HOTARARE Nr.
1076 din 23 septembrie 2009
pentru aprobarea
Regulamentului de paza a fondului forestier
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 721 din 26 octombrie 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 124 din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu
modificările şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - Paza fondului forestier naţional împotriva ocupărilor
ilegale de terenuri din fondul forestier, a tăierilor ilegale de arbori, a
furturilor, a distrugerilor şi a degradării pădurilor sau a obiectivelor de
orice fel amplasate în fond forestier, a păşunatului, precum şi împotriva altor
fapte păgubitoare pentru integritatea fondului forestier se organizează şi se
execută potrivit Regulamentului de pază a fondului forestier, prevăzut în anexa
care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2. -Asigurarea pazei în fondul forestier naţional
se face numai prin ocoalele silvice prevăzute la art. 10 alin. (2) din Legea
nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 3. - Paza împotriva tăierilor ilegale de arbori, a
furturilor, a distrugerilor, a degradărilor, a păşunatului şi a altor fapte
păgubitoare pentru fondul forestier naţional se face numai de către personalul
silvic autorizat pentru portul armamentului de serviciu, potrivit prevederilor
legale.
Art. 4. - Paza fondului forestier naţional constituie
serviciu silvic obligatoriu în cuprinsul contractelor de administrare sau de
servicii silvice încheiate de proprietari cu ocoalele silvice.
Art. 5. - Organizarea pazei prevăzute la art. 1 se face
cu respectarea principiului teritorialităţii şi principiului de asigurare a nivelului
adecvat de continuitate juridică, instituţională şi operaţională în gestionarea
pădurilor, potrivit prevederilor art. 5 lit. e) şi art. 16 alin. (1) din Legea
nr. 46/2008, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 6. -In exercitarea atribuţiilor de serviciu
privind paza fondului forestier şi controlul respectării regimului silvic
personalul silvic este asimilat personalului care îndeplineşte funcţii ce
implică exerciţiul autorităţii publice, fiind competent să constate
contravenţii silvice, precum şi fapte care prin natura lor pot constitui
infracţiuni silvice, încheind în acest sens actele de constatare, potrivit
prevederilor legale.
Art. 7. - Ocoalele silvice şi celelalte structuri
ierarhic superioare au obligaţia să sesizeze, în termen de 24 de ore, organele
de urmărire penală competente cu privire la faptele care pot fi încadrate ca
infracţiuni comise asupra personalului silvic cu atribuţii de pază aflat în
exerciţiul funcţiunii.
Art. 8. - Evaluarea pagubelor produse vegetaţiei
forestiere din fondul forestier naţional şi din afara acestuia se face potrivit
reglementărilor în vigoare, la data constatării.
Art. 9. - Pagubele produse fondului forestier naţional,
cauzate de neîndeplinirea, totală sau parţială, a atribuţiilor de serviciu
privind paza fondului forestier, se impută celor responsabili, în solidar cu
pădurarul titular de canton silvic, precum şi cu alte persoane cu atribuţii pe
linie de pază, potrivit fişei postului.
Art. 10. - Pagubele rămase imputabile personalului
silvic se recuperează prin una dintre următoarele modalităţi:
a) prin reţinere pe statul de plată în tranşe lunare;
b) din garanţia gestionară constituită, caz în care
aceasta se reconstituie în perioada următoare în limitele şi în termenele
stabilite de reglementările specifice privind gestiunea;
c) alte mijloace prevăzute de lege.
Art. 11. - Următoarele categorii de personal au dreptul
să efectueze controlul respectării prevederilor Regulamentului de pază a
fondului forestier prevăzut în anexă, potrivit competenţelor teritoriale:
a) personalul silvic cu atribuţii de control din cadrul
autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, precum şi din
cadrul structurilor teritoriale subordonate, potrivit competenţelor
teritoriale, asupra deţinătorilor cu orice titlu de fond forestier;
b) personalul silvic din cadrul Regiei Naţionale a
Pădurilor - Romsilva şi unităţilor acesteia, asupra personalului silvic din
structurile silvice de administrare subordonate;
c) personalul silvic din cadrul structurilor silvice
de rang superior, altele decât cele ale Regiei Naţionale a Pădurilor -
Romsilva, înfiinţate potrivit reglementărilor în vigoare, asupra personalului
silvic din structurile silvice de administrare subordonate;
d) personalul silvic din cadrul structurilor silvice
de administrare, potrivit dispoziţiilor regulamentului prevăzut în anexă.
Art. 12. -Incălcarea prevederilor prezentei hotărâri
atrage, după caz, răspunderea disciplinară, civilă, contravenţională sau penală
a persoanei vinovate, potrivit reglementărilor legale în vigoare.
Art. 13. - Prezenta hotărâre intra în vigoare la 90 de
zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării
rurale,
Ilie Sârbu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
ANEXĂ
REGULAMENT
de pază a fondului forestier
CAPITOLUL I
Organizarea pazei şi obligaţiile personalului silvic
Art. 1. - (1) Unitatea de bază pentru asigurarea pazei
este cantonul silvic.
(2) La nivelul ocolului silvic se pot constitui
districte silvice având în componenţă mai multe cantoane silvice.
Art. 2. - Paza fondului forestier dintr-un canton se
execută şi se asigură de către pădurarul titular de canton printr-o
supraveghere permanentă, luând măsuri speciale în locurile în care se
înregistrează frecvent tăieri ilegale de arbori, păşunat neautorizat, incendii
sau alte fapte ce contravin regimului silvic.
Art. 3. - Personalul silvic cu atribuţii de pază a
fondului forestier are obligaţia să ia măsuri de prevenire a săvârşirii de
fapte care, potrivit prevederilor legale, constituie contravenţii sau
infracţiuni silvice, să identifice persoanele care le-au săvârşit şi să ia
măsuri în vederea sancţionării acestora şi recuperării pagubelor, potrivit
legii.
Art. 4. - (1) Predarea-primirea cantonului silvic se
face pe bază de control de fond, de către şeful ocolului silvic sau
împuternicitul acestuia, în urma căruia se încheie procesul-verbal de
predare-primire a cantonului, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.
(2) Odată cu primirea cantonului pădurarul primeşte
condica de serviciu, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2, pe care o
completează cu evidenţele specifice, precum şi harta cantonului.
Art. 5. - (1) In situaţii deosebite, când din motive
întemeiate pădurarul care predă nu poate participa la controlul de fond pentru
predarea-primirea cantonului şi la întocmirea procesului-verbal, la control
participă, pe lângă personalul prevăzut la art. 4, 2 pădurari de la cantoanele
învecinate, precum şi un membru major al familiei pădurarului titular de
canton, înştiinţat în scris, în timp util, despre acţiunea de predare-primire a
cantonului silvic.
(2) Neparticiparea sau refuzul titularului de
canton/membrului major al familiei de a participa la predarea-primirea
cantonului se va consemna în procesul-verbal şi nu va determina împiedicarea
acţiunii de predare-primire a cantonului respectiv, In această situaţie la controlul
de fond va participa şi un reprezentant al structurii teritoriale de
specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.
(3) In situaţia în care la data predării cantonului
silvic nu există un salariat disponibil pentru preluarea cantonului, şeful
ocolului silvic va desemna unul sau mai mulţi pădurari din cantoanele
învecinate care să ia în primire cantonul respectiv pe o perioadă de maximum 60
de zile, cu respectarea condiţiilor minime de autorizare şi funcţionare a
ocolului silvic, prevăzute de legislaţia în vigoare.
Art. 6. - Pădurarul poartă răspunderea pentru modul în
care îşi desfăşoară activitatea de pază a cantonului şi are în principal
următoarele atribuţii:
a) apără integritatea fondului forestier împotriva
ocupării sau folosirii ilegale de terenuri, a tăierilor ilegale de arbori şi a
sustragerii de lemn sau a altor produse ale pădurii, distrugerii
construcţiilor, instalaţiilor, bornelor, culturilor, degradării arborilor,
puieţilor şi lăstarilor, precum şi a oricăror fapte ilegale;
b) menţine în bună stare bornele de hotar şi limitele
amenajistice, semnalează în scris şefului ierarhic eventualele încălcări ale
limitelor fondului forestier sau ocuparea de terenuri din acest fond fără
aprobare legală;
c) identifică arborii infestaţi, rupţi, doborâţi de
fenomene naturale şi raportează în scris şefului ierarhic;
d) participă la stabilirea prejudiciului produs în
raza cantonului prin tăierea, scoaterea din rădăcini, distrugerea, degradarea
sau sustragerea arborilor, puieţilor şi lăstarilor şi acţionează pentru
identificarea autorilor acestor fapte;
e) identifică cioatele arborilor tăiaţi ilegal şi
locurile arborilor scoşi din pământ şi le înregistrează în condica de serviciu;
f) încheie acte de constatare a contravenţiilor şi
infracţiunilor silvice şi ţine evidenţa acestora în condica de serviciu;
g) confiscă sau reţine, după caz, materialele lemnoase
provenite din săvârşirea faptelor ilegale, în condiţiile prevăzute de lege;
h) depune la sediul ocolului silvic, în termen de 5
zile de la data încheierii, actele de constatare a contravenţiilor şi
infracţiunilor silvice;
i) delimitează suprafeţele aprobate pentru păşunat sau
pentru trecerea animalelor prin păduri şi urmăreşte respectarea condiţiilor
stabilite prin aprobările emise potrivit legii;
j) păstrează în stare de funcţionare pichetele de
incendiu şi mijloacele pentru prevenirea şi stingerea incendiilor din dotarea
cantonului;
k) execută patrulări în vederea prevenirii incendiilor
în zonele şi perioadele de risc, iar în cazul declanşării unui incendiu
alarmează ocolul silvic şi celelalte instituţii abilitate pentru astfel de
situaţii şi acţionează imediat pentru localizarea şi stingerea incendiului;
l) urmăreşte ca accesul şi circulaţia persoanelor,
autovehiculelor, motocicletelor, ATV-urilor sau mopedelor în fondul forestier
să se facă în condiţii legale;
m) supraveghează amenajările şi lucrările silvice de
combatere a eroziunii solului din pădure şi din perimetrele de ameliorare şi
construcţiile aflate în raza cantonului, în vederea menţinerii acestora în bună
stare de funcţionare;
n) ia măsuri de prevenire a depozitării de gunoaie,
moloz, resturi menajere şi altele asemenea, pe terenurile forestiere şi în
albiile cursurilor de apă din raza de competenţă, aplică prevederile legale în
cazul constatării unor astfel de fapte;
o) urmăreşte ca recoltarea, din păduri sau alte
terenuri din fondul forestier, de fructe de pădure, ciuperci comestibile,
plante medicinale, seminţe, răşină, litieră, strat fertil de sol, nisip, piatră
şi altele asemenea să se facă de către persoane legal autorizate;
p) controlează circulaţia materialului lemnos în fondul
forestier în vederea stabilirii provenienţei şi legalităţii transportului de
materiale lemnoase;
q) instalează tăbliţe avertizoare şi de popularizare
privind paza pădurilor, prevenirea şi stingerea incendiilor de pădure, accesul
şi parcarea autovehiculelor în păduri;
r) identifică şi semnalează organelor abilitate
apariţia cazurilor de poluare din raza cantonului;
s) completează corespunzător evidenţele specifice în
condica de serviciu şi anexa la condică.
Art. 7. - In situaţia în care în structura
organizatorică a ocolului silvic sunt organizate districte silvice, şeful de
district organizează, coordonează şi controlează permanent activitatea de pază
desfăşurată de către pădurarii din subordine, având în principal următoarele
atribuţii:
a) organizează, coordonează şi controlează activitatea
de pază desfăşurată de către pădurarii titulari de canton din raza sa de
competenţă, purtând răspunderea, în solidar cu pădurarul, pentru pagubele ce se
aduc fondului forestier ca urmare a neîndeplinirii atribuţiilor de serviciu;
b) organizează patrulări şi controale la punctele
fixe constituite pentru asigurarea pazei pădurilor şi a legalităţii
provenienţei şi circulaţiei materialului lemnos;
c) participă la patrulări de pază, organizate de
ocolul silvic sau de alte organe abilitate, acţionând în vederea depistării
faptelor şi făptuitorilor care aduc prejudicii fondului forestier;
d) efectuează controale de fond şi parţiale în
cantoanele din subordine sau în alte cantoane ori de câte ori se impune;
e) raportează imediat şefului ocolului despre
producerea de evenimente deosebite - incendii, inundaţii, doborâturi, rupturi
de vânt sau zăpadă, furturi organizate, tăieri ilegale, abateri ale
personalului silvic, atacuri de dăunători - şi ia măsuri de primă intervenţie
pentru limitarea pagubelor;
f) verifică şi înaintează în maximum 5 zile
rapoartele pădurarilor către ocolul silvic;
g) solicită sprijin de specialitate în organizarea
pazei pădurilor, de la unităţile de poliţie şi jandarmi;
h) realizează lucrări de depistare, statistică,
prognoză şi, după caz, de combatere a bolilor şi dăunătorilor pădurii, în
conformitate cu normele tehnice privind protecţia pădurilor împotriva bolilor
şi dăunătorilor;
i) ia măsuri pentru respectarea prevederilor planului
de intervenţie în păduri şi pentru organizarea apărării împotriva incendiilor
de pădure şi aplică normele specifice de prevenire şi stingere a incendiilor de
pădure;
j) semnalează în scris şefului de ocol eventualele
încălcări ale limitelor fondului forestier sau ocuparea de terenuri din acest
fond fără aprobare legală;
k) identifică arborii infestaţi, uscaţi, rupţi,
doborâţi de fenomene naturale şi raportează despre aceasta în scris în maximum
48 de ore şefului de ocol, participă la evaluarea acestor arbori şi asigură
preluarea acestora în gestiunea pădurarului titular de canton;
l) stabileşte prejudiciul produs prin tăierea ilegală,
scoaterea din rădăcini, distrugerea, degradarea sau sustragerea arborilor,
puieţilor şi lăstarilor şi identifică autorii acestor fapte, inventariază
cioatele sau locurile arborilor scoşi din rădăcină şi le înregistrează în
condica de serviciu a pădurarului titular de canton;
m) asigură depunerea la sediul ocolului, în termen de
cel mult 5 zile de la data încheierii acestora, a actelor de constatare a
contravenţiilor şi infracţiunilor silvice, încheiate de acesta sau de pădurarii
din subordine;
n) încheie acte de constatare a contravenţiilor şi
infracţiunilor silvice şi dispune confiscarea sau reţinerea materialelor
lemnoase provenite din săvârşirea acestor fapte, potrivit prevederilor legale;
o) are competenţa să identifice şi să inventarieze
materialele lemnoase provenite din săvârşirea unor fapte ce pot fi calificate
ca infracţiuni sau contravenţii silvice;
p) asigură delimitarea suprafeţelor aprobate pentru
păşunat sau pentru trecerea animalelor domestice prin păduri şi urmăreşte
respectarea prevederilor stabilite prin aprobările emise potrivit legii;
q) ia măsuri pentru prevenirea depozitării de gunoaie,
moloz, resturi menajere şi altele asemenea pe terenurile forestiere şi în
albiile cursurilor de apă din raza de competenţă, aplică prevederile legale în
cazul constatării unor astfel de fapte;
r) identifică şi semnalează organelor abilitate
apariţia cazurilor de poluare din raza cantonului;
s) urmăreşte completarea corespunzătoare a condicii de
serviciu şi a anexei la condică de către pădurarii din subordine.
Art. 8. - Şeful ocolului silvic răspunde de organizarea
şi desfăşurarea activităţii de pază a fondului forestier pe care îl are în
administrare sau pentru care ocolul silvic prestează servicii silvice, având
următoarele atribuţii:
a) ia măsuri pentru asigurarea integrităţii fondului
forestier administrat de ocolul silvic şi a celui pentru care acesta asigură
servicii silvice;
b) ia măsuri pentru asigurarea cu continuitate a
pazei fondului forestier administrat de ocolul silvic şi a celui pentru care
acesta asigură servicii silvice;
c) organizează arondarea cantoanelor şi stabileşte
pentru titularii acestora, prin fişele posturilor, atribuţiile specifice
activităţii de pază;
d) ia măsuri pentru întocmirea planului acţiunilor de
pază şi al controalelor de fond şi parţiale şi urmăreşte îndeplinirea acestora,
potrivit prevederilor prezentului regulament;
e) coordonează şi controlează activitatea personalului
cu atribuţii de pază din subordine;
f) organizează, în colaborare cu organele de poliţie,
instruirea personalului silvic dotat, potrivit legii, cu armă de serviciu şi ia
măsuri de păstrare a armamentului şi muniţiei în condiţiile legale;
g) acţionează în colaborare cu structurile locale de
poliţie, jandarmerie şi Garda de Mediu, în baza planurilor comune, pentru prevenirea,
constatarea şi sancţionarea infracţiunilor şi contravenţiilor silvice;
h) solicită sprijinul structurilor teritoriale de
poliţie, jandarmerie şi pompieri, în situaţii deosebite, pentru desfăşurarea
acţiunilor de prevenire şi stingere a incendiilor în fondul forestier;
i) răspunde de completarea evidenţelor din Registrul
contravenţiilor şi infracţiunilor, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3;
j) analizează lunar activitatea de pază, precum şi
modul de soluţionare a actelor încheiate în cazul constatării săvârşirii de
contravenţii şi infracţiuni silvice, stabilind măsurile care se impun;
k) execută controale de fond şi parţiale;
l) răspunde de finalizarea controalelor de fond sau
parţiale, inclusiv a acţiunilor de predare-primire a cantoanelor silvice;
m) aprobă actele de control de fond sau parţiale,
rezultatele acţiunilor de control al circulaţiei materialului lemnos, precum şi
alte note de control şi stabileşte sarcinile de serviciu pentru realizarea
măsurilor specificate în aceste acte;
n) asigură transmiterea directă sau prin structurile
ierarhic superioare, după caz, a situaţiilor statistice privind activitatea de
pază solicitate de către structurile teritoriale ale autorităţii publice
centrale care răspunde de silvicultură.
Art. 9. - Conducătorul direcţiei silvice sau al
structurii silvice de rang superior are, în principal, următoarele atribuţii:
a) organizează activitatea de pază a fondului
forestier din raza de activitate a direcţiei/structurii de rang superior;
b) dispune măsuri de asigurare a integrităţii fondului
forestier în cazul ocupării fără aprobare legală de terenuri din acesta ori în
cazul neredării în termen a terenurilor ocupate temporar;
c) asigură instruirea personalului silvic cu atribuţii
de pază din subordine;
d) coordonează şi controlează activitatea ocoalelor
silvice în domeniul pazei fondului forestier;
e) aprobă actele de control de fond întocmite de şefii
de ocoale silvice şi de personalul din subordine directă;
f) ia măsuri pentru recuperarea pagubelor produse
fondului forestier şi finalizarea acţiunilor întreprinse în acest sens;
g) reprezintă structura silvică pe care o conduce în
cadrul planurilor de acţiune intersectoriale, încheie protocoale de colaborare
cu alte instituţii sau organizaţii implicate în activitatea de pază a pădurilor
şi urmăreşte realizarea obiectivelor propuse în cadrul acestora;
h) asigură asistenţa juridică gratuită pentru
personalul silvic din subordine, în cauzele care au legătură cu activitatea de
pază.
CAPITOLUL II
Asigurarea pazei pădurilor în cadrul contractelor de
administrare/servicii silvice
Art. 10. - Preluarea unei suprafeţe de fond forestier
pentru care nu este încheiat contract de administrare sau de servicii silvice,
pentru care contractul a încetat ori ocolului silvic care asigura administrarea
sau serviciile silvice i s-a retras autorizaţia de funcţionare se face prin
control de fond.
Art. 11. - Contractul de administrare sau de servicii
silvice se semnează odată cu procesul-verbal de predare-primire încheiat în baza
controlului de fond.
Art. 12. - Controlul de fond se face, în cel mult 30 de
zile de la data solicitării, de către un reprezentant al structurii teritoriale
de specialitate din subordinea autorităţii publice care răspunde de
silvicultură, în prezenţa proprietarului sau a unui împuternicit al acestuia, a
unui delegat al ocolului silvic care urmează să asigure administrarea sau
serviciile silvice, împuternicit de către şeful de ocol, a pădurarului care
preia şi, după caz, a pădurarului care predă suprafaţa de fond forestier.
Art. 13. - Controlul de fond prevăzut la art. 10 are ca
obiect:
a) limitele fondului forestier pentru a stabili
eventualele încălcări de hotar;
b) starea bornelor de hotar şi a limitelor
amenajistice;
c) identificarea arborilor, puieţilor sau lăstarilor,
tăiaţi, rupţi sau scoşi din rădăcini, fără drept, prin parcurgerea întregii
suprafeţe, evaluarea prejudiciilor şi calculul pagubelor;
d) modul de delimitare pe teren a zonelor şi traseelor
autorizate pentru păşunat, adăpat şi adăpostire, după caz.
CAPITOLUL III
Controlul de fond şi controlul parţial
Art. 14. - Inginerii şi tehnicienii silvici de la
ocoale silvice, direcţii silvice, structuri de rang superior, precum şi
personalul silvic de specialitate din cadrul autorităţii publice centrale
teritoriale care răspunde de silvicultură execută sistematic, integral sau
parţial, controale în cantoane privind aplicarea măsurilor de pază, conservare
şi protejare a fondului forestier.
Art. 15. - Controlul de fond are ca obiect:
a) verificarea limitelor fondului forestier pentru a
stabili eventualele încălcări de hotar;
b) verificarea stării bornelor de hotar şi a
limitelor amenajistice;
c) identificarea arborilor, puieţilor sau lăstarilor,
tăiaţi, rupţi sau scoşi din rădăcini, fără drept, prin parcurgerea întregii
suprafeţe, evaluarea prejudiciilor şi calculul pagubelor;
d) verificarea modului în care s-a realizat delimitarea
pe teren a zonelor şi traseelor autorizate pentru păşunat, adăpat şi
adăpostire, după caz;
e) verificarea modului de gestionare a patrimoniului
încredinţat;
f) verificarea modului de îndeplinire a sarcinilor
privind prevenirea şi stingerea incendiilor de pădure;
g) verificarea modului în care s-a completat condica
de serviciu cu evidenţele specifice: autorizaţii de păşunat sau trecere,
autorizaţii de exploatare a partizilor, acte de contravenţie şi infracţiune,
suprafeţele regenerate pe cale naturală, mixtă sau artificială.
Art. 16. - (1) Fiecare canton se parcurge anual cu cel
puţin două controale de fond, în situaţia în care condiţiile atmosferice permit
identificarea eventualelor prejudicii.
(2) Controale de fond se efectuează şi în situaţia în
care cantonul trebuie predat unei alte persoane din diverse motive - plecarea
sau întoarcerea din concediu, internarea în spital, suspendarea din funcţie,
preluarea suprafeţelor de fond forestier în baza contractelor de
administrare/prestări servicii silvice, rearondări.
Art. 17. - Controlul parţial vizează aceleaşi obiective
ca şi controlul de fond, dar se desfăşoară pe o parte determinată din canton în
baza unei sesizări, în cazul semnalării unor tăieri ilegale sau cu ocazia
verificării unor lucrări în curs de executare.
Art. 18. - Controalele de fond sau controalele parţiale
se execută în prezenţa pădurarului titular al cantonului, precum şi a unui
asistent, personal silvic delegat de şeful de ocol.
Art. 19. - (1) In timpul controlului se identifică
cioatele care provin de la arborii tăiaţi ilegal.
(2) Cioatele prevăzute la alin. (1) se numerotează, se
marchează cu dispozitivul de marcat specific şi se inventariază pe specii şi
diametre.
(3) Numerotarea se face în continuare pentru toate
cioatele găsite într-un an în canton.
(4) Determinarea diametrelor cioatelor provenite de la
arborii tăiaţi ilegal se face conform prevederilor legale în vigoare.
Art. 20. - Pădurarul titular de canton răspunde
patrimonial, potrivit prevederilor legale, pentru arborii, puieţii şi lăstarii
tăiaţi ilegal, scoşi din pământ, distruşi sau degradaţi, sustraşi ori aflaţi pe
teren, nejustificaţi prin procese-verbale de constatare a contravenţiilor şi
infracţiunilor încheiate anterior declanşării controlului sau justificaţi prin
acte care ulterior controlului s-au dovedit, prin decizii definitive ale
instanţelor judecătoreşti, a fi neîntemeiate, precum şi pentru orice alte
pagube produse patrimoniului aflat în gestiune, stabilite potrivit prevederilor
legale.
Art. 21. - (1) La începerea şi terminarea controlului
înregistrările din condica de serviciu se vor închide/deschide cu următoarea
formulare:
„Inceput (terminat) controlul de fond
(parţial) azi, data..........., ora....., în prezenţa
.........................................,
semnătura......................................"
(2) Pe durata controlului, la sfârşitul fiecărei zile,
evidenţa cioatelor arborilor tăiaţi ilegal din condica de serviciu se barează
şi se semnează de persoana care controlează, persoana controlată şi asistenţi.
(3) Persoana juridică angajatoare poate aproba,
potrivit prevederilor legale, limitarea răspunderii patrimoniale a personalului
silvic cu atribuţii de pază.
Art. 22. - (1) Constatările în urma controlului de fond
sau controlului parţial se înscriu într-un act de control, încheiat pentru
fiecare deţinător în parte, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4.
(2) Fiecare pagină a actului de control se semnează de
persoana care efectuează controlul, de persoana controlată şi de asistenţi.
(3) Actul de control de fond se depune la registratura
ocolului silvic în termen de cel mult 5 zile de la data încheierii controlului.
(4) Evidenţa controalelor de fond şi a controalelor
parţiale executate se păstrează la ocolul silvic în Registrul de evidenţă a
controalelor, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 5.
Art. 23. - Actele controlului de fond sau ale
controlului parţial se aprobă în termen de 5 zile de la data depunerii, după
cum urmează:
a) de către conducătorul structurii de control din
cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură sau de către
conducătorul structurilor teritoriale de specialitate subordonate;
b) de conducerea Regiei Naţionale a Pădurilor -
Romsilva, a direcţiei silvice şi a structurilor silvice de rang superior, după
caz, pentru actele de control întocmite de personalul din subordine; după
aprobare, un exemplar se transmite şefului ocolului silvic în raza căruia a
fost executat controlul pentru evidenţă şi aplicarea măsurilor ce se impun,
precum şi termenele şi responsabilităţile pentru realizarea acestora;
c) de către şeful ocolului silvic pentru actele de control
întocmite de personalul din subordine; acesta dispune şi aplicarea măsurilor ce
se impun, precum şi termenele şi responsabilităţile pentru realizarea acestora.
CAPITOLUL IV
Dispoziţii finale
Art. 24. - (1) Ocoalele silvice vor organiza lunar
acţiuni de instruire privind folosirea şi întreţinerea armamentului din dotare
şi de analiză a activităţii pe linie de pază a pădurilor, precum şi de
prezentare a reglementărilor privind paza pădurii.
(2) Acţiunile prevăzute la alin. (1) se fac sub
conducerea şefului ocolului silvic, cu participarea întregului personal cu
atribuţii privind paza pădurii.
(3) Pe durata acţiunilor prevăzute la alin. (1), şeful
ocolului silvic asigură continuitatea pazei fondului forestier cu personalul
silvic disponibil şi cu sprijinul personalului de poliţie şi jandarmerie.
(4) Instruirea personalului de teren privind folosirea,
păstrarea şi întreţinerea armamentului şi muniţiei din dotare se face de
organele de poliţie abilitate, sub coordonarea directă a şefului ocolului
silvic.
Art. 25. - Evidenţa proceselor-verbale de constatare a
contravenţiilor şi infracţiunilor se înscrie în „Registrul contravenţiilor şi
infracţiunilor", al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3.
Art. 26. -Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din
prezentul regulament.
ANEXA Nr. 1 la regulament
PROCES-VERBAL
de predare-primire
- integrală/parţială a
cantonului.........................
- a suprafeţei preluate pe bază de contract
Data.......................
Subsemnaţii, în conformitate cu prevederile
Regulamentului de pază a fondului forestier, aprobat prin Hotărârea Guvernului
nr. 1.076/2009, am procedat la predarea-primirea totală/parţială a cantonului
silvic..................de la pădurarul...............................către pădurarul............................../a
suprafeţei preluate pe bază de contract de la............................după
cum urmează:
1. Suprafaţa fondului forestier pe categorii de
folosinţă
1.1. Suprafaţa care face obiectul predării-primirii
de.............ha în următoarea structură:
Suprafaţa
totală
- ha -
|
din care pe categorii de folosinţă:
|
Terenuri
acoperite
cu pădure
P.D.
|
Terenuri
afectate
împăduririi
P.I.
|
Terenuri
neproductive
P.N.
|
Ocupaţii si litigii P.T.
|
Alte categorii de folosinţă
|
Alte terenuri
|
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Pepinieră în suprafaţă de............ari, cu
următoarele culturi:
Specia
|
|
|
|
|
|
Vârsta
|
|
|
|
|
|
Suprafaţa - ari
|
|
|
|
|
|
Reuşita - % -
|
|
|
|
|
|
1.3. Suprafaţa de culturi specializate
de.............ha, din care pe specii:
1.4. Suprafaţa de..........ha rezervaţie de seminţe,
din care pe specii:
1.5.
Păstrăvăria.........................cu..................m2 luciu de
apă
1.6. Regenerări naturale, artificiale şi mixte în
suprafaţă totală de..............ha, după cum urmează:
Suprafaţă regenerări
TOTALĂ
- ha -
|
din care:
|
naturale
|
artificiale
|
mixte
|
|
|
|
|
Locul amplasării obiectivelor de la pct.: 1.2-1.6 se va
detalia în anexa la condica de serviciu.
2. Alte bunuri aflate în gestiune
2.1. Materiale lemnoase aflate în gestiunea
pădurarului:
2.2. Un număr de.............borne parcelare
specificate în anexa la condica de serviciu.
2.3. Unelte şi materiale, după cum urmează:
2.3.1. Unelte şi materiale P.S.I.
Uneltele şi materiale
|
U.M.
|
Cantităţi
|
|
|
|
2.3.2. Mecanisme, utilaje, unelte, materiale, obiecte
de inventar şi mijloace fixe:
Denumire
|
U.M.
|
Cantităţi
|
Nr. de inventar
|
|
|
|
|
2.4. Construcţii
2.4.1. Sediul de canton format din............camere şi
care au un grad de uzură....................................
2.4.2. Dependinţe formate din:
-....................................grad de
uzură.........................................;
-....................................grad de
uzură.........................................;
-....................................grad de
uzură.........................................;
-....................................grad de
uzură..........................................
2.4.3. Imprejmuiri
din.....................pe..............................m, cu gradul de
uzură............................
2.5. Alte categorii de bunuri mobile şi imobile
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
Prezentul proces-verbal a fost încheiat
în........exemplare, câte unul pentru fiecare semnatar.
Numele şi prenumele
|
In calitate de:
|
Semnătura
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Am predat.
Pădurar (împuternicit),
.................................................
Am primit.
Pădurar,
.................................................
Proprietar/Deţinător,
.................................................
NOTĂ:
Se întocmeşte de către comisia stabilită conform
prevederilor Regulamentului de pază a fondului forestier, aprobat prin
Hotărârea Guvernului nr. 1.076/2009, cu date ce se preiau din anexa la condica de
serviciu, din evidenţele tehnice şi contabile ale ocolului silvic.
Nu se tipăreşte. Se completează pe format A 4
faţă-verso.
ANEXA Nr. 2 la regulament
CONDICA
DE SERVICIU
(Coperta)
CONDICA
DE SERVICIU
(Infracoperta)
Districtul....................................................
Cantonul...................................................
Numele şi prenumele titularului de canton
..................................................................
..................................................................
1. PLANIFICAREA
Data
|
Planificarea timpului de lucru
|
Luni
...........
|
|
Marţi
...........
|
|
Miercuri
...........
|
|
Joi
...........
|
|
Vineri
...........
|
|
Sâmbătă
...........
|
|
Duminică
...........
|
|
SI FOLOSIREA TIMPULUI DE LUCRU
Data
|
Folosirea timpului de lucru,
observaţii şi constatări
|
Luni
...........
|
|
Marţi
...........
|
|
Miercuri
...........
|
|
Joi
...........
|
|
Vineri
...........
|
|
Sâmbătă
...........
|
|
Duminică
...........
|
|
2. ARBORI AFECTAŢI/PREJUDICIAŢI/TĂIAŢI ILEGAL
Nr. crt. al cioatei
|
Data constatării
|
U.P. u.a.
|
Specia
|
Diametrul măsurat al cioatei
- cm -
|
Observaţii*)
|
Proces-verbal
|
Nr.
|
Data
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Se vor folosi următoarele simboluri:
TT- arbore tăiat care
se găseşte pe teren;
TL - arbore tăiat care
nu se mai găseşte pe teren;
ST- arbore scos din
pământ care se găseşte pe teren;
SL - arbore scos din
pământ care nu se mai găseşte pe teren;
C - crăci tăiate din arbori pe picior;
S - arbore secuit;
PC - pom de Crăciun.
3. CAZURI DE PĂŞUNAT ILEGAL
Nr. crt.
|
Data constatării
|
U.P. u.a.
|
Suprafaţa afectată
- m2 -
|
Prejudicii
|
Proces-verbal
|
Puieţi
|
Lăstari
|
Nr.
|
Data
|
Nr.
|
Specia
|
Nr.
|
Specia
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. CONTRAVENŢII Şl INFRACŢIUNI (DIVERSE)
Nr. crt.
|
Data constatării
|
U.P. u.a.
|
Specificaţia contravenţiei sau
infracţiunii
|
Proces-verbal
|
Act normativ
- articol -
|
Valoare amendă
- lei -
|
Nr.
|
Data
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. PASUNAT AUTORIZAT
Nr. crt.
|
Beneficiar
|
Document de aprobare
|
Suprafaţa aprobată
|
U.P. u.a.
|
Suprafaţa
- ha -
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. CORESPONDENTA
Nr. crt.
|
Felul documentului
|
Nr. de înregistrare
|
Semnătura de primire
|
Structura silvică
|
Alte instituţii
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. CONSTATĂRI Şl SARCINI
ANEXA LA CONDICA DE SERVICIU
1. STRUCTURA CANTONULUI
U.P.
u.a.
|
Suprafaţa totală
- ha -
|
Grupa funcţională
|
Categoria de folosinţă
|
Terenuri acoperite cu pădure
|
Terenuri
afectate
împăduririi
|
Terenuri neproductive
|
Ocupaţii şi litigii
|
Alte categorii de folosinţă*)
|
Alte terenuri**)
|
P.D.
|
PI.
|
P.N.
|
P.T.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Coloana 8 include: P.C. - terenuri care
servesc nevoilor de cultură;
P.S. - terenuri care
servesc nevoilor de producţie silvică;
P.A. - terenuri care
servesc nevoilor de administraţie forestieră.
**) Coloana 9 include: terenuri agricole preluate,
perimetre de ameliorare, terenuri forestiere neamenajate ş.a. (Se completează
numai coloanele 2 şi 9.)
2. INTRĂRI ŞI
U. P.*)
u.a.**)
|
Suprafaţa totală
- ha -
|
Grupa funcţională
|
Categoria funcţională
|
Alte terenuri
|
Nr. şi data
documentului de intrare
|
|
Terenuri acoperite cu pădure
|
Terenuri afectate împăduririi
|
Terenuri neproductive
|
Ocupaţii şi litigii
|
Alte categorii de folosinţă
|
|
Doc.***)
|
Nr. data
|
|
P.D.
|
P.I.
|
P.N.
|
P.T.
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) U.P. - unitatea de producţie.
**) u.a. - unitatea amenajistică.
***) PP- proces-verbal de predare-primire.
IEŞIRI DE TERENURI
U. P*)
u.a.**)
|
Suprafaţa totală
- ha -
|
Grupa funcţională
|
Categoria funcţională
|
Alte terenuri
|
Nr. şi data
documentului de ieşire
|
|
Terenuri acoperite cu pădure
|
Terenuri afectate împăduririi
|
Terenuri neproductive
|
Ocupaţii şi litigii
|
Alte categorii de folosinţă
|
|
Doc.***)
|
Nr. data
|
|
P.D.
|
P.I.
|
P.N.
|
P.T.
|
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) PP- proces-verbal de predare-primire.
PvPP - proces-verbal de
punere în posesie.
S.D. - scoatere
definitivă.
3. SUPRAFAŢA CANTONULUI LA DATA DE 31.12.20.
Suprafaţa cantonului la data de
31.12.20...
- ha -
|
Intrări de terenuri în cursul
anului
- ha -
|
Ieşiri de terenuri în cursul anului
- ha -
|
Suprafaţa
cantonului
la data de
31.12.20...
- ha -
|
Vizat şef ocol
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. PEPINIERE, CULTURI SPECIALIZATE, FAZANERII,
PĂSTRĂVĂRII, REZERVAŢII DE SEMINŢE ETC.
Nr. crt.
|
Denumirea obiectivului
|
U.P.
|
u.a.
|
Observaţii
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. REGENERĂRI NATURALE, ARTIFICIALE SI MIXTE CU
REUŞITĂ PROVIZORIE
Anul înfiinţării
|
U.P. u.a.
|
Suprafaţa totală în evidenta
controlului anual
- ha -
|
din care:
|
Anul reuşitei definitive planificat
|
naturală
|
artificială
|
mixtă
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. PARCHETE/SUPRAFEŢE AFECTATE DE PRODUSE
ACCIDENTALE, AUTORIZATE LA EXPLOATARE
Partida nr.
|
Natura produselor/ felul tăierii
|
U.P. u.a.
|
Suprafaţa - ha -
|
Număr de arbori marcaţi
|
Data predării
parchetului
|
Data reprimirii
parchetului
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. EVIDENTA BORNELOR
Nr. crt.
|
Numărul bornei
|
Natura bornei
|
Parcelele
(u.a.)
pe care le delimitează
|
Nr. crt.
|
Numărul bornei
|
Natura bornei
|
Parcelele
(u.a.)
pe care le delimitează
|
0
|
1
|
2
|
3
|
0
|
1
|
2
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. OBIECTE DE INVENTAR SI MIJLOACE FIXE
Denumirea obiectelor
|
U.M.
|
Cantitatea
|
Nr.de inventar
|
Data primirii
|
Data predării
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. EVIDENŢA SUPRAFEŢELOR PE PROPRIETARI
Nr. crt.
|
Proprietar*)
|
U.P.
|
u.a.
|
Suprafaţa
- ha -
|
Contract de
administrare/
servicii silvice
nr./data
|
Observaţii
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Se completează numai pentru proprietatea publică şi
privată a unităţilor administrativ-teritoriale şi proprietatea privată a
persoanelor fizice şi juridice.
ANEXA Nr. 3 la regulament
REGISTRUL
contravenţiilor şi infracţiunilor
- fata -
Nr. crt.
|
Proces-verbal
|
Data si numărul
de înregistrare
la ocol
|
Numele
agentului
constatator
|
Numele şi prenumele
contravenientului sau infractorului
|
Domiciliul contravenientului sau
infractorului
|
Dacă este recidivist*)
|
Valori consemnate
în procesul-verbal
- lei -
|
Data constatării
|
Anul
|
Ziua
|
Luna
|
Amendă
|
Pagubă
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|
7
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Se înscriu numerele de înregistrare anterioare.
- verso -
Comunicarea valorii pagubelor şi
amenzii la:
|
Materiale confiscate/retinute
|
Valoarea materialului
confiscat
- lei -
|
Numărul şi data confirmării
încasării
debitului
|
Materiale lemnoase
|
Alte materiale
|
Contravenient
Instanţă
Finanţe publice
|
Nr. şi data înregistrării
comunicării
|
Sortiment
|
Volum
- m3 -
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NOTĂ:
Se întocmeşte la ocolul silvic de către responsabilul
cu probleme de pază a pădurilor cu date ce se preiau din Procesul-verbal de
constatare a infracţiunii şi Procesul-verbal de constatare a contravenţiei
silvice ori de câte ori este necesar.
Se completează într-un exemplar.
Se tipăreşte pe format A4 faţă-verso, în carnete de 100
file.
ANEXA Nr. 4 la regulament
ACT DE CONTROL
parţial/de fond
nr...................
al cantonului nr........................,
denumirea................................................., executat de
la.............................................până
la................................., în
.a.*)..............................................................................................................................
Subsemnatul,...........................................................,în
prezenţa................................................, pădurar titular al
cantonului, şi în
asistenţa............................................................, am
constatat:
1. Cantonul are suprafaţa de...................ha.
2. Data ultimului control de
fond.............................
3. Integritatea fondului forestier
arondat......................................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
4. Starea semnelor de hotar şi a bornelor
amenajistice..................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................................ .........................................................
5. Cioatele arborilor tăiaţi ilegal au fost marcate cu
ciocanul.................................nr......................
6. Prejudicii:
a) Arbori
CIOATE
|
Justificate
|
Nejustificate
|
TOTAL
|
Numărul
- buc. -
|
Volumul
- m3 -
|
Valoarea
- lei -
|
Numărul
- buc. -
|
Volumul
- m3 -
|
Valoarea
- lei -
|
Numărul
- buc. -
|
Volumul
- m3 -
|
Valoarea
- lei -
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
Fişa de calcul al volumului şi valorii arborilor
afectaţi/prejudiciaţi/tăiaţi ilegal şi nejustificaţi conform anexei a) la actul
de control.
b) Puieţi şi lăstari
Nr. crt.
|
Specificaţii
|
Cantităţi - m2-
|
VALORI
- lei -
|
Justificate
|
Nejustificate
|
TOTAL
|
Răşinoase
|
Cvercinee, paltin, frasin, cireş,
sorb
|
Alte foioase
|
Răşinoase
|
Cvercinee, paltin, frasin, cireş,
sorb
|
Alte foioase
|
Justificate
|
Nejustificate
|
0
|
1
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
1
|
Puieţi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
Lăstari
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fişa de calcul al volumului şi valorii nejustificate a
pagubelor produse prin prejudicierea puietilor sau lăstarilor, conform anexei
b) la actul de control.
c) Pomi de Crăciun
Justificate
|
Nejustificate
|
TOTAL
|
Brad
|
Molid
|
Alte
răşinoase
|
TOTAL
|
Brad
|
Molid
|
Alte răşinoase
|
TOTAL
|
Volumul -
m3 -
|
Valoarea
- lei -
|
Volumul -
m3 -
|
Valoarea
- lei -
|
Volumul -
m3 -
|
Valoarea -
lei -
|
Volumul -
m3 -
|
Valoarea -
lei -
|
Volumul -
m3 -
|
Valoarea -
lei -
|
Volumul -
m3 -
|
Valoarea -
lei -
|
Volumul -
m3 -
|
Valoarea -
lei -
|
Volumul -
m3 -
|
Valoarea -
lei -
|
Volumul -
m3 -
|
Valoarea -
lei -
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fişa de calcul al volumului şi valorii nejustificate a
pagubelor produse prin prejudicierea pomilor de Crăciun, conform anexei c) la
actul de control.
6.1. Alte pagube:
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
6.2. Valoarea totală a pagubelor constatate în urma
controlului este de.................lei, din care justificate.............lei.
*) Se completează la controlul parţial.
7. Delimitarea pe teren a zonelor şi traseelor
autorizate pentru păşunat, adăpat şi adăpostire:
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
8. Obiecte de inventar şi mijloace fixe (arme, cartuşe,
echipament, materiale etc):
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
9. Completarea evidenţelor specifice în Condica de
serviciu şi anexa la condică:
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
10. Alte constatări:
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
........................................................................................................................................................................ ........................................................
Semnătura celui care a controlat
...........................................................
Asistenţi,
............................................................
............................................................
Semnătura celui controlat
............................................................
NOTĂ:
Se tipăreşte pe format A4, în blocuri de 100 de file.
ANtXA a) la actul de control
FIŞA DE CALCUL
al volumului şi valorii arborilor
afectaţi/prejudiciaţi/tăiaţi ilegal şi nejustificaţi
Nr. crt.
|
Numărul curent al cioatei
|
Diametrul măsurat al cioatei
|
Răşinoase
|
Cvercinee, paltin, frasin, cireş,
sorb
|
Alte foioase
|
Volumul
- m3-
|
Valoarea - lei -
|
Volumul
- m3-
|
Valoarea - lei -
|
Volumul
- m3-
|
Valoarea
- lei -
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
Volumul total afectat/prejudiciat/tăiat ilegal şi
nejustificat este de.......m3, cu o valoare totală nejustificată
de..............lei.
ANEXA b) la actul de control
FIŞA DE CALCUL
al volumului şi valorii nejustificate a pagubelor
produse prin prejudicierea puietilor sau lăstarilor
U.P.
u.a.
|
Puieţi
|
Lăstari
|
TOTAL
|
Răşinoase
|
Cvercinee,
paltin, frasin, cireş, sorb
|
Alte
foioase
|
Total
puieţi
|
Răşinoase
|
Cvercinee,
paltin, frasin, cireş, sorb
|
Alte
foioase
|
Total
puieţi
|
Suprafaţa -
m2 -
|
Valoarea -
lei -
|
Suprafaţa -
m2 -
|
Valoarea -
lei -
|
Suprafaţa -
m2 -
|
Valoarea -
lei -
|
Suprafaţa -
m2 -
|
Valoarea -
lei -
|
Suprafaţa -
m2 -
|
Valoarea -
lei -
|
Suprafaţa -
m2 -
|
Valoarea -
lei -
|
Suprafaţa -
m2 -
|
Valoarea -
lei -
|
Suprafaţa -
m2 -
|
Valoarea -
lei -
|
Suprafaţa -
m2 -
|
Valoarea -
lei -
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ANEXA c) la
actul de control
FIŞA DE CALCUL
al volumului si valorii nejustificate a pagubelor
produse prin prejudicierea pomilor de Crăciun *)
Nr. crt.
|
Numărul
curent
al cioatei
|
Brad
|
Molid
|
Alte răşinoase
|
TOTAL
|
Diametrul - cm -
|
Volumul - m3 -
|
Valoarea - lei -
|
Diametrul - cm -
|
Volumul - m3 -
|
Valoarea - lei -
|
Diametrul - cm -
|
Volumul - m3 -
|
Valoarea - lei -
|
Volumul
- m3 -
|
Valoarea
- lei -
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
X
|
|
|
X
|
|
|
X
|
|
|
|
|
*) Se întocmeşte pentru pagubele produse în perioada 1
noiembrie-31 decembrie în arborete şi în tot cursul anului în culturile
specializate pentru producerea pomilor de Crăciun.
ANEXA Nr. 5 la regulament
REGISTRU DE EVIDENŢĂ
a controalelor
Nr. crt.
|
Data controlului
|
Control executat de:
|
Felul controlului*)
|
CONSTATĂRI
|
Cioate
|
Alte pagube
|
Numele şi prenumele
|
Funcţia
|
Structura silvică/ Instituţia
|
Justificate
|
Nejustificate
|
Natura prejudi-ciului
|
Cantităţi -U.M.-
|
Valoarea - lei -
|
Anul
|
Luna
|
Ziua
|
Numărul
|
Volumul - m3 -
|
Numărul
|
Volumul - m3 -
|
Valoarea - lei -
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
*) Se înscriu simbolurile: P - control parţial;
F - control de fond.
NOTĂ:
Se completează la ocolul silvic de către responsabilul
cu probleme de pază a pădurilor cu date ce se preiau din Actul de control, ori
de câte ori se înregistrează actele de control.
Se completează în registru într-un exemplar ce se
păstrează de către responsabilul cu probleme de pază a pădurilor.
Se tipăreşte pe format A4 faţă-verso, în carnete de 100
de file.