Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 656 din 20 iunie 2002

pentru acceptarea Cartei Europene pentru Intreprinderile Mici, adoptata la 13 iunie 2000

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 496 din 10 iulie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei, precum si ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 4/1991 privind incheierea si ratificarea tratatelor,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se accepta Carta Europeana pentru Intreprinderile Mici, adoptata la data de 13 iunie 2000, prevazuta in anexa nr. 1.
    Art. 2
    (1) Se aproba componenta Grupului de lucru pentru coordonarea implementarii masurilor prevazute in Carta Europeana pentru Intreprinderile Mici, cuprinsa in anexa nr. 2.
    (2) Regulamentul de organizare si functionare a grupului de lucru se aproba prin ordin al ministrului pentru intreprinderile mici si mijlocii si cooperatie.
    Art. 3
    Institutiile cu atributii in domeniul aplicarii Cartei Europene pentru Intreprinderile Mici vor elabora masurile necesare in vederea aplicarii si transpunerii efective in practica a Cartei Europene pentru Intreprinderile Mici.
    Art. 4
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul pentru intreprinderile
                         mici si mijlocii si cooperatie,
                         Silvia Ciornei

                         Ministrul integrarii europene,
                         Hildegard Carola Puwak

                         Ministrul afacerilor externe,
                         Mircea Geoana

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                  CARTA EUROPEANA PENTRU INTREPRINDERILE MICI
(adoptata de Consiliul General pentru Afaceri in data de 13 iunie 2000 si acceptata de Consiliul European de la Feira, 19/20 iunie 2000)

    Intreprinderile mici sunt coloana vertebrala a economiei europene. Ele reprezinta o sursa esentiala de noi locuri de munca si o pepiniera a ideilor de afaceri. Eforturile Europei de a pune bazele unei noi economii vor fi incununate de succes numai daca micile intreprinderi vor fi considerate ca prioritate a agendei de lucru.
    Aceste intreprinderi sunt cele mai sensibile la schimbarile intervenite in mediul de afaceri. Ele sunt primele afectate de povara exceselor birocratice. De asemenea, tot ele sunt primele care infloresc in urma initiativelor de eliminare a birocratiei si de recompensare a succesului.
    La Lisabona am stabilit obiectivul de a face din Uniunea Europeana economia cea mai competitiva si mai dinamica pe plan mondial, bazata pe acumularea de cunostinte, capabila de o crestere economica sustenabila si care sa asigure locuri de munca mai multe si mai bune si o mai mare coeziune sociala.
    Intreprinderile mici trebuie privite ca principale promotoare ale inovatiei si ocuparii fortei de munca, precum si ale integrarii europene sociale si locale.
    Prin urmare, este necesara crearea unui mediu optim pentru intreprinderile mici si initiativele antreprenoriale.

    Principii

    In dorinta de a infaptui acest lucru,
    - recunoastem aptitudinile dinamice ale intreprinderilor mici de a raspunde noilor necesitati ale pietei si de a oferi locuri de munca;
    - subliniem importanta intreprinderilor mici in sustinerea dezvoltarii sociale si regionale, precum si faptul ca sunt adevarate exemple de initiativa si angajament;
    - recunoastem antreprenoriatul ca pe o aptitudine valoroasa si productiva la toate nivelurile de responsabilitate;
    - salutam initiativele antreprenoriale de succes, care merita sa fie recompensate pe masura;
    - consideram ca unele greseli sunt inerente initiativelor responsabile si asumarii riscurilor si ca trebuie privite in primul rand ca experiente din care se poate invata;
    - recunoastem valoarea informarii, angajamentului si flexibilitatii in noua economie.
    Situatia intreprinderilor mici in Uniunea Europeana poate fi imbunatatita prin actiuni de stimulare a spiritului antreprenorial, de evaluare a masurilor existente si, la nevoie, de modificare a acestora in favoarea intreprinderilor mici si de impulsionare a factorilor politici de decizie, pentru a lua in considerare necesitatile intreprinderilor mici. In acest scop ne angajam:
    - sa consolidam spiritul inovator si antreprenorial care ajuta intreprinderile europene sa faca fata provocarilor viitoare;
    - sa realizam un cadru de reglementare, fiscal si administrativ care sa stimuleze activitatea antreprenoriala si sa imbunatatim statutul intreprinzatorilor;
    - sa asiguram accesul pe piete in baza unor cerinte cat mai putin impovaratoare, care pot fi impuse fara a intra in contradictie cu obiectivele majore ale politicii publice;
    - sa facilitam accesul la cele mai bune rezultate din cercetare si la cea mai inalta tehnologie;
    - sa imbunatatim accesul la finantare pe parcursul intregului ciclu de existenta a unei intreprinderi;
    - sa ne imbunatatim permanent activitatea astfel incat Uniunea Europeana sa ofere intreprinderilor mici cel mai favorabil mediu din lume;
    - sa ascultam punctul de vedere al intreprinderilor mici;
    - sa promovam un sprijin de cea mai buna calitate pentru afaceri.

    Directii de actiune

    Prin semnarea acestei carte ne angajam sa respectam urmatoarele directii de actiune, acordand atentia cuvenita necesitatilor intreprinderilor mici.

    I. Educatia si instruirea intreprinzatorilor
    Europa va cultiva spiritul antreprenorial si noile aptitudini inca de la un stadiu incipient. Cunostintele generale de afaceri si antreprenoriat trebuie predate la toate nivelurile de invatamant. Modulele specifice ale instruirii in afaceri trebuie sa devina o componenta esentiala a programelor de invatamant la nivel preuniversitar si universitar.
    Vom incuraja si promova initiativele antreprenoriale ale tinerilor si vom realiza programe corespunzatoare de pregatire a managerilor din intreprinderile mici.

    II. Initierea mai putin costisitoare si mai rapida a afacerilor
    Cheltuielile de infiintare a companiilor trebuie sa evolueze catre nivelul cel mai competitiv pe plan mondial. Tarile cu procedurile cele mai lente si dificile de inregistrare a noilor companii trebuie incurajate sa ajunga din urma statele mai avansate. Trebuie sa creasca accesul la procedurile de inregistrare on-line.

    III. Legislatie si reglementari mai bune
    Legislatiile nationale cu privire la faliment trebuie evaluate in lumina bunelor practici. Experienta acumulata prin exercitiile de benchmarking trebuie sa determine imbunatatirea practicilor actuale din Uniunea Europeana.
    Noile reglementari nationale si comunitare trebuie analizate in vederea evaluarii impactului lor asupra intreprinderilor mici si intreprinzatorilor. Pe cat posibil, reglementarile nationale si cele ale CE trebuie simplificate. Guvernele trebuie sa adopte acte administrative usor de utilizat.
    Intreprinderile mici ar putea fi scutite de la anumite obligatii prevazute de cadrul de reglementare. In acest sens Comisia Europeana ar putea simplifica legislatia referitoare la concurenta pentru a reduce dificultatile intampinate de intreprinderile mici in procesul de conformare cu aceste prevederi legale.

    IV. Asigurarea calificarii necesare
    Ne vom stradui ca atat institutiile de instruire, cat si programele interne de pregatire ale companiilor sa dezvolte abilitati adecvate, adaptate necesitatilor intreprinderilor mici, si sa asigure servicii de instruire si consultanta permanente.

    V. Imbunatatirea accesului on-line
    Autoritatile publice trebuie indemnate sa sporeasca volumul de comunicatii electronice cu sectorul intreprinderilor mici. Astfel companiile vor avea posibilitatea sa inainteze cereri, sa primeasca asistenta, sa depuna declaratii fiscale sau sa obtina simple informatii on-line mult mai rapid si la costuri mai reduse. Comisia Europeana trebuie sa dea un exemplu in acest domeniu.

    VI. Extinderea pe multiple piete
    Intreprinderile mici resimt efectele benefice ale reformelor in curs din economia europeana. In consecinta, Comisia Europeana si statele membre trebuie sa continue reformele in vederea constituirii in cadrul Uniunii Europene a unei piete interne unice, accesibila intreprinderilor mici. Aceste reforme trebuie indreptate catre unele sectoare esentiale pentru dezvoltarea acestora, cum ar fi: comertul electronic, telecomunicatiile, utilitatile, achizitiile publice si sistemele de plati transfrontaliere.
    In acelasi timp regulile nationale si europene privind concurenta trebuie aplicate cu hotarare, astfel incat intreprinderile mici sa aiba toate sansele de a patrunde pe noi piete si de a concura in conditii echitabile.

    VII. Sistemul fiscal si aspectele financiare
    Sistemele de impozitare trebuie adaptate pentru a recompensa performanta, a incuraja intreprinderile start-up, a favoriza extinderea intreprinderilor mici si infiintarea de locuri de munca si a facilita crearea de intreprinderi mici si continuitatea lor. Statele membre trebuie sa aplice cele mai bune practici in sistemul fiscal si in ceea ce priveste instrumentele de stimulare a performantei individuale.
    Intreprinzatorii au nevoie de finantare pentru a-si pune ideile in practica. Pentru a imbunatati accesul intreprinderilor mici la serviciile financiare:
    - vom identifica si vom inlatura obstacolele care stau in calea formarii unei piete de capital paneuropene si a implementarii Planului de actiune pentru serviciile financiare si a Planului de actiune pentru capitalul de risc;
    - vom imbunatati relatiile dintre sistemul bancar si intreprinderile mici prin crearea unor conditii corespunzatoare de acces la credite si la capitalul de risc;
    - vom imbunatati accesul la fondurile structurale si vom incuraja initiativele Bancii Europene de Investitii de crestere a fondurilor, inclusiv instrumentele de capital, disponibile pentru intreprinderile start-up si pentru intreprinderile de inalta tehnologie.

    VIII. Consolidarea capacitatii tehnologice a intreprinderilor mici
    Vom consolida programele existente care au ca scop promovarea diseminarii tehnologiei in intreprinderile mici, precum si capacitatea intreprinderilor mici de a identifica, selecta si adapta tehnologii.
    Vom incuraja cooperarea si schimbul tehnologic intre intreprinderile de orice dimensiuni, mai cu seama intre micile intreprinderi europene, vom dezvolta programe de cercetare mai eficiente, indreptate catre aplicarea comerciala a cunostintelor si tehnologiei, vom concepe si adapta sisteme de calitate si certificare in intreprinderile mici. Este important ca brevetele comunitare sa fie disponibile si usor accesibile intreprinderilor mici.
    Vom stimula implicarea intreprinderilor mici in cooperarea intre companii la nivel local, national, european si mondial, precum si cooperarea intre intreprinderile mici si institutiile de invatamant superior si cercetare.
    In consecinta, ar trebui incurajate actiunile la nivel local si regional avand ca scop constituirea de asocieri si retele intercompanii, dezvoltarea cooperarii paneuropene intre intreprinderile mici utilizatoare de tehnologii informationale, extinderea aplicarii celor mai bune practici in acordurile de cooperare si sprijinirea cooperarii intreprinderilor mici in vederea cresterii capacitatii acestora de a patrunde pe pietele paneuropene si de a-si extinde activitatea pe pietele unor terte state.

    IX. Utilizarea modelelor e-business de succes si asigurarea unei asistente de calitate pentru intreprinderile mici
    Comisia Europeana si statele membre trebuie sa incurajeze micile intreprinderi sa aplice cele mai bune practici si sa adopte modele de afaceri eficiente, care sa le dea posibilitatea sa se bucure de un progres real in noua economie.
    Vom coordona activitatea Comisiei Europene si a statelor membre in vederea crearii unor sisteme, retele si servicii informationale si de sprijinire a afacerilor, care sa fie usor de accesat si de inteles si care sa raspunda necesitatilor intreprinderilor. Vom asigura, la nivelul intregii Uniuni Europene, accesul la consiliere si sprijin din partea mentorilor si membrilor retelei Business Angels, inclusiv prin intermediul paginilor de Internet, si vom utiliza in aceste scopuri Observatorul European al Intreprinderilor Mici si Mijlocii.

    X. Dezvoltarea unei reprezentari mai puternice si mai eficiente a intereselor intreprinderilor mici pe plan national si la nivelul Uniunii Europene
    Vom realiza o analiza a modului in care intreprinderile mici sunt reprezentate la nivelul Uniunii Europene si pe plan national, inclusiv prin dialogul social.
    Ne angajam sa avansam in directia acestor obiective aplicand metoda unei coordonari deschise a politicilor nationale referitoare la intreprinderi. Programul multianual pentru intreprinderi si antreprenoriat, Procedura de la Cardiff pentru reformele economice, Procedura de la Luxemburg referitoare la politicile privind ocuparea fortei de munca, precum si alte programe si initiative comunitare vor fi utilizate in acest scop. Vom monitoriza si evalua anual aceasta evolutie, printr-un raport al Comisiei Europene asupra problemelor avute in vedere in cadrul intalnirilor la nivel inalt din primavara.
    Vom utiliza indicatori eficienti pentru evaluarea evolutiei in timp si prin raportare la nivelurile cele mai ridicate inregistrate pe plan mondial, pentru a ne imbunatati cunostintele, cautand sa adoptam practici mai bune in toate domeniile care influenteaza intreprinderile mici, in scopul sporirii performantelor noastre.

    ANEXA 2

                               COMPONENTA
    Grupului de lucru pentru coordonarea implementarii masurilor prevazute in Carta Europeana pentru Intreprinderile Mici
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |     Aria de reprezentare/Denumirea  |Functia in cadrul |    Calitatea   |
|crt.|       institutiei/organizatiei      |  institutiei a   |reprezentantului|
|    |                                     | reprezentantului |  in grupul de  |
|    |                                     |in grupul de lucru|      lucru     |
|____|_____________________________________|__________________|________________|
|  1.|Administratia|Ministerul pentru      |- Ministru        | Coordonator    |
|    |publica      |Intreprinderile Mici si|- Secretar de stat|                |
|    |             |Mijlocii si Cooperatie |  pentru          |                |
|    |             |                       |  intreprinderile |                |
|    |             |                       |  mici si mijlocii|                |
|    |             |                       |- Director        |                |
|    |             |_______________________|__________________|________________|
|    |             |Ministerul Integrarii  | Director         | Membru         |
|    |             |Europene               |                  |                |
|    |             |Ministerul Justitiei   | Director         | Membru         |
|    |             |Ministerul Finantelor  | Director         | Membru         |
|    |             |Publice                |                  |                |
|    |             |Ministerul Industriei  | Director         | Membru         |
|    |             |si Resurselor          |                  |                |
|    |             |Ministerul Muncii si   | Director         | Membru         |
|    |             |Solidaritatii Sociale  |                  |                |
|    |             |Ministerul             | Director         | Membru         |
|    |             |Administratiei Publice |                  |                |
|    |             |Ministerul Dezvoltarii | Director         | Membru         |
|    |             |si Prognozei           |                  |                |
|    |             |Ministerul Tineretului | Director         | Membru         |
|    |             |si Sportului           |                  |                |
|    |             |Ministerul             | Director         | Membru         |
|    |             |Comunicatiilor si      |                  |                |
|    |             |Tehnologiei Informatiei|                  |                |
|    |             |Ministerul Educatiei si| Director         | Membru         |
|    |             |Cercetarii             |                  |                |
|____|_____________|_______________________|__________________|________________|
|  2.|Mediul de    |Consiliul National al  | Director         | Membru         |
|    |afaceri      |Intreprinderilor       |                  |                |
|    |             |Private Mici si        |                  |                |
|    |             |Mijlocii din Romania   |                  |                |
|    |             |Camera de Comert si    | Director         | Membru         |
|    |             |Industrie a Romaniei si|                  |                |
|    |             |a Municipiului         |                  |                |
|    |             |Bucuresti              |                  |                |
|    |             |Consiliul              | Director         | Membru         |
|    |             |Investitorilor Straini |                  |                |
|____|_____________|_______________________|__________________|________________|
|  3.| Societatea  |Confederatia Patronala | Director         | Membru         |
|    | civila      |din Industria Romaniei |                  |                |
|    |             |(CONPIROM)             |                  |                |
|    |             |Confederatia Nationala | Director         | Membru         |
|    |             |a Patronatului Roman   |                  |                |
|    |             |(C.N.P.R.)             |                  |                |
|    |             |Consiliul National al  | Director         | Membru         |
|    |             |Patronilor din Romania |                  |                |
|    |             |(CONPR)                |                  |                |
|    |             |Patronatul National    | Director         | Membru         |
|    |             |Roman (P.N.R.)         |                  |                |
|    |             |Uniunea Generala a     | Director         | Membru         |
|    |             |Industriasilor din     |                  |                |
|    |             |Romania (UGIR)         |                  |                |
|    |             |Uniunea Generala a     | Director         | Membru         |
|    |             |Industriasilor din     |                  |                |
|    |             |Romania 1903           |                  |                |
|    |             |(UGIR 1903)            |                  |                |
|    |             |Confederatia Nationala | Director         | Membru         |
|    |             |a Sindicatelor Libere  |                  |                |
|    |             |din Romania - Fratia   |                  |                |
|    |             |(C.N.S.L.R. - Fratia)  |                  |                |
|    |             |Confederatia           | Director         | Membru         |
|    |             |Sindicatelor           |                  |                |
|    |             |Democratice din Romania|                  |                |
|    |             |(C.S.D.R.)             |                  |                |
|    |             |Confederatia Sindicala | Director         | Membru         |
|    |             |Nationala "Meridian"   |                  |                |
|    |             |(C.S.N. Meridian)      |                  |                |
|    |             |Confederatia Sindicala | Director         | Membru         |
|    |             |Nationala "Cartel Alfa"|                  |                |
|    |             |(C.N.S. Cartel Alfa)   |                  |                |
|    |             |Blocul National        | Director         | Membru         |
|    |             |Sindical (B.N.S.)      |                  |                |
|____|_____________|_______________________|__________________|________________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 656/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 656 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 140 2016
    Obținerea unui împrumut legitim a fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * A doua ipotecă * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm firme de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Norma 8 2020
    Sunt atât de încântat că am primit un împrumut de la un creditor care m-a ajutat cu împrumutul meu. A fost uimitor cum am primit un împrumut ... Am încercat un serviciu diferit, dar nu am putut niciodată să obțin un împrumut de la acel serviciu. Unii dintre ei îmi vor cere să completez o mulțime de documente, iar la sfârșitul zilei nu se va termina bine. Dar sunt fericit după întâlnirea cu Elena Nino. Am reușit să obțin împrumutul meu de 22.000 € Euro acum afacerea mea merge bine și vreau să știți toate acestea astăzi, deoarece sunt rapide și 100% fiabile. Acum plătesc împrumutul pe care l-am primit de la compania Elena Nino împrumuturi din toată lumea. Luați legătura cu aceștia și nu pierdeți timp cu acești creditori contactați cu drag acest e-mail: elenanino0007@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 15 2020
    GET Rich with ATM CARD BLANC ... Whatsapp: +18033921735 Vreau să depun mărturie despre cardurile de ATM-uri Dark Web care pot retrage bani de la orice mașini de ATM din întreaga lume. Am fost foarte sărac înainte și nu am nicio treabă. Am văzut atât de multe mărturii despre modul în care hackerii Dark Web le trimit cardul gol ATM și îl folosesc pentru a colecta bani în orice mașină ATM și a deveni bogat. (darkwebblankatmcard@gmail.com) Le trimit prin e-mail și mi-au trimis cardul bancomat gol. L-am folosit pentru a obține 120.000 de euro. retrageți maxim 5.000 EUR zilnic. Dark Web dă cartea doar pentru a ajuta săracii. Păstrați și luați bani direct de pe orice seif de mașină ATM folosind cardul programat ATM care rulează în modul automat. E-mail: darkwebblankatmcard@gmail.com Text & Call sau WhatsApp: +18033921735
ANONIM a comentat Decretul 931 2017
    * Utilizați această perioadă de blocare pentru a investi și a începe să câștigați direct de acasă ..... Inbox me pentru a începe! * Investiți 300 € pentru a câștiga 3000 € Investiți 400 € pentru a câștiga 4000 € Investiți 500 € pentru a câștiga 5000 € Investiți 600 EUR pentru a câștiga 6000 € Investiți 700 € pentru a câștiga 7000 € Investiți 8000 EUR pentru a câștiga 80 000 EUR Investiți 9000 EUR pentru a câștiga 90.000 € Totul în 7 zile de profit și plata de 100% este asigurată. Dacă sunteți interesat să investiți cu noi, contactați-ne acum prin WhatsApp +15022064419 sau prin e-mail tradewithcarlos2156@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 817 2017
    Sunt Brette M. Wagner, un creditor privat care acordă împrumuturi persoanelor fizice, companiilor și instituțiilor guvernamentale cu o dobândă scăzută de 3%. Știm că există o mulțime de familii care trăiesc din salariu și altele care nu pot avea grijă de obligațiile lor financiare și din acest motiv, sunt aici pentru restaurare financiară. Ofer o gamă largă de servicii financiare care include: Planificarea afacerilor, Finanțe comerciale și de dezvoltare, Proprietăți și credite ipotecare, Împrumuturi de consolidare a creanțelor, Împrumuturi pentru afaceri, împrumuturi private, Refinanțare la domiciliu, Împrumuturi hoteliere, împrumuturi pentru studenți etc. Răspundeți imediat prin e-mail de mai jos pentru mai multe informatii. E-mail: (brettewagnerfinancialservice@gmail.com)
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu