    c) Trezorierul are in custodie fondurile si valorile asociatiei si tine evidenta completa si exacta a veniturilor si a cheltuielilor in registrele asociatiei, efectueaza toate depunerile in numerar si in alte efecte, in numele si pe seama asociatiei, in conturile depozitarilor desemnati periodic de catre Consiliul director. El va efectua plati din fondurile asociatiei, pe baza de facturi, la ordinul Consiliului director, si va intocmi o dare de seama asupra tuturor operatiunilor efectuate in calitate de trezorier, precum si asupra situatiei financiare a asociatiei, pe care o va prezenta presedintelui si directorilor cu ocazia intrunirilor periodice ale Consiliului director sau la solicitarea acestora. De asemenea, indeplineste orice alte obligatii stabilite periodic de catre Consiliul director. Ca garantie pentru executarea intocmai a indatoririlor ce ii revin in exercitarea functiei sale si ca posibilitate de despagubire a asociatiei in caz de deces, demisie, retragere sau demitere din functie, pentru toate publicatiile, documentele, facturile, banii sau orice alte bunuri din patrimoniul asociatiei, aflate in detinerea si sub controlul sau, el va depune o suma in numerar, precum si unul sau mai multe titluri, a caror valoare sa poata fi acceptata de Consiliul director ca fiind satisfacatoare.
    d) Secretarul executiv:
    (1) conduce Secretariatul I.I.O.;
    (2) propune Comitetului executiv proiectele speciale ale I.I.O. pentru a fi aprobate de Consiliul director;
    (3) raspunde de publicatiile I.I.O.;
    (4) tine la zi lista cuprinzand sursele de finantare pe proiecte;
    (5) raspunde la recrutarea noilor membri;
    (6) aplica Statutul I.I.O. in conformitate cu legislatia locala. La recomandarea Consiliului director, el supune Comitetului executiv toate propunerile de amendare a statutului, pentru a fi aprobate de adunarea generala;
    (7) recomanda si asigura sprijinul administrativ necesar pentru orice ombudsman in legatura cu pregatirea si desfasurarea conferintelor, atelierelor de lucru si a altor activitati, ca si pe probleme de consultanta in legatura cu activitatile I.I.O.;
    (8) identifica resursele corespunzatoare pentru proiecte specifice, negociaza si incheie acorduri pentru finantarea proiectelor;
    (9) asigura comunicarea intre I.I.O. si membrii sai, precum si cu organizatiile nationale si internationale;
    (10) dezvolta si mentine relatiile cu persoanele si cu organizatiile care militeaza pentru promovarea sau apararea drepturilor omului;
    (11) ia masurile necesare pentru asigurarea prezentei I.I.O. pe plan international si militeaza, indeosebi, pentru promovarea conceptului de ombudsman, in colaborare cu organizatiile implicate in apararea si promovarea drepturilor omului;
    (12) se ingrijeste de inregistrarea votului exprimat de membrii cu drept de vot si de directori, a procesului-verbal incheiat la intrunirile membrilor cu drept de vot, ale Consiliului director si ale Comitetului executiv, intr-unul sau mai multe registre tinute in acest scop; se ingrijeste de trimiterea tuturor instiintarilor in legatura cu intrunirile Consiliului director, ale Comitetului executiv si ale membrilor cu drept de vot, de tinerea tuturor registrelor asociatiei in conformitate cu dispozitiile legale; pastreaza stampila asociatiei si se ingrijeste de aplicarea ei pe toate actele incheiate in numele asociatiei;
    (13) supune Consiliului director si Comitetului executiv un raport anual asupra activitatii I.I.O., care cuprinde si raportul cu privire la activitatea secretarului executiv. La fiecare 4 ani, cu ocazia Conferintei Internationale a Ombudsmanului, prezinta un raport adunarii generale;
    (14) indeplineste toate obligatiile specifice functiei de secretar executiv, precum si alte indatoriri stabilite periodic in sarcina sa de catre Consiliul director sau de presedinte;
    (15) face parte, in calitate oficiala, din:
    - Consiliul director;
    - Comisia de afiliere;
    - Comisia pentru proiecte speciale;
    (16) este membru de jure in Consiliul director, in Comitetul executiv si in adunarea generala, insa fara drept de vot.
    e) Toti ceilalti reprezentanti oficiali alesi de Consiliul director sunt investiti cu autoritate si indeplinesc obligatiile stabilite periodic de catre Consiliul director.
    f) Daca presedintele si vicepresedintele se afla in imposibilitatea de a-si exercita prerogativele, Consiliul director va numi, prin rezolutie, un membru al sau pentru a indeplini obligatiile presedintelui pe o perioada determinata.

    9A. Reprezentantii regionali, regiunile si I.I.O.
    a) Regiunile constitutive ale I.I.O. sunt delimitate in vederea realizarii urmatoarelor scopuri:
    (i) promovarea participarii regionale la activitatile I.I.O.;
    (ii) descentralizarea activitatilor I.I.O.
    b) O regiune constitutiva include toti membrii acelei regiuni, in conformitate cu art. 10 g).
    c) O data creata, fiecare regiune constitutiva isi va organiza propriile operatiuni, intr-un termen rezonabil. Membrii cu drept de vot din regiune isi vor alege un reprezentant, numit "vicepresedinte regional", din randul directorilor regionali.
    d) Daca un vicepresedinte regional este ales de catre Consiliul director in functia de presedinte, de vicepresedinte sau de trezorier, el va trebui sa demisioneze din functia de vicepresedinte regional, iar membrii cu drept de vot din regiune isi pot alege un nou vicepresedinte regional.
    e) Unul dintre vicepresedintii regionali va fi adjunctul presedintelui I.I.O. pentru regiunea respectiva si va avea urmatoarele obligatii, la nivel regional:
    (i) sa reprezinte I.I.O. si sa-i promoveze obiectivele;
    (ii) sa coordoneze activitatile I.I.O.;
    (iii) sa coordoneze operatiunile de obtinere de fonduri, de finantare si de identificare de resurse;
    (iv) sa indeplineasca indatoririle presedintelui in limitele competentelor delegate de catre presedinte, cu aprobarea Consiliului director.
    f) Fiecare vicepresedinte regional va stabili, intr-un termen rezonabil si in colaborare cu membrii Consiliului director din regiunea respectiva si cu membrii cu drept de vot din regiune, procedura prin care membrii regionali ai Consiliului director sa fie alesi in mod democratic. Daca procedura nu poate fi convenita in interiorul regiunii, Comitetul executiv va servi ca mediator si va facilita realizarea unei intelegeri cu privire la procedura.
    g) Comitetul executiv al asociatiei va asigura sprijin operational regiunilor constitutive si membrilor regionali care solicita acest lucru, in vederea optimizarii resurselor, urmarind activitatile regiunii constitutive.

    10. Comitetul executiv
    a) Comitetul executiv al Consiliului director este format din presedinte, vicepresedinte, secretar executiv, trezorier. Membrii Comitetului executiv vor decide asupra activitatilor asociatiei care necesita o rezolvare in intervalul dintre intrunirile Consiliului director al asociatiei.
    b) Comitetul executiv al Consiliului director va avea deplina autoritate de a exercita toate atributiile Consiliului director in perioada cand acesta nu se afla in sesiune, cu exceptia urmatoarelor prerogative: (1) amendarea, adoptarea sau abrogarea statutului asociatiei; (2) completarea unui loc vacant in cazul membrilor cu drept de vot; (3) amendarea sau abrogarea oricarei rezolutii a Consiliului director; (4) amendarea sau abrogarea oricarei restrictii impuse periodic Comitetului executiv, prin rezolutia Consiliului director; (5) cele prevazute la art. 6 g) pct. (1) si (2) si art. 6 (i) pct. (1) - (5) inclusiv, exceptand cazul in care suma in cauza nu depaseste 5.000 dolari S.U.A. Toate activitatile Comitetului executiv vor fi raportate Consiliului director la urmatoarea intrunire a acestuia.
    c) Locurile ramase vacante in Comitetul executiv vor fi completate de catre Consiliul director.
    d) Comitetul executiv se intruneste la intervalele stabilite sau la cererea presedintelui, vicepresedintelui sau a secretarului executiv, comunicata tuturor membrilor sai prin instiintare scrisa. Aceste intruniri pot avea loc in Canada sau in strainatate. Pentru intrunirile organizate in afara Canadei, este necesar acordul scris al Comitetului executiv, depus la secretarul executiv.
    e) Comitetul executiv isi fixeaza propriile reguli si proceduri; majoritatea constituie cvorum. Pentru orice masura decisa de Comitetul executiv este necesar votul afirmativ al majoritatii membrilor sai.
    f) Orice membru al Comitetului executiv poate fi inlocuit sau destituit de catre Consiliul director, in orice moment, iar la data incetarii functiei de director inceteaza automat si calitatea de membru al Comitetului executiv.
    g) Ca urmare a cererii primite din partea unei institutii ombudsman, Comitetul executiv poate redistribui acea institutie catre o alta regiune, din considerente de natura politica, culturala, lingvistica sau geografica, sub rezerva acceptarii de catre regiunea primitoare.
    Institutia ombudsman in cauza va transmite o copie de pe cererea sa regiunii constitutive din care face parte, iar Comitetul executiv va solicita opinia acestei regiuni inainte de luarea unei decizii.
    h) In cazul in care Comitetul executiv obtine dovezi satisfacatoare in legatura cu existenta unor dificultati financiare insurmontabile, care impiedica o institutie ombudsman, fie ca este vorba de una nou-creata sau deja existenta, sa-si achite cotizatia anuala, in tot sau in parte, el poate acorda institutiei respective o scutire de plata, provizorie, totala sau partiala, pe o durata de un an, aceasta scutire putand fi prelungita de catre Comitetul executiv la prezentarea unor noi dovezi cu privire la existenta in continuare a acestor dificultati financiare.

    11. Instiintarile
    a) In cazurile in care este necesara trimiterea de instiintari, acestea vor fi redactate si expediate prin posta, telegrama, telex sau fax fiecarei persoane indreptatite sa primeasca asemenea instiintare, la ultima adresa inregistrata in evidentele asociatiei. In instiintarea cu privire la organizarea unei intruniri trebuie sa se mentioneze locul, data si ora acesteia, precum si, in cazul unei intruniri cu caracter special, natura problemelor ce vor fi dezbatute.
    b) Ori de cate ori este prevazuta comunicarea de instiintari in conditiile legii canadiene a asociatiilor ("Canada Corporations Act") sau ale prezentului statut, persoana sau persoanele indreptatite sa primeasca asemenea instiintari pot renunta in scris, sub semnatura proprie, la dreptul de a fi instiintate, indiferent daca aceasta renuntare este facuta inainte sau dupa data mentionata in scris, exceptand situatiile in care legea dispune altfel.
    c) Participarea unei persoane la o intrunire constituie renuntarea la dreptul de a fi instiintata cu privire la organizarea acelei intruniri, cu exceptia cazului in care aceasta participa in scopul declarat de a face obiectii in legatura cu adoptarea vreunei masuri, ca urmare a faptului ca intrunirea nu a fost convocata sau organizata statutar.
    d) Orice masura care poate fi luata cu ocazia unei intruniri a membrilor cu drept de vot ori, dupa caz, a Consiliului director, a membrilor Comitetului executiv sau a oricarei comisii poate fi decisa si fara organizarea unei asemenea intruniri, in cazul prezentarii unui acord scris cu privire la continutul unei astfel de masuri, care sa fie semnat de toti membrii cu drept de vot ori, dupa caz, de directorii sau de membrii Comitetului executiv ori ai altor comisii, si depus la secretarul executiv al asociatiei. Instiintarile vor fi trimise cu cel putin 14 zile inainte de data intrunirii. Reuniunile de urgenta pot fi organizate in functie de necesitati, cu conditia sa fie anuntate in scris cu 48 de ore inainte.

    12. Garantii
    Consiliul director poate cere unora sau tuturor reprezentantilor oficiali sa depuna o garantie pentru suma pe care o va considera necesara.

    13. Cvorum si majoritate pentru decizii
    a) Cvorumul necesar pentru organizarea oricarei intruniri a membrilor cu drept de vot sau, dupa caz, a Consiliului director va fi majoritatea membrilor cu drept de vot sau, dupa caz, a Consiliului director.
    b) Pentru a trece orice motiune in cadrul oricarei intruniri a membrilor cu drept de vot sau, dupa caz, a Consiliului director este necesara majoritatea membrilor cu drept de vot prezenti sau, dupa caz, a Consiliului director, cu exceptia cazurilor in care legea canadiana a asociatiilor ("Canada Corporations Act") sau prezentul statut dispune altfel.

    14. Alte comisii
    Ori de cate ori considera necesar sau in mod periodic, Consiliul director poate infiinta comisii permanente si/sau speciale formate din una sau mai multe persoane, dintre care cel putin una sa fie membru al Consiliului director, numita de presedinte, care sa indeplineasca sarcinile, sa efectueze investigatiile si sa intocmeasca rapoartele stabilite de Consiliul director prin rezolutie. Aceste comisii isi vor stabili modul propriu de organizare, precum si data, ora si locul intrunirilor, daca prin rezolutie nu s-a prevazut altfel. In caz de absenta sau de descalificare a unui membru al comisiei, membrul sau membrii comisiei prezenti la intrunire vor putea numi, in unanimitate, o alta persoana in locul celui absent sau descalificat, care sa ia parte la intrunire, indiferent daca este sau nu este intrunit cvorumul necesar.
    Presedintele poate infiinta o comisie care sa il asiste pe secretarul executiv la stabilirea surselor de finantare.

    15. Intrunirile prin telefon
    Unul sau mai multi membri cu drept de vot sau, dupa caz, membri ai Consiliului director, ai Comitetului executiv sau ai oricarei comisii pot participa la intrunirile membrilor cu drept de vot sau, dupa caz, ale Consiliului director, Comitetului executiv sau ale oricarei comisii prin intermediul instalatiilor de teleconferinta sau al echipamentelor similare, prin care toti participantii se pot auzi unii pe altii.

    16. Inscrisurile si documentele
    a) Toate cecurile si ordinele de plata vor fi semnate in numele asociatiei si vor fi contrasemnate de reprezentantii oficiali sau de imputernicitii asociatiei, pe care Consiliul director ii desemneaza periodic in acest scop.
    b) Toate contractele, actele si inscrisurile vor fi semnate in numele asociatiei si vor fi contrasemnate de reprezentantii oficiali sau de imputernicitii desemnati periodic in acest scop de catre Consiliul director.
    c) Toate contractele, actele si inscrisurile pe care trebuie aplicata stampila asociatiei vor fi stampilate de reprezentantii oficiali sau de imputernicitii desemnati periodic in acest scop de catre Consiliul director.

    17. Dizolvare
    Asociatia se poate dizolva in conformitate cu legislatia canadiana in vigoare la data dizolvarii. Directorii nu vor avea dreptul de a participa la repartizarea bunurilor asociatiei, iar acestea vor fi distribuite potrivit scopurilor si obiectivelor precizate la art. 4.

    18. Contabilitatea asociatiei
    a) Asociatia va tine registre contabile care sa reflecte:
    - veniturile si cheltuielile asociatiei, detaliate;
    - bunurile aflate in patrimoniul asociatiei;
    - obligatiile financiare ale asociatiei;
    - detalii ale platii cotizatiilor de catre membri.
    b) Conturile asociatiei vor fi verificate anual de catre un cenzor din afara asociatiei, desemnat in conformitate cu art. 19.
    c) Anul financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie.
    d) Situatia contabila pe venituri si cheltuieli si bilantul contabil vor fi intocmite pana la sfarsitul fiecarui an financiar, iar o copie de pe aceste documente li se va transmite membrilor cu drept de vot ai asociatiei, care si-au achitat cotizatia. Situatia contabila pe venituri si cheltuieli si bilantul contabil trebuie efectuate in conformitate cu normele contabile relevante si vor fi insotite de o declaratie a cenzorului, prin care se atesta ca acestea reflecta situatia financiara exacta a asociatiei, ca bunurile din patrimoniu au fost verificate, iar valorile sunt corect inregistrate.

    19. Cenzorii
    a) La fiecare intrunire ordinara a membrilor cu drept de vot, acestia vor numi un cenzor care sa verifice contabilitatea asociatiei. Cenzorul poate functiona pana la urmatoarea intrunire ordinara a membrilor cu drept de vot si poate fi reales. Ori de cate ori functia de cenzor ramane vacanta, Consiliul director va numi o alta persoana. Remuneratia cuvenita cenzorului va fi stabilita de catre Consiliul director.
    b) Consiliul director va prezenta membrilor cu drept de vot date cu privire la profilul moral si profesional al persoanei care urmeaza a fi numita in functia de cenzor.

    20. Despagubiri pentru directori, reprezentantii oficiali, functionari sau imputerniciti
    Orice persoana care a fost sau este parte sau orice persoana care poate deveni parte in cadrul unei proceduri sau actiuni de natura civila, penala, administrativa ori disciplinara, fie aceasta iminenta, aflata in curs sau finalizata, in virtutea faptului ca detine sau a detinut calitatea de director, reprezentant oficial, functionar sau membru cu drept de vot al asociatiei ori ca indeplineste sau a indeplinit, la cererea asociatiei, functia de director, reprezentant oficial, functionar sau membru cu drept de vot in cadrul unei alte asociatii, va putea fi despagubita integral de asociatie, in conformitate cu legislatia canadiana in vigoare la data acordarii acestor despagubiri. Acest drept de despagubire va putea fi transferat in beneficiul mostenitorilor, al executorilor testamentari si al administratorilor acestei persoane, fara a exclude celelalte despagubiri la care persoana este indreptatita in calitate de director, reprezentant oficial, functionar sau membru cu drept de vot al asociatiei sau in orice alta calitate in baza legii, statutului, conventiei sau a votului exprimat de membrii cu drept de vot si de directorii asociatiei, ori in alt mod, si va fi extins asupra persoanei in cauza si dupa incetarea calitatii de director, reprezentant oficial, functionar sau membru cu drept de vot al asociatiei.

    21. Directori onorifici
    Consiliul director poate alege unul sau 2 directori onorifici, care vor avea drepturile stabilite prin rezolutie de catre acesta, exceptand dreptul de vot la intrunirile acestuia. Mandatul de director onorific incepe la incheierea intrunirii la care acesta a fost ales si va inceta la incheierea urmatoarei intruniri anuale a Consiliului director. Directorii onorifici pot fi realesi pentru unul sau mai multe mandate suplimentare de cate un an.

    22. Amendamente
    Statutul asociatiei va fi adoptat si poate fi amendat sau abrogat cu majoritatea voturilor exprimate de membrii cu drept de vot prezenti la o intrunire convocata cu respectarea procedurii, dupa comunicarea instiintarilor, in acest sens, catre membrii cu drept de vot. In cazul in care Consiliul director considera ca problema in cauza prezinta caracter de urgenta, decizia cu privire la un amendament poate fi luata de majoritatea membrilor cu drept de vot si comunicata prin posta, telefon sau fax, dupa instiintarea, in acest sens, a membrilor cu drept de vot. Asemenea amendamente trebuie prezentate spre confirmare la urmatoarea intrunire a membrilor cu drept de vot. Orice adoptare, abrogare sau amendare a statutului nu va intra insa in vigoare inainte de obtinerea unei aprobari a procesului-verbal din partea partea Ministerului Consumatorilor si Afacerilor Corporative, in conformitate cu legea canadiana a asociatiilor ("Canada Corporations Act"). Amendamentele pe care Consiliul director le considera ca avand caracter administrativ pot fi aprobate prin hotararea acestuia.

                              STATUTUL
         ASOCIATIEI "INSTITUTUL EUROPEAN AL OMBUDSMANULUI" (I.E.O.)

    Art. 1
    Denumirea si sediul asociatiei
    Denumirea asociatiei este "Institutul European al Ombudsmanului". Sediul asociatiei se afla la Innsbruck, Austria.
    Art. 2
    Obiectivele asociatiei
    Asociatia este o organizatie stiintifica independenta, nonprofit, avand urmatoarele obiective:
    (1) abordarea in mod stiintific a problemelor care privesc drepturile omului, protectia drepturilor civile si institutiile ombudsman la nivel regional, national, european si international;
    (2) implicarea in activitatea de cercetare in acest domeniu;
    (3) propagarea si promovarea conceptului de ombudsman;
    (4) cooperarea cu institutiile din Austria, din Europa si cu cele internationale care impartasesc cu scop identic sau similar;
    (5) acordarea de sprijin stiintific institutiilor ombudsman din Austria si din strainatate;
    (6) promovarea schimburilor de experienta la nivel national, european si international.
    Art. 3
    Realizarea obiectivelor asociatiei
    Pentru a-si indeplini obiectivele, asociatia:
    (1) editeaza si promoveaza publicatii;
    (2) organizeaza sau participa la evenimente importante;
    (3) emite avize consultative;
    (4) urmareste desfasurarea activitatilor care vin in sprijinul asociatiei si corespund obiectivelor acesteia;
    (5) realizeaza o arhiva stiintifica.
    Art. 4
    Principiile asociatiei
    In desfasurarea activitatilor sale, asociatia trebuie sa se conduca dupa urmatoarele principii:
    (1) caracterul stiintific: asociatia va face apel la argumente rationale in formularea opiniilor si a avizelor consultative si in realizarea dezbaterilor;
    (2) serviciul public: asociatia va presta activitati in beneficiul publicului larg;
    (3) autonomia: asociatia isi va stabili propriile prioritati in programul de activitati si va decide singura asupra modului de realizare a acestora;
    (4) internationalism.
    Art. 5
    Finantarea asociatiei
    Asociatia este finantata pe baza de:
    (1) cotizatii ale membrilor;
    (2) subventii de la autoritati publice;
    (3) cadouri si donatii de la prieteni si sustinatori;
    (4) venituri din propria activitate, in special incasarile provenite din activitati si din contributii pentru serviciile prestate.
    Art. 6
    Categorii de membri si acceptarea de noi membri
    Asociatia are urmatoarele categorii de membri:
    (1) Membri ordinari
    Membru ordinar poate fi o persoana fizica sau juridica angrenata in problemele institutiei ombudsman si care a consimtit la scopurile asociatiei.
    (2) Membri extraordinari
    Membru extraordinar poate fi o persoana fizica sau juridica:
    a) al carei interes pentru asociatie este de asa natura incat poate si doreste sa promoveze activitatile acesteia;
    b) care se implica in problemele referitoare la ombudsmanii europeni, fara sa fie insa din Europa.
    (3) Presedinte de onoare, membri de onoare
    Presedinte de onoare si membru de onoare al asociatiei pot fi persoane fizice sau juridice care au adus servicii deosebite asociatiei. Acestia sunt alesi pe viata de catre adunarea generala, pe baza unei cereri unanime din partea Consiliului director.
    (4) Consiliul director decide asupra admiterii membrilor ordinari sau extraordinari, iar adunarea generala hotaraste asupra contestatiilor la decizia Consiliului director.
    (5) Inca inainte de constituirea asociatiei, membrii fondatori pot admite membri cu titlu provizoriu. Aceasta calitate nu va fi insa validata decat dupa constituirea legala a asociatiei.
    Art. 7
    Drepturile si obligatiile membrilor
    Toti membrii au dreptul de a face cereri in fata adunarii generale si a Consiliului director in legatura cu obligatiile ce revin acestor organe. Propunerile de membri pentru Consiliul director pot fi inaintate de membrii ordinari inauntrul perioadei de depunere a candidaturilor si trebuie sa contina o declaratie de acceptare a functiei din partea persoanei propuse drept candidat, in cazul in care aceasta va fi aleasa.
    Membrii ordinari, presedintele de onoare si membrii de onoare beneficiaza de un loc in adunarea generala si au drept de vot.
    Membrii extraordinari pot participa la adunarea generala - cu cate un delegat fiecare -, insa numai cu titlu consultativ.
    Toti membrii sunt indreptatiti sa beneficieze de facilitatile asociatiei si sa primeasca publicatiile sale. Ei sunt obligati sa faca tot posibilul pentru a promova obiectivele asociatiei, sa respecte statutul si rezolutiile statutare adoptate de organele asociatiei si, in special, sa transmita acesteia, gratuit, rapoartele si lucrarile importante pe care le-au intocmit.
    Se va asigura redactarea documentelor in mai multe limbi, in cazul in care subiectul tratat o permite. Detaliile vor fi stabilite de catre Consiliul director.
    Art. 8
    Incetarea calitatii de membru
    Calitatea de membru inceteaza prin deces (pentru persoanele juridice, prin pierderea personalitatii juridice). Toti membrii au dreptul de a se retrage din asociatie in orice moment, cu conditia sa notifice acest lucru in prealabil, printr-o instiintare care sa poata fi verificata. Cotizatiile neplatite inca pe anul calendaristic in curs vor trebui insa achitate integral. Adunarea generala are dreptul sa anuleze calitatea de membru, in cazul in care membrii respectivi nu mai indeplinesc conditiile necesare.
    Adunarea generala are dreptul sa-i excluda pe membrii care au incalcat principiile asociatiei, i-au adus atingere reputatiei sau au actionat impotriva statutului si rezolutiilor acesteia.
    Membrii ordinari si extraordinari care, dupa primirea a doua instiintari scrise, nu isi achita cotizatiile restante isi pierd automat calitatea de membru.
    Art. 9
    Infiintarea de sectii
    Adunarea generala are dreptul sa decida infiintarea de sectii in cadrul asociatiei, specializate in domenii de interes deosebit pentru membri.
    Consiliul director este insarcinat cu coordonarea activitatii sectiilor. La fiecare adunare generala va fi prezentat un raport asupra activitatilor sectiilor.
    Art. 10
    Organele asociatiei
    Organele asociatiei sunt urmatoarele:
    (1) adunarea generala;
    (2) Consiliul director;
    (3) presedintele;
    (4) cenzorii;
    (5) tribunalul de arbitraj.
    Art. 11
    Adunarea generala
    Adunarea generala este alcatuita din: membri ordinari, care beneficiaza de drept de vot, presedintele de onoare, membri de onoare si membri extraordinari, care participa cu rol consultativ.
    Adunarea generala ordinara este convocata la fiecare 2 ani si se tine, in masura posibilului, cu ocazia Conferintei Europene a Ombudsmanului sau a unei conferinte internationale a ombudsmanului. Convocarea se face de catre presedinte sau, in caz de indisponibilitate a acestuia, de catre un vicepresedinte al asociatiei.
    Adunarea generala extraordinara este convocata de presedinte sau, in caz de indisponibilitate a acestuia, de un vicepresedinte, atunci cand trebuie luate hotarari importante, ori la cererea a cel putin o cincime din numarul membrilor ordinari, comunicata in scris pentru inscrierea pe ordinea de zi; in acest din urma caz, convocarea se va face in termen de cel mult o luna.
    Convocarea adunarii generale se face prin trimiterea de instiintari, in scris, tuturor membrilor, cu cel putin 30 de zile calendaristice inainte de data intrunirii adunarii generale, in care se va mentiona si proiectul ordinii de zi. Cererile din partea membrilor trebuie inaintate din timp, astfel incat ele sa ajunga la secretariatul adunarii generale cel mai tarziu cu 3 zile inainte. In cazul in care asemenea cereri nu sunt incluse pe ordinea de zi, ele nu pot fi supuse la vot, cu exceptia situatiei in care sunt prezenti mai mult de jumatate din numarul membrilor cu drept de vot.
    Adunarea generala isi rezerva urmatoarele drepturi:
    (1) sa aleaga presedintele, 2 vicepresedinti si membrii Consiliului director;
    (2) sa aleaga 2 cenzori;
    (3) sa stabileasca cotizatiile membrilor;
    (4) sa adopte rezolutii de modificare a statutului;
    (5) sa adopte rezolutii cu privire la acordarea de onoruri speciale din partea asociatiei persoanelor care i-au adus servicii deosebite, indeosebi cu privire la alegerea presedintelui de onoare si a membrilor de onoare;
    (6) sa aprobe rapoartele Consiliului director, ale cenzorilor si ale sectiilor;
    (7) sa aprobe formal actele Consiliului director;
    (8) sa infiinteze sectii;
    (9) sa stabileasca data si locul urmatoarei Conferinte Europene a Ombudsmanului;
    (10) sa adopte hotararea de dizolvare a asociatiei.
    Cvorumul adunarii generale este constituit in prezenta a cel putin jumatate din numarul membrilor ordinari. Toate voturile si rezolutiile adunarii generale necesita o majoritate simpla a membrilor cu drept de vot prezenti. In cazul adoptarii rezolutiilor de la pct. (4), (8) si (10) de mai sus, este necesara insa o majoritate de trei patrimi din numarul membrilor cu drept de vot prezenti.
    Daca adunarea generala nu a reusit sa constituie cvorum la data stabilita pentru intrunire, persoana care prezideaza sedinta trebuie sa anunte acest lucru. Dupa trecerea a 30 de minute, se va considera ca adunarea generala constituie cvorum, indiferent de numarul persoanelor participante.
    Adunarea generala este prezidata de presedinte sau, in lipsa acestuia, de un vicepresedinte.
    Art. 12
    Consiliul director
    Consiliul director este ales dintre membrii ordinari ai asociatiei si este format din:
    - presedinte;
    - 2 vicepresedinti;
    - secretar;
    - casier;
    - un reprezentant al fiecarei sectii;
    - cel putin 3 membri, dar nu mai mult de 10 membri suplimentari, in functie de numarul membrilor asociatiei.
    Daca a fost ales un presedinte de onoare, acesta va face parte din Consiliul director, avand rol consultativ. Consiliul director va numi un reprezentant pentru casier si secretar, daca acest lucru este necesar.
    Consiliul director este ales pe o perioada de 2 ani, insa va fi mentinut in functie pana la alegerea noului consiliu director. La incetarea mandatului de ombudsman, persoana respectiva isi incheie si functia ori calitatea de membru in Consiliul director. Consiliul director are dreptul sa coopteze noi membri.
    Consiliul director se constituie in cvorum in prezenta a 5 membri. Abtinerea de la vot este permisa. Hotararile Consiliului director se iau cu majoritate de voturi; in caz de egalitate, votul presedintelui va decide.
    Consiliul director raspunde de toate problemele care nu sunt de competenta celorlalte organe ale asociatiei, in special de aprobarea bugetului anual si a exercitiului financiar.
    Consiliul director se va intruni de cel putin doua ori pe an si, la cererea a cel putin 3 membri ai sai, se va reuni la sediul asociatiei in termen de o luna de la data primirii acestei cereri.
    Consiliul director va alege unul dintre membrii sai in functia de secretar executiv, care sa fie disponibil permanent la sediul asociatiei. Acesta va fi insarcinat cu conducerea activitatilor curente si cu orice alte probleme ce i-au fost incredintate de Consiliul director.
    Art. 13
    Presedintele
    Presedintele este ales pe o perioada de 2 ani, fara dreptul de a fi reales la urmatoarele alegeri.
    Presedintele reprezinta asociatia, convoaca adunarea generala si intrunirile Consiliului director si prezideaza sedintele.
    Daca presedintele este absent sau impiedicat in orice alt mod de a-si exercita atributiile, el va fi reprezentat de un vicepresedinte.
    Presedintele sau, in lipsa lui, un vicepresedinte va avea drept de semnatura din partea asociatiei, iar in problemele financiare, impreuna cu casierul. Membrul Consiliului director care indeplineste functia de secretar executiv are drept de semnatura pentru activitatile curente, precum si in alte probleme ce i-au fost incredintate de Consiliul director (art. 12).
    Art. 14
    Cenzorii
    Cei 2 cenzori alesi din randul membrilor ordinari raspund de verificarea modului in care este condusa gestiunea financiara a asociatiei si prezinta adunarii generale un raport scris. Membrilor Consiliului director le este interzis sa fie cenzori.
    Art. 15
    Rambursarea cheltuielilor
    Cheltuielile necesare pentru indeplinirea obligatiilor de catre persoanele care detin functii in asociatie nu se ramburseaza de catre asociatie. Cu toate acestea, Consiliul director poate decide rambursarea partiala sau integrala a cheltuielilor ocazionate de executarea unui contract.
    Art. 16
    Tribunalul de arbitraj
    In cazul unui litigiu nascut in legatura cu raporturile asociatiei, atat intre Consiliul director si membrii individuali, cat si intre membrii individuali, tribunalul de arbitraj va solutiona cauza printr-o hotarare definitiva, in cadrul asociatiei. Tribunalul va fi constituit astfel incat fiecare parte sa-si poata numi cate 2 arbitri, care il vor desemna apoi pe cel de-al cincilea arbitru in calitate de presedinte. In caz de dezacord cu privire la alegerea presedintelui, desemnarea acestuia se face prin tragere la sorti dintre persoanele propuse anterior.
    Arbitrii vor judeca pe baza statutului, a rezolutiilor adunarii generale si a principiilor generale de drept, iar hotararile se pronunta cu majoritate simpla. Hotararile raman definitive in interiorul asociatiei si se comunica celor doua parti, precum si Consiliului director, in termen de 6 saptamani.
    Art. 17
    Dizolvarea asociatiei
    In cazul dizolvarii asociatiei, bunurile aflate in patrimoniul acesteia vor fi repartizate in scopuri care sa raspunda interesului publicului larg, in spiritul art. 2 din statut. Adunarea generala va decide in legatura cu aceasta masura.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 206/1998

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 206 din 1998
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu