Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 616 din 21 aprilie 2004

pentru aprobarea Strategiei nationale privind migratia

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 406 din  6 mai 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Strategia nationala privind migratia, prevazuta in anexa*) care face parte integranta din prezenta hotarare.
------------
    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul de stat,
                         ministrul administratiei si internelor,
                         Toma Zaharia,
                         secretar de stat

                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Elena Dumitru

                         p. Ministrul afacerilor externe,
                         George Ciamba,
                         secretar de stat

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Neculae Eugeniu Plaiasu,
                         secretar de stat

    ANEXA 1

                    STRATEGIA NATIONALA PRIVIND MIGRATIA

                                   PREAMBUL

    - Intrucat viitoarea aderare la Uniunea Europeana va avea ca efect libera circulatie a cetatenilor statelor membre pe teritoriul Romaniei, cat si a cetatenilor din tari terte avand drept de sedere intr-un stat membru,
    - Intrucat se remarca nevoia unei continue definiri a intereselor nationale in ceea ce priveste admisia, sederea si returnarea strainilor, precum si pentru consolidarea cadrului legal si institutional intern in scopul monitorizarii cat mai eficiente a fluxurilor migratorii,
    - Intrucat in multe circumstante imigratia are un efect benefic atat asupra tarii de origine, cat si asupra celei de destinatie a imigrantilor si asupra imigrantului insusi,
    - Intrucat imigratia controlata permite o selectie in functie de necesitati si criterii adecvate si are, in acelasi timp ca scop reducerea imigratiei ilegale,
    - Intrucat poate fi necesara acoperirea temporara a anumitor nevoi de forta de munca in Romania de catre straini, in special de catre experti cu inalta calificare,
    - Intrucat absenta personalului calificat ar trebui compensata/prevenita preponderent prin programe educationale si vocationale corespunzatoare pentru forta de munca autohtona, indiferent de varsta, in loc sa se foloseasca forta de munca straina,
    - Intrucat absenta personalului necalificat ar trebui compensata/prevenita preponderent prin asigurarea accesului optim pe piata muncii pentru persoanele din grupurile sociale dezavantajate, cetateni romani sau straini cu sedere legala pe teritoriul Romaniei,
    - Intrucat solidaritatea internationala impune anumite restrictii morale in ceea ce priveste atragerea persoanelor cu anumite calificari din tarile in curs de dezvoltare,
    - Intrucat Romania doreste sa beneficieze de investitii straine,
    - Intrucat o relatie stransa cu diaspora romana, inclusiv persoane de alta origine etnica decat cea romana, serveste interesul national si luand in considerare contributia economica, sociala si culturala pe care ar putea-o aduce la dezvoltarea Romaniei,
    - Intrucat Romania si-a asumat obligatii bazate pe dreptul umanitar si al drepturilor omului, inclusiv legislatia in domeniul azilului si refugiatilor,
    - Intrucat este necesara tratarea domeniului azilului in concordanta cu standardele europene si internationale si returnarea persoanelor carora nu li se acorda o forma de protectie se considera un element cheie in mentinerea sistemului international de protectie,
    - Intrucat cooperarea internationala in domeniu este considerata o conditie prealabila pentru o implementare eficienta a oricarei strategii in domeniul imigratiei,
    - Intrucat adoptarea acestei strategii va fi urmata de stabilirea unor planuri de actiune in domeniile specifice incluse in document si a unor mecanisme de evaluare a nivelului de realizare a obiectivelor strategice,
    - Intrucat aceasta strategie este rezultatul unor discutii intense cu toate institutiile si organizatiile interesate si a fost elaborata in stransa cooperare cu societatea civila,
    - Intrucat imigratia este un fenomen global, iar Romania, in acest context, s-a confruntat si continua sa se confrunte cu diferite fluxuri migratorii,

    este necesara adoptarea prezentei Strategii nationale privind migratia.

    CAP. 1
    SCOP, DEFINITIE, PRINCIPII

    1.1 Scop

    Strategia nationala a Romaniei privind migratia are ca principal scop elaborarea unor politici unitare in domeniile migratiei, azilului si integrarii sociale a strainilor, care sa asigure:
    - Armonizarea cadrului legislativ intern in concordanta cu dreptul international si acquis-ul Uniunii Europene.
    - Dezvoltarea si modernizarea cadrului institutional, necesar implementarii politicilor in domeniu.
    - Adoptarea unui management modern in domeniul resurselor umane, materiale, financiare si coordonarea unitara a institutiilor cu atributii in domeniu in vederea eliminarii situatiilor de suprapunere a competentelor si utilizarea eficienta a acestor resurse.
    Strategia nationala a Romaniei privind migratia nu vizeaza politicile in domeniul emigratiei propriilor cetateni.

    1.2 Definitie

    Strategia nationala a Romaniei privind migratia exprima principiile generale si liniile directoare pentru stabilirea politicii statului roman in ceea ce priveste admisia, sederea, parasirea teritoriului de catre straini, imigratia fortei de munca, acordarea formelor de protectie precum si combaterea imigratiei ilegale.

    1.3 Principii

    1. Principiul suveranitatii - reflecta dreptul statului roman de a reglementa admisia, sederea si returnarea strainilor in scopul promovarii intereselor politice, economice si sociale, luand in acelasi timp in considerare si respectand obligatiile asumate prin tratate, conventii, acorduri si intelegeri incheiate cu alte state;
    2. Principiul legalitatii - presupune respectarea prevederilor Constitutiei si legislatiei nationale in materie, precum si tuturor prevederilor relevante din legislatia si jurisprudenta internationala, acordand o atentie deosebita garantarii drepturilor omului;
    3. Principiul cooperarii active cu Uniunea Europeana - presupune cooperarea activa in procesul de negociere pentru aderarea la Uniunea Europeana si apoi asigurarea unui rol activ al Romaniei la nivel european in elaborarea unei politici comune a Uniunii Europene in domeniul azilului si migratiei, precum si in identificarea unor solutii durabile la nivel international;
    4. Principiul actiunii unitare - vizeaza implementarea unitara a politicii statului si a prevederilor legale in domeniul imigratiei, precum si o implementare concertata la toate nivelurile;
    5. Principiul nediscriminarii - presupune implementarea prezentei strategii cu respectarea egalitati, excluderii privilegiilor si discriminarii intre persoane;
    6. Principiul flexibilitatii - presupune o adaptarea periodica a politicii si a masurilor de implementare in domeniul imigratiei, acordand consideratia necesara realitatilor economice sociale si culturale, la nivel intern, regional si international;
    7. Principiul transparentei - presupune implementarea unei politici active de informare si, dupa caz, consultare a societatii civile cu privire la deciziile si procedurile aplicate in contextul imigratiei;
    8. Principiul cooperarii internationale - presupune dezvoltarea si intensificarea cooperarii cu autoritatile straine cu competenta in domeniul migratiei, precum si cu organizatii internationale specializate, atat guvernamentale cat si neguvernamentale.

    CAP. 2
    POLITICI

    2.1 Politica privind imigratia controlata

    Obiective
    Promovarea admisiei si sederii legale a strainilor pe teritoriul Romaniei, prin implementarea adecvata a prevederilor legale aliniate la standardele Uniunii Europene si internationale, fara afectarea dreptului la libera circulatie a persoanelor.
    Atragerea investitorilor straini capabili sa contribuie la dezvoltarea economica a Romaniei, prin crearea de locuri de munca si introducerea unor tehnologii moderne.
    Elaborarea de programe privind accesul anumitor categorii profesionale de straini pe piata muncii, in functie de cerintele pietei in conformitate cu standardele Uniunii Europene, precum si cu cele prevazute in tratatele, conventiile si acordurile la care Romania este parte.
    Promovarea intereselor si a imaginii sistemului educational romanesc, prin atragerea anumitor categorii de studenti straini.
    Crearea unor proceduri eficiente pentru admisia si ulterior reglementarea sederii in scopul reintregirii familiei, in concordanta cu standardele europene si cu prevederile instrumentelor juridice internationale in domeniu.

    Politica in domeniu
    Romania adopta o politica activa si flexibila in domeniul imigratiei controlate, adaptata la conditiile nationale, regionale si internationale, inclusiv prin atenta monitorizare a admisiei si sederii strainilor.
    Un statut special se acorda cetatenilor statelor membre ale Uniunii Europene si Spatiului Economic European.
    Pentru strainii proveniti din tari cu potential migrator ridicat sunt elaborate proceduri specifice, care includ incheierea de acorduri si conventii internationale.
    Pentru o dezvoltare economica durabila, in concordanta cu interesul national al Romaniei, politica in domeniul imigratiei controlate urmareste atragerea si accesul investitorilor straini.
    In consecinta, politica privind admisia si reglementarea sederii in scopul desfasurarii de activitati comerciale este adresata cu prioritate investitorilor cu potential economic ridicat si implementata de catre institutiile guvernamentale competente in cooperare cu organizatiile relevante in acest domeniu.
    Politica privind admisia in scop de munca ofera posibilitatea accesului pe piata muncii a strainilor, luand in considerare atat necesitatea protejarii pietei interne a muncii cat si interesele de ordin economic ale Romaniei, folosind o abordare utilitarista.
    In functie de cerintele pietei muncii, periodic, se elaboreaza programe speciale vizand facilitarea accesului anumitor categorii profesionale de straini, pentru perioade determinate.
    Participarea strainilor pe piata muncii este sustinuta de un set de masuri de protectie sociala adecvate, in conformitate cu legislatia romana armonizata la standardele Uniunii Europene, precum si cu cele prevazute in tratatele, conventiile si acordurile la care Romania este parte.
    Sistemul educational romanesc promoveaza in strainatate interesele si imaginea Romaniei prin atragerea studentilor straini capabili sa suporte costurile scolarizarii sau prin acordarea de burse in domeniile de interes, atat pentru studentii straini cat si pentru cei de origine romana.
    Implementarea politicii in domeniul admisiei in scop de studii necesita cooperarea intre institutiile guvernamentale responsabile si institutiile de invatamant din tara sau strainatate.
    Politica privind imigratia controlata vizeaza si domeniul reintregirii si formarii familiei, asigurand dreptul strainilor de a intra si de a ramane pe teritoriul Romaniei in acest scop si, totodata, creeaza instrumentele juridice necesare prevenirii imigratiei mascate sub forma casatoriei de convenienta.
    Elaborarea politicii in acest domeniu are la baza experienta statelor membre ale Uniunii Europene, din care rezulta ca admisia in scopul reintregirii si formarii familiei constituie principala componenta actuala a fluxului migrationist legal.

    2.2 Politica privind prevenirea si combaterea imigratiei ilegale

    Obiective
    Promovarea de solutii viabile pentru prevenirea imigrarii pe scara larga a persoanelor din regiuni dezavantajate ale lumii - zone afectate de conflicte interne si internationale, crize umanitare etc. - catre continentul european.
    Perfectionarea cadrului legal si institutional existent, precum si a mecanismelor de cooperare interinstitutionala in vederea cresterii eficientei activitatilor de control pentru prevenirea si combaterea sederii ilegale a strainilor.
    Monitorizarea fluxurilor migratorii ilegale ce afecteaza teritoriul Romaniei prin intensificarea eforturilor autoritatilor competente, in vederea identificarii si indepartarii strainilor cu sedere ilegala de pe teritoriul Romaniei.
    Coordonarea unitara a institutiilor cu atributii in domeniu pentru prevenirea si limitarea imigratiei ilegale, inclusiv prin securizarea frontierei de stat.

    Politica in domeniu
    Solutiile durabile de prevenire a imigrarii pe scara larga din regiuni dezavantajate ale lumii catre continentul european pot implica oferirea de asistenta in procesul de dezvoltare, acorduri comerciale favorabile pentru tarile cu potential migrator ridicat si cresterea respectului pentru drepturile omului.
    Autoritatile competente trebuie sa implementeze masuri specifice pentru a creste nivelul de monitorizare a fluxurilor migratoare ilegale ce afecteaza teritoriul Romaniei.
    Politica in domeniul prevenirii imigratiei ilegale include masuri ferme de imbunatatire a capacitatii autoritatilor relevante de a reduce economia subterana, caracterizata prin desfasurarea de activitati ilegale, angajare in munca fara forme legale, posibilitatea obtinerii de servicii de sanatate si educatie prin mijloace ilicite si posibilitatea folosirii documentelor false si falsificate.
    Tinand cont de progresele tehnice in domeniul securizarii documentelor de calatorie si identitate, Romania urmareste in permanenta asigurarea unui nivel compatibil cu standardele europene.
    Implementarea politicii in domeniul prevenirii si combaterii migratiei ilegale presupune si dotarea misiunilor diplomatice sau oficiilor consulare ale Romaniei cu aparatura necesara detectarii documentelor de calatorie false sau falsificate.
    Statul roman promoveaza extinderea institutiei Ofiterului de Legatura, cu personal specializat, inclusiv in probleme de migratie, in special in tarile cu un potential migrator ridicat.
    O atentie deosebita se acorda identificarii solutiilor adecvate pentru situatia strainilor care, ulterior unei perioade de sedere in Romania, au fost returnati din alte state europene.
    Pentru a descuraja imigratia ilegala, atat in ceea ce priveste cazurile individuale cat si prin intermediul retelelor de crima organizata, politica in domeniu vizeaza dezvoltarea unor canale de informare a potentialilor migranti asupra conditiilor legale de admisie si sedere in Romania si a riscurilor la care se expun prin alegerea unor canale ilegale de imigratie.

    2.3 Politica privind azilul

    Obiective
    Asigurarea accesului neingradit la procedura de azil si respectarea principiului nereturnarii, in conformitate cu standardele internationale pe care Romania si le-a asumat prin tratatele si conventiile la care este parte.
    Dezvoltarea sistemului de azil pe baza criteriilor eficientei si calitatii procedurilor si adaptarea politicilor si practicilor in domeniu pentru a preveni, descuraja si sanctiona abuzurile la procedura de azil.
    Asigurarea si mentinerea capacitatii Romaniei de asumare a responsabilitatilor si obligatiilor de stat membru al Uniunii Europene, in domeniul azilului.
    Asumarea unui rol activ in cadrul cooperarii regionale si internationale in domeniul azilului si contribuirea la dezvoltarea unor sisteme de azil functionale in estul si sud-estul Europei.

    Politica in domeniu
    Politica privind azilul reprezinta o componenta importanta in cadrul managementului imigratiei.
    Prin domeniul azilului se inteleg toate aspectele legate de procedura de acordare a unei forme de protectie, regimul juridic al strainilor pe parcursul procedurii de acordare a unei forme de protectie, precum si dupa obtinerea acesteia.
    Institutiile statului, in colaborare cu societatea civila, au obligatia de a implementa politicile privind azilul astfel incat sa se asigure respectarea drepturilor individuale ale persoanelor indreptatite sa primeasca o forma de protectie in cadrul sistemului de azil, adaptand permanent mijloacele de combatere a abuzurilor la sistemul de azil.
    Politica in domeniul azilului se aplica astfel incat imigrantii economici sa nu poata obtine o forma de protectie in Romania prin procedura de azil.
    Fiecare solicitare de azil trebuie procesata si analizata individual, mentinand durata redusa a procesarii solicitarilor. Intervievarea atenta a solicitantilor de azil de catre personal specializat, cu un grad ridicat de experienta si avand acces la informatii detaliate despre conditiile in tarile de origine ale solicitantilor, precum si solutionarea cererilor de azil in etapa judiciara de catre judecatori deplin calificati reprezinta conditii vitale.
    Acordarea unei forme de protectie prin intermediul sistemului de azil se face doar pe baza evaluarii individuale a circumstantelor specifice fiecarui caz.
    Mecanisme de asigurare a protectiei impotriva returnarii pot fi activate in cazul unor conflicte internationale la care Romania nu este parte. In astfel de situatii exceptionale autoritatile competente pot abdica de la principiul analizarii individuale a cazurilor.
    Autoritatile cu competenta in domeniul azilului coopereaza pentru asigurarea accesului neingradit la procedura de azil, pentru a se asigura ca nici o persoana nu e returnata inainte de finalizarea procedurii de azil, pentru respectarea principiului confidentialitatii si asigurarea protectiei datelor personale, pentru identificarea solicitantilor de azil care nu detin documente de identitate, pentru a contribui la combaterea terorismului, pentru identificarea si asigurarea asistentei necesare a solicitantilor de azil, in special categoriilor de persoane vulnerabile (victimele persecutiei pe baza de gen/sex, minori neinsotiti, victime ale torturii, persoane in varsta etc), pentru a contribui la returnarea in siguranta si demnitate a solicitantilor de azil respinsi definitiv si irevocabil, precum si in alte domenii relevante ale azilului.
    Garantarea accesului neingradit la procedura de azil si respectarea principiului nereturnarii ca fundament al sistemului de azil, se realizeaza prin asumarea responsabilitatilor ce revin institutiilor cu competente in domeniu si asigurarea instruirii personalului cu competente in legatura cu procedura de azil din cadrul politiei de frontiera, a Autoritatii pentru straini, a politiei nationale precum si a magistratilor.
    Pe termen scurt si mediu, o atentie deosebita se acorda asigurarii capacitatii institutionale si a logisticii necesare asumarii obligatiilor ce revin ca stat membru al Uniunii Europene, in special prin participarea la Reglementarile Dublin II si mecanismele EURODAC, precum si la alte forme de cooperare la nivelul Uniunii Europene.
    Romania contribuie activ la mecanismele de impartire a responsabilitatii intre tarile ce primesc solicitanti de azil si refugiati si se alatura eforturilor comunitatii internationale de a identifica solutii durabile pentru situatia refugiatilor, inclusiv prin Agenda pentru Protectie a Inaltului Comisariat al Natiunilor Unite pentru Refugiati.
    Romania contribuie activ la dezvoltarea cadrului legislativ si institutional si la construirea unor sisteme de azil functionale in estul si sud-estul Europei.
    O atentie deosebita este acordata modului de informare si sensibilizare a publicului larg cu privire la problematica primirii in Romania a persoanelor ce au nevoie de protectie internationala.
    Prin politica in domeniul azilului se urmareste si asigurarea transparentei sistemului de azil si a participarii Inaltului Comisariat al Natiunilor Unite pentru Refugiati si a organizatiilor neguvernamentale la sistemul de azil in conditiile prevazute de lege si de documentele internationale la care Romania este parte.

    2.4 Politica privind integrarea sociala a strainilor

    Obiective
    Sustinerea participarii active a strainilor care domiciliaza sau au resedinta legala pe teritoriul statului roman la viata economica, sociala si culturala, respectand in acelasi timp identitatea culturala a acestora.
    Asigurarea ca acele categorii relevante de straini depun eforturile necesare pentru a se integra suficient in societate romaneasca, inclusiv prin participarea la programele organizate in acest scop de statul roman.
    Constientizarea tuturor persoanelor implicate in acest domeniu, fie ei functionari publici la toate nivelurile, publicul larg sau strainii insisi, cu privire la importanta sprijinirii procesului de integrare.

    Politica in domeniu
    Prin legislatia in domeniul integrarii sunt definite categoriile de straini care beneficiaza de programe speciale de integrare.
    Toate masurile in domeniu urmaresc sustinerea participarii active a strainilor care domiciliaza sau au resedinta pe teritoriul Romaniei, la viata sociala, economica si culturala a tarii, contribuind astfel la dezvoltarea unei relatii bazate pe incredere si responsabilitate reciproca intre acestia si societatea romaneasca.
    Masurile luate in domeniul integrarii strainilor urmaresc, in principal, angajarea in munca, accesul la sistemul de asigurari sociale si asigurari sociale de sanatate, accesul la o locuinta, accesul la servicii medicale, la educatie si invatarea limbii romane si facilitarea integrarii culturale, mentinand in acelasi timp identitatea culturala a strainilor.
    Politica in acest domeniu exprima dorinta statului roman de a sustine potentialul individual al persoanelor interesate, pentru ca strainii sa devina membrii activi ai comunitatilor locale si sa contribuie la dezvoltarea societatii romanesti in general.
    O atentie deosebita se acorda persoanelor ce apartin categoriilor de persoane vulnerabile (victime ale persecutiei pe baza de gen/sex, minori neinsotiti, victime ale torturii, persoane in varsta etc).
    Responsabilitatea pentru coordonarea programelor de integrare pentru refugiati si alte persoane carora le-a fost acordata o forma de protectie revine Oficiului National pentru Refugiati, ca structura specializata, responsabila de implementarea politicilor Guvernului Romaniei in domeniul azilului, in timp ce implementarea practica a programelor de integrare este realizata de catre aceasta structura in colaborare cu autoritatile centrale, autoritatile locale si organizatiile neguvernamentale.
    Functionarii publici, precum si persoanele in functie de conducere si personalul angajat in domeniul serviciilor de sanatate, educatie si angajare in munca sunt pregatiti adecvat pentru a respecta diferentele de limba, culturale, religioase, fizice si psihologice ale persoanelor aflate in proces de integrare.
    Recunoscand faptul ca dobandirea cetateniei romane poate facilita procesul de integrare a strainilor, statul roman asigura accesul tuturor strainilor care domiciliaza sau au resedinta pe teritoriul Romaniei la procedura de obtinere a cetateniei romane.
    Este de o importanta majora ca persoanele implicate in acest domeniu, fie ele functionari publici la toate nivelurile, publicul larg sau strainii insisi, sa fie constiente in permanenta de importanta sprijinirii procesului de integrare. Gradul de integrare a strainilor in societatea romaneasca va avea un impact considerabil asupra atitudinii publicului fata de actualii si viitorii imigranti.

    2.5 Politica privind returnarea strainilor/repatrierea voluntara.

    Obiective
    Obiectivul general al politicii in acest domeniu urmareste cresterea nivelului de actiune al statului in combaterea imigratiei ilegale, avand in vedere ca o politica eficienta privind returnarea reprezinta o componenta integranta de baza a managementului imigratiei.
    Promovarea repatrierii voluntare ca varianta preferata returnarii fortate, inclusiv prin consilierea adecvata a strainilor interesati, precum si stabilirea de programe specifice pentru returnarea voluntara asistata.
    Facilitarea intoarcerii strainilor in tara de origine sau de domiciliu prin incheierea de acorduri de readmisie cu alte state, in special cu statele cu potential migrator ridicat.
    Identificarea si atragerea de surse de finantare externe, in special prin cointeresarea statelor membre ale Uniunii Europene, necesare pentru returnarea strainilor de pe teritoriul Romaniei.

    Politica in domeniu
    Determinarea strainilor cu sedere ilegala, precum si a celor ale caror cereri de azil au fost respinse, sa paraseasca teritoriul Romaniei, prin masuri stimulative sau restrictive, dupa caz.
    Aplicarea procedurilor legale de returnare se face, cu respectarea opiniei si specificului propriu al strainilor in materie religioasa, filozofica si culturala, precum si a dreptului de acces la justitie in conditii de siguranta si demnitate personala.
    In perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana se impune dezvoltarea capacitatii de returnare a solicitantilor de azil care au fost respinsi in urma unei proceduri complete, inclusiv a celor preluati potrivit principiului de tara terta sigura sau in cadrul mecanismului Dublin.
    Politica in domeniu impune ca autoritatile romane competente sa ia in considerare, inca din primele etape ale procedurii de azil, consilierea privind posibilitatea unei eventuale intoarceri in tarile de origine sau de domiciliu, prin oferirea de informatii despre procedurile relevante si despre drepturile si obligatiile solicitantilor in timpul acestei proceduri.
    Autoritatile abilitate coopereaza cu organizatiile internationale si organizatiile neguvernamentale pentru dezvoltarea unor programe specifice in vederea repatrierii voluntare asistate.
    Asistenta pentru repatrierea voluntara este acordata inclusiv persoanelor care beneficiaza de protectie si doresc sa se intoarca in tarile lor de origine.

    CAP. 3
    IMPLEMENTARE

    3.1 Implementare

    Ministerul Administratiei si Internelor asigura coordonarea tuturor activitatilor in legatura cu implementarea Strategiei nationale a Romaniei privind migratia.
    In scopul implementarii prevederilor Strategiei nationale a Romaniei privind migratia se va stabili un mecanism de cooperare interinstitutionala.
    Mijloacele de implementare practica a Strategiei nationale a Romaniei privind migratia vor fi cuprinse intr-un plan de actiune care stabileste activitatile concrete si responsabilitatile ce revin tuturor ministerelor si institutiilor cu atributii in domeniu.
    Pentru realizarea activitatilor cuprinse in planul de actiune fiecare dintre ministerele si institutiile cu competenta in materie va elabora propriile planuri de masuri, detaliind actiunile a caror responsabilitate de implementare le revine.
    In termen de 90 de zile de la data publicarii prezentei Strategii in Monitorul Oficial al Romaniei, Ministerul Administratiei si Internelor prin Autoritatea pentru Straini si Oficiul National pentru Refugiati va elabora si prezenta spre aprobare Guvernului Romaniei componentele si structura mecanismului de cooperare interinstitutionala, precum si un plan de actiune pentru o perioada de 12 luni pe baza consultarii tuturor ministerelor si institutiilor cu competenta in materie.

    3.2 Cooperare interinstitutionala

    Cooperarea interinstitutionala asigura o conceptie unitara de actiune in domeniul migratiei si buna colaborare dintre Ministerul Administratiei si Internelor si celelalte autoritati publice centrale si locale, organizatii internationale si neguvernamentale relevante in materie, in vederea aplicarii politicilor respective.
    Acest mecanism de cooperare interinstitutionala va asigura urmatoarele:
    - Coordonarea actiunilor institutiilor cu atributii in domeniul migratiei, asigurand astfel implementarea obiectivelor Strategiei nationale a Romaniei privind migratia, precum si respectarea obligatiilor si angajamentelor asumate de Romania.
    - Monitorizarea procesului de armonizare a cadrului legislativ intern cu legislatia si practicile comunitare si internationale in domeniu.
    - Avizarea proiectelor de acte normative cu aplicabilitate in domeniu.
    - Evaluarea, semestrial sau ori de cate ori se impune, a stadiului implementarii politicilor si programelor ce decurg din Strategia nationala a Romaniei privind migratia.
    - Avizarea proiectelor de modificare a prezentei strategii.
    - Elaborarea anuala, pe baza datelor statistice furnizate de autoritatile competente, a unor studii cu privire la evolutia fenomenului migrationist, in raport de care se emit decizii si recomandari si se stabilesc directii de actiune.
    - Coordonarea procesului de realizare si interconectare a sistemelor informatice ale institutiilor competente, urmarind cresterea gradului de operabilitate si facilitarea schimbului de date si informatii necesare procesului decizional.
    Cooperarea intre institutii are un caracter permanent si constituie un element esential pentru implementarea eficienta a strategiei, politicilor si legislatiei in domeniu, fiind parte integranta a procesului de dezvoltare si modernizare a cadrului institutional al autoritatilor cu atributii in domeniul migratiei.
    Cooperarea interinstitutionala urmareste cresterea gradului de interoperabilitate si reducerea costurilor materiale si umane prin utilizarea eficienta a bazelor de date existente si schimbul de informatii relevante de natura sa sustina luarea celor mai bune decizii sectoriale.
    Un segment important al acestei cooperari il reprezinta dezvoltarea programelor de colaborare cu organizatiile neguvernamentale si internationale relevante in domeniu in scopul constientizarii societatii civile cu privire la consecintele de ordin economic si social ce decurg din fenomenul migratiei.
    Pe langa cooperarea la nivel national, este necesara intensificarea cooperarii la nivel regional pentru stabilirea unor sisteme administrative functionale in domeniul migratiei si azilului si dezvoltarea cadrului legislativ si institutional in estul si sud-estul Europei.
    In perspectiva aderarii la Uniunea Europeana, se dezvolta si se intensifica cooperarea dintre autoritatile nationale cu competenta in materie si cele similare din statele membre asigurand-se astfel capacitatile si conditiile optime de implementare anticipata a Reglementarilor Dublin II, Sistemului EURODAC si Sistemului de Informatii Schengen.
    La nivel international, Romania promoveaza cooperare activa cu organizatii internationale, cu scopul de a imbunatati managementul global al fluxurilor migratorii.

    3.3 Acorduri de readmisie

    In scopul combaterii migratiei ilegale si a facilitarii readmisiei persoanelor cu statut ilegal si pentru asigurarea unei mai bune aplicari a dispozitiilor legale privind circulatia persoanelor, respectarea drepturilor omului si garantiilor prevazute in legislatiile nationale si internationale, Romania sustine necesitatea incheierii de acorduri bilaterale privind readmisia cetatenilor proprii si a celor din state terte.
    Romania a incheiat acorduri de readmisie cu toate statele membre ale Uniunii Europene, cu tarile limitrofe precum si cu alte tari, stabilindu-se proceduri simplificate pentru readmisia nationalilor proprii si a cetatenilor statelor terte contribuind astfel in mod substantial la prevenirea si reducerea migratiei ilegale in si din Romania.
    Pe baza rezultatelor inregistrate si dat fiind ca acordurile de readmisie reprezinta un instrument important in eficientizarea combaterii migratiei ilegale Romania dezvolta acest sistem de acorduri, vizand, in special, statele cu potential migrator ridicat si cu tarile de tranzit.
    Pe langa solutionarea considerentelor de ordin practic privind combaterea migratiei ilegale prin incheierea acordurilor de readmisie, Romania dezvolta relatiile de colaborare in plan regional, european si international.

    3.4 Cadrul legal

    Realizarea obiectivelor prevazute in Strategia nationala a Romaniei privind migratia implica alinierea deplina a legislatiei nationale la cea a statelor membre, in concordanta cu obligatiile asumate de Guvernul Romaniei in cadrul capitolelor de negociere pentru aderarea la Uniunea Europeana.
    Alinierea actelor normative interne la acquis-ul Uniunii Europene urmareste si crearea unui cadru legislativ flexibil, in limitele caruia Guvernul Romaniei sa poata reactiona prompt, in functie de mutatiile survenite la nivel national, regional, european si international in ceea ce priveste managementul fenomenului migrationist.
    Pe langa adaptarea legislatiei la acquis-ul Uniunii Europene, Romania vizeaza si simplificarea procedurilor si practicilor nationale in concordanta cu cele mai bune practici ale Uniunii Europene.

    3.5 Management institutional, resurse umane, infrastructura si modalitati de finantare

    Managementul institutional se concentreaza asupra stabilirii unei distributii clare a sarcinilor, asigurand astfel descentralizarea mecanismelor de luare a deciziilor, reducerea birocratiei si imbunatatirea tratamentului acordat persoanelor care intra in contact cu autoritatile.

    3.5.1 Resurse umane si perfectionarea pregatirii

    Atingerea obiectivelor Strategiei nationale a Romaniei privind migratia presupune, in mod obligatoriu, asigurarea resurselor umane atat din punct de vedere numeric cat si al pregatirii profesionale si necesita:
    - Asigurarea necesarului de personal in cadrul tuturor institutiilor cu atributii in managementul migratiei, dupa efectuarea unor analize si evaluari referitoare la suficienta numarului acestuia.
    - Recrutarea personalului dupa criterii riguroase si asigurarea transparentei procesului de selectionare si angajare.
    - Elaborarea unei conceptii unitare de formare a personalului fundamentata pe nevoile de pregatire in domeniile sectoriale si realizarea unor deprinderi practice specifice.
    - Formarea initiala si pregatirea ulterioara a personalului in ceea ce priveste cunoasterea legislatiei, procedurilor, limbilor straine, folosirea aparaturii si in domeniul informaticii.
    - Alinierea sistemului de formare initiala si de perfectionare continua a pregatirii personalului la politicile managementului carierei profesionale.
    - Implementarea unui management modern pentru dezvoltarea si evaluarea personalului pe baza criteriilor evolutiei in cariera, performantei profesionale, satisfactiei in munca, eficientei, bunelor conditii sociale si a promovarii loialitatii.
    - Organizarea de seminarii, conferinte si schimburi de experienta, cu participarea, in special, a unor experti din state membre ale Uniunii Europene.
    - Initierea si derularea de programe de infratire institutionala privind alinierea la cele mai bune practici ale Uniunii Europene in ceea ce priveste pregatirea personalului.
    - Asigurarea unor mecanisme adecvate de monitorizare si evaluare a activitatilor de instruire.

    3.5.2 Infrastructura

    Institutiile abilitate sa implementeze Strategia nationala a Romaniei privind migratia trebuie sa beneficieze de o infrastructura moderna adaptata la cerintele unui management eficient in acest domeniu, capabil sa asigure un grad ridicat de compatibilitate, complementaritate si interoperabilitate.
    Aceste cerinte implica asigurarea unor locatii corespunzatoare pentru sediile centrale si formatiunile subordonate si dotarea logistica diferentiata a institutiilor cu competenta in materie cu categoriile si tipurile de echipamente necesare in functie de specificul atributiilor acestora.
    Pentru realizarea unei cooperari interinstitutionale adecvate si asigurarea unui nivel inalt de interoperabilitate, este necesara crearea unui sistem informatic integrat in domeniul managementului migratiei, care sa asigure accesul tuturor institutiilor cu competenta in domeniu, atat la nivel central cat si teritorial.
    Sistemul va fi actualizat permanent cu informatii relevante de catre toate institutiile utilizatoare, in scopul valorificarii acestora la elaborarea politicilor in domeniu si in procesul de emitere a deciziilor sectoriale.

    3.5.3 Modalitati de finantare

    Resursele financiare necesare implementarii Strategiei nationale a Romaniei privind migratia provin, in principal, din:
    - Fonduri de la bugetul de stat alocate fiecarui minister si institutii cu competenta in materie.
    - Fonduri din partea Uniunii Europene, alocate in cadrul programelor de asistenta financiara nerambursabila din partea Uniunii Europene.
    - Credite externe garantate de Guvernul Romaniei.
    - Credite externe care nu implica garantii guvernamentale.
    - Donatii si sponsorizari, oferite/acceptate in conditiile legii.
      Alte surse.
    Planul de actiune pentru implementarea Strategiei nationale a Romaniei privind migratia, constituit pe baza planurilor sectoriale, va specifica sursele de finantare necesare indeplinirii fiecarui obiectiv stabilit.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 616/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 616 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu