E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 90 din 23 ianuarie 2003

pentru aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a serviciului public de asistenta sociala

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 81 din  7 februarie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 40 alin. (2) din Legea nr. 705/2001 privind sistemul national de asistenta sociala,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul-cadru de organizare si functionare a serviciului public de asistenta sociala, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    (1) In exercitarea atributiilor ce le revin potrivit prevederilor Legii nr. 705/2001 privind sistemul national de asistenta sociala, consiliile judetene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucuresti, precum si consiliile locale ale municipiilor, oraselor si sectoarelor municipiului Bucuresti, denumite in continuare consilii locale, infiinteaza si organizeaza serviciul public de asistenta sociala.
    (2) Serviciul public de asistenta sociala realizeaza la nivel judetean, respectiv local, masurile de asistenta sociala in domeniul protectiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor varstnice, persoanelor cu handicap, precum si a oricaror persoane aflate in nevoie.
    Art. 3
    (1) Serviciul public de asistenta sociala se infiinteaza prin hotarare a consiliului judetean, a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, respectiv a consiliului local, pana la 31 martie 2003.
    (2) Consiliile judetene, Consiliul General al Municipiului Bucuresti si consiliile locale aproba, prin hotarare, Regulamentul de organizare si functionare a serviciului public de asistenta sociala, pe baza prevederilor regulamentului-cadru aprobat prin prezenta hotarare.
    (3) Atributiile serviciului public de asistenta sociala prevazute in regulamentul-cadru se completeaza cu alte atributii, in functie de caracteristicile sociale ale unitatilor administrativ-teritoriale.
    Art. 4
    (1) Consiliile judetene, Consiliul General al Municipiului Bucuresti si consiliile locale infiinteaza serviciul public de asistenta sociala prin reorganizarea serviciilor publice cu atributii in domeniu aflate in subordine sau, dupa caz, a compartimentelor din aparatul propriu si prin redistribuirea personalului existent in cadrul acestora.
    (2) Prevederile alin. (1) nu se aplica serviciilor publice pentru protectia copilului organizate la nivel judetean.
    Art. 5
    (1) In termen de cel mult 2 ani de la infiintarea serviciului public de asistenta sociala se va asigura incadrarea in totalitate a acestuia cu personal de specialitate cu diverse calificari, care are competente, responsabilitati si atributii specifice domeniului de activitate.
    (2) In aplicarea prevederilor alin. (1) conducatorul serviciului public de asistenta sociala intocmeste necesarul de personal de specialitate si solicita institutiilor specializate formarea si perfectionarea personalului existent in conditiile legii.
    Art. 6
    Consiliile locale comunale vor incadra in aparatul propriu persoane cu atributii in domeniile de asistenta sociala stabilite la art. 2 alin. (2), in raport cu problematica sociala din unitatea administrativ-teritoriala, fara a depasi numarul maxim de personal din aparatul propriu stabilit potrivit anexei nr. 1 la Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile ulterioare.
    Art. 7
    In aplicarea prevederilor art. 42 alin. (3) din Legea nr. 705/2001 consiliile locale ale oraselor si comunelor pot realiza acordarea de servicii sociale in mai multe unitati administrativ-teritoriale, pe baza de parteneriate, aprobate prin hotarari ale acestora.
    Art. 8
    (1) Finantarea serviciului public de asistenta sociala se asigura din bugetele locale.
    (2) Finantarea activitatilor de asistenta sociala se asigura de la bugetele locale si din bugetul de stat, in conformitate cu legislatia in vigoare.
    (3) Finantarea activitatilor de asistenta sociala se poate asigura si din alte surse prevazute de art. 53 alin. (2) din Legea nr. 705/2001.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
                         Marian Sarbu

                         Ministrul administratiei publice,
                         Octav Cozmanca

                         Ministrul sanatatii si familiei,
                         Daniela Bartos

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                             REGULAMENT-CADRU
de organizare si functionare a serviciului public de asistenta sociala

    Art. 1
    (1) Serviciul public de asistenta sociala de la nivelul judetelor, respectiv al municipiului Bucuresti, denumit in continuare serviciu public de asistenta sociala, se organizeaza in subordinea consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti.
    (2) Serviciul public de asistenta sociala are rolul de a asigura la nivel judetean, respectiv la nivelul municipiului Bucuresti, aplicarea politicilor si strategiilor de asistenta sociala in domeniul protectiei familiei, persoanelor singure, persoanelor varstnice, persoanelor cu handicap, precum si a oricaror persoane aflate in nevoie.
    (3) In vederea realizarii atributiilor prevazute de lege serviciul public de asistenta sociala indeplineste, in principal, urmatoarele functii:
    a) de strategie, prin care asigura elaborarea planurilor de asistenta sociala pentru prevenirea si combaterea marginalizarii sociale si a programelor de actiune antisaracie, pe care le supune spre aprobare consiliului judetean, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucuresti;
    b) de coordonare, prin care stabileste masuri pentru dezvoltarea strategiilor de interventie in sprijinul persoanelor aflate in nevoie si de prevenire a situatiilor de marginalizare si excludere sociala la nivelul judetului, respectiv al municipiului Bucuresti;
    c) de administrare a fondurilor pe care le are la dispozitie;
    d) de colaborare cu serviciile publice descentralizate ale ministerelor si institutiilor care au responsabilitati in domeniul asistentei sociale, cu serviciile publice locale de asistenta sociala, precum si cu reprezentantii societatii civile implicati in derularea programelor de asistenta sociala;
    e) de executie, prin asigurarea mijloacelor umane, materiale si financiare necesare pentru implementarea strategiilor cu privire la actiunile antisaracie, prevenirea si combaterea marginalizarii sociale, precum si pentru solutionarea urgentelor sociale individuale si colective la nivelul judetului, respectiv al municipiului Bucuresti;
    f) de reprezentare, prin reprezentarea consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, pe plan intern si extern in domeniul asistentei sociale.
    (4) Structura organizatorica, numarul de personal si bugetul serviciului public de asistenta sociala se aproba prin hotarare a consiliului judetean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, astfel incat functionarea acestuia sa asigure indeplinirea atributiilor ce ii revin potrivit legii.
    Art. 2
    (1) Serviciul public de asistenta sociala de la nivelul municipiilor, oraselor si sectoarelor municipiului Bucuresti, denumit in continuare serviciu public local, se organizeaza in subordinea consiliilor locale.
    (2) Structura organizatorica, numarul de personal, precum si bugetul serviciului public local, se aproba prin hotarare a consiliului local, astfel incat functionarea acestuia sa asigure indeplinirea atributiilor ce ii revin.
    Art. 3
    (1) Serviciul public local are rolul de a identifica si de a solutiona problemele sociale ale comunitatii din domeniul protectiei copilului, familiei, persoanelor singure, persoanelor varstnice, persoanelor cu handicap, precum si a oricaror persoane aflate in nevoie.
    (2) In exercitarea atributiilor prevazute de lege serviciul public local desfasoara activitati in urmatoarele domenii:

    A. in domeniul protectiei copilului:
    a) monitorizeaza si analizeaza situatia copiilor din unitatea administrativ-teritoriala respectiva, respectarea si realizarea drepturilor lor, asigura centralizarea si sintetizarea acestor date si informatii;
    b) identifica copiii aflati in dificultate, elaboreaza documentatia pentru stabilirea masurilor speciale de protectie a acestora si sustine in fata organelor competente masurile de protectie propuse;
    c) realizeaza si sprijina activitatea de prevenire a abandonului copilului;
    d) actioneaza pentru clarificarea situatiei juridice a copilului, inclusiv pentru inregistrarea nasterii acestuia, in vederea identificarii unei solutii cu caracter permanent pentru protectia copilului;
    e) exercita dreptul de a reprezenta copilul si de a administra bunurile acestuia, in situatiile si in conditiile prevazute de lege;
    f) organizeaza si sustine dezvoltarea de servicii alternative de tip familial;
    g) identifica, evalueaza si acorda sprijin material si financiar familiilor cu copii in intretinere; asigura consiliere si informare familiilor cu copii in intretinere asupra drepturilor si obligatiilor acestora, asupra drepturilor copilului, asupra serviciilor disponibile pe plan local, asupra institutiilor speciale etc.;
    h) asigura si urmareste aplicarea masurilor educative stabilite de organele competente pentru copilul care a savarsit o fapta prevazuta de legea penala, dar care nu raspunde penal;
    i) asigura si urmareste aplicarea masurilor de prevenire si combatere a consumului de alcool si droguri, precum si a comportamentului delincvent;
    j) colaboreaza cu serviciile publice descentralizate ale ministerelor si ale celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale in vederea identificarii situatiilor deosebite care apar in activitatea de protectie a copilului, a cauzelor aparitiei acestor situatii si a stabilirii masurilor pentru imbunatatirea acestei activitati;
    k) realizeaza parteneriate si colaboreaza cu organizatiile neguvernamentale si cu reprezentantii societatii civile in vederea dezvoltarii si sustinerii masurilor de protectie a copilului;
    l) asigura relationarea cu diverse servicii specializate;
    m) sprijina accesul in institutiile de asistenta sociala destinate copilului sau mamei si copilului si evalueaza modul in care sunt respectate drepturile acestora;
    n) asigura realizarea activitatilor in domeniul asistentei sociale, in conformitate cu responsabilitatile ce ii revin, stabilite de legislatia in vigoare;

    B. in domeniul protectiei persoanelor adulte:
    a) evalueaza situatia socioeconomica a persoanei, identifica nevoile si resursele acesteia;
    b) identifica situatiile de risc si stabileste masuri de preventie si de reinsertie a persoanelor in mediul familial natural si in comunitate;
    c) elaboreaza planurile individualizate privind masurile de asistenta sociala pentru prevenirea sau combaterea situatiilor de risc social, inclusiv interventii focalizate pentru consumatorii de droguri, de alcool, precum si pentru persoanele cu probleme psihosociale;
    d) organizeaza acordarea drepturilor de asistenta sociala si asigura gratuit consultanta de specialitate in domeniul asistentei sociale, colaboreaza cu alte institutii responsabile pentru a facilita accesul persoanelor la aceste drepturi;
    e) organizeaza si raspunde de plasarea persoanei intr-o institutie de asistenta sociala si faciliteaza accesul acesteia in alte institutii specializate (spitale, institutii de recuperare etc.);
    f) evalueaza si monitorizeaza aplicarea masurilor de asistenta sociala de care beneficiaza persoana, precum si respectarea drepturilor acesteia;
    g) asigura consiliere si informatii privind problematica sociala (probleme familiale, profesionale, psihologice, de locuinta, de ordin financiar si juridic etc.);
    h) asigura prin instrumente si activitati specifice asistentei sociale prevenirea si combaterea situatiilor care implica risc crescut de marginalizare si excludere sociala, cu prioritate a situatiilor de urgenta;
    i) asigura relationarea cu diversele servicii publice sau alte institutii cu responsabilitati in domeniul protectiei sociale;
    j) realizeaza evidenta beneficiarilor de masuri de asistenta sociala;
    k) dezvolta parteneriate si colaboreaza cu organizatii neguvernamentale si cu alti reprezentanti ai societatii civile in vederea acordarii si diversificarii serviciilor sociale, in functie de realitatile locale, pentru persoanele cu handicap si persoanele varstnice;
    l) colaboreaza cu serviciile publice descentralizate ale ministerelor in vederea dezvoltarii de programe de asistenta sociala de interes local;
    m) sustine financiar si tehnic realizarea activitatilor de asistenta sociala, inclusiv serviciile sociale acordate la domiciliu sau in institutii;
    n) asigura sprijin pentru persoanele varstnice sau persoanele cu handicap prin realizarea unei retele eficiente de asistenti personali si ingrijitori la domiciliu pentru acestia;
    o) sprijina activitatea unitatilor protejate pentru persoanele cu handicap;
    p) asigura amenajarile teritoriale si institutionale necesare, astfel incat sa fie permis accesul neingradit al persoanelor cu handicap;
    q) asigura realizarea activitatilor de asistenta sociala, in conformitate cu responsabilitatile ce ii revin, stabilite de legislatia in vigoare;

    C. in domeniul institutiilor de asistenta sociala publice sau private:
    a) infiinteaza si organizeaza institutii de asistenta sociala, in functie de nevoi si de numarul de potentiali beneficiari;
    b) finanteaza sau cofinanteaza institutiile de asistenta sociala;
    c) asigura resursele tehnice, materiale si de personal necesare pentru buna functionare a institutiilor de asistenta sociala, in conformitate cu standardele de calitate aprobate;
    d) evalueaza si monitorizeaza activitatea desfasurata in cadrul institutiilor de asistenta sociala, in conformitate cu responsabilitatile stabilite de legislatia in vigoare;
    e) controleaza modul de utilizare a fondurilor acordate institutiilor de asistenta sociala de la bugetul local;
    f) dezvolta si diversifica, singur sau in parteneriat cu organizatiile neguvernamentale, serviciile acordate in cadrul institutiilor de asistenta sociala, in vederea cresterii calitatii vietii persoanelor asistate;

    D. in domeniul finantarii asistentei sociale:
    a) elaboreaza si fundamenteaza propunerea de buget pentru finantarea masurilor de asistenta sociala;
    b) pregateste documentatia necesara in vederea stabilirii dreptului la prestatiile si serviciile de asistenta sociala;
    c) realizeaza activitatea financiar contabila privind asistenta sociala;
    d) comunica directiilor generale de munca si solidaritate sociala judetene, respectiv Directiei generale de munca si solidaritate sociala a municipiului Bucuresti, numarul de beneficiari de asistenta sociala si sumele cheltuite cu aceasta destinatie, potrivit prevederilor legislatiei in vigoare, precum si altor autoritati centrale cu competente in implementarea strategiilor sectoriale din domeniul asistentei sociale.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 90/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 90 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu