Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.146 din 19.03.2019

pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr. 282/2016 privind aprobarea Planului de acţiune pentru implementarea Strategiei de dezvoltare a sistemului judiciar 2015-2020
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 225 din 25 martie 2019



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.ARTICOL UNIC Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 282/2016 privind aprobarea Planului de acţiune pentru implementarea Strategiei de dezvoltare a sistemului judiciar 2015-2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 311 din 22 aprilie 2016, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa la prezenta hotărâre.PRIM-MINISTRUVASILICA-VIORICA DĂNCILĂ Contrasemnează:Ministrul justiţiei,Tudorel Toader Ministrul finanţelor publice,Eugen Orlando Teodorovici ANEXĂ(Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 282/2016) PLAN DE ACŢIUNE pentru implementarea Strategiei de dezvoltare a sistemului judiciar 2015-2020

Obiectiv strategic Măsuri Responsabil Estimare bugetară în lei*), **), ***) Termen Indicatori de realizare
0 1 2 3 4 5
DIRECŢIA DE ACŢIUNE A: EFICIENTIZAREA JUSTIŢIEI CA SERVICIU PUBLIC
A.1. Crearea şi implementarea unui sistem unitar de management strategic la nivelul sistemului judiciar A.1.1. Înfiinţarea şi operaţionalizarea Consiliului de management strategic (CMS), format din conducerea la vârf a MJ, CSM, MP, ÎCCJ, şi crearea unui grup tehnic de lucru care să sprijine consiliul strategic MJ CSM MP ÎCCJ Bugetul de stat Semestrul I 2016 Protocol interinstituţional adoptat Instituţii din sistemul judiciar implicate în dezvoltarea sistemului integrat de management: 4
A.1.2. Dezvoltarea şi implementarea unui sistem integrat de management strategic la nivelul sistemului judiciar MJ CSM MP POCA Trimestrul II 2019 Participanţi din grupul-ţintă la acţiuni de formare profesională pentru instanţe, parchete şi alte instituţii din sistemul judiciar: 300 Dezvoltarea/Implementarea de soluţii informatice de tip Balance scorecard
A.1.3. Dezvoltarea integrată a sistemului de statistică judiciară la nivel interinstituţional (MJ-CSM-MP-ÎCCJ) prin noul ECRIS V pentru a deveni un instrument-suport pentru luarea deciziilor de management strategic (inclusiv cu elementele de prognoză). Integrarea datelor de statistică judiciară în componenta de date deschise a Parteneriatului pentru o guvernare deschisă MJ CSM MP ÎCCJ Bugetul de stat POCA 2020 2020: contract semnat pentru dezvoltarea unui sistem IT funcţional1 (sistemul IT va include un sistem compatibil între toate modulele statistice ale principalilor actori din sistem, precum şi un modul de analiză şi prognoză)
A.1.4. Elaborarea unei analize naţionale de risc privind formele grave de criminalitate pentru fundamentarea politicilor în materie penală MJ INC MP DNP POCA 2020 Analiză elaborată
A.1.5. Elaborarea unei strategii IT a sistemului judiciar aferente perioadei 2016-2020, însoţită de un plan de acţiune al acesteia, inclusiv constituirea unui grup interinstituţional pentru monitorizarea implementării acesteia MJ CSM, IJ INM, SNG MP (inclusiv DNA, DIICOT) ÎCCJ ANP ONRC DNP Bugetul de stat Trimestrul IV 2018 Hotărârea Guvernului pentru aprobarea strategiei IT

1 Sistemul IT va fi funcţional in 2022 şi va include: sistem unitar de statistică judiciară a principalilor actori din cadrul sistemului judiciar; modul de statistică judiciară dezvoltat în cadrul sistemului ECRIS V; modul pentru furnizarea către părţi/reprezentanţi ai acestora, prin mijloace electronice, a documentelor componente ale dosarelor de judecată, dezvoltat în cadrul sistemului ECRIS V.Proiectul va include şi acţiuni de formare, astfel: 10.000 (judecători, procurori, personal auxiliar) din grupul-ţintă vor participa la acţiuni de formare.

0 1 2 3 4 5
A.2. Definitivarea procesului de punere în aplicare a noilor coduri (civil/penal, de procedură civilă/penală) A.2.1. Îmbunătăţirea organizării şi funcţionării sistemului judiciar, precum şi a statutului magistraţilor, în contextul profundei reforme a celor patru coduri fundamentale pentru sistem (în materie civilă şi penală) MJ, CSM, ÎCCJ, MP Bugetul de stat Decembrie 2016 Act normativ adoptat de Guvern
A.2.2. Continuarea formării profesionale a magistraţilor şi a personalului auxiliar din instanţe şi parchete INM SNG POCA Bugetul de stat MFE (faza 2) 2020 Acţiuni de formare specializată pentru magistraţi: 439 2016-2017: 169 de acţiuni de formare 2019: 197 de acţiuni de formare 2020: 73 de acţiuni de formare Acţiuni de formare specializată a grefierilor: 60
A.3. Optimizarea organizării şi funcţionării instanţelor şi parchetelor A.3.1. Optimizarea managementului instanţelor şi parchetelor prin: - analiza sarcinilor administrative ale conducerii acestora care ar putea fi transferate către alte categorii de personal şi îmbunătăţirea cadrului normativ privind atribuţiile colegiilor de conducere şi ale factorilor de decizie din instanţe şi parchete; - dezvoltarea unui modul de management organizaţional strategic pentru curţile de apel şi tribunale şi parchetele de pe lângă acestea; - întocmirea unei metodologii de elaborare a planului de management integrat; - formarea profesională unitară a persoanelor cu funcţie de conducere, inclusiv manageri economici, la nivelul curţilor de apel şi al tribunalelor şi al parchetelor de pe lângă acestea cu privire la modulul de management organizaţional strategic MJ CSM MP ÎCCJ CSM Curţi de apel/tribunale MP Parchetele de pe lângă curţile de apel/tribunale Bugetul de stat Bugetul de stat POCA 2018-2020 Analiză instanţe şi parchete, aprobată de CMS Proiect de act normativ elaborat Modul de management organizaţional dezvoltat pentru curţile de apel/tribunale şi parchetele de pe lângă acestea Număr de participanţi la acţiuni de formare profesională: 320
Elaborarea şi implementarea de către fiecare curte de apel şi de către parchetele de pe lângă acestea a unui plan de management integrat Dezvoltarea unui mecanism de analiză şi monitorizare în cadrul CSM a modului de implementare a managementului strategic integrat la nivelul curţilor de apel şi al parchetelor de pe lângă acestea Număr de instanţe şi parchete care implementează sistemul de management strategic: 15 curţi de apel şi tribunalele arondate/parchetele de pe lângă acestea
A.3.2. Alocarea resurselor umane pentru instanţe prevăzute în Memorandumul adoptat de Guvern în septembrie 2012 Alocarea posturilor necesare implementării legislaţiei privind falimentul persoanelor fizice, în urma unei analize a necesarului de resurse Analiza infrastructurii tuturor instanţelor, în vederea identificării spaţiilor necesare amenajării sălilor de consiliu MJ CSM Bugetul de stat 2016-2020 2016-2020 Trimestrul II 2016 Posturi suplimentare ocupate: Instanţe 244 de posturi de judecători 102 posturi de personal auxiliar de specialitate la instanţe 600 de judecători2 750 de grefieri Finalizare analiză
A.3.3. Alocarea resurselor umane suplimentare pentru unităţile Ministerului Public MP MJ CSM MAI Bugetul de stat 2016-2020 2016-2018 2017-2020 2019-2020 MP şi celelalte parchete (exclusiv DNA şi DIICOT): MP 100 de posturi de procurori şi 200 de posturi de personal auxiliar Ţinte intermediare: 2019 - 50 de posturi de procuror şi 100 de posturi de personal auxiliar 2020 - 50 de posturi de procuror şi 100 de posturi de personal auxiliar Suplimentarea posturilor, astfel: - 35 de posturi de personal auxiliar de specialitate şi administrativ în 2018 - 35 de posturi de specialist în 2018 - 6 posturi de funcţionar public/personal contractual DNA: posturi suplimentate şi ocupate: 180 (90 de ofiţeri de poliţie, 30 de specialişti, 50 de grefieri) DNA: posturi suplimentate şi ocupate: 90 de ofiţeri de poliţie, 20 de specialişti, 50 de grefieri
A.3.4. Efectuarea unei analize a nevoilor de resurse umane MJ CSM MP Bugetul de stat 2016-2020 Prima analiză realizată: trimestrul I 2016 Analiză necesar resurse umane: anual
A.3.5. Redistribuirea şi ocuparea posturilor de judecători, procurori şi grefieri şi suplimentarea fondului de rezervă, conform analizei efectuate la pct. A.3.4 MJ CSM MP Bugetul de stat 2016-2020 Posturi redistribuite
A.3.6. Revizuirea hărţii judiciare prin: - elaborarea propunerilor privind reorganizarea instanţelor şi parchetelor, pe baza unor evaluări obiective CSM MJ MP Bugetul de stat 2016-2020 Propuneri de reorganizare elaborate

2 Ţintele pot fi modificate ca urmare a rezultatelor analizei.

0 1 2 3 4 5
A.3.7. Implementarea indicatorilor de eficienţă în cadrul instanţelor, aşa cum au fost stabiliţi în cadrul Grupului de lucru privind eficienţa al CSM, inclusiv prin organizarea formării profesionale aferente Instanţe CSM Bugetul de stat 2016 Rata instanţelor care evoluează din clasele „satisfăcător/ineficient" în clasa „eficient": 60% (20 din 35)
A.3.8. Dezvoltarea abilităţilor magistraţilor şi personalului auxiliar în domeniul managementului schimbării, managementului instanţelor şi parchetelor şi al fluxului de dosare INM SNG Bugetul de stat MFN 2014-2020 POCA 2020 Participanţi la formarea în managementul instanţelor şi parchetelor: 510 magistraţi 2016-2017: 164 de magistraţi 2019: 220 de magistraţi (POCA) 2020: 100 de magistraţi (POCA) 26 de magistraţi (surse bugetare) Acţiuni de formare specializată a personalului auxiliar: 72 POCA 2018: 21 de seminare 2019: 27 de seminare şi 3 cursuri eLearning MFN 2019: 6 seminare 2020: 12 seminare
A.3.9. Introducerea metodei de planificare bugetară multianuală, atât pentru instanţe, cât şi pentru parchete, inclusiv prin: - fundamentarea solicitărilor de buget de către ordonatorii secundari/terţiari pe baza unor analize economice realiste (execuţie ani anteriori, prioritizarea cheltuielilor, contextul macroeconomic); - îmbunătăţirea criteriilor de proiecţie şi execuţie bugetară (inclusiv bugetare bazată pe rezultate şi volum de activitate) MJ CSM - avizator Instanţe MP Parchete Bugetul de stat 2020 Planificare bugetară multianuală operaţională
A.3.10. Identificarea a 3 instanţe-pilot pe baza concluziilor proiectului „Îmbunătăţirea eficienţei şi calităţii sistemului judiciar, cu accent pe o alocare echilibrată a resurselor printr-un management judiciar adecvat" derulat de CSM şi Consiliul Judiciar din Olanda Elaborarea unei metodologii pentru bugetele bazate pe rezultate, inclusiv stabilirea costurilor/dosar în diferite materii Instituirea, într-o serie de instanţe-pilot, a sistemului bugetelor bazate pe rezultate, pentru a corela cerinţele bugetare şi alocarea resurselor cu rezultatele dorite; definirea unor metodologii clare şi selectarea riguroasă a indicatorilor Analiza funcţionării managementului bazat pe rezultate în cadrul instanţelor-pilot şi adoptarea unor soluţii de implementare la nivelul tuturor instanţelor MJ CSM Instanţe Bugetul de stat 2020 Sistem de alocare resurse financiare bazat pe rezultate realizat în 3 instanţe-pilot Analiză efectuată
A.3.11. Elaborarea şi adoptarea unui document strategic de dezvoltare a resurselor umane la nivelul instanţelor şi parchetelor (2016-2020), precum şi evaluarea acestuia CSM, MJ, MP POCA 2018 2020 Strategie de dezvoltare a RU în sistemul judiciar elaborată şi aprobată Evaluare realizată
A.3.12. Elaborarea unei metodologii de calcul adecvat privind volumul optim de activitate al procurorilor şi judecătorilor CSM MP POCA 2020 Metodologie de calcul adoptată
A.3.13. Analiza sistemului de repartizare aleatorie a dosarelor şi a normelor procedurale incidente, în special din perspectiva eficienţei factorului aleatoriu CSM (în baza verificărilor IJ) Bugetul de stat 2020 Raport de analiză anuală elaborat
A.3.14. Îmbunătăţirea sistemului informatic de repartizare aleatorie sau, după caz, completarea Regulamentului de ordine interioară a instanţelor judecătoreşti potrivit concluziilor analizei de la pct. A.3.12 CSM - completarea ROI MJ Bugetul de stat 2020 Modificări implementate
A.3.15. Analiza situaţiei curente şi a nevoilor pentru dezvoltarea ECRIS V. Elaborarea specificaţiilor tehnice pentru dezvoltarea tuturor componentelor sistemului ECRIS V MJ MP CSM Bugetul de stat POCA Trimestrul II 2019 Analiză şi specificaţii tehnice realizate
A.3.16. Dezvoltarea şi punerea în funcţiune a ECRIS V, precum şi formarea personalului care gestionează şi utilizează aplicaţia MJ MP CSM ÎCCJ DIICOT Bugetul de stat POCA 2020 2020: contract semnat pentru dezvoltarea unui sistem IT funcţional3
A.3.17. Dezvoltarea şi implementarea sistemului integrat de management al înregistrărilor audiovideo în parchete în materia audierii persoanelor şi interconectarea cu ECRIS V MP MJ POCA 2020 Sistem IT de management al înregistrărilor audiovideo dezvoltat/ funcţional Participanţi la acţiuni de formare: 670
A.3.18. Degrevarea instanţelor şi parchetelor prin promovarea în continuare a medierii: - informarea publicului şi magistraţilor asupra utilizării medierii şi acţiuni de formare a practicienilor; - evaluare privind modul de aplicare a legii medierii cu propuneri concrete de îmbunătăţire (măsuri administrative, instituţionale, promovarea medierii, măsuri legislative); - în funcţie de rezultatele evaluării şi de evoluţiile legislative, formularea de propuneri legislative MJ CSM MJ CSM MP Bugetul de stat 2020 2018-2020 2018-2020 Acţiuni de informare derulate Număr de persoane instruite Raport de evaluare Modificări legislative elaborate

3 Sistemul IT va fi funcţional in 2022 şi va include: sistem unitar de statistică judiciară a principalilor actori din cadrul sistemului judiciar; modul de statistică judiciară dezvoltat în cadrul sistemului ECRIS V; modul pentru furnizarea către părţi/reprezentanţi ai acestora, prin mijloace electronice, a documentelor componente ale dosarelor de judecată, dezvoltat în cadrul sistemului ECRIS V.Proiectul va include şi acţiuni de formare, astfel: 10.000 (judecători, procurori, personal auxiliar) din grupul-ţintă vor participa la acţiuni de formare.

0 1 2 3 4 5
A.4. Îmbunătăţirea condiţiilor de detenţie şi creşterea şanselor de reintegrare socială a persoanelor private de libertate A.4.1. Creşterea numărului deţinuţilor implicaţi în activităţi productive, de calificare şi ocupaţionale ANP Bugetul de stat Alte surse de finanţare nerambursabilă (POCU) 2020 Gradul de folosire la muncă a persoanelor private de libertate în anul N (mod de calcul: număr mediu persoane private de libertate folosite la muncă în anul N/număr mediu persoane private de libertate apte de muncă în anul N*100) Gradul de valorificare a spaţiilor identificate (mod de calcul: număr de spaţii valorificate/număr de spaţii identificate*100)
A.4.2. Asigurarea asistenţei medicale, protejarea şi promovarea sănătăţii, precum şi prevenirea îmbolnăvirilor prin: - elaborarea şi promovarea a 3 acte normative în vederea integrării particularităţilor asistenţei medicale din sistemul penitenciar în cadrul normativ al reţelei sanitare publice; - dezvoltarea şi implementarea activităţilor de ocrotire a sănătăţii prin testarea şi evaluarea persoanelor private de libertate nou-depuse în sistemul penitenciar în ceea ce priveşte incidenţa bolilor infectocontagioase (hepatita B şi C, HIV, TBC); - reorganizarea structurilor penitenciarelor-spital în conformitate cu cerinţele Autorităţii Naţionale de Management al Calităţii în Sănătate şi ale sistemului penitenciar ANP MJ Bugetul de stat 2017 2020 2017 Număr de acte normative aprobate/3 proiecte de acte normative elaborate Număr de persoane private de libertate care şi-au dat consimţământul de a fi testate/Număr de persoane private de libertate nou-depuse Număr de persoane private de libertate depistate cu afecţiuni infectocontagioase/ Număr de persoane private de libertate Număr de structuri penitenciare spital aprobate/Număr de structuri penitenciare spital propuse
A.4.3. Construirea şi implementarea unor instrumente de evaluare educaţională, psihologică şi socială a persoanelor private de libertate ANP MJ DNP Bugetul de stat 2017 Număr de tipuri de chestionare elaborate, după caz, revizuite/Număr de tipuri de chestionare necesar a fi elaborate, după caz, revizuite Număr de persoane private de libertate evaluate conform standardelor/Număr de persoane private de libertate conform efectivului rulat
A.4.4. Implementarea, împreună cu instituţiile publice ce au atribuţii în domeniul asistenţei postdetenţie, a Strategiei naţionale de reintegrare socială a persoanelor private de libertate, 2015-2016, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 389/2015 ANP MJ DNP Bugetul de stat 2019 Număr de deţinuţi beneficiari ai activităţilor de reintegrare socială/ Număr de deţinuţi ce necesită includerea în activităţi şi programe Număr de beneficiari preluaţi în circuitul de asistenţă postdetenţie/Număr de deţinuţi cu nevoi de asistare în perioada postdetenţie
A.4.5. Dezvoltarea colaborării cu structurile de specialitate, inclusiv de la nivel internaţional, în cadrul proiectelor cu finanţare europeană care vizează domeniul reintegrării sociale a deţinuţilor şi al formării personalului ANP MJ DNP Bugetul de stat Alte surse de finanţare nerambursabilă POCU şi POCA 2020 Număr de activităţi implementate în cadrul proiectelor/Număr de activităţi prevăzute în cadrul proiectelor Număr de parteneriate încheiate/ 12 parteneriate propuse
A.5. Optimizarea cadrului legislativ şi instituţional privind organizarea şi exercitarea profesiilor juridice organizate în mod autonom A.5.1. Îmbunătăţirea cadrului legislativ privind activitatea profesională, organizarea profesiei, precum şi accesul în profesia de executor judecătoresc (incompatibilităţi, suspendarea şi încetarea calităţii, condiţii de admitere în profesie) MJ în colaborare cu UNEJ Bugetul de stat 2018 2019 Proiect de lege de modificare şi completare a Legii nr. 188/2000 privind executorii judecătoreşti, republicată, aprobat de către Guvern Ordin al ministrului justiţiei de modificare şi completare a Regulamentului de punere în aplicare a Legii nr. 188/2000 privind executorii judecătoreşti, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 210/2001, publicat în Monitorul Oficial al României
A.5.2. Reglementarea unor aspecte privitoare la activitatea operatorilor şi agenţilor autorizaţi să efectueze înregistrarea avizelor de înscriere în Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare (AEGRM), precum şi completarea cadrului legal în materia înregistrării în AEGRM, pentru asigurarea armonizării cu dispoziţiile noilor coduri MJ în colaborare cu COAEGRM Bugetul de stat 2016 Proiect de lege de modificare şi completare a Ordonanţei Guvernului nr. 89/2000 privind unele măsuri pentru autorizarea operatorilor şi efectuarea înscrierilor în Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare, aprobat de către Guvernul României
A.5.3. Actualizarea Regulamentului pentru organizarea şi funcţionarea Arhivei Electronice de Garanţii Reale Mobiliare, adoptat prin Hotărârea Guvernului nr. 802/1999, cu modificările şi completările ulterioare MJ în colaborare cu COAEGRM Bugetul de stat 2018-2019 Hotărâre de modificare şi completare a Hotărârii Guvernului nr. 802/1999 privind adoptarea Regulamentului pentru organizarea şi funcţionarea Arhivei Electronice de Garanţii Reale Mobiliare, adoptată de către Guvern
A.5.4. Reglementarea drepturilor şi obligaţiilor interpreţilor şi traducătorilor autorizaţi, a controlului profesional şi a angajării răspunderii interpreţilor şi traducătorilor autorizaţi MJ Ministerul Culturii şi Identităţii Naţionale Bugetul de stat 2019 2019-2020 Proiect de lege privind profesia de traducător şi interpret, aprobat de către Guvern Aprobarea Regulamentului de aplicare a Legii privind traducătorii şi interpreţii judiciari, publicat în Monitorul Oficial al României
A.5.5. Crearea unui cadru legislativ pentru autorizarea experţilor tehnici judiciari adaptat realităţilor socioeconomice şi juridice, precum şi o mai bună reglementare a răspunderii disciplinare în cadrul profesiei, în scopul eficientizării sistemului de expertize tehnice judiciare MJ Bugetul de stat 2018 2019 Proiect de lege de modificare şi completare a Ordonanţei Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea activităţii de expertiză tehnică judiciară şi extrajudiciară, aprobat de către Guvern Ordin al ministrului justiţiei pentru aprobarea Regulamentului privind atribuirea calităţii de expert tehnic judiciar şi de specialist, publicat în Monitorul Oficial al României
A.5.6. Actualizarea Nomenclatorului specializărilor expertizei tehnice judiciare MJ Bugetul de stat 2019 Ordin al ministrului justiţiei pentru aprobarea Nomenclatorului specializărilor expertizei tehnice judiciare, publicat în Monitorul Oficial al României
A.5.7. Elaborarea unui ghid explicativ al Nomenclatorului specializărilor expertizei tehnice judiciare şi diseminarea lui prin organizarea de seminare şi ateliere de lucru cu judecători/experţi tehnici judiciari/personalul birourilor locale din cadrul tribunalelor ale MJ-SPJC MJ POCA 2018 Ghid elaborat
0 1 2 3 4 5
DIRECŢIA DE ACŢIUNE B: CONSOLIDAREA INSTITUŢIONALĂ A SISTEMULUI JUDICIAR
B.1. Consolidarea cadrului legislativ judiciar, cu respectarea principiilor stabilităţii şi predictibilităţii normelor B.1.1. Proiect de lege pentru modificarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, a Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciară şi a Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii MJ Bugetul de stat 2016 Proiect de lege elaborat
B.1.2. Iniţierea, dezvoltarea şi operaţionalizarea unui sistem de testare şi asistenţă psihologică a magistraţilor CSM ÎCCJ MP Bugetul de stat POCA 2020 Platformă funcţională
B.1.3. Asumarea unui rol activ al sistemului judiciar în procesul de revizuire a Constituţiei, prin elaborarea şi susţinerea unei poziţii unitare în forurile de decizie MJ CSM ÎCCJ MP Bugetul de stat În funcţie de calendarul legislativ aferent revizuirii Constituţiei Participare la dezbateri din comisia de revizuire a Constituţiei
B.1.4. Aprobarea de către Guvern a proiectului de lege privind statutul personalului auxiliar al instanţelor şi parchetelor de pe lângă acestea MJ, CSM Bugetul de stat 2018 Act normativ aprobat de Guvern
B.1.5. Elaborarea unei analize a măsurii în care magistraţii şi conducerea instanţelor şi parchetelor au fost degrevaţi/degrevate ca urmare a implementării cadrului normativ modificat şi completat MJ CSM ÎCCJ MP Bugetul de stat POCA 2020 Analiză realizată
B.1.6. Refacerea schemelor de personal pentru a reflecta schimbările legislative efectuate (cu privire la personalul auxiliar) MJ, CSM, ÎCCJ, MP Bugetul de stat 2020 Scheme de personal refăcute
B.1.7. Consolidarea cadrului legislativ referitor la activitatea MP - DIICOT MJ CSM MP (DIICOT) Bugetul de stat 2016 Legislaţie elaborată
B.1.8. Compatibilizarea structurilor MP - DIICOT şi ale Direcţiei de Combatere a Criminalităţii Organizate din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, conform competenţei prevăzute de lege, pentru efectuarea urmăririi penale MJ MP (DIICOT) Bugetul de stat 2016 Protocol încheiat
B.2. Dezvoltarea capacităţii instituţionale şi decizionale a CSM, INM şi SNG B.2.1. Dezvoltarea profesională şi a abilităţilor manageriale ale personalului din cadrul CSM, precum şi asigurarea echipamentelor IT necesare bunei desfăşurări a activităţii CSM CSM Bugetul de stat POCA 2020 Număr de participanţi la acţiuni de formare profesională: 90
B.2.2. Finanţarea şi ocuparea posturilor vacante din cadrul CSM şi SNG Suplimentarea, finanţarea şi ocuparea numărului de posturi pentru Institutul Naţional al Magistraturii şi Inspecţia Judiciară CSM CSM MJ Bugetul de stat 2016-2019 Posturi ocupate : 4 magistraţi şi 4 personal auxiliar 10 posturi de inspectori 27 de posturi pentru INM (18 posturi personal asimilat judecătorilor şi procurorilor, 6 funcţii publice, 3 personal contractual)
B.2.3. Dezvoltarea capacităţii instituţionale a INM în vederea îmbunătăţirii procesului de formare la nivelul sistemului judiciar, inclusiv prin continuarea investiţiilor în infrastructura INM INM Bugetul de stat POCA MFN 2009-2014 2016-2020 Nevoi de formare identificate Modul specializat de formare a abilităţilor de formator în domeniul educaţiei adulţilor: 1 Participanţi din grupul-ţintă la acţiuni de formare profesională: 368 2018: 20 de participanţi (buget) 2019: 160 de participanţi (POCA) 40 de participanţi (buget) 2020: 32 de participanţi (POCA) 32 de participanţi (buget)
B.2.4. Consolidarea capacităţii instituţionale a SNG în vederea îmbunătăţirii procesului de formare a personalului auxiliar SNG Bugetul de stat POCA 2020 Nevoi de formare identificate Sisteme/Aplicaţii IT de management al proceselor instituţionale îmbunătăţite: - platformă online - pagină web, intranet - aplicaţie privind evaluarea formatorilor - sistem integrat de gestionare a înregistrărilor de documente la nivelul SNG Participări din grupul-ţintă la acţiuni de formare profesională în domenii ce sprijină calitatea şi performanţa instituţională la nivelul sistemului judiciar: 115
B.2.5. Consolidarea capacităţii administrative a Inspecţiei Judiciare prin: - formare profesională; - dezvoltarea modului ECRIS destinat Inspecţiei Judiciare; - dezvoltare de instrumente de comunicare şi performanţă; - dezvoltarea aplicaţiei IJ IJ CSM Bugetul de stat POCA Alte surse de finanţare nerambursabilă 2016-2020 Participanţi la acţiuni de formare: 60 2019: Modul ECRIS pentru Inspecţia Judiciară funcţional Aplicaţie IJ dezvoltată
B.2.6. Creşterea capacităţii CSM de reacţie la evoluţia şi fenomenele de dezvoltare instituţională a sistemului judiciar prin utilizarea sistematică a datelor de sistem CSM Bugetul de stat 2016-2020 Rapoarte ale grupurilor de lucru CSM
0 1 2 3 4 5
B.2.7. Eficientizarea pârghiilor de apărare a reputaţiei magistraţilor şi independenţei justiţiei prin îmbunătăţirea cadrului normativ existent MJ CSM IJ Bugetul de stat 2016 Proiecte de acte normative elaborate
B.2.8. Fluidizarea procesului decizional în cadrul CSM prin efectuarea unei analize a procesului decizional şi îmbunătăţirea procedurilor operaţionale CSM Bugetul de stat 2018 Analiză realizată Proceduri îmbunătăţite
B.2.9. Transparentizarea procedurii de selecţie şi clarificarea rolului reprezentanţilor societăţii civile în CSM MJ Bugetul de stat 2017 Proiect de act normativ aprobat de Guvern ROF al CSM modificat
B.3. Consolidarea capacităţii administrative a Ministerului Justiţiei şi instituţiilor din subordinea şi din coordonarea sa B.3.1. Dezvoltarea biroului de statistică judiciară din MJ şi instruirea/specializarea personalului în domenii specifice statisticii judiciare MJ Bugetul de stat POCA Bugetul de stat 2016 2019 Trimestrul III 2019 Birou funcţional cu personal suplimentat Întregul personal instruit Rapoarte statistice şi tematice elaborate anual
B.3.2. Creşterea capacităţii MJ de monitorizare şi relaţionare cu reprezentanţii profesiilor juridice şi ai altor profesii conexe aflate în coordonarea MJ. Efectuarea unei analize a cadrului legislativ şi instituţional pentru relaţia MJ - profesii juridice şi profesii conexe aflate în coordonarea MJ în vederea identificării ariilor de îmbunătăţire Verificarea modului în care profesiile juridice şi profesiile conexe aflate în coordonarea MJ duc la îndeplinire obligaţia de formare profesională MJ Profesiile juridice şi alte profesii conexe aflate în coordonarea MJ Bugetul de stat POCA 2020 Grup de lucru cu reprezentanţi ai MJ şi profesiilor juridice organizate în mod autonom constituit Analiza cadrului legislativ şi a informărilor primite de la profesiile juridice şi de la profesiile conexe aflate în coordonarea MJ Propuneri de modificare a cadrului legal (dacă reiese din analiză)
B.3.3. Îmbunătăţirea aplicaţiilor IT utilizate în vederea gestionării şi analizării profesiilor juridice conexe de către SPJC MJ POCA 2017-2020 Sisteme/Aplicaţii IT dezvoltate pentru a spori transparenţa la nivelul sistemului judiciar: 4 Analize efectuate: 3
B.3.4. Creşterea capacităţii MJ de a îndeplini eficient atribuţiile legale, atribuite sau asumate prin promovarea unor politici publice recente în justiţie şi programe europene sau finanţate prin acorduri internaţionale (de exemplu, AMO, RMS, contribuţie în sfera justiţiei la Preşedinţia României a Consiliului UE, ECRIS, POCA, Banca Mondială, alte instituţii financiare internaţionale etc.) prin suplimentarea schemei şi ocupare de posturi MJ MJ Bugetul de stat 2016-2020 Schemă suplimentată: 35 de posturi Posturi ocupate: 35 de posturi suplimentate
B.3.5. Formarea personalului MJ, în funcţie de nevoile identificate pe bază de analiză, inclusiv în vederea pregătirii participării MJ la derularea Preşedinţiei României a Consiliului UE MJ Bugetul de stat POCA Alte surse de finanţare nerambursabilă 2016-2018 Participarea personalului MJ la acţiuni de formare
B.3.6. Consolidarea sistemului de probaţiune prin: - promovarea actelor normative privind organizarea şi funcţionarea sistemului de probaţiune, precum şi statutul personalului de probaţiune MJ DNP Bugetul de stat 2016-2018 Acte normative promovate şi adoptate: 5
Finalizarea procesului de operaţionalizare a DNP prin ocuparea posturilor de execuţie şi de conducere 2018 36 de posturi finanţate suplimentar şi scoase la concurs/transfer pentru structura centrală Scoaterea la concurs a 4 posturi de conducere în structura centrală Scoaterea la concurs a 7 posturi de conducere din structura centrală
B.3.7. Aprobarea Strategiei de dezvoltare a sistemului de probaţiune 2016-2020 şi elaborarea Strategiei naţionale de reabilitare a persoanelor faţă de care s-au dispus sancţiuni şi măsuri comunitare MJ DNP Bugetul de stat 2018-2019 Strategii elaborate Strategii aprobate
B.3.8. Creşterea capacităţii sistemului de probaţiune de a pune în aplicare noile dispoziţii în materie penală prin extinderea graduală şi ocuparea schemei de personal a serviciilor de probaţiune MJ DNP Prevăzut în Planul de acţiune privind măsurile aferente sistemului de probaţiune4 2016-2020 Posturi suplimentate (2016-2017): 428 de consilieri de probaţiune şi 137 personal-suport 2016: Finanţare posturi existente şi scoase la concurs: 25 de consilieri de probaţiune 2017: Posturi finanţate şi scoase la concurs: 187 de consilieri de probaţiune 2018: Finanţare posturi existente şi scoase la concurs: 96 personal-suport Posturi finanţate şi scoase la concurs: 241 de consilieri de probaţiune 2019-2020: Finanţare posturi existente şi scoase la concurs: 41 personal-suport Posturi suplimentare: 195 de posturi de consilier de probaţiune şi 34 personal-suport Posturi finanţate şi scoase la concurs: 195 de consilieri de probaţiune şi 34 personal-suport
B.3.9. Consolidarea sistemului de probaţiune prin instrumente de management la dispoziţia serviciilor teritoriale, modul IT de administrare şi prelucrare a datelor privind cazurile aflate în evidenţele serviciilor de probaţiune, precum şi formarea personalului MJ DNP Bugetul de stat 2018-2020 Soluţie IT în domeniul probaţiunii implementată Participanţi la acţiuni de formare: 200 Echipament IT asigurat pentru noul personal, corelat cu recrutarea personalului
B.3.10. Dezvoltarea şi implementarea unor noi programe şi tehnici specializate de lucru cu persoanele condamnate şi instruirea corespunzătoare a personalului de probaţiune MJ DNP Resurse existente/POCA Alte surse de finanţare nerambursabilă 2018-2020 Programe specializate asimilate: 9
B.3.11. Evaluarea eficacităţii activităţii serviciilor de probaţiune MJ DNP Bugetul de stat/MFN 2009-2014 POCA Alte surse de finanţare nerambursabilă Trimestrul II 2016 2018-2020 Evaluări realizate: 2 Recomandări implementate/elaborate

4 Planul de acţiune privind măsurile aferente sistemului de probaţiune a fost elaborat şi transmis către CEDO pentru evitarea pronunţării unei hotărâri-pilot împotriva României.

0 1 2 3 4 5
B.3.12. Consolidarea capacităţii instituţionale a ONRC, a sistemului registrului comerţului şi a sistemului informatic integrat al ONRC prin: îmbunătăţirea cadrului legislativ ce reglementează activitatea de înregistrare în registrul comerţului şi dezvoltarea instituţională necesară aplicării viitoarelor soluţii legislative MJ ONRC Bugetul de stat 2018 Acte normative de adoptat: 1 Reducerea numărului de documente cu 20% Reducerea timpilor de înregistrare cu 30%
B.3.13. Reglementarea, dezvoltarea şi implementarea soluţiei privind buletinul electronic al registrului comerţului şi arhivarea electronică a documentelor gestionate de ONRC MJ ONRC 50.000.000 bugetul de stat/ Alte surse de finanţare 2016-20205 Noi servicii implementate: 4 Sistem informatic implementat: 2
B.3.14. Extinderea Buletinului procedurilor de insolvenţă ONRC Bugetul de stat/Alte surse de finanţare 2017-2020 Servicii noi implementate
B.3.15. Dezvoltarea şi implementarea soluţiilor privind extinderea, optimizarea, dezvoltarea şi interconectarea portalului de servicii on-line şi a sistemului informatic integrat al ONRC cu sistemul ECRIS instanţe şi parchete, portalul e-Justice şi alte sisteme [inclusiv soluţii privind servicii de Business Continuity şi Disaster Recovery (DR), sistem de securitate cibernetică pentru sistemul informatic integrat şi serviciile informatice ale ONRC] ONRC Bugetul de stat/Alte surse de finanţare 2017-2020 Sistem informatic implementat6
B.3.16. Dezvoltarea resurselor umane ONRC prin suplimentarea schemei de personal ONRC Bugetul de stat 2016-2020 Număr de posturi suplimentare - 249 (studii superioare/248 funcţii de execuţie, 1 funcţie de conducere), din care: ORCT din judeţ în care este stabilită curte de apel - 70 (14 ORCT) ORCT din judeţ unde nu este stabilită curte de apel - 104 (26 ORCT) ORCT Ilfov - 12, ORCT Bucureşti - 28, ONRC - 35
B.3.17. Formarea profesională a personalului ONRC (integrat la nivelul Ministerului Justiţiei) ONRC Bugetul de stat, POCA, alte surse de finanţare 2017-2020 Număr de persoane care participă la un curs de formare - 1.637 persoane x 1 curs
B.3.18. Elaborarea şi implementarea de soluţii de management al calităţii la nivelul ONRC ONRC POCA 2.250.000, alte surse de finanţare 2018-2020 Sistem de management implementat Certificări obţinute
B.3.19. Asigurarea infrastructurii hardware ONRC ONRC7 37.581.000 Bugetul de stat8 2016-2020 Echipamente achiziţionate: 3.775

5 Proiectul va continua până în 2023. Indicatorii vor fi atinşi la acest termen. 6 Sistemul ECRIS este planificat a deveni funcţional în 2022. Indicatorul va fi atins la acest termen. 7 În colaborare cu MJ (DIPFIE). 8 Finanţat de BIRD (proiect JSIP).

B.3.20. Eficientizarea activităţii de expertiză criminalistică prin adoptarea legislaţiei secundare şi terţiare în vederea liberalizării profesiei de expert criminalist autorizat Consolidarea capacităţii instituţionale a INEC prin: - suplimentarea şi ocuparea schemei de personal; - pregătirea profesională a personalului MJ INEC MAI MJ INEC Bugetul de stat Bugetul de stat POCA Alte surse de finanţare 2019 2017-2019 Legislaţie modificată/completată/adoptată 7 posturi suplimentate şi ocupate: prevăzute integrat la măsura B.3.4 Participanţi din grupul-ţintă la acţiuni de formare profesională: 30
B.3.21. Elaborarea, revizuirea şi promovarea actelor normative în domeniul pedepselor privative de libertate. Definitivarea legislaţiei subsecvente Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările şi completările ulterioare ANP MJ Bugetul de stat 2018 2019 Regulamentul prevăzut la art. 89 alin. (8) şi la art. 165 alin. (5) din Legea nr. 254/2013, aprobat prin ordin al ministrului justiţiei Regulamentul prevăzut la art. 15 alin. (3) din Legea nr. 254/2013, aprobat prin ordin al ministrului justiţiei OMAI - OMJ referitor la arondarea penitenciarelor, centrelor de arestare preventivă, centrelor educative şi centrelor de detenţie la centrele de reţinere şi arestare preventivă
B.3.22. Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii sistemului penitenciar Construirea P47 - Penitenciar Berceni ANP MJ ANP Penitenciar Ploieşti Potrivit Calendarului de măsuri 2018-2024 (Memorandum 2.331/2018/ 16.01.2018) Prevăzut în memorandumul cu tema „Decizie privind oportunitatea finanţării infrastructurii fizice a sistemului penitenciar român, printrun proiect finanţat din fonduri externe rambursabile", prin care se propune conceptul de proiect naţional „Investiţii în infrastructura penitenciarelor", Trimestrul IV 20209 202010 Locuri de detenţie amenajate conform Calendarului de măsuri 2018-2024 (Memorandum 2.331/2018/16.01.2018) Indicatori tehnico-economici prevăzuţi în studiul de fezabilitate aprobaţi

9 Calendarul de măsuri are termen de finalizare 2024. 10 Anul 2024 este termen de finalizare a celor 1.000 de noi locuri de detenţie.

0 1 2 3 4 5
Construirea P48 - Penitenciar Unguriu MJ ANP Penitenciar Ploieşti având ca obiectiv crearea şi îmbunătăţirea infrastructurii penitenciarelor Prevăzut în Memorandumul cu tema „Decizie privind oportunitatea finanţării infrastructurii fizice a sistemului penitenciar român, printr-un proiect finanţat din fonduri externe rambursabile", prin care se propune conceptul de proiect naţional „Investiţii în infrastructura penitenciarelor", având ca obiectiv crearea şi îmbunătăţirea infrastructurii penitenciarelor 202011 Indicatori tehnico-economici prevăzuţi în studiul de fezabilitate aprobaţi
B.3.23. Construirea/Modernizarea de noi locuri de deţinere şi spaţii multifuncţionale în cadrul proiectelor Correctional, 4 Normallity şi Child, finanţate prin Mecanismul financiar norvegian 2014-2021 MJ ANP DNP MFN Fonduri externe nerambursabile 31.000.000 euro 5.000.000 euro 1.494.117 euro 5 ani de la data semnării contractului de finanţare 1.400 de locuri noi de detenţie 100 de locuri modernizate de detenţie
B.3.24. Înnoirea şi extinderea parcului de tehnică de calcul şi a infrastructurii de comunicaţii IT, precum şi implementarea sistemelor automate de administrare şi securitate a infrastructurii informatice ANP MJ Bugetul de stat 2020 Număr de staţii de lucru existente: 3.827 Număr de servere funcţionale: 56 Număr de elemente de conectare în reţea achiziţionate: 163 Număr de imprimante şi scanere multifuncţionale achiziţionate: 189 Număr de UPS achiziţionate: 740 Număr de criptoare achiziţionate: 50 Număr de videoproiectoare achiziţionate: 10 Număr de RACK Tempest: 1 Număr de laptopuri achiziţionate: 190 Număr de teste reţea achiziţionate: 2 Număr de licenţe achiziţionate: 1.526

11 Anul 2022 este termenul de finalizare a celor 900 de noi locuri de detenţie.

B.3.25. Accesarea şi implementarea proiectului „Întărirea capacităţii administrative a sistemului penitenciar românesc" ANP POCA 2018-202012 2020: Studiu PMSWeb (analiză de business, legislativă şi tehnologii) finalizat Audit privind securitatea sistemelor IT&C Echipament de securitate IT achiziţionat 2 seturi Rack cu accesorii achiziţionate 4 switch-uri de fibră optică achiziţionate 4 servere lamelare achiziţionate 2 şasiu de servere achiziţionate 2 SAN pe fibră optică achiziţionate Licenţă IPS, antivirus, „anti-bot", protecţie ziua, la nivel de procesor şi sistem de operare, threat extraction achiziţionate Aplicaţie SCIM implementată
B.3.26. Asigurarea resurselor umane şi formarea profesională a acestora prin: - elaborarea unor criterii de stabilire a necesarului de personal pe domenii de activitate şi redimensionarea structurilor existente pe baza acestora; - finanţarea şi ocuparea de posturi vacante de personal pentru sectorul operativ şi specializări de nişă potrivit Planului pentru îmbunătăţirea condiţiilor de detenţie; - consolidarea cadrului normativ aplicabil activităţii de resurse umane în vederea susţinerii îndeplinirii obiectivelor strategice ale ANP (modificarea şi completarea Legii nr. 293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici cu statut special din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Codului deontologic, precum şi elaborarea Ghidului carierei şi a unei noi Metodologii privind formarea profesională continuă); - dezvoltarea competenţelor personalului din sistemul penitenciar; - dezvoltarea competenţelor profesionale în domeniul managementului incidentelor ANP MJ ANP ANP ANP Bugetul de stat Bugetul de stat Bugetul de stat Bugetul de stat POCA Bugetul de stat Trimestrul IV 2018 Trimestrul IV 202013 2020 2020 2020 Act de aprobare criterii Număr de structuri redimensionate: 13 structuri Număr de state aprobate: 50 de unităţi Număr de posturi ocupate/Număr de posturi prevăzute în noile state de organizare nişă, potrivit Planului pentru îmbunătăţirea condiţiilor de detenţie Număr de norme legale aprobate/ 4 norme necesar a fi aprobate Personal format: 1.120 Număr de personal instruit: 5.000

12 Perioada de implementare a proiectului este 2018-2021. Indicatorii ce vor fi atinşi la sfârşitul perioadei de implementare sunt: aplicaţie informatică PMSWeb implementată şi 237 de persoane instruite; aplicaţie informatică SCIM implementată şi 183 de persoane instruite; strategie de dezvoltare a sistemului penitenciar revizuită pe baza Studiului referitor la infrastructura clădirilor din sistemul penitenciar şi a Auditului de sistem privind securitatea sistemelor IT&C. 13 Indicatorul are termen de realizare 2024, întrucât este coroborat cu componenta investiţională a Planului pentru îmbunătăţirea condiţiilor de detenţie.

0 1 2 3 4 5
B.3.27. Dotarea adecvată a unităţilor şi personalului care execută misiuni de pază, supraveghere, escortare şi intervenţie cu ţinută, mijloace şi echipamente specifice Achiziţia de autospeciale pentru transportul deţinuţilor ANP Bugetul de stat 2020 Valoare echipament achiziţionat/9.000.000 lei alocaţi/an x 5 ani Număr de unităţi dotate/Număr de unităţi de dotat Număr de personal dotat/Număr de personal de dotat Număr de echipamente achiziţionate/ Număr de echipamente propuse a fi achiziţionate Număr de autospeciale achiziţionate/124 de autospeciale de achiziţionat
B.3.28. Blocarea/Reducerea semnalului GSM în unităţile subordonate ANP în vederea eliminării/reducerii posibilităţii de utilizare în mod ilegal a telefoniei mobile de către deţinuţi ANP Bugetul de stat (ANCOM) - 50.000.000 (conform art. 6 din Legea nr. 374/2013) privind utilizarea sistemelor destinate blocării şi întreruperii radiocomunica-ţiilor în perimetrele unităţilor din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor) Trimestrul IV 2018 Trimestrul IV 2018 Număr de unităţi în care au fost implementate soluţiile identificate/ 8 unităţi conform procedurii de achiziţie a serviciilor în derulare Număr de unităţi în care au fost implementate soluţiile identificate/ Număr de unităţi penitenciare în funcţie de bugetul disponibil
B.3.29. Sisteme integrate de pază şi supraveghere electronică şi sisteme integrate de acces ANP Bugetul de stat 2020 Sisteme de pază şi supraveghere electronică şi control acces/11 unităţi
B.3.30. Implementarea sistemului de audiere prin videoconferinţă pentru audierea la distanţă a deţinuţilor, cu scopul clarificării plângerilor formulate de aceştia ANP, MJ (DTI interlocutor) Bugetul de stat 2016 Număr de unităţi dotate cu sistem de audiere prin videoconferinţă: 33 (32 de unităţi + ANP)
B.3.31. Introducerea tehnologiei digitale în ceea ce priveşte exercitarea de către deţinuţi a dreptului la comunicări on-line, drept prevăzut la art. 66 din Legea nr. 254/2013, cu modificările şi completările ulterioare ANP Bugetul de stat Trimestrul IV 2016 Număr de unităţi în care se acordă dreptul la comunicări on-line: 45
B.3.32. Consolidarea sistemului informatic judiciar Definitivarea RMS (Resource Management System) MJ ANP Bugetul de stat prin BM - Acord împrumut 4811-RO 2020 Sistem funcţional Centre de date funcţionale Număr de call center funcţional
B.3.33. Suplimentarea şi ocuparea schemei de personal a DTI al MJ MJ Bugetul de stat 2016-2018 Posturi DTI suplimentate ocupate
B 3.34. Identificarea de soluţii pentru crearea unui sistem de salarizare unitar şi atractiv pentru specialiştii IT din cadrul MJ, al instituţiilor din coordonarea şi subordonarea acestuia, al instanţelor şi parchetelor, ÎCCJ şi PÎCCJ Definirea atribuţiilor specifice exercitate de specialiştii IT în sistemul judiciar şi inserarea acestor atribuţii în fişele de post MJ MP Bugetul de stat 2016-2018 Cadru de funcţionare a specialiştilor IT în sistemul judiciar îmbunătăţit
B.3.35. Amenajarea spaţiilor alocate pentru servere şi alte echipamente de tip SIC ale MJ MJ Buget de stat POCA - bugetat în cadrul Proiectului ECRIS V 2019 Spaţii pentru servere amenajate
B.3.36. Amenajarea sălilor pentru servere la PÎCCJ şi PT Braşov/PCA Braşov (ca centru principal şi secundar de date) MP Bugetul de stat 948.600 lei Alte surse de finanţare nerambursabilă 2020 Săli pentru servere amenajate
B.3.37. Dotarea MJ şi a instanţelor de judecată cu software şi hardware moderne MJ Bugetul de stat IBM/MFN 2009-2014/ Alte surse de finanţare nerambursabilă 2016-2020 În trei faze Faza 1 - 2016-2018: 70% Faza 2 - 2019: 20% Faza 3 - 10%
B.3.38. Dotarea MP şi a parchetelor cu software şi hardware moderne MP 103.230.000 Buget de stat/ Alte surse de finanţare nerambursabilă 2016-2018 2019-2020 Faza I - 2016-2018: 6.735 de echipamente Faza II - 2019-2020: 5.200 de echipamente
B.3.39. Consolidarea MP - DIICOT prin modernizarea sistemului informatic, formare şi elaborare de instrumente (structură centrală şi pilotare pentru extindere la nivel naţional) Întărirea capacităţii de analiză şi procesare a datelor în cauzele complexe Întărirea capacităţii DIICOT de analiză şi procesare a probelor relevate în mediu electronic prin organizarea de cursuri de instruire MP-DIICOT POCA 2.250.000 pentru formare profesională 2016-2020 Sisteme IT de management al proceselor instituţionale dezvoltat/îmbunătăţit în cadrul sistemului informatic ECRIS prevăzut la măsura A.3.13 Cursuri de instruire pentru întregul personal DIICOT operativ şi de management
B.3.40. Operaţionalizarea unui compartiment multidisciplinar dedicat investigaţiilor financiare afectate urmăririi, identificării şi sechestrării produsului infracţiunii, în cadrul DIICOT, format din specialişti proprii şi ofiţeri de poliţie judiciară detaşaţi în cadrul DIICOT MP-DIICOT MJ Bugetul de stat POCA Semestrul I 2019 Compartiment operaţionalizat
0 1 2 3 4 5
B.3.41. Dezvoltarea registraturii unice electronice a MJ şi a site-ului web şi implementarea în cadrul MJ a unui flux de lucru in format electronic; integrarea celorlalte aplicaţii informatice utilizate de MJ în noul sistem informatic dezvoltat MJ POCA 2.790.000 2016-2019 Sisteme/Aplicaţii IT dezvoltate pentru a spori transparenţa la nivelul sistemului judiciar
B.3.42. Dezvoltarea capacităţii administrative a Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, inclusiv prin perfecţionarea sistemului informatic actual MJ ANC POCA 9.079.200 Alte surse de finanţare nerambursabilă 2016-2020 Program implementat
B.3.43. Operaţionalizarea Institutului Naţional de Criminologie INC MJ Bugetul de stat POCA 2020 Instituţie funcţională
B.4. Creşterea gradului de recuperare a creanţelor provenite din infracţiuni B.4.1. Dezvoltarea şi operaţionalizarea sistemului informatic integrat de monitorizare care permite urmărirea în timp real a fluxului bunurilor ce fac obiectul măsurilor de sechestru, confiscare şi valorificare a creanţelor. Formarea personalului implicat în utilizarea sistemului de monitorizare ANABI, împreună cu MJ, MP, instanţele judecătoreşti MFP/ANAF, MAI Bugetul de stat (cofinanţare) M F elveţian Trimestrul IV 2019 Sistem informatic dezvoltat Participanţi din grupul-ţintă la acţiuni de formare profesională: 540
B.4.2. Optimizarea şi interconectarea mecanismului integrat de monitorizare cu ECRIS şi alte sisteme informatice relevante MJ în parteneriat cu ANABI, MP, CSM, MFP/ANAF, MAI POCA 2020 Contract semnat pentru dezvoltarea unui sistem IT funcţional14
B.4.3. Formarea personalului ANABI şi al instituţiilor implicate în vederea utilizării sistemului de monitorizare optimizat MJ împreună cu ANABI, MP, MFP/ANAF, MAI POCA 2020 Contract semnat pentru dezvoltarea unui sistem IT funcţional15
B.4.4. Operaţionalizarea, în subordinea MJ, a Agenţiei Naţionale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI) MJ ANABI Bugetul de stat 2019 2020 2019-2020 Legislaţie secundară adoptată Protocoale de cooperare încheiate Număr de posturi create şi ocupate: 50 2019: 35 de posturi 2020: 15 posturi
B.4.5. Dezvoltarea şi implementarea de instrumente necesare funcţionării performante a ANABI, inclusiv de monitorizare şi evaluare a performanţei sistemului ANABI în parteneriat cu ANAF şi coordonare cu MP, MAI POCA 2018 Instrumente elaborate
B.4.6. Formarea personalului ANABI şi al altor instituţii implicate în vederea asigurării performanţei (inclusiv formare on-line) ANABI în parteneriat cu ANAF şi coordonare cu MP, MAI POCA 2018 Participanţi din grupul-ţintă la acţiuni de formare profesională: 600
B.4.7. Identificare şi diseminare de bune practici în materia identificării, confiscării şi valorificării bunurilor provenite din infracţiuni, infracţiuni de corupţie şi alte infracţiuni grave prin intermediul unor ghiduri operaţionale, instrumente şi metodologii de lucru, newsletter ANABI MP POCA Alte surse de finanţare nerambursabilă 2018 Număr de persoane care au acces la bune practici prin instrumentele diseminate (pe tip: procurori, judecători şi poliţişti): 1.500
B.4.8. Dezvoltarea şi implementarea unui parteneriat cu administraţia publică locală în domeniul recuperării creanţelor ANABI Asociaţii relevante, prefecturi şi UAT-uri Bugetul de stat 2020 Protocoale-cadru de colaborare cu asociaţiile reprezentative ale autorităţilor publice locale încheiate (în special capacităţi de stocare)

14 Corelat cu măsura A.3.16. 15 Corelat cu măsura A.3.16.

B.5. Consolidarea capacităţii administrative a instanţelor şi parchetelor Indicator: Creşterea gradului de încredere a cetăţeanului în actul de justiţie la 60% B.5.1. Îmbunătăţirea infrastructurii instanţelor şi parchetelor prin finalizarea investiţiilor prevăzute în cadrul proiectului „Reforma sistemului judiciar" Efectuarea unui bilanţ al principalelor obiective de investiţii în infrastructura fizică a instanţelor şi parchetelor. Prioritizarea acestora în vederea realizării pe termen mediu (2016-2020) şi lung (2025) Elaborarea unor standarde de proiectare pentru sedii de instanţe (sedii noi şi extindere - unde este cazul) care să corespundă cerinţelor legale în vigoare MJ MJ MP MJ Bugetul de stat prin Acordul de împrumut nr. 4811-RO 85.140.000 Bugetul de stat Bugetul de stat prin Acordul de împrumut nr. 4811-RO 1.980.000 31 martie 2020 2018 2017 Investiţii finalizate: 4 Analiză realizată Act normativ adoptat
B.5.2. Iniţierea unui program naţional în vederea creării a 15 centre regionale de arhivă la nivelul fiecărei curţi de apel civile MJ Acord Banca Mondială 2020 Obiective recepţionate
B.5.3. Implementarea Programului naţional de consolidare a infrastructurii instanţelor de judecată aflate în municipiile reşedinţă de judeţ MJ MDRAP Bugetul de stat finanţare prin bugetul MDRAP 2016-2019 Obiective recepţionate: 25 de instanţe
B.5.4. Realizarea, prin parteneriatul cu CNI, a obiectivelor de investiţii aferente Programului naţional de consolidare a infrastructurii parchetelor aflate în municipiile reşedinţă de judeţ în cadrul Programului naţional de interes public sau social MP MDRAP - CNI Bugetul de stat (CNI - MDRAP) prin bugetul MDRAP 2016-2020 Obiective recepţionate (lucrări de reparaţii capitale + lucrări de sedii noi/extinderi sedii actuale)
B.5.5. Realizarea în sistem propriu a investiţiilor de lucrări de sedii noi şi reparaţii capitale pentru clădirile instanţelor şi parchetelor MJ MP Bugetul de stat 2016-2020 Obiective recepţionate (65 de lucrări de reparaţii capitate + 21 de lucrări de sedii noi/extinderi sedii actuale)
B.5.6. Repartizarea unui sediu în condiţiile Legii nr. 304/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru MP - DIICOT şi crearea unui parc auto propriu MP - DIICOT Bugetul de stat 2016 2019 Sediu DIICOT Parc auto propriu creat
B.5.7. Asigurarea spaţiilor pentru avocaţi în condiţiile art. 38 din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare MJ Bugetul de stat Cuantificat la acţiunile vizând infrastructura instanţelor 2020 Instanţe unde este asigurat spaţiul pentru avocaţi
B.5.8. Asigurarea unui sediu corespunzător pentru ÎCCJ MJ ÎCCJ Bugetul de stat 2016-2020 Sediu temporar reamenajat Sediu nou în „Cartierul pentru Justiţie" (Indicatorul se corelează cu indicatorul de la măsura B.5.10.)
B.5.9. Optimizarea infrastructurii reţelei Local Area Network (LAN) în toate instanţele şi parchetele, prin achiziţionarea şi instalarea de echipamente de comunicaţie (WAN şi LAN) şi softuri necesare MJ MP MFN 2009-2014 Bugetul de stat 2020 Echipamente de comunicaţie (WAN şi LAN) şi softuri instalate
B.5.10. Realizarea proiectului „Cartierul pentru Justiţie" MJ Bugetul de stat Fonduri externe rambursabile 2020 Acord de împrumut semnat Studii necesare realizării obiectivului: 2
0 1 2 3 4 5
DIRECŢIA DE ACŢIUNE C: INTEGRITATEA SISTEMULUI JUDICIAR
C.1. Consolidarea integrităţii în cadrul sistemului judiciar prin promovarea măsurilor anticorupţie şi a standardelor etice profesionale C.1.1. Consolidarea capacităţii CSM şi a instanţelor şi parchetelor de a gestiona probleme de integritate, inclusiv prin constituirea unei reţele de integritate pentru judecători, procurori şi personal auxiliar CSM Bugetul de stat 2017-2018 Raportări anuale pe pagina CSM
C.1.2. Elaborarea şi adoptarea SNA 2016-2020 cu componentă distinctă privind integritatea sistemului judiciar Monitorizarea şi evaluarea anuală a progresului înregistrat în implementarea obiectivelor din SNA specifice sistemului judiciar, conform indicatorilor parte a sistemului de monitorizare şi evaluare a SNA, prin: - colectare şi prelucrare anuală a indicatorilor preventivi anticorupţie furnizaţi de sectorul judiciar; - misiunile de evaluare în sistemul judiciar, inclusiv în sistem de peer review; - actualizarea anuală a analizelor de risc şi modificarea, în consecinţă, a planurilor de integritate; - solicitarea anuală a CSM către CSAT de verificare a respectării prevederilor art. 7 din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare Introducerea sondajelor periodice, care să includă întrebări despre corupţia din sistemul judiciar şi percepţia generală cu privire la corectitudinea/etica judiciară MJ - Secretariat tehnic SNA MJ - Secretariatul tehnic SNA CSM Instanţe Parchete MJ CSM MJ CSM CSM CSM Bugetul de stat POCA Semestrul I 2016 Anual, din 2018 Semestrul II 2018 şi semestrul I 2019 Anual Anual La fiecare 2 ani SNA 2016-2020 adoptată Rapoarte de monitorizare şi evaluare anuale transmise MJ: 4 Misiuni de evaluare: 4 Actualizări planuri de integritate: 4 Număr de solicitări: 5 Număr de sondaje: 1
C.1.3. Dezvoltarea şi îmbunătăţirea de instrumente de remediere a riscurilor şi vulnerabilităţilor identificate şi de asigurare a performanţei SNA în sectorul justiţiei MJ CSM Buget de stat POCA 2016-2020 Instrumente dezvoltate
C.1.4. Organizarea de sesiuni de formare în domeniul integrităţii, eticii şi deontologiei profesionale pentru magistraţi şi personalul auxiliar din instanţe şi parchete INM SNG Cu colaborarea UNBR privind relaţia avocat - judecător MFN 2009-2014 POCA Bugetul de stat 2016-2020 Acţiuni de formare specializată pentru magistraţi: 108 Ţinte intermediare: 2018: 32 de acţiuni de formare 2019: 7 acţiuni de formare (POCA) şi 32 de acţiuni de formare (PFCD) 2020: 5 acţiuni de formare (POCA) şi 32 de acţiuni de formare (PFCD) Acţiuni de formare organizate pentru personalul auxiliar din instanţe şi parchete: 18 2018: 6 acţiuni 2019: 12 acţiuni
C.1.5. Identificarea şi soluţionarea blocajelor în cadrul procedurilor disciplinare şi a cazurilor de corupţie din sistemul judiciar prin: - monitorizarea hotărârilor pronunţate de CSM în materie disciplinară şi a practicii ÎCCJ; - optimizarea sistemului de sancţiune pentru abateri disciplinare şi adoptarea unei practici unitare CSM IJ ÎCCJ, MP Bugetul de stat 2016-2020 Buletin de jurisprudenţă în materie disciplinară
C.1.6. Monitorizarea de către CSM şi Inspecţia Judiciară a duratei procedurilor în cauzele de mare şi mică corupţie Monitorizarea managementului de caz în cauzele de corupţie CSM IJ Bugetul de stat 2016-2020 Rata incidentelor de integritate în sistemul judiciar Rata cazurilor de corupţie în sistemul judiciar
C.1.7. Analiza rolului conducerii instanţelor şi parchetelor în raport cu IJ în ceea ce priveşte efectuarea controlului instanţelor şi parchetelor CSM MP IJ Bugetul de stat 2018-2019 Analiză efectuată: rol clarificat al instituţiilor cu atribuţii de control asupra instanţelor şi parchetelor
C.1.8. Creşterea vitezei de reacţie şi asigurarea celerităţii procedurilor de verificare şi control ale IJ, pentru soluţionarea cererilor de apărare a reputaţiei profesionale formulate de magistraţi, precum şi a sesizărilor privind apărarea imparţialităţii şi independenţei sistemului judiciar, formulate de Consiliul Superior al Magistraturii CSM IJ MJ Bugetul de stat 2017 Legislaţie secundară adoptată
C.1.9. Continuarea progreselor deja înregistrate în procesul de investigare cu imparţialitate şi soluţionarea de către instanţe a faptelor de mare corupţie, inclusiv din rândul reprezentanţilor sistemului judiciar, prin: - asigurarea resurselor umane, materiale şi financiare adecvate volumului crescut de activitate a DNA; - consolidarea pregătirii profesionale a personalului operativ al DNA, inclusiv în domeniul investigaţiilor financiare MP - DNA MP - DNA Bugetul de stat (DNA) Bugetul de stat 2018 2020 2018 2020 Echipamente hardware şi software necesare dezvoltării infrastructurii IT a DNA achiziţionate: 704 Alte echipamente necesare desfăşurării activităţii DNA achiziţionate: 2018: 161 2020: 20 Resurse umane - a se vedea măsura A.3.3 Manual de proceduri pentru investigaţiile financiare elaborat, activităţi de training realizate Activităţi de pregătire a personalului operativ realizate
Consolidarea şi diversificarea strategiei de comunicare şi promovarea măsurilor anticorupţie MP - DNA Bugetul de stat 2020 Întâlniri cu „stake-holders", sondaje de opinie, materiale de prezentare a măsurilor anticorupţie realizate, interviuri, întâlniri cu studenţi şi elevi
0 1 2 3 4 5
C.2. Modernizarea statutului unor profesii juridice organizate în mod autonom (avocaţi, experţi, notari, practicieni în insolvenţă, executori judecătoreşti, traducători şi interpreţi) şi al mediatorilor, în scopul consolidării standardelor etice C.2.1. Promovarea standardelor etice şi de conduită la nivelul tuturor profesiilor juridice şi al mediatorilor prin: - elaborarea/revizuirea codurilor deontologice şi a codurilor de conduită pentru profesiile juridice organizate în mod autonom aflate în coordonarea MJ, inclusiv pentru relaţia judecători-avocaţi; - formare, diseminare de bune practici, monitorizare şi evaluare a eficacităţii codurilor deontologice şi de conduită implementate; - analiza legislaţiei secundare privind standardele etice în cadrul grupului de lucru constituit pentru cooperarea MJ cu reprezentanţii profesiilor juridice organizate în mod autonom aflate în coordonarea MJ Profesiile juridice organizate în mod autonom în parteneriat cu MJ POCA 2016 2017 Trimestrul I 2016 Coduri elaborate/îmbunătăţite pentru fiecare profesie Participanţi din grupul-ţintă la acţiuni de formare profesională: 500 Analiză realizată
C.2.2. Analiza mecanismelor de depistare şi soluţionare a încălcării standardelor etice MJ în parteneriat cu profesiile juridice organizate în mod autonom aflate în coordonarea MJ Bugetul de stat 2020 Raport de analiză
DIRECŢIA DE ACŢIUNE D: ASIGURAREA TRANSPARENŢEI ŞI INFORMATIZĂRII ACTULUI DE JUSTIŢIE (OPEN JUSTICE)
D.1. Publicarea hotărârilor judecătoreşti motivate D.1.1. Implementarea programului informatic îmbunătăţit ROLII pentru accesarea jurisprudenţei naţionale relevante, interoperabil cu ECRIS CSM UNBR UNNPR IRIJ Bugetul de stat POCA 2014-2020 2016-2020 Sistem informatic dezvoltat şi aplicat
D.1.2. Publicarea tuturor hotărârilor judecătoreşti ale ÎCCJ (in extenso) şi a hotărârilor judecătoreşti relevante ale ÎCCJ în rezumat pe pagina de internet a instanţei supreme ÎCCJ Bugetul de stat Activitate permanentă Hotărâri in extenso publicate Hotărâri relevante publicate
D.1.3. Elaborarea şi publicarea buletinelor periodice de jurisprudenţă la nivelul ÎCCJ şi al curţilor de apel ÎCCJ Curţi de apel Bugetul de stat 2016-2020 Buletine de jurisprudenţă publicate: 55 Buletinul casaţiei: 10 numere pe an Buletinul jurisprudenţei: 1 număr pe an Buletine de jurisprudenţă publicate: 225 Minimum 3 buletine/an/curte
D.2. Îmbunătăţirea mecanismelor de furnizare a informaţiilor pentru părţi şi a accesului la actele din instanţe în timp util D.2.1. Furnizarea către părţi/reprezentanţi ai acestora, prin mijloace electronice, a documentelor componente ale dosarelor de judecată Corelat cu responsabilii aferenţi realizării sistemului ECRIS V descris la pct. A.3.16 din prezentul plan Bugetul de stat, POCA (corelat cu finanţarea aferentă realizării sistemului ECRIS V descris la pct. A.3.16 din prezentul plan) 2020 (corelat cu termenele aferente realizării sistemului ECRIS V descris la pct. A.3.16 din prezentul plan) Corelat cu indicatorii aferenţi realizării sistemului ECRIS V descris la pct. A.3.16 din prezentul plan
DIRECŢIA DE ACŢIUNE E: ÎMBUNĂTĂŢIREA CALITĂŢII ACTULUI DE JUSTIŢIE
E.1. Reducerea duratei procedurilor judiciare E.1.1. Analiza practicii la nivelul fiecărei curţi de apel în ceea ce priveşte durata procedurilor judiciare CSM IJ Curţi de apel Bugetul de stat 2016-2020 Anual Bune practici identificate Publicarea analizei
E.1.2. Specializarea magistraţilor şi a personalului auxiliar din instanţe şi parchete în metodologia actului de justiţie, în vederea pregătirii şi desfăşurării şedinţelor şi managementului dosarelor, în conformitate cu noile coduri de procedură, inclusiv prin realizarea de ghiduri practice şi elaborarea de pachete de module de e-learning CSM MP INM SNG POCA Bugetul de stat MFN 2009-2014 MFE (faza 2) 2020 Acţiuni de formare specializată a magistraţilor: 12 Ţinte intermediare: 2019: 24 de acţiuni de formare 2020: 6 acţiuni de formare Acţiuni de formare specializată organizate a personalului auxiliar din instanţe şi parchete: 72 (acţiuni comune cu cele menţionate la obiectivul strategic A.3), după cum urmează:16 - 51 de acţiuni în cadrul POCA - 20 de acţiuni de formare în cadrul MFN Ghiduri practice pachete de e-learning 2019: ghid în materia bunelor practici privind tehnicile de audiere; ghid în materia administrării probatoriului
E.2. Unificarea practicii judiciare E.2.1. Consolidarea rolului ÎCCJ ca instanţă de unificare a practicii judiciare şi for de ultim control ÎCCJ Bugetul de stat 2016-2020 Număr de sesizări/Număr de cereri soluţionate Număr de recursuri formulate/Număr de recursuri soluţionate
E.2.2. Formarea profesională a magistraţilor cu privire la jurisprudenţa naţională, în baza practicilor unitare, buletinelor periodice de jurisprudenţă ale ÎCCJ şi ale curţilor de apel, precum şi a analizelor continue ale practicii judiciare Organizarea de întâlniri ale preşedinţilor secţiilor specializate/procurorilor şefi de secţie în vederea asigurării unei jurisprudenţe unitare INM MP POCA 2016-2020 Rapoarte anuale privind necesarul de formare în ceea ce priveşte jurisprudenţa unitară: 5 Acţiuni de formare specializată organizate în vederea unificării jurisprudenţei: 42 Ţinte intermediare: - 2016-2017: 15 întâlniri organizate - 2018: 5 (bugetul de stat) - 2019: 16 (POCA) - 2020: 6 (POCA)
E.2.3. Realizarea unei aplicaţii cu baze de date incluse în portalul intranet al PÎCCJ pentru publicarea rechizitoriilor şi hotărârilor judecătoreşti relevante, structurate pe domenii de interes şi posibilităţi de căutare a informaţiilor MP Bugetul de stat 2016 Aplicaţie operaţională Număr de documente publicate şi structurate in reţeaua intranet a MP Număr de criterii de regăsire implementate
E.2.4. Întocmirea şi diseminarea de ghiduri tematice la nivelul parchetelor şi instanţelor MP INM Bugetul de stat POCA Alte finanţări externe nerambursabile 2016-2020 Ghiduri tematice diseminate INM: 2019: elaborare de ghiduri în materia bunelor practici privind tehnicile de audiere, administrării probatoriului şi managementului judiciar (POCA)
E.2.5. Utilizarea platformei electronice pentru arhivarea şi punerea la dispoziţie a minutelor întâlnirilor de practică unitară de la nivelul instanţelor (Emap), inclusiv în vederea identificării în fază incipientă a practicii neunitare CSM Instanţe Bugetul de stat 2016-2020 Emap funcţional

16 Proiectele POCA şi MFN se vor finaliza în 2021.

0 1 2 3 4 5
E.3. Pregătirea profesională interdisciplinară a participanţilor la înfăptuirea actului de justiţie E.3.1. Pregătirea interdisciplinară a magistraţilor, personalului auxiliar din cadrul sistemului judiciar şi a profesiilor juridice organizate în mod autonom privind noile coduri Formarea specializată a judecătorilor şi procurorilor pe teme de actualitate (de exemplu, combaterea corupţiei, a criminalităţii organizate şi economico-financiare, recuperarea creanţelor, achiziţii publice) CSM INM SNG UNBR, UNNPR, UNEJ Bugetul de stat MFE (faza 2) MFN 2009-2014 POCA (pentru activităţi desfăşurate în 2019, 2020) 2016-2020 Acţiuni de formare interdisciplinară: - INM: 24 - SNG: 8 Acţiuni de formare specializată: 111 Ţinte intermediare: - 2019: 53 (POCA) - 2020: 23 (POCA)
E.3.2. Organizarea de sesiuni de formare pentru magistraţi şi profesii juridice organizate în mod autonom cu privire la jurisprudenţa naţională şi europeană, inclusiv în domeniul instrumentării şi judecării dosarelor privind neregulile financiare sau disputele în contractele cu finanţare externă nerambursabilă MJ INM Reprezentanţii profesiilor juridice organizate în mod autonom Bugetul de stat MFN 2009-2014 POCA MFE (faza 2) 2016-2020 Acţiuni de formare specializată organizate în vederea unificării jurisprudenţei: 69 2020: 45 (MFN 2014-2020)
E.3.3. Dezvoltarea şi derularea de programe de formare şi practică pentru studenţii în drept MJ În parteneriat cu universităţi şi societatea civilă Bugetul de stat 2016-2020 Programe de formare şi practică derulate: 5/an Participanţi în programe de formare şi practică derulate: 100/an
E.4. Îmbunătăţirea activităţii de executare a hotărârilor judecătoreşti E.4.1. Analiza bunelor practici la nivel naţional şi a nevoilor de date/statistici, în scopul identificării măsurilor de accelerare a procedurii de executare a hotărârilor judecătoreşti UNEJ Bugetul propriu 2016-2020 Analiză la nivel naţional
E.4.2. Realizarea şi dezvoltarea unui sistem IT integrat care: a) să ofere informaţii despre dosarele de executare, stadiul executării unei hotărâri judecătoreşti şi informaţii despre activitatea executorilor judecătoreşti; b) să permită optimizarea şi dezvoltarea Registrului electronic de publicitate a vânzării bunurilor supuse executării silite; c) să permită, în permanenţă, actualizarea Tabloului executorilor judecătoreşti la nivel naţional; d) să cuprindă informaţiile din listele actualizate pe care UNEJ le întocmeşte anual în aplicarea dispoziţiilor art. 5 din Regulamentul de punere în aplicare a Legii nr. 188/2000 privind executorii judecătoreşti, aprobat prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 210/2001, cu modificările şi completările ulterioare; e) să permită, în baza unor protocoale interinstituţionale, interconectarea portalului UNEJ la baza de date a INEP (Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date) şi la baza de date a DRPCIV; f) să permită înfiinţarea unui sistem de arhivă electronică UNEJ Bugetul UNEJ POCA 2016-2018 Sistem IT integrat dezvoltat Protocoale încheiate cu instituţii publice în vederea obţinerii acordului entităţilor cu care UNEJ are raporturi de colaborare în ceea ce priveşte furnizarea de date: 4
E.4.3. Continuarea formării profesionale a executorilor judecătoreşti, în vederea consolidării statutului executorilor judecătoreşti, şi îmbunătăţirea modalităţilor de recrutare şi evaluare a acestora UNEJ Bugetul UNEJ POCA 2016-2018 Acţiuni de formare specializată organizate în vederea unificării jurisprudenţei: 12
DIRECŢIA DE ACŢIUNE F: GARANTAREA ACCESULUI LIBER LA JUSTIŢIE
F.1. Consolidarea sistemului de acordare a asistenţei juridice F.1.1. Analiză a sistemului asistenţei judiciare în România din perspectiva accesului, costurilor şi calităţii, care să cuprindă un set de recomandări, inclusiv propuneri de îmbunătăţire a cadrului legislativ şi instituţional actual Dezvoltarea şi aplicarea unei politici îmbunătăţite de acordare a asistenţei judiciare, cu stabilirea de standarde calitative Dezvoltarea unui mecanism de monitorizare şi evaluare anuală a calităţii asistenţei oferite şi de plată către cei care oferă aceste servicii MJ UNBR MP POCA MFN 2020 2020 2018-2020 Analiză efectuată Politică de acordare a asistenţei judiciare elaborată Mecanism de monitorizare stabilit Rapoarte de monitorizare şi evaluare: 3
F.1.2. Formularea de amendamente la legea de aprobare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului pentru stabilirea taxelor de timbru MJ Bugetul de stat 2016 Amendamente formulate
F.1.3. Înfiinţarea a 5 centre-pilot de consiliere judiciară şi informare dedicate categoriilor vulnerabile de populaţie, inclusiv de etnie romă, precum şi promovarea activităţii acestora Înfiinţarea, pe baza experienţei centrelor-pilot, a unor birouri de consiliere judiciară şi informare accesibile publicului larg înainte de a apela la instanţă Organizarea de campanii de informare, educare şi conştientizare a populaţiei, în special a grupurilor vulnerabile, cu privire la dreptul la asistenţă judiciară şi modalităţile concrete de accesare a acestor servicii CSM MJ UNBR Bugetul de stat MFN 2009-2014 POCA 2016 2016-2020 Centre-pilot înfiinţate: 5 Acţiuni de promovare Număr de birouri de consiliere judiciară înfiinţate pe plan local Proiecte referitoare la informare şi asistenţă judiciară, care să faciliteze accesul la justiţie: 7
F.1.4. Stabilirea unui parteneriat naţional între toţi actorii relevanţi, inclusiv organizaţii ale societăţii civile, în vederea acordării de asistenţă judiciară gratuită, de calitate, pentru grupuri vulnerabile MJ CSM UNBR Bugetul de stat POCA 2020 Parteneriat naţional încheiat
F.2. Îmbunătăţirea mijloacelor de comunicare externă ale sistemului judiciar. Activităţi de prevenire a infracţionalităţii, inclusiv a corupţiei F.2.1. Analiza practicilor de comunicare existente şi a capacităţii disponibile în vederea implementării strategiei de comunicare Elaborarea unei strategii unitare de comunicare publică la nivelul sistemului judiciar Consolidarea compartimentelor de comunicare ale instituţiilor din sistemul justiţiei şi formarea personalului cu atribuţii în domeniul comunicării CSM MP MJ CSM MJ Instanţe/Parchete POCA Alte surse de finanţare nerambursabilă 2020 2020 2020 Analiză efectuată Strategie de comunicare unitară elaborată Instrumente de lucru nou-introduse Participanţi la acţiuni de formare profesională: 600

0 1 2 3 4 5
F.2.2. Organizarea de campanii de informare şi conştientizare a publicului larg - spoturi publicitare, materiale informative pe teme de interes major, modernizarea site-urilor web, social media Întocmirea şi distribuirea de broşuri şi ghiduri de educaţie judiciară şi conţinut tip e-learning cu privire la drepturile omului, sistemul judiciar român, noile prevederi legale în domeniul civil şi penal, respectarea legilor şi consecinţele încălcării acestora Prevenirea infracţionalităţii prin acţiuni de popularizare a standardelor de integritate şi a măsurilor anticorupţie în ceea ce priveşte sistemul judiciar şi pentru profesiile organizate în mod autonom, inclusiv mediatorii MJ CSM MJ CSM MJ POCA Alte surse de finanţare nerambursabilă 2020 2020 2020 Campanii organizate: 1 anual
F.2.3. Dezvoltarea de parteneriate cu ONG-urile şi implicarea societăţii civile în special în programele de informare şi educare a cetăţenilor MJ Bugetul de stat 2017-2020 Parteneriate încheiate: 3
F.2.4. Implementarea protocolului comun cu MECS privind educaţia judiciară în şcoli Semnarea de protocoale de colaborare cu inspectoratele şcolare Monitorizarea şi evaluarea implementării protocolului, în vederea actualizării acestuia Instanţe şi parchete MJ (Grup de lucru pentru educaţia juridică în şcoli17) CSM MP Bugetul de stat 2017-2020 Acţiune de educaţie judiciară în instituţiile de învăţământ: 2 anual Protocol actualizat
F.2.5. Asigurarea accesului gratuit al publicului la legislaţia actualizată, oferită prin portalul N-Lex (legislatie.just.ro) MJ Bugetul de stat 2018 Portal actualizat
F.2.6. Elaborarea unui ghid/cod de comunicare în sala de judecată (pentru judecători şi avocaţi), cu rol de uniformizare a comunicării în relaţia judecător-avocat-părţi, şi organizarea unor sesiuni comune de formare pentru judecători şi avocaţi CSM INM Instanţe UNBR POCA 2018-2020 Ghid adoptat

17 Constituit prin Ordinul ministrului justiţiei nr. 2.472/C/2017 (nepublicat). *) Inclusiv TVA. Valorile aferente proiectelor de finanţat în cadrul POCA sunt calculate ca valoare totală (care conţine şi sumele aferente cofinanţării naţionale şi cheltuielile neeligibile), inclusiv TVA, care poate fi deductibil sau nedeductibil. TVA-ul nedeductibil şi nerecuperabil este eligibil drept cheltuială în cadrul POCA. **) Bugetul proiectelor POCA include şi cofinanţare de la bugetul de stat în proporţie de până la 15% din valoarea proiectului. ***) În cazul măsurilor unde nu este prevăzut cuantumul sumelor necesare implementării, activitatea se finanţează potrivit alocărilor financiare periodice, în limita bugetului de stat aferent perioadei de realizare sau, după caz, în limita fondurilor nerambursabile dobândite.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 146/2019

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 146 din 2019
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 146/2019
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu