Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1555 din 18 decembrie 2002

privind desemnarea institutiilor si organismelor responsabile cu coordonarea, implementarea si gestionarea asistentei financiare comunitare prin instrumentele structurale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 70 din  3 februarie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 107 din Constitutie,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Obiectul prezentei hotarari il constituie desemnarea institutiilor si organismelor responsabile cu coordonarea, implementarea, precum si cu gestionarea asistentei financiare comunitare prin instrumentele structurale, in scopul crearii, pana la data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, a unui cadru institutional operational.
    Art. 2
    In intelesul prezentei hotarari, urmatorii termeni se definesc astfel:
    1. Fondurile structurale sunt instrumente financiare prin care Uniunea Europeana actioneaza pentru eliminarea disparitatilor economice si sociale intre regiuni, in scopul realizarii coeziunii economice si sociale.
    a) Fondul european pentru dezvoltare regionala este fondul structural care sprijina regiunile mai putin dezvoltate prin finantarea de investitii in sectorul productiv, infrastructura, educatie, sanatate, dezvoltare locala si intreprinderi mici si mijlocii.
    b) Fondul social european este fondul structural destinat politicii sociale a Uniunii Europene, care sprijina masuri de ocupare a fortei de munca si de dezvoltare a resurselor umane.
    c) Fondul european pentru orientare si garantare in agricultura - sectiunea "Orientare" este fondul structural destinat politicii agricole comune a Uniunii Europene, care sprijina masuri pentru modernizarea agriculturii si dezvoltarea rurala.
    d) Instrumentul financiar de orientare piscicola este fondul structural destinat politicii comune din domeniul pescuitului, care sprijina masuri pentru cresterea competitivitatii sectorului piscicol, in conditiile asigurarii unui echilibru durabil intre resurse si capacitatea de exploatare.
    2. Fondul de coeziune este instrumentul financiar care sprijina investitii de interes national in domeniul infrastructurii de transport si mediu.
    3. Instrumentele structurale denumesc fondurile structurale si Fondul de coeziune, luate in ansamblu.
    4. Planul national de dezvoltare este documentul de planificare strategica si programare financiara, care are ca scop sa orienteze si sa stimuleze dezvoltarea economica si sociala a Romaniei pentru atingerea obiectivului Uniunii Europene - realizarea coeziunii economice si sociale. Planul national de dezvoltare fundamenteaza accesul Romaniei, in calitate de stat membru al Uniunii Europene, la fondurile structurale.
    5. Cadrul de sprijin comunitar reprezinta documentul de programare agreat intre Comisia Europeana, pe de o parte, si Romania, in calitate de stat membru, pe de alta parte, pe baza Planului national de dezvoltare. Cadrul de sprijin comunitar contine alocarea finantarilor din fondurile structurale si din resursele statelor membre ale Uniunii Europene pentru realizarea prioritatilor si masurilor continute in Planul national de dezvoltare. Prevederile acestui document se implementeaza prin intermediul programelor operationale.
    6. Programele operationale sunt documente aprobate de Comisia Europeana pentru implementarea acelor prioritati sectoriale si regionale din Planul national de dezvoltare care sunt aprobate spre finantare in Cadrul de sprijin comunitar.
    7. Programul complement reprezinta documentul elaborat de autoritatea de management pentru detalierea implementarii masurilor programului operational sectorial sau regional.
    8. Autoritatea de management este organismul public la nivel national care asigura gestionarea asistentei financiare din fondurile structurale. Se constituie o autoritate de management pentru Cadrul de sprijin comunitar si cate o autoritate de management pentru fiecare program operational.
    9. Comitetul de monitorizare este organismul care se infiinteaza de Romania, in calitate de stat membru, cu rolul de a asigura coordonarea Cadrului de sprijin comunitar si a programelor operationale, precum si de a urmari eficacitatea si calitatea implementarii asistentei comunitare, impactul si modul de utilizare a acesteia si respectarea regulamentelor Uniunii Europene privind utilizarea acestor fonduri. Se constituie un comitet de monitorizare pentru Cadrul de sprijin comunitar si cate un comitet de monitorizare pentru fiecare program operational.
    10. Autoritatea de plata reprezinta organismul la nivel national desemnat de statul roman in calitate de stat membru, avand rolul elaborarii si inaintarii cererilor de plata si primirii de la Comisia Europeana a sumelor provenind din fiecare fond structural.
    11. Autoritatea de implementare este organismul public sau privat caruia autoritatea de management/autoritatea de plata ii deleaga responsabilitati sau care actioneaza in nume propriu in relatia cu beneficiarii finali.
    12. Beneficiarul final este organismul sau societatea comerciala cu capital public/privat care solicita finantarea pentru executarea activitatilor in cadrul programului.
    Art. 3
    Se desemneaza Ministerul Dezvoltarii si Prognozei ca institutie responsabila cu elaborarea Planului national de dezvoltare, pe baza caruia Romania negociaza Cadrul de sprijin comunitar cu Comisia Europeana.
    Art. 4
    Se desemneaza Ministerul Integrarii Europene ca autoritate de management pentru Cadrul de sprijin comunitar, avand responsabilitatea coordonarii implementarii asistentei comunitare prin fondurile structurale.
    ART 5
    Autoritatea de management pentru Cadrul de sprijin comunitar, care se constituie in cadrul Ministerului Integrarii Europene, are urmatoarele atributii principale:
    a) asigura managementul si controlul financiar adecvat, precum si statistici functionale;
    b) asigura corectitudinea operatiilor finantate din asistenta Uniunii Europene prin fondurile structurale;
    c) asigura sistemul informational integrat de colectare si de prelucrare a datelor si elaboreaza raportarile periodice in vederea monitorizarii si evaluarii asistentei gestionate;
    d) furnizeaza informatii privind absorbtia fondurilor, conform datelor cuprinse in tabelele financiare;
    e) inainteaza Comitetului de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar propunerile privind realocarile de fonduri intre programele operationale;
    f) analizeaza si modifica programele complement si asigura inaintarea lor catre Comitetul de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar;
    g) elaboreaza raportul anual de implementare a asistentei din fondurile structurale si asigura inaintarea lui spre aprobare Comitetului de monitorizare al Cadrului de sprijin comunitar;
    h) asigura concordanta cu politicile comunitare, in special in domeniile ocuparii fortei de munca, egalitatii de sanse intre femei si barbati, politicii sociale si formarii profesionale, politicii privind dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii, politicii agricole comune, politicii comune a pescuitului, energiei, transportului si retelei transeuropene, aplicarea cerintelor legate de protectia mediului inconjurator;
    i) asigura indeplinirea cerintelor cu privire la informarea si publicitatea asistentei din fondurile structurale;
    j) organizeaza evaluarea intermediara a Cadrului de sprijin comunitar;
    k) asigura secretariatul Comitetului de monitorizare a Cadrului de sprijin comunitar.
    Art. 6
    Se desemneaza Ministerul Dezvoltarii si Prognozei ca autoritate de management pentru Programul operational regional, avand responsabilitatea coordonarii implementarii asistentei financiare alocate pentru implementarea acestui program.
    Art. 7
    Se desemneaza agentiile pentru dezvoltare regionala pentru indeplinirea functiei de autoritati de implementare a subprogramelor regionale.
    Art. 8
    Se desemneaza Ministerul Educatiei si Cercetarii ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru cercetare, dezvoltare tehnologica si inovare, avand responsabilitatea coordonarii implementarii asistentei financiare alocate pentru implementarea acestui program.
    Art. 9
    Se desemneaza Centrul National de Management Programe pentru indeplinirea functiei de autoritate de implementare a Programului operational sectorial pentru cercetare, dezvoltare tehnologica si inovare.
    Art. 10
    Se desemneaza Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru politica sociala si de ocupare a fortei de munca, avand responsabilitatea coordonarii implementarii asistentei financiare alocate pentru implementarea acestui program.
    Art. 11
    Se desemneaza Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca pentru indeplinirea functiei de autoritate de implementare a Programului operational sectorial pentru politica sociala si de ocupare a fortei de munca.
    Art. 12
    Se desemneaza Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru agricultura, dezvoltare rurala si pescuit, avand responsabilitatea coordonarii implementarii asistentei financiare alocate pentru implementarea acestui program.
    Art. 13
    Se desemneaza Agentia de Plati si Interventie pentru indeplinirea functiei de autoritate de implementare a Programului operational sectorial pentru agricultura, dezvoltare rurala si pescuit.
    Art. 14
    Autoritatile de management pentru programele operationale prevazute la art. 6, 8, 10 si 12 au urmatoarele atributii principale:
    a) asigura un management financiar adecvat pentru fiecare program operational specific;
    b) asigura corectitudinea operatiunilor finantate din asistenta Uniunii Europene;
    c) asigura colectarea si prelucrarea datelor si raportarile periodice in vederea monitorizarii si evaluarii asistentei alocate fiecarui program operational;
    d) furnizeaza informatiile privind absorbtia fondurilor, conform datelor cuprinse in tabelele financiare;
    e) inainteaza propunerile privind realocarile de fonduri in cadrul fiecarui program operational catre comitetul de monitorizare corespunzator;
    f) analizeaza si modifica programele complement si le inainteaza comitetelor de monitorizare ale programelor operationale;
    g) elaboreaza raportul anual de implementare a asistentei Uniunii Europene pentru fiecare program operational si asigura inaintarea lui spre aprobare comitetelor de monitorizare aferente acestora;
    h) asigura concordanta cu politicile comunitare, in special in domeniile ocuparii fortei de munca, egalitatii de sanse intre femei si barbati, politicii sociale si formarii profesionale, politicii privind dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii, politicii agricole comune, politicii comune a pescuitului, energiei, transportului si retelei transeuropene, aplicarea cerintelor legate de protectia mediului inconjurator;
    i) asigura indeplinirea cerintelor cu privire la informarea si publicitatea privind asistenta prin instrumentele structurale;
    j) organizeaza evaluarea intermediara a fiecarui program operational;
    k) elaboreaza, adopta si transmite programul operational si programul complement aferent;
    l) elaboreaza un sistem coerent de management al informatiilor pentru programul operational respectiv;
    m) asigura secretariatul comitetului de monitorizare aferent programului operational respectiv.
    Art. 15
    Autoritatile de implementare prevazute la art. 7, 9, 11 si 13 au atributii legate de indeplinirea sarcinilor delegate de catre autoritatile de management ale programelor operationale si, atunci cand este cazul, de catre Agentia Nationala de Plati.
    Art. 16
    Se desemneaza Ministerul Dezvoltarii si Prognozei ca unitate de coordonare a Fondului de coeziune.
    Art. 17
    Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, in calitatea sa de unitate de coordonare a Fondului de coeziune, are urmatoarele atributii principale:
    a) asigura coerenta prioritatilor utilizarii Fondului de coeziune cu obiectivele si prioritatile stabilite prin Planul national de dezvoltare;
    b) asigura coordonarea finantarii proiectelor pentru dezvoltarea retelelor de transport cu proiectele pentru protectia mediului;
    c) asigura secretariatul Comitetului de monitorizare pentru mediu si pentru transporturi.
    Art. 18
    Se desemneaza Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei pentru indeplinirea functiei de autoritate de implementare a proiectelor majore de infrastructura din domeniul transporturilor.
    Art. 19
    Se desemneaza Ministerul Apelor si Protectiei Mediului pentru indeplinirea functiei de autoritate de implementare a proiectelor majore de infrastructura din domeniul mediului.
    Art. 20
    (1) In vederea asigurarii managementului platilor din instrumentele structurale, se desemneaza Agentia Nationala de Plati, in cadrul Ministerului Finantelor Publice. Agentia Nationala de Plati indeplineste functia de autoritate de plata pentru Fondul european pentru dezvoltare regionala, pentru Fondul social european, pentru Fondul european pentru orientare si garantare in agricultura - sectiunea "Orientare" si pentru Instrumentul financiar de orientare piscicola.
    (2) Agentia Nationala de Plati indeplineste functia de agentie de plati pentru Fondul de coeziune.
    (3) Sediul Agentiei Nationale de Plati, sursele de finantare a activitatii si modalitatea de functionare sunt stabilite prin hotarare a Guvernului, la propunerea Ministerului Finantelor Publice.
    Art. 21
    Agentia Nationala de Plati are urmatoarele atributii principale:
    a) asigura managementul platilor din fondurile structurale si din Fondul de coeziune, conform procedurii specifice fiecarui fond;
    b) transmite Comisiei Europene, spre aprobare, cererile de plata avizate, pe baza cheltuielilor previzionate de beneficiarii finali;
    c) elaboreaza si transmite Comisiei Europene estimari ale cheltuielilor;
    d) transmite Comisiei Europene cererile de plata, in baza cheltuielilor efectuate de beneficiarii finali;
    e) asigura transmiterea contributiei financiare a Uniunii Europene catre beneficiarii finali;
    f) restituie sumele platite in mod eronat catre Comisia Europeana, impreuna cu dobanda aferenta;
    g) restituie sumele neutilizate, datorate fondurilor structurale si Fondului de coeziune;
    h) pastreaza evidente contabile si financiare privind ordinele de restituire;
    i) furnizeaza Comisiei Europene evidente detaliate privind platile efectuate;
    j) asigura efectuarea unor verificari periodice privind evidentele contabile la nivelul autoritatilor de management.
    Art. 22
    Organismele constituite conform art. 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19 si 20 functioneaza conform principiului separarii functiilor specificat de regulamentele comunitare privind fondurile structurale.
    Art. 23
    (1) Institutiile si organismele la nivel central si regional, desemnate pentru coordonarea si gestionarea asistentei financiare acordate de Uniunea Europeana prin instrumentele structurale, sunt prevazute in anexa nr. 1 care face parte integranta din prezenta hotarare.
    (2) Sursele de finantare pentru programele operationale prin care se implementeaza asistenta financiara acordata de Uniunea Europeana prin instrumentele structurale sunt prevazute in anexa nr. 2 care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 24
    (1) In termen de 120 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Ministerul Integrarii Europene, Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si Ministerul Apelor si Protectiei Mediului elaboreaza planuri de actiuni si masuri concrete pentru implementarea corespunzatoare a dispozitiilor prezentei hotarari, precum si pentru dezvoltarea adecvata a capacitatii lor administrative.
    (2) Stabilirea etapelor si a calendarului de transpunere a dispozitiilor prezentei hotarari de catre ministerele prevazute la alin. (1) se face sub directa coordonare a Ministerului Integrarii Europene.
    Art. 25
    Pentru transpunerea prevederilor prezentei hotarari, urmeaza sa fie completate si modificate in mod corespunzator urmatoarele acte normative:
    - Legea nr. 145/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 261 din 13 iulie 1998, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - Hotararea Guvernului nr. 634/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala in Romania si a Regulamentului-cadru de organizare si functionare a consiliilor pentru dezvoltare regionala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 379 din 5 octombrie 1998;
    - Hotararea Guvernului nr. 4/1999 privind aprobarea Statutului Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 14 din 20 ianuarie 1999;
    - Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 14 din 10 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - Hotararea Guvernului nr. 4/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 9 din 9 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - Hotararea Guvernului nr. 17/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 14 din 10 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - Hotararea Guvernului nr. 18/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 12 din 10 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - Hotararea Guvernului nr. 23/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 18 din 11 ianuarie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - Hotararea Guvernului nr. 1.075/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Integrarii Europene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 701 din 5 noiembrie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - Hotararea Guvernului nr. 161/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 159 din 5 martie 2002;
    - Hotararea Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 273 din 23 aprilie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - Hotararea Guvernului nr. 629/2002 privind aprobarea unor masuri organizatorice in implementarea Programului de realizare a Sistemului national antigrindina si de stimulare a precipitatiilor si finantarea activitatilor prevazute pentru etapa a III-a - 2002, precum si pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 362/2002 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 469 din 1 iulie 2002.
    Art. 26
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul dezvoltarii si prognozei,
                         Gheorghe Romeo Leonard Cazan

                         Ministrul integrarii europene,
                         Hildegard Carola Puwak

                         Ministrul lucrarilor publice,
                         transporturilor si locuintei,
                         Miron Tudor Mitrea

                         Ministrul apelor si protectiei mediului,
                         Petru Lificiu

                         Ministrul agriculturii,
                         alimentatiei si padurilor,
                         Ilie Sarbu

                         Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
                         Marian Sarbu

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1*)

    *) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.

    INSTITUTII IMPLICATE IN MANAGEMENTUL INSTRUMENTELOR STRUCTURALE DUPA ADERARE

   _________      _________________                         ____________
  |         |    | Autoritatea de  |                       / Comitet de \
  | PND/CSF |    |Management pentru|                      / monitorizare \......
  |         |--->|Cadrul de Sprijin|<..................../pentru Cadrul de\    :
  |         |    |   Comunitar     |                    (Sprijin Comunitar )   :
  |  (MDP)  |    |     (MIE)       |                     \  si Fondul de  /    :
  |_________|    |_________________|                      \   Coeziune   /     :
                     |      |  |  |_______________________ \____________/      :
                   __|      |  |__ ____                   |    : : :  :        :
                  |         |________  |                  |    : : :  :        :
          ........|..................|.|..................|....: : :  :        :
         :        |         .........|.|..................|......: :  :        :
         :        |         :        | |         .........|........:  :        :
         :        |         :        | |         :        |         ..:        :
      ___:____    |      ___:____    | |      ___:____    |      ___:____      :
 ..../        \   | ..../        \   | | ..../        \   | ..../        \     :
 :  /Comitet de\  | :  /Comitet de\  | | :  /Comitet de\  | :  /Comitet de\    :
 : (monitorizare) | : (monitorizare) | | : (monitorizare) | : (monitorizare)   :
 :  \   POS1   /  | :  \   POS2   /  | | :  \   POS3   /  | :  \   POR    /    :
 :   \________/   | :   \________/   | | :   \________/   | :   \________/     :
 :                | : | | : | :                  :
 :         _______| :        ________| | : | :                  :
 :        |         :       |          | : | :                  :
 v________|___   ___v_______|_   ______|_v____   _________|_v_                 :
|Autoritatea  | |Autoritatea  | |Autoritatea  | |Autoritatea  |                :
|de Management| |de Management| |de Management| |de Management|                :
|Program      | |Program      | |Program      | |Program      |                :
|Operational  | |Operational  | |Operational  | |Operational  |                :
|Sectorial    | |Sectorial    | |Sectorial    | |Regional,    |                :
|pentru       | |pentru       | |pentru       | |cu 8         |                :
|Agricultura, | |Politica     | |Cercetare,   | |sub-programe |                :
|Dezvoltare   | |Sociala si   | |Dezvoltare   | |regionale    |                :
|Rurala si    | |de Ocuparea  | |Tehnologica  | |(POR)        |                :
|Pescuit      | |Fortei de    | |si Inovare   | |             |                :
|(POS1)       | |Munca (POS2) | |(POS3)       | |             |                :
|(MAAP)       | |(MMSS)       | |(MEC)        | |(MDP)        |                :
|_____________| |_____________| |_____________| |_____________|                :
          | ^       ^     |       ^     |         ^   |                        :
 _________|_|       |     |       |     |         |   |                        :
| ________|_________|     |       |     |         |   |                        :
|| _______|_______________|_______|     |         |   |                        :
||| ______|_______________|_____________|_________|   |                        :
||||  ____|_______  ______|_____  ______|_____  ______|_____                   :
|||| |Autoritatea ||Autoritatea ||Autoritatea ||8 Autoritati|                  :
|||| |de          ||de          ||de          ||de          |                  :
|||| |Implementare||Implementare||Implementare||Implementare|       ________   :
|||| |Program     ||Program     ||Program     ||Sub-programe| <- - /   8    \  :
|||| |Operational ||Operational ||Operational ||Regionale:  | <- -/ Comitete \ :
|||| |Sectorial 1 ||Sectorial 2 ||Sectorial 3 ||(ADR1       |  : (     de     ):
|||| |(Agentia de ||(Agentia    ||(Centrul    ||...         |  :  \Coordonare/ :
|||| |Plati si    ||Nationala   ||National de ||...         | <- - \________/  :
|||| |Interventie)||pentru      ||Management  ||...         |                  :
|||| |            ||Ocuparea    ||Programe)   ||ADR8)       |                  :
|||| |            ||Fortei de   ||            ||            |                  :
|||| |            ||Munca       ||            ||            |                  :
|||| |____________||____________||____________||____________|                  :
||||____________                                                 ..............:
|||___________  |                                                :
||__________  | |                                                :
|_________  | | |                                                :
          | | | |                                                :
 _________v_v_v_v_________________                     __________v_________
|                                 |                   |    Unitatea de     |
|   Agentia Nationala de Plati    |                   | Coordonare pentru  |
|         (in cadrul MFP)         |                   | Fondul de Coeziune |
|                                 |                   |                    |
|Autoritatea de Plata pentru FEDER|                   |        (MDP)       |   
|Autoritatea de Plata pentru FSE  |                   |____________________|
|Autoritatea de Plata pentru FEOGA|                        |            |
|Autoritatea de Plata pentru IFOP |                ________|___  _______|____
|Agentie de Plati pentru FC       |               |Autoritatea ||Implementare|
|_________________________________|               |     de     ||     de     |
  __________________________                      |Implementare||Implementare|
 | Legenda:                 |                     |  Proiecte  ||  Proiecte  |
 |   Subordonare  --------- |                     | Transport  ||    Mediu   |
 |   Monitorizare ........> |                     |            ||            |
 |   Colaborare   <-------> |                     |   (MLPTL)  ||   (MAPM)   |
 |__________________________|                     |____________||____________|

    ANEXA 2*)

    *) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

    RELATIA DINTRE DOCUMENTELE DE PROGRAMARE PENTRU FONDURILE STRUCTURALE SI FONDUL DE COEZIUNE

 ______________________________________________________________________________
| Documentul de programare| Institutia implicata/   |     Continut/Fonduri     |
|                         | Autoritatea de          |     implicate            |
|                         | Management/Autoritati de|                          |
|                         | Implementare            |                          |
|_________________________|_________________________|__________________________|
| PLANUL NATIONAL DE      | Ministerul Dezvoltarii  | - Analiza situatiei      |
| DEZVOLTARE              | si Prognozei elaboreaza | curente                  |
|                         | documentul programatic  | - Descrierea resurselor  |
|                         |                         | financiare utilizate si a|
|                         |                         | rezultatelor obtinute in |
|                         |                         | perioada de programare   |
|                         |                         | anterioara               |
|                         |                         | - Obiective, Strategii,  |
|                         |                         | Prioritati               |
|                         |                         | - Surse financiare       |
|                         |                         | indicative               |
|                         |                         | - Modalitati de          |
|                         |                         | organizare a             |
|                         |                         | consultarilor            |
|                         |                         | parteneriale             |
|_________________________|_________________________|__________________________|
|   | Cadrul de Sprijin   | Ministerul              | - Finantarea nationala,  |
|   | Comunitar           | Integrarii Europene -   | publica si privata       |
|   | (Community          | Autoritate de           | - Co-finantare prin      |
|   | Support Framework)  | Management              | Fonduri Structurale      |
|   |                     | Ministerul Dezvoltarii  | - Co-finantare prin      |
|   |                     | si Prognozei elaboreaza | Fondul de Coeziune       |
|   |                     | documentul programatic  | - Co-finantare prin      |
|   |                     |                         | Initiative Comunitare    |
|   |_____________________|_________________________|__________________________|
|   |    | Program        | Ministerul Muncii si    | - Finantarea nationala,  |
|   |    | Operational    | Solidaritatii Sociale - | publica si privata       |
|   |    | Sectorial      | Autoritate de Management| - Co-finantare prin FSE  |
|   |    | pentru politica|                         |                          |
|   |    | sociala si     |                         |                          |
|   |    | ocuparea fortei|                         |                          |
|   |    | de munca       |                         |                          |
|   |    |________________|_________________________|__________________________|
|   |    | Program        | Ministerul Agriculturii,| - Finantare nationala,   |
|   |    | Operational    | Alimentatiei si         | publica si privata       |
|   |    | Sectorial      | Padurilor - Autoritate  | - Co-finantare prin FEOGA|
|   |    | pentru         | de Management           | - Co-finantare prin IFOP |
|   |    | agricultura,   |                         |                          |
|   |    | dezvoltare     |                         |                          |
|   |    | rurala si      |                         |                          |
|   |    | pescuit        |                         |                          |
|   |    |________________|_________________________|__________________________|
|   |    | Program        | Ministerul Educatiei si | - Finantarea nationala,  |
|   |    | Operational    | Cercetarii - Autoritate | publica si privata       |
|   |    | Sectorial      | de Management           | - Co-finantare prin FEDER|
|   |    | pentru         |                         | - Co-finantare prin FSE  |
|   |    | cercetare,     |                         |                          |
|   |    | dezvoltare     |                         |                          |
|   |    | tehnologica si |                         |                          |
|   |    | inovare        |                         |                          |
|   |    |________________|_________________________|__________________________|
|   |    | Program        | Ministerul Dezvoltarii  | - Finantare nationala,   |
|   |    | Operational    | si Prognozei -          | publica si privata       |
|   |    | Regional (cu 8 | Autoritate de Management| - Co-finantare prin FEDER|
|   |    | subprograme    | (cu delegare catre      | - Co-finantare prin FSE  |
|   |    | regionale)     | Autoritati              | - Co-finantare prin FEOGA|
|   |    |                | de Implementare - ADR)  |                          |
|   |____|________________|_________________________|__________________________|
|   | Fondul de Coeziune  | Ministerul Dezvoltarii  | - Finantare nationala,   |
|   |                     | si Prognozei - Unitate  | publica si privata       |
|   |                     | de Coordonare           | - Co-finantare prin      |
|   |                     |                         | Fondul de Coeziune       |
|   |     ________________|_________________________|__________________________|
|   |    | Protectia      | Ministerul Apelor si    | - Finantare nationala,   |
|   |    | mediului       | Protectiei Mediului -   | publica si privata       |
|   |    |                | Autoritate de           | - Co-finantare prin      |
|   |    |                | Implementare            | Fondul de Coeziune       |
|   |    |________________|_________________________|__________________________|
|   |    | Dezvoltarea    | Ministerul Lucrarilor   | - Finantare nationala,   |
|   |    | retelei de     | Publice, Transporturilor| publica si privata       |
|   |    | transport      | si Locuintelor -        | - Co-finantare prin      |
|   |    |                | Autoritate de           | Fondul de Coeziune       |
|   |    |                | Implementare            |                          |
|___|____|________________|_________________________|__________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1555/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1555 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu