E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 155 din  3 martie 2005

privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 211 din 14 martie 2005


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale este organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului.
    (2) Sediul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale este in municipiul Bucuresti, bd. Carol I nr. 24, sectorul 3.
    (3) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale aplica strategia si Programul de guvernare in vederea promovarii politicilor in domeniile sale de activitate: agricultura, pescuit, acvacultura, productie alimentara, consolidarea proprietatii funciare, imbunatatiri funciare, silvicultura, dezvoltare rurala, optimizarea exploatatiilor si conservarea solurilor.
    (4) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale este autoritatea publica centrala care asigura dezvoltarea pe baze moderne a domeniilor sale de activitate.
    (5) Obiectivele Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale sunt:
    a) finalizarea reformei si consolidarea proprietatii funciare;
    b) stimularea transformarii gospodariilor taranesti in exploatatii agricole moderne cu caracter comercial, formarea si consolidarea clasei de mijloc in spatiul rural;
    c) alocarea eficienta a resurselor bugetare pentru sprijinirea producatorilor agricoli;
    d) sprijinirea gradului de procesare a produselor agricole si a crearii de valoare adaugata in cadrul productiei agricole, prin masuri de piata libera;
    e) dezvoltarea si modernizarea mediului rural;
    f) dezvoltarea pescuitului si acvaculturii;
    g) gestionarea eficienta a padurilor;
    h) imbunatatirea cadrului institutional in domeniile sale de activitate pe principiile eficientei si debirocratizarii.
    (6) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale elaboreaza strategia si reglementarile specifice in domeniile sale de activitate, in cadrul politicii generale a Guvernului si in concordanta cu reglementarile Uniunii Europene.
    Art. 2
    Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale exercita urmatoarele functii:
    a) de strategie, prin care se elaboreaza, in conformitate cu politica economica a Guvernului, normele Uniunii Europene si tendintele pe plan mondial, strategia de dezvoltare in domeniile sale de activitate si se proiecteaza mecanismele financiare necesare;
    b) de reglementare, prin care se asigura, in conformitate cu strategia, realizarea cadrului juridic si elaborarea reglementarilor specifice activitatilor din domeniile sale de activitate;
    c) de administrare, prin care se asigura administrarea proprietatii publice si private a statului, precum si gestionarea fondurilor si serviciilor pentru care statul este responsabil, in domeniul sau de activitate;
    d) de reprezentare, prin care se asigura, in numele statului sau al Guvernului Romaniei, reprezentarea pe plan intern si extern, in domeniul sau de activitate si in limitele stabilite prin actele normative in vigoare;
    e) de autoritate de stat, prin care se asigura implementarea, urmarirea si controlul aplicarii si respectarii reglementarilor in domeniile sale de activitate.

    CAP. 2
    Atributiile, structura organizatorica si conducerea ministerului

    SECTIUNEA 1
    Atributiile ministerului

    Art. 3
    In exercitarea functiilor sale, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale are urmatoarele atributii generale:
    1. asigura implementarea strategiei si a Programului de guvernare in domeniile sale de activitate, potrivit reglementarilor in vigoare;
    2. elaboreaza strategii si politici specifice in domeniile sale de activitate, pe care le supune Guvernului spre adoptare;
    3. coordoneaza activitatea Agentiei SAPARD si unele programe de finantare si de asistenta internationale pe domeniile sale de activitate;
    4. elaboreaza studii, analize si strategii si fundamenteaza programe de dezvoltare a zonelor montane si a zonelor rurale, in colaborare cu celelalte institutii ale administratiei publice centrale si cu organismele internationale in domeniu;
    5. coordoneaza activitatea de elaborare a documentatiilor tehnice, avizare, programare, promovare, realizare si monitorizare a obiectivelor de investitii specifice;
    6. elaboreaza studii si propune strategii de modernizare si retehnologizare a agriculturii, in concordanta cu cerintele de integrare in Uniunea Europeana;
    7. coordoneaza activitatea privind evaluarea si inregistrarea bunurilor din patrimoniul institutiilor publice din subordine si de sub autoritatea sa;
    8. coordoneaza si controleaza privatizarea societatilor comerciale agricole la care statul este actionar si concesionarea terenurilor apartinand domeniului public sau privat al statului, aflate in administrarea unitatilor de sub autoritatea sa ori aflate in subordonarea sa, precum si a terenurilor agricole sau a terenurilor cu amenajari piscicole din administrarea societatilor comerciale la care statul este actionar si a celorlalte bunuri si servicii din domeniul sau de activitate;
    9. coordoneaza si monitorizeaza activitatile de fond funciar, de cadastru specializat, de imbunatatiri funciare, amenajari de torenti si regularizari de ape din domeniul agricol si silvic;
    10. coordoneaza si monitorizeaza concesionarea terenurilor aferente activelor vandute de Regia Nationala a Padurilor - Romsilva, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, si asigura incasarea redeventei;
    11. coordoneaza constituirea asociatiilor utilizatorilor de apa pentru irigatii, prin Oficiul de reglementare a asociatiilor utilizatorilor de apa pentru irigatii, si monitorizeaza functionarea acestor asociatii si raporturile dintre ele si firmele autorizate pentru serviciile de aprovizionare cu apa pentru irigatii, potrivit legislatiei in vigoare;
    12. elaboreaza norme si instructiuni pentru atestarea persoanelor care desfasoara activitati de imbunatatiri funciare in domeniul agricol si silvic;
    13. fundamenteaza si elaboreaza strategii si programe de finantare privind fondul funciar, protectia solului, a plantelor, a animalelor si a padurilor;
    14. reprezinta Guvernul in relatiile cu organismele interne si internationale in domeniile sale de activitate;
    15. sprijina, direct sau prin institutii publice din subordine, editarea publicatiilor de specialitate si de informare specifice;
    16. colaboreaza, prin structurile sale, cu Institutul National de Statistica pentru a satisface cerintele de date statistice de calitate si comparabile bazate pe acquisul comunitar;
    17. initiaza, direct sau prin unitatile aflate in subordine ori sub autoritatea sa, proiecte de parteneriat public-privat de interes national, negociaza, semneaza si realizeaza contractul de parteneriat public-privat, in conformitate cu prevederile legale in domeniu;
    18. initiaza, negociaza si asigura punerea in aplicare a dispozitiilor conventiilor si acordurilor internationale din sfera sa de competenta, la care Romania este parte, din imputernicirea Guvernului, reprezinta interesele statului in diferite institutii si organisme internationale si dezvolta relatii de cooperare cu institutii si organizatii similare din alte state;
    19. intreprinde actiuni si initiative, potrivit competentelor stabilite de lege, pentru intensificarea participarii Romaniei la actiunile de cooperare bilaterala si multilaterala, la nivel subregional, regional si global, pentru valorificarea oportunitatilor si facilitatilor de asistenta financiara, tehnica, tehnologica si stiintifica;
    20. coordoneaza si raspunde de activitatile privind relatiile cu Uniunea Europeana pentru domeniile din sfera sa de competenta;
    21. exercita si alte responsabilitati, in conformitate cu dispozitiile legislatiei nationale si ale acordurilor internationale la care Romania este parte, precum si cu prevederile Programului national de aderare la Uniunea Europeana;
    22. asigura relatia cu Parlamentul Romaniei, cu sindicatele si patronatele si cu organizatiile nonguvernamentale din sfera sa de activitate, cu populatia, precum si cu mass-media;
    23. coordoneaza actiunile de cooperare cu alte tari in domeniile sale de activitate si asigura aplicarea, in conditiile legislatiei in vigoare, a conventiilor si acordurilor, precum si controlul indeplinirii obligatiilor ce decurg din acestea;
    24. initiaza actiuni in domeniul sau de activitate privind integrarea europeana; urmareste si raspunde de aplicarea prevederilor specifice din Acordul european instituind o asociere intre Romania, pe de o parte, si Comunitatile Europene si statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin Legea nr. 20/1993;
    25. asigura in domeniile sale de activitate organizarea activitatilor prevazute de lege pentru apararea civila, pentru rezolvarea situatiilor de urgenta si pentru situatii de mobilizare;
    26. desfasoara activitati de control si inspectii privind respectarea legislatiei in domeniu, colaborand in actiunile sale cu celelalte autoritati publice abilitate;
    27. desfasoara activitati de audit public intern, potrivit reglementarilor legale in vigoare;
    28. colaboreaza cu celelalte ministere si organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritatile administratiei publice locale si cu alte organisme interne si internationale;
    29. initiaza si elaboreaza, direct sau prin unitatile aflate in subordine, sub autoritate ori in coordonare, proiecte de acte normative in domeniile sale de activitate;
    30. avizeaza proiecte de acte normative care au legatura cu domeniile sale de activitate;
    31. elaboreaza si promoveaza politici privind reglementarea depozitarii semintelor de consum si activitatea de utilizare a acestora in alimentatie si ca furaj pentru nutritia animalelor.
    Art. 4
    (1) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale are urmatoarele atributii specifice:

    I. In domeniul agriculturii, pescuitului si acvaculturii si productiei alimentare si imbunatatirilor funciare:
    1. elaboreaza strategii si politici sectoriale si de piata, in colaborare cu organizatiile interprofesionale pe produs si cu asociatiile patronale si sindicale din domeniul agrozootehnic si piscicol;
    2. promoveaza programe si proiecte de acte normative, pentru stimularea si consolidarea pietei produselor agroalimentare in vederea cresterii competitivitatii produselor pe piata interna si externa;
    3. propune amendarea periodica, in functie de rezultate, a Programului Guvernului pentru agricultura;
    4. urmareste consolidarea proprietatii agricole si sprijina optimizarea exploatatiilor agricole si piscicole;
    5. colaboreaza cu organizatiile patronale, sindicale si profesionale de producatori, in vederea sprijinirii producatorilor agricoli si piscicoli, si intreprinde actiuni de asistenta si consultanta pentru sustinerea activitatii acestora;
    6. initiaza si sprijina actiunile privind dezvoltarea prestarii serviciilor specifice pentru producatorii agricoli si piscicoli, inclusiv prin dezvoltarea cooperatiei rurale;
    7. acrediteaza si controleaza, in conditiile legii, agentii economici care produc, prelucreaza si comercializeaza produse agroalimentare;
    8. acrediteaza si controleaza, in conditiile legii, organismele de inspectie si certificare din agricultura ecologica;
    9. asigura, prin intermediul Autoritatii Nationale pentru Produse Ecologice, implementarea, reglementarea si monitorizarea sistemului de agricultura ecologica in Romania;
    10. asigura, prin Autoritatea Nationala a Pietelor Produselor Agricole si Alimentare, aplicarea mecanismelor si instrumentelor de politica agricola si comerciala care privesc organizarea pe piata, consolidarea si functionarea eficienta a pietelor produselor agricole si alimentare;
    11. elibereaza licente de depozit pentru semintele de consum, conform prevederilor legale, si aproba Manualul de gradare a semintelor de consum alimentar si furajer;
    12. elaboreaza proiecte de standarde pentru produsele agroalimentare, in conformitate cu prevederile standardelor Codex Alimentarius, compatibile cu normele Organizatiei pentru Alimentatie si Agricultura - F.A.O. si Organizatiei Mondiale a Sanatatii - O.M.S.;
    13. coordoneaza si controleaza activitatea de pescuit si acvacultura; ia masuri de protectie a fondului piscicol prin inspectia de specialitate, potrivit legislatiei in vigoare;
    14. coordoneaza, organizeaza si controleaza activitatea de selectie, ameliorare si de reproductie a animalelor de interes zootehnic;
    15. asigura implementarea politicilor, strategiilor si programelor de dezvoltare in domeniul sectorului vegetal, al producerii de furaje, cresterii animalelor, pescuitului si acvaculturii, precum si in domeniul produselor agroalimentare;
    16. elaboreaza norme tehnice si metodologice in domeniul cresterii animalelor, pescuitului si acvaculturii, precum si in domeniul produselor agroalimentare;
    17. coordoneaza activitatea productiva de crestere a animalelor si nutritie animala, precum si activitatea de pescuit si acvacultura;
    18. elaboreaza, promoveaza si implementeaza cadrul legal privind calitatea produselor agroalimentare, precum si alinierea legislatiei in domeniul cresterii animalelor, pescuitului, acvaculturii si produselor agroalimentare cu legislatia Uniunii Europene;
    19. elaboreaza acte normative care promoveaza valorificarea productiilor animaliere in sisteme comunitare de clasificare in vederea exportului acestora;
    20. stabileste prioritati in domeniul cresterii animalelor, pescuitului si acvaculturii, pentru corelarea productiilor animaliere cu necesarul de produse, in vederea aprovizionarii pietei interne si crearii de disponibilitati pentru export;
    21. elaboreaza si promoveaza, impreuna cu institutele de specialitate de profil, tehnologii competitive moderne pentru cresterea animalelor, in domeniul pescuitului si acvaculturii si pentru amenajarea pajistilor, diferentiate in functie de conditiile agropedologice;
    22. elaboreaza si intocmeste studii si strategii privind cresterea competitivitatii produselor agroalimentare romanesti pe piata interna si externa;
    23. initiaza si elaboreaza proiecte de acte normative privind protectia indicatiilor geografice, denumirilor de origine si a atestatelor de specificitate pentru produsele agricole si produsele alimentare;
    24. aproba, in conditiile legii, organismele de inspectie si certificare privind protectia indicatiilor geografice, denumirilor de origine si a atestatelor de specificitate pentru produsele agricole si produsele alimentare;
    25. inregistreaza, in conditiile legii, indicatiile geografice, rasele de animale, soiurile de plante, tehnologiile si metodele de procesare industriala a produselor agricole, denumirile de origine si atestatele de specificitate pentru produsele agricole si produsele alimentare si solicita protectia acestora in Uniunea Europeana;
    26. elaboreaza si actualizeaza legislatia privind acreditarea agentilor economici care desfasoara activitati in domeniul productiei, depozitarii, transportului si comercializarii produselor alimentare;
    27. aproba si inregistreaza simbolurile societatilor comerciale cu activitati in domeniul productiei de conserve alimentare ambalate in recipiente metalice si numerele de ordine ale grupelor si sortimentelor de conserve alimentare;
    28. participa la elaborarea standardelor romane ale produselor alimentare pentru armonizarea acestora cu cele europene si internationale, precum si cu standardele Codex Alimentarius;
    29. coordoneaza activitatea privind producerea, prelucrarea, controlul si certificarea valorica a calitatii produselor, proceselor tehnologice si serviciilor agricole si industrial alimentare, comercializarea semintelor si a materialului saditor viticol, pomicol, legumicol si horticol, precum si inregistrarea soiurilor de plante;
    30. organizeaza si coordoneaza activitatea fitosanitara de utilizare a substantelor pesticide si a metodelor de combatere a bolilor si daunatorilor plantelor de cultura, elaboreaza strategia in domeniu, inclusiv norme de carantina fitosanitara, avizeaza omologarea, producerea si utilizarea pesticidelor, precum si autorizarea si utilizarea ingrasamintelor, controleaza modul de implementare a legislatiei in vigoare;
    31. promoveaza si implementeaza politici si metode biologice de combatere integrata a daunatorilor in domeniul protectiei plantelor, carantinei fitosanitare si regimului produselor de uz fitosanitar la nivel central si teritorial, dezvolta baza de date privind activitatea de protectie a plantelor;
    32. coordoneaza activitatea si elaboreaza strategia si programele de restructurare si privatizare ale societatilor nationale la care statul, prin Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, este actionar majoritar;
    33. coordoneaza elaborarea de masuri si asigura restructurarea si privatizarea societatilor comerciale pe actiuni, cu capital majoritar de stat, din domeniul sau de activitate si exercita, in numele statului, toate drepturile ce decurg din calitatea de actionar la societatile comerciale ce detin in administrare terenuri agricole sau terenuri cu amenajari piscicole;
    34. controleaza modul in care sunt respectate normele privind evidenta, protectia, folosirea si ameliorarea fondului funciar de catre toti detinatorii de terenuri cu destinatie agricola, indiferent de forma de proprietate;
    35. asigura evidenta navelor si ambarcatiunilor de pescuit prin Fisierul navelor si ambarcatiunilor de pescuit, precum si evidenta altor tipuri de dotari tehnice ale ambarcatiunilor de pescuit, inregistrarea datelor tehnice si proiectelor amenajarilor hidrotehnice ale capacitatilor de productie din acvacultura;
    36. avizeaza documentatiile privind scoaterea din circuitul agricol a terenurilor agricole si schimbarea categoriei de folosinta a terenului agricol, potrivit reglementarilor in vigoare;
    37. avizeaza lucrari de scoatere a terenurilor din circuitul agricol, respectand planul urbanistic general si planul urbanistic zonal, in vederea infiintarii de amenajari agrozootehnice, complexuri de sere, ferme multifunctionale, microferme, amenajari piscicole pentru acvacultura intensiva si superintensiva in sistem dirijat-controlat;
    38. coordoneaza programul privind realizarea lucrarilor de imbunatatiri funciare prioritare, potrivit legislatiei in vigoare;
    39. fundamenteaza si elaboreaza programele prioritare de amenajare si ameliorare a terenurilor agricole degradate, precum si monitorizarea calitatii solului prin studii pedologice si agrochimice;
    40. elaboreaza si promoveaza programe de sustinere financiara a producatorilor agricoli si piscicoli si urmareste derularea acestora;
    41. intocmeste si monitorizeaza studii si strategii privind promovarea produselor agroalimentare romanesti pe piete externe;
    42. monitorizeaza prin cercetari specifice organismele modificate genetic, elaborand buletine de analiza anuale cu privire la impactul lor economic, ecologic si asupra starii de sanatate a populatiei, eficienta utilizarii lor in sectorul vegetal si animal agricol;
    43. coordoneaza activitatea de cercetare stiintifica si tehnologica agricola si piscicola, de consultanta si de perfectionare profesionala si a organismelor modificate genetic;
    44. coordoneaza actiunea de implementare a Programului de realizare a Sistemului national antigrindina si de stimulare a precipitatiilor;
    45. asigura indeplinirea, prin intermediul Autoritatii de Management pentru Programul Operational Sectorial pentru Agricultura, Dezvoltare Rurala si Pescuit, a atributiilor stabilite prin actele normative in vigoare;
    46. asigura realizarea Proiectului privind reabilitarea si reforma sectorului de irigatii conform prevederilor legale in vigoare;
    47. organizeaza si asigura functionarea sistemului national de supraveghere, evaluare, prognoze si avertizare privind efectele ecologice si economice ale amenajarilor de imbunatatiri funciare;
    48. organizeaza, executa si actualizeaza cadastrul amenajarilor de acvacultura si imbunatatiri funciare cofinantat de la bugetul de stat.

    II. In domeniul padurilor:
    1. elaboreaza strategii si politici de gospodarire si de valorificare rationala a resurselor fondului forestier national si a vegetatiei forestiere din afara acestuia;
    2. elaboreaza regulamente, instructiuni si norme tehnice specifice privind administrarea si gospodarirea durabila a fondului forestier national, a vegetatiei forestiere din afara acestuia, a fondului cinegetic si a celui piscicol din apele de munte;
    3. exercita atributiile prevazute de lege in vederea asigurarii respectarii regimului silvic in fondul forestier national;
    4. coordoneaza si controleaza activitatea de elaborare si avizare, in conceptie unitara, a amenajamentelor silvice, a studiilor sumare de amenajare a padurilor, precum si a studiilor de transformare a pasunilor impadurite;
    5. propune, pe baza amenajamentelor silvice, volumul maxim de masa lemnoasa care se exploateaza anual din paduri si din vegetatia forestiera, din afara fondului forestier national, pe categorii de destinatari si destinatii, in conformitate cu prevederile amenajamentelor silvice;
    6. organizeaza evidenta sistemului informational pentru silvicultura potrivit art. VIII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 41/2004 pentru modificarea si completarea Legii cadastrului si a publicitatii imobiliare nr. 7/1996, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 499/2004, organizeaza si tine evidenta terenurilor cu destinatie forestiera si a celor cu vegetatie forestiera, din afara fondului forestier, indiferent de natura proprietatii, urmareste furnizarea datelor necesare in vederea realizarii sistemului de cadastru, coordoneaza executarea lucrarilor de geodezie, topografie, fotogrammetrie, cartografie pentru realizarea sistemului informational pentru silvicultura, precum si introducerea si intretinerea acestuia, cantitativ si calitativ, si asigura proiectarea si aplicarea in teren a organizarii teritoriului forestier;
    7. analizeaza si, dupa caz, aproba, in conditiile prevazute de lege, solicitarile de scoatere definitiva sau temporara din circuitul silvic a unor terenuri, precum si regularizarea perimetrelor padurii, conform reglementarilor in vigoare, indiferent de natura proprietatii;
    8. coordoneaza, impreuna cu factorii responsabili interesati, actiunile de impadurire a terenurilor degradate, inapte pentru folosinta agricola, infiintarea perdelelor forestiere de protectie si asigura o conceptie unitara de amenajare a terenurilor degradate si de corectare a torentilor pe bazine hidrografice si perimetre de ameliorare; fundamenteaza necesitatea asigurarii resurselor financiare respective;
    9. organizeaza sistemul national de monitorizare sol-vegetatie forestiera pentru silvicultura, ia masuri pentru ameliorarea starii de sanatate a padurilor si coordoneaza gospodarirea ariilor protejate din fondul forestier national;
    10. urmareste si sprijina dezvoltarea retelei de drumuri forestiere, urmarind asigurarea fondurilor necesare, potrivit legii;
    11. urmareste evolutia starii fondului forestier national si prezinta Guvernului rapoarte anuale;
    12. colaboreaza cu institutiile interesate pentru preluarea in fondul forestier al statului, in conditiile legii, a terenurilor degradate, inapte pentru folosinta agricola, proprietate publica sau privata, pentru ameliorarea carora detinatorii legali nu dispun de mijloacele necesare;
    13. atesta persoanele fizice si juridice pentru efectuarea de studii de teren, elaborarea documentatiilor tehnico-economice, precum si pentru executarea lucrarilor de imbunatatiri funciare in domeniul silvic, autorizeaza unitatile specializate pentru activitatea de amenajare;
    14. atesta persoanele juridice care executa lucrari silvice;
    15. organizeaza si conduce, prin structurile teritoriale de specialitate din subordine, modul de gospodarire a padurilor proprietate privata si a celor proprietate publica apartinand unitatilor administrativ-teritoriale;
    16. organizeaza si coordoneaza activitatea de cercetare stiintifica si inginerie tehnologica in domeniul silviculturii, sprijina dezvoltarea acestora si asigura folosirea rezultatelor obtinute la fundamentarea masurilor de gospodarire durabila a padurilor;
    17. reglementeaza si aproba activitatile de management forestier din padurile proprietate privata, precum si din padurile proprietate publica a unitatilor administrativ-teritoriale;
    18. aproba incadrarea pe categorii functionale a vegetatiei forestiere din afara fondului forestier national;
    19. organizeaza activitatile tehnice silvice, finantate de la bugetul de stat, pentru padurile proprietate privata a persoanelor fizice, conform competentelor legale;
    20. asigura, conform competentelor legale, respectarea reglementarilor privind producerea, comercializarea si utilizarea materialelor forestiere de reproducere;
    21. coordoneaza actiunile de informare, educare, instruire si altele asemenea, finantate de la bugetul de stat, pentru popularizarea legislatiei silvice si educatiei forestiere, in vederea respectarii regimului silvic de catre proprietari si/sau detinatori;
    22. autorizeaza functionarea structurilor silvice proprii de administrare a fondului forestier proprietate publica a unitatilor administrativ-teritoriale si a celui proprietate privata;
    23. elaboreaza si analizeaza sistemul de informatii statistice in silvicultura;
    24. asigura, in conditiile legii, aplicarea masurilor specifice silviculturii din proiectele si programele internationale;
    25. coordoneaza si promoveaza documentatii de sinteza referitoare la fondul forestier national, organizeaza periodic elaborarea inventarului fondului forestier national si elaboreaza prognoze privind evolutia acestuia;
    26. coordoneaza si implementeaza programele cu finantare externa cu componente in domeniul silviculturii, scop in care organizeaza cadrul institutional corespunzator;
    27. verifica si aproba documentatiile intocmite pentru justificarea pierderilor cauzate de calamitati inregistrate la impaduririle efectuate din fondul de ameliorare a fondului funciar cu destinatie silvica sau din surse bugetare;
    28. ia masuri pentru realizarea inventarului forestier national si coordoneaza realizarea acestuia;
    29. asigura implementarea si monitorizarea masurii 3.5 - Silvicultura in cadrul Programului SAPARD;
    30. elaboreaza strategii si politici pentru gestionarea durabila a fondului cinegetic national;
    31. atribuie in gestiune, in conditiile legii, fondurile de vanatoare si exercita atributiile prevazute de lege in domeniul cinegetic;
    32. elaboreaza regulamente, instructiuni si norme tehnice specifice pentru gestionarea durabila a fondului cinegetic.

    III. In domeniul dezvoltarii rurale:
    1. elaboreaza si sustine programe de dezvoltare rurala, la nivel national, regional si local;
    2. elaboreaza si implementeaza programe specifice de dezvoltare in mediul rural, conform politicii de dezvoltare rurala a ministerului;
    3. propune modificarea periodica, in functie de rezultate, a Programului Guvernului pentru dezvoltare rurala;
    4. propune modificarea periodica, impreuna cu ministerele si organismele neguvernamentale implicate, a Planului national pentru agricultura si dezvoltare rurala;
    5. raspunde de coordonarea actiunilor de implementare tehnica si financiara a Instrumentului special de preaderare pentru agricultura si dezvoltare rurala - Agentia SAPARD;
    6. colaboreaza cu toate structurile administrative, profesionale interministeriale in vederea permanentei imbunatatiri a cadrului legislativ si organizatoric general de dezvoltare rurala;
    7. asigura sustinerea strategiilor si a programelor de dezvoltare echilibrata a spatiului rural la nivel national, regional si local, in functie de potentialul resurselor de dezvoltare, in concordanta cu strategia sectorului agroalimentar si nivelul resurselor de finantare destinate si alocate acestei activitati;
    8. elaboreaza programele operationale si programele-complement, in concordanta cu obiectivele si prioritatile stabilite prin Planul national de dezvoltare;
    9. implementeaza programele operationale, in concordanta cu recomandarile comitetelor de monitorizare si ale reglementarilor Uniunii Europene;
    10. urmareste obtinerea rezultatelor generale si a impactului definit prin programele operationale, precum si a celor specifice mentionate prin programele-complement;
    11. asigura implementarea programelor operationale in concordanta cu principiile si politicile Uniunii Europene, in special in domeniile concurentei, achizitiilor publice, protectiei mediului si egalitatii de sanse intre femei si barbati;
    12. promoveaza si incurajeaza participarea sectorului privat la elaborarea si implementarea programelor operationale;
    13. asigura consultarea partenerilor sociali si a organizatiilor profesionale in elaborarea si implementarea programelor operationale;
    14. elaboreaza si asigura un sistem functional de colectare, prelucrare si management al informatiilor si datelor statistice si financiare privind implementarea programelor operationale si evaluarea si monitorizarea asistentei financiare comunitare acordate pentru implementarea acestora;
    15. analizeaza si propune modificari ale programelor operationale si ale programelor-complement si inainteaza comitetelor de monitorizare corespunzatoare propunerile privind realocarile de fonduri intre masurile din cadrul programelor operationale aferente fiecarei autoritati; dupa aprobarea lor de catre Comitetul de monitorizare, transmit modificarile si/sau ajustarile propuse spre analiza si aprobare Comisiei Europene, precum si Autoritatii de management pentru cadrul de sprijin comunitar si Autoritatii de plata, spre informare; opereaza modificarile dupa aprobarea lor de catre Comisia Europeana si informeaza corespunzator Autoritatea de management pentru cadrul de sprijin comunitar, precum si Autoritatea de plata;
    16. elaboreaza si prezinta spre aprobare comitetelor de monitorizare rapoartele anuale de implementare si dupa primirea aprobarii acestora le transmit spre aprobare Comisiei Europene;
    17. asigura si raspunde pentru corectitudinea operatiunilor finantate prin programele operationale, precum si pentru implementarea masurilor de control intern, in concordanta cu principiile unui management financiar riguros si transparent;
    18. urmareste si verifica instituirea de catre autoritatile de implementare, precum si de catre organismele intermediare care implementeaza masurile din programele operationale si din proiectele finantate prin instrumentele structurale a unui sistem contabil si de evidenta separat, precum si a unui cod de contabilitate adecvat pentru toate operatiunile finantate;
    19. asigura corelarea masurilor din programele operationale sectoriale cu cele din Programul operational regional;
    20. elaboreaza manuale de implementare si utilizare pentru fondurile structurale care finanteaza preponderent Programul operational si elaboreaza manuale de implementare pentru proiectele finantate prin Fondul de coeziune;
    21. elaboreaza criteriile de selectie si evaluare a proiectelor, aproba proiectele selectate de catre organismele intermediare si transmit cererile de finantare Autoritatii de plata;
    22. asigura indeplinirea cerintelor privind informarea si publicitatea privind asistenta financiara a Programului operational;
    23. raspunde pentru utilizarea eficienta, efectiva si transparenta a fondurilor care finanteaza Programul operational, precum si pentru indeplinirea atributiilor delegate organismelor intermediare;
    24. organizeaza evaluarile Programului operational si informeaza Comitetul de monitorizare asupra rezultatelor acestuia si asupra modalitatilor propuse pentru implementarea recomandarilor si concluziilor primite de la Comisia Europeana ca urmare a evaluarilor;
    25. furnizeaza informatiile privind absorbtia fondurilor, conform datelor cuprinse in tabelele financiare;
    26. constituie Comitetul de monitorizare pentru Programul operational si asigura secretariatul si presedintia acestuia;
    27. participa la intalnirile anuale cu Comisia Europeana pentru examinarea rezultatelor anului precedent; implementeaza recomandarile Comisiei Europene si informeaza corespunzator Comitetul de monitorizare.

    IV. In domeniul integrarii europene si relatiilor internationale:
    1. coordoneaza si monitorizeaza actiunile legate de implementarea angajamentelor rezultate in urma negocierilor de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana, pentru sectoarele agricol, agroalimentar, dezvoltare rurala, forestier si pescuit;
    2. asigura pregatirea si derularea misiunilor de monitorizare ale Comisiei Europene, precum si pregatirea si participarea la consultarile tehnice cu aceasta;
    3. coordoneaza si monitorizeaza actiunile legate de pregatirea sectoarelor agroalimentar, dezvoltare rurala, pescuit si forestier pentru aderare: Programul national de aderare a Romaniei la Uniunea Europeana, indeplinirea angajamentelor asumate prin Programul national de aderare si prin documentele programatice de negocieri, rapoartele anuale privind progresele inregistrate in procesul de aderare, Planul de implementare la nivel local a legislatiei armonizate cu acquisul comunitar, Planul de masuri prioritare pentru pregatirea aderarii la Uniunea Europeana;
    4. asigura corelarea modului in care legislatia nationala transpune prevederile legislatiei comunitare;
    5. urmareste si avizeaza documentele specifice pentru sectoarele agroalimentar, dezvoltare rurala, pescuit si forestier, in relatia cu alte capitole de negociere pentru care Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale este membru al delegatiilor sectoriale;
    6. coordoneaza si avizeaza actiunile derulate, suportate prin Programul TAIEX;
    7. coordoneaza, organizeaza si monitorizeaza activitatea Corpului de consilieri de integrare din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale;
    8. coordoneaza si avizeaza actele normative pentru crearea si functionarea RICA conform angajamentelor din documentele de negocieri si asigura pregatirea si implementarea planului constructiei institutionale RICA si a sistemului informational experimental de contabilitate agricola;
    9. coordoneaza si avizeaza proiectele de acorduri, conventii, protocoale si alte intelegeri de colaborare economica si tehnico-stiintifica bilaterala in domeniul agroalimentar, padurilor, dezvoltarii rurale si pescuitului cu alte state si urmareste indeplinirea procedurilor prevazute in Legea nr. 590/2003 privind tratatele, pentru negocierea, semnarea si intrarea in vigoare a documentelor respective;
    10. sprijina si monitorizeaza implementarea acordurilor bilaterale de cooperare in domeniul agroalimentar, padurilor, dezvoltarii rurale si pescuitului;
    11. avizeaza materialele pentru comisiile mixte interguvernamentale de cooperare economica si tehnico-stiintifica bilaterala si coordoneaza activitatea grupurilor mixte de lucru pentru sectoarele agroalimentar, paduri, dezvoltare rurala si pescuit, ca urmare a acordurilor bilaterale incheiate sau a hotararilor comisiilor mixte interguvernamentale;
    12. coordoneaza activitatile in relatia cu organismele internationale FAO, OECD, FIDA, ICE, OCEMN, Banca Mondiala, si alte organisme, precum si proiectele finantate de acestea;
    13. asigura reprezentarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale la intalnirile oficiale externe si interne pe problematica integrarii europene si a relatiilor internationale;
    14. coordoneaza activitatile Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale in relatia cu organismele internationale si structurile regionale la care Romania este membra;
    15. coordoneaza si avizeaza propunerile si proiectele de finantare din fonduri PHARE, pe baza prioritatilor din Parteneriatul pentru aderare si alte documente programatice;
    16. monitorizeaza si coordoneaza, pentru proiectele PHARE, indeplinirea sarcinilor privind organizarea licitatiilor, evaluarea ofertelor, selectarea contractantului, negocierea si incheierea contractului;
    17. coordoneaza si urmareste derularea in bune conditii a proiectelor cu finantare externa: PHARE, bilaterale, precum si cu organisme internationale, in vederea asigurarii absorbtiei fondurilor alocate;
    18. coordoneaza si organizeaza activitatea privind adoptarea si implementarea Sistemului integrat de administrare si control.
    (2) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale indeplineste orice alte atributii stabilite prin acte normative pentru domeniile sale de activitate.

    SECTIUNEA a 2-a
    Structura organizatorica si conducerea ministerului

    Art. 5
    (1) Structura organizatorica a Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale este prevazuta in anexa nr. 1. Prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale se pot organiza servicii, birouri, compartimente si colective temporare, in conditiile legii.
    (2) Atributiile si responsabilitatile compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale se stabilesc, in conformitate cu structura organizatorica, prin regulamentul de organizare si functionare a ministerului, care se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
    Art. 6
    (1) In structura Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale functioneaza Directia generala dezvoltare rurala care indeplineste si atributii de autoritate de management pentru Programul operational sectorial pentru agricultura, dezvoltare rurala si pescuit.
    (2) Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial pentru agricultura, dezvoltare rurala si pescuit indeplineste atributiile stabilite prin Hotararea Guvernului nr. 497/2004 privind stabilirea cadrului institutional pentru coordonarea, implementarea si gestionarea instrumentelor structurale, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 7
    (1) In conditiile legii, se organizeaza si functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale unitati de management al proiectului, denumite in continuare UMP, conduse de cate un director, in vederea asigurarii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finantate prin imprumuturi externe.
    (2) Structura organizatorica, numarul de personal si regulamentul de organizare si functionare ale UMP vor fi stabilite prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
    (3) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale numeste, in conditiile legii, personalul UMP si stabileste competentele directorului.
    Art. 8
    (1) Unitatile aflate in subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale sunt prevazute in anexa nr. 2.
    (2) Atributiile si responsabilitatile, structura organizatorica, statele de functii si numarul de personal pentru institutiile publice din subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale, cu incadrarea in numarul maxim de posturi aprobat.
    (3) Numirea in functiile de conducere la institutiile din subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale se face prin ordin al ministrului, in conditiile reglementarilor legale aplicabile. In cazul serviciilor deconcentrate, numirile in functie se fac potrivit legii.
    (4) Unitatile care functioneaza sub autoritatea si respectiv in coordonarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale sunt prevazute in anexele nr. 3 si 4.
    (5) La unitatile prevazute la alin. (4) numirea conducatorilor se face potrivit reglementarilor specifice.
    Art. 9
    (1) Conducerea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale se exercita de catre ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
    (2) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale indeplineste in domeniul de activitate al ministerului atributiile generale prevazute de art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (3) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale indeplineste si alte atributii specifice stabilite prin alte acte normative.
    (4) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale reprezinta ministerul in raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritati publice si organizatii, cu persoane juridice si fizice din tara sau din strainatate, precum si in justitie.
    (5) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale coordoneaza activitatea unitatilor din subordine, precum si a celor aflate sub autoritatea si in coordonarea ministerului si indeplineste atributiile prevazute de Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, in calitate de ordonator principal de credite.
    (6) In exercitarea atributiilor sale, ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale emite ordine si instructiuni, in conditiile legii.
    Art. 10
    (1) Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale este sprijinit, in activitatea de conducere a ministerului, de 4 secretari de stat.
    (2) Secretarii de stat exercita atributiile delegate de catre ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale. Raspunderile si atributiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
    (3) Secretarul de stat care coordoneaza activitatea pentru integrare europeana este membru al Comitetului interministerial pentru integrare europeana.
    Art. 11
    In cazul in care ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nu isi poate exercita atributiile curente, acesta desemneaza un secretar de stat care sa exercite aceste atributii, instiintandu-l pe primul-ministru despre aceasta.
    Art. 12
    Ministrul agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale conduce aparatul propriu al ministerului, numeste si elibereaza din functie, in conditiile legii, personalul acestuia.
    Art. 13
    (1) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale este inalt functionar public, numit in conditiile legii. Acesta asigura stabilitatea functionarii ministerului, continuitatea conducerii si realizarea legaturilor functionale intre structurile ministerului.
    (2) Secretarul general este subordonat ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale.
    (3) Secretarul general indeplineste atributiile prevazute la art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (4) Secretarul general al Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale poate indeplini si alte atributii incredintate de ministru, prevazute in regulamentul de organizare si functionare a ministerului.
    Art. 14
    (1) Numarul maxim de posturi in aparatul propriu al Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale este de 402, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetului ministrului.
    (2) Salarizarea personalului din structura ministerului se face potrivit legii.
    Art. 15
    (1) In cadrul directiilor pentru agricultura si dezvoltare rurala functioneaza unitatile pentru ameliorare si reproductie in zootehnie si unitatile fitosanitare, fara personalitate juridica.
    (2) Directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala coordoneaza oficiile de studii pedologice si agrochimice, institutii publice deconcentrate cu personalitate juridica, finantate din venituri proprii.

    CAP. 3
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 16
    (1) Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale are in dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numar de autoturisme stabilit potrivit actelor normative in vigoare.
    (2) Pentru activitatile specifice Corpului de control al ministrului si Directiei de inspectii, Ministerul Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale are in dotare un numar de 3 autoturisme de interventie cu un consum lunar de 300 litri/luna/vehicul.
    (3) Unitatile care functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale cuprinse la cap. I si II din anexa nr. 2 pot utiliza pentru activitati specifice un numar de autoturisme potrivit anexei nr. 5.
    Art. 17
    Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 409/2004 privind organizarea si functionarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 291 din 1 aprilie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare.
    Art. 18
    Anexele nr. 1 - 5 fac parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
             CALIN POPESCU-TARICEANU

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul agriculturii,
                       padurilor si dezvoltarii rurale,
                       Gheorghe Flutur

                       Ministrul muncii,
                       solidaritatii sociale si familiei,
                       Gheorghe Barbu

                       Ministrul finantelor publice,
                       Ionel Popescu

    ANEXA 1 *1)

    *1) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.

                           STRUCTURA ORGANIZATORICA
         a Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale

     __________________________________
    | Numar maxim de posturi 402       |
    | (exclusiv demnitarii si posturile|
    | aferente cabinetului ministrului)|
    |__________________________________|

  ______________________                                      _____________
 | CORPUL DE CONTROL    |__                                __| PURTATOR DE |
 | AL MINISTRULUI*      |  |      ____________            |  | CUVANT      |
 |______________________|  |     |            |           |  |_____________|
  ______________________   |_____|  MINISTRU  |___________|   _____________
 | DIRECTIA DE INFORMARE|  |     |____________|           |  | CONSILIER   |
 | SI RELATII PUBLICE   |__|           |                  |__| DIPLOMATIC  |
 |______________________|  |           |                  |  |_____________|
  ______________________   |           |                  |   _____________
 | AUDIT PUBLIC INTERN  |  |           |                  |  | PROBLEME    |
 |                      |__|           |                  |__| SPECIALE    |
 |______________________|              |                     |_____________|
                                       |    __________________
                                       |___| CABINET MINISTRU |
                                       |   |__________________|
                                       |
                                       |
     __________________________________|____________________________________
 ___|____          ___|____         ___|____          ____|___         _____|__
|SECRETAR|        |SECRETAR|       |SECRETAR|        |SECRETAR|       |SECRETAR|
|DE STAT |        |DE STAT |       |GENERAL |        |DE STAT |       |DE STAT |
|________|        |________|       |________|        |________|       |________|
    |                 |                |                  |                 |
 ___|__             __|___          ___|__              __|___           ___|__
|MODUL |           |MODUL |        |MODUL |            |MODUL |         |MODUL |
|  1   |           |  2   |        |  3   |            |  4   |         |  5   |
|______|           |______|        |______|            |______|         |______|

------------
    *) Se organizeaza la nivel de directie.

    MODUL 1

               ____________________
              |  SECRETAR DE STAT  |
              |____________________|
                         |
     ____________________|__________________
    | DIRECTIA GENERALA INTEGRARE EUROPEANA |
    | SI RELATII INTERNATIONALE             |
    |_______________________________________|
        |   ________________________________
        |__| DIRECTIA DE MONITORIZARE A     |
           | PROCESELOR DE ADERARE          |
           |________________________________|


    MODUL 2

               ____________________
              |  SECRETAR DE STAT  |
              |____________________|
     ___________________|
    |   ____________________________________
    |__| DIRECTIA GENERALA ELABORARE        |
    |  | STRATEGII, POLITICI SECTORIALE     |
    |  | SI DE PIATA                        |
    |  |____________________________________|
    |    |   _______________________________
    |    |__| DIRECTIA ELABORARE POLITICI   |
    |       | DE PIATA                      |
    |       |_______________________________|
    |   ____________________________________
    |__| DIRECTIA CONSOLIDAREA PROPRIETATII,|
    |  | REFORMA STRUCTURILOR DE EXPLOATARE |
    |  | SI CONSERVAREA SOLURILOR           |
    |  |____________________________________|
    |
    |   ____________________________________
    |__| DIRECTIA GENERALA IMPLEMENTARE     |
       | POLITICI SECTORIALE SI DE PIATA    |
       |____________________________________|
         |   _______________________________
         |__| DIRECTIA IMPLEMENTARE POLITICI|
         |  | IN SECTORUL VEGETAL SI AL     |
         |  | PRODUSELOR VEGETALE           |
         |  | TRANSFORMATE                  |
         |  |_______________________________|
         |   _______________________________
         |__| DIRECTIA IMPLEMENTARE POLITICI|
            | DE CRESTEREA ANIMALELOR SI    |
            | PROCESAREA PRODUSELOR DE      |
            | ORIGINE ANIMALA               |
            |_______________________________|


   MODUL 3

               ____________________
      ________|  SECRETAR GENERAL  |
     |        |____________________|
     |
     |   ___________________________________
     |__| DIRECTIA FINANCIAR, CONTABILITATE |
     |  | SI ADMINISTRATIV                  |
     |  |___________________________________|
     |   ___________________________________
     |__| DIRECTIA BUGET FINANTE            |
     |  |___________________________________|
     |   ___________________________________
     |__| DIRECTIA JURIDICA SI CONTENCIOS   |
     |  |___________________________________|
     |   ___________________________________
     |__| DIRECTIA MANAGEMENTUL RESURSELOR  |
     |  | UMANE                             |
     |  |___________________________________|
     |   ___________________________________
     |__| INVESTITII SI ACHIZITII PUBLICE   |
     |  |___________________________________|
     |   ___________________________________
     |__| TEHNOLOGIA INFORMATIEI            |
        |___________________________________|


    MODUL 4

               ____________________
     _________|  SECRETAR DE STAT  |
    |         |____________________|
    |
    |   ____________________________________
    |__| DIRECTIA POLITICI, STRATEGII SI    |
    |  | REGLEMENTARI FORESTIERE            |
    |  |____________________________________|
    |   ____________________________________
    |__| DIRECTIA DE DEZVOLTARE FORESTIERA  |
    |  | SI CONSOLIDAREA PROPRIETATII       |
    |  |____________________________________|
    |   ____________________________________
    |__| DIRECTIA DE MANAGEMENT FORESTIER   |
    |  |____________________________________|
    |   ____________________________________
    |__| MANAGEMENT CINEGETIC               |
    |  |____________________________________|
    |   ____________________________________
    |__| RELATIA CU PARLAMENT             |
       |____________________________________|


    MODUL 5

              ____________________
             |  SECRETAR DE STAT  |
             |____________________|
                       |
     __________________|_________________
    | DIRECTIA GENERALA DEZVOLTARE       |
    | RURALA                             |
    |____________________________________|
     _________________________________  |
    | DIRECTIA DE MONITORIZARE,       | |
    | IMPLEMENTARE SI EVALUARE        |_|
    | PROGRAME DE DEZVOLTARE RURALA   | |
    |_________________________________| |
     _________________________________  |
    | DIRECTIA DE MANAGEMENT,         | |
    | ASISTENTA TEHNICA SI RELATII    |_|
    | CU PARTENERII                   | |
    |_________________________________| |
     _________________________________  |
    | DIRECTIA STRATEGII, POLITICI    | |
    | SI PROGRAME DE DEZVOLTARE RURALA|_|
    |_________________________________|

    ANEXA 2

                              UNITATILE
care functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale

________________________________________________________________________________
Nr.                         Denumirea unitatii
crt.
________________________________________________________________________________
     I. Institutii publice finantate integral din bugetul de stat
  1. Directiile pentru agricultura si dezvoltare rurala - servicii publice
     deconcentrate
  2. Agentia Nationala pentru Ameliorare si Reproductie in Zootehnie
     "Prof. dr. G.K. Constantinescu"
  3. Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitara
  4. Banca de Resurse Genetice Vegetale Suceava
  5. Laboratorul Central pentru Controlul Reziduurilor de Pesticide in Plante si
     Produse Vegetale
  6. Inspectia Piscicola
  7. Directiile teritoriale de regim silvic si de vanatoare
  8. Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, Industrie Alimentara si
     Dezvoltare Rurala
  9. Centrul de Formare si Inovatie pentru Dezvoltare in Carpati
 10. Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura

     NOTA:
     Numarul maxim de posturi finantate de la bugetul de stat pentru
     institutiile prevazute la cap. I este de 6.229.

     II. Institutii publice finantate din venituri proprii si subventii acordate
         de la bugetul de stat
  1. Agentia SAPARD
  2. Laboratorul Central pentru Calitatea Semintelor si a Materialului Saditor
  3. Inspectoratele teritoriale pentru calitatea semintelor si a materialului
     saditor - servicii publice deconcentrate
  4. Institutul de Stat pentru Testarea si Inregistrarea Soiurilor
  5. Laboratoarele publice pentru controlul calitatii viei si vinului (cu sediul
     in judetele Prahova, Alba si Vrancea)
  6. Oficiul National al Viei si Vinului
  7. Agentia Nationala de Consultanta Agricola

     NOTA:
     Numarul maxim de posturi pentru institutiile prevazute la cap. II este de
     1.054.

     III. Alte unitati finantate din venituri proprii
  1. Agentia Domeniilor Statului
  2. Institutul de Bioresurse Alimentare
  3. Compania Nationala de Administrare a Fondului Piscicol
  4. Oficiul National al Denumirilor de Origine pentru Vinuri si Alte Produse
     Vitivinicole
  5. Oficiile de studii pedologice si agrochimice judetene din subordinea
     directiilor pentru agricultura si dezvoltare rurala judetene
  6. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Pedologie, Agrochimie si
     Protectia Mediului - ICPA Bucuresti
  7. Institutul National de Cercetare-Dezvoltare pentru Biotehnologii in
     Horticultura Stefanesti - Arges.

     IV. Unitati cu finantare externa si de la bugetul de stat
     - Unitati de management al proiectului (UMP)
________________________________________________________________________________

    ANEXA 3

                              UNITATILE
care functioneaza sub autoritatea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale

________________________________________________________________________________
Nr.                             Denumirea unitatii
crt.
________________________________________________________________________________
  1. Societatea Nationala "Imbunatatiri Funciare" - S.A.
  2. Administratia Nationala a Imbunatatirilor Funciare
  3. Societatea Nationala a Produselor Agricole - S.A.
  4. Regia Nationala a Padurilor - Romsilva
________________________________________________________________________________

    ANEXA 4

                              UNITATILE
care functioneaza in coordonarea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale

    - Academia de Stiinte Agricole si Silvice "Gheorghe Ionescu-Sisesti" (sursa de finantare: venituri proprii)

    ANEXA 5

                              NORMATIV
de autoturisme la unitatile care functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale

________________________________________________________________________________
Nr.          Denumirea unitatii               TOTAL            din care:
crt.                                                  __________________________
                                                      Autoturisme   Autospeciale
                                                      pentru           *2)
                                                      activitati
                                                      specifice*1)
________________________________________________________________________________
  1. Directiile pentru agricultura si         10/     4/unitate      6/unitate
     dezvoltare rurala - servicii publice     unitate
     deconcentrate
  2. Agentia Nationala pentru Ameliorare         4        3               1
     si Reproductie in Zootehnie
     "Prof. dr. G.K. Constantinescu"
  3. Laboratorul Central pentru Carantina        3        2               1
     Fitosanitara
  4. Banca de Resurse Genetice Vegetale          3        2               1
     Suceava
  5. Laboratorul Central pentru Controlul        2        1               1
     Reziduurilor de Pesticide in Plante
     si Produse Vegetale
  6. Inspectia Piscicola                        39       30               9
  7. Directiile teritoriale de regim silvic     58       40              18
     si de vanatoare
  8. Agentia de Plati si Interventie pentru      2        2
     Agricultura, Industrie Alimentara si
     Dezvoltare Rurala
  9. Centrul de Formare si Inovatie pentru       3        2               1
     Dezvoltare in Carpati (CEFIDEC)
 10. Agentia SAPARD                             24       24
 11. Laboratorul Central pentru Calitatea        6        4               2
     Semintelor si a Materialului Saditor
 12. Inspectoratele teritoriale pentru        4/      3/unitate      1/unitate
     calitatea semintelor si a materialului   unitate
     saditor - servicii publice
     deconcentrate
 13. Institutul de Stat pentru Testarea si       4        4
     Inregistrarea Soiurilor
 14. Agentia Nationala de Consultanta            4        4
     Agricola
 15. Agentia Nationala de Pescuit si             2        2
     Acvacultura
 16. Oficiul National al Viei si Vinului         1        1
 17. Laboratorul central pentru controlul        1                        1
     calitatii si igienei vinului
     Valea Calugareasca
 18. Laboratorul regional pentru controlul       1                        1
     calitatii si igienei vinului Blaj
 19. Laboratorul regional pentru controlul       1                        1
     calitatii si igienei vinului Odobesti
________________________________________________________________________________
    *1) Cu respectarea prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 80/2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile ulterioare.
    *2) Nu fac obiectul Ordonantei Guvernului nr. 80/2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile ulterioare.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 155/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 155 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 155/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu