Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 153 din 16 aprilie 2003

pentru ratificarea Amendamentului nr. 1, convenit intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana, semnat la Bucuresti la 22 februarie 2002 si la Bruxelles la 29 noiembrie 2001, la Memorandumul de finantare convenit intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura "Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic si documentatia de licitatie pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului national DN 6 si studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), Romania", semnat la Bruxelles la 7 martie 2001 si la Bucuresti la 1 iunie 2001

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 281 din 22 aprilie 2003




    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Amendamentul nr. 1, convenit intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana, semnat la Bucuresti la 22 februarie 2002 si la Bruxelles la 29 noiembrie 2001, la Memorandumul de finantare convenit intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura "Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic si documentatia de licitatie pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului national DN 6 si studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), Romania", semnat la Bruxelles la 7 martie 2001 si la Bucuresti la 1 iunie 2001, ratificat prin Ordonanta Guvernului nr. 22/2001, aprobata prin Legea nr. 667/2001.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 6 februarie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                          PRESEDINTELE SENATUI
                             NICOLAE VACAROIU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 25 martie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU

    Masura ISPA nr. 2000/RO/16/P/PA/002

                            AMENDAMENTUL Nr. 1
la Memorandumul de finantare convenit intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana privind asistenta financiara nerambursabila acordata prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare pentru masura "Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic si documentatia de licitatie pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului national DN 6 si studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), Romania"*)

    *) Traducere.

    1. Avand in vedere faptul ca Memorandumul de finantare ISPA pentru masura "Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic si documentatia de licitatie pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului national DN 6 si studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), Romania" a fost semnat la Bruxelles la 7 martie 2001 si la Bucuresti la 1 iunie 2001,
    2. avand in vedere ca in data de 24 iulie 2001 Guvernul Romaniei a transmis Comisiei Europene o solicitare de modificare in vederea extinderii perioadei de valabilitate a memorandumului de finantare mentionat,
    3. avand in vedere faptul ca se accepta de catre Comisia Europeana solicitarea de modificare a memorandumului de finantare mentionat,
    Comisia Europeana, denumita in continuare Comisia, actionand pentru si in numele Comunitatii Europene, denumita in continuare Comunitatea, reprezentata de directorul regional pentru politica regionala, domnul Guy Crauser, pentru Comisie, pe de o parte, si Guvernul Romaniei, reprezentat de doamna Hildegard Carola Puwak, ministrul integrarii europene, denumit in continuare Beneficiarul, pe de alta parte,
    au convenit urmatoarele:

    1. Memorandumul de finantare pentru masura "Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic si documentatia de licitatie pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului national DN 6 si studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), Romania" (masura ISPA nr. 2000/RO/16/P/PA/002) se amendeaza astfel:
    Art. 2
    Identificarea masurii
    Data finalizarii va fi 31 decembrie 2003.
    Art. 4
    Platile
    Paragrafele (3) si (4) se modifica astfel:
    "(3) Masura descrisa in anexa nr. I si platile efectuate de autoritatea responsabila cu implementarea acestei masuri se vor incheia nu mai tarziu de 31 decembrie 2003.
    (4) Raportul solicitat pentru efectuarea platii finale va fi inaintat in maximum 6 luni de la aceasta data."
    Art. 8
    Conditii specifice referitoare la masura
    Articolul 8 va fi inlocuit cu urmatorul text:
    "Prezenta unui proiect in lista indicativa continuta in anexa nr. I nu constituie in nici un caz un angajament al Comisiei pentru a acorda sprijin financiar pentru faza de constructie a proiectului.
    Studiile elaborate in cadrul prezentului sprijin financiar ar trebui sa permita transmiterea subventiei ISPA solicitate in domeniul transportului pe perioada eligibilitatii ISPA.
    De asemenea, studiile vor asigura selectarea celor mai potrivite drumuri de acces la noul pod peste Dunare de la Calafat - Vidin, insotite de studiile de proiectare pentru noua infrastructura rutiera la viitorul pod.
    Forma finala a termenilor de referinta ai studiilor care vor fi executate prin intermediul acestei asistente tehnice va fi transmisa Comisiei pentru aprobare ex-ante. Se va asigura ca acesti termeni de referinta sa nu reproduca studii similare deja executate in cadrul Programului PHARE."
    2. Platile in cadrul prezentului Amendament nr. 1 la memorandumul de finantare sunt eligibile pentru asistenta financiara acordata prin Instrumentul pentru Politici Structurale de Preaderare, incepand cu data de 4 septembrie 2001, data la care solicitarea de modificare din partea Guvernului Romaniei a fost inregistrata de catre Comisia Europeana.
    3. Textul original al acestui Amendament nr. 1 la memorandumul de finantare este prezentul document, semnat dupa cum urmeaza si a carui descriere este prezentata in anexa nr. I. Toate celelalte prevederi ale memorandumului de finantare original raman neschimbate.

               Semnat la Bucuresti la 22 februarie 2002.
               Pentru Beneficiar,
               Hildegard Carola Puwak,
               ministrul integrarii europene,
               coordonatorul national ISPA

               Semnat la Bruxelles la 29 noiembrie 2001.
               Pentru Comunitate,
               Guy Crauser,
               director general pentru politica regionala

                              Lista anexelor

    Anexa nr. I "Descrierea masurii amendate"

    ANEXA 1
    la Amendamentul nr. 1

    (modificarile de text sunt prezentate cu caractere cursive)

                           DESCRIEREA MASURII
Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic si documentatia de licitatie pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului national DN 6 si studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), Romania

    Codul masurii: 2000/RO/16/P/PA/002

    1. Denumirea masurii: Asistenta tehnica pentru proiectul tehnic si documentatia de licitatie pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a drumului national DN 6 si studiile aferente (faza 2 a proiectului Craiova - Lugoj), Romania

    2. Autoritatea care prezinta cererea (coordonatorul national ISPA)
    2.1. Numele: Hildegard Carola Puwak, ministrul integrarii europene
    2.2. Adresa: Ministerul Integrarii Europene
    Directia coordonarea programelor ISPA si SAPARD
    Eugen Teodorovici, director
    str. Apolodor nr. 17, latura Nord, sectorul 5, Bucuresti,
    Romania
    E-mail: eugen.teodorovici@mie.ro
    Telefon: (40-1) 301.16.23
    Fax: (40-1) 301.16.26.

    3. Autoritatea responsabila cu implementarea (conform celor prevazute la pct. 2 din sectiunea a II-a din anexa nr. III.2)
    3.1. Numele: Eugenia Dunca, director Directia programe cu finantare nerambursabila
    Administratia Nationala a Drumurilor
    3.2. Adresa: bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1, Bucuresti
    E-mail: ispa@andnet.ro

    4. Beneficiarul final (in cazul in care exista un alt responsabil din partea autoritatii mentionate la pct. 3): similar cu punctul anterior.

    5. Localizare
    5.1. Tara beneficiara: Romania
    5.2. Regiuni: judetele Mehedinti, Caras-Severin si Timis

    6. Descriere
    Asistenta tehnica va fi organizata in doua faze:
    - faza 1 are ca scop revizuirea/actualizarea studiilor de fezabilitate existente pentru reabilitarea celor doua sectiuni de drum:
        - Drobeta-Turnu Severin (km 331+150) - Lugoj (km 494+800) pe drumul national DN 6 si localizata pe ramura sudica a Coridorului european de transport nr. IV;
        - Simian - Maglavit pe DN 56A, ca o legatura directa intre Drobeta-Turnu Severin si al doilea pod peste Dunare ce va fi construit intre Calafat si Vidin;
    - faza 2 reprezinta pregatirea proiectului tehnic (detaliile de executie) si a documentatiei de licitatie pentru reabilitarea sectiunii rutiere Drobeta-Turnu Severin - Lugoj (incluzand varianta de ocolire) si pentru infrastructura de acces la noul pod peste Dunare la Calafat - Vidin.

    Context:
    Reabilitarea sectiunii rutiere Drobeta-Turnu Severin - Lugoj este vazuta ca o veriga lipsa in cadrul programului global de reabilitare si de modernizare a ramurii sudice a Coridorului european de transport nr. IV. Studiul va include, de asemenea, si proiectul tehnic al variantelor de ocolire a oraselor Drobeta-Turnu Severin si Caransebes.
    In prezent DN 56A (Simian - Maglavit) este inchis traficului de mare tonaj (6 t/osie). Oricum, drumul permite o reducere considerabila a distantei (peste 100 km) intre Drobeta-Turnu Severin si viitorul pod dintre Calafat si Vidin in comparatie cu ruta actuala (Drobeta-Turnu Severin - Craiova - Calafat). Reabilitarea drumului si deschiderea ulterioara pentru traficul greu vor aduce importante avantaje traficului international pe ramura sudica a Coridorului european de transport nr. IV.
    Studiile de fezabilitate revizuite vor cuprinde o evaluare completa din punct de vedere tehnic, economic si al mediului a proiectelor de reabilitare, utilizandu-se cele mai bune proceduri internationale, in deplina concordanta cu cerintele Uniunii Europene si cu legislatia din Romania.
    Proiectul tehnic pentru sectiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin - Lugoj si documentatia de licitatie aferenta vor fi intocmite conform Conditiilor de contract FIDIC.
    Un studiu similar pentru sectiunea rutiera Craiova - Drobeta-Turnu Severin este in curs de desfasurare: "Revizuirea studiului de fezabilitate si pregatirea proiectului tehnic pentru reabilitarea sectiunii rutiere Craiova - Drobeta-Turnu Severin", finantat prin Programul PHARE - LSIF 9903.03, si va fi terminat la data de 31 mai 2001.
    Aplicatia ISPA pentru reabilitarea sectiunii Craiova - Drobeta-Turnu Severin a fost transmisa in luna octombrie 2000.
    Se intentioneaza transmiterea unei aplicatii ISPA la mijlocul anului 2001 pentru reabilitarea sectiunii Drobeta-Turnu Severin - Lugoj impreuna cu asistenta tehnica pentru proiectul tehnic al variantei de ocolire a orasului Lugoj. Costul total pentru aceasta sectiune de 163,5 km este estimat la 153 milioane euro, excluzand constructia variantei de ocolire a orasului Lugoj.

    Obiectul de activitate
    Termenii de referinta pentru fiecare aplicatie, conform celor mentionate mai jos, constituie subiectul unei aprobari anterioare din partea Comisiei. Administratia Nationala a Drumurilor este autoritatea contractanta. Comisia va primi rapoarte referitoare la implementarea fiecarei aplicatii cel putin o data la doua luni.
    Lista cuprinzand proiectele mentionate mai sus este indicativa si astfel noi proiecte ar putea fi adaugate la lista cu acordul scris al Comisiei, incluzand orice modificari care sunt facute la documentul strategic.
    Consultantul va revizui si va completa studiile de fezabilitate pentru reabilitarea sectiunilor proiectului si va pregati documentatia de licitatie necesara in scopul lansarii licitatiei conform procedurilor FIDIC (detaliile de executie, lista de cantitati, specificatiile tehnice, instructiunile catre ofertanti, conditiile contractului). Consultantul va avea intreaga responsabilitate privind executia, administrarea si coordonarea studiului care va cuprinde, printre altele, urmatoarele:

    Faza 1: Studii de fezabilitate pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj si pentru sectiunea Simian - Maglavit
    a) Prima data consultantul va examina si va revizui standardele privind proiectarea drumurilor utilizate in Romania si va determina daca acestea pot fi aplicate. Standardele propuse vor fi discutate cu Administratia Nationala a Drumurilor si vor fi comparate cu cele europene pe care consultantul ar trebui sa le aplice in masura in care circumstantele locale o permit.
    b) Consultantul va defini alternativele pentru lucrarile de reabilitare (revizuirea lor in cazul sectiunii Simian - Maglavit). Aceste alternative vor include, pentru fiecare subsectiune, unde se pot aplica, urmatoarele tipuri de lucrari:
    - 2 benzi de 3,50 m fiecare, cu acostamente ranforsate de 2,50 m fiecare;
    - 2 benzi de 3,50 m fiecare, cu acostamente cu structura rutiera completa de 2,50 m fiecare si acostamente ranforsate suplimentare la 0,50 m;
    - 2 x 2 benzi de 3,50 m fiecare, cu acostamente ranforsate de 2,50 m fiecare, preferabil cu separarea celor doua parti carosabile.
    In plus vor fi dezvoltate alternative pentru urmatoarele (pentru Drobeta-Turnu Severin - Lugoj):
    - varianta de ocolire a orasului Drobeta-Turnu Severin;
    - varianta de ocolire a orasului Caransebes;
    - varianta de ocolire a localitatii Mehadia (km 386+000 - km 388+000);
    - modernizarea sau varianta de ocolire a sectorului de deal Plugova (km 388+500 - km 397+300);
    - modernizarea sau varianta de ocolire a sectorului Domasnea (km 409+000 - km 415+160);
    - varianta de ocolire a orasului Lugoj.
    c) Consultantul va colecta (pentru Drobeta-Turnu Severin - Lugoj) si va revizui (pentru Simian - Maglavit) datele tehnice existente si le va completa pentru a examina si a analiza viabilitatea tehnica si economica a alternativelor luate in considerare, si anume:
    - studii privind materialele de constructie;
    - investigatii geologice si ale solului;
    - studii hidrologice si hidraulice.
    d) Recomandarile proiectului preliminar pentru alternativele aflate in studiu
    e) Evaluarea studiilor de trafic si a previziunilor
    f) Colectarea datelor economice si a celor aferente transportului operational, necesare in vederea sustinerii concluziilor privind fezabilitatea economica a proiectului
    g) Studii economice comparative pentru diferite alternative ale proiectului
    h) Evaluarea economica a alternativelor
    i) Verificarea si finalizarea studiilor privind evaluarea impactului asupra mediului, tinandu-se seama cel putin de cerintele Directivei C.E.E. nr. 85/337 si de planul privind impactul asupra mediului, precum si identificarea diferentelor dintre cerintele Comisiei Europene si legislatia romana in vigoare
    j) Consultantul va pregati un plan de consultari publice in conformitate cu cerintele directivelor C.E.E. nr. 85/337 si C.E. nr. 97/11 si va sprijini Administratia Nationala a Drumurilor in implementarea acestuia.

    Faza 2: Proiectul tehnic pentru sectiunea Drobeta-Turnu Severin - Lugoj si pentru infrastructura rutiera de acces la noul pod peste Dunare la Calafat - Vidin
    k) Proiectul tehnic pentru sectorul mentionat mai sus si pentru variantele ocolitoare impreuna cu infrastructura rutiera de acces in Calafat, acestea incluzand detaliile de executie, in scopul pregatirii dosarului de licitatie
    l) Pregatirea intregii documentatii de licitatie, inclusiv a instructiunilor pentru ofertanti si a Conditiilor de contract
    Consultantul va raspunde de obtinerea, in cadrul fazelor privind studiul de fezabilitate si proiectul tehnic, a autorizatiilor/permiselor care trebuie sa fie eliberate de municipalitati, institutiile de utilitati publice si de alte agentii guvernamentale centrale sau locale si in general de toate aprobarile cerute de legislatia romana. Taxele privind autorizatiile si permisele vor fi platite de Administratia Nationala a Drumurilor.
    In ceea ce priveste achizitia terenurilor consultantul va transmite Administratiei Nationale a Drumurilor hartile detaliate referitoare la localizarea, limitele si suprafata terenului care va fi achizitionat, precum si identificarea proprietarilor. Administratia Nationala a Drumurilor va raspunde de finalizarea procesului de achizitie a terenului, conform legislatiei din Romania. Consultantul va trebui sa identifice scopul actual al utilizarii fiecarei suprafete care va fi achizitionata (padure, agricultura, gradina, neproductiv etc.).
    Consultantul va identifica utilitatile publice si retelele si va prezenta solutii pentru inlocuire/relocalizare.

    Personal
    Personalul-cheie al consultantului va fi format cel putin din urmatorii:
    - manager de proiect pentru fiecare faza - specializat in managementul de proiect si proiectare drumuri, cu o experienta de 15 ani in proiecte similare, cu activitate minima in Romania de: pentru faza 1: 3 luni si pentru faza 2: 5 luni;
    - inginer proiectant de drumuri - minimum 10 ani experienta, cu activitate minima in Romania de: pentru faza 1: doua luni si pentru faza 2: 4 luni;
    - inginer de structuri (poduri si lucrari de arta) - minimum 10 ani experienta, cu activitate minima in Romania de: pentru faza 1: o luna si pentru faza 2: doua luni;
    - inginer pavaj si materiale - minimum 10 ani experienta;
    - expert in trafic si economist pentru transporturi - minimum 10 ani experienta, cu activitate minima in Romania de: pentru faza 1: doua luni;
    - specialist in mediu (minimum 10 ani experienta).
    Intregul personal trebuie sa aiba experienta internationala considerabila (cel putin 7 ani).
    In plus consultantul va furniza expertiza si servicii in domeniile: geologic/geotehnic, topografic, utilizarea terenului, hidrologie/hidraulic, drenaje, consultari publice.
    Implicarea consultantilor locali si a companiilor de proiectare este incurajata.

    Echipamente, consumabile, vehicule, telefon, spatiu pentru birou
    Consultantul va raspunde de:
    - asigurarea spatiului de locuit pentru personalul sau;
    - asigurarea transportului international si local al personalului sau;
    - asigurarea spatiului pentru birouri, a echipamentului de birou si a consumabilelor, a echipamentului de cercetare si testare, hardware si software;
    - organizarea activitatilor de cercetare si testare;
    - orice costuri privind comunicatiile (telefon/fax, e-mail);
    - furnizarea serviciilor de secretariat;
    - orice costuri generate de traducerea documentelor, reproducerea, tiparirea si reproducerea rapoartelor de studii.
    Referitor la echipamentul ce va fi cumparat in cadrul proiectului preturile trebuie sa fie exprimate in functie de costurile estimate, fara taxe, taxe vamale sau alte impuneri. Echipamentele urmeaza sa fie cumparate ca rambursabile in conformitate cu regulile si regulamentele Comisiei Europene. La sfarsitul proiectului echipamentul si materialele vor deveni proprietatea beneficiarului proiectului - Administratia Nationala a Drumurilor.

    7. Obiective
    Obiectivele imediate ale acestei asistente tehnice sunt:
    - faza 1: revizuirea studiilor de fezabilitate existente pentru reabilitarea sectiunilor rutiere Drobeta-Turnu Severin - Lugoj si Simian - Maglavit si realizarea rapoartelor de fezabilitate finale in deplina concordanta cu cerintele legislatiei Uniunii Europene si a Romaniei. Studiile de fezabilitate constituie baza necesara pentru implicarea potentiala a Uniunii Europene si/sau a institutiilor financiare internationale in program, in particular prin pregatirea aplicatiei ISPA, incluzand asistenta pentru pregatirea cererii de finantare si pregatirea documentelor necesare, astfel incat sa corespunda cerintelor prevazute in Regulamentul ISPA;
    - faza 2: intocmirea proiectului tehnic pentru sectiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin - Lugoj, precum si pentru variantele de ocolire implicate, ca si pentru infrastructura rutiera de legatura la noul pod de la Calafat - Vidin, in scopul realizarii documentatiei de licitatie si a detaliilor de executie.
    Obiectivele generale ale masurii sunt:
    - asistenta acordata Romaniei pentru transformarea economiei sale in vederea pregatirii aderarii la Uniunea Europeana, sustinerea Romaniei in perioada preaderarii, in particular cu privire la dezvoltarea coridoarelor de transport prioritare;
    - sustinerea reabilitarii sectiunilor selectate de pe Coridorul european de transport nr. IV si integrarea sa in reteaua de transport transeuropeana a Uniunii Europene.
    Masura are o contributie directa la modernizarea Coridorului european de transport nr. IV in Romania. Chiar daca nu are un impact transfrontalier direct, sectiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin - Lugoj a DN 6 formeaza o legatura in ramura sudica a Coridorului european de transport nr. IV (Budapesta - Sofia - Thessaloniki) si formeaza impreuna cu DN 56A (Simian - Maglavit) o parte a rutei de acces la noul pod peste Dunare propus la Calafat - Vidin.
    Standardele care vor fi utilizate sunt in concordanta cu cele europene (inclusiv cu Directiva C.E. nr. 96/53 referitoare la greutati si dimensiuni) pentru a asigura interoperabilitatea retelei.
    "Continuarea lucrarilor de reabilitare a drumurilor nationale" constituie parte a prioritatilor pe termen mediu pentru sectorul de transport, mentionate in Programul national pentru adoptarea acquisului comunitar, versiunea iulie 1999, pag. 176.
    In contextul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana un interes deosebit s-a acordat pregatirii si sustinerii proiectelor de infrastructura de transport din cadrul procesului TINA. In Raportul final TINA sectiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin - Lugoj este identificata ca o legatura importanta si este considerata o strangulare incepand cu anul 2015. Este, de asemenea, considerata o prioritate a strategiei nationale de transport pentru ISPA.
    Administratia Nationala a Drumurilor intentioneaza intr-adevar sa continue modernizarea partii sudice a Coridorului european de transport nr. IV intre Nadlac si Calafat.
    Sectiunea rutiera Nadlac - Arad - Timisoara a fost reabilitata in cadrul primului program de reabilitare a drumurilor, cu cofinantare de la Banca Europeana de Investitii, prin Programul PHARE, si de la Guvernul Romaniei. Lucrarile au fost terminate in anul 1997.
    Pentru sectiunea rutiera Timisoara - Lugoj (inclusiv varianta de ocolire a Timisoarei) si varianta de ocolire Craiova - Nord lucrarile de reabilitare vor fi cofinantate de Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala (JBIC) si de Guvernul Romaniei. Aceste lucrari sunt in faza de proiectare.
    Pentru sectiunea rutiera Drobeta-Turnu Severin - Craiova exista in curs de realizare un proiect ce include elaborarea studiului de fezabilitate, pregatirea documentatiei de licitatie si a detaliilor de executie, finantat prin Programul PHARE - LSIF pe anul 1999, si va fi finalizat pana la data de 31 mai 2001. O cerere de finantare prin Facilitatea ISPA pentru reabilitarea acestei sectiuni a fost transmisa Comitetului de management in luna noiembrie 2000 si a primit o apreciere pozitiva.
    In cadrul acestui proiect ISPA de reabilitare a drumului Craiova - Drobeta-Turnu Severin au fost asigurate surse pentru finantarea studiului de fezabilitate pentru construirea variantei de ocolire Craiova-Sud impreuna cu revizuirea studiului existent pentru reabilitarea sectiunii Craiova - Calafat.
    Alte proiecte care sunt prevazute pentru aceeasi perioada (pana in anul 2006) in cadrul Programului de reabilitare rutiera V, care va fi finantat de Romania si de Banca Europeana de Investitii, sunt:
    - reabilitarea sectiunii rutiere Craiova - Calafat;
    - reabilitarea sectiunii rutiere Simian - Maglavit (Drobeta-Turnu Severin - Calafat).
    Totodata se intentioneaza construirea variantelor de ocolire Craiova-Sud si Lugoj, dar pentru aceste proiecte nu au fost determinate inca sursele de finantare.

    8. Pregatirea proiectului: implementare
________________________________________________________________________________
                                              Inceputul        Incheierea
                                              lucrarii         lucrarii
________________________________________________________________________________
Revizuirea studiilor de fezabilitate:         15 aprilie 2001  15 august 2001
- proiect de rapoarte de fezabilitate                          15 iunie 2001
- evaluarea impactului asupra mediului si
  consultari publice                                           1 august 2001
- rapoarte de fezabilitate finale                              1 august 2001
Cererea de finantare prin Facilitatea ISPA
pentru Drobeta-Turnu Severin - Lugoj          15 iunie 2001    1 iulie 2001
Pregatirea proiectului tehnic si a
documentatiei de licitatie pentru
Drobeta-Turnu Severin - Lugoj                 15 august 2001   15 februarie 2002
Studiu de fezabilitate si pregatirea
proiectului tehnic si a documentatiei de
licitatie pentru varianta de ocolire a
orasului Lugoj                                mai 2002         decembrie 2002
Pregatirea proiectului tehnic si a
documentatiei de licitatie pentru
infrastructura rutiera de legatura la noul
pod Calafat - Vidin                           mai 2002         decembrie 2002
________________________________________________________________________________

    9. Cost si asistenta

                                                                     - euro -
________________________________________________________________________________
Cost        Contributia  Cheltuieli   Cost       Asistenta        Rata
total       sectorului   neeligibile  total      financiara       asistentei
            privat                    eligibil   nerambursabila   financiare
                                                 ISPA             nerambursabile
                                                                  (%)
________________________________________________________________________________
1.500.000      -             -        1.500.000    1.125.000            75
________________________________________________________________________________

    Bugetul Administratiei Nationale a Drumurilor va acoperi 375.000 euro, cofinantare nationala.

    10. Implicarea institutiilor financiare internationale
    B.E.I. cofinanteaza al patrulea program de reabilitare a drumurilor pe 650 km drumuri nationale, printr un imprumut de 245 milioane euro. Aceasta masura pregateste o componenta separata a programului, care va fi cofinantata numai prin ISPA si bugetul national. Aceasta masura va acorda de asemenea asistenta pentru pregatirea reabilitarii sectiunii rutiere Craiova   Calafat sau Simian   Maglavit pentru a fi cofinantate de B.E.I. in cadrul celui de al V lea Program de reabilitare rutiera.




COMENTARII la Legea 153/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 153 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 3512 2008
    Am intrebarea urmatoare: in cazul unei pensii sistate din 2011 pana acum s-a platit toata suma acumulata si neplatita prin casieria Casei de Pensii pe o suma mai mare de 11000 lei(suma acumulata din pensii sistate la plata pe o perioada de 4 ani).Pensionarul ma fost placat in strainatate si nu are cont deschis la nici o banca si in 2 zile placa din tara. Daca nu ecorect cum am procedat cum putea pensionarul sa intre in posesia drepturilor de pensie sisitate? Astept raspuns va rog la adresa de mail :secretariat@cpbrc.ro
ANONIM a comentat OUG 3 2015
    OUG 3/2015 DOAMNE AJUTA Parca nu-mi vine sa cred ca cei ce lucreaza la coada vacii vor primii si sprijin prin plati directe.M-asi bucura mult ca cea ce am inteles eu sa fie si real. Oare nu este un vis? Intrebare Pasiunea unde pasiuneaza animalele mele este intabulata pe o asociatie composesorala a carui membru sint si eu. Intre mine ca persoana fizica si tot eu ca membra a asociatiei composesorale trebuie sa existe vreun contract daca sint una si aceeasi persoana. Multumesc
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    Ponta ce lege este asta cine sunt arendasii mafiotii politici ,de la cine primesti comenzi noi care am achitat pretul terenului luom creante iar smecherii tai teren sugeamiai pula si tu si ti care sustin legea
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    Care este interesul Zegrean cand a cumparat CHIORU LA NANA de ce nu sa aplicat aceasta lege BAI FUTONGURA PE MATA MOARTA DE HANDICAPAT MOTORIU
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    Daca am achitat suma integrala iar promitentul vanzator a declarat ca promite sa vanda in mod expres si irevocabil numai mie atunci cum mai facem .
ANONIM a comentat Decizia 38 2015
    domnule Zegrean eu nu mai incheiam antecontracte daca nu eram sigur ca devin propietarul acestui teren arabil nu vreau creante FUTUTEN GUR A MORT DE SIFILITIC SA-MI BAG PULA IN MATA
ANONIM a comentat Ordin 197 2015
    BARCLAYS CREDIT COMPANY ATENȚIE SOLICITANT: Vă mulțumim pentru răspunsul dumneavoastră la o cerere de împrumut, prin e-mail, iar conținutul este bine înțeles. Ne sunt certificate și înregistrate creditor împrumut care oferă împrumuturi cu solicitantul cu privire la necesitatea de rata dobânzii scăzut de 3% credite: cum ar fi student împrumuturi, împrumuturi de afaceri, credite agricole, credite ipotecare, investitii personale, credite auto și împrumuturi pentru alte cheltuieli importante. Am credita variind de la 5.000 dolari USD $ 1,000,000.00 USD la o rată a dobânzii de 3% de la o durată de 1-10 ani, în funcție de cantitatea, vă rugăm să ne contactați prin e-mail: barclaysnationwideloan@gmail.com sau barclaysnationwideloan@hotmail.com așa că vă poate ajuta să dobândească un împrumut pentru tine, ca un candidat este cinstit și autentic. De asemenea, oferim împrumuturi și faclitate în situații de urgență, care se poate face în mai puțin de 48 de ore. Formularul de mai jos trebuie completat și prin e-mail pentru a solicita o oferta de împrumut. Numele complet al solicitantului: ___________________ Tara / Stare rezidual: __________________ Rezidual Adresa: _______________________ Gen: ___________ La locul de muncă: ____________________ Lunar venit / alocație / salariu: __________ Suma creditului necesare: ________________ Durata: _________________________ Ai încheia cu aplicarea: ______________ Răspunsul dvs. prompt va fi extrem de apreciat. Așteaptă cu nerăbdare să aibă o relație bună de lucru cu tine. Salutări, e-mail: barclaysnationwideloan@gmail.com sau barclaysnationwideloan@hotmail.com BARCLAYS ÎMPRUMUT COMPANY.
ANONIM a comentat Legea 273 2006
    Ai nevoie de un împrumut de urgență? esti in datorii? aveți nevoie de împrumut de urgență să-și refinanțeze loc ?, ai fost refuzat de banca ta, nu vă faceți griji mai, serviciile noastre sunt Rapid, ușor și împrumuturi Secure acum în orice circumstanțe. Împrumuta până la 2,000 Eur - 1,000.000 Eur de azi! Contactati-ne cu informatii împrumut la acest e-mail: noramildred.loans@hotmail.com Notă: Veți aștepta un răspuns preliminar și finanțare în 24 de ore Salutari. dna Nora
ANONIM a comentat Ordin 914 2006
    Dragi prieteni care au scris mai sus Boala dvs se numeste schizofrenie asemeni copilotului ala. Nu postati pe subiect,vb in dodii Va compatimesc
ANONIM a comentat Hotărârea 1186 2000
    in proiectul de norme metidologice pentru contract 2015 la 16 pct.34 nu se face precizarea daca in evidenta medicului gastroenterology mai raman in evidenta pentru monitorizare si tratament raman si pacientii cu -HEPATITA NON RESPONDER LA TRATAMENTUL ANTIVIRAL URMARITE SI MONITORIZATE LUNAR PENTRU ALTE TRATAMENTE. -HEPATITELE VIRALE IN CURS DE EVALUARE SI STABILIREA TRATAMENTULUI. -HEPATITELE VIRALE SI CIROZELE HEPATICE, FARAINDICATII DE TRATAMENT ANTI VIRAL -SCHEMA ACTUALA- PENTRU MONITORIZARE SI TRATAMENT
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 153/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu