Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

INSTRUCTIUNI Nr

INSTRUCTIUNI   Nr. 12 din 29 decembrie 2005

privind determinarea, retinerea si virarea impozitului pe castigul de capital rezultat din transferul titlurilor de valoare, obtinut de persoanele fizice

ACT EMIS DE: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 94 din 1 februarie 2006



     CAPITOLUL  1

     Dispozitii generale

     Art. 1. - Cadru de reglementare

     Prezenta instructiune stabileste metodologia de determinare, retinere si virare a impozitului pe castigul de capital rezultat din transferul titlurilor de valoare, obtinut de persoanele fizice, in conformitate cu prevederile art. 67 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

     Art. 2. - Definitii

     In intelesul prezentei instructiuni, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

     1. valori mobiliare - instrumente financiare definite in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) pct. 33 din Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare;

     2. instrumente financiare derivate - instrumente financiare definite in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) pct. 12 din Legea nr. 297/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;

     3. titluri de participare - instrumente financiare definite in conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) pct. 32 din Legea nr. 297/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;

     4. intermediari - entitatile definite conform art. 2 alin. (1) pct. 14 din Legea nr. 297/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, (inclusiv intermediarii institutii de credit care presteaza numai activitati de custodie), precum si platitorii de venit, atunci cand este cazul;

     5. stock option plan - un program initiat in cadrul unei societati comerciale ale carei valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, prin care se acorda angajatilor acestei societati comerciale dreptul de a achizitiona un numar determinat de actiuni emise de societatea respectiva la un pret preferential;

     6. simbol - codul de identificare alocat de piata reglementata/sistemul alternativ de tranzactionare pentru identificarea titlului de valoare;

     7. costuri aferente - costurile tranzactiilor cu titluri de valoare care sunt compuse din comisioanele percepute de catre intermediari, precum si orice alte costuri ce pot fi dovedite prin inscrisuri justificative. Pot fi costuri aferente costurile legate de transferul de proprietate, evidentierea pozitiei in contul de investitii, transferul catre registrele independente/depozitarul central etc. si care pot fi dovedite prin documente justificative;

     8. portofoliu - suma pozitiilor evidentiate intr-un cont de investitii pe tipuri, clase, serii de titluri de valoare ce apartin unei persoane fizice, denumita si investitor, contribuabil sau client.

     CAPITOLUL  2

     Determinarea pretului de cumparare si calcularea castigului din transferul titlurilor de valoare

     Art. 3. - Stabilirea pretului de cumparare al valorilor mobiliare pentru determinarea venitului impozabil

     (1) Pretul de cumparare al unei valori mobiliare este pretul determinat si evidentiat de intermediar pentru respectiva valoare mobiliara detinuta de un client, pe fiecare simbol, la care se adauga costurile generate de operatiunea in cauza, daca acestea nu au fost incluse in calculul pretului de cumparare.

     (2) Pretul de cumparare al unei valori mobiliare se determina prin aplicarea metodei pretului mediu ponderat, care cuprinde si costurile aferente generate de operatiunea de cumparare.

     Art. 4. - Exceptii de la modalitatea de stabilire a pretului de cumparare pentru valorile mobiliare

     (1) Prin exceptie de la prevederile art. 3 alin. (2), pretul de cumparare al valorilor mobiliare, pentru determinarea castigului impozabil in cazul operatiunilor enumerate mai jos, se determina dupa cum urmeaza:

     a) pentru actiunile dobandite de catre persoanele fizice ca urmare a distribuirii cu titlu gratuit in cadrul Programului de privatizare in masa, pretul de cumparare reprezinta valoarea nominala a actiunilor inscrisa in certificatul de actionar;

     b) pentru actiunile dobandite ca urmare a distribuirii de dividende sub forma de actiuni, pretul de cumparare al actiunilor este pretul de emisiune al acelor actiuni conform valorii prevazute in hotararea adunarii generale a actionarilor prin care s-a decis distribuirea dividendelor, hotarare afisata de piata reglementata/sistemul alternativ de tranzactionare pe care se tranzactioneaza respectivele actiuni;

     c) pentru actiunile dobandite ca urmare a majorarii capitalului social prin numerar, pretul de cumparare va fi pretul evidentiat in formularul de subscriere;

     d) pentru actiunile dobandite in urma convertirii obligatiunilor, pretul de cumparare al actiunilor este pretul la care s-a realizat conversia conform hotararii adunarii generale a actionarilor prin care s-a decis conversia, hotarare afisata de piata reglementata/sistemul alternativ de tranzactionare pe care se tranzactioneaza respectivele actiuni;

     e) pentru actiunile dobandite in urma unei divizari sau fuziuni, pretul de cumparare al actiunilor este pretul/valoarea la care are loc emisiunea. Pretul/valoarea este cel/cea publicat/publicata in prospectul de fuziune sau in hotararea adunarii generale a actionarilor care a decis divizarea, hotarare afisata de piata reglementata/sistemul alternativ de tranzactionare pe care se tranzactioneaza respectivele actiuni;

     f) pentru actiunile dobandite inainte de admiterea la tranzactionare a unei societati comerciale, pretul de cumparare al acestora va fi dat de pretul de subscriere la care se adauga si costurile aferente sau, in cazul achizitionarii lor prin cesiune de la un alt actionar, pretul evidentiat in contractul de cesiune;

     g) pentru valorile mobiliare dobandite in urma unei succesiuni, pretul de cumparare al valorilor mobiliare este pretul platit de catre defunct la data achizitionarii valorilor mobiliare respective, determinat pe baza de documente justificative, sau valoarea inscrisa in certificatul de succesiune emis de notar, valoare in baza careia s-au platit taxele de succesiune catre statul roman, iar intre documentele justificative depuse la intermediar trebuie sa figureze si certificatul de mostenitor;

     h) pentru valorile mobiliare dobandite in urma incheierii unor acte cu titlu oneros intre rude sau afini pana la gradul al patrulea inclusiv si cu indeplinirea cumulativa a conditiilor prevazute in reglementarile Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare privind transferurile directe de proprietate asupra valorilor mobiliare, pretul de cumparare al valorilor mobiliare este pretul inscris in actul translativ de proprietate;

     i) pentru valorile mobiliare dobandite in urma incheierii unor acte cu titlu gratuit intre rude sau afini pana la gradul al patrulea inclusiv si cu indeplinirea cumulativa a conditiilor prevazute in reglementarile Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare privind transferurile directe de proprietate asupra valorilor mobiliare, pretul de cumparare al valorilor mobiliare este egal cu zero, dar se adauga cheltuielile aferente intocmirii actelor (taxa de timbru si taxa notariala);

     j) pentru valorile mobiliare pentru care pretul de cumparare nu poate fi determinat pe baza de documente justificative, acesta va fi zero;

     k) in cazul programului stock option plan, pretul de cumparare va fi reprezentat de pretul preferential la care se acorda actiunile conform prevederilor art. 2 pct. 5.

     (2) Registrele independente/depozitarul central au/are obligatia de a mentiona in mod explicit pe extrasul de cont eliberat persoanelor care detin actiuni de tipul celor dobandite prin metodele precizate la alin. (1) lit. a) - i) apartenenta actiunilor la una dintre categoriile de mai sus, precum si momentul dobandirii acestora.

     Art. 5. - Determinarea castigului sau pierderii generate de transferul valorilor mobiliare

     (1) Determinarea castigului sau pierderii din tranzactiile cu valori mobiliare se efectueaza la data incheierii tranzactiei de vanzare si reprezinta diferenta pozitiva sau negativa dintre pretul de vanzare si pretul de cumparare determinat conform art. 3 sau 4.

     (2) SSIF si institutiile de credit inscrise ca intermediari care efectueaza o tranzactie si desfasoara si activitatea de custodie pentru respectiva tranzactie vor evidentia castigul sau pierderea generata de tranzactia de vanzare prin diferenta pozitiva sau negativa dintre pretul de vanzare inmultit cu numarul de valori mobiliare tranzactionate si pretul de cumparare inmultit cu acelasi numar de valori mobiliare, din care se scad costurile aferente vanzarii, precum si cele aferente cumpararii si care nu au fost cuprinse in determinarea pretului de cumparare.

     (3) In situatia transferurilor de proprietate asupra valorilor mobiliare, efectuate in conformitate cu reglementarile Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare privind transferurile directe, pretul de vanzare este pretul inscris in actul translativ de proprietate. Obligatia calcularii si virarii impozitului revine persoanei care realizeaza venitul impozabil.

     (4) Intermediarii mentionati la alin. (2) vor evidentia separat, in momentul incheierii tranzactiei de vanzare, castigul sau pierderea, in functie de perioada de detinere a valorilor mobiliare, pe baze diferentiate in functie de cotele de impozitare aplicabile, mentiunea daca actiunile provin din Programul de privatizare in masa, precum si impozitul retinut de intermediari, atunci cand este cazul.

     (5) Intermediarii mentionati la alin. (2) au obligatia mentionarii caracteristicilor enumerate la alin. (4) pe formularul de confirmare a executarii ordinelor, eliberat clientilor.

     (6) Intermediarii care presteaza activitatea de custodie si nu au executat un ordin sunt exceptati de la prevederile alin. (5), avand obligatia de a furniza intermediarilor care au executat respectivul ordin, dar nu au prestat si activitatea de custodie, toate documentele justificative corespunzatoare pentru indeplinirea de catre acestia din urma a prevederilor alin. (2) si (4).

     (7) Intermediarii mentionati la alin. (2) au obligatia de a pastra pentru fiecare tranzactie de cumparare urmatoarele date: momentul tranzactiei (data, ora, minutul si secunda), numarul de valori mobiliare, pretul de cumparare determinat dupa operatiunea de cumparare, costurile aferente suportate de catre client care nu au fost cuprinse in pret.

     (8) Pentru valorile mobiliare evidentiate in conturile clientilor la data de 31 mai 2005, se va considera ca perioada detinerii acestora este mai mare de 365 de zile, caz in care intermediarii vor calcula, vor retine si vor vira in toate cazurile cota de impozit de 1% aplicata asupra castigului.

     (9) Se vor considera valori mobiliare detinute la data de 31 mai 2005 inclusiv valorile mobiliare cumparate la data de 31 mai 2005 si decontate sau inregistrate in conformitate cu reglementarile legale.

     Art. 6. - Cumpararea printr-un intermediar si vanzarea prin alt intermediar

     (1) Intermediarul initial care a executat operatiunea de cumparare are obligatia sa elibereze clientului, la cererea acestuia, un extras de portofoliu cu ocazia operatiunilor de inchidere a evidentei contului acestuia sau transferului partial/total de portofoliu la un alt intermediar, care va avea continutul prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta instructiune. Extrasul de portofoliu se va elibera obligatoriu si pe suport electronic standardizat conform anexei.

     (2) Extrasul de portofoliu va cuprinde instructiunea clientului privind destinatia portofoliului care va fi operata si certificata de catre intermediar si transmisa de catre acesta intermediarului spre care se face transferul, in termen de 24 de ore.

     (3) In situatia in care sunt mai multi intermediari, intermediarul va elibera cate un extras de portofoliu pentru fiecare dintre intermediarii destinatari.

     (4) Intermediarul/intermediarii la care se transfera portofoliul va/vor inregistra in propriile evidente, conform extrasului de portofoliu primit de la intermediarul initial, pretul de cumparare pentru fiecare dintre valorile mobiliare transferate, cantitatea de valori mobiliare transferate si detinute peste 365 de zile si, respectiv, cantitatea de valori mobiliare transferate si detinute mai putin de 365 de zile, cu datele aferente operatiunilor de cumparare.

     (5) In situatia in care valorile mobiliare se transfera la registrele independente/depozitarul central, acestea/acesta au/are obligatia inregistrarii in propriile evidente, conform caracteristicilor transmise electronic de catre intermediari, a cantitatii de valori mobiliare transferate si detinute peste 365 de zile, respectiv a cantitatilor de valori mobiliare transferate si detinute mai putin de 365 de zile, cu datele aferente cumparatorilor. Pretul de cumparare va fi inregistrat de intermediarul care va prelua respectivele valori mobiliare, in baza extrasului de portofoliu prezentat de catre client.

     (6) Intermediarii la care se transfera portofoliul sau care preiau de la registrele independente/depozitarul central valorile mobiliare nu vor executa nici o tranzactie cu valorile mobiliare transferate pana in momentul in care clientul nu va prezenta extrasul de portofoliu in original, document ce va fi arhivat la intermediar.

     Art. 7. - Determinarea castigului din transferul instrumentelor financiare derivate

     Castigul din tranzactionarea instrumentelor financiare derivate este suma obtinuta de catre platitorul de venit si evidentiata in extrasul de cont emis de intermediar la scadenta instrumentului financiar derivat, la data inchiderii pozitiei sau la data vanzarii instrumentului financiar.

     Art. 8. - Stabilirea pretului de cumparare/subscriere al titlurilor de participare pentru determinarea veniturilor impozabile

     (1) Pretul de cumparare/subscriere este pretul de emisiune al titlurilor de participare ale fondurilor deschise de investitii, platit de investitor, si este format din valoarea unitara a activului net calculat de societatea de administrare a investitiilor si certificat de depozitar, valabila pentru ziua in care se efectueaza cumpararea, la care se adauga comisionul de cumparare (daca este cazul).

     (2) Pretul de rascumparare al titlurilor de participare ale fondurilor deschise de investitii este pretul cuvenit investitorului la data depunerii cererii de rascumparare si este format din valoarea unitara a activului net calculat de catre societatea de administrare a investitiilor si certificat de depozitar, valabila pentru ziua in care a fost depusa cererea de rascumparare, din care se scade comisionul de rascumparare (daca este cazul).

     Art. 9. - Determinarea castigului sau pierderii generat/generate de transferul titlurilor de participare

     (1) Determinarea castigului sau pierderii din transferul titlurilor de participare se efectueaza la momentul depunerii cererii de rascumparare a respectivelor titluri de participare si reprezinta diferenta pozitiva sau negativa dintre pretul de emisiune si pretul de rascumparare, determinate conform prevederilor art. 8.

     (2) Rascumpararea titlurilor de participare detinute de un investitor la un fond deschis de investitii se va face pe baza metodei F.I.F.O. (primul intrat, primul iesit).

     (3) Pretul de cumparare corespunzator titlurilor de participare ale fondurilor deschise de investitii, achizitionate inainte de data de 31 decembrie 1999, se considera egal cu ultima valoare raportata la data de 31 decembrie 1999.

     Art. 10. - Dispozitii speciale privind titlurile de participare la fondurile inchise de investitii

     (1) Prevederile prezentei instructiuni se aplica si detinerilor de titluri de participare la fondurile inchise de investitii inregistrate la Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare.

     (2) In cazul titlurilor de participare la fondurile inchise de investitii mentionate la alin. (1), impozitul datorat se calculeaza, se retine si se vireaza de catre societatea de administrare a investitiilor a fondului.

     (3) Obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitelor pe dividende, in cazul organismelor de plasament colectiv constituite ca societati pe actiuni administrate de o societate de administrare a investitiilor, revine acesteia din urma.

     CAPITOLUL  3

     Obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului

     Art. 11. - Obligatiile intermediarilor

     (1) Intermediarii au obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului aplicat asupra castigului realizat din tranzactiile cu titluri de valoare, altele decat titlurile de participare, in urmatoarele situatii:

     a) pentru toate tranzactiile avand ca obiect titluri de valoare, altele decat titlurile de participare, detinute de client in portofoliu la data de 31 mai 2005;

     b) in perioada 1 iunie 2005 - 31 decembrie 2005, pentru toate tranzactiile efectuate in aceasta perioada;

     c) pentru toate tranzactiile avand ca obiect actiunile dobandite ca urmare a distribuirii cu titlu gratuit in cadrul Programului de privatizare in masa;

     d) ulterior datei de 1 ianuarie 2006, pentru tranzactiile avand ca obiect titluri de valoare, altele decat titlurile de participare, detinute in portofoliul clientului mai mult de 365 de zile.

     In toate situatiile de mai sus cota de impozit aplicata de catre intermediari asupra castigului evidentiat la momentul vanzarii este de 1% .

     (2) Obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului apartine acelui intermediar care administreaza si realizeaza activitati de custodie privind titlurile de valoare, altele decat titlurile de participare, apartinand contribuabilului. In cazul in care efectuarea tranzactiilor se face de catre un intermediar care nu efectueaza activitatea de custodie, agentul custode are obligatia de a furniza toate informatiile si documentele justificative intermediarului care a efectuat tranzactia, pentru ca acesta sa poata sa calculeze, sa retina si sa vireze impozitul corespunzator.

     (3) Retinerea impozitului se realizeaza in momentul decontarii tranzactiei de vanzare, iar termenul maxim de virare a impozitului la bugetul de stat este data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-a realizat castigul impozabil.

     Art. 12. - Obligatiile societatii de administrare a investitiilor

     (1) Obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului aplicat asupra castigului realizat din transferul titlurilor de participare apartine societatii de administrare a investitiilor.

     (2) Retinerea impozitului se realizeaza la momentul depunerii cererii de rascumparare, iar termenul maxim de virare a impozitului la bugetul de stat este data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-a realizat castigul impozabil.

     Art. 13. - Obligatiile contribuabilului

     (1) Persoanele fizice care realizeaza venituri din transferul titlurilor de valoare, altele decat titlurile de participare, au obligatia calcularii si virarii impozitului, incepand cu data de 1 ianuarie 2006, pentru toate transferurile avand ca obiect titluri de valoare detinute mai putin de 365 de zile.

     (2) Evidentierea castigului net/pierderii se realizeaza la sfarsitul anului fiscal pe baza declaratiei speciale, depusa de catre contribuabil conform obligatiilor legale ce ii revin.

     (3) Persoana fizica va avea obligatia ca, pe baza documentelor justificative, sa evidentieze in declaratia speciala urmatoarele:

     a) castigul net/pierderea obtinuta din transferul titlurilor de valoare detinute in portofoliu mai putin de 365 de zile;

     b) castigul net/pierderea obtinuta din transferul titlurilor de valoare detinute in portofoliu mai mult de 365 de zile;

     c) impozitul virat in cursul anului fiscal de intermediar/societatea de administrare a investitiilor sau de alti platitori de venit conform obligatiilor ce le revin acestora.

     (4) Persoanele fizice vor anexa la declaratia speciala documentele justificative eliberate de intermediari/societatile de administrare a investitiilor, care sa poata dovedi castigul/pierderea declarat/declarata si cuantumul impozitului virat in cursul anului fiscal de intermediar/societatea de administrare a investitiilor.

     (5) In toate situatiile in care un client a beneficiat de serviciile financiare ale mai multor intermediari/societati de administrare a investitiilor pe parcursul aceluiasi an fiscal, la depunerea declaratiei speciale anuale acesta va anexa documentele justificative eliberate de toti intermediarii/societatile de administrare a investitiilor.

     (6) In situatia in care castigul/pierderea s-a realizat ca urmare a transferurilor directe de proprietate asupra valorilor mobiliare, efectuate in conformitate cu reglementarile Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare privind transferurile directe, se vor anexa la declaratia speciala anuala inscrisurile justificative, precum si dovada virarii impozitului, atunci cand este cazul.

     (7) Termenul pentru virarea impozitului este cel prevazut la art. 67 alin. (3) lit. a), precum si la art. 84 alin. (6) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.

     CAPITOLUL  4

     Determinarea castigului net si regularizarea impozitului

     Art. 14. - Metoda de calcul a castigului net/pierderii rezultat/rezultate din transferul titlurilor de valoare

     (1) Castigul net se determina la sfarsitul anului fiscal asupra intregului portofoliu detinut de contribuabil in anul respectiv si reprezinta diferenta pozitiva dintre castigurile si pierderile obtinute pe categorii de venituri impozabile, diferentiate in functie de cotele de impozit, inregistrate in cursul anului ca urmare a transferurilor titlurilor de valoare.

     (2) Pierderile se vor compensa din castigurile obtinute pe categorii de venituri impozabile, diferentiate in functie de cotele de impozit, fiecare pierdere fiind dedusa din categoria corespunzatoare.

     (3) Pierderea sau castigul net va evidentia in mod distinct cele doua categorii de pierderi/castiguri in functie de cotele diferentiate de impozitare.

     (4) Nu se include in calculul castigului net castigul obtinut ca urmare a transferului actiunilor dobandite cu titlu gratuit in cadrul Programului de privatizare in masa.

     (5) In calculul castigului net rezultat din castigurile/pierderile generate de transferul titlurilor de valoare detinute mai mult de 365 de zile si care se impoziteaza cu cota de 1% se vor include urmatoarele categorii de castiguri/pierderi:

     a) castigurile/pierderile obtinute din transferul titlurilor de valoare detinute la data de 31 mai 2005;

     b) castigurile/pierderile obtinute din transferul titlurilor de valoare dobandite dupa data de 1 iunie 2005 si instrainate dupa 1 ianuarie 2006, daca au fost detinute in portofoliu mai mult de 365 de zile;

     c) castigurile/pierderile obtinute din transferul titlurilor de valoare dobandite dupa data de 1 ianuarie 2006 si detinute in portofoliu mai mult de 365 de zile.

     (6) In calculul castigului net rezultat din castigurile/pierderile generate de transferul titlurilor de valoare detinute in portofoliu mai putin de 365 de zile si care se impoziteaza cu cota de 16% se vor include castigurile/pierderile obtinute din transferul titlurilor de valoare dobandite dupa data de 1 iunie 2005 si instrainate dupa 1 ianuarie 2006, daca au fost detinute in portofoliu mai putin de 365 de zile.

     (7) Determinarea castigului net/pierderii nu este influentata de categoria de titluri de valoare care a generat pierderea sau castigul si nici de numarul de intermediari prin care contribuabilul a obtinut castiguri sau pierderi in cursul anului fiscal.

     (8) Pentru anul fiscal 2005 castigul net la sfarsitul anului fiscal se va calcula prin includerea castigurilor/pierderilor inregistrate de catre contribuabili din transferul titlurilor de valoare detinute de acestia la data de 31 mai 2005, incepand cu data de 1 iunie 2005.

     (9) Impozitul calculat asupra castigurilor obtinute din transferul titlurilor de valoare dobandite si instrainate in perioada 1 iunie - 31 decembrie 2005 reprezinta impozit final pe venit.

     Art. 15. - Regularizarea impozitului pe castigul net/pierderea pe portofoliu

     (1) Regularizarea impozitului se realizeaza la sfarsitul anului pe baza declaratiei speciale depuse de catre contribuabil.

     (2) Regularizarea reprezinta diferenta dintre impozitul datorat pentru anul fiscal incheiat si impozitul virat pentru anul fiscal respectiv.

     (3) Pentru anul fiscal 2005 impozitul datorat la nivelul anului se stabileste prin aplicarea cotei de impozit de 1% asupra castigului net/pierderii realizate in cursul anului fiscal din transferul titlurilor de valoare detinute de contribuabil la data de 31 mai 2005.

     (4) Incepand cu 1 ianuarie 2006, impozitul datorat la nivelul anului fiscal se stabileste prin aplicarea cotelor de impozit asupra castigului net/pierderii realizate din transferul titlurilor de valoare achizitionate dupa aceasta data, pe categorii de venituri impozabile, astfel:

     a) pentru castigul net/pierderea obtinuta ca urmare a vanzarii titlurilor de valoare detinute mai mult de 365 de zile, de la data dobandirii se aplica cota de 1%;

     b) pentru castigul net/pierderea obtinuta ca urmare a vanzarii titlurilor de valoare detinute mai putin de 365 de zile, se aplica cota de 16% .

     (5) Dupa aplicarea corespunzatoare a cotelor de impozit asupra castigurilor nete/pierderilor din cele doua categorii, impozitul datorat se calculeaza prin insumarea celor doua rezultate.

     (6) Pentru calcularea impozitului pe care contribuabilul il are de virat se scade din impozitul calculat conform alin. (5) impozitul virat pentru anul fiscal respectiv.

     Art. 16. - Dispozitii tranzitorii privind impozitarea titlurilor de valoare

     Pana la data autorizarii pietelor reglementate/sistemelor alternative de tranzactionare, definitia stock option plan se aplica si in cazul societatilor ale caror valori mobiliare sunt tranzactionate la Societatea Comerciala Bursa de Valori Bucuresti - S.A. sau la Bursa Electronica RASDAQ.

     CAPITOLUL  5

     Evitarea dublei impuneri

     Art. 17. - Impozitarea persoanei fizice nerezidente

     (1) Daca un contribuabil este rezident al unei tari cu care Romania a incheiat o conventie pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si capital, prevaleaza prevederile conventiei pentru evitarea dublei impuneri.

     (2) Cota de impozit care se aplica venitului impozabil obtinut din Romania de catre acel contribuabil nu poate depasi cota de impozit prevazuta in conventia de evitare a dublei impuneri, care se aplica asupra acelui venit.

     (3) In situatia in care cotele de impozitare din legislatia interna sunt mai favorabile decat cele din conventiile de evitare a dublei impuneri, se aplica cotele de impozitare mai favorabile.

     (4) Nerezidentul beneficiar al veniturilor din Romania trebuie sa justifice dreptul de a beneficia de prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri incheiate intre Romania si statul sau de rezidenta, prin prezentarea certificatului de rezidenta fiscala eliberat de autoritatea competenta din statul respectiv.

     (5) In cazul in care nerezidentul beneficiar al veniturilor din Romania prezinta un alt document prin care se atesta rezidenta fiscala, acest document va fi vizat de organul fiscal al statului sau de rezidenta.

     (6) Nerezidentii care sunt beneficiarii veniturilor din Romania vor depune la intermediari sau la platitorul de venit originalul ori copia legalizata a certificatului de rezidenta fiscala sau a documentului care atesta rezidenta fiscala, vizat de organul fiscal al statului sau de rezidenta, tradus si legalizat de catre entitatile autorizate din Romania.

     (7) In cazul in care nerezidentul beneficiar al veniturilor din Romania transmite un singur original al certificatului de rezidenta fiscala sau al documentului care atesta rezidenta fiscala unui singur intermediar sau platitor de venituri rezident roman, primitorul certificatului de rezidenta fiscala sau al documentului care atesta rezidenta fiscala va transmite, la solicitarea celorlalti intermediari sau platitori de venit care au relatii contractuale cu beneficiarul de venit, o copie tradusa si legalizata a certificatului de rezidenta fiscala al beneficiarului de venituri din Romania sau a documentului care atesta rezidenta fiscala. Pe copia legalizata primitorul certificatului de rezidenta fiscala sau al documentului care atesta rezidenta fiscala, in original, va semna cu mentiunea ca detine originalul acestuia. Cheltuielile generate de transmiterea certificatului de rezidenta fiscala sau a documentului care atesta rezidenta fiscala de la un intermediar la altul vor fi suportate de catre nerezident.

     (8) In cazul in care nerezidentul beneficiar al venitului din Romania nu a prezentat originalul sau copia tradusa si legalizata a certificatului de rezidenta fiscala sau a documentului care atesta rezidenta fiscala, se vor aplica prevederile titlului V din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, si nu cele din conventiile de evitare a dublei impuneri.

     Art. 18. - Prevederi referitoare la publicare

     Prezenta instructiune se publica impreuna cu ordinul de aprobare a acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

     ANEXA 1 *1)

     la instructiune

     *1) Anexa este reprodusa in facsimil.

     SSIF/Institutie de credit __________________

     Nr./Data __________________

     EXTRAS DE PORTOFOLIU

     Nume si prenume Client: _______________________________

     C.I./B.I.: _____________________________________________

     C.N.P. ________________________________________________

 ______________________________________________________________________________

| Tip titlu  | Denumire  | Simbol |           Cantitate            | Pret de   |

| de valoare | societate |        |________________________________| cumparare |

|            | emitenta  |        | > 365 |       < 365 zile       | PMP*    |

|            |           |        | zile* |________________________|           |

|            |           |        |       | Nr. | Data      | PPM*|           |

|            |           |        |       |     | dobandirii|      |           |

|____________|___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

| Actiuni    |           |        |       |     |           |      |           |

|            |___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

|            |           |        |       |     |           |      |           |

|            |___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

|            |           |        |       |     |           |      |           |

|            |___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

|            |           |        |       |     |           |      |           |

|            |___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

|            |           |        |       |     |           |      |           |

|            |___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

|            |           |        |       |     |           |      |           |

|____________|___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

| Obligatiuni|           |        |       |     |           |      |           |

|            |___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

|            |           |        |       |     |           |      |           |

|            |___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

|            |           |        |       |     |           |      |           |

|            |___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

|            |           |        |       |     |           |      |           |

|            |___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

|            |           |        |       |     |           |      |           |

|____________|___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

|Instrumente |           |        |       |     |           |      |           |

|financiare  |___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

|derivate    |           |        |       |     |           |      |           |

|____________|___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

|Alte titluri|           |        |       |     |           |      |           |

|de valoare  |___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

|            |           |        |       |     |           |      |           |

|____________|___________|________|_______|_____|___________|______|___________|

     Motiv transfer portofoliu - instructiune client:

     a) transfer catre un alt intermediar, respectiv catre _____________________

     SSIF/institutie credit                                          _

     |_|

     _

     b) transfer catre registru/depozitar central                      |_|

     Intermediar: ____________________________________

     Reprezentant intermediar: ______________________________

     Semnatura si stampila intermediar: __________________________

     Am primit exemplarul original, astazi ..../.............. si sunt de acord cu datele inscrise in prezentul extras de portofoliu.

     Client:

     _____________________

     Semnatura client:

     _____________________

________________________________________________________________________________

     NOTA:

     * se vor include toate categoriile de titluri de valoare care sunt cuprinse in categoria titlurilor de valoare detinute mai mult de 365 de zile conform art. 14 (5) din Instructiunea CNVM nr. .../......

     * se va completa prin "da" daca este cazul

     * cu includerea costurilor aferente


SmartCity5

COMENTARII la Instrucţiuni 12/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Instrucţiuni 12 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu