Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 753 din 14 iulie 2005

privind organizarea si functionarea directiilor pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 660 din 25 iulie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 10 din Hotararea Guvernului nr. 384/2005 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Tineret,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    (1) Directiile pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se organizeaza si functioneaza ca institutii publice cu personalitate juridica in subordinea Autoritatii Nationale pentru Tineret.
    (2) Directiile pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, preiau personalul, activitatea, patrimoniul si bugetul agentiilor teritoriale ale taberelor si turismului scolar si ale compartimentelor de tineret existente in judete, respectiv in municipiul Bucuresti.
    Art. 2
    Directiile pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, au ca obiect principal de activitate organizarea si desfasurarea actiunilor de si pentru tineret, a actiunilor culturale, artistice, distractive, educative, turistice interne si internationale, sportive si de agrement pentru copii si tineri, cu precadere in centrele de agrement pentru tineri si copii.
    Art. 3
    Directiile pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, au urmatoarele atributii principale:
    a) aplica Programul de guvernare, strategia si programele Autoritatii Nationale pentru Tineret, in domeniu, la nivel local;
    b) elaboreaza pe baza metodologiei, a programelor in domeniu si a consultarii cu institutiile si autoritatile locale, serviciile publice deconcentrate, structurile de si pentru tineret, precum si cu alte persoane fizice si juridice cu atributii si preocupari in domeniu, calendarul anual de actiuni de tineret proprii si in parteneriat si il supun aprobarii conducerii Autoritatii Nationale pentru Tineret;
    c) elaboreaza documentatia aferenta actiunilor de tineret;
    d) colaboreaza, coopereaza si dezvolta parteneriate cu persoane fizice si juridice in vederea indeplinirii obiectivelor in domeniu;
    e) ofera informatii si acorda consultanta in domeniu;
    f) organizeaza, participa, monitorizeaza si evalueaza actiunile in domeniu;
    g) colaboreaza cu directiile de specialitate din aparatul propriu si cu institutiile din subordinea Autoritatii Nationale pentru Tineret in vederea indeplinirii atributiilor in domeniu;
    h) organizeaza baza de date si elaboreaza analize, sinteze si rapoarte in domeniu;
    i) organizeaza activitati in centrele de agrement pentru tineret, structuri fara personalitate juridica in subordinea directiilor;
    j) initiaza si organizeaza cercuri artistice, cenacluri, cursuri, ateliere de creatie;
    k) utilizeaza centrele de agrement pentru tineret in scopul desfasurarii de activitati recreative, turistice, sportive, de tabere pentru copii si tineret;
    l) organizeaza tabere tematice, seminarii, cursuri pentru educatia nonformala pentru copii si tineri;
    m) organizeaza, cu aprobarea Autoritatii Nationale pentru Tineret, programe cu caracter social pentru copii si tineri, cu precadere pentru cei defavorizati.
    Art. 4
    Activitatile specifice directiilor pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se stabilesc in regulamentul de organizare si functionare al acestora, aprobat prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Tineret.
    Art. 5
    (1) Conducerea directiilor pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, este asigurata de un director numit prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Tineret pe baza de concurs.
    (2) In exercitarea atributiilor, directorul emite decizii.
    (3) Directorul este ordonator tertiar de credite.
    (4) Directorul poate delega atributiile sale unei persoane competente din cadrul institutiei, in conditiile legii, in cazul in care se afla in imposibilitatea de a le exercita.
    (5) Directorul angajeaza si reprezinta institutia in raporturile sale cu terte persoane fizice si juridice.
    (6) Directorul indeplineste si alte atributii prevazute de lege sau stabilite prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Tineret.
    Art. 6
    (1) Repartizarea numarului de posturi pentru unitatile din subordinea Autoritatii Nationale pentru Tineret se face prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Tineret, in limita numarului de posturi aprobat.
    (2) Statele de functii si structura organizatorica se aproba prin ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Tineret.
    (3) Incadrarea si salarizarea personalului directiilor pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se fac in conformitate cu prevederile legale.
    Art. 7
    (1) Finantarea directiilor pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se asigura din venituri proprii, dobandite in conditiile legii si din subventii de la bugetul de stat.
    (2) Directiile pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, pot finanta programe de tineret din bugetul propriu si derula programe de tineret finantate din bugetul Autoritatii Nationale pentru Tineret.
    (3) Directiile pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, pot procura si detine mijloace proprii de transport de persoane, alimente si materiale, cu incadrarea in numarul si consumul normat potrivit prevederilor legale.
    Art. 8
    (1) Veniturile proprii realizate de directiile pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, pot proveni din:
    a) contributia beneficiarilor, parintilor, intretinatorilor legali sau a institutiilor de ocrotire pentru prescolari, elevi si tineri in beneficiul carora se organizeaza activitati specifice de tabere si tineret;
    b) contributii de la persoane fizice si juridice din tara si din strainatate, donatii, sponsorizari;
    c) veniturile obtinute din gospodarii-anexe, realizarea si difuzarea de materiale, inchirieri ocazionale ale spatiilor, terenurilor, mijloacelor de transport disponibile, asocierea in participatiune, colaborari cu terti, alte prestari de servicii specifice;
    d) venituri obtinute din cazarea tinerilor si sportivilor in locatiile proprii;
    e) excursii interne si externe.
    (2) Criteriile privind stabilirea costului mediu orientativ pentru tabere, excursii si expeditii scolare si pentru celelalte activitati prevazute la art. 3 sunt cuprinse in anexa nr. 1.
    (3) Modul de suportare a cheltuielilor pentru copiii si tinerii participanti la tabere, excursii si expeditii scolare si la celelalte activitati prevazute la art. 3 sunt cuprinse in anexa nr. 2.
    (4) Personalul insotitor si sanitar necesar pentru tabere, excursii si expeditii se asigura de catre Autoritatea Nationala pentru Tineret si de directiile pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, potrivit anexei nr. 3.
    (5) Drepturile cadrelor didactice, ale insotitorilor, ale personalului medico-sanitar si ale personalului angajat permanent, temporar sau detasat in tabere, centre de vacanta, turistice, sportive si de agrement sunt prevazute in anexa nr. 4.
    Art. 9
    Predarea-preluarea activului si pasivului fostelor agentii teritoriale ale taberelor si turismului scolar si compartimentelor de tineret se face pe baza de protocol, in termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari.
    Art. 10
    Ministerul Finantelor Publice este abilitat, la propunerea Cancelariei Primului-Ministru, sa introduca modificarile corespunzatoare in bugetul aprobat acestei institutii pe anul 2005.
    Art. 11
    Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Seful Cancelariei Primului-Ministru,
                       Aleodor Marian Francu

                       Presedintele Autoritatii Nationale
                       pentru Tineret,
                       Karoly Borbely

                       Ministrul educatiei si cercetarii,
                       Mircea Miclea

                       Ministrul muncii,
                       solidaritatii sociale si familiei,
                       Gheorghe Barbu

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

    ANEXA 1

                                CRITERIILE
privind stabilirea costului mediu orientativ pentru tabere, excursii si expeditii scolare si pentru celelalte activitati prevazute la art. 3 din hotarare

    1. Cheltuielile privind hrana copiilor si tinerilor
    2. Cheltuielile pentru hrana personalului insotitor si a celui sanitar, care isi desfasoara activitatea in centre de vacanta, turistice, sportive si de agrement
    3. Cheltuielile aferente personalului angajat temporar in centre de vacanta, turistice, sportive si de agrement
    4. Cheltuielile legate de aprovizionare, intretinere si functionare: materiale de intretinere si curatenie, substante dezinfectante, materiale sanitare si instrumentar pentru cabinetele medicale din incinta centrelor de vacanta, apa-canal, combustibil, energie electrica, spalat lenjerie, cazarmament, transport, materiale pentru activitatile tehnico-stiintifice, cultural-artistice, sportive, turistice, de educatie si de agrement
    5. Cheltuielile pentru transportul dus-intors al copiilor si tinerilor, respectiv al personalului insotitor, de la domiciliu la centrul de vacanta
    6. Cheltuielile privind plata chiriilor pentru sali, a membrilor juriilor, cele pentru rechizite, materiale consumabile si publicitare, precum si cheltuielile de publicitate pentru tabere si pentru alte activitati si manifestari mentionate la art. 3 din hotarare
    7. Cheltuielile de transport intern si international dus-intors pentru copiii participanti la tabere interne si internationale sau la alte manifestari, precum si contravaloarea costurilor vizitelor la muzee, al participarii la excursii si la alte activitati care se desfasoara in perioada respectiva
    8. Costurile se stabilesc de catre Directia de programe recreative si divertisment pentru tineret si se aproba de catre ordonatorul secundar de credite
    9. Cheltuielile privind asigurarea pentru accidente, risc si deces pentru deplasari interne si internationale
    10. Cheltuieli servicii suplimentare (telefon, fax, consumabile).

    ANEXA 2

                                  MODUL
de suportare a cheltuielilor pentru copiii si tinerii participanti la tabere, excursii si expeditii scolare si la celelalte activitati prevazute la art. 3 din hotarare

    1. Parintii sau sustinatorii legali ai elevilor suporta integral costul taberei, al excursiei sau al expeditiei.
    2. Pot fi scutiti de la plata cheltuielilor, o singura data intr-un an scolar, copiii participanti la activitatile prevazute la art. 3 din hotarare, organizate prin directiile pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, proveniti din familii al caror venit mediu lunar pe membru de familie este de pana la 50% din salariul minim brut pe economie, beneficiari de burse sociale, cei orfani, care nu sunt incredintati spre crestere si educare prin hotarare judecatoreasca.
    3. Drepturile prevazute la pct. 2 se acorda in ordinea crescatoare a veniturilor, avand prioritate elevii din invatamantul de stat, curs de zi, care frecventeaza scoala potrivit regulamentului scolar si cu rezultate bune si foarte bune la invatatura.
    4. Din alocatiile bugetare se pot suporta:
    a) costul integral pentru categoriile prevazute la pct. 2;
    b) costul integral pentru elevii (echipele) clasati (clasate) pe locurile I - III la faza nationala a olimpiadelor scolare, pe discipline de invatamant si meserii, la competitii sportive sau la diferite manifestari nationale si internationale;
    c) costul integral pentru formatiile artistice care prezinta si sustin programe in tabere, centre de vacanta, turistice, sportive si de agrement;
    d) costul integral, pe durata unei serii, pentru copiii personalului insotitor si cei ai cadrelor medicale, care conduc grupurile de prescolari si de elevi sau care isi desfasoara activitatea in centre de vacanta, precum si pentru cei ai personalului administrativ-gospodaresc angajat permanent in aceste centre de vacanta. Cheltuielile de transport se suporta de catre beneficiar;
    e) taxa de viza, de participare, cazare, masa si costul transportului international pentru copiii, tinerii si insotitorii acestora, participanti cu acordul ordonatorului de credite la tabere, excursii, schimburi scolare, manifestari, competitii si concursuri pe discipline de invatamant, stiintifice, tehnico-aplicative, cultural-artistice si sportive turistice care se desfasoara peste hotare.

    ANEXA 3

                        PERSONALUL INSOTITOR SI SANITAR
necesar pentru tabere, excursii si expeditii, care se asigura de catre Autoritatea Nationala pentru Tineret si directiile pentru tineret judetene, respectiv a municipiului Bucuresti

    1. Centrele de vacanta vor fi asigurate cu personal insotitor si sanitar astfel:
    a) la fiecare grupa de prescolari formata din cate 15 - 20 de copii - doua educatoare si cate o supraveghetoare de noapte;
    b) la fiecare tabara - un cadru sanitar mediu. Taberele cu un efectiv mai mare de 100 de prescolari vor fi asigurate cu cate inca un cadru sanitar mediu la fiecare 100 de copii;
    c) la taberele cu peste 100 de prescolari - un medic, numarul medicilor crescand la fiecare 300 de copii;
    d) la taberele cu efectiv mai mic de 100 de prescolari asistenta medicala se asigura de catre medicul desemnat de catre D.S.P. (directia de sanatate publica);
    e) la taberele cu efective mici, grupate pe o raza de 2,5 km, care totalizeaza 200 de prescolari - un medic pentru toate aceste unitati, cu exceptia centrelor de vacanta izolate.

    NOTA:
    Medicul si personalul mediu sanitar pot fi angajati pe baza unui contract de munca pe timp partial sau detasati din reteaua sanitara, in baza protocoalelor incheiate cu directiile de sanatate publica judetene sau a municipiului Bucuresti.

    2. Centrele de vacanta pentru elevi vor fi asigurate cu personal insotitor si personal sanitar astfel:
    a) la fiecare 10 elevi - un insotitor;
    b) la fiecare centru de vacanta - cate un animator si un profesor de educatie fizica. Centrele de vacanta cu efective mai mari de copii si tineri se vor incadra cu cate inca un animator la fiecare 200 de elevi si un profesor de educatie fizica la fiecare 100 de elevi in plus;
    c) in taberele de pregatire sportiva - un profesor de educatie fizica la un grup de minimum 12 elevi;
    d) pana la 300 de elevi - un cadru sanitar mediu, numarul cadrelor sanitare medii crescand la fiecare 300 de elevi in plus;
    e) la centrele de vacanta izolate, cu efectiv mai mic de 100 de elevi - un cadru sanitar mediu;
    f) pentru centrele de vacanta cu efectiv mai mic de 400 de elevi asistenta medicala se asigura prin D.S.P. pe teritoriul careia functioneaza centrul de vacanta;
    g) la centrele de vacanta cu efective mici, grupate pe o raza de 2,5 km si care totalizeaza 300 de elevi - un medic pentru asistenta medicala a tuturor acestor unitati;
    h) la taberele de pregatire sportiva - un medic pentru fiecare centru de vacanta si personal sanitar in proportie de 1 la 100 de elevi;
    i) pentru taberele de elevi organizate numai cu copii din centrele de plasament (foste case de copii) si cu elevii din invatamantul special - un medic si un cadru mediu sanitar incadrat in aceste institutii.
    3. Excursiile vor fi asigurate cu personal insotitor si sanitar astfel:
    a) la 10 elevi - cate un insotitor;
    b) la 100 - 200 de elevi - un cadru sanitar mediu; in excursiile cu peste 200 de elevi - cate un cadru sanitar mediu la fiecare 200 de elevi.
    Grupurile compuse din mai putin de 100 de elevi vor fi dotate cu truse de prim ajutor.
    4. Expeditii si drumetii:
    a) expeditiile vor fi insotite de un insotitor la minimum 10 elevi;
    b) drumetiile se organizeaza, de regula, pe grupe de prescolari sau de elevi si sunt conduse de educatoare, invatatorul, animatorul ori profesorul care lucreaza cu grupa sau cu clasa respectiva, de salvamar ori salvamontist;
    c) grupurile vor fi conduse de salvamar, ghid montan sau animator specializat si trebuie sa fie dotate cu truse de prim ajutor.
    5. Pentru celelalte activitati prevazute la art. 3 din hotarare, numarul insotitorilor se stabileste de catre Autoritatea Nationala pentru Tineret.

    ANEXA 4

                              DREPTURILE
cadrelor didactice, ale insotitorilor, ale personalului medico-sanitar si ale personalului angajat permanent, temporar sau detasat in tabere, centre de vacanta, turistice, sportive si de agrement

    1. Cadrele didactice, personalul insotitor si personalul medico sanitar, care conduc copiii si tinerii in activitatile prevazute la art. 3 din hotarare, beneficiaza in mod gratuit de transport, cazare si hrana, in limita drepturilor prevazute pentru copii. Personalul prevazut mai sus beneficiaza de gratuitate, pe durata unei serii de tabara, pentru copiii proprii de varsta prescolara si scolara.
    2. Personalul administrativ gospodaresc angajat permanent, temporar sau detasat in centrele de vacanta, satele de vacanta, bazele turistice si de agrement beneficiaza pe perioada de functionare de scutire de la plata de cantina si de la plata cheltuielilor de cazare, in cazul in care este obligat sa locuiasca in unitatea respectiva, si de gratuitate pe durata unei serii pentru copiii proprii de varsta prescolara si scolara.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 753/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 753 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu