Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 546 din  7 aprilie 2004

privind aprobarea Metodologiei pentru delimitarea domeniului public al statului in zona costiera

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 393 din  4 mai 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 9 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 202/2002 privind gospodarirea integrata a zonei costiere, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 280/2003,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Metodologia pentru delimitarea domeniului public al statului in zona costiera, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul mediului
                         si gospodaririi apelor,
                         Speranta Maria Ianculescu

                         p. Ministrul de stat,
                         ministrul administratiei si internelor,
                         Nicolae Berechet,
                         secretar de stat

                         Ministrul delegat
                         pentru administratia publica,
                         Gabriel Oprea

    ANEXA 1

                              METODOLOGIE
pentru delimitarea domeniului public al statului in zona costiera

    Art. 1
    Zona costiera se delimiteaza potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 202/2002 privind gospodarirea integrata a zonei costiere, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 280/2003, si in conformitate cu prezenta metodologie.
    Art. 2
    (1) Apartin domeniului public al statului din zona costiera urmatoarele:
    a) litoralul si aria maxima costiera ce includ: zona dintre limita minima si maxima de inaintare a valurilor, in cazul celor mai puternice furtuni inregistrate, cu toate portiunile de tarm inundate periodic prin actiunea valurilor, si zona de depozite neconsolidate, formate din nisip, pietris si roci, incluzand si dunele, indiferent daca sunt sau nu acoperite cu vegetatie, formate prin actiunea marii, vanturilor dinspre mare sau a altor cauze naturale sau artificiale;
    b) depozitele sedimentare la linia tarmului sau formate prin retragerea marii, indiferent de cauze;
    c) avansarea uscatului, cauzata direct sau indirect de orice fel de lucrare costiera;
    d) uscatul invadat de mare, din orice cauza, devenind o parte a fundului marii;
    e) falezele care sunt in contact cu marea sau cu proprietatea publica a statului, pana la 10 m in spatele crestei falezei;
    f) uscatul, delimitat la punctele anterioare, care, din orice cauza, a pierdut calitatea sa de plaja sau de faleza;
    g) insulele formate in marea interioara/teritoriala;
    h) lucrarile si instalatiile situate in zona costiera, inclusiv cele de semnalizare, ce constituie bunuri apartinand proprietatii publice a statului, precum si uscatul aferent functionarii acestora;
    i) incintele portuare si lucrarile de protectie a acestora;
    j) marea teritoriala, resursele naturale ale zonei economice exclusive si ale platoului continental.
    (2) Litoralul care se dezvolta in regim natural este constituit din sectoare de tarm neafectate de interventia directa a activitatii umane. Acesta se clasifica in litoral cu altitudine joasa - plajele si litoral cu altitudine relativ inalta - falezele.
    (3) Litoralul in regim construit se refera la lucrari, instalatii si structuri hidrotehnice costiere realizate sau care se vor realiza pentru activitati economice - porturi, structuri similare sau adiacente - si pentru amenajarea si protectia zonei costiere - diguri, consolidari.
    Art. 3
    Din punct de vedere geomorfologic zona costiera se imparte in doua sectoare:
    a) sectorul nordic, delimitat de Bratul Chilia si Capul Midia, care include Rezervatia Biosferei "Delta Dunarii";
    b) sectorul sudic, delimitat de Capul Midia si Vama Veche.
    Art. 4
    (1) Delimitarea zonei terestre de cea marina se realizeaza prin intermediul interfetei mare - uscat, linia tarmului, existenta la data sau in perioada masurarii si pe care Directia hidrografica maritima din cadrul Ministerului Apararii Nationale o utilizeaza la realizarea hartilor de navigatie.
    (2) Conform standardelor Organizatiei Hidrografice Internationale, masuratorile privind linia tarmului se actualizeaza intr-un interval de 3 - 5 ani, in functie de situatia concreta a zonei in cauza.
    (3) In cazul sectoarelor de tarm unde nu exista masuratori sau acestea sunt incomplete, delimitarea domeniului public al statului se face prin aplicarea procedurii de delimitare a sectoarelor invecinate sau zonelor similare apartinand zonei costiere.
    Art. 5
    In zonele cu plaje acoperite cu vegetatie naturala se considera limita de inaintare a valurilor de furtuna la contactul cel mai apropiat de interfata mare - uscat dintre plaja fara vegetatie si cea cu vegetatie frecventa.
    Art. 6
    Reprezentarea pe harti si planuri a zonei dintre limita minima si cea maxima de inaintare a valurilor se realizeaza prin raportare la linia medie a contactului mare - uscat.
    Art. 7
    Limita maxima terestra a domeniului public al statului in sectoarele prevazute la art. 3 se stabileste luandu-se in considerare delimitarea zonelor functionale, dar si componentele geomorfologice specifice, in conformitate cu prevederile legale.
    Art. 8
    (1) Plaja reprezinta un depozit sedimentar natural de protejare a tarmului impotriva actiunii distructive a marii.
    (2) Plaja emersa este o fasie neconsolidata de tarm, constituita din nisip/galeti/fragmente de roci, ce se extinde in mod natural de la linia apei pana la contactul cu vegetatia permanenta.
    (3) Delimitarea fizica a plajei se stabileste dupa identificarea componentelor geomorfologice specifice pentru plajele naturale - berme, dune - si geomorfologice combinate cu cele antropice pentru plajele in regim construit. Delimitarea fizica a plajei va fi precedata de efectuarea unor analize geomorfologice si ecologice pentru identificarea caracteristicilor functionale ale acesteia.
    Art. 9
    Din punct de vedere tehnic, delimitarea domeniului public al statului in zona costiera se realizeaza prin determinarea, pe baza de masuratori, a pozitiei, configuratiei si marimii suprafetelor, situate de o parte si de alta a liniei tarmului.
    Art. 10
    Pe baza criteriilor de utilizare si gestionare, zona costiera se clasifica in urmatoarele zone functionale:
    a) in sectorul nordic - zona terestra:
    a.1. zone strict protejate;
    a.2. zone tampon;
    a.3. zone economice;
    b) in sectorul sudic - zona terestra:
    b.1. zone cu plaje turistice;
    b.2. zone cu plaje neamenajate, care includ dune si vegetatie de nisip;
    b.3. zone cu faleze;
    b.4. rezervatii naturale;
    c) in sectorul sudic - zona de la interfata mare - uscat:
    c.1. porturi si constructii hidrotehnice aferente;
    c.2. constructii hidrotehnice - emerse si submerse - de protectie litorala;
    c.3. lucrari de consolidare a falezelor;
    d) in sectorul nordic si sudic - zona marina:
    d.1. zone de cai navigabile si rade portuare;
    d.2. raioane de pregatire si executie a misiunilor specifice de catre navele militare;
    d.3. zone de crestere a molustelor;
    d.4. zone de pescuit;
    d.5. zone de agrement nautic;
    d.6. zone de imbaiere.
    Art. 11
    (1) Delimitarea si marcarea limitei administrative a domeniului public al statului in zona costiera se realizeaza in conditiile legii, cu avizul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Ministerului Administratiei si Internelor si Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor, de catre institutii de specialitate autorizate de Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cartografie si, dupa caz, de Directia topografica militara, Directia hidrografica maritima din cadrul Ministerului Apararii Nationale si Administratia Nationala "Apele Romane".
    (2) In sensul prezentei hotarari, prin limita administrativa a domeniului public al statului se intelege zona costiera administrata de catre autoritatile publice centrale competente potrivit legii si delimitata potrivit prezentei metodologii.
    Art. 12
    Unitatile administrativ-teritoriale au obligatia sa actualizeze o data la 5 ani, folosind metode fotogrammetrice, planurile urbanistice generale prin introducerea zonelor costiere si de litoral apartinand statului, dupa finalizarea lucrarilor tehnice de delimitare a acestora.
    Art. 13
    In delimitarea domeniului public si a zonelor functionale din zona costiera se va lua in considerare necesitatea asigurarii accesului liber al publicului la linia tarmului, in conditiile legii.
    Art. 14
    Principalele documente tehnice necesare delimitarii domeniului public al statului, corespunzator zonei costiere, sunt:
    a) registrul cadastral al proprietarilor;
    b) planuri si harti topografice la scari convenabile;
    c) planuri cadastrale la diferite scari;
    d) planuri de amenajare a teritoriului si de urbanism;
    e) imagini aeriene - analogice sau digitale;
    f) imagini satelitare - analogice sau digitale.
    Art. 15
    La nivelul unitatilor administrativ-teritoriale, lucrarile tehnice pentru delimitarea domeniului public al statului in zona costiera in cadrul studiului cadastral constau in:
    a) recunoasterea terenului;
    b) stabilirea metodelor adecvate de ridicare topografica;
    c) delimitarea pe toata lungimea litoralului a unei fasii de teren late de 50 - 150 m, masurata de la linia cea mai inaintata a marii, in functie de latimea zonei costiere, in care sunt interzise orice fel de constructii definitive;
    d) identificarea categoriilor de folosinta, a destinatiei terenurilor si a proprietarilor de terenuri din cadrul zonei costiere;
    e) masuratori topografice cu aparate de mare precizie pentru marcarea pe teren a limitei zonei costiere si actualizarea planurilor cadastrale existente in zona. Masuratorile din teren se fac plecandu-se de la reteaua geodezica de stat si axul cadastral de referinta al zonei costiere. In functie de necesitati, se va proceda la o indesire a masuratorilor;
    f) intocmirea, conform Normelor tehnice de introducere a cadastrului general, aprobate in conditiile legii, a planurilor cadastrale cuprinzand zona costiera;
    g) intocmirea schitelor de reperaj si a descrierilor topografice pentru punctele bornate pe limita zonei costiere si a punctelor bornate din reteaua de indesire si de ridicare;
    h) marcarea in teren, prin borne, a portiunii din zona costiera care constituie domeniul public;
    i) inventarierea coordonatelor, in sistemul national de referinta Stereografic 1970, pentru toate punctele materializate, pe suport analogic si digital (fisier ASCII);
    j) intocmirea planurilor cadastrale digitale si a bazelor de date aferente, conform Normelor tehnice elaborate in conditiile legii de Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cartografie.
    Art. 16
    Documentatia cadastrala pentru delimitarea zonei costiere se va intocmi de catre persoane fizice sau juridice autorizate sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in domeniul cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei, in conditiile legii.
    Art. 17
    (1) Pentru delimitarile topometrice in teren se vor utiliza reteaua geodezica de stat, precum si reteaua bazei bornate litorale.
    (2) Pentru supravegherea elementelor constituente ale zonei costiere, reteaua bazei bornate determinata in sistemul de referinta national va fi reactualizata periodic de catre institutiile abilitate conform prevederilor legale.
    (3) Reteaua geodezica de stat va fi inventariata permanent de catre oficiile judetene de cadastru, geodezie si cartografie, in conditiile legii.
    Art. 18
    (1) Gestionarea informatiei si a bazei de date integrate referitoare la zona costiera se realizeaza in permanenta de catre autoritatea publica centrala pentru protectia mediului si gospodaririi apelor, sub coordonarea Comitetului national al zonei costiere.
    (2) In cazul unor evenimente de mediu deosebite, cu efecte distructive majore asupra litoralului, Comitetul national al zonei costiere se intruneste de urgenta pentru analizarea situatiei create, in vederea actualizarii delimitarii domeniului public al statului.
    Art. 19
    Toate activitatile, informatiile, documentatiile cu privire la delimitarea domeniului public al statului in zona costiera se vor constitui in elemente de inventar la nivel national, ca informatii asupra zonei costiere si de mediu.
    Art. 20
    Persoanele fizice si juridice, autoritatile administratiei publice centrale si locale, detinatorii de date si informatii legate de procesul de delimitare a zonei costiere si de stabilire a proprietatii au obligatia sa furnizeze executantului lucrarii toate informatiile solicitate, in conditiile legii.
    Art. 21
    Guvernul este imputernicit sa verifice, prin autoritatea publica centrala pentru protectia mediului si gospodarirea apelor, statutul legal al proprietatii in zona costiera si sa actioneze in consecinta pentru respectarea dreptului proprietatii publice.
    Art. 22
    (1) Comitetul national al zonei costiere va semna cu fiecare vecin, proprietar sau administrator al zonei costiere, un proces verbal de situatie.
    (2) Documentatia finala a delimitarii domeniului public in zona costiera va fi transmisa la oficiul judetean de cadastru, geodezie si cartografie spre a fi receptionata din punct de vedere topografic, apoi la biroul de carte funciara pentru publicitatea imobiliara, in conditiile legii.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 546/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 546 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 546/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu