Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1708 din 14 octombrie 2004

pentru aprobarea componentelor si a structurii Mecanismului de cooperare interinstitutionala, precum si a Planului de actiune pentru o perioada de 12 luni pentru implementarea Strategiei nationale privind migratia

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1039 din 10 noiembrie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, si avand in vedere dispozitiile cap. 3 sectiunea 3.1 din anexa la Hotararea Guvernului nr. 616/2004 pentru aprobarea Strategiei nationale privind migratia,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba componentele si structura Mecanismului de cooperare interinstitutionala, precum si Planul de actiune pentru o perioada de 12 luni pentru implementarea Strategiei nationale privind migratia, prevazute in anexele nr. 1 si 2 care fac parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul de stat,
                         ministrul administratiei si internelor,
                         Nicolae Berechet,
                         secretar de stat

                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Dan Mircea Popescu

                         p. Ministrul afacerilor externe,
                         Bogdan Lucian Aurescu,
                         secretar de stat

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

    Componentele si structura Mecanismului de cooperare interinstitutionala

    Art. 1
    Ministerul Administratiei si Internelor prin Autoritatea pentru Straini si Oficiul National pentru Refugiati este autoritatea centrala responsabila cu implementarea politicilor cuprinse in Strategia nationala privind migratia, pe domeniile de competenta specifice.
    Art. 2
    (1) In scopul implementarii Strategiei nationale privind migratia se constituie Grupul de coordonare a implementarii strategiei, denumit in continuare Grup, cu rol consultativ, alcatuit din reprezentanti cu functii de decizie ai tuturor institutiilor cu atributii in domeniul migratiei, prezidat de secretarul de stat, seful Departamentului de Ordine si Siguranta Publica din Ministerul Administratiei si Internelor. Presedintele Grupului este ajutat de doi vicepresedinti in persoana sefilor Autoritatii pentru Straini si Oficiului National pentru Refugiati.
    (2) Presedintele are rolul de a convoca si a coordona activitatea desfasurata de Grup si de a-l informa periodic pe ministrul administratiei si internelor in legatura cu activitatea Grupului.
    (3) Activitatea Grupului se desfasoara prin reuniuni trimestriale si ori de cate ori este nevoie.
    (4) Activitatea curenta a Grupului se asigura de Secretariatul tehnic, alcatuit din 6 specialisti care reprezinta in mod egal Autoritatea pentru Straini si Oficiul National pentru Refugiati.
    (5) Membrii Secretariatului tehnic sunt numiti, dupa caz, de conducerea Autoritatii pentru Straini si a Oficiului National pentru Refugiati, cu avizul presedintelui Grupului.
    (6) Modalitatea concreta de desfasurare a activitatii Secretariatului tehnic se stabileste prin decizie a presedintelui Grupului.
    Art. 3
    (1) Grupul are urmatoarele atributii si competente:
    a) coordoneaza implementarea unitara, la nivel national, a politicilor stabilite prin strategie;
    b) stabileste modalitatile de cooperare interinstitutionala in vederea realizarii obiectivelor strategiei;
    c) urmareste adaptarea politicilor strategiei in functie de mutatiile in domeniu, survenite la nivel national, regional si international;
    d) urmareste dezvoltarea cadrului institutional necesar implementarii politicilor in domeniu;
    e) coordoneaza si monitorizeaza activitatile cuprinse in planurile de actiune specifice;
    f) urmareste eliminarea suprapunerilor de competente intre institutiile componente ale Grupului, propunand in acest sens masurile ce se impun;
    g) propune masuri legislative, institutionale si operative pe baza concluziilor desprinse din activitatea institutiilor componente;
    h) constituie, cand este necesar, subgrupuri de lucru, la nivel de experti din cadrul institutiilor componente ale Grupului.
    (2) Secretariatul tehnic are urmatoarele atributii:
    a) asigura legatura permanenta dintre institutiile reprezentate in Grup;
    b) realizeaza si prezinta Grupului note de informare, statistici, analize si prognoze intocmite pe baza datelor obtinute de la institutiile componente ale Grupului, precum si din alte surse;
    c) organizeaza si participa la sedintele Grupului si intocmeste notele de sedinta, asigurand transmiterea acestora tuturor institutiilor implicate;
    d) asigura legatura dintre Grup si organizatiile internationale si neguvernamentale relevante in domeniul migratiei;
    e) prezinta Grupului modificarile legislative si institutionale intervenite la nivelul Uniunii Europene in domeniul migratiei;
    f) monitorizeaza si comunica Grupului modul de realizare a sarcinilor si stadiul implementarii activitatilor specifice fiecarei institutii cu atributii in materie, pe baza informarilor periodice obligatorii ale acestora, stabilite de catre Grup;
    g) tine evidenta, intocmeste, multiplica, manipuleaza si pastreaza documentele, precum si alte activitati de sprijin pentru derularea in bune conditii a activitatilor Grupului.
    Art. 4
    (1) Institutiile, autoritatile sau, dupa caz, structurile cu atributii in implementarea Strategiei nationale privind migratia sunt:
    a) din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor:
    - Autoritatea pentru Straini;
    - Oficiul National pentru Refugiati;
    - Inspectoratul General al Politiei de Frontiera;
    - Inspectoratul General al Politiei Romane;
    - Directia generala integrare europeana si relatii internationale;
    - Punctul National Focal;
    b) din cadrul Ministerului Afacerilor Externe:
    - Directia generala afaceri consulare;
    c) din cadrul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei:
    - Oficiul pentru Migratia Fortei de Munca;
    - Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca;
    - Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie;
    - Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap;
    - Inspectia Muncii;
    d) din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii:
    - Directia de invatamant preuniversitar;
    - Directia generala pentru integrare europeana si relatii internationale;
    e) din cadrul Ministerului Sanatatii:
    - Casa Nationala de Asigurari de Sanatate;
    f) agentii din subordinea Guvernului:
    - Institutul National de Statistica;
    - Agentia Romana pentru Investitii Straine.
    (2) In vederea implementarii obiectivelor Strategiei nationale privind migratia, institutiile, autoritatile si structurile prevazute la alin. (1) comunica Secretariatului tehnic, in termen de 15 zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, persoana desemnata ca membru al Grupului, precum si un inlocuitor al acesteia.
    Art. 5
    Presedintele Grupului poate solicita de la institutiile, autoritatile sau structurile prevazute la art. 4 alin. (1), din oficiu sau la propunerea Secretariatului tehnic, informari privind stadiul implementarii planului de actiune, precum si propuneri privind adoptarea masurilor ce se impun.
    Art. 6
    Anual, ministrul administratiei si internelor prezinta Guvernului raportul de activitate privind stadiul implementarii Strategiei nationale privind migratia si supune aprobarii planul de actiune pentru urmatoarele 12 luni.
    Art. 7
    (1) Pentru constituirea Secretariatului tehnic al Grupului se suplimenteaza statul de organizare al Autoritatii pentru Straini si al Oficiului National pentru Refugiati cu cate doua functii de ofiter de politie si cate una de agent de politie, prin redistribuire, cu incadrarea in numarul de posturi aprobat Ministerului Administratiei si Internelor.
    (2) Cheltuielile necesare bunei desfasurari a activitatii Grupului pentru acest an se asigura din bugetul aprobat Ministerului Administratiei si Internelor prin Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003.

    ANEXA 2*)

    *) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

                               PLAN DE ACTIUNE
         pentru implementarea Strategiei nationale privind migratia

 ______________________________________________________________________________
|N  |                             Politici                                     |
|r. |__________________________________________________________________________|
|   |                             Obiective                                    |
|c  |__________________________________________________________________________|
|r  |        Activitati       | Termen de     | Institutii     | Buget si surse|
|t. |                         | realizare     | responsabile   | de finantare  |
|___|_________________________|_______________|________________|_______________|
| 1.| Migratia controlata                                                      |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 1.1. Constituirea Grupului de Coordonare al Implementarii Strategiei     |
|   | Nationale privind Migratia                                               |
|   |__________________________________________________________________________|
|   |                         | 30 de zile de | Ministerul     |               |
|   |                         | la adoptarea  | Administratiei |               |
|   |                         | proiectului de| si Internelor  |               |
|   |                         | hotarare a    |                |               |
|   |                         | guvernului    |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 1.2. Promovarea admisiei si sederii legale a strainilor pe teritoriul    |
|   | Romaniei, prin implementarea adecvata a prevederilor legale aliniate la  |
|   | standardele UE si internationale, fara afectarea dreptului la libera     |
|   | circulatie a persoanelor                                                 |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 1.2.1. Elaborarea unui  | 15.08.2004    | Ministerul     | Buget         |
|   | proiect de act normativ |               | Administratiei | Ministerul    |
|   | pentru modificarea      |               | si Internelor -| Administratiei|
|   | Ordonantei de urgenta   |               | Autoritatea    | si Internelor |
|   | nr. 194/2002 privind    |               | pentru Straini,|               |
|   | regimul strainilor,     |               | Directia       |               |
|   | republicata, si         |               | Generala       |               |
|   | prezentarea acestuia    |               | Reglementari   |               |
|   | Executivului pentru     |               | Juridice si    |               |
|   | aprobare, in vederea    |               | Contencios     |               |
|   | alinierii la Acquis-ul  |               |                |               |
|   | comunitar in domeniul   |               |                |               |
|   | migratiei               |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 1.2.2. Modificarea      | 90 zile de la | Ministerul     | Buget         |
|   | normelor interne de     | intrarea in   | Administratiei | Ministerul    |
|   | munca ale Autoritatii   | vigoare a     | si Internelor -| Administratiei|
|   | pentru Straini          | legii         | Autoritatea    | si Internelor |
|   | corespunzator noului    |               | pentru Straini,|               |
|   | act normativ adoptat in |               |                |               |
|   | scopul implementarii    |               |                |               |
|   | unitare                 |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 1.2.3. Adoptarea de     | 90 zile de la |                |               |
|   | catre Guvernul Romaniei | intrarea in   |                |               |
|   | a hotararii privind     | vigoare a     |                |               |
|   | aprobarea normelor      | legii         |                |               |
|   | metodologice pentru     |               |                |               |
|   | aplicarea legii privind |               |                |               |
|   | libera circulatie a     |               |                |               |
|   | cetatenilor statelor    |               |                |               |
|   | membre ale Uniunii      |               |                |               |
|   | Europene si Spatiului   |               |                |               |
|   | Economic European       |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 1.2.4. Punerea in       | Conform       |                |               |
|   | aplicare a Planului de  | planului de   |                |               |
|   | pregatire profesionala  | actiune pentru|                |               |
|   | a personalului,         | pregatirea    |                |               |
|   | inclusiv la nivel       | personalului  |                |               |
|   | local, in vederea       | Autoritatii   |                |               |
|   | implementarii legii     | pentru Straini|                |               |
|   | privind libera          |               |                |               |
|   | circulatie a            |               |                |               |
|   | cetatenilor statelor    |               |                |               |
|   | membre ale Uniunii      |               |                |               |
|   | Europene si Spatiului   |               |                |               |
|   | Economic European,      |               |                |               |
|   | precum si a             |               |                |               |
|   | legislatiei secundare   |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 1.2.5. Organizarea de   | Semestrial    |                |               |
|   | seminarii pe tema       |               |                |               |
|   | migratiei ilegale       |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 1.3. Atragerea investitorilor straini capabili sa contribuie la          |
|   | dezvoltarea economica a Romaniei prin crearea de locuri de munca si      |
|   | introducerea unor tehnologii moderne                                     |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 1.3.1. Introducerea pe  | Permanent     | Ministerul     | Bugetul       |
|   | site-ul Ministerului    |               | Finantelor     | Ministerului  |
|   | Finantelor Publice a    |               | Publice        | Finantelor    |
|   | unei sectiuni pentru    |               |                | Publice       |
|   | prezentarea in limbi de |               |                |               |
|   | circulatie              |               |                |               |
|   | internationala a        |               |                |               |
|   | cadrului general si     |               |                |               |
|   | conditiilor care        |               |                |               |
|   | trebuie indeplinite de  |               |                |               |
|   | firmele straine pentru  |               |                |               |
|   | a desfasura activitati  |               |                |               |
|   | comerciale pe           |               |                |               |
|   | teritoriul Romaniei si  |               |                |               |
|   | a altor informatii      |               |                |               |
|   | utile                   |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 1.3.2. Crearea unor     | 01.03.2005    | Ministerul     | Buget         |
|   | spatii special          |               | Administratiei | Autoritatea   |
|   | amenajate (ghisee) in   |               | si Internelor -| pentru Straini|
|   | sediile Autoritatii     |               | Autoritatea    |               |
|   | pentru Straini si       |               | pentru Straini |               |
|   | structurilor sale       |               |                |               |
|   | teritoriale si a unor   |               |                |               |
|   | proceduri speciale      |               |                |               |
|   | pentru analizarea cu    |               |                |               |
|   | celeritate a cererilor  |               |                |               |
|   | de prelungire a         |               |                |               |
|   | dreptului de sedere     |               |                |               |
|   | pentru investitorii     |               |                |               |
|   | importanti si alte      |               |                |               |
|   | categorii speciale de   |               |                |               |
|   | straini                 |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 1.3.3. Verificarea      | Permanent     | Agentia Romana | Buget Agentia |
|   | permanenta a            |               | pentru         | Romana pentru |
|   | indeplinirii            |               | Investitii     | Investitii    |
|   | conditiilor prevazute   |               | Straine        | Straine       |
|   | de art. 43 din          |               |                |               |
|   | O.U.G. 194/2002 privind |               |                |               |
|   | regimul strainilor,     |               |                |               |
|   | aprobata cu modificari  |               |                |               |
|   | si completari prin      |               |                |               |
|   | Legea nr. 357/2003, de  |               |                |               |
|   | catre strainii care     |               |                |               |
|   | solicita avizul         |               |                |               |
|   | A.R.I.S. in vederea     |               |                |               |
|   | desfasurarii de         |               |                |               |
|   | activitati comerciale   |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 1.4. Elaborarea de programe privind accesul cetatenilor straini pe piata |
|   | muncii in functie de cerintele pietei in conformitate cu standardele UE, |
|   | precum si cu cele prevazute in tratatele si acordurile la care Romania   |
|   | este parte                                                               |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 1.4.1. Inregistrarea    | Permanent     | Agentia        | Bugetul       |
|   | strainilor in cautarea  |               | Nationala      | asigurarilor  |
|   | unui loc de munca, la   |               | pentru Ocuparea| sociale de    |
|   | agentiile locale        |               | Fortei de Munca| stat          |
|   |                         |               |                |               |
|   | 1.4.2. Colaborarea cu   | Permanent     | Agentia        |               |
|   | toate institutiile      |               | Nationala      |               |
|   | competente in vederea   |               | pentru Ocuparea|               |
|   | schimbului de           |               | Fortei de      |               |
|   | informatii.             |               | Munca, Oficiul |               |
|   | - Oficiul pentru        |               | pentru Migratia|               |
|   | Migratia Fortei de      |               | Fortei de      |               |
|   | Munca, Autoritatea      |               | Munca,         |               |
|   | pentru Straini          |               | Autoritatea    |               |
|   |                         |               | pentru Straini,|               |
|   |                         |               | Oficiul        |               |
|   |                         |               | National pentru|               |
|   |                         |               | Refugiati      |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 1.4.3. Facilitarea      | Permanent     | Agentia        |               |
|   | accesului la un loc de  |               | Nationala      |               |
|   | munca, a anumitor       |               | pentru Ocuparea|               |
|   | categorii profesionale  |               | Fortei de Munca|               |
|   |                         |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 1.5. Promovarea intereselor si a imaginii sistemului educational romanesc|
|   | prin atragerea de studenti straini                                       |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 1.5.1. Verificare acte  | Permanent     | Ministerul     | Buget         |
|   | studii; Recunoastere si |               | Educatiei si   | Ministerul    |
|   | echivalare; Inscriere la|               | Cercetarii     | Educatiei si  |
|   | cursul de initiere in   |               |                | Cercetarii    |
|   | limba romana; Inscriere |               |                |               |
|   | la studii               |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 1.6. Crearea unor proceduri eficiente pentru admisia si ulterior         |
|   | reglementarea sederii in scopul reintregirii familiei, in concordanta cu |
|   | standardele europene si cu prevederile instrumentelor juridice           |
|   | internationale in domeniu                                                |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 1.6.1. Incheierea unui  | 01.10.2004    | Ministerul     | Buget         |
|   | protocol de colaborare  |               | Administratiei | Ministerul    |
|   | intre Autoritatea pentru|               | si Internelor -| Administratiei|
|   | Straini din Ministerul  |               | Autoritatea    | si Internelor,|
|   | Administratiei si       |               | pentru Straini | Ministerul    |
|   | Internelor si Centrul   |               | Ministerul     | Afacerilor    |
|   | National de Vize din    |               | Afacerilor     | Externe       |
|   | Ministerul Afacerilor   |               | Externe -      |               |
|   | Externe                 |               | Directia       |               |
|   |                         |               | Generala       |               |
|   |                         |               | Afaceri        |               |
|   |                         |               | Consulare      |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 1.6.2. Elaborarea unui  | 01.07.2005    | Ministerul     | Fonduri Phare-|
|   | manual de pregatire a   |               | Administratiei | RO2003/       |
|   | personalului in domeniul|               | si Internelor -| 005-551.04.14 |
|   | procedurilor privind    |               | Autoritatea    |               |
|   | analizarea cererilor    |               | pentru Straini |               |
|   | pentru reintregirea     |               |                |               |
|   | familiei                |               |                |               |
|___|_________________________|_______________|________________|_______________|
| 2.| Prevenirea si combaterea imigratiei ilegale                              |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 2.1. Promovarea de solutii viabile pentru prevenirea imigrarii pe scara  |
|   | larga a persoanelor din regiuni dezavantajate ale lumii - zone afectate  |
|   | de conflicte interne si internationale, crize umanitare - catre          |
|   | continentul european                                                     |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 2.1.1. Cooperarea       | Permanent     |                |               |
|   | interinstitutionala     |               |                |               |
|   | regionala si europeana  |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 2.2. Perfectionarea cadrului legal si institutional existent, precum si a|
|   | mecanismelor de cooperare interinstitutionala in vederea cresterii       |
|   | eficientei activitatilor de control pentru prevenirea si combaterea      |
|   | sederii ilegale a strainilor                                             |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 2.2.1. Elaborarea unui  | 01.07.2005    | Ministerul     | Buget         |
|   | manual de pregatire a   |               | Administratiei | Ministerul    |
|   | personalului centrelor  |               | si Internelor -| Administratiei|
|   | de cazare a strainilor  |               | Autoritatea    | si Internelor,|
|   | luati in custodie       |               | pentru Straini,| Ministerul    |
|   | publica                 |               | Inspectoratul  | Afacerilor    |
|   |                         |               | General al     | Externe,      |
|   | 2.2.2. Reactualizarea   | IGPR-         | Politiei       | Ministerul    |
|   | protocoalelor de        | 31.12.2004    | Romane,        | Muncii,       |
|   | cooperare intre         | IGPF-         | Inspectoratul  | Solidaritatii |
|   | Autoritatea pentru      | 31.10.2004    | General al     | Sociale si    |
|   | Straini si Inspectoratul| ONR-          | Politiei de    | Familiei      |
|   | General al Politiei     | 31.10.2004    | Frontiera,     |               |
|   | Romane, Inspectoratul   | MEC-          | Oficiul        |               |
|   | General al Politiei de  | 30.09.2004    | National pentru|               |
|   | Frontiera, Oficiul      | MAE-          | Refugiati -    |               |
|   | National pentru         | 30.09.2004    | Ministerul     |               |
|   | Refugiati, Ministerul   |               | Afacerilor     |               |
|   | Educatiei si Cercetarii,|               | Externe        |               |
|   | Ministerul Afacerilor   |               |                |               |
|   | Externe - Directia      |               |                |               |
|   | Generala Afaceri        |               |                |               |
|   | Consulare               |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 2.2.3. Incheierea unui  | 31.12.2004    | Ministerul     |               |
|   | protocol de cooperare   |               | Administratiei |               |
|   | intre Ministerul        |               | si Internelor -|               |
|   | Administratiei si       |               | Autoritatea    |               |
|   | Internelor - Autoritatea|               | pentru Straini |               |
|   | pentru Straini si       |               | si Ministerul  |               |
|   | Ministerul Muncii       |               | Muncii,        |               |
|   | Solidaritatii Sociale si|               | Solidaritatii  |               |
|   | Familiei - Oficiul      |               | Sociale si     |               |
|   | pentru Migratia Fortei  |               | Familiei       |               |
|   | de Munca, Inspectia     |               |                |               |
|   | Muncii in vederea       |               | Oficiul pentru |               |
|   | combaterii eficiente a  |               | Migratia Fortei|               |
|   | muncii ilegale a        |               | de Munca,      |               |
|   | strainilor              |               | Inspectia      |               |
|   |                         |               | Muncii         |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 2.3. Monitorizarea fluxurilor migratorii ilegale ce afecteaza teritoriul |
|   | Romaniei prin intensificarea eforturilor autoritatilor competente in     |
|   | vederea identificarii si indepartarii strainilor cu sedere ilegala de pe |
|   | teritoriul Romaniei                                                      |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 2.3.1. Dezvoltarea      | 31.07.2005    | Ministerul     | Buget         |
|   | capacitatii de analiza, |               | Administratiei | Ministerul    |
|   | studii si prognoza a    |               | si Internelor  | Administratiei|
|   | Autoritatii pentru      |               |                | si Internelor |
|   | Straini prin            |               |                |               |
|   | perfectionarea si       |               |                |               |
|   | eficientizarea          |               |                |               |
|   | activitatii structurii  |               |                |               |
|   | specializate in domeniu |               |                |               |
|   | din cadrul Autoritatii  |               |                |               |
|   | pentru Straini          |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 2.3.2. Elaborarea       | 31.12.2004    |                |               |
|   | cadrului metodologic    |               |                |               |
|   | privind activitatile    |               |                |               |
|   | informativ-operative    |               |                |               |
|   | desfasurate de catre    |               |                |               |
|   | personalul Autoritatii  |               |                |               |
|   | pentru Straini          |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 2.3.3. Evaluarea        | Semestrial    |                |               |
|   | periodica a migratiei   |               |                |               |
|   | ilegale in Romania      |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 2.3.4. Activitati       | Permanent     |                |               |
|   | informativ-operative    |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 2.3.5. Identificarea    | Permanent     |                |               |
|   | locurilor pretabile la  |               |                |               |
|   | comiterea infractiunilor|               |                |               |
|   | pe linia migratiei      |               |                |               |
|   | ilegale                 |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 2.3.6. Controale pe     | Permanent     |                |               |
|   | caile de comunicatii    |               |                |               |
|   | pentru depistarea       |               |                |               |
|   | strainilor cu sedere    |               |                |               |
|   | ilegala                 |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 2.3.7. Sesizarea        | Periodic      |                |               |
|   | organelor competente    |               |                |               |
|   | in cazul constatarii    |               |                |               |
|   | unor fapte ce intra in  |               |                |               |
|   | atributiunile altor     |               |                |               |
|   | institutii              |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 2.3.8. Cooperarea cu    | Permanent     |                |               |
|   | toate institutiile cu   |               |                |               |
|   | competenta in domeniu   |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 2.3.9. Efectuarea de    | Permanent     |                |               |
|   | controale la societatile|               |                |               |
|   | comerciale care au      |               |                |               |
|   | incadrati cu carte de   |               |                |               |
|   | munca straini cu permis |               |                |               |
|   | de munca in vederea     |               |                |               |
|   | combaterii desfasurarii |               |                |               |
|   | de activitati lucrative |               |                |               |
|   | fara forme legale       |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 2.3.10. Schimbul de     | Permanent     |                |               |
|   | informatii cu           |               |                |               |
|   | structurile MAI cu      |               |                |               |
|   | privire la cetatenii    |               |                |               |
|   | straini depistati cu    |               |                |               |
|   | sedere ilegala care au  |               |                |               |
|   | folosit o viza de       |               |                |               |
|   | intrare eliberata de    |               |                |               |
|   | una din misiunile       |               |                |               |
|   | diplomatice             |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 2.4. Coordonarea unitara a institutiilor cu atributii in domeniu pentru  |
|   | prevenirea si limitarea imigratiei ilegale, inclusiv prin securizarea    |
|   | frontierei de stat                                                       |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 2.4.1. Sprijinirea      | Permanent     | Ministerul     | Buget         |
|   | activitatii structurilor|               | Administratiei | Ministerul    |
|   | teritoriale ale politiei|               | si Internelor -| Administratiei|
|   | de frontiera de catre   |               | Inspectoratul  | si Internelor |
|   | echipe formate din      |               | General al     |               |
|   | ofiteri ai              |               | Politiei de    |               |
|   | Inspectoratului General |               | Frontiera      |               |
|   | al Politiei de          |               |                |               |
|   | Frontiera, in cadrul    |               |                |               |
|   | unor misiuni periodice  |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 2.4.2. Utilizarea la    | Permanent     |                |Fonduri UE;    |
|   | capacitate maxima a     |               |                |Credite        |
|   | echipamentelor de       |               |                |garantate      |
|   | supraveghere a          |               |                |guvernamental  |
|   | frontierei,             |               |                |               |
|   | achizitionate de catre  |               |                |               |
|   | P.F.R. prin fonduri     |               |                |               |
|   | Phare si prin credite   |               |                |               |
|   | garantate guvernamental |               |                |               |
|   | (autospeciale de        |               |                |               |
|   | supraveghere pe         |               |                |               |
|   | principiul              |               |                |               |
|   | termoviziunii,          |               |                |               |
|   | echipamente de vedere   |               |                |               |
|   | pe timp de noapte,      |               |                |               |
|   | sonde CO2               |               |                |               |
|   | ambarcatiuni rapide de  |               |                |               |
|   | interventie etc.)       |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 2.5. Gestionarea fenomenului imigratiei ilegale                          |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 2.5.1. Efectuarea de    | Trimestrial   | Ministerul     | Buget         |
|   | studii si analize asupra|               | Administratiei | Ministerul    |
|   | cauzelor care determina |               | si Internelor -| Administratiei|
|   | si conditiilor care     |               | Inspectoratul  | si Internelor |
|   | favorizeaza producerea  |               | General al     |               |
|   | acestor infractiuni     |               | Politiei de    |               |
|   |                         |               | Frontiera      |               |
|   | 2.5.2. Coroborarea      | Trimestrial   |                |               |
|   | studiilor cu analize    |               |                |               |
|   | specifice ale altor     |               |                |               |
|   | institutii similare din |               |                |               |
|   | regiune sau ale         |               |                |               |
|   | organizatiilor          |               |                |               |
|   | interinstitutionale si  |               |                |               |
|   | nonguvernamentale de    |               |                |               |
|   | profil                  |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 2.5.3. Crearea unei     | Permanent     |                |               |
|   | baze de date in domeniu |               |                |               |
|   | si actualizarea         |               |                |               |
|   | permanenta a acesteia si|               |                |               |
|   | comunicarea, la cerere, |               |                |               |
|   | catre institutiile      |               |                |               |
|   | direct implicate a      |               |                |               |
|   | datelor si statisticilor|               |                |               |
|   | intocmite               |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 2.6. Identificarea persoanelor care folosesc documente de calatorie false|
|   | sau falsificate pentru trecerea ilegala a frontierei si a metodelor      |
|   | folosite pentru falsificare                                              |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 2.6.1. Executarea unor  | Permanent     |                |               |
|   | controale exigente      |               |                |               |
|   | asupra documentelor     |               |                |               |
|   | de calatorie ale        |               |                |               |
|   | participantilor la      |               |                |               |
|   | trafic provenind din    |               |                |               |
|   | state cu potential      |               |                |               |
|   | migrator ridicat        |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 2.6.2. Intensificarea   | Permanent     |                |               |
|   | activitatilor           |               |                |               |
|   | informative             |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 2.7. Cresterea rolului transportatorilor internationali (din domeniile   |
|   | transportului aerian, rutier, feroviar si naval) in prevenirea           |
|   | intrarii/iesirii ilegale in/din Romania a cetatenilor din statele cu     |
|   | potential migrator ridicat                                               |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 2.7.1. Perfectionarea   | Semestrial    | Ministerul     | Buget         |
|   | pregatirii personalului |               | Administratiei | Ministerul    |
|   | transportatorilor in    |               | si Internelor -| Administratiei|
|   | descoperirea falsurilor |               | Inspectoratul  | si Internelor |
|   | in documente            |               | General al     |               |
|   |                         |               | Politiei de    |               |
|   | 2.7.2. Actualizarea     | Cand situatia | Frontiera      |               |
|   | protocoalelor de        | impune        |                |               |
|   | cooperare, in domeniul  |               |                |               |
|   | schimbului de informatii|               |                |               |
|   | dintre Inspectoratul    |               |                |               |
|   | General al Politiei de  |               |                |               |
|   | Frontiera, Autoritatea  |               |                |               |
|   | Nationala a Vamilor,    |               |                |               |
|   | alte servicii si        |               |                |               |
|   | transportatorii         |               |                |               |
|   | internationali          |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 2.7.3. Stabilirea de    | Trimestrial   |                |               |
|   | metodologii specifice de|               |                |               |
|   | lucru, efectuarea de    |               |                |               |
|   | analize periodice si    |               |                |               |
|   | adoptarea unor masuri   |               |                |               |
|   | eficiente de eliminare a|               |                |               |
|   | riscului transportarii  |               |                |               |
|   | in Romania a persoanelor|               |                |               |
|   | fara documente valabile |               |                |               |
|___|_________________________|_______________|________________|_______________|
| 3.| Azilul                                                                   |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 3.1. Asigurarea accesului neingradit la procedura de azil si respectarea |
|   | principiului nereturnarii in conformitate cu standardele internationale  |
|   | pe care Romania si le-a asumat prin tratatele si conventiile la care este|
|   | parte                                                                    |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 3.1.1. Primirea         | Permanent     | Ministerul     | Fonduri       |
|   | cererilor de azil si    |               | Administratiei | Uniunea       |
|   | transmiterea acestora   |               | si Internelor -| Europeana,    |
|   | catre structurile       |               | Oficiul        | Fonduri de la |
|   | Oficiului National      |               | National pentru| bugetul       |
|   | pentru Refugiati        |               | Refugiati      | Ministerului  |
|   |                         |               |                | Administratiei|
|   | 3.1.2. Cooperare        | Permanent     |                | si Internelor |
|   | orizontala cu           |               |                | alocate       |
|   | autoritatile implicate  |               |                | Oficiului     |
|   | in domeniul azilului    |               |                | National      |
|   |                         |               |                | pentru        |
|   | 3.1.3. Cooperare cu     | Permanent     |                | Refugiati     |
|   | Ministerul Justitiei in |               |                |               |
|   | scopul armonizarii      |               |                |               |
|   | practicilor in domeniul |               |                |               |
|   | azilului                |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 3.1.4. Pregatire        | 16.07.2004    |                |               |
|   | specifica in domeniul   |               |                |               |
|   | azilului pentru         |               |                |               |
|   | personalul cu atributii |               |                |               |
|   | in acest domeniu din    |               |                |               |
|   | structurile M.A.I.      |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 3.1.5. Cooperare cu     | Permanent     |                |               |
|   | societatea civila       |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 3.2. Dezvoltarea sistemului de azil pe baza criteriilor eficientei si    |
|   | calitatii procedurilor si adaptarea politicilor si practicilor in domeniu|
|   | pentru a preveni, descuraja si sanctiona abuzurile la procedura de azil  |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 3.2.1. Activitati       | Permanent     | Ministerul     | Buget         |
|   | privind revizuirea      |               | Administratiei | Ministerul    |
|   | legislatiei romane si   |               | si Internelor -| Administratiei|
|   | armonizarea cu          |               | Oficiul        | si            |
|   | prevederile legislatiei |               | National pentru| Internelor -  |
|   | europene referitoare la |               | Refugiati      | Oficiul       |
|   | procedura de azil si la |               |                | National      |
|   | formele internationale  |               |                | pentru        |
|   | de protectie            |               |                | Refugiati     |
|   |                         |               |                |               |
|   | 3.2.2. Cresterea        | Permanent     |                |               |
|   | calitatii si eficientei |               |                |               |
|   | procedurilor            |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 3.2.3. Asigurarea       | Permanent     |                |               |
|   | respectarii             |               |                |               |
|   | principiului            |               |                |               |
|   | confidentialitatii      |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 3.2.4. Instituirea in   | Iulie 2005    |                |               |
|   | cadrul Oficiului        |               |                |               |
|   | National pentru         |               |                |               |
|   | Refugiati a unui grup   |               |                |               |
|   | responsabil de          |               |                |               |
|   | analizarea situatiei    |               |                |               |
|   | minorilor neinsotiti si |               |                |               |
|   | a grupurilor vulnerabile|               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 3.2.5. Activarea        | Permanent     |                |               |
|   | mecanismelor de         |               |                |               |
|   | protectie impotriva     |               |                |               |
|   | returnarii in cazul     |               |                |               |
|   | conflictelor            |               |                |               |
|   | internationale la care  |               |                |               |
|   | Romania este parte      |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 3.3. Asigurarea si mentinerea capacitatii Romaniei de asumare a          |
|   | responsabilitatilor si obligatiilor de stat membru al Uniunii Europene   |
|   | in domeniul azilului                                                     |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 3.3.1. Revizuirea       | Iulie 2005    | Ministerul     | Buget         |
|   | legislatiei romane in   |               | Administratiei | Ministerul    |
|   | scopul armonizarii la   |               | si Internelor -| Administratiei|
|   | noul acquis adoptat in  |               | Oficiul        | si            |
|   | domeniul azilului.      |               | National pentru| Internelor -  |
|   | Noul proiect de lege    |               | Refugiati      | Oficiul       |
|   | aprobat la nivelul      |               |                | National      |
|   | conducerii MAI          |               |                | pentru        |
|   |                         |               |                | Refugiati     |
|   | 3.3.2. Operationalizarea| Iulie 2005    |                |               |
|   | Biroului responsabil de |               |                |               |
|   | implementarea           |               |                |               |
|   | Regulamentului Dublin   |               |                |               |
|   | II si a principiului de |               |                |               |
|   | tara terta sigura in    |               |                |               |
|   | cadrul Oficiului        |               |                |               |
|   | National pentru         |               |                |               |
|   | Refugiati               |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 3.3.3. Finalizarea si   | August 2005   |                |               |
|   | aprobarea unui Master   |               |                |               |
|   | Plan privind            |               |                |               |
|   | implementarea           |               |                |               |
|   | Regulamentului EURODAC  |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 3.3.4. Pregatirea       | 01.08.2005    |                |               |
|   | personalului cu         |               |                |               |
|   | atributii in domeniul   |               |                |               |
|   | azilului, din alte      |               |                |               |
|   | structuri ale MAI,      |               |                |               |
|   | inclusiv in ceea ce     |               |                |               |
|   | priveste implementarea  |               |                |               |
|   | Regulamentului Dublin II|               |                |               |
|   | si a Regulamentului     |               |                |               |
|   | EURODAC                 |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 3.4. Asumarea unui rol activ in cadrul cooperarii regionale si           |
|   | internationale in domeniul azilului si contribuirea la dezvoltarea unor  |
|   | sisteme de azil functionale in estul si sud-estul Europei                |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 3.4.1. Contributia      | Permanent     |                |               |
|   | activa la mecanismele de|               |                |               |
|   | impartire a             |               |                |               |
|   | responsabilitatii intre |               |                |               |
|   | tarile ce primesc       |               |                |               |
|   | solicitanti de azil si  |               |                |               |
|   | refugiati               |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 3.4.2. Contributie la   | Permanent     |
|   | dezvoltarea cadrului    |               |                |               |
|   | legislativ si           |               |                |               |
|   | institutional si la     |               |                |               |
|   | construirea unor sisteme|               |                |               |
|   | de azil functionale in  |               |                |               |
|   | Estul si Sud-Estul      |               |                |               |
|   | Europei                 |               |                |               |
|___|_________________________|_______________|________________|_______________|
| 4.| Integrarea sociala a strainilor                                          |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 4.1. Sustinerea participarii active a strainilor care domiciliaza sau au |
|   | resedinta legala pe teritoriul statului roman la viata economica, sociala|
|   | si culturala, respectand in acelasi timp identitatea culturala a         |
|   | acestora                                                                 |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 4.1.1. Facilitarea      | Permanent     | Ministerul     | Buget         |
|   | accesului strainilor la |               | Administratiei | Ministerul    |
|   | un loc de munca, la     |               | si Internelor, | Administratiei|
|   | sistemul de asigurari   |               | Ministerul     | si Internelor,|
|   | sociale si asigurari    |               | Muncii,        | Ministerul    |
|   | sociale de sanatate, la |               | Solidaritatii  | Muncii,       |
|   | serviciile de sanatate, |               | Sociale si     | Solidaritatii |
|   | la o locuinta si la     |               | Familiei,      | Sociale si    |
|   | educatie in conformitate|               | Consiliile     | Familiei,     |
|   | cu legislatia romana si |               | Locale,        | Consiliile    |
|   | standardele europene    |               | Ministerul     | Locale,       |
|   |                         |               | Educatiei si   | Ministerul    |
|   |                         |               | Cercetarii     | Educatiei si  |
|   |                         |               |                | Cercetarii    |
|   |                         |               |                |               |
|   | 4.1.2. Facilitarea      | Permanent     | Ministerul     | Buget         |
|   | accesului strainilor    |               | Administratiei | Ministerul    |
|   | care au obtinut o forma |               | si Internelor, | Administratiei|
|   | de protectie in Romania |               | Ministerul     | si Internelor,|
|   | in aceleasi conditii cu |               | Muncii,        | Ministerul    |
|   | cetatenii romani la     |               | Solidaritatii  | Muncii,       |
|   | dreptul la un loc de    |               | Sociale si     | Solidaritatii |
|   | munca, la o locuinta,   |               | Familiei,      | Sociale si    |
|   | asistenta medicala,     |               | Consiliile     | Familiei,     |
|   | asistenta sociala,      |               | Locale,        | Consiliile    |
|   | educatie                |               | Ministerul     | Locale,       |
|   |                         |               | Educatiei si   | Ministerul    |
|   |                         |               | Cercetarii     | Educatiei si  |
|   |                         |               |                | Cercetarii    |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 4.2. Asigurarea ca strainii care au obtinut o forma de protectie in      |
|   | Romania depun eforturile necesare pentru a se integra suficient in       |
|   | societatea romaneasca, inclusiv prin participarea la programele          |
|   | organizate in acest scop de statul roman                                 |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 4.2.1. Realizarea unui  | Permanent     | Ministerul     | Buget         |
|   | program coerent si      |               | Administratiei | Ministerul    |
|   | eficient de integrare   |               | si Internelor, | Administratiei|
|   | pentru strainii care au |               | Ministerul     | si Internelor,|
|   | obtinut o forma de      |               | Muncii,        | Ministerul    |
|   | protectie in Romania    |               | Solidaritatii  | Muncii,       |
|   |                         |               | Sociale si     | Solidaritatii |
|   |                         |               | Familiei,      | Sociale si    |
|   |                         |               | Consiliile     | Familiei,     |
|   |                         |               | Locale,        | Consiliile    |
|   |                         |               | Ministerul     | Locale,       |
|   |                         |               | Educatiei si   | Ministerul    |
|   |                         |               | Cercetarii     | Educatiei si  |
|   |                         |               |                | Cercetarii    |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 4.3. Constientizarea tuturor persoanelor implicate in acest domeniu, fie |
|   | ei functionari publici la toate nivelurile, publicul larg sau strainii   |
|   | insisi, cu privire la importanta sprijinirii procesului de integrare     |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 4.3.1. Mediatizarea     | Permanent     | Ministerul     | Buget         |
|   | strategiei si a         |               | Muncii,        | Ministerul    |
|   | activitatilor Oficiului |               | Solidaritatii  | Muncii,       |
|   | pentru Migratia Fortei  |               | Sociale si     | Solidaritatii |
|   | de Munca legate de      |               | Familiei,      | Sociale si    |
|   | aceasta, prin Centrul   |               | Ministerul     | Familiei,     |
|   | de Informare si         |               | Administratiei | Ministerul    |
|   | Documentare             |               | si Internelor  | Administratiei|
|   |                         |               |                | si Internelor |
|   | 4.3.2. Eliberarea cu    | Permanent     |                |               |
|   | prioritate a permiselor |               |                |               |
|   | de munca pentru         |               |                |               |
|   | cetatenii apartinand    |               |                |               |
|   | statelor membre UE      |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 4.3.3. Pregatirea       | mai 2005      | Ministerul     | Buget         |
|   | campaniei de informare a|               | Administratiei | Oficiul       |
|   | populatiei cu privire la|               | si Internelor  | National      |
|   | situatia speciala a     |               | Oficiul        | pentru        |
|   | refugiatilor            |               | National pentru| Refugiati     |
|   |                         |               | Refugiati      |               |
|___|_________________________|_______________|________________|_______________|
| 5.| Returnarea strainilor, repatrierea voluntara                             |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 5.1. Cresterea nivelului de actiune al statului in combaterea imigratiei |
|   | ilegale                                                                  |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 5.1.1. Activitati:      | Permanent     | Ministerul     | Bugetul       |
|   | - includerea in bugetul |               | Administratiei | Ministerului  |
|   | pentru 2006 a sumelor   |               | si Internelor -| Administratiei|
|   | necesare;               |               | Autoritatea    | si Internelor |
|   | - realizarea termenilor |               | pentru Straini |               |
|   | de referinta;           |               |                |               |
|   | - stabilirea procedurii |               |                |               |
|   | de achizitie a          |               |                |               |
|   | serviciilor;            |               |                |               |
|   | - exploatarea           |               |                |               |
|   | informatiilor despre    |               |                |               |
|   | strainii aflati ilegal  |               |                |               |
|   | pe teritoriul Romaniei; |               |                |               |
|   | - executarea de         |               |                |               |
|   | controale in locurile   |               |                |               |
|   | si mediile frecventate  |               |                |               |
|   | de straini;             |               |                |               |
|   | - cooperarea intre      |               |                |               |
|   | institutiile competente |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 5.2. Promovarea repatrierii voluntare ca varianta preferata returnarii   |
|   | fortate, inclusiv prin consilierea adecvata a strainilor interesati,     |
|   | precum si stabilirea de programe specifice pentru returnarea voluntara   |
|   | asistata                                                                 |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 5.2.1. Implementarea    | 01.07.2005    | Ministerul     | Bugetul       |
|   | unor programe privind   |               | Administratiei | Ministerului  |
|   | repatrierea voluntara a |               | si Internelor -| Administratiei|
|   | strainilor cu sedere    |               | Autoritatea    | si Internelor,|
|   | ilegala in baza         |               | pentru Straini | donatii       |
|   | Memorandumului privind  |               |                | organizatii   |
|   | repatrierea voluntara   |               |                | neguverna-    |
|   | asistata incheiat intre |               |                | mentale si    |
|   | Guvernul Romaniei si    |               |                | internationale|
|   | OIM, precum si a unor   |               |                |               |
|   | campanii de             |               |                |               |
|   | constientizare a        |               |                |               |
|   | strainilor in ceea      |               |                |               |
|   | ce priveste riscurile   |               |                |               |
|   | sederii ilegale         |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 5.3. Facilitarea intoarcerii strainilor in tara de origine sau de        |
|   | domiciliu prin incheierea de acorduri de readmisie cu alte state, in     |
|   | special cu statele cu potential migrator ridicat                         |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 5.3.1. Continuarea      | Permanent     | Ministerul     | Bugetul       |
|   | eforturilor privind     |               | Administratiei | Ministerului  |
|   | incheierea acordurilor  |               | si Internelor  | Administratiei|
|   | de readmisie cu statele |               | si Ministerul  | si Internelor |
|   | cu potential migrator   |               | Afacerilor     | si al         |
|   | ridicat                 |               | Externe        | Ministerului  |
|   |                         |               |                | Afacerilor    |
|   |                         |               |                | Externe       |
|___|_________________________|_______________|________________|_______________|
| 6.| Implementare                                                             |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 6.1. Asigurarea necesarului de personal in cadrul tuturor institutiilor  |
|   | cu atributii in managementul migratiei, dupa efectuarea unor analize si  |
|   | evaluari referitoare la suficienta numarului acestuia                    |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 6.1.1. Completarea cu   | Conform       | Ministerul     | Bugetul       |
|   | personal de specialitate| graficului    | Administratiei | Ministerului  |
|   | (din cadrul Ministerului| aprobat de    | si Internelor  | Administratiei|
|   | Administratiei si       | conducerea    |                | si Internelor |
|   | Internelor sau prin     | Ministerului  |                |               |
|   | concurs) a              | Administratiei|                |               |
|   | compartimentelor        | si Internelor |                |               |
|   | auxiliare care vor      |               |                |               |
|   | asigura functionarea    |               |                |               |
|   | autonoma a Autoritatii  |               |                |               |
|   | pentru Straini          |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 6.2. Initierea si derularea de programe de infratire institutionala      |
|   | privind alinierea Ministerului Administratiei si Internelor la cele mai  |
|   | bune practici ale Uniunii Europene in ceea ce priveste pregatirea        |
|   | personalului                                                             |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 6.2.1. Instruirea a 150 | 01.07.2005    |                | Fonduri Phare |
|   | de persoane din cadrul  |               |                | RO2003/       |
|   | Autoritatii pentru      |               |                | 005-551.04.   |
|   | Straini in              |               |                |               |
|   | implementarea noului    |               |                |               |
|   | cadru legal in materie  |               |                |               |
|   | si a normelor interne   |               |                |               |
|   | de aplicare a acestuia  |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 6.3. Asigurarea resurselor umane adecvate, din punct de vedere al        |
|   | suficientei numerice si profesionalismului                               |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 6.3.1. Instruirea a 70  | 01.07.2005    |                | Fonduri Phare |
|   | persoane din centrele de|               |                | RO2003/       |
|   | cazare in organizarea   |               |                | 005-551.04.14 |
|   | activitatii zilnice si  |               |                |               |
|   | in situatii de urgenta  |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 6.3.2. Stabilirea si    | Permanent     |                | Bugetul       |
|   | asigurarea necesarului  |               |                | Ministerului  |
|   | de personal, pe baza    |               |                | Administratiei|
|   | unei analize si a       |               |                | si Internelor |
|   | evaluarii riscului      |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 6.3.3. Intensificarea   | Permanent     |                | Bugetul       |
|   | pregatirii in domeniul  |               |                | Ministerului  |
|   | informaticii, al        |               |                | Administratiei|
|   | limbilor straine (de    |               |                | si Internelor |
|   | circulatie              |               |                |               |
|   | internationala si ale   |               |                |               |
|   | tarilor vecine), al     |               |                |               |
|   | cunoasterii procedurilor|               |                |               |
|   | de lucru, legislatiei,  |               |                |               |
|   | folosirii echipamentelor|               |                |               |
|   | si in domeniul          |               |                |               |
|   | aplicativ-tactic,       |               |                |               |
|   | diferentiat pe          |               |                |               |
|   | categorii de personal   |               |                |               |
|   | si niveluri ierarhice   |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 6.3.4. Desfasurarea de  | Permanent     |                |               |
|   | programe comune de      |               |                |               |
|   | pregatire a             |               |                |               |
|   | personalului cu         |               |                |               |
|   | atributii la frontiera, |               |                |               |
|   | pe probleme de interes, |               |                |               |
|   | pe baza unor acorduri   |               |                |               |
|   | de cooperare bi sau     |               |                |               |
|   | multilaterale           |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 6.3.5. Organizarea de   | Permanent     |                |               |
|   | seminarii, simpozioane, |               |                |               |
|   | conferinte, ateliere de |               |                |               |
|   | lucru, schimburi de     |               |                |               |
|   | experienta pe probleme  |               |                |               |
|   | privind criminalitatea  |               |                |               |
|   | transfrontaliera, la    |               |                |               |
|   | care sa fie invitati    |               |                |               |
|   | experti din state       |               |                |               |
|   | membre UE/state         |               |                |               |
|   | candidate/state vecine  |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 6.4. Asigurarea unor locatii corespunzatoare pentru sediile centrale si  |
|   | formatiunile subordonate ale Autoritatii pentru Straini si dotarea       |
|   | logistica diferentiata a institutiilor cu competenta in materie cu       |
|   | categoriile si tipurile de echipamente necesare in functie de specificul |
|   | atributiilor acestora. Crearea unui sistem informatic integrat in        |
|   | domeniul managementului migratiei, care sa asigure accesul tuturor       |
|   | institutiilor cu competenta in domeniu, atat la nivel central, cat si    |
|   | teritorial                                                               |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 6.4.1. Alocarea unui    | 31.12.2004    | Ministerul     |               |
|   | sediu corespunzator     |               | Administratiei |               |
|   | pentru functionarea     |               | si Internelor  |               |
|   | Autoritatii pentru      |               |                |               |
|   | Straini din cadrul      |               |                |               |
|   | Ministerului            |               |                |               |
|   | Administratiei si       |               |                |               |
|   | Internelor si           |               |                |               |
|   | Centrului National de   |               |                |               |
|   | Vize din Ministerul     |               |                |               |
|   | Afacerilor Externe si   |               |                |               |
|   | efectuarea lucrarilor   |               |                |               |
|   | de investitii,          |               |                |               |
|   | reabilitare, dotare     |               |                |               |
|   | necesare desfasurarii   |               |                |               |
|   | activitatii celor doua  |               |                |               |
|   | institutii              |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 6.4.2. Reabilitarea     | Conform       |                | Fonduri Phare |
|   | imobilului Autoritatii  | graficului    |                | RO2003/       |
|   | pentru Straini din      | aprobat prin  |                | 005-551.04.14 |
|   | str. Nicolae Iorga      | Programul     |                |               |
|   | nr. 27 - 29 sector 1    | Phare         |                |               |
|   | (Corpul "F") necesar    | RO2003/005-   |                |               |
|   | functionarii            | 551.04.14     |                |               |
|   | Serviciului 2 al        |               |                |               |
|   | Municipiului Bucuresti  |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 6.4.3. Finalizarea      | 30.06.2005    |                | Bugetul       |
|   | lucrarilor de extindere |               |                | programului   |
|   | si modernizare a        |               |                | Phare         |
|   | sediului Centrului de   |               |                | RO0107.17     |
|   | cazare a strainilor     |               |                |               |
|   | luati in custodie       |               |                |               |
|   | publica - Otopeni       |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 6.4.4. Dotarea          | 31.03.2005    |                | Bugetul       |
|   | Autoritatii pentru      |               |                | Ministerului  |
|   | Straini, Serviciile     |               |                | Administratiei|
|   | pentru straini Bucuresti|               |                | si Internelor |
|   | si 7 birouri pentru     |               |                |               |
|   | straini judetene cu     |               |                |               |
|   | aparatura pentru        |               |                |               |
|   | depistarea documentelor |               |                |               |
|   | false ori falsificate   |               |                |               |
|   | (comparatoare video-    |               |                |               |
|   | spectrale)              |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 6.4.5. Dotarea a 10     | 31.03.2005    |                | Bugetul       |
|   | birouri pentru straini  |               |                | Ministerului  |
|   | judetene cu autoturisme |               |                | Administratiei|
|   | necesare desfasurarii   |               |                | si Internelor |
|   | activitatii acestora    |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 6.4.6. Extinderea       | 30.06.2005    |                | Bugetul       |
|   | sistemului informatic de|               |                | Ministerului  |
|   | management al strainilor|               |                | Administratiei|
|   | si a sistemului de      |               |                | si Internelor |
|   | emitere a documentelor  |               |                |               |
|   | de identitate pentru    |               |                |               |
|   | straini la toate        |               |                |               |
|   | birourile pentru        |               |                |               |
|   | straini judetene        |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 6.4.7. Extinderea       | 31.12.2004    |                | Bugetul       |
|   | sistemului informatic   |               |                | Programului   |
|   | visa-on line de         |               |                | Phare         |
|   | procesare a             |               |                | RO2002/       |
|   | solicitarilor de viza la|               |                | 586.04.14D    |
|   | inca 40 de consulate    |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 6.4.8. Extinderea       | 01.01.2005    |                | Bugetul       |
|   | sistemului informatic de|               |                | Ministerului  |
|   | management al           |               |                | Administratiei|
|   | strainilor la Oficiul   |               |                | si Internelor |
|   | National pentru         |               |                |               |
|   | Refugiati               |               |                |               |
|   |_________________________|_______________|________________|_______________|
|   | 6.5. Structurarea statisticilor, produse de institutiile care gestioneaza|
|   | date cu privire la imigrare, in conformitate cu obiectivele politicilor  |
|   | sectoriale ale strategiei, cu legislatia nationala si reglementarile     |
|   | Europene privind statistica migratiei                                    |
|   |__________________________________________________________________________|
|   | 6.5.1. Elaborarea       | Permanent     |                | Institutul    |
|   | modelelor de raportari  |               |                | National de   |
|   | (tabele) statistice in  |               |                | Statistica si |
|   | cooperare cu            |               |                | institutiile  |
|   | institutiile care detin |               |                | care          |
|   | date specifice,         |               |                | furnizeaza    |
|   | colectarea datelor      |               |                | date          |
|   | statistice si validarea |               |                | statistice    |
|   | lor din punct de vedere |               |                |               |
|   | cifric, logic si        |               |                |               |
|   | metodologic             |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 6.5.2. Selectarea si    | Permanent     |                |               |
|   | transmiterea la         |               |                |               |
|   | organismele             |               |                |               |
|   | internationale          |               |                |               |
|   | (EUROSTAT, Consiliul    |               |                |               |
|   | Europei, UNHCR, ILO,    |               |                |               |
|   | OECD) a statisticilor   |               |                |               |
|   | referitoare la migratie |               |                |               |
|   |                         |               |                |               |
|   | 6.5.3. Elaborarea unor  | Permanent     |                |               |
|   | sinteze/studii cu       |               |                |               |
|   | privire la evolutia     |               |                |               |
|   | fenomenului migratoriu  |               |                |               |
|___|_________________________|_______________|________________|_______________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1708/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1708 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu