E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 189 din 13 mai 2003

privind asistenta judiciara internationala in materie civila si comerciala

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 337 din 19 mai 2003


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Obiectul reglementarii
    (1) Asistenta judiciara internationala in materie civila si comerciala se refera la ansamblul procedurilor de cooperare intre autoritatile judiciare romane si straine in vederea solutionarii unui litigiu, pe tot parcursul desfasurarii acestuia.
    (2) Autoritatile judiciare romane abilitate cu aplicarea prezentei legi sunt Ministerul Justitiei si instantele judecatoresti.
    (3) Dispozitiile prezentei legi reglementeaza conditiile in care se efectueaza:
    a) comunicarea de acte judiciare si extrajudiciare in si din strainatate;
    b) obtinerea de probe prin comisii rogatorii internationale;
    c) transmiterea/obtinerea de informatii asupra dreptului strain;
    d) accesul la justitie al strainului.
    Art. 2
    Domeniul aplicarii
    (1) Cererile de asistenta judiciara internationala in materie civila si comerciala se efectueaza potrivit dispozitiilor prezentei legi si ale dreptului intern roman.
    (2) Dispozitiile prezentei legi nu aduc atingere prevederilor conventiilor bilaterale sau multilaterale la care Romania este sau va deveni parte, completand situatiile nereglementate de acestea.
    (3) Pentru statele cu care Romania nu are legaturi conventionale asistenta judiciara internationala in materie civila si comerciala poate fi acordata in baza curtoaziei internationale, sub rezerva principiului reciprocitatii; dovada acestuia se solicita Ministerului Justitiei, care o va stabili prin consultare cu Ministerul Afacerilor Externe.

    CAP. 2
    Comunicarea de acte judiciare si extrajudiciare in si din strainatate

    SECTIUNEA 1
    Dispozitii comune

    Art. 3
    Definitii
    (1) Comunicarea de acte judiciare si extrajudiciare in si din strainatate este formalitatea care are drept scop aducerea acestora la cunostinta destinatarilor: parti, martori sau participanti intr-un proces civil ori comercial in statul solicitant.
    (2) Actele judiciare sunt cele care se emit pe parcursul solutionarii unui proces civil sau comercial: cereri de chemare in judecata, citatii, hotarari, cereri privind cai de atac si alte asemenea comunicari.
    (3) Actele extrajudiciare sunt cele care nu emana de la instantele judecatoresti, insa pot fi folosite in cadrul unui proces civil sau comercial.
    Art. 4
    Comunicarea actelor de stare civila
    Autoritatile competente romane vor da curs cererilor autoritatilor straine, primite prin intermediul Ministerului Justitiei, de a comunica acte de stare civila romane, precum si copii certificate de pe hotararile pronuntate in materie de stare civila, daca aceste documente se refera la cetateni ai statului solicitant.

    SECTIUNEA a 2-a
    Comunicarea de acte in strainatate

    Art. 5
    Rolul Ministerului Justitiei
    (1) Ministerul Justitiei este autoritatea centrala prin intermediul careia autoritatile judiciare romane efectueaza comunicarea de acte in strainatate.
    (2) La primirea actelor de la autoritatea judiciara romana, dupa controlul de regularitate internationala, Ministerul Justitiei le va putea trimite, dupa caz, in functie de existenta si prevederile unei conventii internationale:
    a) prin posta, direct destinatarului actului;
    b) autoritatii centrale competente din statul solicitat; sau
    c) misiunii diplomatice sau consulare a Romaniei din statul solicitat, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe.
    (3) Prevederile alin. (1) si (2) nu impiedica comunicarea de acte direct intre instantele romane, la nivelul curtilor de apel, si cele straine de nivel similar, in temeiul unor conventii bilaterale sau in conformitate cu legislatia comunitara, dupa ce Romania va deveni stat membru al Uniunii Europene.
    Art. 6
    Continutul si forma cererii
    (1) Cererea de asistenta judiciara internationala referitoare la comunicarea de acte va cuprinde:
    a) denumirea autoritatii judiciare de la care emana actul ce urmeaza a fi transmis;
    b) numele si calitatea partilor;
    c) natura actului de transmis;
    d) adresa destinatarului;
    e) indicarea tuturor documentelor-anexa la actul ce se transmite;
    f) indicarea termenului fixat de autoritatea judiciara.
    (2) Cererea va fi insotita de actul care urmeaza a fi comunicat, in dublu exemplar.
    (3) La cerere se va anexa si formularul de dovada a comunicarii, care va cuprinde urmatoarele mentiuni:
    a) denumirea autoritatii judiciare solicitante;
    b) actele transmise in vederea comunicarii;
    c) numele si domiciliul destinatarului;
    d) denumirea autoritatii judiciare solicitate;
    e) numele si calitatea persoanei care a primit actele (destinatar, sot, ruda - pentru persoanele fizice, sau functia - pentru persoanele juridice);
    f) semnatura destinatarului (cu aplicarea stampilei, pentru persoanele juridice);
    g) data comunicarii actelor;
    h) motivele necomunicarii (refuzul destinatarului, adresa schimbata etc.);
    i) semnatura agentului de procedura si stampila autoritatii judiciare solicitate.
    (4) Cererea si documentele-anexa sunt scutite de orice supralegalizare sau alta formalitate analoaga.
    Art. 7
    Traducerea cererii si a documentelor-anexa
    Daca prin conventii internationale nu se prevede altfel, cererea si documentele-anexa vor fi traduse in limba statului solicitat, astfel:
    a) cererea de asistenta judiciara internationala - prin grija Ministerului Justitiei;
    b) documentele-anexa - prin grija autoritatilor judiciare romane si pe cheltuiala partilor interesate, in afara de cazurile in care partile sunt scutite de plata cheltuielilor judiciare;
    c) formularul de dovada a comunicarii va avea titlul si mentiunile tiparite in limbile franceza, engleza si germana, prin grija Ministerului Justitiei.
    Art. 8
    Dovada comunicarii
    (1) Dovada comunicarii de acte in strainatate se face astfel:
    a) la comunicarea prin posta, direct destinatarului actului - cu dovada de primire a scrisorii recomandate ce contine citatia si documentele-anexa;
    b) la comunicarea prin intermediul autoritatii centrale competente a statului solicitat ori al misiunii diplomatice sau consulare a Romaniei din statul solicitat - cu formularul prevazut la art. 6 alin. (3).
    (2) In cazul in care destinatarul refuza primirea actelor sau nu locuieste la adresa indicata de reclamant, autoritatea judiciara romana va proceda conform normelor relevante din dreptul comun. Citarea prin publicitate se face cu cel putin 40 de zile inaintea termenului de judecata; in cazuri urgente, acest termen poate fi redus la 20 de zile.

    SECTIUNEA a 3-a
    Comunicarea de acte din strainatate

    Art. 9
    Rolul Ministerului Justitiei
    (1) Ministerul Justitiei este autoritatea centrala desemnata sa primeasca cererile pentru comunicari de acte judiciare sau extrajudiciare formulate de autoritati competente si destinate unor persoane fizice sau juridice romane.
    (2) Ministerul Justitiei va trimite cererea si documentele-anexa judecatoriei in a carei raza teritoriala locuieste sau isi are sediul destinatarul.
    (3) In functie de calea pe care au fost primite cererile - direct de la autoritati judiciare straine ori prin intermediul misiunilor diplomatice sau consulare -, actul probator al indeplinirii comunicarii va fi transmis de Ministerul Justitiei pe aceeasi cale.
    (4) Prevederile alin. (1) - (3) nu impiedica comunicarea de acte direct intre instantele straine si romane la nivelul curtilor de apel, in temeiul unor conventii bilaterale sau in conformitate cu legislatia comunitara, dupa ce Romania va deveni stat membru al Uniunii Europene.
    Art. 10
    Rolul judecatoriei
    (1) Judecatoria romana solicitata va efectua comunicarea actelor conform normelor de procedura din dreptul intern roman, daca prin prezenta lege nu se prevede altfel.
    (2) Dovada comunicarii se va face prin completarea formularului trimis de autoritatea judiciara solicitanta sau, in lipsa acestuia, prin completarea formularului prevazut la art. 6 alin. (3).
    Art. 11
    Refuzul executarii cererii
    (1) Cererea de comunicare de acte poate fi refuzata de catre autoritatile judiciare romane numai in cazul in care se apreciaza ca executarea acesteia ar aduce atingere suveranitatii sau sigurantei nationale.
    (2) In caz de refuz, autoritatea judiciara solicitanta va fi informata fara intarziere, in scris, cu prezentarea motivelor refuzului.
    Art. 12
    Forma actelor de comunicat
    (1) Documentele ce se cer a fi comunicate unei persoane fizice sau juridice romane sunt insotite de o traducere in limba romana.
    (2) In cazul in care documentele nu sunt traduse, destinatarul poate refuza primirea acestora, cerand ca traducerea sa fie efectuata pe cheltuiala autoritatii judiciare solicitante.
    Art. 13
    Cheltuieli
    (1) Indeplinirea procedurii de comunicare de acte din strainatate nu va da loc la rambursarea cheltuielilor efectuate in acest scop, in conditii de reciprocitate.
    (2) In cazul in care autoritatile judiciare straine au cerut comunicarea intr-o forma speciala, care nu contravine legislatiei romane, se va putea cere rambursarea cheltuielilor ocazionate de procedura respectiva.

    CAP. 3
    Comisii rogatorii internationale

    SECTIUNEA 1
    Dispozitii comune

    Art. 14
    Definitie
    (1) Comisia rogatorie internationala in materie civila sau comerciala este actul prin care o autoritate judiciara dintr-un stat mandateaza o autoritate judiciara din alt stat sa indeplineasca, in locul si in numele sau, un act judiciar intr-un caz determinat.
    (2) Misiunile diplomatice sau consulare pot efectua comisii rogatorii conform cerintelor statului unde acestea urmeaza a fi realizate.
    (3) Comisia rogatorie poate fi ceruta pentru a permite partilor sa obtina mijloace de proba care sunt destinate unei proceduri in curs sau viitoare.
    Art. 15
    Obiectul
    Comisia rogatorie permite: audieri de martori sau alte persoane implicate, obtinerea de documente, efectuarea de expertize, realizarea unei anchete sau procurarea unor alte acte ori informatii necesare pentru solutionarea unui caz determinat.

    SECTIUNEA a 2-a
    Solicitarea de comisii rogatorii in strainatate

    Art. 16
    Rolul instantei judecatoresti
    (1) La cererea partilor sau din oficiu, autoritatile judiciare romane pot sa solicite efectuarea unei comisii rogatorii in strainatate.
    (2) Autoritatile judiciare romane trimit cererea de comisie rogatorie Ministerului Justitiei.
    Art. 17
    Rolul Ministerului Justitiei
    (1) Ministerul Justitiei este autoritatea centrala competenta sa transmita in strainatate cererile de comisii rogatorii.
    (2) Dupa primirea cererii de comisie rogatorie, Ministerul Justitiei efectueaza controlul de regularitate internationala si transmite cererea de comisie rogatorie direct autoritatii centrale competente din statul unde urmeaza a se efectua sau, in caz de urgenta, misiunii diplomatice ori consulare a Romaniei din statul respectiv, prin intermediul Ministerului Afacerilor Externe, daca legislatia acestui stat o permite.
    (3) Nu se poate face o dubla transmitere in acelasi timp. Alegerea modalitatii de transmitere a cererii de comisie rogatorie revine magistratului care o dispune. In lipsa oricarei precizari, Ministerul Justitiei va trimite cererea autoritatii centrale din statul solicitat, pentru investirea autoritatii competente din acel stat.
    (4) Misiunile diplomatice sau consulare ale Romaniei in strainatate pot fi solicitate sa efectueze comisii rogatorii pentru persoane care au cetatenia romana; aceste persoane pot fi asistate, la cerere, de un aparator.
    (5) Prevederile art. 16, precum si ale alin. (1) - (4) nu impiedica solicitarea de comisii rogatorii de catre instantele romane, la nivelul curtilor de apel direct de la instantele de nivel similar din strainatate, in temeiul unor conventii bilaterale sau in conformitate cu legislatia comunitara, dupa ce Romania va deveni stat membru al Uniunii Europene.
    Art. 18
    Continutul cererii
    (1) Cererea de comisie rogatorie contine urmatoarele mentiuni:
    a) autoritatea solicitanta;
    b) autoritatea solicitata;
    c) identitatea si adresa partilor;
    d) obiectul cauzei, cu un scurt rezumat al faptelor;
    e) obiectul comisiei rogatorii;
    f) numele si adresa persoanelor care urmeaza a fi audiate prin comisie rogatorie;
    g) intrebarile care urmeaza a fi puse sau faptele in legatura cu care vor fi puse intrebari;
    h) documentele de examinat;
    i) precizarea imprejurarii daca depozitia se ia sub juramant sau numai prin afirmatii;
    j) alte solicitari speciale.
    (2) Nu este necesara nici o supralegalizare sau alta formalitate analoaga.
    Art. 19
    Traducerea cererii si a raspunsului
    (1) Cererea de comisie rogatorie este redactata in limba romana de catre autoritatea judiciara solicitanta.
    (2) Traducerea oficiala a cererii in limba autoritatii statului solicitat se asigura de catre Ministerul Justitiei, nefiind necesara atunci cand comisia rogatorie se efectueaza de misiunile diplomatice sau consulare ale Romaniei.
    (3) Traducerea raspunsului la cererea de comisie rogatorie se efectueaza de catre Ministerul Justitiei.
    Art. 20
    Data si locul
    (1) Cu ocazia transmiterii cererii de comisie rogatorie in strainatate, se va solicita comunicarea datei si a locului stabilite pentru efectuarea acesteia.
    (2) Cu acordul autoritatii judiciare solicitate si cu avizul Ministerului Justitiei, judecatorii romani pot asista la efectuarea comisiilor rogatorii.
    Art. 21
    Valoarea comisiei rogatorii
    (1) Odata indeplinita, comisia rogatorie este primita de Ministerul Justitiei, care o va transmite autoritatii judiciare romane solicitante.
    (2) Comisia rogatorie devine proba la dosarul cauzei pentru care a fost solicitata, avand aceeasi valoare ca si cand actul judiciar respectiv ar fi fost indeplinit de catre autoritatea judiciara romana competenta.

    SECTIUNEA a 3-a
    Comisii rogatorii primite din strainatate

    Art. 22
    Rolul Ministerului Justitiei
    (1) Ministerul Justitiei este autoritatea centrala competenta sa primeasca cererile de comisii rogatorii prezentate de autoritatile judiciare din strainatate.
    (2) Ministerul Justitiei transmite cererile de comisii rogatorii judecatoriei in a carei raza teritoriala urmeaza a se efectua actul judiciar solicitat.
    (3) Documentele prin care se constata indeplinirea comisiei rogatorii se transmit Ministerului Justitiei, care le va transmite, pe aceeasi cale, autoritatii solicitante.
    (4) Prevederile alin. (1) - (3) nu impiedica primirea de comisii rogatorii din strainatate, transmise direct de instantele straine catre instantele romane, la nivelul curtilor de apel, in temeiul unor acorduri bilaterale sau in conformitate cu legislatia comunitara, dupa ce Romania va deveni stat membru al Uniunii Europene.
    Art. 23
    Rolul instantei judecatoresti
    (1) Autoritatea judiciara solicitata executa comisia rogatorie conform regulilor de procedura din legea romana; totusi se va lua in considerare, la cererea autoritatii judiciare solicitante, folosirea unei proceduri speciale, cu conditia ca aceasta sa nu contravina legislatiei romane.
    (2) Daca comisia rogatorie este transmisa unei autoritati judiciare necompetente, aceasta o trimite, din oficiu, autoritatii competente, notificand Ministerului Justitiei aceasta imprejurare.
    (3) Instanta romana va informa autoritatea judiciara solicitanta asupra datei si locului efectuarii comisiei rogatorii, putand permite, la cerere, participarea magistratilor straini.
    Art. 24
    Refuzul cererii
    (1) Comisia rogatorie poate fi refuzata in cazul in care:
    a) executarea acesteia nu intra in sfera de competenta a puterii judecatoresti;
    b) executarea acesteia este de natura sa aduca atingere suveranitatii sau sigurantei nationale.
    (2) Comisia rogatorie nu va putea fi executata atunci cand persoana care urmeaza a fi audiata nu poate depune marturie datorita unor interdictii existente in legislatia romana sau cand documentele ce urmeaza a fi transmise ori expertizate nu pot fi circulate.
    (3) In cazul in care comisia rogatorie nu poate fi executata, in tot sau in parte, autoritatea solicitanta va fi informata neintarziat, prezentandu-i-se si motivele neexecutarii.
    Art. 25
    Cheltuieli
    Sub rezerva reciprocitatii, indeplinirea comisiei rogatorii nu va da loc la rambursarea cheltuielilor efectuate, cu exceptia celor determinate de:
    a) traducerea cererii si a documentelor-anexa, atunci cand nu au fost primite traduse in limba romana sau in limba franceza ori engleza;
    b) folosirea interpretilor;
    c) folosirea expertilor.
    Art. 26
    Rolul misiunilor diplomatice sau consulare straine
    (1) Misiunile diplomatice sau consulare de pe teritoriul Romaniei pot efectua comisii rogatorii solicitate de autoritatile statului pe care il reprezinta numai pentru cetatenii lor si numai cu autorizarea prealabila a Ministerului Afacerilor Externe, care va solicita si avizul Ministerului Justitiei din Romania.
    (2) Cand un agent diplomatic sau functionar consular este autorizat sa treaca la executarea unei comisii rogatorii, acesta va proceda conform regulilor de procedura ale autoritatii competente din statul solicitant, cu conditia ca acestea sa nu fie interzise de legislatia romana.
    (3) Cetatenii straini care vor fi audiati la misiunile diplomatice sau consulare vor putea fi asistati de un aparator, la cererea partii interesate.

    CAP. 4
    Informatii asupra dreptului strain

    Art. 27
    Rolul Ministerului Justitiei
    (1) Ministerul Justitiei este autoritatea centrala care transmite ministerelor de justitie din alte state, la cererea acestora, informatii privind dreptul intern in materie civila si comerciala, precum si in domeniul procedurii civile si comerciale si al organizarii judiciare, pentru cazuri judiciare determinate.
    (2) Totodata Ministerul Justitiei este autoritatea centrala care solicita ministerelor de justitie din alte state informatii de felul celor mentionate la alin. (1), la cererea instantelor judecatoresti romane, pentru cazuri judiciare determinate.
    Art. 28
    Cererea de informatii asupra dreptului strain
    (1) Cererea de informatii asupra dreptului strain emana numai de la o autoritate judiciara si cuprinde:
    a) denumirea autoritatii judiciare de la care emana;
    b) natura si stadiul procesului;
    c) problemele cu privire la care se cer informatii din dreptul unui alt stat, facandu-se o scurta expunere a contextului in care acestea sunt necesare.
    (2) La cerere vor putea fi anexate si unele documente de natura a clarifica intelesul cererii.
    (3) Cand cererea nu este formulata de o autoritate judiciara, ci de partile in litigiu, ea va fi insotita de o incheiere de admitere a acesteia.
    (4) Cererea de informatii juridice, precum si raspunsul primit din partea statului solicitat vor fi traduse de instanta sau de parti, dupa caz.
    Art. 29
    Cererea de informatii asupra dreptului roman
    (1) Atunci cand primeste din strainatate o cerere de informatii asupra dreptului roman, Ministerul Justitiei formuleaza raspunsul sau o transmite unui alt organ competent sa ofere raspunsurile adecvate.
    (2) Raspunsul, formulat in mod obiectiv si impartial, va putea fi insotit de documente complementare, cum ar fi extrase din texte de lege sau din lucrari de doctrina.
    (3) Ministerul Justitiei va putea refuza sa dea curs cererii de informatii asupra dreptului roman atunci cand apreciaza ca interesele statului roman sunt afectate de litigiul care a ocazionat formularea cererii sau ca raspunsul ar fi de natura sa aduca atingere suveranitatii ori securitatii sale.
    (4) Raspunsul la o cerere de informatii asupra dreptului roman se va transmite cat mai curand posibil, tinandu-se seama de termenul mentionat de autoritatea straina solicitanta.
    (5) In cazul in care elaborarea raspunsului necesita un timp mai indelungat, Ministerul Justitiei va informa autoritatea solicitanta.

    CAP. 5
    Accesul la justitie al strainului

    Art. 30
    Conditia strainului in justitie
    Persoanele fizice sau juridice straine au dreptul sa se adreseze liber si nestanjenit autoritatilor judiciare romane, sa formuleze cereri, sa introduca actiuni si sa-si sustina interesele in aceleasi conditii ca si persoanele fizice sau juridice romane.
    Art. 31
    Cautio judicatum solvi
    (1) Persoanele fizice sau juridice straine sunt scutite de orice cautiune motivata de calitatea de strain ori de lipsa domiciliului ori a sediului pe teritoriul statului roman, sub rezerva dispozitiilor art. 30.
    (2) Aceeasi regula se aplica si in cazul cautiunii cerute pentru garantarea cheltuielilor de judecata.
    Art. 32
    Asistenta juridica gratuita
    Persoanele fizice straine vor beneficia in Romania de asistenta juridica gratuita, in aceleasi conditii ca si persoanele fizice romane.
    Art. 33
    Aplicarea legii
    Dispozitiile art. 31 si 32 se aplica persoanelor fizice sau juridice straine apartinand statelor cu care Romania are sau va avea conventii bilaterale cu prevederi in acest sens ori fata de care Romania este tinuta de conventii multilaterale la care este sau va fi parte; pentru alte state aceste dispozitii se aplica numai sub conditia reciprocitatii.

    CAP. 6
    Dispozitii finale

    Art. 34
    Intrarea in vigoare a legii
    (1) Prezenta lege intra in vigoare la 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
    (2) Actele de asistenta judiciara internationala indeplinite inainte de intrarea in vigoare a prezentei legi raman valabile.
    (3) Actele de procedura incepute inainte de intrarea in vigoare a prezentei legi vor fi finalizate conform dispozitiilor in vigoare la data respectiva.
    Art. 35
    Aplicarea legii
    (1) Ministerul Justitiei va elabora, in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi, metodologia de aplicare a prevederilor acesteia, cu exceptia dispozitiilor referitoare la legislatia comunitara.
    (2) Pentru aplicarea legislatiei comunitare la care se refera art. 5 alin. (3), art. 9 alin. (4), art. 17 alin. (5) si art. 22 alin. (4), Ministerul Justitiei va elabora, pana la data de 30 noiembrie 2006, metodologia de implementare a regulamentelor adoptate in cadrul Uniunii Europene in domeniul asistentei judiciare in materie civila si comerciala.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 6 februarie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                         PRESEDINTELE SENATUI
                            NICOLAE VACAROIU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 15 aprilie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU



SmartCity5

COMENTARII la Legea 189/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 189 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu