E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A fost modificat de:
Articolul 4 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 101 2005
Articolul 16 din actul Hotărârea 737 2003 abrogat de articolul 1 din actul Hotărârea 101 2005
Articolul 19 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 101 2005
Articolul 1 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 101 2005
Articolul 4 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1847 2004
Articolul 24 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1847 2004
Articolul 24 din actul Hotărârea 737 2003 abrogat de articolul 1 din actul Hotărârea 1847 2004
Articolul 24 din actul Hotărârea 737 2003 abrogat de articolul 1 din actul Hotărârea 1847 2004
Articolul 24 din actul Hotărârea 737 2003 abrogat de articolul 1 din actul Hotărârea 1847 2004
Articolul 24 din actul Hotărârea 737 2003 abrogat de articolul 1 din actul Hotărârea 1847 2004
Articolul 24 din actul Hotărârea 737 2003 abrogat de articolul 1 din actul Hotărârea 1847 2004
Articolul 1 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1847 2004
Articolul 3 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1847 2004
Articolul 3 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 10 din actul Hotărârea 1772 2004
Articolul 3 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de Hotărârea 1775 2004
Articolul 4 din actul Hotărârea 737 2003 completat de articolul 1 din actul Hotărârea 1326 2004
Articolul 19 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1326 2004
Articolul 21 din actul Hotărârea 737 2003 articole noi... articolul 1 din actul Hotărârea 1326 2004
Articolul 23 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1326 2004
Articolul 24 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1326 2004
Articolul 1 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1326 2004
Articolul 3 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1120 2004
Articolul 4 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1120 2004
Articolul 21 din actul Hotărârea 737 2003 articole noi... articolul 1 din actul Hotărârea 1120 2004
Articolul 23 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1120 2004
Articolul 24 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1120 2004
Articolul 24 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1120 2004
Articolul 24 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1120 2004
Articolul 24 din actul Hotărârea 737 2003 articole noi... articolul 1 din actul Hotărârea 1120 2004
Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1120 2004
Articolul 1 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1120 2004
Articolul 2 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1120 2004
Articolul 3 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1120 2004
Articolul 4 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1120 2004
Articolul 23 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1579 2003
Articolul 24 din actul Hotărârea 737 2003 articole noi... articolul 1 din actul Hotărârea 1579 2003
Articolul 1 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1579 2003
Articolul 2 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1579 2003
Articolul 3 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1579 2003
Articolul 4 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1579 2003
Articolul 4 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1282 2003
Articolul 3 din actul Hotărârea 737 2003 modificat de articolul 1 din actul Hotărârea 1282 2003
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 737 din  3 iulie 2003

privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 483 din  7 iulie 2003


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile Hotararii Parlamentului nr. 16/2003 privind modificarea structurii si componentei Guvernului si ale art. XVI din titlul III al cartii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei,
    in temeiul art. 107 din Constitutie, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile ulterioare, precum si al art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor masuri privind infiintarea, organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    CAP. 1
    Dispozitii generale si principalele atributii

    Art. 1
    Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, in subordinea Guvernului, cu personalitate juridica, avand rol de sinteza pentru asigurarea si coordonarea aplicarii strategiei si politicilor Guvernului in domeniile:
    a) muncii;
    b) solidaritatii sociale;
    c) protectiei sociale;
    d) familiei.
    Art. 2
    Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei are sediul in municipiul Bucuresti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 2 - 4, sectorul 1.
    Art. 3
    In vederea realizarii rolului sau, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei indeplineste urmatoarele functii:
    a) de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiei de punere in aplicare a Programului de guvernare in domeniul muncii, protectiei si solidaritatii sociale si familiei;
    b) de reglementare si sinteza, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ si institutional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice in domeniul sau de activitate;
    c) de armonizare cu reglementarile Uniunii Europene a cadrului legislativ din domeniul sau de activitate;
    d) de autoritate de management pentru programul operational sectorial privind politica sociala si de ocupare a fortei de munca;
    e) de administrare a bunurilor si de gestionare a bugetelor si fondurilor alocate;
    f) de reprezentare, prin care se asigura in numele statului roman reprezentarea pe plan intern si extern in domeniul sau de activitate;
    g) de autoritate de stat, prin care se asigura exercitarea controlului aplicarii unitare si respectarii reglementarilor legale in domeniul sau de activitate si al functionarii institutiilor care isi desfasoara activitatea sub autoritatea sau in coordonarea sa, precum si exercitarea controlului asupra modului de indeplinire a atributiilor prevazute de dispozitiile legale in vigoare pentru ordonatorul principal de credite, delegate, potrivit legii, conducatorului executiv al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, respectiv al Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.
    Art. 4
    In exercitarea functiilor prevazute la art. 3 Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei indeplineste urmatoarele atributii principale:

    A. In domeniul politicilor sociale:
    1. identifica, in colaborare cu ministerele si organele de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, efectele sociale ale politicilor publice aflate in derulare;
    2. efectueaza studii si analize asupra impactului social al schimbarilor intervenite in plan legislativ, al deciziilor si masurilor de politica sociala si economica;
    3. evalueaza si analizeaza calitatea proceselor sociale importante induse in societate prin aplicarea politicilor publice;
    4. fundamenteaza pe baza unor indicatori specifici masurile de protectie sociala.

    B. In domeniul afacerilor europene si relatiilor externe:
    1. deruleaza programe si proiecte destinate sprijinirii initiativelor guvernamentale privind dezvoltarea parteneriatului social finantat de Uniunea Europeana sau din alte surse;
    2. elaboreaza si fundamenteaza documentele anuale ce reflecta pozitia Romaniei in domeniul muncii si politicii sociale in cadrul procesului de aderare la Uniunea Europeana;
    3. coopereaza cu compartimentele de integrare europeana din celelalte institutii pentru realizarea activitatilor de pregatire a aderarii Romaniei la Uniunea Europeana si fundamenteaza pozitia ministerului in cadrul Comitetului interministerial pentru integrare europeana;
    4. asigura pentru domeniul muncii si politicii sociale elaborarea documentelor de pozitie oficiale pentru procesul de negociere a aderarii si pentru participarea la comitetele si subcomitetele constituite pentru aplicarea Acordului de asociere Romania - Uniunea Europeana;
    5. monitorizeaza adoptarea si punerea in aplicare a legislatiei nationale armonizate cu legislatia comunitara in domeniile proprii de activitate;
    6. participa si coordoneaza participarea institutiilor din subordine la programele de asistenta financiara acordate de Uniunea Europeana in domeniul politicii sociale si ocuparii fortei de munca;
    7. contribuie la initierea si formularea de propuneri in domeniul sau de activitate privind orientarile de baza referitoare la ansamblul actiunilor care vizeaza procesul de integrare europeana a Romaniei;
    8. coordoneaza, implementeaza si gestioneaza asistenta financiara acordata prin Programul operational sectorial pentru politica sociala si de ocuparea fortei de munca si indeplineste atributiile prevazute, potrivit legii;
    9. indeplineste atributiile, potrivit legii, pentru perfectionarea activitatii unitatilor de implementare a programelor PHARE;
    10. monitorizeaza derularea proiectelor finantate de Uniunea Europeana, pe care Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei le are in pregatire sau in desfasurare, si ia masuri pentru respectarea intocmai a termenilor de referinta si a calendarului implementarii acestora;
    11. coordoneaza elaborarea rapoartelor la conventiile adoptate sub egida Organizatiei Internationale a Muncii, ratificate de Romania;
    12. examineaza prevederile instrumentelor juridice elaborate sub egida Consiliului Europei din punct de vedere al concordantei cu dreptul intern, in vederea ratificarii acestora, si coordoneaza elaborarea rapoartelor periodice privind indeplinirea prevederilor instrumentelor ratificate;
    13. pregateste, elaboreaza, negociaza si urmareste incheierea si ratificarea instrumentelor juridice bilaterale de cooperare in domeniul muncii si securitatii sociale;
    14. asigura administrarea, coordonarea si monitorizarea implementarii programelor finantate din Fondul Social European;
    15. presteaza servicii gratuite de informare, orientare si documentare in domeniul muncii si solidaritatii sociale pentru investitorii straini si autohtoni.

    C. In domeniul asistentei sociale si politicilor familiale:
    1. elaboreaza politica de asistenta sociala;
    2. stabileste strategia nationala prin care promoveaza drepturile familiei, copilului, persoanei singure, persoanelor varstnice, persoanelor cu handicap si ale oricaror persoane aflate in nevoie;
    3. coordoneaza si controleaza functionarea sistemului national de asistenta sociala;
    4. elaboreaza proiecte de acte normative, norme metodologice si reglementari privitoare la functionarea sistemului de asistenta sociala;
    5. elaboreaza, implementeaza si evalueaza programele nationale de asistenta sociala;
    6. indruma si controleaza activitatea institutiilor de asistenta sociala publice si private in ceea ce priveste aplicarea masurilor de asistenta sociala;
    7. indruma si controleaza activitatea asociatiilor si fundatiilor care deruleaza programe de asistenta sociala, in vederea respectarii drepturilor sociale ale persoanelor beneficiare;
    8. asigura indrumarea metodologica, coordoneaza si controleaza activitatea caminelor pentru persoane varstnice, impreuna cu autoritatile administratiei publice locale;
    9. asigura indrumarea metodologica, coordoneaza si controleaza activitatea institutiilor de asistenta sociala care asigura protectie, gazduire, ingrijire si consiliere pentru victimele violentei in familie;
    10. elaboreaza si fundamenteaza strategia si programele in domeniul ingrijirii si consilierii pentru victimele violentei in familie;
    11. colaboreaza cu alte ministere si institutii la elaborarea si implementarea programelor de planificare si educatie familiala;
    12. realizeaza programe in parteneriat cu organisme si institutii internationale in domeniul asistentei sociale;
    13. finanteaza programele nationale de asistenta sociala;
    14. administreaza si gestioneaza fondurile alocate, conform legii, pentru asistenta sociala;
    15. acorda subventii asociatiilor si fundatiilor romane cu personalitate juridica, din domeniul de activitate al ministerului, in conditiile prevazute de lege;
    16. propune acordarea statutului de utilitate publica asociatiilor si fundatiilor, din domeniul sau de activitate, in conditiile prevazute de lege;
    17. elaboreaza si propune indicatori din domeniul asistentei sociale.

    D. In domeniul fortei de munca:
    1. elaboreaza politici, programe si planuri nationale in domeniile ocuparii fortei de munca, formarii profesionale, egalitatii de sanse intre femei si barbati si circulatiei internationale a fortei de munca, prin colaborare cu ministere si cu alte organe ale administratiei publice centrale cu sarcini si atributii pe piata muncii, si exercita controlul asupra infaptuirii acestora de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca si de Consiliul National de Formare Profesionala a Adultilor;
    2. elaboreaza si avizeaza proiecte de acte normative in domeniile ocuparii fortei de munca, formarii profesionale, egalitatii de sanse pe piata muncii;
    3. coordoneaza elaborarea, implementarea si monitorizarea anuala a Planului national de actiune pentru ocuparea fortei de munca;
    4. aproba anual Programul national de ocupare a fortei de munca si Planul national de formare profesionala, propuse de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, si exercita controlul asupra realizarii acestora;
    5. stabileste anual indicatorii sociali si nivelul acestora, in baza carora se elaboreaza Programul anual de activitate al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca;
    6. promoveaza programe, propune si implementeaza acorduri bilaterale si proiecte de colaborare internationala in domeniile ocuparii fortei de munca, formarii profesionale, egalitatii de sanse intre femei si barbati si circulatiei internationale a fortei de munca;
    7. actualizeaza, impreuna cu alte ministere si institutii de specialitate, Clasificarea ocupatiilor din Romania;
    8. exercita controlul asupra modului in care este organizata si se desfasoara formarea profesionala a adultilor;
    9. urmareste si controleaza activitatea agentiilor de credit care deruleaza activitate de microcreditare;
    10. coordoneaza activitatea Comisiei Nationale de Promovare a Ocuparii Fortei de Munca;
    11. coordoneaza activitatea Comisiei consultative interministeriale in domeniul egalitatii de sanse intre femei si barbati (CODES).

    E. In domeniul parteneriatului social:
    1. realizeaza coordonarea relatiei Guvernului de parteneriat social atat in ceea ce priveste raporturile cu organizatiile patronale si sindicale, cat si cu alte organizatii ale societatii civile;
    2. elaboreaza politici, programe si proiecte de acte normative in domeniul parteneriatului social si urmareste aplicarea acestora;
    3. elaboreaza metodologia si asigura asistenta metodologica privind formele de derulare a parteneriatului social;
    4. pregateste, elaboreaza, negociaza si urmareste incheierea intelegerilor cu partenerii sociali;
    5. avizeaza si controleaza conformitatea reprezentativitatii partenerilor sociali cu prevederile legale in vigoare;
    6. constituie si gestioneaza baza de date si registrele de evidenta privind organizatiile patronale, sindicale si alte organizatii ale societatii civile;
    7. elaboreaza criteriile si formele activitatii de mediere a conflictelor de munca si reglementeaza formarea mediatorilor in domeniu;
    8. initiaza, coordoneaza si urmareste realizarea programelor de dezvoltare a parteneriatului social in colaborare cu administratia publica centrala si locala, patronatele, sindicatele si alte structuri ale societatii civile organizate, precum si cu organisme si institutii internationale in domeniu;
    9. asigura consultarea permanenta a partenerilor sociali asupra initiativelor legislative din sfera sa de activitate;
    10. coordoneaza metodologic activitatea de dialog social desfasurata la nivelul administratiei publice centrale si locale;
    11. analizeaza si avizeaza actele normative elaborate de ministere si alte organe centrale in domeniul parteneriatului social;
    12. asigura legatura cu Parlamentul, Consiliul Economic si Social, sindicatele, patronatele si alti parteneri ai societatii civile in problemele specifice activitatii sale.

    F. In domeniul veniturilor salariale:
    1. elaboreaza propuneri privind sistemul de salarizare pentru personalul contractual din sectorul bugetar, colaboreaza cu Agentia Nationala a Functionarilor Publici privind sistemul de salarizare pentru functionarii publici si realizeaza controlul aplicarii legislatiei din acest domeniu;
    2. propune strategii cu privire la salarizarea in regii autonome, companii si societati nationale si in societati comerciale cu capital integral sau majoritar de stat;
    3. elaboreaza sistemul de ajustare a salariilor in raport cu evolutia preturilor de consum;
    4. elaboreaza metodologia de calcul al nivelului salariului minim garantat, fundamentat pe indicatori socioeconomici minimali, ca instrument de protectie a angajatilor;
    5. indeplineste atributiile prevazute de lege privind constatarea si aplicarea sanctiunilor in institutiile publice finantate integral din venituri proprii;
    6. colaboreaza cu partenerii sociali si acorda asistenta de specialitate in domeniul veniturilor salariale;
    7. monitorizeaza, potrivit acordurilor incheiate cu organismele financiare internationale, evolutia Programului national de ocupare a fortei de munca si a fondului de salarii la agentii economici;
    8. analizeaza si avizeaza actele normative elaborate de ministere si de alte organe centrale privind cheltuielile de personal in sectorul regiilor autonome, companiilor si societatilor nationale, precum si al institutelor nationale de cercetare-dezvoltare.

    G. In domeniul asigurarilor sociale si legilor speciale:
    1. elaboreaza politici si programe, in colaborare cu alte ministere si organe ale administratiei publice centrale, in domeniul pensiilor si altor drepturi de asigurari sociale;
    2. exercita controlul asupra implementarii politicilor si programelor de catre Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale;
    3. elaboreaza metodologia de aplicare a prevederilor legale din domeniul stabilirii drepturilor de pensii, altor drepturi de asigurari sociale si a drepturilor acordate prin legi speciale, la propunerea Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale;
    4. desfasoara activitati privind aprobarea inlesnirilor de plata a creantelor bugetare si altor ajutoare de stat din domeniul sau de activitate;
    5. elaboreaza legislatia pentru crearea cadrului institutional necesar implementarii si functionarii sistemului de pensii administrate privat.

    H. In domeniul legislatiei muncii:
    1. elaboreaza politici, programe si proiecte de acte normative in domeniul relatiilor de munca, securitatii si sanatatii in munca si urmareste aplicarea acestora;
    2. elaboreaza proiecte de acte normative referitoare la raporturile de munca, la contractele colective de munca, la timpul de munca si odihna, disciplina muncii, raspunderea patrimoniala, jurisdictia muncii si la documentele de dovedire a vechimii in munca;
    3. elaboreaza si coordoneaza activitatea de sistematizare, simplificare si imbunatatire a legislatiei muncii, din domeniul sau de activitate;
    4. efectueaza studii, analize si documentari privind oportunitatea initierii sau modificarii unor acte normative privind legislatia muncii;
    5. coordoneaza si asigura aplicarea unitara a prevederilor din domeniul legislatiei muncii;
    6. asigura aplicarea legislatiei privind contractele colective de munca si conflictele de interese;
    7. avizeaza, in vederea inregistrarii, asociatiile si fundatiile din domeniul sau de activitate;
    8. asigura reprezentarea in fata instantelor de judecata in problemele din domeniul de activitate al ministerului.

    I. In domeniul managementului resurselor umane:
    1. coordoneaza metodologic, prin compartimentul de specialitate, activitatea de resurse umane din institutiile subordonate, in coordonare si sub autoritatea sa;
    2. asigura, prin compartimentul de specialitate, recrutarea, selectarea, promovarea, in conditiile legii, dupa criteriul competentei si fara nici o discriminare, a functionarilor publici, a personalului contractual, procesul de evaluare a performantelor profesionale ale acestora, precum si alte atributii ce ii revin din actele normative in vigoare;
    3. organizeaza si monitorizeaza formarea profesionala a personalului din aparatul propriu si institutiile din subordine, in vederea pregatirii acestuia pentru aderarea Romaniei la Uniunea Europeana;
    4. analizeaza si avizeaza actele normative elaborate de ministere si de alte organe centrale privind aplicarea prevederilor legale in ceea ce priveste personalul si structurile organizatorice ale acestora.

    J. In domeniul economico-financiar si de investitii:
    1. fundamenteaza si promoveaza proiectele de bugete care se administreaza de catre aparatul propriu sau de catre institutiile aflate sub autoritatea sa, respectiv bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul de stat, pentru capitolele bugetare din care se realizeaza finantarea prestatiilor de protectie sociala, intrarile de credite externe, fondurile externe nerambursabile si monitorizeaza executia bugetara;
    2. elaboreaza proiectul bugetului anual pentru activitatea proprie si a institutiilor subordonate;
    3. elaboreaza programele de investitii anuale si multianuale;
    4. analizeaza si avizeaza proiectele de acte normative initiate de ministere si de alte autoritati ale administratiei publice centrale, potrivit legii;
    5. organizeaza controlul financiar preventiv la nivelul ministerului si avizeaza organizarea acestuia la nivelul institutiilor subordonate, potrivit legii;
    6. monitorizeaza executia bugetara si ia masuri operative pentru asigurarea platii tuturor drepturilor de protectie sociala, in limita fondurilor aprobate;
    7. pe baza evolutiei indicatorilor specifici, fundamenteaza initierea masurilor de protectie sociala pentru prestatiile existente sau propune, dupa caz, acordarea de noi prestatii;
    8. elaboreaza sustinerea financiara pentru actele normative initiate, cu impact la nivelul prestatiilor de protectie sociala;
    9. coordoneaza activitatile de implementare a proiectelor cu finantare externa pentru toate domeniile de activitate ale ministerului si administreaza fondurile provenind din intrari de credite externe aferente acestor proiecte.

    K. Alte domenii de activitate:
    1. indeplineste activitati de audit public intern, potrivit legii;
    2. elaboreaza metodologia, normele, standardele si indicatorii privind securitatea si sanatatea in munca;
    3. coordoneaza activitatea sistemului de certificare a calitatii din punct de vedere al securitatii muncii si al echipamentelor tehnice, echipamentelor individuale de protectie a muncii si al echipamentelor individuale de lucru;
    4. elaboreaza si avizeaza proiecte de acte normative, metodologii sau proceduri pentru implementarea sistemului privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale;
    5. elaboreaza politici si strategii pentru functionarea eficienta a sistemului de asigurare si prevenire a accidentelor de munca si a bolilor profesionale;
    6. aproba clasificarea minelor din punct de vedere al emanatiilor de gaze, in baza documentatiilor prezentate de persoanele juridice;
    7. desfasoara activitati de informare-documentare cu privire la securitatea si sanatatea in munca, asigura elaborarea si editarea de carti, reviste, brosuri, pliante, afise si alte publicatii in acest domeniu si avizeaza materiale in acest scop;
    8. stabileste politici de prevenire in domeniul securitatii si sanatatii in munca, bazate pe factorii mediului de munca;
    9. editeaza buletine informative din domeniul sau de activitate; cheltuielile legate de tiparirea si difuzarea buletinelor informative vor fi suportate din alocatiile bugetare aprobate Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
    10. solutioneaza, in conformitate cu prevederile legale, plangerile, contestatiile si petitiile persoanelor fizice si juridice;
    11. elaboreaza, implementeaza si dezvolta sistemul informatic in domeniul muncii si solidaritatii sociale;
    12. exercita controlul prin compartimentele specializate din directiile pentru dialog, familie si solidaritate sociala judetene si a municipiului Bucuresti privind agentii economici, persoane juridice si fizice, in legatura cu constituirea si virarea contributiilor datorate bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetului asigurarilor pentru somaj;
    13. coordoneaza, negociaza si incheie, in conditiile legii, acorduri internationale din domeniul sau de activitate;
    14. exercita controlul asupra activitatilor desfasurate de institutiile subordonate, in coordonare sau aflate sub autoritatea sa;
    15. reprezinta Romania, in conditiile legii, la organismele internationale din domeniul sau de activitate.
    Art. 5
    Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei indeplineste toate atributiile si are toate competentele conferite acestuia prin legi sau prin alte acte normative in vigoare.
    Art. 6
    In exercitarea atributiilor sale Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei colaboreaza cu celelalte ministere si organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu alte autoritati publice si cu organisme guvernamentale si neguvernamentale.
    Art. 7
    Ministerele, celelalte autoritati ale administratiei publice, institutiile publice, precum si agentii economici au obligatia de a pune la dispozitie Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, la cererea acestuia, documentele, datele si informatiile necesare pentru realizarea atributiilor sale.

    CAP. 2
    Conducerea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei

    Art. 8
    Conducerea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei se exercita de catre ministru.
    Art. 9
    Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei propune si numeste, dupa caz, reprezentantii Guvernului in toate structurile nationale tripartite, conform legii.
    Art. 10
    (1) Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei deleaga atributiile prevazute de dispozitiile legale in vigoare pentru ordonatorul principal de credite al bugetului asigurarilor pentru somaj conducatorului executiv al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca si pentru ordonatorul principal de credite al bugetului asigurarilor sociale de stat, conducatorului executiv al Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.
    (2) Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei indeplineste, conform legii, functia de ordonator principal de credite.
    Art. 11
    Presedintele Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale si presedintele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca sunt secretari de stat in cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    Art. 12
    (1) Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca functioneaza sub autoritatea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    (2) Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap si Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie functioneaza in subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    Art. 13
    Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei monitorizeaza aplicarea unitara a dispozitiilor legale in domeniile sale de activitate, in unitatile din sectorul public, mixt si privat.
    Art. 14
    (1) In exercitarea atributiilor prevazute de lege ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei reprezinta ministerul in raporturile cu autoritatile administratiei publice, cu alte persoane juridice, cu persoane fizice, precum si cu organisme din tara si din strainatate.
    (2) Prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, unele atributii pot fi delegate si persoanelor cu functii de conducere din compartimentele de specialitate ale ministerului.
    Art. 15
    (1) Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei indeplineste, in domeniul de activitate al ministerului, atributiile generale prevazute de Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor.
    (2) Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei indeplineste si alte atributii specifice, stabilite prin alte acte normative.
    (3) Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei numeste si elibereaza din functie, in conditiile legii, personalul din aparatul propriu al ministerului.
    Art. 16
    (1) Ministrul delegat pentru relatiile cu partenerii sociali este membru al Guvernului si inlocuitorul de drept al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
    (2) Ministrul delegat pentru relatiile cu partenerii sociali coordoneaza activitatea Inspectiei Muncii.
    (3) Ministrul delegat pentru relatiile cu partenerii sociali coordoneaza Directia dialog social si Directia relatii cu Parlamentul si metodologie.
    (4) Ministrul delegat pentru relatiile cu partenerii sociali coordoneaza metodologic comisiile de dialog social infiintate la nivelul administratiei publice centrale si in plan teritorial. In acest sens ministrul delegat pentru relatiile cu partenerii sociali poate emite norme cu caracter de recomandare.
    (5) Ministrul delegat pentru relatiile cu partenerii sociali poate reprezenta Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, in conditiile legii, la organismele internationale.
    Art. 17
    In exercitarea atributiilor sale, ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei emite ordine, norme si instructiuni.
    Art. 18
    Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei aproba prin ordin, pentru aparatul propriu si pentru unitatile aflate in subordinea sau sub autoritatea ministerului, criterii in aplicarea prevederilor actelor normative in vigoare privind colectarea creantelor bugetare si stimularea personalului.
    Art. 19
    (1) Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei si ministrul delegat pentru relatiile cu partenerii sociali sunt ajutati in activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat, numiti prin decizie a primului-ministru.
    (2) Functiile de ministru, ministru delegat si de secretar de stat sunt functii de demnitate publica, potrivit legii.
    (3) Secretarii de stat exercita si alte atributii delegate prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
    Art. 20
    (1) Secretarul general este inalt functionar public, numit in conditiile legii, si indeplineste atributiile prevazute de Legea nr. 90/2001.
    (2) Secretarul general coordoneaza activitatile stabilite potrivit structurii organizatorice a ministerului, prevazuta in anexa nr. 1, indeplinind si alte atributii care ii sunt delegate de ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei si actionand pentru ducerea la indeplinire a ordinelor si masurilor stabilite de acesta.

    CAP. 3
    Organizarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei

    Art. 21
    Structura organizatorica a Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei este prevazuta in anexa nr. 1.
    Art. 22
    In cadrul structurii organizatorice prevazute la art. 21, prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, se pot organiza servicii, birouri si compartimente, stabilindu-se numarul posturilor de conducere, potrivit legii.
    Art. 23
    (1) Numarul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei este de 380 de posturi finantate de la bugetul de stat, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetelor ministrilor.
    (2) Personalul necesar pentru fiecare compartiment din structura organizatorica se stabileste prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
    Art. 24
    (1) In structura Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei se organizeaza, la nivel de directie generala, Autoritatea de Management Program Operational Sectorial pentru Politica Sociala si de Ocuparea Fortei de Munca.
    (2) Autoritatea de Management Program Operational Sectorial pentru Politica Sociala si de Ocuparea Fortei de Munca indeplineste atributiile stabilite prin Hotararea Guvernului nr. 1.555/2002 privind desemnarea institutiilor si organismelor responsabile cu coordonarea, implementarea si gestionarea asistentei financiare comunitare prin instrumentele structurale.
    (3) Autoritatea de Management Program Operational Sectorial pentru Politica Sociala si de Ocuparea Fortei de Munca va deveni operationala incepand cu anul 2004 si va functiona cu un numar total de 75 de posturi in anul 2005, din care 25 de posturi in anul 2004.
    (4) Numarul de posturi prevazut la alin. (3) se asigura prin redistribuire in cadrul numarului maxim de posturi aprobat ministerului si institutiilor aflate in subordinea sau sub autoritatea acestuia, cu incadrarea in numarul total de posturi aprobat prin legile bugetare anuale.
    (5) Autoritatea de Management Program Operational Sectorial pentru Politica Sociala si de Ocuparea Fortei de Munca are structura organizatorica prevazuta in anexa nr. 2.
    (6) Structura functiilor publice si structura organizatorica a Autoritatii de Management Program Operational Sectorial pentru Politica Sociala si de Ocuparea Fortei de Munca vor fi definitivate pana la data de 1 septembrie 2003.
    Art. 25
    (1) Atributiile compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei se stabilesc in conformitate cu structura organizatorica prevazuta in anexa nr. 1, prin regulament de organizare si functionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
    (2) Atributiile, sarcinile si raspunderile personalului se stabilesc prin fisa postului, potrivit legii.
    Art. 26
    (1) Institutiile care functioneaza in subordinea sau in coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, dupa caz, sunt prevazute in anexa nr. 3.
    (2) Conducatorii institutiilor publice din subordinea sau coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei se numesc si se elibereaza din functie de catre ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei, dupa caz, cu respectarea conditiilor legale. Secretarul de stat si subsecretarul de stat ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie, presedintele si vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap sunt numiti si eliberati din functie prin decizie a primului-ministru.
    (3) Infiintarea sau desfiintarea institutiilor subordonate Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei se face in conditiile legii.
    (4) Atributiile, sarcinile si raspunderile institutiilor care functioneaza in subordonarea sau in coordonarea ministerului, prevazute in anexa nr. 3, se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare, aprobat prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, dupa caz, cu respectarea conditiilor legale.
    (5) Repartizarea numarului maxim de posturi, structura organizatorica si statele de functii pentru institutiile prevazute la alin. (4) se aproba prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, dupa caz.
    (6) Atributiile, sarcinile si raspunderile, organizarea si functionarea, numarul de posturi si repartizarea acestora, precum si statele de functii ale Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie si ale Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap se stabilesc si se aproba in conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 12/2001 privind infiintarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie, aprobata cu modificari prin Legea nr. 252/2001, ale Ordonantei Guvernului nr. 14/2003 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 239/2003 si ale actelor normative proprii de organizare si functionare, cu respectarea celorlalte dispozitii legale in vigoare aplicabile.
    (7) Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, patrimoniul si personalul angajat al Oficiului Muncii trec la Inspectoratul teritorial de munca al municipiului Bucuresti.
    (8) Personalul preluat de Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, ca urmare a aplicarii Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor masuri privind infiintarea, organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri in cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice, se considera transferat si i se aplica nivelul de salarizare avut pana la intrarea in vigoare a noilor reglementari privind salarizarea personalului din institutiile publice.

    CAP. 4
    Dispozitii finale

    Art. 27
    (1) Numarul de autoturisme si consumul lunar de carburanti pentru aparatul propriu al Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei sunt cele prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (2) Parcul normat de mijloace de transport si consumul lunar de carburanti pentru institutiile din subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei sunt prevazute in anexa nr. 4.
    Art. 28
    (1) Prefecturile impreuna cu consiliile judetene, Consiliul General al Municipiului Bucuresti si consiliile locale vor sprijini asigurarea spatiilor corespunzatoare pentru desfasurarea activitatii institutiilor din teritoriu subordonate Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    (2) In localitatile in care institutiile din teritoriu subordonate Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei nu dispun de spatii corespunzatoare, consiliile locale vor sprijini aceste institutii prin asigurarea, in conditiile legii, de amplasamente in vederea construirii de sedii proprii.
    Art. 29
    Anexele nr. 1 - 4 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 30
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 9 din 9 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, si Hotararea Guvernului nr. 434/1990 privind infiintarea si organizarea Oficiului Muncii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 104 din 13 septembrie 1990.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Elena Dumitru

                         Ministrul administratiei si internelor,
                         Ioan Rus

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

                         Ministrul integrarii europene,
                         Hildegard Carola Puwak

    ANEXA 1 *1)

    *1) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.

    MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI

    Numar maxim de posturi: 380
    (exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetelor ministrilor)

                               __________________
                              |                  |
                              |    MINISTRU      |
                              |__________________|
                              | CABINET MINISTRU |
     ________________         |__________________|
    |                |                 |
    |MINISTRU-DELEGAT|_________________|               _____________________
    |________________|                 |______________|Compartiment Presa   |
  __|CABINET         |                 |              |si Informatii Publice|
 |  |MINISTRU-DELEGAT|                 |              |_____________________|
 |  |________________|                 |
 |          ___________________________|_____________________________________
 |    _____|____   ________|_________     _____|____   |  _________|________ |
 |   | SECRETAR | |SECRETAR DE STAT -|   | SECRETAR |  | |SECRETAR DE STAT -||
 |   | DE STAT  | |PRESEDINTELE ANOFM|   | DE STAT  |  | |PRESEDINTELE CNPAS||
 |   |__________| |__________________|   |__________|  | |__________________||
 |         |         |         |          |       _____|         :    |__    |
 |         |         |.........|......... |      |       ........:.......|   |
 |         |         |:Agentia Nationala: |  ____|_____  :Casa Nationala:|   |
 |         |         |:pentru Ocuparea  : | | SECRETAR | :de Pensii si  :|   |
 |         |         |:Fortei de Munca  : | | GENERAL  | :Alte Drepturi :|   |
 |         |         |:.................: | |__________| :de Asigurari  :|   |
 |         |         |                    |       :   |  :Sociale       :|   |
 |      ...|_____    |__                __|       :   |  :..............:|   |
 |......:..|.....|......|..............|..........:...|..................|...|
 |:   : :  |   : |      |:    :        |:  : ___:_____|____:___:___:    :|  :|
 |:   : :  |   : |      |:    :  ______|:  :|   :|  ____|__:__ :|  :|   :|  :|
 |: ..:.:. |  _:_|____  |:  __:_|_____ |:  :|   :| |Directia  |:|  :|   :|  :|
 |: :  A : | |Directia| |: |Directia | |:  :|   :| |Generala  |:|  :|   :|  :|
 |: :....: | |Generala| |: |Generala | |:  :|   :| |Economica |:|  :|   :|  :|
 |:        | |Afaceri | |: |Politici | |:  :|   :| |si        |:|  :|   :|  :|
 |:...     | |Europene| |: |Asistenta| |:  :|   :| |Financiara|:|  :|   :|  :|
 |__ :     | |________| |: |Sociala  | |:  :|   :| |__________|:|  :|   :|  :|
    |:     |     |      |: |_________| |:  :|   :|      |      :|  :|   :|  :|
   _|:_    |    _|__    |:    __|__    |:  :|   :|    __|__    :|  :|   :|  :|
 _|_  _|_  |  _|_  _|_  |:  _|_   _|_  |:  :|_  :|  _|_   _|_  :| _:|_  :| _:|_
| B || C | | | E || F | |: | H | | I | |: | K | :| | M | | N | :|| P  | :|| S  |
|___||___| | |___||___| |: |___| |___| |: |___| :| |___| |___| :||____| :||____|
          _|_          _|:_           _|:_     _:|_           _:|_     _:|_
         | D |        |  G |         |  J |   |  L |         |  O |   |  R |
         |___|        |____|         |____|   |____|         |____|   |____|

    Semnificatia modulelor din organigrama de mai sus este urmatoarea:
    A - Autoritatea de Management Program Operational Sectorial pentru politica Sociala si de Ocuparea Fortei de Munca
    B - Directia Dialog Social
    C - Directia Relatii cu Parlamentul si Metodologie
    D - Directia Relatii Externe si Organizatii Internationale
    E - Directia Negocieri de Aderare si Preluare Acquis Comunitar
    F - Unitatea de Coordonare a Asistentei de Preaderare*)
    G - Directia Politici Forta de Munca
    H - Directia Politici, Strategie si Metodologie Asistenta Sociala
    I - Directia Programe, Finantare Servicii si Prestatii Sociale
    J - Directia Politici pentru Familie
    K - Directia Management Resurse Umane
    L - Directia Legislatia Muncii
    M - Directia Investitii si Patrimoniu
    N - Directia Bugete
    O - Directia Politici Salariale
    P - Directia Coordonare Proiecte Finantate din Imprumuturi Rambursabile
    R - Directia Politici Asigurari Sociale
    S - Directia Audit Intern si Control
------------
    *) Organizata la nivel de directie.

    ANEXA 2 *1)

    *1) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

    Structura Autoritatii de Management Program Operational Sectorial pentru Politica Sociala si de Ocuparea Fortei de Munca (POSPSOFM)

                  ____________________________________________
                 | Secretar de stat coordonator al afacerilor |
                 |       europene si relatiilor externe       |
                 |____________________________________________|
                        _______________|_______________
                       |   Autoritatea de Management   |
                       |           POSPSOFM            |
                       |    (organizata la nivel de    |
                       |       directie generala)      |
                       |_______________________________|
                _______________________|_______________________
               |              |                |               |
         ______v______   _____v_______   ______v______   ______v______
        |Directia     | |Directia     | |Directia     | |Serviciul    |
        |Programe si  | |Monitorizare | |Control si   | |Informatizare|
        |Evaluare     | |si Coordonare| |Audit        | |             |
        |             | |Regionala    | |             | |             |
        |_____________| |_____________| |_____________| |_____________|

    ANEXA 3

                                  INSTITUTIILE
care functioneaza in subordinea sau in coordonarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei

    A. In subordine:

    I. Institutii publice cu personalitate juridica, cu finantare de la bugetul de stat:
    1. Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap (212 posturi)
    2. Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie (88 de posturi)
    3. Agentia Nationala pentru Protectia Familiei
    4. Directii pentru dialog, familie si solidaritate sociala judetene si a municipiului Bucuresti, servicii publice descentralizate
    5. Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca
    6. Centrul Social "Gavroche" de Integrare Familiala pentru Copii
    7. Centrul-Pilot de Asistenta si Protectie a Victimelor Violentei in Familie
    8. Centrul de Informare si Consultanta pentru Familie

    II. Institutie publica cu personalitate juridica, finantata din venituri proprii si subventii de la bugetul de stat:
    - Inspectia Muncii, din care:
    a) aparat propriu - 239 de posturi;
    b) inspectoratele teritoriale de munca - servicii publice descentralizate - 3.166 de posturi.

    III. Institutii de asistenta sociala cu personalitate juridica, finantate din venituri proprii si subventii de la bugetul de stat (80 de posturi):
    1. Caminul pentru Persoane Varstnice Alba Iulia
    2. Caminul pentru Persoane Varstnice Sibiu.

    IV. Unitate cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii:
    - Revista "Obiectiv".

    B. In coordonare:

    Institute nationale de cercetare:
    1. Institutul National de Cercetare Stiintifica in Domeniul Muncii si Protectiei Sociale - I.N.C.S.D.M.P.S. Bucuresti;
    2. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. Bucuresti.

    NOTA:
    1. Numarul maxim de posturi pentru institutiile publice prevazute la lit. A pct. I pozitiile 4 - 8 este de 1.679 de posturi finantate de la bugetul de stat.
    2. La numarul de posturi finantat de la bugetul de stat, repartizat directiilor pentru dialog, familie si asistenta sociala judetene si a municipiului Bucuresti se adauga 313 posturi finantate din bugetul asigurarilor sociale de stat si 148 de posturi finantate din bugetul asigurarilor pentru somaj.
    3. Din numarul de posturi care se reduce prin aplicarea prezentei hotarari, un numar de 39 de posturi si fondurile aferente trec la Autoritatea Nationala de Control, 16 posturi si fondurile aferente trec in cadrul aparatului de lucru al Guvernului si 4 posturi si fondurile aferente trec la Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei.
    4. Centrul Social "Gavroche" de Integrare Familiala pentru Copii, Caminul pentru Persoane Varstnice Alba Iulia si Caminul pentru Persoane Varstnice Sibiu functioneaza in subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei pana la data de 1 ianuarie 2004.
    5. La data infiintarii Agentiei Nationale pentru Protectia Familiei, Centrul-Pilot de Asistenta si Protectie a Victimelor Violentei in Familie si Centrul de Informare si Consultanta pentru Familie trec in subordinea acesteia.

    ANEXA 4

    PARCUL NORMAT DE MIJLOACE DE TRANSPORT SI CONSUMUL LUNAR DE CARBURANTI

 ______________________________________________________________
|Nr. |Institutiile       |Tipul        |Parcul     |Consumul   |
|crt.|subordonate        |mijlocului   |normat     |lunar de   |
|    |Ministerului       |de transport |           |carburanti |
|    |Muncii,            |             |           |litri/luna/|
|    |Solidaritatii      |             |           |mijloc de  |
|    |Sociale si Familiei|             |           |transport  |
|____|___________________|_____________|___________|___________|
|  1.|Directiile pentru  |autoturism   |cate 2     |    250    |
|    |dialog, familie si |             |pentru     |           |
|    |solidaritate       |             |fiecare    |           |
|    |sociala teritoriale|             |directie   |           |
|    |                   |             |si 3 pentru|           |
|    |                   |             |municipiul |           |
|    |                   |             |Bucuresti  |           |
|____|___________________|_____________|___________|___________|
|  2.|Oficiul pentru     |autoturism   |     2     |    300    |
|    |Migratia Fortei    |             |           |           |
|    |de Munca           |             |           |           |
|____|___________________|_____________|___________|___________|
|  3.|Centrul Social     |autoturism   |     1     |    250    |
|    |"Gavroche" de      |autovehicul  |           |           |
|    |Integrare          |pentru       |           |           |
|    |Familiala          |transport    |           |           |
|    |pentru Copii       |marfa        |     1     |    300    |
|____|___________________|_____________|___________|___________|
|  4.|Centrul de         |autoturism   |     1     |    250    |
|    |Informare si       |             |           |           |
|    |Consultanta        |             |           |           |
|    |pentru Familie     |             |           |           |
|____|___________________|_____________|___________|___________|
|  5.|Centrul-Pilot de   |autosalvare  |     1     |    400    |
|    |Asistenta si       |             |           |           |
|    |Protectie a        |             |           |           |
|    |Victimelor         |             |           |           |
|    |Violentei in       |             |           |           |
|    |Familie            |             |           |           |
|____|___________________|_____________|___________|___________|
|  6.|Revista "Obiectiv" |autofurgoneta|     1     |    350    |
|    |                   |autoturism   |     1     |    300    |
|    |                   |autovehicul  |           |           |
|    |                   |pentru       |           |           |
|    |                   |transport    |           |           |
|    |                   |marfa si     |           |           |
|    |                   |persoane     |     1     |    350    |
|____|___________________|_____________|___________|___________|

    NOTA:
    Dotarea cu autoturisme si consumul de carburanti pentru Inspectia Muncii sunt cele prevazute in Hotararea Guvernului nr. 767/1999 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Muncii, cu modificarile si completarile ulterioare.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 737/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 737 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 737/2003
Hotărârea 602 2003
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale
Hotărârea 824 2002
pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale
Hotărârea 1317 2001
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale
Hotărârea 267 2001
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale
Hotărârea 4 2001
privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale
Hotărârea 434 1990
privind infiintarea si organizarea Oficiului muncii
Hotărârea 101 2005
pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei
Hotărârea 1847 2004
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei
Hotărârea 1772 2004
privind organizarea si functionarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare pentru Protectia Muncii - I.N.C.D.P.M. "Alexandru Darabont" - Bucuresti
Hotărârea 1775 2004
pentru modificarea anexei nr. 3 la Hotararea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei
Hotărârea 1326 2004
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei
Hotărârea 1120 2004
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, precum si pentru modificarea anexei nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 837/1995 cu privire la criteriile de salarizare in valuta si celelalte drepturi in valuta si in lei ale personalului trimis in misiune permanenta in strainatate
Hotărârea 1579 2003
pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei
Hotărârea 1282 2003
pentru modificarea unor acte normative
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu