Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 93 din 22 aprilie 2004

pentru punerea in aplicare a Instructiunilor privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 56 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: CONSILIUL CONCURENTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 430 din 13 mai 2004


SmartCity3


    In baza:
    - Decretului nr. 57/2004 pentru numirea membrilor Plenului Consiliului Concurentei;
    - prevederilor art. 21 alin. (4) lit. f), ale art. 28 alin. (1) si (2) si ale art. 29 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare,
    avand in vedere avizul favorabil al Consiliului Legislativ,

    presedintele Consiliului Concurentei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    In urma adoptarii in plenul Consiliului Concurentei se pun in aplicare Instructiunile privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 56 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, prevazute in anexa*) care face parte integranta din prezentul ordin.
------------
    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

    Art. 2
    Compartimentele de specialitate din cadrul Consiliului Concurentei vor urmari punerea in aplicare a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 3
    Prezentul ordin si instructiunile mentionate la art. 1 vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                    p. Presedintele Consiliului Concurentei,
                                George Musliu

    ANEXA 1

                               INSTRUCTIUNI
privind conditiile si criteriile de aplicare a unei politici de clementa potrivit prevederilor art. 56 alin. (2) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare

    In temeiul art. 28 alin. (1) si (3) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, Consiliul Concurentei adopta prezentele instructiuni:

    CAP. 1
    INTRODUCERE

    1. Prezentele instructiuni se aplica intelegerilor, exprese sau tacite, intre agentii economici ori asociatiile de agenti economici, deciziilor luate de asociatiile de agenti economici si practicilor concertate care au ca obiect sau pot avea ca efect restrangerea, impiedicarea sau denaturarea concurentei pe piata romaneasca sau pe o parte a acesteia, referitoare la fixarea preturilor, a nivelului productiei, a cotelor de vanzare, impartirea pietelor sau clientilor, licitatiile trucate, restrictionarea importurilor sau a exporturilor.
    Denumite in mod generic carteluri, aceste intelegeri reprezinta unele dintre cele mai grave restrictionari ale concurentei care au ca efect cresterea preturilor si reducerea posibilitatii de alegere a produselor de catre consumator.
    2. Prin limitarea artificiala a concurentei, agentii economici evita constrangerile care genereaza inovatie, in ceea ce priveste dezvoltarea produsului sau introducerea unor metode de productie mai eficiente, conducand, totodata, la cresterea preturilor materiilor prime si componentelor. Pe termen lung, aceste practici anticoncurentiale conduc la slabirea competitivitatii si au un efect negativ asupra oportunitatilor de angajare.
    3. Anumiti agenti economici, implicati in astfel de intelegeri ilegale, sunt dispusi sa renunte la practicile respective si sa informeze Consiliul Concurentei despre existenta acestora, dar sunt descurajati de valoarea ridicata a amenzilor care li se pot aplica. Din acest motiv, Consiliul Concurentei considera ca atat acordarea imunitatii la amenda, cat si reducerea cuantumului acesteia reprezinta stimulente in vederea descurajarii practicarii comportamentelor anticoncurentiale.
    4. Consiliul Concurentei considera ca este in interesul protectiei, mentinerii si stimularii concurentei si a unui mediu concurential normal sa acorde un tratament favorabil agentilor economici care coopereaza cu autoritatea de concurenta. Descoperirea si sanctionarea cartelurilor prevaleaza asupra interesului de a aplica amenzi acelor agenti economici participanti la un cartel care, prin cooperarea lor cu Consiliul Concurentei, permit descoperirea si sanctionarea acestor practici anticoncurentiale.
    5. In opinia Consiliului Concurentei, colaborarea unui agent economic cu autoritatea de concurenta in descoperirea existentei unui cartel are o valoare intrinseca. O contributie decisiva la declansarea procedurii de investigatie privind un posibil cartel poate justifica acordarea imunitatii la amenda pentru agentii economici in cauza, sub rezerva indeplinirii anumitor conditii suplimentare.
    6. De asemenea, cooperarea unui agent economic cu Consiliul Concurentei poate justifica reducerea cuantumului unei amenzi. Orice reducere a cuantumului unei amenzi trebuie sa reflecte contributia efectiva a agentului economic, atat in ceea ce priveste calitatea acesteia, cat si momentul contributiei cooperarii. Aceste reduceri de amenzi sunt acordate numai acelor agenti economici care furnizeaza elemente probatorii (documente, declaratii etc.) ce reprezinta un aport suplimentar semnificativ in raport cu cele deja in posesia Consiliului Concurentei.

    CAP. 2
    IMUNITATEA LA AMENDA

    1. Imunitatea la amenda reprezinta exonerarea de la aplicarea amenzii a contraventiilor prevazute de art. 56 alin. (1) lit. a) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
    2. Consiliul Concurentei va acorda unui agent economic imunitate la amenda, daca:
    a) agentul economic este primul care furnizeaza elemente probatorii care, in opinia Consiliului Concurentei, permit declansarea procedurii de investigatie conform art. 40 din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
    sau
    b) agentul economic este primul care furnizeaza elemente probatorii care, in opinia Consiliului Concurentei, permit acestuia probarea unei incalcari a art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
    3. Imunitatea la amenda conform pct. 2 lit. a) va fi acordata numai daca, la data comunicarii elementelor probatorii de catre agentul economic, Consiliul Concurentei nu detinea elemente suficiente in legatura cu presupusul cartel, pentru declansarea procedurii de investigatie, in conformitate cu art. 40 din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
    4. Imunitatea la amenda conform pct. 2 lit. b) va fi acordata numai daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii:
    a) Consiliul Concurentei nu detinea, la data furnizarii elementelor probatorii de catre agentul economic, suficiente elemente pentru a stabili incalcarea art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare;
    si
    b) nici un agent economic nu obtinuse imunitatea conditionata conform pct. 2 lit. a), in legatura cu presupusul cartel.
    5. In intelesul prezentelor instructiuni imunitatea conditionata la amenda, prevazuta la pct. 4 lit. b), constituie recunoasterea, de catre Consiliul Concurentei, a eligibilitatii agentului economic pentru a beneficia de imunitate la amenda in conditiile prezentelor instructiuni.
    6. In afara de conditiile prevazute la pct. 2 lit. a) si pct. 3 sau la pct. 2 lit. b) si pct. 4, dupa caz, imunitatea la amenda poate fi acordata daca agentul economic indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
    a) coopereaza total, continuu si prompt cu Consiliul Concurentei, de-a lungul intregii proceduri si furnizeaza acestuia toate elementele probatorii de care dispune sau ar putea dispune referitor la cartelul suspectat. Agentul economic va ramane la dispozitia Consiliului Concurentei pentru a raspunde oricarei solicitari care ar putea contribui la stabilirea faptelor in cauza;
    b) inceteaza participarea la activitatea presupusa ilegala, cel mai tarziu la data la care furnizeaza elementele probatorii, conform punctelor 2 lit. a) sau 2 lit. b), dupa caz;
    c) nu a intreprins masuri pentru a constrange alti agenti economici sa participe la activitatea presupusa ilegala.

    CAP. 3
    PROCEDURA DE ACORDARE A IMUNITATII LA AMENDA

    7. Orice agent economic care doreste sa solicite imunitatea la amenda trebuie sa se adreseze Consiliului Concurentei. Daca se dovedeste ca nu sunt indeplinite conditiile stabilite la pct. 2 - 4, dupa caz, agentul economic va fi imediat informat ca nu poate beneficia de imunitate la amenda pentru potentiala incalcare a legii.
    8. In cazul in care acordarea imunitatii la amenda este posibila pentru o pretinsa incalcare a legii, pentru a se conforma conditiilor prevazute la pct. 2 lit. a) sau b), dupa caz, agentul economic poate:
    a) sa furnizeze, imediat, Consiliului Concurentei toate elementele probatorii de care dispune deja, in legatura cu incalcarea suspectata a legii;
    sau
    b) sa prezinte intr-o prima faza informatiile de care dispune, intr-o forma ipotetica. In acest caz, agentul economic trebuie sa prezinte o lista descriptiva a elementelor probatorii propuse a fi divulgate la o data ulterioara convenita. Aceasta lista trebuie sa reflecte cu exactitate natura si continutul elementelor probatorii pastrand, in acelasi timp, caracterul ipotetic al divulgarii. Copii ale documentelor, din care au fost eliminate pasaje sensibile, pot fi utilizate pentru a arata natura si continutul elementelor probatorii prezentate in lista descriptiva.
    9. Consiliul Concurentei va confirma, in scris, primirea cererii de imunitate la amenda, precum si data la care agentul economic a furnizat elementele probatorii mentionate la pct. 8 lit. a) sau lista descriptiva de la pct. 8 lit. b), dupa caz.
    10. Dupa ce a verificat daca elementele probatorii furnizate de agentul economic, conform pct. 8 lit. a), indeplinesc conditiile stipulate la pct. 2 lit. a) sau pct. 2 lit. b), dupa caz, Consiliul Concurentei ii va acorda, in scris, imunitatea conditionata la amenda.
    11. In situatia in care Consiliul Concurentei a primit elementele probatorii descrise in lista mentionata la pct. 8. lit. b), acesta verifica daca natura si continutul lor indeplinesc conditiile stabilite la pct. 2. lit. a) sau lit. b), dupa caz, si informeaza agentul economic. Dupa divulgarea elementelor probatorii, dar nu mai tarziu de data convenita, si dupa ce a verificat ca acestea corespund descrierii facute in lista, Consiliul Concurentei ii va acorda, in scris, agentului economic, imunitatea conditionata la amenda.
    12. Un agent economic care nu indeplineste conditiile stipulate la pct. 2 lit. a) sau pct. 2 lit. b), dupa caz, poate retrage elementele probatorii divulgate in sustinerea cererii sale de imunitate la amenda, ori poate solicita Consiliului Concurentei sa le examineze conform prevederilor din capitolul IV. Aceasta nu afecteaza dreptul Consiliului Concurentei de a-si utiliza puterile de investigare spre a obtine informatii in legatura cu presupusul cartel.
    13. Consiliul Concurentei nu va lua in considerare alte solicitari de acordare a imunitatii la amenda, inainte de a lua o hotarare asupra unei cereri existente, referitoare la aceeasi potentiala incalcare a legii.
    14. Daca, la sfarsitul procedurii de investigare, agentul economic indeplineste conditiile prevazute la pct. 6, Consiliul Concurentei ii acorda imunitatea la amenda, prin decizie.

    CAP. 4
    REDUCEREA CUANTUMULUI AMENZII

    15. Agentii economici care nu indeplinesc conditiile prevazute in capitolul III al prezentelor instructiuni pot beneficia, totusi, de o reducere a cuantumului amenzii, fata de nivelul care le-ar fi fost aplicat in mod normal. Pentru a putea beneficia de o asemenea reducere, un agent economic trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:
    a) sa furnizeze Consiliului Concurentei elemente probatorii referitoare la pretinsa incalcare a legii, care sa aduca o contributie suplimentara semnificativa in raport cu cele aflate, deja, in posesia acestuia
    si
    b) sa inceteze participarea la activitatea ilegala prezumata, cel mai tarziu la data la care prezinta Consiliului Concurentei elementele probatorii.
    16. Notiunea de "contributie suplimentara semnificativa" se refera la masura in care elementele probatorii (necunoscute pana la aceasta data), furnizate de un agent economic, consolideaza, prin insasi natura lor si/sau prin gradul lor de precizie, capacitatea Consiliului Concurentei de a stabili faptele in cauza. In aceasta evaluare, Consiliul Concurentei estimeaza ca, in general, elementele probatorii scrise provenind din perioada la care faptele se raporteaza au o contributie mai mare decat cele stabilite ulterior. In plus, elementele probatorii care au o legatura directa cu faptele in cauza vor fi considerate ca fiind mai importante decat acelea care nu au decat o legatura indirecta cu faptele respective.
    17. In toate deciziile emise la sfarsitul procedurii de investigare, Consiliul Concurentei va determina:
    a) daca elementele probatorii furnizate de un agent economic aduc o contributie suplimentara semnificativa fata de cele deja detinute de acesta;
    b) nivelul reducerii de care va beneficia agentul economic, raportat la amenda care i-ar fi fost aplicata in mod normal:
    - pentru primul agent economic care indeplineste conditiile de la pct. 15: o reducere cuprinsa intre 30% si 50%;
    - pentru al doilea agent economic care indeplineste conditiile de la pct. 15: o reducere cuprinsa intre 20% si 30%;
    - pentru ceilalti agenti economici care indeplinesc conditiile enuntate la pct. 15: o reducere de maximum 20% .
    18. Pentru a determina nivelul reducerii in interiorul fiecareia dintre aceste transe, Consiliul Concurentei va lua in considerare data la care i-au fost comunicate elementele probatorii ce indeplinesc conditiile stabilite la pct. 15, precum si valoarea contributiei suplimentare aduse de acestea. Consiliul Concurentei poate, de asemenea, sa ia in considerare durata si continuitatea cooperarii de care a dat dovada agentul economic, ulterior inaintarii solicitarii de reducere a cuantumului amenzii.
    19. In plus, daca agentul economic furnizeaza elemente probatorii referitoare la fapte anterior necunoscute de Consiliul Concurentei, care au o legatura directa cu gravitatea sau cu durata presupusului cartel, acesta nu le va lua in considerare la stabilirea cuantumului amenzii aplicate agentului economic care le-a furnizat.

    CAP. 5
    PROCEDURA DE REDUCERE A CUANTUMULUI UNEI AMENZI

    20. Un agent economic care doreste sa beneficieze de orice reducere a cuantumului amenzii trebuie sa furnizeze Consiliului Concurentei, direct sau prin reprezentant, elemente probatorii privind cartelul in cauza.
    21. Consiliul Concurentei va confirma in scris data la care elementele probatorii i-au fost inaintate. Consiliul Concurentei nu va lua in considerare elementele probatorii prezentate de catre un agent economic care solicita o reducere a cuantumului amenzii, inainte de a lua o decizie asupra unei cereri de imunitate conditionata la amenda deja prezentata si care se refera la aceeasi potentiala incalcare a legii.
    22. In cazul in care Consiliul Concurentei ajunge la concluzia preliminara ca elementele probatorii prezentate de agentul economic aduc o contributie suplimentara semnificativa, in sensul pct. 16, va informa, in scris, agentul economic cu privire la posibilitatea de a reduce cuantumul amenzii, in interiorul transelor mentionate la pct. 17 (b), dar nu mai tarziu de data la care raportul de investigare este transmis partilor implicate.
    23. In deciziile pe care le emite la incheierea procedurii de investigare, Consiliul Concurentei va preciza pentru fiecare agent economic in parte, nivelul reducerii cuantumului amenzii, conform pct. 17 (b).

    CAP. 6
    CONSIDERATII FINALE

    24. In cazul in care, pe parcursul procedurii de investigare, una dintre conditiile enumerate in capitolele II sau IV nu este indeplinita, agentul economic respectiv este susceptibil de a nu mai beneficia de tratament favorabil.
    25. Faptul ca un agent economic a cooperat cu Consiliul Concurentei pe parcursul procedurii de investigatie va fi mentionat in orice decizie cu scopul de a explica acordarea imunitatii la amenda sau reducerea cuantumului acesteia.
    26. Orice declaratie scrisa, inaintata de un agent economic Consiliului Concurentei, face parte integranta din dosarul cauzei. Aceasta nu poate fi divulgata sau utilizata in alte scopuri decat pentru aplicarea art. 5 alin. (1) din Legea concurentei nr. 21/1996, modificata si actualizata cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 121/2003.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 93/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 93 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu