Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1229 din 23 noiembrie 1990

privind constituirea Societatii Comerciale cu capital integral strain "Witschi (Romania) Electronic" -S.R.L.

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 110 din 28 mai 1992


SmartCity3


    Art. 1
    Se aproba constituirea, in conformitate cu prevederile Decretului-lege nr. 96/1990, a Societatii Comerciale cu capital integral strain denumita "Witschi (Romania) Electronic" - S.R.L., cu sediul in Bucuresti, potrivit statutului convenit de parti si care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Capitalul social initial este de 50000 dolari S.U.A. subscris in proportie de 30% in numerar si 70% aport in natura, in valuta.
    Art. 3
    Obiectul de activitate al societatii il constituie:
    - montarea si comercializarea de aparate electronice de masura si control;
    - conceperea, proiectarea si producerea in Romania de aparatura electronica de masura si control.
    Art. 4
    Societatea se poate aproviziona direct de la producatorii Romani cu marfuri destinate exportului, cu plata partial in valuta convertibila, intr-o cota care sa acopere, cel putin, valoarea energiei, materiilor prime si materiale lor deficitare folosite.

    ANEXA 1

    CAP. 1
    Forma, denumirea, obiect, sediu, durata

    Art. 1
    Forma
    Intre proprietarii partilor sociale de mai jos si ai celor care vor vor putea fi emise in viitor, a fost constituita o societate romana cu raspundere limitata, cu capital social subscris in intregime de persoane juridice si fizice elvetiene guvernata de prevederile Decretului-lege nr. 96/1990 si ale celorlalte dispozitii legale sau reglementari din romania, ca si de cele ale prezentului statut.
    Art. 2
    Denumirea
    Societatea are urmatoarea denumire sociala: "WITSCHI (ROMANIA) ELECTRONIC"- S.R.L. In toate documentele sociale, aceasta denumire va fi precedata sau urmata de mentiunea "societate cu raspundere limitata" sau "S.R.L." si de capitalul social.
    Art. 3
    Obiect
    Societatea are ca obiect montarea, productia, comercializarea, cumpararea, vanzarea, importul, exportul, reexportul, service dupa vanzare, asistenta tehnica, marketing, precum si cercetarea si dezvoltarea tuturor produselor, materialelor, aparatelor si sistemelor de masura si control electronice, ca si a altor produse industriale.
    Indeosebi, va dezvolta montajul, productia si comercializarea produselor sa le in numele si la comanda Societatii "WITSCHI ELECTRONIC A.G." din Elvetia si va reprezenta produsele acestei din urma societati in urmatoarele tari: Romania, Bulgaria, Cehoslovacia, Iugoslavia, Polonia, Ungaria si U.R.S.S. La dispozitia societatii din Elvetia care este proprietara licentelor de productie si in alte tari.
    Societatea va putea sa-si realizeze obiectul direct sau indirect, in contul sau sau in contul unor terti in calitate de consultant, agent, reprezentant, comisionar sau prestator de servicii.
    Va putea actiona fie singura, fie in participare in special prin dobandirea de drepturi de orice fel in intreprinderi cu un obiect similar sau conex si se va putea angaja in acelasi scop la constituire oricaror intreprinderi noi
    Va avea dreptul sa desfasoare orice activitate, servicii, care vor permite realizarea obiectului de activitate.
    Art. 4
    Sediul social
    Sediul social al societatii este in Bucuresti (76.208), str. Dr. Lister nr. 1.
    Acesta va putea fi transferat in orice alt loc din Bucuresti prin hotararea comitetului de directi, ce va fi in mod obligatoriu ratificata de adunarea generala ordinara sau in orice alt loc din Romania, prin hotararea adunarii generale a asociatilor.
    Vor putea fi constituite filiale, birouri sau agentii in orice localitate de pe teritoriul roman, prin decizia unanima a comitetului de directie ratificata de urmatoarea adunare generala.
    Art. 5
    Durata
    Durata societatii este de 20 (douazeci) ani din momentul inregistrarii la Ministerul Finantelor.
    Asociatii pot hotari in cadrul adunarii generale extraordinare asupra prelungirii sau reducerii acestei durate.
    Rezolutiile in aceasta privinta vor trebui sa fie adoptate in unanimitatea asociatilor prezenti.

    CAP. 2
    Capitalul social, partile sociale, aporturi, varsaminte

    Art. 6
    Capitalul social
    Capitalul social a fost stabilit la suma de 50000 (cincizeci mii) dolari S. U.A. divizat in 100 (una suta) parti sociale cu valoare nominala de 500 (cinci sute) dolari S.U.A. fiecare, numerotate de la 1 la 100.
    Partile sociale, sunt repartizate in doua categorii:
    - partile sociale din clasa A sunt atribuite Societatii "WITSCHI ELECTRONIC A.G., CH-BUREN a.d.A. "Elvetia, Bahnof Strasse nr. 26, persoana juridica;
    - partile sociale din clasa B sunt atribuite asociatilor persoane fizice.
    Exista 90 parti sociale din clasa A, numerotate de la 1 la 90, in valoare de 45000 dolari S.U.A. reprezentand 90% din capitalul social, in intregime subscrise de firma "WITSCHI ELECTRONIC A.G.".
    Exista 5 parti  sociale din clasa B, numerotate de la 91 la 95, in valoare de 2500 dolari S.U.A., reprezentand 5% din capitalul social, in intregime subscrise de dl. VICTOR MANTA, cu domiciliul in Brunnmatt 9,CH-2552 Ospund, Elvetia.
    Exista inca 5 parti sociale din clasa B, numerotate de la 96 la 100 in valoare de 2500 dolari S.U.A. reprezentand 5% din valoarea capitalului social, in intregime subscrise de dl. FRIEDRICH WITSCHI, cu domiciliul in Reibenweg nr. 5, CH-3294 Buren a.d.A., Elvetia.
    Toate partile sociale au aceleasi drepturi asupra activului social si sunt indivizibile fata de societate.
    Art. 7
    Aporturi, varsaminte
    Aporturile la capitalul social al Societatii "WITSCHI ELECTRONIC A.G.", Elvetia vor fi constituite in proportie de 30% din varsamintele in numerar si 70% din echipamente, aparate de birou si din alte produse necesare functionarii societatii constituite la Bucuresti (anexa nr. 1: Structura aporturilor in natura).
    Aporturile la capitalul social ale celorlalti asociati, detinatori de parti sociale din clasa B, vor fi formate din varsaminte in numerar.
    Din varsamintele in numerar, 30% va trebui sa fie depuse la o banca din Romania in termen de cel mult 45 de zile de la inregistrarea societatii la Ministerul Finantelor, iar diferenta de 70% cel tarziu in urmatoarele 10 luni.
    Eliberarea acestor din urma parti sociale poate fi facuta intr-una sau mai multe etape, potrivit cererilor comitetului de directie ce vor fi aduse la cunostinta asociatilor prin scrisoare recomandata cu adeverinta de primire, expediata cel putin cu 30 de zile inaintea datei fixate pentru fiecare varsamint.
    Orice intarziere in varsarea sumelor datorate sau in aportarea bunurilor de investitie sau altor produse similare din suma partilor sociale neeliberate antreneaza de plin drept si fara sa fie nevoite sa se aplice vreo formalitate, plata unei dobanzi fixata la 7% pe an, in beneficiul societatii.
    Art. 8
    Majorarea capitalului social
    Capitalul social va putea fi majorat o dat sau de mai multe ori, fie prin emisiunea de parti sociale noi de aceeasi valoare nominala, fie prin ridicarea valorii nominale a partilor sociale deja emise. Adunarea generala extraordinara este singurul organ competent pentru a hotari asupra modalitatilor de majorare a capitalului social.
    In cazul majorarii capitalului social asociatii au, proportional cu suma platilor sociale, un drept de preemptiune la subscrierea noilor parti sociale emise.
    Art. 9
    Reducerea capitalului social
    Adunarea generala extraordinara a asociatilor poate, de asemenea, daca va fi cazul si sub rezerva drepturilor creditorilor, sa autorizeze reducerea capitalului social, fara ca prin aceasta reducere sa se afecteze proportiile dintre asociati.
    Reducerea capitalului social nu poate, pe de alta parte, sa aiba ca efect situarea capitalului social la un nivel inferior minimului legal.
    Art. 10
    Forma partilor sociale
    Partile sociale sunt nominative, indivizibile si egale. Simpla realizare a aportului la capitalul social creaza dreptul si obligatia eliberarii certificatelor (titlurilor) corespunzatoare de catre societate.
    Certificatele (titlurile) asociatilor rezulta din prevederile prezentului statut, ca si din orice act ulterior care va modifica statutul din punct de vedere al capitalului social, sau care va constata cesiunea unor parti sociale.
    Certificatele pentru partile sociale sunt extrase din registrele societati numerotate, stampilate si semnate de directorul general al societatii.
    Fiecare certificat trebuie sa prevada:
    - denumirea si durata societatii;
    - numarul si data inregistrarii la Ministerul Finantelor, numarul si data Monitorului Oficial al Romaniei in care a fost publicat prezentul statut;
    - capitalul social, numarul total al partilor sociale, numarul lor de ordine, valoarea nominala a partilor sociale si varsamintele efectuate;
    - numele, prenumele (denumirea) si domiciliul (sediul social) asociatului;
    - o mentiune privind caracterul negociabil al certificatului.
    Certificatele eliberate pentru alte aporturi decat cele in numerar vor trebui sa poarte mentiunea ca sunt netransmisibile cel putin 2 ani de la inregistrarea societatii.
    Art. 11
    Cesiunea partilor sociale
    Partile sociale sunt liber transmisibile in interiorul fiecareia dintre grupele de asociati.
    Orice cesiune de parti sociale care ar avea ca rezultat sa modifice paritatea intre partile sociale din grupa A si cele din grupa B va trebui in mod obligatoriu sa fie supusa aprobarii adunarii generale a asociatilor.
    Cesiunea partilor sociale de face printr-o declaratie de transfer semnata de cedant sau de mandatarul sau si inscrisa in registrul de transferuri al societatii.
    Orice transmitere in favoarea unui tert, care nu este inca asociat este supusa aprobarii adunarii generale a asociatilor. Asociatul cedant va trebui sa adreseze comitetului de directie o cerere de caord indicindu-si numele, prenumele si calitatea cesionarului, numarul partilor sociale incluse in cesiune si pretul oferit.
    Comitetul de directie trebuie sa informeze asociatul cedant despre hotararea luata, intr-un termen de 3 luni.
    Comitetul de directie, luand act de dorinta unuia dintre asociati de a ceda titluri, va trebui sa informeze pe ceilalti asociati din grupul respectiv de parti sociale informindu-i asupra dreptului preferential de achizitionare a certificatelor (titlurilor) de care acestia dispun, drept care va putea fi exercitat intr-o perioada de 60 de zile de la acordul dat de comitetul de directie.
    In caz de concurenta intre asociati pentru achizitionarea certificatelor puse in vanzare, vechii asociati vor dispune de un drept de achizitie proportional cu numarul de parti sociale pe care le detin.
    In cazul in care nici unul din vechii asociati nu doreste sa-si exercite dreptul de preferinta in termenul de 60 de zile, comitetul de directie va putea sa-si dea acordul pentru cesiunea propusa sau sa refuze acest lucru si sa decida sa cumpere el insusi certificatele.
    O hotarare a adunarii generale extraordinare va trebui sa intervina asupra acestei probleme.
    Drepturile si obligatiile legate de partile sociale urmeaza certificatul (titlul) indiferent la cine se afla acesta. Singurul drept al cesionarului este acel act la dividendele curente si la plati eventuale din rezerve.
    Posesiunea unei parti sociale atrage dupa sine de drept, adeziunea la statutul societatii.
    Art. 12
    Drepturile si obligatiile asociatului
    In conditiile egalitatii valorii nominale si in lipsa unei hotarari contrare a adunarii generale extraordinare a asociatilor, toate partile sociale sunt absolut identice intre ele din punct de vedere al exercitarii tuturor drepturilor (votul in adunare, proprietatea asupra activului social, repartizarea beneficiilor), precum si al imputarii tuturor taxelor sau exonerarilor fiscale.
    In consecinta, orice parte sociala va da drept, in perioada de functionare a societatii sau in cea de lichidare, la reglementarea pe baza egalitatii valorii nominale, aceleiasi sume nete pentru orice alocare sau rambursare, astfel incat, atunci cand va fi cazul se va face masa intre toate partile sociale, independent de orice exonerare sau reducere de impozit, ca si de orice taxe carora le vor putea da nastere aceste alocari sau rambursari.
    Obligatiile sociale sunt garantate prin patrimoniul social al societatii.
    Asociatii sunt tinuti datori numai pentru depunerea partilor sociale subscrise si nu raspund decat in limitele valorii acestor parti sociale.
    Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datoriile sau de alte obligatii personale ale asociatilor. Un creditor al unui asociat poate formula pretentii numai asupra acelei parti a profitului societatii care va fi repartizata acestui asociat prin hotararea adunarii generale a asociatilor sau asupra acelei cote-parti care ii va reveni acestuia de drept la lichidarea societatii, efectuata in conditiile prezentului statut.
    Art. 13
    Pierderea unei parti sociale
    In cazul pierderii unei parti sociale, proprietarul va trebui sa anunte comitetul de directie si sa publice acest fapt in presa. Numitul proprietar va putea sa obtina, in termen de 6 luni de la publicarea anuntului, un duplicat al acestei parti sociale.

    CAP. 3
    Gestiunea intereselor societatii

    Art. 14
    Adunarile generale
    Adunarea generala constituita legal reprezinta universalitatea asociatilor.
    Hotararile sale, luate in conformitate cu legea si cu statutul, sunt obligatorii pentru toti asociatii.
    Adunarile generale ordinare sau extraordinare vor trebui, pentru a fi valabil reunite, sa reprezinte cel putin 2/3 din asociati.
    Pe de alta parte, rezolutiile vor trebui sa fie adoptate, atat in adunarile generale ordinare cat si in cele extraordinare cu o majoritate de 2/3 din asociatii prezenti.
    Adunarile generale sunt de doua feluri:
    - adunari generale extraordinare;
    - adunari generale ordinare.
    Art. 15
    Adunarea generala extraordinara
    Adunarile generale extraordinare pot fi convocate ori de cate ori apar ca fiind necesare in functie de nevoile societatii.
    Adunarile generale extraordinare pot modifica statutul, majora sau reduce capitalul social, schimba adresa sediului social si pot lua toate hotararile privitoare la viata societatii care implica modificari ale statutului, in conformitate cu reglementarile in vigoare in Romania.
    Art. 16
    Adunarea generala ordinara
    Adunarea generala ordinara se convoaca o data pe an in cursul primului trimestru al anului in vederea examinarii bilantului, a contului de profit si pierderi, precum si a afectarii rezultatelor ultimului exercitiu incheiat.
    Adunarea numeste si revoca directorii si expertii autorizati de Ministerul Finantelor, completeaza efectivul comitetului de directie si ratifica numirile provizorii de directori.
    Adunarea ratifica bugetul previzional si programul de activitate al societatii pe anul in curs.
    Adunarea generala ordinara ia orice alte hotarari, in afara celor care sunt de competenta adunarii generale extraordinare.
    Art. 17
    Compozitia si deliberarile
    Adunarile generale sunt convocate de comitetul de directie; in cazul in care comitetul nu face acest lucru, acestea pot fi convocate fie de expertul autorizat de Ministerul Finantelor, fie de unul sau mai multi asociati, fie de lichidatori.
    Ordinea de zi este stabilita de autorul convocarii.
    Convocarile adunarilor generale se fac cu 30 de zile inainte, prin scrisoare recomandata, expediata fiecarui asociat.
    Adunarile generale nu pot delibera valabil asupra problemelor inscrise pe ordinea de zi decat in conditiile de cvorum  si de majoritate prevazute prin prezentul statut.
    Pentru orice adunare generala, unul sau mai multi asociati pot da unui alt asociat mandat ca sa-i reprezinte; societatile sau alte persoane juridice sunt reprezentate de o persoana fizica dispunand de un mandat special si legal, acest mandatar putand sa nu fie asociat.
    Adunarile generale au loc, in principiu, la sediul social, dar ele se pot desfasura in oricare alt loc precizat in avizul de convocare.
    Adunarile sunt prezidate de directorul general sau, in absenta acestuia, de unul dintre directori.
    Adunarea desemneaza un secretar, care poate sa nu fie asociat in societate.
    Deliberarile adunarii generale sunt inscrise in procesele-verbale semnate de asociati, in care se mentioneaza data si locul reuniunii, modul de convocare, ordinea de zi, quorumul atins, documentele si raporturile prezentate adunarii, un rezumat al dezbaterilor, textul rezolutiilor supuse votarii si rezultatul voturilor.
    Copiile sau extrasele proceselor-verbale ale adunarii sunt certificate valabil de presedintele adunarii generale.
    Art. 18
    Structura comitetului de directie
    Societatea este administrata de un comitet de directie format din cel putin 3 directori, alesi dintre asociatii din grupele A si B. Durata de functionare a directorilor este fixata la 3 ani; directorii pot fi realesi.
    Daca locul unui director devine vacant intre doua adunari generale, ca urmare a decesului sau a demisiei acestuia, comitetul de directie poate fi completat in mod provizoriu.
    Numirile facute cu titlu provizoriu de comitetul de directie vor fi supuse pentru confirmare, cu ocazia primei reuniuni, adunarii generale ordinare, care determina durata mandatului noilor directori.
    Art. 19
    Biroul comitetului de directie
    In fiecare an, in prima sedinta care urmeaza adunarii generale ordinare, comitetul de directie alege dintre membrii sai, un presedinte director general (P.D.G.), care trebuie sa fie persoana fizica si care poate fi reales.
    Comitetul desemneaza, de asemenea, dintre membrii sai, un director general adjunct care il asista pe P.D.G. si stabileste impreuna cu acesta orientarile generale ale vietii economice a societatii.
    Daca P.D.G. al comitetului de directie este ales dintre directorii din grupa A, directorul general adjunct va fi ales dintre asociatii din grupa B si invers.
    Art. 20
    Functionarea comitetului de directie
    Directorii sunt convocati de P.D.G. pentru reuniunile comitetului de directie, cel putin cu 10 zile inainte, prin scrisoare recomandata cu dovada de primire sau prin orice alt mijloc.
    Sedintele sunt prezidate de P.D.G. si, in lipsa acestuia, de directorul general adjunct sau de un director delegat in acest scop la inceputul sedintei.
    Comitetul de directie nu delibereaza valabil decat daca sunt prezenti 2/3 din membrii sai; un director poate fi inlocuit de un alt director la o sedinta a comitetului.
    Deciziile sunt luate cu majoritatea membrilor prezenti sau reprezentati orice diferend care ar putea surveni va fi prezentat adunarii generale reunite in mod extraordinar.
    In cazul egalitatii de voturi, cu ocazia deliberarilor in comitet, presedintele sedintei nu are vot preponderent.
    Expertii autorizati de Ministerul Finantelor trebuie sa fie convocati in aceleasi conditii si termene ca directorii, la reuniunea comitetului de directie care definitiveaza conturile exercitiului incheiat, prin scrisori recomandate cu confirmare de primire.
    Deliberarile comitetului sunt cuprinse in procesele-verbale care indica numarul directorilor prezenti, invoiti sau absenti, precum si prezenta tuturor persoanelor care au asistat in intregime sau partial la reuniune.
    Copiile sau extrasele deliberarilor din comitetul de directie sunt certificate valabil de P.D.G., de directorul general adjunct sau de un imputernicit abilitat in acest scop.
    Art. 21
    Imputernicirile comitetului de directie
    Comitetul de directie este investit cu puterile cele mai largi pentru a actiona in orice circumstanta in numele societatii si pentru a face sau a autoriza toate actele sau operatiunile legate de obiectul acesteia si in mod deosebit:
    - numeste si revoca presedintele si pe orice mandatar;
    - intocmeste inventarele si conturile care trebuie sa fie prezentate adunarii generale; hotaraste in toate propunerile ce i se prezinta si intocmeste ordinea de zi si textul rezolutiilor;
    - convoaca adunarile generale;
    - avizeaza orice conventii in care sunt interesati directorii;
    - stabileste lista investitiilor ce urmeaza a fi realizate;
    - permite presedintelui director general, in limita unei sume totale pe care o stabileste, sa dispuna plati si sa dea cautiuni sau garantii in numele societatii. Durata acestor imputerniciri va fi, in principiu, de un an.
    Cu toate acestea, P.D.G. poate fi autorizat sa dea cautiuni sau garantii administratiilor fiscale sau vamale, fara limitarea sumei;
    - transfera sediul social in aceeasi localitate sau in orice alt loc, sub rezerva ratificarii acestei masuri de urmatoarea adunare generala.
    Art. 22
    Remunerarea directorilor
    Directorii pot primi, ca remunerare pentru activitatea lor o suma fixa anuala, forfetara, stabilita ca sistem de calcul si ca nivel de adunarea generala ordinara.
    Adunarea generala ordinara poate, de asemenea sa acorde remuneratii exceptionale, ca si rambursarea tuturor cheltuielilor pentru misiunile sau mandatele incredintate directorilor.
    Art. 23
    Presedintia comitetului de directie
    Presedintele comitetului de directie isi asuma pe propria sa raspundere conducerea generala a societatii. El reprezinta societatea in raporturile acesteia cu tertii. Este investit cu puterile cele mai largi pentru a actiona in orice imprejurare in numele societatii.
    Toate actele privind societatea, hotarate de comitetul de directie, sunt semnate de P.D.G., iar daca este cazul, de directorul general adjunct, comitetul putand sa delege in acest scop pe orice alt mandatar.
    Directorul general adjunct il asista pe P.D.G. si participa alaturi de el la conducerea afacerilor sociale.
    Art. 24
    Directia generala
    La propunerea P.D.G. comitetul de directie poate sa dea mandat unei persoane sau cel mult la doua persoane fizice sa asiste P.D.G. in calitate de directori generali adjuncti.
    Comitetul de directie, de comun acord cu P.D.G. determina intinderea si durata imputernicirilor, precum si dreptul de sbstituire delegat directorilor generali adjuncti. Comitetul le determina remunerarea.
    Art. 25
    Controlul societatii
    Fiecare asociat are dreptul sa controleze gestiunea si rezultatele activitatilor societatii; in acest scop, fiecare asociat are dreptul sa obtina orice informatie asupra acestor activitati, sa ia cunostinta despre documentele sociale si sa le verifice.
    Directia generala si comitetul de directie trebuie sa puna la dispozitia oricarui asociat, care cere acest lucru, informatia dorita asupra activitatilor societatii si, indeosebi, asupra bilantului contului de explorare anual si conturilor de profit si pierderi semestriale.
    La incheierea fiecarui exercitiu financiar, P.D.G. si adjunctul sau intocmesc rapoartele asupra activitatii economice si situatiei financiare a societatii precum si bilantul si contul de profit si pierderi.
    Art. 26
    Expertii de gestiune
    Adunarea generala ordinara desemneaza doi experti de gestiune, un expert autorizat de Ministerul Finantelor din Romania si un expert numit de Societatea "WITSCHI ELECTRONIC A.G." - Elvetia, care indeplinesc conditiile legale si care au mandat sa verifice conturile, casa, documentele si valorile societatii; sa controleze corectitudinea si realitatea inventarele si a bilantului precum si exactitatea informatiilor si a bilantului, precum si exactitatea informatiilor date asupra conturilor societatii in raportul comitetului de directie.
    Expertii autorizati pot cere sa fie asistati de alti experti sau colaboratori la alegerea lor, pe care ii vor face cunoscuti societatii.
    Expertii trebuie sa aduca la cunostinta comitetului de directie controlul, verificarile si diferitele sondaje pe care le-au efectuat, posturile din bilant sau celelalte documente contabile la care sunt necesare unele modificari, cu toate remarcile asupra metodelor folosite, neregulile si inexactitatile pe care le-au descoperit.
    Expertii autorizati pot fi realesi.
    Ei au dreptul la o remuneratie stabilita de adunarea generala.
    Art. 27
    Exercitiul social.
    Exercitiul social incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie. Ca exceptie de la aceasta regula primul exercitiu social incepe de la data de inregistrarii societatii la Ministerul Finantelor si se incheie la 31 decembrie 1990.
    Art. 28
    Bilantul social
    Societatea isi organizeaza contabilitatea in conformitate cu prescriptiile legale din Romania. Evidenta contabila se tine si documentele contabile se intocmesc in lei.
    Inventarul, bilantul si contul de profit si pierderi sunt puse la dispozitia expertilor autorizati cel putin cu 30 de zile inainte de data adunarii generale ordinare anuale si prezentate in adunare de comitetul de directie.
    Art. 29
    Afectarea si repartizarea profitului
    Incasarile in devize ale societatii sunt depuse in contul bancar in devize al societatii.
    Incasarile in lei se tin in contul bancar in lei.
    Incasarile in devize si in lei sunt afectate cheltuielilor de exploatare in devize si respectiv in lei.
    Profiturile nete se calculeaza prin deducerea din veniturile nete, a amortismentelor si a oricaror provizoare pentru riscuri comerciale si industriale; din venitul net se preleva, de asemenea 5% pentru constituirea rezervei legale pana cand aceasta rezerva atinge 25% din capitalul social.
    Toate rezervele sociale suplimentare sau raportarile hotarate de adunarea generala sunt prelevate din profitul net.
    Soldul este repartizat intre proprietarii de parti sociale, potrivit hotararii adunarii generale.
    Toate platile in devize ale societatii, inclusiv transferul profiturilor in favoarea asociatilor elvetieni se efectueaza in limitele sumelor disponibile inscrise in creditul contului in devize al societatii, deschis la o banca comerciala din Romania.
    Art. 30
    Diminuarea activului net
    In cazul reducerii activului net pana la o suma inferioara jumatatii capitalului social, adunarea generala extraordinara, convocata in termen de 4 luni de la aprobarea contului, va trebui sa statueze asupra cailor de urmat.
    - finantarea pierderilor; sau
    - dizolvarea anticipata a societatii.
    In cazul finantarii pierderilor, fondul statutar va trebui sa fie reconstituit la valoarea sa initiala.

    CAP. 4

    Art. 31
    Modificarea statutului
    Statutul nu poate fi modificat decat prin hotararea asociatilor, intruniti in adunari generale extraordinare.
    Adunarea generala extraordinara va putea aduce statutului modificarile necesare in toate prevederile acestuia si, in mod deosebit, in legatura cu:
    - cresterea capitalului social;
    - reducerea capitalului social pe calea rascumpararii totale sau partiale a unor parti sociale, daca reducerea nu are drept cauza pierderi;
    - extinderea sau reducerea duratei;
    - dizolvarea anticipata a societatii;
    - fuziunea cu alte societati constituite sau in curs de constituire;
    - transferul sediului social in afara municipiului;
    - orice schimbare a obiectului social, extinderea sau restrangerea acestuia
    - orice modificari in repartizarea beneficiilor.
    Aceste modificari trebuie sa fie conforme cu dispozitiile legislative sau cu reglementarile in vigoare in Romania.
    Art. 32
    Dizolvarea
    Dizolvarea societatii poate fi hotarata de adunarea generala in urmatoarele cazuri:
    - expirarea duratei societatii; un an inaintea acestei expirari, comitetul de directie poate convoca o reuniune a adunarii generale extraordinare pentru a delibera asupra prelungirii sau dizolvarii societatii;
    - imposibilitatea societatii de a-si realiza obiectul social;
    - reducerea activului net la o suma inferioara jumatatii capitalului social
    - hotararea unanima a comitetului de directie asupra dizolvarii anticipate.
    Art. 33
    Lichidarea
    In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
    In acest caz, adunarea generala ordinara va stabili modul de lichidare si va numi comisia de lichidare careia ii va determina atributiile. Comisia de lichidare va fi compusa cel putin din doi lichidatori, dintre care unul va fi un expert roman.
    Numirea lichidatorilor pune capat imputernicirilor administratorilor (directorilor) dar nu si celor ale expertilor autorizati pentru controlul documentelor contabile.
    Comisia de lichidare va intocmi un bilant de lichidare continand in detaliu
    - natura si evaluarea activelor, pe baza evaluarii activelor similare pe piata internationala si in conformitate cu reglementarile din Romania;
    - natura si structura pasivului.
    Lichidatorii au aceleasi responsabilitati ca si directorii. Ei se obliga sa asigure integritatea bunurilor si documentelor contabile ale societatii si sa inregistreze cronologic operatiile de lichidare.
    Activitatea comisiei de lichidare este controlata de expertii autorizati.
    Lichidatorii raspund pentru toate operatiunile care nu au ca scop lichidarea societatii.
    Adunarea generala ordinara, statutar constituita, pastreaza in perioada lichidarii aceleasi atributii ca si in perioada functionarii societatii.
    Adunarea poate revoca lichidatorii, ii poate inlocui si poate chiar anula hotararea privind dizolvarea anticipata numind un nou comitet de directie si noi experti autorizati, sub rezerva drepturilor dobandite intre timp de terti.
    Adunarea generala este convocata de lichidatori, din initiativa lor proprie sau la cererea asociatilor reprezentand cel putin un sfert din capitalul social si care indica problemele ce se includ pe ordinea de zi.
    Copiile sau extrasele dupa procesele verbale ale adunarii vor fi semnate de cei doi lichidatori.
    In perioada lichidarii, bunurile si drepturile societatii continua sa apartina persoanei juridice.
    Activele vor fi afectate cu prioritate platii salariilor, a datoriilor catre autoritatile de stat si, daca este cazul, rambursarii creditelor bancare.
    Dupa reglarea pasivului si a datoriilor societatii, rezultatul net al lichidarii este folosit, mai intai pentru amortizarea integrala a capitalului partilor sociale, daca aceasta amortizare nu a fost incheiata; surplusul este repartizat intre asociati la "pro rata" participarii fiecarui asociat la fondurile statutare ale societatii.
    La terminarea lichidarii, asociatii vor fi convocati pentru a hotari asupra decontului definitiv, asupra descarcarii de gestiune a membrilor comisiei de lichidare si asupra incetarii mandatului lor, precum si pentru a se constata incheierea lichidarii; aceasta se va publica intr-un jurnal local.
    Art. 34
    Rezolvarea diferendelor
    Toate litigiile sau diferendele care pot sa apara in timpul functionarii sau lichidarii societati, fie intre asociati si societate, fie intre asociatii ei insisi, in legatura cu afacerile sociale legate de interpretarea sau executarea prezentului statut si care nu vor putea fi rezolvate in conditiile unei concilieri amiabile intre asociati, vor fi depuse la tribunalele judiciare, competentei exclusive a Tribunalului Camerei de Comert si Industrie din Paris- Franta.
    Art. 35
    Cheltuielile de constituire
    Cheltuielile societatii in curs de constituire si indeosebi:
    - cheltuielile de obtinere a localului;
    - cheltuielile de constituire (taxa de inscriere);
    - Cheltuieli cu acte si publicitate, vor fi trecute in conturile Societatii "WITSCHI (RO) ELECTRONIC" -S.R.L.
    Art. 36
    Primii directori
    Structura ierarhica a societatii (organigrama) si primii directori sunt prezentati la anexa nr. 2.
    Membrii primului comitet de directie sunt urmatorii:
    Dr. VICTOR MANTA, domiciliat la ORPUND (CH-2552, Elvetia), brunnmatt 9;
    Dl. FRIEDRICH WITSCHI, domiciliat la BUREN a.d.A. (CH-3294, Elvetia),
    Reibenweg 5;
    Dl. PORFIR POPESCU, domiciliat in Bucuresti (76208, Romania) Dr. Lister 1.
    Art. 37
    Alte dispozitii
    a) Anexele la prezentul statut sunt:
    - Anexa nr. 1: Structura aportului in natura al Societatii "WITSCHI ELECTRO-NIC A.G." - Elvetia;
    - Anexa nr. 2: Organigrama Societatii "WITSCHI (RO) ELECTRONIC" S.R.L.;
    - Anexa nr. 3: Addendumul nr. 1, cu privire la activitatea, personalul, contabilitatea societatii.
    b) Nulitatea unui articol nu afecteaza validitatea ansamblului de prevederi al prezentului statut. Clauza nula va fi inlocuita printr-o alta clauza, adoptata printr-o rezolutie a adunarii generale.
    Statutul intra in vigoare dupa inregistrarea societatii la Ministerul Finantelor din Bucuresti.
    c) In vederea inregistrarii si publicarii prezentului statut sau oricaror acte sau procese verbale ale deliberarilor ulterioare sunt acordate puteri depline purtatorului unui original al prezentului statut.
    Incheiat la Bucuresti, in 4 exemplare in limba franceza cele doua texte fiind in egala masura legale.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1229/1990

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1229 din 1990
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1229/1990
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu