Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 518 din 27 septembrie 1993

pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Corpului gardienilor publici

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 245 din 14 octombrie 1993


SmartCity3


    In temeiul Legii nr. 26/1993 privind infiintarea, organizarea si functionarea Corpului gardienilor publici,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Corpului gardienilor publici, care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Fondurile financiare necesare functionarii Corpului gardienilor publici se asigura potrivit legii.

                       PRIM-MINISTRU
                     NICOLAE VACAROIU

                            Contrasemneaza:
                            Secretar de stat,
                            seful Departamentului pentru
                            Administratie Publica Locala,
                            Octav Cozmanca

                            Ministru de interne,
                            George Ioan Danescu

                            p. Ministru de stat,
                            ministrul finantelor,
                            Nicusor Constantinescu,
                            secretar de stat

                REGULAMENTUL
de organizare si functionare a Corpului gardienilor publici

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    Corpurile gardienilor publici functioneaza ca institutii publice cu personalitate juridica, de interes judetean si al municipiului Bucuresti, care presteaza servicii de paza a bunurilor, participa la apararea ordinii si linistii publice si actioneaza pentru prevenirea si combaterea infractiunilor si a altor fapte ilicite, in conditiile legii. Cheltuielile de functionare si de investitii ale acestor institutii se asigura integral din veniturile realizate din prestarea serviciilor.
    Art. 2
    In fiecare judet si in municipiul Bucuresti se organizeaza si functioneaza numai un corp al gardienilor publici.
    Art. 3
    Consiliile judetene si Consiliul Local al Municipiului Bucuresti, cu consultarea organelor de politie, urmeaza sa stabileasca, in conditiile legii, prin hotarare, obiectivele de interes public la care se impune organizarea pazei cu gardieni publici, precum si conditiile si mijloacele necesare functionarii acestor institutii publice.

    CAP. 2
    Organizarea Corpului gardienilor publici

    Art. 4
    Numarul minim al unui corp al gardienilor publici este de 251. Acest efectiv se imparte in detasamente. La judetele unde nu se intruneste acest numar de persoane se pot infiinta detasamente independente.
    Corpul gardienilor publici are in componenta cel putin trei detasamente, iar fiecare detasament are in componenta cel putin trei grupe.
    Art. 5
    Corpurile gardienilor publici, in raport cu numarul gardienilor, se clasifica in urmatoarele categorii:
    - categoria I, cu peste 901 numar de personal;
    - categoria a II-a, intre 701 - 900 numar de personal;
    - categoria a III-a, intre 501 - 700 numar de personal;
    - categoria a IV-a, intre 251 - 500 numar de personal.
    Detasamentele gardienilor publici se clasifica in urmatoarele categorii:
    - categoria I, intre 181 - 250 numar de personal;
    - categoria a II-a, intre 131 - 180 numar de personal;
    - categoria a III-a, intre 85 - 130 numar de personal.
    Grupa gardienilor publici poate avea un efectiv intre 11 - 40 gardieni.
    Art. 6
    Trecerea unui corp al gardienilor publici la o categorie superioara si a unui detasament independent la rangul de corp se face la propunerea prealabila a sefilor acestora, cu avizul presedintelui consiliului judetean sau al Consiliului Local al Municipiului Bucuresti, daca numarul gardienilor depaseste cu 10% efectivul incadrat la categoria inferioara.
    Art. 7
    Corpul gardienilor publici se incadreaza cu personal de conducere, personal de instruire, personal de paza si personal pe functii economice si de alte specialitati administrative.
    Personalul de conducere se compune din seful corpului, adjunctul (adjunctii) acestuia, seful compartimentului instruire si sefii de detasamente.
    Personalul de instruire se compune din instructori principali si instructori.
    Personalul de paza se compune din sefi de grupe, gardieni publici principali si gardieni publici.
    Personalul cu functii economice si de alte specialitati administrative se incadreaza in compartimentele financiar, contabilitate-salarizare, personal, juridic, aprovizionare si administrativ-secretariat.
    Numarul de personal si ierarhia functiilor acestuia, prevazute pentru unitatile si subunitatile de gardieni publici, sunt stabilite in anexa nr. 1.
    La detasamentele independente, consiliile judetene si Consiliul Local al Municipiului Bucuresti sunt in drept sa stabileasca daca atributiile compartimentelor economice si de alta specialitate se realizeaza de catre serviciile de profil ale acestora ori cu personal propriu al detasamentelor.
    Art. 8
    Seful Corpului gardienilor publici, numit potrivit prevederilor art. 5 din Legea nr. 26/1993, este sprijinit in activitate de un consiliu consultativ, din care fac parte: adjunctul (adjunctii) sefului corpului, contabilul sef, consilierul juridic, seful compartimentului instruire si sefii de detasamente.
    Art. 9
    Corpurile si detasamentele independente de gardieni publici sunt considerate unitati, iar detasamentele si grupele, subunitati.

    CAP. 3
    Incadrarea personalului

    Art. 10
    Seful corpului, adjunctii acestuia si seful compartimentului instruire vor fi selectionati, de regula, din randul ofiterilor in rezerva ori al absolventilor institutiilor de invatamant superior, de preferinta din profilul juridic sau economic.
    Art. 11
    Sefii de detasamente si instructorii ce urmeaza a fi incadrati trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute de lege pentru gardienii publici, cu exceptia celei referitoare la varsta, iar ca studii trebuie sa aiba cel putin liceul.
    Art. 12
    Persoana care urmeaza sa fie incadrata gardian public trebuie sa indeplineasca conditiile prevazute de lege.
    Personalul din paza proprie a obiectivelor de interes public la care se organizeaza paza cu gardieni publici, potrivit art. 13 lit. b) din Legea nr. 26/1993, poate fi transferat, in urma unei selectii, in Corpul gardienilor publici, daca indeplineste celelalte conditii prevazute de lege, mai putin aceea referitoare la varsta.
    Art. 13
    Pentru incadrare sunt necesare urmatoarele documente:
    a) cerere de angajare;
    b) fisa medicala din care sa rezulte ca este apt fizic si psihic sa poarte armament;
    c) buletin de identitate;
    d) livretul militar (pentru barbati);
    e) curriculum vitae;
    f) certificat de cazier judiciar;
    g) carte de munca;
    h) apreciere de la ultimul loc de munca;
    i) copie de pe actul de studii.
    Art. 14
    Personalul Corpului gardienilor publici care urmeaza a fi dotat cu armament trebuie sa fie avizat de inspectoratul de politie judetean sau al municipiului Bucuresti, aviz care da dreptul si la portul acestuia.
    Art. 15
    Angajarea personalului pe functii economice si de alte specialitati administrative se face potrivit reglementarilor legale in vigoare.
    Art. 16
    Cursul de specializare, care se organizeaza potrivit art. 17 din Legea nr. 26/1993, va avea o durata minima de 30 de zile.
    Pregatirea personalului de paza se va asigura lunar, pe baza unei tematici specifice aprobate de seful Corpului gardienilor publici, in scopul mentinerii capacitatii de interventie si cresterii eficientei activitatii de paza.
    Sedintele de tragere pentru personalul dotat cu armament se organizeaza si se executa trimestrial.
    Art. 17
    Personalul de conducere, de instruire si de paza va semna, la incadrare, un angajament de serviciu pentru o perioada de cel putin 3 ani si va depune urmatorul juramant: "Jur sa respect Constitutia si legile tarii si sa indeplinesc in bune conditii atributiile de serviciu".
    Despagubirile datorate de catre personalul aflat in una din situatiile prevazute de art. 18 alin. 2 din Legea nr. 26/1993 se stabilesc in raport cu perioada incadrarii in functie. In astfel de cazuri, pe langa despagubirile stabilite, personalul respectiv va fi obligat sa predea si insemnele distinctive de ierarhizare.
    Art. 18
    Salarizarea personalului corpurilor gardienilor publici se face potrivit dispozitiilor art. 29 si anexei nr. 11 din Hotararea Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea personalului din unitatile bugetare.

    CAP. 4
    Atributii

    Art. 19
    In vederea realizarii in mod corespunzator a atributiilor stabilite in Legea privind infiintarea, organizarea si functionarea Corpului gardienilor publici, personalul de conducere, de instruire si de paza raspunde de organizarea si functionarea pazei unitatilor prevazute in contractele incheiate, participa efectiv la asigurarea climatului de ordine si liniste publica, a sigurantei persoanelor, integritatii corporale, vietii sau bunurilor acestora ori ale domeniului public si la respectarea regulilor de comert stradal si curatenia localitatilor.
    Art. 20
    Seful Corpului gardienilor publici este sef al intregului personal din subordine si are urmatoarele atributii:
    a) organizeaza, planifica si conduce intreaga activitate a corpului;
    b) intreprinde masurile necesare pentru incadrarea corpului cu personal corespunzator;
    c) asigura cunoasterea si aplicarea intocmai de catre intregul personal a prevederilor legale;
    d) raspunde de pregatirea profesionala si de specialitate a personalului din subordine;
    e) coordoneaza activitatea de preluare a obiectivelor in paza, incheie contracte de prestatii servicii cu beneficiarii si urmareste indeplinirea intocmai a clauzelor acestora;
    f) aproba planurile de paza intocmite de seful de detasament si de beneficiar;
    g) studiaza si propune unitatilor beneficiare de paza introducerea amenajarilor tehnice si a sistemelor de alarmare impotriva efractiei;
    h) analizeaza trimestrial activitatea detasamentelor si indicatorii economici ai acestora;
    i) efectueaza anual controlul de fond al activitatii detasamentelor din subordine si analizeaza activitatea intregului corp;
    j) aplica amenda legala pentru contraventiile constatate de personalul din subordine;
    k) asigura informarea operativa a consiliului judetean si a Consiliului Local al Municipiului Bucuresti, precum si a inspectoratului de politie judetean si al municipiului Bucuresti despre evenimentele deosebite ce au avut loc in cadrul activitatii corpului;
    l) colaboreaza cu primarii localitatilor si alte organe ale statului cu atributii privind asigurarea climatului de ordine si liniste publica, siguranta persoanelor, integritatea corporala, viata, bunurile acestora ori ale domeniului public, curatenia si combaterea comertului stradal neautorizat;
    m) asigura ordinea interioara si disciplina in randul efectivelor corpului si ale subunitatilor, avand dreptul sa acorde recompense si sa aplice sanctiuni;
    n) studiaza si propune consiliului judetean sau Consiliului Local al Municipiului Bucuresti adoptarea de masuri, in cadrul obiectului de activitate, menite sa asigure realizarea de beneficii suplimentare pentru Corpul gardienilor publici, cum ar fi: intretinerea si repararea mijloacelor tehnice de paza si a sistemelor de alarmare impotriva efractiei, asigurarea pazei transporturilor de valori importante, infiintarea si deservirea dispeceratelor de zona pentru semnalizarea patrunderilor prin efractie si altele asemenea.
    Art. 21
    Adjunctul (adjunctii) sefului Corpului gardienilor publici este subordonat sefului corpului si este inlocuitorul acestuia la conducerea unitatii. El are urmatoarele atributii principale:
    a) coordoneaza activitatea de aprovizionare, repartizare, intretinere si pastrare in conditii de siguranta deplina a armamentului si munitiei din dotare;
    b) asigura echiparea personalului cu uniforme si insemnele distinctive de ierarhizare, repartizarea si utilizarea corespunzatoare a acestora;
    c) intreprinde masuri de aprovizionare, instalare si mentinere in stare de functionare a aparaturii de paza si alarmare si a celorlalte amenajari destinate serviciului de paza, stabilite in sarcina corpului prin contractele cu beneficiarii;
    d) mentine legatura permanenta cu beneficiarii privind modul in care se desfasoara activitatea de paza, neregulile referitoare la indeplinirea obligatiilor contractuale si propune masurile necesare pentru cresterea eficientei pazei;
    e) urmareste aportul gardienilor publici la apararea ordinii si linistii publice, la constatarea contraventiilor in domeniile prevazute de lege si ia masuri de imbunatatire a acestei activitati;
    f) organizeaza si executa controale tematice si inopinate asupra modului cum sunt indeplinite atributiile de serviciu de catre sefii de detasamente, de grupe si de gardienii publici.
    Art. 22
    Seful compartimentului instruire (instructor sef) este subordonat sefului corpului si adjunctului (adjunctilor) acestuia si are urmatoarele atributii:
    a) intocmeste planul de pregatire profesionala si de specialitate a personalului si organizeaza intocmirea principalelor teme;
    b) trimite sefilor de detasamente si grupe documentele de pregatire profesionala si de specialitate, aprobate de seful corpului, urmareste modul de desfasurare a acestei activitati si tine evidenta rezultatelor obtinute;
    c) verifica anual stadiul pregatirii profesionale si de specialitate a personalului, analizeaza rezultatele obtinute si intreprinde masuri pentru imbunatatirea procesului de instruire;
    d) asigura elaborarea documentatiei necesare, inarmarea personalului cu drept de portarma si prezinta ordinele de serviciu, intocmite potrivit legii, la inspectoratul de politie judetean sau al municipiului Bucuresti, pentru avizare;
    e) sesizeaza, de indata, sefii ierarhici si organele de politie despre cazurile de pierdere, deteriorare, distrugere sau folosire a armamentului din dotare;
    f) intocmeste zilnic nota cu principalele evenimente si o prezinta sefului corpului ori adjunctului sau.
    In cazurile cand in statul de functii al corpului (detasamentului independent) nu este prevazuta functia de sef compartiment instruire (instructor sef), seful corpului (detasamentului independent) va numi un instructor pentru a indeplini atributiile acestuia.
    Art. 23
    Seful de detasament se subordoneaza sefului corpului si adjunctului (adjunctilor) acestuia, are in subordine instructorul detasamentului, comandantii de grupa si gardienii publici. El are urmatoarele atributii:
    a) organizeaza, planifica, conduce si controleaza activitatea personalului detasamentului privind asigurarea pazei bunurilor, participarea la apararea ordinii si linistii publice, a vietii si integritatii persoanelor si alte fapte ilicite;
    b) participa la intocmirea planurilor de paza, asigura insusirea prevederilor acestora de catre gardienii publici si aplicarea lor in practica;
    c) urmareste ca in planurile de paza sa se prevada toate punctele vulnerabile patrunderii in obiectiv, amenajarile tehnice necesare, sistemele de alarmare impotriva efractiei, obligativitatea cu privire la mentinerea lor in stare de functionare si raspunderea concreta in cazul nerealizarii lor;
    d) asigura cunoasterea si aplicarea intocmai de catre personalul din subordine a prevederilor legale ce reglementeaza activitatea de paza, asigurarea ordinii si linistii publice, regulile de convietuire sociala, integritatea corporala a persoanelor, curatenia si comertul stradal, domenii in care este imputernicit sa constate contraventii, a normelor de protectie a muncii etc.;
    e) aplica amenda legala pentru contraventiile constatate de catre personalul din subordine;
    f) conduce nemijlocit pregatirea de specialitate cu intregul personal al detasamentului, respectand tematica intocmita de conducerea Corpului gardienilor publici;
    g) stabileste reguli precise cu privire la predarea-primirea armamentului si munitiei, portul si folosirea acestora in timpul serviciului, precum si intretinerea si asigurarea deplinei lor securitati cand nu se afla asupra gardienilor publici;
    h) raporteaza, de indata, conducerii Corpului gardienilor publici toate evenimentele deosebite inregistrate in activitatea de paza si aparare a ordinii publice si tine evidenta acestora;
    i) analizeaza lunar activitatea detasamentului;
    j) intreprinde masuri eficiente ca intregul personal sa execute corespunzator sarcinile ce-i revin, sa aiba o comportare civilizata, sa respecte regulile disciplinare stabilite, propunand recompense si sanctiuni corespunzatoare;
    k) stabileste atributiile ce revin personalului de instruire din subordine. Atributiile sefului Corpului gardienilor publici, adjunctului (adjunctilor) acestuia, completate cu cele ale sefului de detasament, revin in mod corespunzator si sefului detasamentului independent.
    Art. 24
    Comandantul de grupa este sef nemijlocit al personalului grupei, se subordoneaza sefului de detasament si are urmatoarele atributii:
    a) asigura cunoasterea si indeplinirea intocmai de catre personalul din subordine a atributiilor ce ii revin referitor la paza bunurilor, participarea la apararea ordinii publice, vietii si integritatii persoanelor si alte fapte ilicite;
    b) urmareste respectarea prevederilor planurilor de paza ale agentilor economici;
    c) controleaza prezenta si tinuta gardienilor publici inainte de intrare si in timpul executarii serviciului;
    d) repartizeaza gardienii publici pe posturi si ii informeaza asupra situatiei operative inainte de intrarea in serviciu;
    e) introduce in post gardienii publici care efectueaza pentru prima oara paza in acel post si asista, atunci cand este necesar, la primirea si predarea posturilor de paza;
    f) controleaza executarea serviciului de catre gardienii publici, acordindu- le sprijin in rezolvarea unor situatii care se ivesc in activitatea acestora si raporteaza ierarhic toate evenimentele si neregulile constatate;
    g) preda si primeste armamentul si munitia din dotarea gardienilor publici, la intrarea si iesirea din post, verifica starea lor tehnica si raspunde de securitatea acestora pe timpul depozitarii;
    h) verifica, in timpul executarii serviciului, starea tehnica si functionarea mijloacelor tehnice de paza, a sistemelor de alarmare impotriva efractiei, iar atunci cand constata nereguli, impreuna cu factorii competenti ai obiectivelor pazite, ia masuri de inlaturare a lor;
    i) repartizeaza gardienilor publici echipamentul de protectie si celelalte materiale, precum si documentele necesare executarii serviciului de paza si urmareste ca uniforma sa fie folosita numai in timpul efectuarii serviciului;
    j) constata contraventiile date in competenta, potrivit legii, si intocmeste procesul-verbal de constatare pe care il prezinta sefului ierarhic, in vederea aplicarii amenzii legale;
    k) propune recompensarea si sanctionarea gardienilor publici din subordine;
    l) coopereaza cu cadrele de politie si acorda sprijin in executarea atributiilor de serviciu;
    m) raporteaza ierarhic constatarile facute si evenimentele privind executarea activitatilor care au avut loc in perimetrul sau zona incredintata.
    Art. 25
    Gardianul public se subordoneaza nemijlocit comandantului de grupa si, potrivit obligatiilor prevazute de lege, ii revin urmatoarele atributii:
    a) sa se prezinte la serviciu in conditii corespunzatoare pentru indeplinirea indatoririlor ce ii revin, sa nu introduca si sa nu consume bauturi alcoolice in obiectivele incredintate, in timpul serviciului;
    b) la intrarea in post sa verifice locurile si punctele vulnerabile cu privire la existenta si starea incuietorilor, a amenajarilor tehnice si a sistemelor de paza si alarmare si sa ia, in caz de nevoie, masurile care se impun;
    c) sa cunoasca prevederile legale privind accesul in obiective si regulile stabilite in planurile de paza;
    d) sa urmareasca ca persoanele carora li s-a permis accesul in incinta, pe baza documentelor stabilite, sa se deplaseze numai in locurile pentru care au primit permisiunea de acces;
    e) sa nu paraseasca postul incredintat decat in situatia cand sprijina gardienii publici din posturile invecinate ori organele de politie in rezolvarea unor evenimente produse pe raza postului incredintat. In asemenea cazuri, va continua sa supravegheze si perimetrul postului sau;
    f) sa verifice obiectivul incredintat spre paza, cu privire la existenta unor surse care ar putea produce incendii, explozii sau alte evenimente grave. In cazul cand acestea s-au produs, sa ia primele masuri de salvare a persoanelor sau bunurilor si pentru limitarea consecintelor acestor evenimente si sa sesizeze organele competente;
    g) in cazul constatarii unei infractiuni flagrante, sa ia masuri de retinere a faptuitorului, de predare a acestuia organelor de politie, iar daca acesta a disparut, sa asigure paza bunurilor, sa nu permita patrunderea in campul infractiunii si sa anunte politia locala, intocmind, totodata, proces-verbal cu cele constatate;
    h) sa constate contraventiile date in competenta, potrivit legii, iar procesele-verbale intocmite sa le prezinte sefului ierarhic, care va aplica amenda legala;
    i) sa faca uz de armamentul din dotare numai cu respectarea stricta a prevederilor legale.
    Art. 26
    Pe timpul executarii serviciului, gardianului public ii este interzis:
    - sa incredinteze arma altei persoane;
    - sa intreprinda actiuni care nu au legatura cu indeplinirea indatoririlor de serviciu;
    - sa poarte discutii cu cetatenii in afara de cele impuse de natura serviciului;
    - sa doarma sau sa incredinteze paza postului unei alte persoane;
    - sa paraseasca postul inainte de ora stabilita prin consemn sau inainte de a fi schimbat, atunci cand serviciul de paza se executa pe mai multe schimburi.
    Art. 27
    Atributiile personalului incadrat pe functii economice si in alte specialitati administrative, din cadrul Corpului gardienilor publici, sunt cele specifice, prevazute de dispozitiile legale in vigoare.

    CAP. 5
    Organizarea si executarea serviciului gardienilor publici si continutul contractului de paza

    SECTIUNEA I
    Organizarea serviciului de paza
    Art. 28
    Organizarea pazei bunurilor de catre corpurile gardienilor publici se realizeaza in baza contractelor incheiate intre acestea si primari, institutiile, agentii economici, alte persoane juridice sau fizice, dupa caz, care solicita astfel de prestari.
    Art. 29
    In vederea organizarii pazei cu gardieni publici la unitati, zone si itinerarii de patrulare, se executa recunoasterea acestora de catre un delegat al Corpului gardienilor publici, seful de detasament ce urmeaza sa asigure paza si reprezentantii institutiilor, agentilor economici, altor persoane juridice sau fizice care urmeaza sa beneficieze de prestatiile de paza.
    La recunoasterea obiectivelor care au paza asigurata prin mai multe posturi se stabilesc: intinderea acestora, imprejmuirea existenta, necesarul de amenajari, punctele vulnerabile sustragerilor, incendiilor si exploziilor, caile de acces, numarul si dispunerea posturilor, mijloacele tehnice de paza si alarmare existente sau cele propuse a fi instalate.
    La obiectivele care au paza asigurata prin posturi mobile sau itinerarii de patrulare se stabilesc: perimetrul postului, itinerariul de patrulare, obiectivele care urmeaza a fi cuprinse in fiecare post sau itinerariu, amenajarile necesare fiecarui obiectiv, punctele vulnerabile de patrundere in interior.
    Art. 30
    Pe baza datelor rezultate la recunoastere, reprezentantul corpului impreuna cu delegatii beneficiarilor, cu sprijinul de specialitate al organelor locale de politie, vor intocmi planul de paza, care se aproba de seful Corpului gardienilor publici si se avizeaza de comandantul organului local de politie.
    Planul de paza cuprinde: numarul de posturi, zona sau itinerariile de patrulare, amplasarea acestora, efectivul gardienilor publici care asigura paza si participa la apararea ordinii publice, amenajarile, mijloacele tehnice de paza si alarmare, masurile necesare pentru asigurarea transportului valorilor importante, consemnul posturilor si al patrulelor, modul cum se realizeaza accesul in obiective, legatura intre gardienii publici, modul de actiune si cooperare a acestora cu alte forte in diferite situatii si schita obiectivelor si a itinerariilor de patrulare.
    SECTIUNEA a II-a
    Continutul contractului de paza
    Art. 31
    Contractul de executare a serviciului de paza se incheie intre unitatea de gardieni publici si beneficiar.
    In contract vor fi prevazute obiectivele care trebuie asigurate cu paza, efectivele de gardieni publici ce urmeaza a executa misiuni de paza, numarul posturilor si al gardienilor publici, amenajarile si mijloacele tehnice de paza si sistemele de alarmare impotriva efractiei a caror construire si instalare intra in sarcina beneficiarului, cazurile in care Corpul gardienilor publici raspunde pentru pagubele produse ca urmare a neindeplinirii atributiilor de serviciu si a altor obligatii ce revin partilor contractante.
    De asemenea, trebuie sa fie prevazute clauze referitoare la mentinerea in stare de functionare a mijloacelor tehnice de paza si a sistemelor de alarmare impotriva efractiei, repararea imprejmuirilor, alte obligatii ce revin partilor, cheltuielile datorate pentru asigurarea serviciului de paza, modul si criteriile de indexare, contul beneficiarului si banca la care este deschis, cu mentiunea ca banca sa faca operatiunea de plata la data stabilita in contract.
    Art. 32
    Despagubirile pentru pagubele produse ca urmare a neexecutarii obligatiilor contractuale de catre Corpul gardienilor publici se stabilesc de catre partile contractante, in raport cu valoarea cu care sunt inregistrate bunurile pazite. Litigiile se solutioneaza de instanta de judecata.
    SECTIUNEA a III-a
    Executarea serviciului de paza
    Art. 33
    Paza cu gardieni publici se executa in perimetrul obiectivului, la punctele de acces, in locuri vulnerabile din interior, prin posturi fixe sau mobile, care functioneaza pe unu sau mai multe schimburi, precum si la mai multe obiective situate pe un teritoriu restrans in sistem rond sau itinerariu de patrulare.
    Art. 34
    Postul de paza, zona sau itinerariul de patrulare reprezinta ceea ce i se incredinteaza unui gardian public pentru paza, in care acesta isi indeplineste obligatiile ce decurg din consemn.
    Postul fix reprezinta ceea ce i se incredinteaza gardianului public pentru paza in portiunea de teren pe care este situat unu sau mai multe obiective, care pot fi supravegheate dintr-un anumit loc stabilit prin consemn.
    Postul mobil reprezinta ceea ce i se repartizeaza unui gardian public pentru paza intr-o zona ce trebuie pazita prin deplasarea acestuia de la un loc la altul.
    Itinerariul de patrulare reprezinta traseul pe care se deplaseaza gardianul public pentru indeplinirea serviciului de paza stabilit prin consemn.
    Art. 35
    Serviciul de paza si patrulare se organizeaza zilnic, pe baza buletinului posturilor si patrulelor, de catre seful de detasament, seful de grupa sau de catre instructor, pe schimburi, in raport cu prevederile planului de paza.
    Inainte de intrarea in serviciul de paza sau patrulare, seful de detasament, comandantul de grupa sau instructorul instruieste gardienii publici cu privire la atributiile ce le revin si la situatia operativa din obiectivele pazite sau din zona de responsabilitate.
    Art. 36
    Dupa efectuarea instructajului, comandantul de grupa distribuie gardianului public, sub semnatura, armamentul, munitia, celelalte mijloace din dotare, precum si documentele postului, dupa care verifica tinuta si starea sanatatii si permite intrarea in serviciu numai a celor care sunt apti pentru executarea acestuia si nu se gasesc sub influenta bauturilor alcoolice.
    Incarcarea si descarcarea armamentului, la intrarea si la iesirea din serviciu, se executa in locuri anume stabilite, sub supravegherea comandantului de grupa.
    Art. 37
    La intrarea in post, gardianul public controleaza starea mijloacelor tehnice si a amenajarilor de asigurare a obiectivului, iar constatarile le consemneaza in procesul-verbal de predare-primire a serviciului. Neregulile constatate sunt raportate, de indata, comandantului de grupa sau sefului de detasament.
    Art. 38
    In timpul executarii serviciului, gardianul public acorda sau solicita ajutorul necesar, in caz de nevoie, gardienilor publici din posturile invecinate ori cadrelor de politie prin statia de radio emisie-receptie, telefon, fluier sau alt mijloc.
    Semnalele folosite cu fluierul se stabilesc in consemnul general al posturilor.
    Art. 39
    La iesirea  din post, gardianul public comunica, dupa caz, celui care ia in primire postul sau reprezentantului unitatii evenimentele ce au avut loc, facand mentiuni despre acestea in procesul-verbal de predare-primire a serviciului.
    Art. 40
    La iesirea din post, gardianul public preda armamentul, munitia, documentele si materialele aflate asupra sa.
    Predarea armamentului se face in locul sau in camera special amenajata pentru aceasta.

    CAP. 6
    Controlul si indrumarea unitatilor de gardieni publici

    Art. 41
    Controlul, indrumarea, sprijinul si acordarea asistentei de specialitate privind activitatile corpurilor gardienilor publici, desfasurate de catre organele prevazute la art. 25 din Legea nr. 26/1993, trebuie sa asigure cresterea eficientei pazei bunurilor si a valorilor, intarirea raspunderii personalului, precum si prevenirea evenimentelor negative.
    Art. 42
    Modul in care gardienii publici executa paza unitatilor sau a zonei incredintate va fi controlat si de personalul de conducere, de instruire, de comandantii de grupa, precum si de reprezentantii beneficiarilor.
    Art. 43
    Persoanele desemnate sa efectueze controlul privind modul de executare a serviciului de catre gardienii publici vor fi insotite, de regula, de un reprezentant al beneficiarului de paza ori al unitatii de gardieni publici. Pentru executarea controlului vor fi prezentate, dupa caz, legitimatia de serviciu sau imputernicirea data in acest scop si actul de identitate.
    Gardianul public controlat in timpul serviciului raporteaza, folosind formula: "Domnule .....................in timpul serviciului meu nu s-a intimplat nimic" (daca s-a intimplat, raporteaza evenimentul). "Sunt gardian public de serviciu ......................".
    Art. 44
    Rezultatul controlului si masurile stabilite se consemneaza intr-un registru aflat la sediul unitatii beneficiare de paza, iar constatarile care privesc executarea serviciului de catre gardienii publici se consemneaza in carnetul postului.
    Art. 45
    Seful de detasament sau comandantul de grupa verifica, zilnic, constatarile in carnetul postului si, dupa caz, ia masuri pentru inlaturarea neajunsurilor ori de raportare pe cale ierarhica.
    Art. 46
    Este interzisa efectuarea controalelor asupra modului de indeplinire a serviciului de catre gardienii publici prin metode neadecvate, cum sunt: apropierea in ascuns, incercarea de a-i lua arma sau prin alte procedee care pot provoca accidente.

    CAP. 7
    Dotarea, evidenta, portul si pastrarea armamentului si munitiei

    Art. 47
    Autorizarea unitatilor si subunitatilor de gardieni publici de a detine armament si munitie se face in conditiile legii.
    Armamentul si munitia se asigura de Ministerul de Interne, iar contravaloarea munitiilor, pieselor de schimb, accesoriilor, materialelor de intretinere si de tragere va fi suportata de unitatile de gardieni publici.
    Gardienii publici sunt dotati cu armament si munitia necesara in raport cu misiunea pe care o au de indeplinit, cu avizul inspectoratului de politie judetean sau al municipiului Bucuresti.
    Art. 48
    In timpul serviciului, armamentul se poarta dupa regulile militare.
    Art. 49
    Gardienii publici, cu drept de portarma in timpul serviciului, vor avea asupra lor ordinul de serviciu emis de conducerea Corpului gardienilor publici, care cuprinde: numele si prenumele, functia, seria si numarul actului de identitate, felul, seria si numarul armei, cantitatea de munitie, data emiterii si valabilitatea. Ordinul de serviciu va fi avizat anual de catre inspectoratul de politie judetean sau al municipiului Bucuresti.
    Art. 50
    Armamentul si munitia din dotarea unitatilor si subunitatilor de gardieni publici, pe timpul cat nu este folosit in serviciu, se pastreaza, in fisete metalice, in camere special amenajate, cu incuietori sigure si dispozitive eficiente de alarmare impotriva efractiei. Camerele de armament vor fi asigurate cu paza inarmata pe trei schimburi.
    Art. 51
    Personalul Corpului gardienilor publici, dotat cu armament, care in timpul serviciului a facut uz de arma, este obligat sa aduca la cunostinta, de indata, sefului ierarhic despre aceasta, urmand ca cercetarile sa se efectueze conform prevederilor legale.

    CAP. 8
    Recompense si sanctiuni

    Art. 52
    Incalcarea de catre gardienii publici, cu vinovatie, a obligatiilor de serviciu ce le revin atrage raspunderea lor disciplinara, administrativa, patrimoniala sau penala, dupa caz.
    Art. 53
    Gardienii publici care in activitatea desfasurata dau dovada de abnegatie, spirit de raspundere, sacrificiu si isi aduc o contributie importanta in apararea avutului public si privat, la apararea ordinii si linistii publice pot fi recompensati in conditiile legii.
    Pentru neindeplinirea indatoririlor de serviciu si savarsirea de abateri in timpul sau in legatura cu serviciul, personalului Corpului gardienilor publici i se pot aplica sanctiunile prevazute de lege.
    Art. 54
    Procedura de aplicare a sanctiunilor si caile de atac sunt cele prevazute de legislatia in vigoare.

    CAP. 9
    Acordarea, descrierea, durata de folosinta, reguli privind portul uniformei si al insemnelor distinctive de ierarhizare

    Art. 55
    Personalul de conducere, de instruire si de paza are dreptul la uniforma de serviciu si echipament de protectie specific locului unde conditiile de desfasurare a activitatii impun aceasta, care se acorda gratuit din fondurile alocate si veniturile realizate.
    Personalul prevazut in alin. 1 poarta uniforma si insemnele distinctive de ierarhizare, potrivit functiei indeplinite, numai in timpul executarii serviciului.
    Art. 56
    Descrierea uniformei, a insemnelor distinctive de ierarhizare, precum si articolele din care se compune uniforma, durata de folosinta, uzura maxima si regulile privind portul sunt prevazute in anexele nr. 2 - 4.

    CAP. 10
    Dispozitii finale

    Art. 57
    Dispozitiile privind drepturile si indatoririle salariatilor, prevazute de legislatia muncii si prevederile legale referitoare la paza bunurilor, sunt aplicabile si personalului corpurilor gardienilor publici.
    Art. 58
    Corpul gardienilor publici functioneaza ca unitate prestatoare de servicii, pe principiul autofinantarii. Cheltuielile privind salarizarea, echiparea, dotarea materiala, asigurarile sociale si altele asemenea se realizeaza din incasarile efectuate de la beneficiarii serviciilor.
    Art. 59
    Departamentul pentru Administratie Publica Locala, cu avizul Ministerului Finantelor, va stabili normele metodologice cu privire la constituirea, evidenta si urmarirea fondului de infiintare a corpurilor gardienilor publici.
    Art. 60
    Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul regulament.

    ANEXA 1

         FUNCTIILE, NIVELUL STUDIILOR SI NUMARUL DE PERSONAL AL CORPURILOR
GARDIENILOR  PUBLICI
-------------------------------------------------------------------------------
Nr.                          Nivelul   Corp    Corp      Corp     Corp   Obser-
crt.      Functia           studiilor Catego- Catego-   Catego-  Catego- vatii
                                      ria I    ria       ria      ria
                                              a II-a     a III-a  a IV-a
-------------------------------------------------------------------------------
  1. Sef corp                S         1         1         1         1
  2. Adjunct sef corp        S         2         2         1         1
  3. Contabil sef            S         1         1         1         1
  4. Contabil                M         2         2         1         1
  5. Instructor sef          S         1         1         1
  6. Instructor              M         8         6         4         3
  7. Sef birou salarizare
     personal                SM       1         1         1         1
  8. Referent personal       M         3         2         1         1
  9. Consilier juridic       S         2         1         1         1
 10. Sef detasament          Sinv.sup 8         6         4         3
                             de 3 ani
 11. Comandant grupa         M        75        50        40        20
 12. Gardian public          MG
                             peste   901       701       501       251
                                              -900      -700      -500
 13. Sef birou administrativ S, M      1         1         1         1
 14. Gospodar-armurier       M         1         1         1         1
 15. Secretar-dactilograf    M         1         1         1         1
 16. Dactilograf             M         2         2         1         1
 17. Casier                  M         1         1         1         1
 18. Sofer                   M         2         2         1         1
 19. Muncitori               M         8         6         4         3
-------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------
    NOTA:
    1. Echivalarea functiilor de conducere si de executie este prevazuta in anexa nr. 1 A.
    2. Numarul functiilor de conducere si de executie, cu exceptia celor prevazute la pct. 12, nu trebuie sa depaseasca 10% din efectivul gardienilor publici angajati.

    ANEXA 1A

                 ECHIVALAREA
functiilor corpurilor gardienilor publici conform prevederilor art. 29 si anexei nr. 11 din Hotararea Guvernului nr. 281/1993 cu privire la salarizarea personalului din unitatile bugetare
-------------------------------------------------------------------------------
Nr.
crt.     Functia  prevazuta                      Functia echivalenta
-------------------------------------------------------------------------------
  1. Sef corp                                    - Director
  2. Adjunct sef corp                            - Director adjunct
  3. Contabil sef                                - Contabil sef
  4. Contabil                                    - Contabil
  5. Instructor sef                              - Sef serviciu pentru corp
                                                   categ. I si II
                                                 - Sef birou pentru corp
                                                   categ. III si IV
  6. Instructor                                  - Tehnician
  7. Sef birou salarizare, personal              - Sef birou
  8. Referent personal                           - Referent
  9. Consilier juridic                           - Consilier juridic
 10. Sef detasament                              - Sef serviciu
 11. Comandant grupa                             - Sef birou
 12. Gardian public                              - Functionar
 13. Sef birou administrativ                     - Sef birou
 14. Gospodar-armurier                           - Sef depozit
 15. Secretar-dactilograf                        - Secretar-dactilograf
 16. Dactilograf                                 - Secretar-dactilograf
 17. Casier                                      - Casier
 18. Sofer                                       - Muncitor
 19. Muncitor                                    - Muncitor
-------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 2

                        ARTICOLELE
din care se compune uniforma si durata de uzura maxima
-------------------------------------------------------------------------------
Nr.                                         Durata                Observatii
crt.     Denumirea  articolelor         de uzura maxima
                                            in ani
------------------------------------------------------------------------------
  1. Scurta imblanita                            4
  2. Costum de iarna                             3
  3. Costum de vara                              2
  4. Caciula                                     4
  5. Sapca pentru costum de iarna                3
  6. Sapca pentru costum de vara                 2
  7. Fular PNA                                   4
  8. Camasa-bluza                                1
  9. Camasa                                     1/2
 10. Cravata                                     1
 11. Scurta de vant                              3
 12. Bocanci de culoare neagra                   3
 13. Pantofi de vara de culoare neagra           1
 14. Pantofi de iarna de culoare neagra          2
 15. Centura                                     3
 16. Curea                                       3
 17. Portcarnet                                  4
 18. Emblema pentru sapca si caciula             2
 19. Insemne distinctive                         1
 20. Pelerina de ploaie                          3
-------------------------------------------------------------------------------

    ANEXA 3

                        DESCRIEREA
uniformei de serviciu si a insemnelor distinctive ale personalului Corpului gardienilor publici
    A. Uniforma de serviciu
    Uniforma de serviciu pentru personalul corpurilor gardienilor publici este confectionata in varianta vara-iarna si se compune din:
    1. Haina - figura 1 A - se confectioneaza din tergal, pentru varianta de vara, si stofa, pentru varianta de iarna, de culoare neagra.
    Croiala este dreapta, putin cambrata in talie (pentru a acoperi in intregime bazinul) si se incheie cu doi nasturi la doua randuri.
    Spatele hainei se confectioneaza din doua bucati, avand cusatura pe mijloc fara slit.
    Are in partea inferioara, lateral, la nivelul mijlocului dintre cei doi nasturi, doua buzunare ascunse, prevazute cu clapa.
    In partea superioara, stinga sus, are prevazuta o bentita, cusuta in partea exterioara, iar sub guler prinsa cu un nasture, pe care se pun tresele pentru ierarhizare.
    Haina se poarta cu camasa bleu si cravata de culoare neagra.
    2. Pantalonul - figura 1 B - in varianta vara - iarna, se confectioneaza din aceleasi materiale ca haina, fiind de culoare gri-inchis, cu vipusca neagra.
    Are croiala dreapta, fara manseta, lungimea ajunge pana la partea superioara a tocului incaltamintei, iar largimea este intre 210-250 mm, in raport cu talia. Pantalonul este prevazut cu doua buzunare laterale si un buzunar la spate, inchis cu clapa si nasture.
    Pantalonul se confectioneaza cu betelie obisnuita si este prevazut cu patru gaici lungi de 70 mm si late de 20 mm, prinse in partea superioara prin cusatura beteliei, iar in partea inferioara prinse cu nasture format mic, astfel incat pantalonul sa permita portul centurii a carei latime este de 50 mm.
    3. Fusta se confectioneaza numai la costumul de vara al femeilor, in locul pantalonului. Croiala este dreapta, largimea se stabileste in raport cu talia, iar lungimea este de 50 mm sub rotula genunchiului.
    4. Camasa-bluza - figura 2 - se confectioneaza din panza de culoare bleu, inchisa la git si incheiata cu cinci nasturi. Mineca este scurta, terminata cu manseta. Camasa-bluza are in partea superioara doua buzunare cu burduf si clape care se incheie cu cate un nasture format mic. Pe clapa buzunarului din partea stinga se aplica o bentita lata de 30 mm, cusuta in partea exterioara si prinsa cu un nasture spre interior, pe care se aplica tresele pentru ierarhizare.
    Camasa-bluza se poarta deschisa la git, cu partea inferioara introdusa in pantaloni sau in fusta. Poate fi purtata si sub haina, cu cravata.
    5. Camasa se confectioneaza din panza de culoare bleu. Se poarta cu cravata sub veston sau sub scurta de vant.
    6. Scurta de vant - figura 3 - se confectioneaza din tercot de culoare neagra. Se poarta deschisa la git, putand fi purtata si inchisa datorita croiului cu revere rasfrinte; se incheie cu fermoar pe interior si la patru nasturi pe exterior. In partea de jos, cat si la maneci este prevazuta cu elastic. Scurta de vant este prevazuta in partea inferioara cu doua buzunare drepte prevazute cu clape si nasturi (butoni de prindere). In partea superioara este prevazuta cu doua buzunare oblice ascunse, care se incheie cu fermoar. Pe interior, in partea dreapta, este prevazuta cu un buzunar care se incheie cu un nasture.
    Pe cusatura de deasupra buzunarului oblic din partea stinga se aplica o bentita din acelasi material, lata de 30 mm si lunga de 100 mm, cusuta in exterior si prinsa cu nasture inspre interior, pe care se aplica tresele pentru ierarhizare. Spatele este confectionat din trei parti, una in partea de sus si doua in partea de jos, prevazute cu pense.
    Lungimea trebuie sa depaseasca talia cu 100 - 120 mm.
    7. Pelerina de ploaie - figura 4 - are croiala tip raglan si este deschisa la git, cu posibilitatea de a fi purtata si inchisa.
    Se incheie in fata la un rand cu patru nasturi ascunsi, iar ajustarea in talie se face printr-un cordon cu doua catarame din metal sau inlocuitori. Mineca are croiala raglan, pelerina este prevazuta cu doua buzunare asezate oblic (ascunse) cu laisturi (de 170 - 180 mm lungime si 40 mm latime) sub guler, se prinde prin trei nasturi mici. Gluga este confectionata din acelasi material. Pelerina de ploaie este de culoare neagra si se confectioneaza dintr-un material impermeabil. In partea stinga sus are o bentita cusuta in exterior (lunga de 100 mm si lata de 30 mm) si prinsa cu un nasture sub rever, pe care se aplica tresele pentru ierarhizare.
    8. Scurta imblanita - figura 5 - se confectioneaza din tercot de culoare neagra, captusita cu blana artificiala de culoare asortata cu fata. Modelul este tip sport, se incheie cu fermoar in interior si butoni in exterior, guler pe git, prevazut cu snur ascuns. In talie si in partea de jos, pentru ajustare pe corp, este prevazuta tot cu un snur ascuns.
    Lateral (stinga-dreapta) in partea de jos sunt dispuse doua buzunare aplicate drepte, cu clape care se incheie cu nasturi.
    In partea de sus (stinga-dreapta) va fi prevazuta cu buzunare drepte cu clape ce se inchid cu nasturi. Pe clapa buzunarului de sus, din partea stinga are prevazuta o bentita (100 mm lungime si 30 mm latime) cusuta in partea dinspre umar si prinsa cu nasture in partea interioara, pe care se aplica tresele pentru ierarhizarea functiei.
    Lungimea scurtei imblanite se stabileste in raport cu talia, trebuind sa acopere in intregime bazinul.
    9. Sapca - figura 6 - se confectioneaza din acelasi material cu costumul de vara sau de iarna, dupa caz.
    Calota sepcii este de forma ovala, cu distanta de 20 mm intre diametrul latimii si diametrul lungimii, este intinsa cu ajutorul unei sarme din otel, pentru a-si mentine forma. Banda are diametrul ce rezulta din marimea sepcii si se confectioneaza din carton tare. Pe partea exterioara a benzii se aplica o tesatura tip lina (lata de 40 mm), de culoare neagra, cu romburi bleu. Sapca este captusita cu tesatura de culoare asortata calotei. Cozorocul este de culoare neagra, de forma ovalizata si se fixeaza la sapca inclinat.
    Sapca este prevazuta, deasupra cozorocului, cu o curelusa neagra, cu latimea de 14 mm. Pentru personalul de conducere, pe marginea curelusei este aplicat un siret de culoare galbena, cu latimea de 2 - 2,5 mm.
    Capetele curelusei au forma ovala si sunt prinse, pe linia colturilor cozorocului, cu cate un buton de culoare galbena.
    Sapca are aplicata in fata - la centru - pe banda, emblema.
    10. Caciula - figura 7 - se compune din doua parti, calota si doua clape, calota avand patru parti egale. Clapa din fata este rotunjita, iar cea din spate formeaza doua urechi laterale, prevazute cu doi nasturi si o bentita pentru incheierea acestora deasupra capului sau sub barbie. La mijlocul clapei din fata se aplica emblema.
    Caciula este captusita cu tesatura din celofibra in amestec cu fibre poliamidice sau poliesterice, asortata la culoarea calotei.
    11. Bocancii sunt din piele de culoare neagra, prevazuti cu bombeu, au talpa si tocuri din duroflex si se incheie cu sireturi.
    12. Pantofii sunt din piele de culoare neagra, prevazuti cu bombeuri, fara ornamentatie, si se incheie cu sireturi.
    Pentru sezonul de vara, se pot confectiona pantofi perforati, iar pentru femei pot avea decupaje.
    13. Centura - figura 8 - este de culoare neagra, fara diagonala, are latimea de 50 mm si se incheie cu o catarama din metal galben.
    14. Cravata - figura 10 - se confectioneaza din tesatura poliesterica tip matase, este de culoare neagra, cu un medalion cu inscriptia G.P. si cu tricolorul.
    15. Fularul se confectioneaza din fire PNA tip lina, de culoare neagra.
    16. Emblema - figura 9 - pentru sapca si caciula personalului Corpului gardienilor publici cu drept de uniforma se confectioneaza din metal de culoare galbena, in forma de rozeta circulara, cu diametrul de 40 mm, este bombata, avand in centru un triunghi echilateral, cu colturile rotunjite si latura de 35 mm, emailat in culorile drapelului de stat al Romaniei si are imprimat in relief, in partea superioara, inscriptia de culoare alba "ROMANIA", iar in partea inferioara, initialele "C.G.P.".
    17. Ecusonul pentru mineca - figura 11 - se confectioneaza din fire poliesterice, pe fond de culoare bleu, avand in partea superioara inscriptia "Gardieni publici", la mijloc culorile drapelului de stat asezate in pozitie verticala, iar in partea inferioara inscriptia "Paza si ordine". Se poarta la bratul sting de catre intreg personalul cu drept de uniforma.
    18. Numarul matricol - figura 12 - se confectioneaza din metal in forma de octogon, pe fond de culoare galbena, in care se inscrie o rozeta circulara reprezentand culorile drapelului de stat si inscriptia "Corpul gardienilor publici", iar in mijloc un cerc de culoare bleu, unde este trecut numarul matricol al personalului cu drept de uniforma.
    19. Portcarnetul - figura 8 - se confectioneaza din piele sau inlocuitori de culoare neagra, se compune din doua fete prinse printr-un burduf. Partea din spate se rabateaza sub forma de capac si se incheie in fata printr-un buton sau tictuc. Se poarta fixat pe centura prin doua gaici.
    B. Insemnele distinctive de ierarhizare (figura 13)
    In raport cu functiile indeplinite, insemnele distinctive de ierarhizare au urmatoarele forme si marimi:
    a) seful corpului - trei trese din tesatura cu fire poliesterice de culoare galbena, cu latimea de 10 mm, asezate paralel, avand intre ele o distanta de 5 mm;
    b) adjunctul sefului corpului - doua trese, cu latimea de 10 mm, din tesatura cu fire poliesterice, de culoare galbena, asezate paralel, avand intre ele o distanta de 5 mm;
    c) seful compartimentului instruire - o tresa lata de 10 mm, fixata la jumatatea bentitei, paralel cu laturile mici, din tesatura cu fire poliesterice de culoare galbena;
    d) seful detasamentului - trei trese din tesatura cu fire poliesterice de culoare galbena, cu latimea de 5 mm, asezate paralel, avand intre ele o distanta de 5 mm;
    e) instructorul - doua trese identice cu cele de la lit. d);
    f) comandantul grupei - o tresa lata de 5 mm, prinsa la jumatatea bentitei;
    g) gardianul public - un insemn semirotund, metalic la mijloc, cu inscriptia "G.P.".

    ANEXA 4

                        REGULI
privind portul uniformei si al insemnelor distinctive de ierarhizare
    1. Personalul cu drept de uniforma, insemne distinctive si echipament de protectie este obligat sa le poarte numai in timpul executarii serviciului. In afara orelor de program uniforma, insemnele distinctive si echipamentul de protectie se pastreaza la unitatea sau subunitatea de gardieni publici din care face parte.
    2. Personalul care beneficiaza de uniforma si echipament de protectie este obligat sa le poarte ingrijit, sa le intretina corespunzator si sa respecte cu strictete regulile privind portul acestora.
    Este interzisa modificarea uniformei si a echipamentului de protectie sau purtarea lor cu alte articole de imbracaminte.
    3. Persoanele care au fost transferate in alte sectoare de activitate, cele carora li s-a desfacut contractul de munca ori au fost pensionate nu mai au dreptul sa poarte uniforma si insemnele distinctive.
    4. Corpul gardienilor publici sau detasamentele independente are obligatia sa tina evidenta persoanelor carora li s-au acordat uniforme de serviciu si echipament de protectie, a articolelor din care se compun si a duratei maxime de uzura a acestora.
    De asemenea, sunt obligate sa verifice respectarea cu strictete a prezentelor reguli de catre intregul personal care beneficiaza de uniforma de serviciu si echipament de protectie.

                                          


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 518/1993

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 518 din 1993
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu