HOTARARE Nr. 1229 din 23 noiembrie 1990
privind constituirea Societatii Comerciale cu capital integral strain
"Witschi (Romania) Electronic" -S.R.L.
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 110 din 28 mai 1992
Art. 1
Se aproba constituirea, in conformitate cu prevederile Decretului-lege nr.
96/1990, a Societatii Comerciale cu capital integral strain denumita
"Witschi (Romania) Electronic" - S.R.L., cu sediul in Bucuresti,
potrivit statutului convenit de parti si care face parte integranta din
prezenta hotarare.
Art. 2
Capitalul social initial este de 50000 dolari S.U.A. subscris in proportie
de 30% in numerar si 70% aport in natura, in valuta.
Art. 3
Obiectul de activitate al societatii il constituie:
- montarea si comercializarea de aparate electronice de masura si control;
- conceperea, proiectarea si producerea in Romania de aparatura electronica
de masura si control.
Art. 4
Societatea se poate aproviziona direct de la producatorii Romani cu marfuri
destinate exportului, cu plata partial in valuta convertibila, intr-o cota care
sa acopere, cel putin, valoarea energiei, materiilor prime si materiale lor
deficitare folosite.
ANEXA 1
CAP. 1
Forma, denumirea, obiect, sediu, durata
Art. 1
Forma
Intre proprietarii partilor sociale de mai jos si ai celor care vor vor
putea fi emise in viitor, a fost constituita o societate romana cu raspundere
limitata, cu capital social subscris in intregime de persoane juridice si
fizice elvetiene guvernata de prevederile Decretului-lege nr. 96/1990 si ale
celorlalte dispozitii legale sau reglementari din romania, ca si de cele ale
prezentului statut.
Art. 2
Denumirea
Societatea are urmatoarea denumire sociala: "WITSCHI (ROMANIA)
ELECTRONIC"- S.R.L. In toate documentele sociale, aceasta denumire va fi
precedata sau urmata de mentiunea "societate cu raspundere limitata"
sau "S.R.L." si de capitalul social.
Art. 3
Obiect
Societatea are ca obiect montarea, productia, comercializarea, cumpararea,
vanzarea, importul, exportul, reexportul, service dupa vanzare, asistenta
tehnica, marketing, precum si cercetarea si dezvoltarea tuturor produselor,
materialelor, aparatelor si sistemelor de masura si control electronice, ca si
a altor produse industriale.
Indeosebi, va dezvolta montajul, productia si comercializarea produselor sa
le in numele si la comanda Societatii "WITSCHI ELECTRONIC A.G." din
Elvetia si va reprezenta produsele acestei din urma societati in urmatoarele
tari: Romania, Bulgaria, Cehoslovacia, Iugoslavia, Polonia, Ungaria si U.R.S.S.
La dispozitia societatii din Elvetia care este proprietara licentelor de
productie si in alte tari.
Societatea va putea sa-si realizeze obiectul direct sau indirect, in contul
sau sau in contul unor terti in calitate de consultant, agent, reprezentant,
comisionar sau prestator de servicii.
Va putea actiona fie singura, fie in participare in special prin dobandirea
de drepturi de orice fel in intreprinderi cu un obiect similar sau conex si se
va putea angaja in acelasi scop la constituire oricaror intreprinderi noi
Va avea dreptul sa desfasoare orice activitate, servicii, care vor permite
realizarea obiectului de activitate.
Art. 4
Sediul social
Sediul social al societatii este in Bucuresti (76.208), str. Dr. Lister nr.
1.
Acesta va putea fi transferat in orice alt loc din Bucuresti prin hotararea
comitetului de directi, ce va fi in mod obligatoriu ratificata de adunarea
generala ordinara sau in orice alt loc din Romania, prin hotararea adunarii
generale a asociatilor.
Vor putea fi constituite filiale, birouri sau agentii in orice localitate
de pe teritoriul roman, prin decizia unanima a comitetului de directie
ratificata de urmatoarea adunare generala.
Art. 5
Durata
Durata societatii este de 20 (douazeci) ani din momentul inregistrarii la
Ministerul Finantelor.
Asociatii pot hotari in cadrul adunarii generale extraordinare asupra prelungirii
sau reducerii acestei durate.
Rezolutiile in aceasta privinta vor trebui sa fie adoptate in unanimitatea
asociatilor prezenti.
CAP. 2
Capitalul social, partile sociale, aporturi, varsaminte
Art. 6
Capitalul social
Capitalul social a fost stabilit la suma de 50000 (cincizeci mii) dolari S.
U.A. divizat in 100 (una suta) parti sociale cu valoare nominala de 500 (cinci
sute) dolari S.U.A. fiecare, numerotate de la 1 la 100.
Partile sociale, sunt repartizate in doua categorii:
- partile sociale din clasa A sunt atribuite Societatii "WITSCHI
ELECTRONIC A.G., CH-BUREN a.d.A. "Elvetia, Bahnof Strasse nr. 26, persoana
juridica;
- partile sociale din clasa B sunt atribuite asociatilor persoane fizice.
Exista 90 parti sociale din clasa A, numerotate de la 1 la 90, in valoare
de 45000 dolari S.U.A. reprezentand 90% din capitalul social, in intregime
subscrise de firma "WITSCHI ELECTRONIC A.G.".
Exista 5 parti sociale din clasa B, numerotate de la 91 la 95, in valoare
de 2500 dolari S.U.A., reprezentand 5% din capitalul social, in intregime
subscrise de dl. VICTOR MANTA, cu domiciliul in Brunnmatt 9,CH-2552 Ospund,
Elvetia.
Exista inca 5 parti sociale din clasa B, numerotate de la 96 la 100 in
valoare de 2500 dolari S.U.A. reprezentand 5% din valoarea capitalului social,
in intregime subscrise de dl. FRIEDRICH WITSCHI, cu domiciliul in Reibenweg nr.
5, CH-3294 Buren a.d.A., Elvetia.
Toate partile sociale au aceleasi drepturi asupra activului social si sunt
indivizibile fata de societate.
Art. 7
Aporturi, varsaminte
Aporturile la capitalul social al Societatii "WITSCHI ELECTRONIC
A.G.", Elvetia vor fi constituite in proportie de 30% din varsamintele in
numerar si 70% din echipamente, aparate de birou si din alte produse necesare
functionarii societatii constituite la Bucuresti (anexa nr. 1: Structura
aporturilor in natura).
Aporturile la capitalul social ale celorlalti asociati, detinatori de parti
sociale din clasa B, vor fi formate din varsaminte in numerar.
Din varsamintele in numerar, 30% va trebui sa fie depuse la o banca din
Romania in termen de cel mult 45 de zile de la inregistrarea societatii la
Ministerul Finantelor, iar diferenta de 70% cel tarziu in urmatoarele 10 luni.
Eliberarea acestor din urma parti sociale poate fi facuta intr-una sau mai
multe etape, potrivit cererilor comitetului de directie ce vor fi aduse la
cunostinta asociatilor prin scrisoare recomandata cu adeverinta de primire,
expediata cel putin cu 30 de zile inaintea datei fixate pentru fiecare
varsamint.
Orice intarziere in varsarea sumelor datorate sau in aportarea bunurilor de
investitie sau altor produse similare din suma partilor sociale neeliberate
antreneaza de plin drept si fara sa fie nevoite sa se aplice vreo formalitate,
plata unei dobanzi fixata la 7% pe an, in beneficiul societatii.
Art. 8
Majorarea capitalului social
Capitalul social va putea fi majorat o dat sau de mai multe ori, fie prin
emisiunea de parti sociale noi de aceeasi valoare nominala, fie prin ridicarea
valorii nominale a partilor sociale deja emise. Adunarea generala extraordinara
este singurul organ competent pentru a hotari asupra modalitatilor de majorare
a capitalului social.
In cazul majorarii capitalului social asociatii au, proportional cu suma
platilor sociale, un drept de preemptiune la subscrierea noilor parti sociale
emise.
Art. 9
Reducerea capitalului social
Adunarea generala extraordinara a asociatilor poate, de asemenea, daca va
fi cazul si sub rezerva drepturilor creditorilor, sa autorizeze reducerea
capitalului social, fara ca prin aceasta reducere sa se afecteze proportiile
dintre asociati.
Reducerea capitalului social nu poate, pe de alta parte, sa aiba ca efect
situarea capitalului social la un nivel inferior minimului legal.
Art. 10
Forma partilor sociale
Partile sociale sunt nominative, indivizibile si egale. Simpla realizare a
aportului la capitalul social creaza dreptul si obligatia eliberarii
certificatelor (titlurilor) corespunzatoare de catre societate.
Certificatele (titlurile) asociatilor rezulta din prevederile prezentului
statut, ca si din orice act ulterior care va modifica statutul din punct de
vedere al capitalului social, sau care va constata cesiunea unor parti sociale.
Certificatele pentru partile sociale sunt extrase din registrele societati
numerotate, stampilate si semnate de directorul general al societatii.
Fiecare certificat trebuie sa prevada:
- denumirea si durata societatii;
- numarul si data inregistrarii la Ministerul Finantelor, numarul si data
Monitorului Oficial al Romaniei in care a fost publicat prezentul statut;
- capitalul social, numarul total al partilor sociale, numarul lor de
ordine, valoarea nominala a partilor sociale si varsamintele efectuate;
- numele, prenumele (denumirea) si domiciliul (sediul social) asociatului;
- o mentiune privind caracterul negociabil al certificatului.
Certificatele eliberate pentru alte aporturi decat cele in numerar vor
trebui sa poarte mentiunea ca sunt netransmisibile cel putin 2 ani de la
inregistrarea societatii.
Art. 11
Cesiunea partilor sociale
Partile sociale sunt liber transmisibile in interiorul fiecareia dintre
grupele de asociati.
Orice cesiune de parti sociale care ar avea ca rezultat sa modifice
paritatea intre partile sociale din grupa A si cele din grupa B va trebui in
mod obligatoriu sa fie supusa aprobarii adunarii generale a asociatilor.
Cesiunea partilor sociale de face printr-o declaratie de transfer semnata
de cedant sau de mandatarul sau si inscrisa in registrul de transferuri al
societatii.
Orice transmitere in favoarea unui tert, care nu este inca asociat este
supusa aprobarii adunarii generale a asociatilor. Asociatul cedant va trebui sa
adreseze comitetului de directie o cerere de caord indicindu-si numele,
prenumele si calitatea cesionarului, numarul partilor sociale incluse in
cesiune si pretul oferit.
Comitetul de directie trebuie sa informeze asociatul cedant despre hotararea
luata, intr-un termen de 3 luni.
Comitetul de directie, luand act de dorinta unuia dintre asociati de a ceda
titluri, va trebui sa informeze pe ceilalti asociati din grupul respectiv de
parti sociale informindu-i asupra dreptului preferential de achizitionare a
certificatelor (titlurilor) de care acestia dispun, drept care va putea fi
exercitat intr-o perioada de 60 de zile de la acordul dat de comitetul de
directie.
In caz de concurenta intre asociati pentru achizitionarea certificatelor
puse in vanzare, vechii asociati vor dispune de un drept de achizitie
proportional cu numarul de parti sociale pe care le detin.
In cazul in care nici unul din vechii asociati nu doreste sa-si exercite
dreptul de preferinta in termenul de 60 de zile, comitetul de directie va putea
sa-si dea acordul pentru cesiunea propusa sau sa refuze acest lucru si sa
decida sa cumpere el insusi certificatele.
O hotarare a adunarii generale extraordinare va trebui sa intervina asupra
acestei probleme.
Drepturile si obligatiile legate de partile sociale urmeaza certificatul
(titlul) indiferent la cine se afla acesta. Singurul drept al cesionarului este
acel act la dividendele curente si la plati eventuale din rezerve.
Posesiunea unei parti sociale atrage dupa sine de drept, adeziunea la
statutul societatii.
Art. 12
Drepturile si obligatiile asociatului
In conditiile egalitatii valorii nominale si in lipsa unei hotarari
contrare a adunarii generale extraordinare a asociatilor, toate partile sociale
sunt absolut identice intre ele din punct de vedere al exercitarii tuturor
drepturilor (votul in adunare, proprietatea asupra activului social,
repartizarea beneficiilor), precum si al imputarii tuturor taxelor sau
exonerarilor fiscale.
In consecinta, orice parte sociala va da drept, in perioada de functionare
a societatii sau in cea de lichidare, la reglementarea pe baza egalitatii
valorii nominale, aceleiasi sume nete pentru orice alocare sau rambursare,
astfel incat, atunci cand va fi cazul se va face masa intre toate partile
sociale, independent de orice exonerare sau reducere de impozit, ca si de orice
taxe carora le vor putea da nastere aceste alocari sau rambursari.
Obligatiile sociale sunt garantate prin patrimoniul social al societatii.
Asociatii sunt tinuti datori numai pentru depunerea partilor sociale
subscrise si nu raspund decat in limitele valorii acestor parti sociale.
Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datoriile sau de alte
obligatii personale ale asociatilor. Un creditor al unui asociat poate formula
pretentii numai asupra acelei parti a profitului societatii care va fi
repartizata acestui asociat prin hotararea adunarii generale a asociatilor sau
asupra acelei cote-parti care ii va reveni acestuia de drept la lichidarea societatii,
efectuata in conditiile prezentului statut.
Art. 13
Pierderea unei parti sociale
In cazul pierderii unei parti sociale, proprietarul va trebui sa anunte
comitetul de directie si sa publice acest fapt in presa. Numitul proprietar va
putea sa obtina, in termen de 6 luni de la publicarea anuntului, un duplicat al
acestei parti sociale.
CAP. 3
Gestiunea intereselor societatii
Art. 14
Adunarile generale
Adunarea generala constituita legal reprezinta universalitatea asociatilor.
Hotararile sale, luate in conformitate cu legea si cu statutul, sunt
obligatorii pentru toti asociatii.
Adunarile generale ordinare sau extraordinare vor trebui, pentru a fi
valabil reunite, sa reprezinte cel putin 2/3 din asociati.
Pe de alta parte, rezolutiile vor trebui sa fie adoptate, atat in adunarile
generale ordinare cat si in cele extraordinare cu o majoritate de 2/3 din
asociatii prezenti.
Adunarile generale sunt de doua feluri:
- adunari generale extraordinare;
- adunari generale ordinare.
Art. 15
Adunarea generala extraordinara
Adunarile generale extraordinare pot fi convocate ori de cate ori apar ca
fiind necesare in functie de nevoile societatii.
Adunarile generale extraordinare pot modifica statutul, majora sau reduce
capitalul social, schimba adresa sediului social si pot lua toate hotararile
privitoare la viata societatii care implica modificari ale statutului, in
conformitate cu reglementarile in vigoare in Romania.
Art. 16
Adunarea generala ordinara
Adunarea generala ordinara se convoaca o data pe an in cursul primului
trimestru al anului in vederea examinarii bilantului, a contului de profit si
pierderi, precum si a afectarii rezultatelor ultimului exercitiu incheiat.
Adunarea numeste si revoca directorii si expertii autorizati de Ministerul
Finantelor, completeaza efectivul comitetului de directie si ratifica numirile
provizorii de directori.
Adunarea ratifica bugetul previzional si programul de activitate al
societatii pe anul in curs.
Adunarea generala ordinara ia orice alte hotarari, in afara celor care sunt
de competenta adunarii generale extraordinare.
Art. 17
Compozitia si deliberarile
Adunarile generale sunt convocate de comitetul de directie; in cazul in
care comitetul nu face acest lucru, acestea pot fi convocate fie de expertul
autorizat de Ministerul Finantelor, fie de unul sau mai multi asociati, fie de
lichidatori.
Ordinea de zi este stabilita de autorul convocarii.
Convocarile adunarilor generale se fac cu 30 de zile inainte, prin
scrisoare recomandata, expediata fiecarui asociat.
Adunarile generale nu pot delibera valabil asupra problemelor inscrise pe
ordinea de zi decat in conditiile de cvorum si de majoritate prevazute prin
prezentul statut.
Pentru orice adunare generala, unul sau mai multi asociati pot da unui alt
asociat mandat ca sa-i reprezinte; societatile sau alte persoane juridice sunt
reprezentate de o persoana fizica dispunand de un mandat special si legal,
acest mandatar putand sa nu fie asociat.
Adunarile generale au loc, in principiu, la sediul social, dar ele se pot
desfasura in oricare alt loc precizat in avizul de convocare.
Adunarile sunt prezidate de directorul general sau, in absenta acestuia, de
unul dintre directori.
Adunarea desemneaza un secretar, care poate sa nu fie asociat in societate.
Deliberarile adunarii generale sunt inscrise in procesele-verbale semnate
de asociati, in care se mentioneaza data si locul reuniunii, modul de convocare,
ordinea de zi, quorumul atins, documentele si raporturile prezentate adunarii,
un rezumat al dezbaterilor, textul rezolutiilor supuse votarii si rezultatul
voturilor.
Copiile sau extrasele proceselor-verbale ale adunarii sunt certificate
valabil de presedintele adunarii generale.
Art. 18
Structura comitetului de directie
Societatea este administrata de un comitet de directie format din cel putin
3 directori, alesi dintre asociatii din grupele A si B. Durata de functionare a
directorilor este fixata la 3 ani; directorii pot fi realesi.
Daca locul unui director devine vacant intre doua adunari generale, ca
urmare a decesului sau a demisiei acestuia, comitetul de directie poate fi
completat in mod provizoriu.
Numirile facute cu titlu provizoriu de comitetul de directie vor fi supuse
pentru confirmare, cu ocazia primei reuniuni, adunarii generale ordinare, care
determina durata mandatului noilor directori.
Art. 19
Biroul comitetului de directie
In fiecare an, in prima sedinta care urmeaza adunarii generale ordinare,
comitetul de directie alege dintre membrii sai, un presedinte director general
(P.D.G.), care trebuie sa fie persoana fizica si care poate fi reales.
Comitetul desemneaza, de asemenea, dintre membrii sai, un director general
adjunct care il asista pe P.D.G. si stabileste impreuna cu acesta orientarile
generale ale vietii economice a societatii.
Daca P.D.G. al comitetului de directie este ales dintre directorii din
grupa A, directorul general adjunct va fi ales dintre asociatii din grupa B si
invers.
Art. 20
Functionarea comitetului de directie
Directorii sunt convocati de P.D.G. pentru reuniunile comitetului de
directie, cel putin cu 10 zile inainte, prin scrisoare recomandata cu dovada de
primire sau prin orice alt mijloc.
Sedintele sunt prezidate de P.D.G. si, in lipsa acestuia, de directorul
general adjunct sau de un director delegat in acest scop la inceputul sedintei.
Comitetul de directie nu delibereaza valabil decat daca sunt prezenti 2/3
din membrii sai; un director poate fi inlocuit de un alt director la o sedinta
a comitetului.
Deciziile sunt luate cu majoritatea membrilor prezenti sau reprezentati
orice diferend care ar putea surveni va fi prezentat adunarii generale reunite in
mod extraordinar.
In cazul egalitatii de voturi, cu ocazia deliberarilor in comitet,
presedintele sedintei nu are vot preponderent.
Expertii autorizati de Ministerul Finantelor trebuie sa fie convocati in
aceleasi conditii si termene ca directorii, la reuniunea comitetului de
directie care definitiveaza conturile exercitiului incheiat, prin scrisori
recomandate cu confirmare de primire.
Deliberarile comitetului sunt cuprinse in procesele-verbale care indica
numarul directorilor prezenti, invoiti sau absenti, precum si prezenta tuturor
persoanelor care au asistat in intregime sau partial la reuniune.
Copiile sau extrasele deliberarilor din comitetul de directie sunt
certificate valabil de P.D.G., de directorul general adjunct sau de un imputernicit
abilitat in acest scop.
Art. 21
Imputernicirile comitetului de directie
Comitetul de directie este investit cu puterile cele mai largi pentru a
actiona in orice circumstanta in numele societatii si pentru a face sau a
autoriza toate actele sau operatiunile legate de obiectul acesteia si in mod
deosebit:
- numeste si revoca presedintele si pe orice mandatar;
- intocmeste inventarele si conturile care trebuie sa fie prezentate
adunarii generale; hotaraste in toate propunerile ce i se prezinta si
intocmeste ordinea de zi si textul rezolutiilor;
- convoaca adunarile generale;
- avizeaza orice conventii in care sunt interesati directorii;
- stabileste lista investitiilor ce urmeaza a fi realizate;
- permite presedintelui director general, in limita unei sume totale pe
care o stabileste, sa dispuna plati si sa dea cautiuni sau garantii in numele
societatii. Durata acestor imputerniciri va fi, in principiu, de un an.
Cu toate acestea, P.D.G. poate fi autorizat sa dea cautiuni sau garantii
administratiilor fiscale sau vamale, fara limitarea sumei;
- transfera sediul social in aceeasi localitate sau in orice alt loc, sub
rezerva ratificarii acestei masuri de urmatoarea adunare generala.
Art. 22
Remunerarea directorilor
Directorii pot primi, ca remunerare pentru activitatea lor o suma fixa
anuala, forfetara, stabilita ca sistem de calcul si ca nivel de adunarea
generala ordinara.
Adunarea generala ordinara poate, de asemenea sa acorde remuneratii exceptionale,
ca si rambursarea tuturor cheltuielilor pentru misiunile sau mandatele
incredintate directorilor.
Art. 23
Presedintia comitetului de directie
Presedintele comitetului de directie isi asuma pe propria sa raspundere
conducerea generala a societatii. El reprezinta societatea in raporturile
acesteia cu tertii. Este investit cu puterile cele mai largi pentru a actiona
in orice imprejurare in numele societatii.
Toate actele privind societatea, hotarate de comitetul de directie, sunt
semnate de P.D.G., iar daca este cazul, de directorul general adjunct,
comitetul putand sa delege in acest scop pe orice alt mandatar.
Directorul general adjunct il asista pe P.D.G. si participa alaturi de el
la conducerea afacerilor sociale.
Art. 24
Directia generala
La propunerea P.D.G. comitetul de directie poate sa dea mandat unei
persoane sau cel mult la doua persoane fizice sa asiste P.D.G. in calitate de
directori generali adjuncti.
Comitetul de directie, de comun acord cu P.D.G. determina intinderea si
durata imputernicirilor, precum si dreptul de sbstituire delegat directorilor
generali adjuncti. Comitetul le determina remunerarea.
Art. 25
Controlul societatii
Fiecare asociat are dreptul sa controleze gestiunea si rezultatele
activitatilor societatii; in acest scop, fiecare asociat are dreptul sa obtina
orice informatie asupra acestor activitati, sa ia cunostinta despre documentele
sociale si sa le verifice.
Directia generala si comitetul de directie trebuie sa puna la dispozitia
oricarui asociat, care cere acest lucru, informatia dorita asupra activitatilor
societatii si, indeosebi, asupra bilantului contului de explorare anual si
conturilor de profit si pierderi semestriale.
La incheierea fiecarui exercitiu financiar, P.D.G. si adjunctul sau
intocmesc rapoartele asupra activitatii economice si situatiei financiare a
societatii precum si bilantul si contul de profit si pierderi.
Art. 26
Expertii de gestiune
Adunarea generala ordinara desemneaza doi experti de gestiune, un expert
autorizat de Ministerul Finantelor din Romania si un expert numit de Societatea
"WITSCHI ELECTRONIC A.G." - Elvetia, care indeplinesc conditiile
legale si care au mandat sa verifice conturile, casa, documentele si valorile
societatii; sa controleze corectitudinea si realitatea inventarele si a
bilantului precum si exactitatea informatiilor si a bilantului, precum si
exactitatea informatiilor date asupra conturilor societatii in raportul
comitetului de directie.
Expertii autorizati pot cere sa fie asistati de alti experti sau
colaboratori la alegerea lor, pe care ii vor face cunoscuti societatii.
Expertii trebuie sa aduca la cunostinta comitetului de directie controlul,
verificarile si diferitele sondaje pe care le-au efectuat, posturile din bilant
sau celelalte documente contabile la care sunt necesare unele modificari, cu
toate remarcile asupra metodelor folosite, neregulile si inexactitatile pe care
le-au descoperit.
Expertii autorizati pot fi realesi.
Ei au dreptul la o remuneratie stabilita de adunarea generala.
Art. 27
Exercitiul social.
Exercitiul social incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie. Ca
exceptie de la aceasta regula primul exercitiu social incepe de la data de
inregistrarii societatii la Ministerul Finantelor si se incheie la 31 decembrie
1990.
Art. 28
Bilantul social
Societatea isi organizeaza contabilitatea in conformitate cu prescriptiile
legale din Romania. Evidenta contabila se tine si documentele contabile se
intocmesc in lei.
Inventarul, bilantul si contul de profit si pierderi sunt puse la
dispozitia expertilor autorizati cel putin cu 30 de zile inainte de data
adunarii generale ordinare anuale si prezentate in adunare de comitetul de
directie.
Art. 29
Afectarea si repartizarea profitului
Incasarile in devize ale societatii sunt depuse in contul bancar in devize
al societatii.
Incasarile in lei se tin in contul bancar in lei.
Incasarile in devize si in lei sunt afectate cheltuielilor de exploatare in
devize si respectiv in lei.
Profiturile nete se calculeaza prin deducerea din veniturile nete, a
amortismentelor si a oricaror provizoare pentru riscuri comerciale si
industriale; din venitul net se preleva, de asemenea 5% pentru constituirea
rezervei legale pana cand aceasta rezerva atinge 25% din capitalul social.
Toate rezervele sociale suplimentare sau raportarile hotarate de adunarea
generala sunt prelevate din profitul net.
Soldul este repartizat intre proprietarii de parti sociale, potrivit
hotararii adunarii generale.
Toate platile in devize ale societatii, inclusiv transferul profiturilor in
favoarea asociatilor elvetieni se efectueaza in limitele sumelor disponibile
inscrise in creditul contului in devize al societatii, deschis la o banca
comerciala din Romania.
Art. 30
Diminuarea activului net
In cazul reducerii activului net pana la o suma inferioara jumatatii
capitalului social, adunarea generala extraordinara, convocata in termen de 4
luni de la aprobarea contului, va trebui sa statueze asupra cailor de urmat.
- finantarea pierderilor; sau
- dizolvarea anticipata a societatii.
In cazul finantarii pierderilor, fondul statutar va trebui sa fie
reconstituit la valoarea sa initiala.
CAP. 4
Art. 31
Modificarea statutului
Statutul nu poate fi modificat decat prin hotararea asociatilor, intruniti
in adunari generale extraordinare.
Adunarea generala extraordinara va putea aduce statutului modificarile
necesare in toate prevederile acestuia si, in mod deosebit, in legatura cu:
- cresterea capitalului social;
- reducerea capitalului social pe calea rascumpararii totale sau partiale a
unor parti sociale, daca reducerea nu are drept cauza pierderi;
- extinderea sau reducerea duratei;
- dizolvarea anticipata a societatii;
- fuziunea cu alte societati constituite sau in curs de constituire;
- transferul sediului social in afara municipiului;
- orice schimbare a obiectului social, extinderea sau restrangerea acestuia
- orice modificari in repartizarea beneficiilor.
Aceste modificari trebuie sa fie conforme cu dispozitiile legislative sau
cu reglementarile in vigoare in Romania.
Art. 32
Dizolvarea
Dizolvarea societatii poate fi hotarata de adunarea generala in urmatoarele
cazuri:
- expirarea duratei societatii; un an inaintea acestei expirari, comitetul
de directie poate convoca o reuniune a adunarii generale extraordinare pentru a
delibera asupra prelungirii sau dizolvarii societatii;
- imposibilitatea societatii de a-si realiza obiectul social;
- reducerea activului net la o suma inferioara jumatatii capitalului social
- hotararea unanima a comitetului de directie asupra dizolvarii anticipate.
Art. 33
Lichidarea
In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
In acest caz, adunarea generala ordinara va stabili modul de lichidare si
va numi comisia de lichidare careia ii va determina atributiile. Comisia de
lichidare va fi compusa cel putin din doi lichidatori, dintre care unul va fi
un expert roman.
Numirea lichidatorilor pune capat imputernicirilor administratorilor
(directorilor) dar nu si celor ale expertilor autorizati pentru controlul
documentelor contabile.
Comisia de lichidare va intocmi un bilant de lichidare continand in detaliu
- natura si evaluarea activelor, pe baza evaluarii activelor similare pe
piata internationala si in conformitate cu reglementarile din Romania;
- natura si structura pasivului.
Lichidatorii au aceleasi responsabilitati ca si directorii. Ei se obliga sa
asigure integritatea bunurilor si documentelor contabile ale societatii si sa
inregistreze cronologic operatiile de lichidare.
Activitatea comisiei de lichidare este controlata de expertii autorizati.
Lichidatorii raspund pentru toate operatiunile care nu au ca scop
lichidarea societatii.
Adunarea generala ordinara, statutar constituita, pastreaza in perioada
lichidarii aceleasi atributii ca si in perioada functionarii societatii.
Adunarea poate revoca lichidatorii, ii poate inlocui si poate chiar anula
hotararea privind dizolvarea anticipata numind un nou comitet de directie si
noi experti autorizati, sub rezerva drepturilor dobandite intre timp de terti.
Adunarea generala este convocata de lichidatori, din initiativa lor proprie
sau la cererea asociatilor reprezentand cel putin un sfert din capitalul social
si care indica problemele ce se includ pe ordinea de zi.
Copiile sau extrasele dupa procesele verbale ale adunarii vor fi semnate de
cei doi lichidatori.
In perioada lichidarii, bunurile si drepturile societatii continua sa
apartina persoanei juridice.
Activele vor fi afectate cu prioritate platii salariilor, a datoriilor
catre autoritatile de stat si, daca este cazul, rambursarii creditelor bancare.
Dupa reglarea pasivului si a datoriilor societatii, rezultatul net al
lichidarii este folosit, mai intai pentru amortizarea integrala a capitalului
partilor sociale, daca aceasta amortizare nu a fost incheiata; surplusul este
repartizat intre asociati la "pro rata" participarii fiecarui asociat
la fondurile statutare ale societatii.
La terminarea lichidarii, asociatii vor fi convocati pentru a hotari asupra
decontului definitiv, asupra descarcarii de gestiune a membrilor comisiei de lichidare
si asupra incetarii mandatului lor, precum si pentru a se constata incheierea
lichidarii; aceasta se va publica intr-un jurnal local.
Art. 34
Rezolvarea diferendelor
Toate litigiile sau diferendele care pot sa apara in timpul functionarii
sau lichidarii societati, fie intre asociati si societate, fie intre asociatii
ei insisi, in legatura cu afacerile sociale legate de interpretarea sau
executarea prezentului statut si care nu vor putea fi rezolvate in conditiile
unei concilieri amiabile intre asociati, vor fi depuse la tribunalele
judiciare, competentei exclusive a Tribunalului Camerei de Comert si Industrie
din Paris- Franta.
Art. 35
Cheltuielile de constituire
Cheltuielile societatii in curs de constituire si indeosebi:
- cheltuielile de obtinere a localului;
- cheltuielile de constituire (taxa de inscriere);
- Cheltuieli cu acte si publicitate, vor fi trecute in conturile Societatii
"WITSCHI (RO) ELECTRONIC" -S.R.L.
Art. 36
Primii directori
Structura ierarhica a societatii (organigrama) si primii directori sunt
prezentati la anexa nr. 2.
Membrii primului comitet de directie sunt urmatorii:
Dr. VICTOR MANTA, domiciliat la ORPUND (CH-2552, Elvetia), brunnmatt 9;
Dl. FRIEDRICH WITSCHI, domiciliat la BUREN a.d.A. (CH-3294, Elvetia),
Reibenweg 5;
Dl. PORFIR POPESCU, domiciliat in Bucuresti (76208, Romania) Dr. Lister 1.
Art. 37
Alte dispozitii
a) Anexele la prezentul statut sunt:
- Anexa nr. 1: Structura aportului in natura al Societatii "WITSCHI
ELECTRO-NIC A.G." - Elvetia;
- Anexa nr. 2: Organigrama Societatii "WITSCHI (RO) ELECTRONIC"
S.R.L.;
- Anexa nr. 3: Addendumul nr. 1, cu privire la activitatea, personalul,
contabilitatea societatii.
b) Nulitatea unui articol nu afecteaza validitatea ansamblului de prevederi
al prezentului statut. Clauza nula va fi inlocuita printr-o alta clauza,
adoptata printr-o rezolutie a adunarii generale.
Statutul intra in vigoare dupa inregistrarea societatii la Ministerul Finantelor
din Bucuresti.
c) In vederea inregistrarii si publicarii prezentului statut sau oricaror
acte sau procese verbale ale deliberarilor ulterioare sunt acordate puteri
depline purtatorului unui original al prezentului statut.
Incheiat la Bucuresti, in 4 exemplare in limba franceza cele doua texte
fiind in egala masura legale.