E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 133 din 16 februarie 2011

privind modificarea si completarea unor acte normative referitoare la Planul national de cercetare-dezvoltare si inovare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 146 din 28 februarie 2011



In temeiul art. 108 din Constitutia României, republicata, Guvernul României adopta prezenta hotarâre.

Art. I. - Normele metodologice privind contractarea, finantarea, monitorizarea si evaluarea programelor, proiectelor de cercetare-dezvoltare si inovare si a actiunilor cuprinse în Planul national de cercetare-dezvoltare si inovare, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 1.265/2004, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 776 din 25 august 2004, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Dupa articolul 10 se introduce un nou articol, articolul 101, cu urmatorul cuprins:

„Art. 101. - In cazul atribuirii directe a conducerii de programe prevazute în Planul national de cercetare-dezvoltare si inovare catre Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamântului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii, autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare impune în mod univoc clauzele contractului de finantare si nu se aplica prevederile art. 9 si 10."

2. La articolul 14, litera a) se abroga.

3. Articolul 22 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 22. - Odata cu anuntul public al intentiei de lansare a competitiei se solicita si exprimarea interesului potentialilor contractori de a participa la aceasta, adresata în scris autoritatii contractante, în termen de cel putin 30 de zile calendaristice de la data publicarii anuntului."

4. Articolul 43 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 43. - Conducerea de catre autoritatea contractanta a unui program component al Planului national de cercetare-dezvoltare si inovare se realizeaza în coordonarea stiintifica a unui consiliu stiintific, care are urmatoarele atributii:

a) elaboreaza, cu sprijinul tehnic al conducatorului de program, propuneri de pachete de informatii pentru program si pentru subprogramele acestuia;

b) stabileste procedurile de selectie a expertilor evaluatori care asigura evaluarea si monitorizarea proiectelor, procedurile de alocare a proiectelor catre evaluatori, procedurile de evaluare si monitorizare stiintifica a proiectelor, precum si procedurile de negociere a contractelor de finantare, cu respectarea pachetelor de informatii aprobate;

c) supravegheaza si controleaza selectia expertilor evaluatori, alocarea proiectelor catre evaluatori, procesele de evaluare si monitorizare stiintifica a proiectelor si procesul de negociere a contractelor, cu respectarea dispozitiilor legale privind conflictul de interese;

d) avizeaza rezultatele evaluarii, negocierii si monitorizarii stiintifice;

e) alte atributii stabilite prin ordin al conducatorului autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare, conform legii."

5. Articolul 44 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 44. - Pachetul de informatii al unui program sau al unui subprogram este elaborat de catre consiliul stiintific coordonator al programului cu sprijinul tehnic al conducatorului de program, în corelare cu prevederile Planului national de cercetare- dezvoltare si inovare, si se aproba de catre autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare."

6. Articolul 45 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 45. - (1) Programele de finantare pot include unul sau mai multe subprograme, care pot fi denumite si module, instrumente, obiective sau tipuri de proiecte.

(2) Autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare poate decide deschiderea competitiei doar pentru o parte din subprogramele din cadrul unui program, caz în care anuntul public prevazut la art. 41 si pachetele de informatii se refera doar la subprogramele pentru care s-a deschis competitia."

7. Articolul 46 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 46. - (1) In vederea evaluarii proiectelor, conducatorul de program selecteaza evaluatori pentru fiecare proiect, cu respectarea urmatoarelor prevederi:

a) fiecare propunere de proiect este evaluata de cel putin 3 evaluatori, specialisti în domeniul proiectului respectiv;

b) fiecare evaluator îsi declara în scris impartialitatea, confidentialitatea si competenta în domeniul caruia îi apartine propunerea de proiect supusa evaluarii si se angajeaza ca în orice moment, pe parcursul procesului de evaluare, daca constata ca una dintre aceste conditii nu este satisfacuta sau ca se gaseste în conflict de interese, sa semnaleze de îndata acest fapt conducatorului de program, în scris;

c) în cazurile în care conducatorul de program constata sau este sesizat în legatura cu existenta unui conflict de interese ori a unei alte nerespectari a declaratiei prevazute la lit. b), acesta are obligatia de a lua masurile necesare înlocuirii evaluatorului în cauza si desfasurarii normale a procesului de evaluare.

(2) Consiliul stiintific coordonator al programului poate desemna reprezentanti ai sai în scopul supravegherii si controlului procesului de evaluare, fara a participa la evaluarea propunerilor de proiecte si fara a comunica cu evaluatorii sau a influenta în vreun fel opiniile si deciziile acestora."

8. Articolul 47 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 47. - (1) Procedurile de selectie a evaluatorilor si de alocare a proiectelor catre evaluatori se stabilesc de catre consiliul stiintific care coordoneaza stiintific conducerea programului, cu respectarea pachetelor de informatii aprobate, si se publica pe site-ul web al conducatorului de program.

(2) Evaluatorii sunt experti recunoscuti pe plan international si trebuie sa îndeplineasca standardele minimale prevazute în pachetele de informatii.

(3) Ponderea expertilor din strainatate, selectati din celelalte state membre ale Uniunii Europene sau din statele membre ale Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica, este de cel putin 50% pentru fiecare proiect si program, cu exceptia proiectelor din domenii stiintifice cu specific românesc, a proiectelor care solicita o finantare mai mica decât echivalentul în lei a 20.000 euro si a cazurilor în care cel putin 50% din bugetul proiectului evaluat este cofinantat în bani de catre persoane de drept privat.

(4) Domeniile stiintifice cu specific românesc, precum si ponderea minima a expertilor din strainatate în evaluarea proiectelor din aceste domenii se stabilesc prin ordin al conducatorului autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare."

9. Articolul 48 se modifica si va avea urmatorul continut:

„Art. 48. - Evaluarea propunerilor de proiecte se face conform criteriilor de evaluare stabilite prin pachetul de informatii."

10. Articolul 49 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 49. - Evaluarea propunerilor de proiecte ia în considerare:

a) competenta si rezultatele anterioare ale directorului de proiect si, dupa caz, ale altor persoane-cheie ale echipei proiectului;

b) relevanta stiintifica/tehnica, pe plan international, a proiectului;

c) impactul potential al proiectului;

d) modul de implementare a proiectului;

e) adecvarea bugetului si a modului de repartizare a acestuia;

f) alte aspecte stiintifice/tehnice, financiare, administrative sau manageriale specificate în pachetul de informatii."

11. Articolul 50 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 50. - (1) Procedura de evaluare specifica proiectelor derulate în cadrul unui program sau subprogram se stabileste prin pachetul de informatii si are în vedere mai multe faze, incluzând:

a) faza evaluarii individuale în care, pentru fiecare propunere de proiect, fiecare evaluator din comitetul desemnat pentru evaluarea proiectului acorda pentru fiecare criteriu examinat un punctaj si consemneaza un comentariu atasat criteriului;

b) faza evaluarii în comitetul de evaluatori în care, pentru fiecare propunere de proiect repartizata acestuia, evaluatorii din comitet discuta evaluarile individuale si îsi ajusteaza punctajele si comentariile pentru a ajunge la consens. Propunerile de proiecte pentru care comitetul de evaluatori nu poate ajunge la consens se evalueaza de catre un alt comitet.

(2) Se considera ca a fost atins consensul daca diferentele dintre punctajele proiectelor, acordate de fiecare evaluator, si media acestor punctaje nu depasesc un prag stabilit prin pachetul de informatii."

12. Articolul 51 se abroga.

13. Articolul 52 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 52. - (1) Expertii evaluatori, personalul conducatorului de program, precum si reprezentantii consiliului stiintific coordonator al programului care supravegheaza si controleaza procesul de evaluare au obligatia de a sesiza conducatorului de program nerespectarea procedurilor stabilite pentru evaluare si existenta informatiilor false în solicitarile de finantare, iar conducatorul de program are obligatia de a verifica sesizarile si de a le transmite, împreuna cu rezultatul verificarilor, consiliului stiintific coordonator al programului.

(2) In cazul în care consiliul stiintific coordonator al programului constata nerespectarea procedurilor stabilite pentru evaluare, în urma unor sesizari primite sau prin autosesizare, propunerile de proiecte respective se aloca spre evaluare unor noi comitete de evaluatori, cu reluarea fazei evaluarii individuale.

(3) In cazul în care consiliul stiintific coordonator al programului constata existenta informatiilor false în solicitarile de finantare, în urma unor sesizari primite sau prin autosesizare, propunerile de proiecte respective sunt declarate respinse, iar conducatorul de program are obligatia de a sesiza Consiliul National de Etica a Cercetarii Stiintifice, Dezvoltarii Tehnologice si Inovarii pentru analiza cazurilor si stabilirea sanctiunilor care urmeaza a fi aplicate, conform legii."

14. Dupa articolul 52 se introduce un nou articol, articolul 521, cu urmatorul cuprins:

„Art. 521. - (1) Pentru programele sau subprogramele de sustinere a performantei institutionale sau de premiere a rezultatelor cercetarii, în cazul în care, conform pachetului de informatii aprobat, evaluarea proiectului se face prin evaluarea rezultatelor anterioare ale entitatii care solicita finantare, folosindu-se exclusiv indicatori cantitativi de evaluare a acestor rezultate, conform unei grile de punctaj, se aplica urmatoarele prevederi, prin exceptie de la prevederile art. 46, 49 si 50:

a) proiectul se bazeaza pe autoevaluarea prin completarea grilei de punctaj, conform rezultatelor anterioare ale entitatii care solicita finantare;

b) grilele de punctaj completate prin autoevaluare se publica pe site-ul web al conducatorului de program;

c) conducatorul de program verifica grilele de punctaj completate prin autoevaluare;

d) în cazul în care, în urma verificarii prevazute la lit. c), se depisteaza erori în punctajele rezultate din autoevaluare, acestea se corecteaza de catre conducatorul de program;

e) în cazul în care, în urma verificarii prevazute la lit. c), se depisteaza informatii false în grilele de punctaj completate prin autoevaluare, se aplica prevederile art. 52;

f) grilele de punctaj verificate si corectate se publica pe site-ul web al conducatorului de program;

g) punctajul obtinut în urma evaluarii este punctajul corespunzator grilelor verificate si corectate de catre conducatorul de program.

(2) Pentru programele sau subprogramele prin care se cofinanteaza proiecte de cercetare-dezvoltare care sunt finantate partial în urma unor competitii internationale si au fost evaluate anterior în cadrul acestor competitii, evaluarea proiectelor se poate baza pe rezultatele evaluarii anterioare, prin exceptie de la prevederile art. 46, 49 si 50."

15. Articolul 53 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 53. - Clasamentul propunerilor de proiecte se stabileste în ordinea descrescatoare a punctajului obtinut în urma evaluarii."

16. Articolul 57 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 57. - (1) Pe baza listei elaborate, avizate si aprobate potrivit prevederilor art. 53-55 si în limita fondurilor publice alocate cu aceasta destinatie programului sau, dupa caz, subprogramului ori domeniului care face obiectul competitiei, autoritatea contractanta desfasoara negocierea contractului de finantare pentru fiecare proiect, în ordinea din lista, pâna la concurenta valorii fondurilor publice alocate cu aceasta destinatie.

(2) Negocierea fiecarui contract de finantare are în vedere cuantumul si structura bugetului solicitat, în baza recomandarilor evaluatorilor."

            17.  Articolul 61 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 61. - (1) Instrumentele de planificare, programare, monitorizare si evaluare a proiectelor de cercetare-dezvoltare si inovare se stabilesc prin contractele de finantare.

(2) Instrumentele de planificare, programare, monitorizare si evaluare a programelor si subprogramelor de cercetare-dezvoltare si inovare includ:

a) planuri periodice;

b) rapoarte punctuale sau periodice înaintate de conducatorul de program autoritatii contractante finantatoare.

(3) Planificarea si programarea programelor si subprogramelor se elaboreaza si se publica sub forma urmatoarelor documente:

a) planul strategic, elaborat, pentru întreaga durata a programului, de autoritatea de stat pentru cercetare-dezvoltare si inovare, cu consultarea Colegiului Consultativ pentru Cercetare, Dezvoltare si Inovare si a consiliului stiintific coordonator al programului;

b) planul anual, elaborat de conducatorul programului, cu consultarea consiliului stiintific coordonator al programului, si aprobat de autoritatea contractanta finantatoare;

c) programul de lucru, elaborat de conducatorul programului pentru durata unei etape, pe baza planului anual, si aprobat de autoritatea contractanta finantatoare.

(4) Evaluarea si monitorizarea programelor si subprogramelor se efectueaza de catre autoritatea contractanta finantatoare pe baza rapoartelor periodice si a altor rapoarte necesare înaintate de conducatorul de program, specificate prin contractul de finantare sau prin cerere punctuala din partea autoritatii contractante finantatoare.

(5) Structurile-cadru ale rapoartelor înaintate de conducatorul de program sunt stabilite de autoritatea contractanta finantatoare prin contractul de finantare a programului sau, în cazul cererilor punctuale, prin textul cererii.

(6) Toate instrumentele de planificare, programare, monitorizare si evaluare a programelor si subprogramelor de cercetare-dezvoltare si inovare sunt informatii de interes public si se publica pe site-ul web al autoritatii contractante finantatoare."

18. La anexa nr. 1, „Definitiile termenilor utilizati", punctele 4, 21-25, 31, 32 si 35 se modifica dupa cum urmeaza:

„4. comisie de evaluare - grup format din 5 sau 7 persoane, desemnate de autoritatea contractanta dupa criterii de competenta, obiectivitate si impartialitate, în vederea evaluarii ofertelor în cadrul unei licitatii restrânse sau al unei cereri de oferta;

21. pachet de informatii al programului sau subprogramului- prezentare detaliata a scopului, obiectivelor, continutului tematic, a calendarului actiunilor, a fondurilor publice alocate cu aceasta destinatie, a conditiilor de eligibilitate, a modului de acces la un program, a modelelor-cadru de contracte de finantare si de documente de raportare aplicabile proiectelor, a categoriilor de cheltuieli eligibile, a calendarului de evaluare, negociere, contractare, raportare si decontare, daca acesta este cunoscut, a criteriilor si indicatorilor de evaluare si monitorizare si a standardelor minimale pe care trebuie sa le îndeplineasca evaluatorii proiectelor si/sau directorii de proiect;

22. panel de evaluatori - grup compus din cel putin 9 experti în domeniul de specialitate sau unul din domeniile de specialitate ale proiectelor evaluate, alcatuit în vederea evaluarii mai multor propuneri de proiecte;

23. plan anual- instrument de planificare a implementarii unui program si a subprogramelor aferente, elaborat pentru durata unui an bugetar din derularea programului, pe baza planului strategic corespunzator si a sumelor alocate anual programului. In cazul începerii si încheierii programului în cursul unui singur an bugetar, planul strategic coincide cu planul anual;

24. plan strategic - principalul instrument de planificare a implementarii unui program, elaborat pentru întreaga durata a programului, care sta la baza contractului de finantare, si care cuprinde:

a) planul operational prin care sunt descrise principalele activitati necesare implementarii programului si subprogramelor aferente, modul de implementare, termenele pentru atingerea obiectivelor propuse si termenele pentru elaborarea si prezentarea programelor de lucru;

b) planificarea implementarii programului si subprogramelor aferente, continând esalonarea în timp a principalelor activitati si termenele prevazute, inclusiv pentru anuntarea/organizarea de competitii/licitatii;

25. program de lucru - instrument de programare a implementarii unui program si a subprogramelor aferente, pe baza caruia se fundamenteaza derularea finantarii, elaborat pentru durata unei etape din derularea programului. Programul de lucru detaliaza actiunile necesare realizarii obiectivelor din planul strategic;

31. raport de evaluare - document elaborat de catre sau prin grija autoritatii contractante, în urma evaluarii rezultatelor efective;

32. monitor de proiect - persoana stabilita de catre si la nivelul autoritatii contractante, în scopul de a asigura monitorizarea unui proiect finantat de autoritatea contractanta;

35. subcontractor- persoana juridica sau fizica catre care contractorul poate subcontracta o parte din activitati, în conditiile prevazute de contractul de finantare;".

19. La anexa nr. 1 „Definitiile termenilor utilizati", dupa punctul 22 se introduce un nou punct, punctul 221, cu urmatorul cuprins:

„221. comitet de evaluatori - grup compus din cel putin 3 experti în domeniul de specialitate al proiectelor evaluate, alcatuit în vederea evaluarii uneia sau mai multor propuneri de proiecte;".

20. La anexa nr. 1 „Definitiile termenilor utilizati", punctul 28 se abroga.

21. Anexa nr. 2 „Instrumente de planificare, programare, monitorizare si evaluare a programelor/proiectelor de cercetare, dezvoltare, inovare" se abroga.

Art. II. - Hotarârea Guvernului nr. 475/2007 privind aprobarea Planului national de cercetare-dezvoltare si inovare II, pentru perioada 2007-2013, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 371 din 31 mai 2007, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 2 alineatul (1), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

,,a) Resurse umane, pentru cresterea numarului de cercetatori, îmbunatatirea performantelor acestora, atragerea în România a cercetatorilor din afara granitelor tarii si cresterea atractivitatii carierei în cercetare;".

2. La articolul 4, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(3) Plafoanele de angajare a fondurilor bugetare pe programele componente ale Planului national II, pe subprograme, domenii prioritare si domenii stiintifice, dupa caz, pe perioade multianuale, se stabilesc prin decizie a presedintelui Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica."

3. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 6. - (1) Conducerea programelor cuprinse în Planul national II se realizeaza în sistem descentralizat de catre Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamântului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii.

(2) In baza caracterului de recurenta al contractului încheiat de catre A.N.C.S. cu institutia prevazuta la alin. (1), aceasta dobândeste calitatea de autoritate contractanta pentru sumele alocate din bugetul de stat pentru finantarea de proiecte.

(3) Conducerea programelor cuprinse în Planul national II se realizeaza în coordonarea stiintifica a urmatoarelor consilii stiintifice:

a) programele Resurse umane, Idei si Capacitati sunt coordonate de catre Consiliul National al Cercetarii Stiintifice;

b) programele Parteneriate în domeniile prioritare si Inovare sunt coordonate de catre Consiliul National pentru Dezvoltare si Inovare;

c) programul Sustinerea performantei institutionale este coordonat de catre Colegiul Consultativ pentru Cercetare, Dezvoltare si Inovare."

4. La articolul 7, litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

,,b) posibilitatile de efectuare a unor plati în avans pentru realizarea activitatilor contractate, conform legii, precum si modalitatile de decontare a cheltuielilor dupa încheierea fiecarei perioade de raportare stiintifica si tehnica si cele de efectuare a platilor."

5. La articolul 8, alineatele (4) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

„(4) Pentru evaluarea proiectelor si a programelor se utilizeaza experti recunoscuti pe plan international. Ponderea expertilor din strainatate, selectati din celelalte state membre ale Uniunii Europene sau din statele membre ale Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica, este de cel putin 50% pentru fiecare proiect si program, cu exceptia proiectelor din domenii stiintifice cu specific românesc, a proiectelor care solicita o finantare mai mica de echivalentul în lei a 20.000 euro si a cazurilor în care cel putin 50% din bugetul proiectului evaluat este cofinantat în bani de catre persoane de drept privat. Selectia acestor experti se face conform principiilor si procedurilor de buna practica utilizate la nivel international.

(5) Anual, fiecare conducator de program face publica, pe site-ul web propriu, lista cuprinzând numele expertilor folositi pentru evaluarea proiectelor de la competitiile din anul precedent, inclusiv pentru fiecare expert folosit, numarul de proiecte evaluate. Lista expertilor folositi pentru evaluarea programelor se publica pe site-ul web al A.N.C.S."

6. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 10. - (1) Contractarea, finantarea, monitorizarea si evaluarea proiectelor realizate în cadrul programelor din Planul national II se realizeaza conform prevederilor prezentei hotarâri, completate cu prevederile Normelor metodologice privind contractarea, finantarea, monitorizarea si evaluarea programelor, proiectelor de cercetare-dezvoltare si inovare si a actiunilor cuprinse în Planul national de cercetare-dezvoltare si inovare, aprobate prin Hotarârea Guvernului nr. 1.265/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

(2) In cazul în care, ca urmare a reducerii bugetului alocat A.N.C.S. fata de nivelul prevazut la data contractarii proiectelor, finantarea proiectelor contractate nu poate fi asigurata la nivelul prevazut initial, selectia proiectelor care continua sa fie finantate si redimensionarea bugetelor se fac conform unei metodologii stabilite prin pachetele de informatii ale competitiilor în urma carora au fost contractate proiectele, în functie de unul sau mai multe din urmatoarele criterii:

a) punctajul obtinut în urma evaluarii initiale din cadrul competitiei de proiecte;

b) rezultatele obtinute în cadrul proiectului, în cazul în care proiectul se deruleaza de peste 18 luni."

7. La anexa nr. 1, punctul 2 „Programele Planului national II", paragraful 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Programul Sustinerea performantei institutionale stabileste mecanisme de finantare complementara, prin competitie, de sustinere a performantei institutiilor si unitatilor de cercetare-dezvoltare de drept public si de drept privat fara scop patrimonial. Programul are drept obiectiv sprijinirea entitatilor de cercetare performante pentru ca ele sa îsi implementeze strategiile proprii de dezvoltare în acord cu Strategia Nationala pentru CDI. Acest program va asigura concentrarea resurselor si dezvoltarea institutionala necesare obtinerii unor performante internationale. In cadrul acestui program, evaluarea competitiva are ca obiect, în principal, evaluarea rezultatelor anterioare ale entitatii care solicita finantarea, iar finantarea are drept scop, în principal, sustinerea directiilor de cercetare-dezvoltare în derulare în cadrul entitatii, pentru dezvoltarea acestora, sau a dezvoltarii unor directii noi de cercetare-dezvoltare complementare celor existente, prevazute în planul strategic de dezvoltare al entitatii solicitante. Evaluarea rezultatelor anterioare se face în baza unor indicatori cantitativi care reflecta rezultatele cu relevanta internationala în cercetare-dezvoltare. Evaluarea rezultatelor anterioare se poate baza pe evaluari realizate de experti, caz în care se utilizeaza, în majoritate, experti din strainatate, selectati din celelalte state membre ale Uniunii Europene sau din statele membre ale Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica."

8. La anexa nr. 1, punctul 2 „Programele Planului national II", indicatorii de rezultat ai programelor Planului national II, prevazuti în tabelele fiecarui program, se înlocuiesc cu indicatorii de proces si de rezultat, prevazuti în anexa care face parte integranta din prezenta hotarâre.

9. La anexa nr. 1, punctul 2 „Programele Planului national II", dupa tabele se introduc doua noi paragrafe cu urmatorul cuprins:

„Programele vor fi evaluate pe baza indicatorilor de rezultat, avându-se în vedere intervalele tipice de timp necesare pentru publicarea, brevetarea si comercializarea rezultatelor obtinute în cadrul unui proiect.

Urmatorii termeni: fluxul stiintific principal international, factorul de impact relativ cumulat, numarul de citari normalizat la domeniu al publicatiilor, veniturile rezultate din exploatarea brevetelor si a altor titluri de proprietate intelectuala se definesc prin ordin al conducatorului autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare."

10. La anexa nr. 1, punctul 2 „Programele Planului national II", dupa tabelul 1 „Domeniile de cercetare fundamentala cu potential, din România" se introduce o nota cu urmatorul cuprins:

„NOTA:

Informatiile din tabelul 1 au un rol orientativ si se pot actualiza, prin hotarâre a Guvernului, conform rezultatelor cercetarii si dezvoltarii stiintifice pe plan international."

11. La anexa nr. 1, punctul 3.1 „Modelul investitional" primele trei paragrafe se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

„3.1. Modelul investitional

Modelul investitional reprezinta ansamblul procedurilor prin care se stabileste nivelul initial al bugetelor pe programe ale PN II si se ajusteaza pe parcursul derularii planului.

Derularea programului investitional consta în parcurgerea urmatoarelor etape:

Etapa 1: Decizia A.N.C.S. privind repartizarea bugetului între:

- Planul national II (minimum 65%, în anul 2011, si minimum 70%, începând cu anul 2012);

- alte capitole de cheltuieli ale bugetului A.N.C.S.

Etapa 2: Decizia A.N.C.S. privind repartizarea bugetului Planului national II între:

- programele 1-5 (65-90%); si

- programul 6 (10-35%).

Etapa 3: Dimensionarea initiala, în primul an al derularii Planului national II, a bugetelor alocate fiecaruia dintre programele 1-5, conform prevederilor din anexa nr. 2.

Etapa 4: Evaluarea programelor 1-5 ale PNCDI Evaluarea se face pe baza urmatorilor indicatori:

- indicatorii de rezultat ai programelor;

- indicatorii-tinta de evaluare a sistemului de CDI (tabelul 2);

- indicatorii de impact al sistemului de CDI (tabelul 3). Etapa 5: Ajustarea alocatiilor initiale pentru programele 1-5 Ajustarea se va efectua anual în functie de:

a) rezultatele fiecarui program;

b) prioritatile economico-sociale ale României;

c) tendintele cercetarii stiintifice pe plan mondial. Performantele programelor se masoara prin indicatorii de rezultat ai fiecarui program si prin contributia programelor la realizarea valorilor-tinta stabilite de A.N.C.S. pentru indicatorii prezentati în tabelele 2 si 3."

12. La anexa nr. 1, punctul 3.3 „Cadrul institutional" se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„3.3. Cadrul institutional

In vederea coordonarii stiintifice a conducerii unor programe, se constituie Consiliul National pentru Dezvoltare si Inovare, organism consultativ de nivel national al autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare, fara personalitate juridica. Componenta, structura si regulamentul de organizare si functionare ale Consiliului National pentru Dezvoltare si Inovare se stabilesc prin ordin al conducatorului autoritatii de stat pentru cercetare-dezvoltare."

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemneaza:

Ministrul educatiei, cercetarii, tineretului si sportului,

Daniel Petru Funeriu

Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,

Ioan Nelu Botis

Ministrul finantelor publice,

Gheorghe Ialomitianu

ANEXA

INDICATORI DE PROCES SI DE REZULTAT

pentru programele componente ale Planului national II Programul Resurse umane

Denumirea indicatorilor

UM/an

Indicatori de proces

Numarul de doctoranzi finantati prin proiecte de cercetare

Nr.

Numarul de doctoranzi în cotutela cu universitati din strainatate, finantati prin proiecte de cercetare

Nr.

Ponderea doctoratelor obtinute în termen din totalul celor finantate

%

Numarul de cercetatori postdoctorat finantati prin proiecte de cercetare

Nr.

Stagii de formare interne intrasectoriale

Luni x om

Stagii de formare interne intersectoriale

Luni x om

Stagii de formare internationale

Luni x om

Numarul de participari la conferinte internationale finantate

Nr.

Numarul de scoli de excelenta finantate

Nr.

Numarul de doctoranzi în scolile doctorale sustinute prin program

Nr.

Numarul de postdoctoranzi în scolile doctorale sustinute prin program

Nr.

Numarul de persoane care au urmat cursuri de formare în domeniul managementului cercetarii si/sau inovarii

Nr.

Indicatori de rezultat

Numarul de articole publicate sau acceptate spre publicare în fluxul stiintific principal international

Nr.

Factorul de impact relativ cumulat al publicatiilor publicate sau acceptate spre publicare

Numarul de citari normalizat la domeniu al publicatiilor

Numarul de cercetatori din afara granitelor tarii integrati în sistemul CDI

Nr.

Cresterea relativa a numarului de cercetatori

%

Programul Capacitati

Denumirea indicatorilor

UM/an

Indicatori de proces

Investitii noi în infrastructura CDI

Mii lei

Gradul mediu de utilizare a echipamentelor CDI

%

Numarul de entitati sustinute pentru cresterea capacitatii de ofertare a serviciilor de experiment

Nr.

Numarul de reviste stiintifice din fluxul stiintific principal international finantate

Nr.

Numarul de conferinte internationale organizate

Nr.

Numarul de expozitii finantate

Nr.

Valoarea investitiei în infrastructura si servicii de comunicatii

Mii lei

Ponderea cercetatorilor care au acces on-line la principalele reviste stiintifice internationale din domeniul lor de activitate

%

Numarul de articole si emisiuni dedicate popularizarii stiintei

Nr.

Numarul de proiecte de comunicare stiinta-societate

Nr.

Numarul de proiecte de studii prospective

Nr.

Numarul de proiecte de pregatire a unor participari la programe internationale

Nr.

Valoarea apelurilor tematice comune cu agentii internationale de finantare a cercetarii-dezvoltarii

Mii lei

Indicatori de rezultat

Numarul de articole publicate sau acceptate spre publicare în fluxul stiintific principal international

Nr.

Factorul de impact relativ cumulat al publicatiilor publicate sau acceptate spre publicare

Numarul de citari normalizat la domeniu al publicatiilor

Numarul de cereri de brevete depuse, în urma proiectelor, din care:

- nationale;

- EPO (Oficiul European de Brevete);

- USPTO (Oficiul SUAde Brevete si Marci);

- triadice.

Nr.

Numarul de brevete acordate, în urma proiectelor, din care:

- nationale;

- EPO (Oficiul European de Brevete);

- USPTO (Oficiul SUAde Brevete si Marci);

- triadice.

Nr.

Veniturile rezultate din exploatarea brevetelor si a altor titluri de proprietate intelectuala

Mii lei

Valoarea fondurilor atrase din surse internationale prin proiecte sustinute prin program

Mii lei

Valoarea fondurilor atrase prin Programele-cadru (PC) ale UE, JTI, CIP prin proiecte sustinute prin program

Mii lei

Valoarea fondurilor atrase din surse private, nationale sau internationale, prin proiecte sustinute prin program

Mii lei

Numarul de entitati române participante la PC al UE

Nr.

Rata de succes a participarii entitatilor române la PC al UE

%

Numarul de infrastructuri paneuropene sustinute

Nr.

Numarul de infrastructuri partenere regionale create si/sau sustinute

Nr.

Valoarea fondurilor atrase din surse nationale, altele decât PNCDI, prin proiecte sustinute prin program

Mii lei

Programul Idei

Denumirea indicatorilor

UM/an

Indicatori de proces

Numarul de workshopuri exploratorii

Nr.

Valoarea proiectelor în colaborare internationala

Mii lei

Indicatori de rezultat

Numarul de articole publicate sau acceptate spre publicare în fluxul stiintific principal international

Nr.

Factorul de impact relativ cumulat al publicatiilor publicate sau acceptate spre publicare

Numarul de citari normalizat la domeniu al publicatiilor

Numarul de cereri de brevete depuse, în urma proiectelor, din care:

- nationale;

- EPO (Oficiul European de Brevete);

- USPTO (Oficiul SUAde Brevete si Marci);

- triadice.

Nr.

Numarul de brevete acordate, în urma proiectelor, din care:

- nationale;

- EPO (Oficiul European de Brevete);

- USPTO (Oficiul SUAde Brevete si Marci);

- triadice.

Nr.

Veniturile rezultate din exploatarea brevetelor si a altor titluri de proprietate intelectuala

Mii lei

Programul Parteneriate în domeniile prioritare

Denumirea indicatorilor

UM/an

Indicatori de proces

Numarul de proiecte realizate în parteneriat international

Nr.

Mobilitati interne

Luna x om

Mobilitati internationale

Luna x om

Valoarea investitiilor în echipamente pentru proiecte

Mii lei

Numarul de întreprinderi participante

Nr.

Numarul de IMM participante

Nr.

Indicatori de rezultat

Numarul de articole publicate sau acceptate spre publicare în fluxul stiintific principal international

Nr.

Factorul de impact relativ cumulat al publicatiilor publicate sau acceptate spre publicare

Numarul de citari normalizat la domeniu al publicatiilor

Numarul de cereri de brevete depuse, în urma proiectelor, din care:

- nationale;

- EPO (Oficiul European de Brevete);

- USPTO (Oficiul SUA de Brevete si Marci);

- triadice.

Nr.

Numarul de brevete acordate, în urma proiectelor, din care:

- nationale;

- EPO (Oficiul European de Brevete);

- USPTO (Oficiul SUA de Brevete si Marci);

- triadice.

Nr.

Veniturile rezultate din exploatarea brevetelor si a altor titluri de proprietate intelectuala

Mii lei

Veniturile rezultate în urma exploatarii produselor, serviciilor si tehnologiilor dezvoltate

Mii lei

Ponderea contributiei financiare private la proiecte

%

Valoarea contributiei financiare private la proiecte

Mii lei

Programul Inovare

Denumirea indicatorilor

UM/an

Indicatori de proces

Numarul de întreprinderi participante

Nr.

Numarul de IMM participante

Nr.

Numarul de proiecte de parcuri stiintifice

Nr.

Numarul de centre de brokeraj sustinute

Nr.

Numarul de incubatoare tehnologice sprijinite

Nr.

Numarul de retele inovative sprijinite

Nr.

Numarul de platforme tehnologice sprijinite

Nr.

Valoarea proiectelor CDI desfasurate în cadrul concursurilor nationale de inovare

Mii lei

Indicatori de rezultat

Numarul de cereri de brevete depuse, în urma proiectelor, din care:

- nationale;

- EPO (Oficiul European de Brevete);

- USPTO (Oficiul SUA de Brevete si Marci);

- triadice.

Nr.

Numarul de brevete acordate, în urma proiectelor, din care:

- nationale;

- EPO (Oficiul European de Brevete);

- USPTO (Oficiul SUA de Brevete si Marci);

- triadice.

Nr.

Veniturile rezultate din exploatarea brevetelor si a altor titluri de proprietate intelectuala

Mii lei

Veniturile rezultate în urma exploatarii produselor, serviciilor si tehnologiilor dezvoltate

Mii lei

Ponderea contributiei financiare private la proiecte

%

Valoarea contributiei financiare private la proiecte

Mii lei

Valoarea tranzactiilor de tehnologie efectuate în centrele de transfer tehnologic

Mii lei

Programul Sustinerea performantei institutionale

Denumirea indicatorilor

UM/an

Indicatori de proces

Ponderea investitiilor în totalul finantarii obtinute prin program

%

Ponderea finantarii din program în totalul bugetului entitatilor finantate

%

Ponderea finantarii din proiecte internationale în totalul bugetului entitatilor finantate

%

Ponderea finantarii din proiecte cu operatori economici privati în totalul bugetului entitatilor finantate

%

Indicatori de rezultat

Numarul de articole publicate sau acceptate spre publicare în fluxul stiintific principal international

Nr.

Factorul de impact relativ cumulat al publicatiilor publicate sau acceptate spre publicare

Numarul de citari normalizat la domeniu al publicatiilor

Numarul de cereri de brevete depuse, în urma proiectelor, din care:

- nationale;

- EPO (Oficiul European de Brevete);

- USPTO (Oficiul SUA de Brevete si Marci);

- triadice.

Nr.

Numarul de brevete acordate, în urma proiectelor, din care:

- nationale;

- EPO (Oficiul European de Brevete);

- USPTO (Oficiul SUA de Brevete si Marci);

- triadice.

Nr.

Veniturile rezultate din exploatarea brevetelor si a altor titluri de proprietate intelectuala

Mii lei


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 133/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 133 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu