E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 497 din  1 aprilie 2004

privind stabilirea cadrului institutional pentru coordonarea, implementarea si gestionarea instrumentelor structurale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 346 din 20 aprilie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Obiectul prezentei hotarari il constituie stabilirea cadrului institutional pentru coordonarea, implementarea si gestionarea asistentei financiare comunitare acordate Romaniei prin instrumentele structurale.
    Art. 2
    In intelesul prezentei hotarari, urmatorii termeni se definesc astfel:
    1. fondurile structurale sunt instrumente financiare prin care Uniunea Europeana actioneaza pentru eliminarea disparitatilor economice si sociale intre regiuni, in scopul realizarii coeziunii economice si sociale:
    a) Fondul european pentru dezvoltare regionala este fondul structural care sprijina regiunile mai putin dezvoltate, prin finantarea de investitii in sectorul productiv, infrastructura, educatie, sanatate, dezvoltare locala si intreprinderi mici si mijlocii;
    b) Fondul social european este fondul structural destinat politicii sociale a Uniunii Europene, care sprijina masuri de ocupare a fortei de munca si dezvoltare a resurselor umane;
    c) Fondul european pentru orientare si garantare in agricultura - sectiunea "Orientare" este fondul structural destinat politicii agricole comune a Uniunii Europene, care sprijina masuri pentru modernizarea agriculturii si dezvoltarea rurala;
    d) Instrumentul financiar de orientare piscicola este fondul structural destinat politicii comunitare din domeniul pescuitului, care sprijina masuri pentru cresterea competitivitatii sectorului piscicol, in conditiile asigurarii unui echilibru durabil intre resurse si capacitatea de exploatare;
    2. Fondul de coeziune este instrumentul financiar care sprijina investitii in domeniul infrastructurii de transport si mediu;
    3. instrumentele structurale denumesc fondurile structurale si Fondul de coeziune, luate in ansamblu;
    4. Planul national de dezvoltare este documentul de planificare strategica si programare financiara, care are ca scop sa orienteze si sa stimuleze dezvoltarea economica si sociala a tarii pentru atingerea obiectivului Uniunii Europene, respectiv realizarea coeziunii economice si sociale;
    5. Cadrul de sprijin comunitar reprezinta documentul aprobat de Comisia Europeana, negociat in prealabil cu Romania ca stat membru, in urma evaluarii Planului national de dezvoltare. Cadrul de sprijin comunitar contine contributia din fondurile structurale si celelalte resurse financiare pentru realizarea prioritatilor si masurilor continute in Planul national de dezvoltare. Prevederile acestui document se implementeaza prin intermediul programelor operationale;
    6. programele operationale sunt documente aprobate de Comisia Europeana pentru implementarea acelor prioritati sectoriale si/sau regionale din Planul national de dezvoltare care sunt aprobate spre finantare prin Cadrul de sprijin comunitar;
    7. Programul complement reprezinta documentul elaborat de autoritatea de management pentru detalierea implementarii masurilor programului operational sectorial sau regional;
    8. aditionalitatea reprezinta nivelul cheltuielilor publice pe care statul membru al Uniunii Europene il realizeaza din surse proprii, pe parcursul perioadei de programare, pentru aceleasi tipuri de masuri finantate din fondurile structurale;
    9. autoritatea de management este organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare din instrumentele structurale. Se constituie o autoritate de management pentru Cadrul de sprijin comunitar si cate o autoritate de management pentru fiecare program operational si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG;
    10. comitetul de monitorizare este organismul care asigura coordonarea instrumentelor structurale, precum si urmarirea eficacitatii si calitatii implementarii asistentei comunitare, modul de utilizare si impactul acesteia, cu respectarea prevederilor comunitare in materie. Se constituie un comitet de monitorizare pentru Cadrul de sprijin comunitar si cate un comitet de monitorizare pentru fiecare program operational, precum si pentru Fondul de coeziune;
    11. autoritatea de plata reprezinta organismul care elaboreaza si inainteaza cererile de plata si primeste de la Comisia Europeana sumele aferente fondurilor structurale si Fondului de coeziune;
    12. organismele internationale sunt institutiile desemnate de autoritatile de management si care, prin delegare de atributii de la acestea si/sau de la autoritatile de plata, implementeaza masurile din programele operationale, precum si proiectele finantate din Fondul de coeziune. Delegarea de atributii catre organismul intermediar si reglementarea mecanismelor de coordonare si control ale acestuia de catre autoritatea care deleaga se fac pe baza contractuala. Autoritatile de management si/sau autoritatile de plata raman responsabile pentru indeplinirea corespunzatoare a atributiilor delegate, precum si a operatiunilor finantate prin instrumentele structurale;
    13. beneficiarul final este organismul sau societatea comerciala cu capital public ori privat, responsabil/responsabila cu executia proiectelor sau a masurilor finantate.
    Art. 3
    Se desemneaza Ministerul Finantelor Publice ca autoritate de management pentru Cadrul de sprijin comunitar, avand responsabilitatea coordonarii implementarii asistentei comunitare prin fondurile structurale.
    Art. 4
    Autoritatea de management pentru Cadrul de sprijin comunitar are urmatoarele atributii principale:
    a) elaboreaza, in parteneriat cu institutiile centrale si regionale implicate, precum si cu parteneri socioeconomici, Planul national de dezvoltare si, pe baza acestui document programatic, aprobat de Guvernul Romaniei, negociaza Cadrul de sprijin comunitar cu Comisia Europeana;
    b) asigura corelarea masurilor dintre programele operationale, precum si dintre acestea si cele din programul operational regional;
    c) coordoneaza si urmareste respectarea si implementarea politicilor comunitare, in special in domeniile concurentei si ajutorului de stat, achizitiilor publice, protectiei mediului, egalitatii de sanse intre femei si barbati;
    d) coordoneaza armonizarea cadrului institutional si dezvoltarea capacitatii administrative si urmareste consolidarea si extinderea parteneriatelor in procesul de planificare, precum si in toate fazele de implementare a Cadrului de sprijin comunitar;
    e) asigura implementarea transparenta, efectiva si eficienta a Cadrului de sprijin comunitar;
    f) coordoneaza elaborarea ghidurilor si a procedurilor privind asigurarea corectitudinii operatiunilor finantate din asistenta comunitara;
    g) asigura elaborarea unui sistem functional si integrat de colectare si prelucrare a informatiilor si datelor statistice privind implementarea programelor operationale, monitorizarea si evaluarea asistentei comunitare acordate Romaniei prin fondurile structurale;
    h) asigura realizarea si functionarea sistemului informatic privind managementul financiar si tehnic al fondurilor;
    i) elaboreaza, pe baza rapoartelor anuale de implementare ale autoritatilor de management pentru programele operationale, raportul anual de implementare a Cadrului de sprijin comunitar si, dupa aprobarea acestuia de catre Comitetul de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar, il inainteaza Comisiei Europene spre analiza, observatii si recomandari;
    j) transmite spre analiza Comitetului de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar recomandarile primite de la Comisia Europeana si formuleaza raspunsuri la acestea, pe care, dupa aprobarea comitetului de monitorizare, le transmite acesteia;
    k) inainteaza spre analiza si avizare Comitetului de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar propunerile de modificare a acestuia, prin realocarea de fonduri intre programele operationale si/sau prin modificarea complementelor de program, dupa aprobarea in prealabil a acestor modificari de comitetele de monitorizare ale fiecarui program operational;
    l) asigura si urmareste indeplinirea cerintelor cu privire la informarea si publicitatea asistentei din fondurile structurale;
    m) organizeaza, in parteneriat cu Comisia Europeana, evaluarea intermediara a Cadrului de sprijin comunitar si transmite comitetului de monitorizare al acestuia rezultatele si concluziile evaluarii;
    n) asigura implementarea eventualelor modificari ale Cadrului de sprijin comunitar, propuse de comitetul de monitorizare, ca urmare a evaluarii intermediare si informeaza corespunzator Comisia Europeana;
    o) participa, in parteneriat cu Comisia Europeana, la realizarea evaluarii ex-post a Cadrului de sprijin comunitar si prezinta comitetului de monitorizare rezultatele si concluziile acestei evaluari;
    p) constituie Comitetul de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar, cu respectarea principiilor parteneriatului, reprezentativitatii si egalitatii de sanse intre barbati si femei; asigura presedintia si secretariatul Comitetului de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar;
    q) participa la comitetele de monitorizare ale programelor operationale;
    r) coordoneaza elaborarea raportului privind aditionalitatea;
    s) indeplineste si alte atributii, in conditiile legii.
    Art. 5
    Se desemneaza Ministerul Integrarii Europene ca autoritate de management pentru Programul operational regional, avand responsabilitatea managementului, gestionarii si implementarii asistentei financiare alocate acestui program.
    Art. 6
    Se desemneaza Ministerul Economiei si Comertului ca autoritate de management pentru Programul operational/sectorial pentru cresterea competitivitatii economice, avand responsabilitatea managementului, implementarii si gestionarii asistentei financiare alocate acestui program.
    Art. 7
    Se desemneaza Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru infrastructura de transport si energie, avand responsabilitatea managementului, implementarii si gestionarii asistentei financiare alocate acestui program.
    Art. 8
    Se desemneaza Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru infrastructura de mediu, avand responsabilitatea managementului, implementarii si gestionarii asistentei financiare alocate acestui program.
    Art. 9
    Se desemneaza Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru dezvoltarea resurselor umane, avand responsabilitatea managementului, gestionarii si implementarii asistentei financiare alocate acestuia.
    Art. 10
    Se desemneaza Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru agricultura, dezvoltare rurala si pescuit, avand responsabilitatea managementului, gestionarii si implementarii asistentei financiare alocate pentru acest program.
    Art. 11
    Autoritatile de management pentru programele operationale au urmatoarele atributii principale:
    a) elaboreaza programele operationale si programele complement, in concordanta cu obiectivele si prioritatile stabilite prin Planul national de dezvoltare;
    b) asigura corelarea masurilor din programele operationale sectoriale cu cele din programul operational regional, sub coordonarea Autoritatii de management pentru Cadrul de sprijin comunitar;
    c) urmaresc obtinerea rezultatelor generale si a impactului definit prin programele operationale, precum si a celor specifice mentionate prin programele complement;
    d) urmaresc dezvoltarea capacitatii administrative a structurilor implicate in derularea programului operational respectiv, precum si consolidarea si extinderea parteneriatelor in procesul de planificare si in toate fazele de implementare a programului operational;
    e) asigura implementarea programelor operationale in concordanta cu recomandarile comitetelor de monitorizare, cu reglementarile Uniunii Europene si cu principiile si politicile comunitare, in special in domeniile concurentei, achizitiilor publice, protectiei mediului si egalitatii de sanse intre femei si barbati;
    f) dezvolta si promoveaza parteneriate la nivel central, precum si intre nivelul central, nivelul regional si local, inclusiv parteneriatul public-privat;
    g) elaboreaza si asigura un sistem functional de colectare, prelucrare si management al informatiilor si datelor statistice privind implementarea programelor operationale si evaluarea si monitorizarea asistentei financiare comunitare acordate pentru implementarea acestora;
    h) analizeaza si propun modificari ale programelor operationale si complement si inainteaza comitetelor de monitorizare corespunzatoare propunerile privind realocarile de fonduri intre masurile din cadrul programelor operationale;
    i) elaboreaza si prezinta comitetelor de monitorizare spre aprobare rapoartele anuale de implementare si, dupa primirea aprobarii acestora, le transmit spre aprobare Comisiei Europene;
    j) asigura si raspund pentru corectitudinea operatiunilor finantate prin programele operationale, precum si pentru implementarea masurilor de control intern, in concordanta cu principiile unui management financiar riguros si transparent;
    k) urmaresc si verifica instituirea de catre organismele intermediare care implementeaza masurile din programele operationale a unui sistem contabil separat, precum si a unui cod de contabilitate adecvat pentru operatiunile finantate;
    l) elaboreaza manuale de implementare si utilizare pentru programele operationale respective;
    m) elaboreaza criteriile de selectie si evaluare a proiectelor si aproba proiectele selectate de catre organismele intermediare;
    n) transmit autoritatii de plata rapoarte privind recuperarea sumelor necuvenite, precum si a celor neutilizate;
    o) efectueaza corectiile financiare;
    p) asigura informarea cetatenilor si mass-media cu privire la rolul Uniunii Europene in derularea programelor si constientizarea potentialilor beneficiari si a organizatiilor profesionale cu privire la oportunitatile generate de implementarea programelor;
    q) raspund pentru utilizarea eficienta, efectiva si transparenta a fondurilor care finanteaza programul operational, precum si pentru indeplinirea atributiilor delegate organismelor intermediare;
    r) organizeaza evaluarea intermediara a programului operational si informeaza comitetul de monitorizare asupra rezultatelor acestuia si asupra modalitatilor propuse pentru implementarea recomandarilor Comisiei Europene ca urmare a evaluarii intermediare;
    s) furnizeaza informatii privind absorbtia fondurilor, conform datelor cuprinse in tabelele financiare;
    t) constituie comitetul de monitorizare al programului operational, cu respectarea principiilor parteneriatului, reprezentativitatii si egalitatii de sanse intre femei si barbati; asigura presedintia si secretariatul comitetului de monitorizare al programului operational;
    u) participa la reuniunile anuale ale Comisiei Europene in vederea examinarii rezultatelor anului precedent;
    v) asigura existenta procedurilor privind pastrarea unei piste de audit corespunzatoare;
    w) indeplineste si alte atributii in conditiile legii.
    Art. 12
    (1) Se desemneaza Ministerul Finantelor Publice ca autoritate de management pentru Fondul de coeziune.
    (2) Autoritatea de management a Fondului de coeziune are urmatoarele atributii principale:
    a) asigura coordonarea si managementul Fondului de coeziune;
    b) coordoneaza armonizarea cadrului institutional si dezvoltarea capacitatii administrative a structurilor implicate in gestionarea Fondului de coeziune;
    c) coordoneaza si urmareste respectarea si implementarea politicilor comunitare, in special in domeniile concurentei si ajutorului de stat, achizitiilor publice, protectiei mediului, egalitatii de sanse intre femei si barbati;
    d) asigura utilizarea eficienta si corecta a fondurilor, precum si implementarea proiectelor in conformitate cu obiectivele stabilite prin acestea, respectand conditionalitatile stabilite de Comisia Europeana;
    e) coordoneaza, impreuna cu Comisia Europeana, elaborarea metodologiei, ghidurilor si procedurilor privind asigurarea corectitudinii operatiunilor finantate din asistenta comunitara;
    f) asigura monitorizarea prin indicatori fizici si financiari a stadiului derularii proiectelor, in relatie cu planurile si obiectivele acestora, si a progresului gestionarii fondurilor;
    g) evalueaza si avizeaza strategiile specifice propuse de organismele intermediare;
    h) asigura informarea corespunzatoare a autoritatilor de plata referitor la respectarea procedurilor cu privire la: verificarea autenticitatii cheltuielilor, implementarea proiectelor conform obiectivelor propuse si conditionalitatilor, concordanta operatiunilor cu regulile aplicabile si pastrarea pistei de audit;
    i) asigura elaborarea unui sistem functional si integrat de colectare si prelucrare a informatiilor si datelor statistice privind implementarea Fondului de coeziune;
    j) asigura realizarea si functionarea sistemului informatic privind managementul financiar si tehnic al Fondului de coeziune;
    k) asigura elaborarea raportului anual de implementare a proiectelor finantate din Fondul de coeziune si il transmite Comisiei Europene;
    l) primeste, analizeaza si transmite Comisiei Europene propunerile de proiecte finantabile din Fondul de coeziune;
    m) asigura informarea cetatenilor si mass-media cu privire la rolul Uniunii Europene in derularea proiectelor si constientizarea potentialilor beneficiari si a organizatiilor profesionale cu privire la oportunitatile generate de implementarea proiectelor;
    n) constituie Comitetul de monitorizare al Fondului de coeziune, cu respectarea principiilor parteneriatului, reprezentativitatii si egalitatii de sanse intre femei si barbati; asigura presedintia si secretariatul Comitetului de monitorizare al Fondului de coeziune;
    o) asigura existenta procedurilor privind pastrarea unei piste de audit corespunzatoare;
    p) indeplineste si alte atributii in conditiile legii.
    Art. 13
    Se desemneaza Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului pentru indeplinirea functiei de organism intermediar pentru proiecte de infrastructura din domeniul transporturilor, finantate prin Fondul de coeziune.
    Art. 14
    Se desemneaza Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor pentru indeplinirea functiei de organism intermediar pentru proiectele de infrastructura din domeniul mediului, finantate prin Fondul de coeziune.
    Art. 15
    Se desemneaza Ministerul Finantelor Publice pentru indeplinirea functiei de autoritate de plata pentru: Fondul european de dezvoltare regionala, Fondul social european si pentru Fondul de coeziune.
    Art. 16
    Se desemneaza Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, prin Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, Industrie Alimentara si Dezvoltare Rurala, pentru indeplinirea functiei de autoritate de plata pentru Fondul european pentru orientare si garantare in agricultura - sectiunea "Orientare" si Instrumentul financiar de orientare piscicola.
    Art. 17
    Autoritatile de plata au urmatoarele atributii principale:
    a) primesc cereri de rambursare si asigura ca respectivele cereri reflecta in mod corespunzator operatiunile selectate si includ numai cheltuieli realizate efectiv in perioada de referinta si care pot fi dovedite in mod corespunzator;
    b) primesc de la Comisia Europeana sumele aferente platilor;
    c) efectueaza transferul contributiilor financiare ale Uniunii Europene catre beneficiarii finali, in cel mai scurt timp si in intregime;
    d) elaboreaza si transmit Comisiei Europene estimari ale cheltuielilor;
    e) elaboreaza si transmit Comisiei Europene declaratii de certificare a cheltuielilor intermediare si finale, impreuna cu cererile de plata;
    f) transmit o cerere Comisiei Europene, pentru corectarea, daca este necesar, a platii soldului final al asistentei, in termen de 9 luni de la data transferarii sumelor aferente soldului final;
    g) furnizeaza Comisiei Europene evidente detaliate privind platile efectuate;
    h) restituie Comisiei Europene sumele neutilizate sau platite in mod eronat din fondurile structurale si Fondul de coeziune;
    i) trimit, o data pe an, ca anexa la al patrulea raport privind recuperarile, o declaratie a sumelor ramase de recuperat la acea data;
    j) asigura mentinerea unor evidente financiare privind operatiunile pe care le deruleaza;
    k) indeplinesc si alte atributii, in conditiile legii.
    Art. 18
    Se desemneaza Ministerul Integrarii Europene ca autoritate de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
    Art. 19
    Pentru fiecare autoritate de management, autoritate de plata, organism intermediar, se constituie cate o unitate de audit intern independenta.
    Art. 20
    In derularea masurilor finantate din programele operationale, precum si a proiectelor finantate prin Fondul de coeziune, autoritatile de management asigura definirea clara si separarea adecvata a functiilor structurilor desemnate prin prezenta hotarare.
    Art. 21
    Structurile desemnate pentru coordonarea si gestionarea asistentei financiare acordate de Uniunea Europeana prin instrumentele structurale sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 22
    (1) Autoritatile de management pentru programele operationale sectoriale si regionale desemneaza organismele intermediare pentru implementarea masurilor finantate din fondurile structurale.
    (2) Autoritatile de management pentru programele operationale si autoritatile de plata desemneaza organismele responsabile pentru verificarile pe esantioane, precum si pe cea privind declaratia de incheiere a programelor.
    Art. 23
    In functie de modificarea prioritatilor si/sau a masurilor identificate in Planul national de dezvoltare, precum si a politicii comunitare in domeniul politicii regionale si al instrumentelor structurale, poate fi analizata posibilitatea adaugarii altor programe operationale si/sau masuri in Cadrul de sprijin comunitar, precum si a ajustarii cadrului institutional.
    Art. 24
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Guvernul, la propunerea ministerelor implicate, va aproba modificarea si completarea corespunzatoare a urmatoarelor acte normative:
    a) Hotararea Guvernului nr. 737/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 483 din 7 iulie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
    b) Hotararea Guvernului nr. 738/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Comertului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 485 din 7 iulie 2003.
    Art. 25
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.555/2002 privind desemnarea institutiilor si organismelor responsabile cu coordonarea, implementarea si gestionarea asistentei financiare comunitare prin instrumentele structurale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 70 din 3 februarie 2003.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul integrarii europene,
                         Alexandru Farcas

                         Ministru de stat,
                         ministrul economiei si comertului,
                         Dan Ioan Popescu

                         Ministrul transporturilor,
                         constructiilor si turismului,
                         Miron Tudor Mitrea

                         Ministrul agriculturii,
                         padurilor si dezvoltarii rurale,
                         Ilie Sarbu

                         Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
                         Speranta Maria Ianculescu

                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Elena Dumitru

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1*)

    *) Anexa este reprodusa in facsimil.

                          SCHEMA INTERINSTITUTIONALA

    ______________________________                      ____________________
   |    COMITET MONITORIZARE      |                    |COMITET MONITORIZARE|
 ->|  Cadrul de Sprijin Comunitar |__                __| Fondul de Coeziune |<-
|  |______________________________|  |              |  |____________________|  |
| ___^                          |___ |              |                     ^    |
||                                  ||              |                     |___ |
||  ______________________________  ||              |   ____________________  ||
|| |   AUTORITATE DE MANAGEMENT   | ||              |  |   AUTORITATE DE    | ||
|__|  Cadrul de Sprijin Comunitar |<-                ->|     MANAGEMENT     |_||
 | | Ministerul Finantelor Publice|__                  | Fondul de Coeziune | |
 ->|______________________________| ||             --->|     Ministerul     | |
||___   ^                      |  __||            |    | Finantelor Publice | |
|    |  |                      | |   |            |    |____________________| |
|   _|__|______________________v_v   |   _________v_     | :      ^        ___|
|  |   COMITETE DE MONITORIZARE   |  |  |AUTORITATI |    | :  ||  :  /\   |
|  |______________________________|  |  | DE PLATA  |    | :      :  ||   |
|__| A | | B| | C | | D| | E| | F |<-   |___________|    | :  ||  :  ||   |
   |___|_|__|_|___|_|__|_|__|_|___|---->|Ministerul |    | :  ||  :  ||   |
      ^   ^               |    | |      |Finantelor |<...|..      :  ||   |
 _____|___|               |____|_|__    |  Publice  |    |    ||  :  ||   |
|   __|________________________v_v  |   | FEDR, FSE |    |    ||  :  ||   |
|  |  AUTORITATI DE MANAGEMENT    | |   |    FC     |<---|-   ||  :       |
|  |______________________________| |   |___________|    | |  ||  :  ||   |
|  | G | | H| | I | | J| | K| | L |-|-->|Agentia de |    | |  ||  :  ||   |
|  |___|_|__|_|___|_|__|_|__|_|___| |   | Plati si  |    | |  ||  :       |
|_____     ^               |    ____|   |Interventie|    | |  \/  :  ||   |
      |    |               |   |     ..>| FEOGA-O,  |    | |      :       |
    __|____|_______________v___v__   :  |   IFOP    |   _v_|______:_______|_
   |ORGANISME INTERMEDIARE (vor fi|..:  |___________|  |     ORGANISME      |
   |  desemnate dupa intrarea in  |        |  |        |   INTERMEDIARE     |
   |    vigoare a H.G. privind    |        |  |        |____________________|
   |     stabilirea cadrului      |        |  |        |Proiecte | |Proiecte|
   |       institutional)         |        |  |        |   de    | |   de   |
   |______________________________|        |  |        |transport| |  mediu |
   |   | |  | |   | |  | |  | |   |        |  |        |  MTCT   | |  MMGA  |
   |___|_|__|_|___|_|__|_|__|_|___|        |  |        |_________| |________|
     ^                  ^    ^  |          |  |          |        ^       ^
    _|__________________|____|__v_         |  |         _v________|_______|_
   |     BENEFICIARI FINALI       |<-------    ------->| BENEFICIARI FINALI |
   |______________________________|                    |____________________|

    Semnificatia modulelor din schema de mai sus este urmatoarea:
    A - POS Cresterea Competitivitatii Economice
    B - POS Infrastructura de Transport si Energie
    C - POS Infrastructura de Mediu
    D - POS Dezvoltarea Resurselor Umane
    E - POS Agricultura Dezv. Rurala si Pescuit
    F - POR Dezvoltare Regionala
    G - MEC Ministerul Economiei si Comertului
    H - MTCT Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
    I - MMGA Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor
    J - MMSSF Ministerul Muncii Solidaritatii Sociale si Familiei
    K   MAPDR Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale
    L   MIE Ministerul Integrarii Europene



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 497/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 497 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu