E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 217 din 10 aprilie 1995

privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Privatizare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 71 din 19 aprilie 1995


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 115 din Constitutia Romaniei si al altor reglementari legale,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Agentia Nationala pentru Privatizare este organ de specialitate al administratiei publice centrale in subordinea Guvernului, care realizeaza, in conformitate cu legea, administrarea programelor in domeniul privatizarii.
    Art. 2
    Agentia Nationala pentru Privatizare, in conditiile prevazute de lege si ale strategiei guvernamentale de reforma economica, are urmatoarele atributii:
    1. coordoneaza, indruma si controleaza intregul proces de privatizare;
    2. urmareste functionarea mecanismului procesului de privatizare in toate sectoarele economiei nationale si ia masuri pentru buna desfasurare a acestuia si pentru crearea conditiilor optime societatilor comerciale ce urmeaza a fi privatizate;
    3. prezinta Guvernului propuneri privind strategia si mecanismele de dezvoltare a sectorului privat;
    4. stabileste listele cu societatile comerciale ce urmeaza a fi supuse procesului de privatizare;
    5. participa cu rol de mediator, in numele Guvernului, pentru rezolvarea eventualelor divergente dintre Fondul Proprietatii de Stat si Fondurile Proprietatii Private, pe linia privatizarii societatilor comerciale;
    6. aproba privatizarea societatilor comerciale in situatia cand Fondul Proprietatii de Stat isi pierde calitatea de actionar cu rol de control in cadrul respectivelor societati comerciale;
    7. asigura realizarea cadrului legal si institutional pentru crearea fondurilor mutuale;
    8. asigura introducerea, in forma standard, a evidentei actionarilor la nivelul fiecarei societati comerciale, realizand si evidenta miscarilor acestora, in conformitate cu prevederile Legii nr. 31/1990, prin Registrul unic al actionarilor;
    9. avizeaza propunerile de acordare de concesiuni si de organizare de licitatii pentru incheierea de contracte de concesiune pentru activitati economice, servicii publice si unitati de productie ale unor regii autonome si terenuri proprietate de stat;
    10. controleaza respectarea de catre concesionari a obligatiilor asumate prin contractul de concesiune;
    11. propune Guvernului, spre aprobare, incheierea de contracte de subconcesiune;
    12. elaboreaza si prezinta Guvernului spre aprobare norme metodologice privind conditiile de organizare si desfasurare a vanzarilor de actiuni si active, de schimbare a certificatelor de proprietate in actiuni la societatile comerciale ce urmeaza a fi privatizate;
    13. rezolva, in conditiile legii, contestatiile formulate de detinatorii certificatelor de proprietate impotriva solutiilor date de Fondurile Proprietatii Private, in exercitarea dreptului de control si initiativa a detinatorilor certificatelor de proprietate;
    14. aproba incheierea de contracte de asistenta de specialitate cu firme de consultanta straine;
    15. urmareste realizarea programului de asistenta tehnica din strainatate si asigura organizarea de forme de pregatire a personalului in domeniile evaluarii societatilor comerciale, organizarii de licitatii, vanzarii de actiuni, brokeraj si alte activitati legate de procesul de privatizare;
    16. realizeaza activitati de comunicatie, pe plan intern si extern, in vederea promovarii procesului de privatizare;
    17. efectueaza, tinand seama de practica internationala, analize si studii in domeniul privatizarii societatilor comerciale cu capital de stat;
    18. controleaza respectarea de catre institutiile cu sarcini si atributii in domeniul privatizarii a prevederilor Legii nr. 58/1991, precum si a celorlalte acte normative din acest domeniu;
    19. presteaza, pe baza de contract, servicii de asistenta tehnica si consultanta pe linia realizarii procesului de privatizare in domeniile: economic, financiar, comercial si juridic;
    20. editeaza periodic Buletinul informativ privind desfasurarea procesului de privatizare;
    21. indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative pentru domeniul sau de activitate.
    Art. 3
    (1) Agentia Nationala pentru Privatizare este condusa de un presedinte, asimilat ca salarizare cu functia de secretar de stat, numit prin decizia primului-ministru. Pe langa presedintele Agentiei Nationale pentru Privatizare functioneaza, ca organ consultativ, Colegiul de conducere a agentiei. Componenta colegiului se aproba prin ordinul presedintelui, cu avizul membrului din guvern care coordoneaza aceasta activitate. Presedintele agentiei indeplineste si functia de presedinte al colegiului de conducere.
    (2) Presedintele conduce intreaga activitate a Agentiei Nationale pentru Privatizare si o reprezinta in raporturile cu ministerele, alte autoritati publice si organizatii, precum si cu persoane juridice si fizice din tara sau strainatate.
    (3) In realizarea atributiilor Agentiei Nationale pentru Privatizare presedintele emite, potrivit legii, ordine si instructiuni.
    Art. 4
    (1) Numarul maxim de posturi este de 130, exclusiv demnitarul.
    (2) Structura organizatorica a Agentiei Nationale pentru Privatizare este prevazuta in anexa la prezenta hotarare. Salarizarea personalului agentiei se face conform anexei nr. 8 la Legea nr. 40/1991, republicata. In cadrul acesteia, prin ordin al presedintelui agentiei, se pot organiza servicii si birouri, precum si colective temporare.
    (3) In cadrul numarului maxim de posturi aprobat, Agentia Nationala pentru Privatizare va include in statul de functii personal de specialitate pentru coordonare in profil teritorial, care isi va desfasura activitatea cu sprijinul prefecturilor.
    (4) Atributiile concrete ale directiilor generale, directiilor, serviciilor si birourilor din structura organizatorica se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare si se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Privatizare.
    Art. 5
    (1) Agentia Nationala pentru Privatizare poate sa presteze pe baza contractuala activitati lucrative ca: servicii de asistenta tehnica si consultanta, brokeraj, evaluari de societati comerciale, studii de fezabilitate, caiete de sarcini si altele asemenea.
    (2) Pentru realizarea unor asemenea activitati, Agentia Nationala pentru Privatizare are in subordine Oficiul de Prestari Servicii si Buletin Informativ, organizat la nivel de directie generala, cu personalitate juridica, ale carui cheltuieli de functionare si investitii se acopera, in conditiile legii, din veniturile extrabugetare realizate. Numarul de posturi si structura organizatorica se aproba prin ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Privatizare.
    (3) Nivelurile de salarizare pentru personalul Oficiului de Prestari Servicii si Buletin Informativ sunt cele prevazute in anexa nr. 10 la Hotararea Guvernului nr. 281/1993.
    Art. 6
    (1) In exercitarea atributiilor sale, Agentia Nationala pentru Privatizare colaboreaza cu ministerele, organele centrale de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritatile publice locale.
     (2) Prefecturile vor asigura spatiul necesar desfasurarii activitatii in teritoriu a salariatilor Agentiei Nationale pentru Privatizare si vor suporta din bugetul propriu cheltuielile materiale, de intretinere si comunicatii.
    Art. 7
    Agentia Nationala pentru Privatizare are in dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numar de autoturisme stabilit potrivit prevederilor legale.
    Art. 8
    Ministerul Finantelor va introduce modificarile corespunzatoare in bugetul Agentiei Nationale pentru Privatizare pe anul 1995.
    Art. 9
    (1) Prezenta hotarare intra in vigoare la 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei.
    (2) La aceeasi data se abroga Hotararea Guvernului nr. 4/1993 privind organizarea Agentiei Nationale pentru Privatizare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 24 din 10 februarie 1993.

              PRIM-MINISTRU
            NICOLAE VACAROIU

                    Contrasemneaza:
                    Ministru de stat,
                    presedintele Consiliului
                    pentru Coordonare,
                    Strategie si Reforma Economica,
                    Mircea Cosea

                    Ministru de stat,
                    ministrul muncii
                    si protectiei sociale,
                    Dan Mircea Popescu

                    Ministru de stat,
                    ministrul finantelor,
                    Florin Georgescu

    ANEXA 1

    Numar maxim de posturi = 130 (exclusiv demnitarul si Oficiul de Prestari Servicii si Buletin Informativ)

                    AGENTIA NATIONALA PENTRU PRIVATIZARE

                               PRESEDINTE
                                   |
                                   | ----------- SERVICIUL LEGISLATIE SI
                                   |                    CONTENCIOS
          CONSILIER   ------------ |
                                   |
                                   | ----------- CONTROL FINANCIAR PROPRIU
                                   |
                                   |  ....................................
   ----------------------------------------------------------------      :
    |                 |            |              |             |        :
 DIRECTIA         DIRECTIA         |              |             |        :
 GENERALA         GENERALA         |              |             |        :
METODOLOGII      PRIVATIZARI    DIRECTIA      DIRECTIA     DIRECTIA      :
SI CONTROL           SI        COORDONARE    ASISTENTA     ECONOMICA     :
                CONCESIONARI   IN PROFIL        DIN                      :
                               TERITORIAL    STRAINATATE              OFICIUL
                                                 SI                      DE
                                             COMUNICATII              PRESTARI
                                                                    SERVICII SI
                                                                      BULETIN
                                                                    INFORMATIV




SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 217/1995

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 217 din 1995
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu