HOTARARE Nr.
1014 din 3 septembrie 2008
pentru aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 27/2008
privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea
Europeana din Fondul European pentru Pescuit si a fondurilor de cofinantare si
prefinantare alocate de la bugetul de stat
ACT EMIS DE: GUVERNUL
ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 646 din 10 septembrie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 9 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 27/2008
privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea
Europeană din Fondul European pentru Pescuit şi a fondurilor de cofinanţare şi
prefinanţare alocate de la bugetul de stat,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă Normele metodologice de
aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2008 privind gestionarea
fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeană din Fondul
European pentru Pescuit şi a fondurilor de cofinanţare şi prefinanţare alocate
de la bugetul de stat, prevăzute în anexa care face parte integrantă din
prezenta hotărâre.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
Dacian Cioloş
Departamentul pentru Afaceri Europene,
Aurel Ciobanu-Dordea,
secretar de stat
Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian
ANEXĂ
NORME METODOLOGICE
de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.
27/2008 privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea
Europeană din Fondul European pentru Pescuit şi a fondurilor de cofinanţare şi
prefinanţare alocate de la bugetul de stat
Art. 1. - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării
Rurale, (M.A.D.R.) prin
Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (A.P.D.R.P.), este autorizat să
gestioneze contribuţia financiară a Comunităţii Europene şi sumele alocate de
la bugetul de stat pentru cofinanţarea şi prefinanţarea contribuţiei
financiare a Comunităţii Europene, implicate de Fondul European pentru Pescuit, definite potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 27/2008 privind
gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeană din
Fondul European pentru Pescuit şi a fondurilor de cofinanţare şi prefinanţare
alocate de la bugetul de stat.
Art. 2. - (1) M.A.D.R. este
obligat să ia toate măsurile necesare în vederea gestionării fondurilor
comunitare în concordanţă cu Regulamentul (CE) nr. 1.198/2006 al Consiliului
Uniunii Europene din 27 iulie 2006 privitor la Fondul European de Pescuit
(publicat în JOUE, seria L nr. 223 din 15 august 2006), cu Regulamentul (CE)
nr. 498/2007, adoptat de Comisia Europeană în data de 10 mai 2007, care se
referă la stabilirea normelor detaliate pentru punerea în aplicare a
Regulamentului (CE) nr. 1.198/2006 privitor la Fondul European de Pescuit
(publicat în JOUE, seria L nr. 120 din 10 mai 2007), şi cu Ordonanţa de urgenţă
a Guvernului nr. 27/2008, precum şi în vederea transferării în conturile
A.P.D.R.P., la termenele stipulate în reglementările comunitare şi naţionale, a
sumelor aferente schemelor derulate.
(2) M.A.D.R., prin Direcţia generală buget finanţe şi
fonduri europene (D.G.B.F.F.E.), împreună cu A.PD.R.P, stabileşte, prin instrucţiuni aprobate prin
ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, modalităţile de
evitare a apariţiei unor situaţii care să implice reducerea plăţilor de către
Comisia Europeană.
Art. 3. - Pentru îndeplinirea obligaţiilor ce îi revin
în legătură cu gestionarea fondurilor nerambursabile, M.A.D.R. respectă şi
aplică fluxurile financiare stabilite potrivit
prezentelor norme metodologice, fluxuri aferente Fondului European pentru
Pescuit, denumit în continuare F.E.P.
Art. 4. - Contribuţia comunitară pentru F.E.P. se face
în conformitate cu angajamentele bugetare comunitare şi în baza prevederilor
Programului Operaţional pentru Pescuit (P.O.P.), aprobat prin Decizia Comisiei Europene nr. C6664/2007 din 14
decembrie 2007, în conformitate cu prevederile art. 17 din Regulamentul (CE) nr.
1.198/2006 al Consiliului Uniunii Europene din 27 iulie 2006 privitor la Fondul
European de Pescuit, publicat în JOUE, seria L nr. 223 din 15 august 2006.
Art. 5. -In derularea procesului de finanţare,
cheltuielile aferente F.E.P. se asigură din bugetul aprobat M.A.D.R., de la
poziţia distinctă denumită „Finanţare F.E.P.", pentru următoarele:
a) sumele reprezentând cofinanţare din fonduri de la
bugetul de stat;
b) sumele necesare asigurării prefinanţării;
c) sumele necesare finanţării cheltuielilor aferente
transferului de fonduri din conturile M.A.D.R. în scopul efectuării plăţilor,
respectiv cheltuielile cu diferenţele de curs nefavorabile, rezultate din
aplicarea cursurilor de schimb leu/euro, practicate de instituţiile
financiar-bancare româneşti, faţă de cursul leu/euro aferent perioadei,
comunicat de Banca Centrală Europeană, ca urmare a operaţiunilor de transfer şi
plată din fondurile comunitare, şi cele aferente costurilor bancare rezultate
din operaţiuni de transfer;
d) sumele necesare acoperirii plăţii taxei pe
valoarea adăugată, aferentă livrărilor de bunuri, prestărilor de servicii şi
execuţiei de lucrări, finanţate integral sau parţial din contribuţia financiară
a Uniunii Europene şi/sau din cofinanţarea aferentă, ai căror beneficiari sunt
unităţi administrativ-teritoriale, asociaţii ale acestora legal constituite şi
organisme neguvernamentale nonprofit, de utilitate publică, cu personalitate
juridică;
e) sumele aferente achitării unor debite datorate
bugetului Uniunii Europene, pentru înregistrarea unor nereguli în procesul de
derulare a F.E.P., inclusiv a majorărilor de întârziere ca urmare a
nerecuperării la timp de la beneficiari;
f) sumele rezultate din punerea în aplicare a Deciziei
de lichidare a conturilor şi a Deciziei de lichidare referitoare la
conformitate;
g) alte cheltuieli rezultate din
derularea procesului de gestionare şi utilizare a F.E.P., definite prin ordin
al ministului agriculturii şi dezvoltării rurale, cu avizul ministrului
economiei şi finanţelor.
Art. 6. - In baza informaţiilor furnizate de A.P.D.R.P
referitoare la sumele necesare acoperirii cheltuielilor implicate de F.E.P.,
potrivit art. 5, D.G.B.F.F.E din cadrul M.A.D.R. fundamentează bugetul şi/sau
rectificarea acestuia.
Art. 7. - (1) M.A.D.R., prin D.G.B.F.F.E., deschide
conturi în euro şi în lei la instituţii financiar bancare sau la Trezoreria
Statului, prin care se derulează sumele rambursate de Comisia Europeană din
F.E.P., astfel încât acestea să permită evidenţierea distinctă a plăţilor şi
încasărilor aferente F.E.P.
(2) M.A.D.R., prin D.G.B.F.F.E., organizează selecţia
instituţiei financiar-bancare prin care se vor derula fondurile, conform
prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea
contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări
publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
şi încheie o convenţie în acest sens.
(3) In situaţia în care M.A.D.R. deschide conturi în
euro la Trezoreria Statului, disponibilităţile acestor conturi sunt purtătoare
de dobândă. Rata dobânzii şi nivelul comisioanelor aferente operaţiunilor
derulate prin conturile în valută se stabilesc prin convenţie încheiată între
M.A.D.R. şi Ministerul Economiei şi Finanţelor (M.E.F.).
(4) Pe numele M.A.D.R., ca ordonator principal de
credite, se deschide la Trezoreria Statului, pentru derularea operaţiunilor
financiare determinate de utilizarea fondurilor externe nerambursabile F.E.P,
contul 54.04.01.33 „Disponibil din fonduri externe
nerambursabile F.E.P."
(5) Pe numele M.A.D.R., ca ordonator principal de
credite, se deschide la Trezoreria Statului, pentru derularea operaţiunilor
financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat sau din alte
surse stabilite prin acte normative, pentru cofinanţarea F.E.P, contul
54.04.02.33 „Disponibil de la bugetul de stat sau din alte surse pentru
cofinanţare F.E.P."
(6) Pe numele M.A.D.R., ca ordonator principal de
credite, se deschide la Trezoreria Statului, pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la
bugetul de stat sau din alte surse stabilite prin acte normative, pentru
prefinanţarea F.E.P. şi în cazul indisponibilităţii temporare de fonduri
externe nerambursabile, contul 54.04.03.33 „Disponibil de la bugetul de stat
sau din alte surse reprezentând prefinanţare şi fonduri în cazul
indisponibilităţii temporare F.E.P."
(7) Pe numele M.A.D.R., ca ordonator principal de
credite, se deschide la Trezoreria Statului, pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de
stat sau din alte surse stabilite prin acte normative, pentru cheltuieli
neeligibile, aferente F.E.R, contul 54.04.04.33 „Disponibil de la bugetul de
stat sau din alte surse, reprezentând finanţarea unor
cheltuieli neeligibile F.E.R"
(8) Pe numele A.RD.R.R, ca ordonator terţiar de
credite, se deschide la Trezoreria Statului, pentru derularea operaţiunilor
financiare determinate de utilizarea fondurilor externe nerambursabile F.E.R,
contul 54.04.01.33 „Disponibil din fonduri externe
nerambursabile F.E.R"
(9) Pe numele A.RD.R.R, ca ordonator terţiar de
credite, se deschide la Trezoreria Statului, pentru derularea operaţiunilor
financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat sau din alte
surse stabilite prin acte normative, pentru cofinanţarea F.E.R, contul
54.04.02.33 „Disponibil de la bugetul de stat sau din alte surse pentru
cofinanţare FEP."
(10) Pe numele A.RD.R.R, ca ordonator terţiar de
credite, se deschide la Trezoreria Statului, pentru derularea operaţiunilor
financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat sau din alte
surse stabilite prin acte normative, pentru prefinanţarea FEP. şi în cazul
indisponibilităţii temporare de fonduri externe nerambursabile, contul
54.04.03.33 „Disponibil de la bugetul de stat sau din alte surse reprezentând
prefinanţare şi fonduri în cazul indisponibilităţii temporare FEP."
(11) Pe numele A.RD.R.R, ca ordonator terţiar de
credite, se deschide la Trezoreria Statului, pentru derularea operaţiunilor
financiare determinate de recuperarea unor debite apărute în gestionarea FEP.,
contul 54.04.05.33 „Disponibil din debite recuperate FEP."
(12) Pe numele A.RD.R.R, ca ordonator terţiar de
credite se deschide la Trezoreria Statului, pentru derularea operaţiunilor
financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat sau din alte
surse stabilite prin acte normative, pentru plata taxei pe valoarea adăugată
aferente livrărilor de bunuri, prestărilor de servicii şi execuţiei de lucrări,
finanţate integral sau parţial din contribuţia financiară a Uniunii Europene
şi/sau din cofinanţarea aferentă, ai căror beneficiari sunt unităţi administrativ-teritoriale,
asociaţii ale acestora legal constituite şi organisme neguvernamentale
nonprofit, de utilitate publică, cu personalitate juridică, contul 54.04.04.33
„Disponibil de la bugetul de stat sau din alte surse, reprezentând finanţarea
unor cheltuieli neeligibile FEP."
(13) Pe măsura necesităţilor, M.A.D.R. şi A.RD.R.R pot
deschide, cu avizul M.E.F, şi alte conturi de disponibilităţi analitice în
cadrul contului sintetic 54.04 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile
aferente Politicii Agricole Comune şi cofinanţarea/prefinanţarea
acesteia".
(14) Prin ordin al ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale, cu avizul M.E.F, se aprobă
instrucţiuni pentru stabilirea procedurii de gestionare a fondurilor de
prefinanţare şi cofinanţare alocate de la bugetul de
stat sau din alte surse stabilite prin acte normative pentru FEP.
Art. 8. - (1) A.RD.R.R solicită
D.G.B.FFE. din cadrul M.A.D.R. alocarea de fonduri externe nerambursabile în
baza previziunilor fluxurilor de numerar privind plăţile, întocmite potrivit
modelului prevăzut în anexa nr. 1a).
(2) M.A.D.R., prin D.G.B.FFE., transmite Unităţii de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană
din cadrul M.E.F. previziunile fondurilor externe nerambursabile, aferente
FEP., în vederea estimării poziţiei financiare nete a României în relaţiile cu
Uniunea Europeană.
(3) M.A.D.R., prin D.G.B.FFE.,
transmite Unităţii de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană
situaţia sumelor rambursate/încasate de la Comisia Europeană, aferente FEP., în
vederea monitorizării poziţiei financiare nete a României în relaţiile cu
Uniunea Europeană.
(4) Pe baza plăţilor efectuate de A.RD.R.R, Direcţia
pentru coordonare a agenţiilor de plăţi din cadrul A.RD.R.R transmite Unităţii
de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană copiile declaraţiilor
de cheltuieli aferente FEP., la termenele solicitate de Comisia Europeană.
(5) Pe baza estimărilor comunicate de A.RD.R.R,
Direcţia pentru coordonare a agenţiilor de plăţi din cadrul A.RD.R.R transmite
Unităţii de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeană din cadrul
M.E.F, în copie, previziunile sumelor de încasat/rambursat din FEP., transmise
Comisiei Europene pentru anul în curs şi pentru anul următor.
(6) Solicitarea de fonduri
pentru finanţarea proiectelor de către A.RD.R.R de la D.G.B.FFE. din cadrul
M.A.D.R. se va face distinct pe axe, pentru fondurile externe nerambursabile
acordate de Comisia Europeană, respectiv de la bugetul de stat sau din alte
surse stabilite prin acte normative, potrivit modelului prevăzut în anexa nr.
1b).
(7) M.A.D.R., prin D.G.B.FFE., solicită M.E.F.
deschiderea de credite bugetare necesare, potrivit modelului prevăzut în anexa
nr. 1c).
(8) In termen de 5 zile lucrătoare de la cererea
M.A.D.R., M.E.F. deschide creditele bugetare solicitate. M.A.D.R. comunică
A.RD.R.R, printr-o scrisoare de confirmare, potrivit modelului prevăzut în
anexa nr. 1d), data şi suma ce se transferă în conturile de disponibil deschise
la Trezoreria Statului.
Art. 9. - (1) In termen de 5 zile
lucrătoare de la data alimentării conturilor, A.RD.R.R efectuează plăţile către
beneficiari.
(2) In prima zi lucrătoare după expirarea termenului
prevăzut la alin. (1), A.RD.R.R va restitui sumele neutilizate în contul din
care au fost virate şi va notifica în scris M.A.D.R. - D.G.B.FFE., potrivit
modelului prezentat în anexa nr. 1e).
(3) Anexele nr. 1a)-1e) fac parte integrantă din
prezentele norme metodologice.
ANEXA Nr. 1a) la normele metodologice
AGENŢIA DE PLĂŢI PENTRU DEZVOLTARE RURALĂ ŞI PESCUIT
Nr.............../...............
Previziunea fluxului de numerar privind plăţile pe
trimestrul...........
- lei -
Axe/Măsuri
|
Luna
|
Luna
|
Luna
|
Total trim.
|
CE
|
BS
|
CE
|
BS
|
CE
|
BS
|
CE
|
BS
|
Măsura 1.1. Sprijin public pentru încetarea permanentă a
activităţii navelor de pescuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 1.2. Sprijin public pentru încetarea temporară a
activităţilor de pescuit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 1.3. Investiţii la bordul navelor de pescuit şi
selectivitate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 1.4. Pescuitul costier la scară mică
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 1.5. Compensaţii socioeconomice
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total Axa 1 - Măsuri de adaptare a flotei de pescuit comunitare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 2.1. Investiţii productive în acvacultura
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 2.2. Măsuri de aqua-mediu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 2.3. Măsuri de sănătate publică
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 2.4. Măsuri de sănătate animală
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 2.5. Pescuit în apele interioare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 2.6. Investiţii în procesare şi marketing
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total Axa 2 -Acvacultura, pescuitul în apele interioare,
procesarea şi marketingul produselor obţinute din pescuit şi acvacultura
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 3.1. Acţiuni colective
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 3.2. Protecţia şi dezvoltarea faunei şi florei sălbatice
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 3.3. Porturi de pescuit, puncte de debarcare şi adăposturi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 3.4. Dezvoltarea de noi pieţe şi campanii de promovare
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 3.5. Proiecte-pilot
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total Axa 3 - Măsuri de interes comun
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 4.1. Selectarea grupurilor locale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Submasura 4.1.a. Sprijin pentru înfiinţarea parteneriatelor
public-privat şi elaborarea strategiilor locale integrate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Submasura 4.1.b. Sprijin pentru implementarea strategiei locale
integrate
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 4.2. Sprijin pentru acţiuni de cooperare între grupurile
locale
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total Axa 4 - Dezvoltarea durabilă
a zonelor pescăreşti
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 5.1. Asistenţa tehnică
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total Axa 5 - Asistenţă tehnică
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Intocmit la data de...................
Vizat Control financiar preventiv propriu
Directorul general al Agenţiei de Plăţi pentru
Dezvoltare Rurală şi Pescuit,
.......................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 1b) la normele metodologice
AGENŢIA DE PLĂTI PENTRU DEZVOLTARE RURALĂ SI PESCUIT
Nr. .............../...............
Solicitare de fonduri
pentru finanţarea proiectelor
In vederea efectuării plăţilor către beneficiarii
Programului F.E.P. din fonduri publice nerambursabile, în conformitate cu
sumele autorizate la plată şi cu contractele de finanţare încheiate între
beneficiari, Agenţia Naţională pentru Pescuit şi Acvacultura şi Agenţia de
Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, vă rugăm să dispuneţi alimentarea cu
fonduri, reprezentând finanţarea de la Comisia Europeană şi bugetul de stat, la
proiectele F.E.P.
Subsemnatul, (nume, prenume) ......................................,
director general al Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit,
declar prin prezenta că
totalul cheltuielilor eligibile autorizate pentru plata beneficiarilor este:
Axa/Măsura
|
Lei
|
Euro
|
Contribuţie publică
|
Contribuţie publică
|
Total
|
CE
|
BS
|
Total
|
CE
|
BS
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
Măsura 1.1. Sprijin public pentru încetarea permanentă a
activităţii navelor de pescuit
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 1.2. Sprijin public pentru încetarea temporară a
activităţilor de pescuit
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 1.3. Investiţii la bordul navelor de pescuit şi
selectivitate
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 1.4. Pescuitul costier la scară mică
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 1.5. Compensaţii socioeconomice
|
|
|
|
|
|
|
Total Axa 1 - Măsuri de adaptare a flotei de pescuit comunitare
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 2.1. Investiţii productive în acvacultura
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 2.2. Măsuri de aqua-mediu
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 2.3. Măsuri de sănătate publică
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 2.4. Măsuri de sănătate animală
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 2.5. Pescuit în apele interioare
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 2.6. Investiţii în procesare şi marketing
|
|
|
|
|
|
|
Total Axa 2 -Acvacultura, pescuitul în apele interioare,
procesarea şi marketingul produselor obţinute din pescuit şi acvacultura
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 3.1. Acţiuni colective
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 3.2. Protecţia şi dezvoltarea faunei şi florei sălbatice
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 3.3. Porturi de pescuit, puncte de debarcare şi adăposturi
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 3.4. Dezvoltarea de noi pieţe şi campanii de promovare
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 3.5. Proiecte-pilot
|
|
|
|
|
|
|
Total Axa 3 - Măsuri de interes comun
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 4.1. Selectarea grupurilor locale
|
|
|
|
|
|
|
Submăsura 4.1.a. Sprijin pentru înfiinţarea parteneriatelor
public-privat şi elaborarea strategiilor locale integrate
|
|
|
|
|
|
|
Submăsura 4.1.b. Sprijin pentru implementarea strategiei locale
integrate
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 4.2. Sprijin pentru acţiuni de cooperare între grupurile
locale
|
|
|
|
|
|
|
Total Axa 4 - Dezvoltarea durabilă a zonelor pescăreşti
|
|
|
|
|
|
|
Măsura 5.1. Asistenţa tehnică
|
|
|
|
|
|
|
Total Axa 5 - Asistenţă tehnică
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL GENERAL:
|
|
|
|
|
|
|
Control financiar preventiv propriu
Avizat
Directorul Direcţiei plăţi proiecte
Control financiar preventiv delegat
Şef Serviciu autorizare plăţi şi recuperare datorii,
.....................................................................
Directorul general al Agenţiei de Plăţi pentru
Dezvoltare Rurală şi Pescuit,
......................................................................................................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 1c) la normele metodologice
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI
DEZVOLTĂRII RURALE
DIRECŢIA GENERALĂ BUGET-FINANTE SI FONDURI EUROPENE
Nr............../...............
Solicitare de credite bugetare pentru
cofinantarea/prefinantarea proiectelor din Programul P.O.P.
In vederea efectuării plăţilor către beneficiarii
Programului P.O.P. din fonduri publice nerambursabile, în conformitate cu
sumele autorizate la plată şi cu contractele de finanţare încheiate între
beneficiari şi Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit, vă rugăm
să dispuneţi alimentarea cu credite bugetare, reprezentând
cofinantarea/prefinantarea proiectelor aferente F.E.P, în sumă totală
de.....................lei.
Axa/Măsura
|
Prefinanţare
buget de stat
(lei)
|
Cofinanţare
buget de stat
(lei)
|
Suma totală (lei)
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Măsura 1.1. Sprijin public pentru încetarea permanentă a
activităţii navelor de pescuit
|
|
|
|
Măsura 1.2. Sprijin public pentru încetarea temporară a
activităţilor de pescuit
|
|
|
|
Măsura 1.3. Investiţii la bordul navelor de pescuit şi
selectivitate
|
|
|
|
Măsura 1.4. Pescuitul costier la scară mică
|
|
|
|
Măsura 1.5. Compensaţii socioeconomice
|
|
|
|
Total Axa 1 - Măsuri de adaptare a flotei de pescuit comunitare
|
|
|
|
Măsura 2.1. Investiţii productive în acvacultura
|
|
|
|
Măsura 2.2. Măsuri de aqua-mediu
|
|
|
|
Măsura 2.3. Măsuri de sănătate publică
|
|
|
|
Măsura 2.4. Măsuri de sănătate animală
|
|
|
|
Măsura 2.5. Pescuit în apele interioare
|
|
|
|
Măsura 2.6. Investiţii în procesare şi marketing
|
|
|
|
Total Axa 2 -Acvacultura, pescuitul în apele interioare,
procesarea şi marketingul produselor obţinute din pescuit şi acvacultura
|
|
|
|
Măsura 3.1. Acţiuni colective
|
|
|
|
Măsura 3.2. Protecţia şi dezvoltarea faunei şi florei sălbatice
|
|
|
|
Măsura 3.3. Porturi de pescuit, puncte de debarcare şi adăposturi
|
|
|
|
Măsura 3.4. Dezvoltarea de noi pieţe şi campanii de promovare
|
|
|
|
Măsura 3.5. Proiecte-pilot
|
|
|
|
Total Axa 3 - Măsuri de interes comun
|
|
|
|
Măsura 4.1. Selectarea grupurilor locale
|
|
|
|
Submăsura 4.1 .a. Sprijin pentru înfiinţarea parteneriatelor
public-privat şi elaborarea strategiilor locale integrate
|
|
|
|
Submăsura 4.1.b. Sprijin pentru implementarea strategiei locale integrate
|
|
|
|
Măsura 4.2. Sprijin pentru acţiuni de cooperare între grupurile
locale
|
|
|
|
Total Axa 4 - Dezvoltarea durabilă a zonelor pescăreşti
|
|
|
|
Măsura 5.1. Asistenţa tehnică
|
|
|
|
Total Axa 5 -Asistenţă tehnică
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
Intocmit
Direcţia buget-finanţe
Director
Direcţia financiar-contabilitate
Director
Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene
Director general,
.....................................................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 1d) la normele metodologice
MINISTERUL AGRICULTURII ŞI
DEZVOLTĂRII RURALE
DIRECŢIA GENERALĂ BUGET-FINANŢE Şl FONDURI EUROPENE
Nr............../.................
CONFIRMAREA TRANSFERULUI FINANŢĂRII PUBLICE
NERAMBURSABILE
Către: Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi
Pescuit
Domnului director general (nume,
prenume)......................................................
Ca urmare a Solicitării de fonduri pentru asigurarea
finanţării publice nerambursabile pentru schemele de plată/proiectele finanţate din F.E.P, transmisă la
Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale cu nr...............din data de...............,
vă informăm că a fost
aprobată suma totală de..............lei, astfel: finanţare de la Comisia
Europeană...............lei, cofinanţare de la bugetul
naţional..................lei, prefinanţare de la
buget naţional.....................lei.
Suma menţionată va fi transferată în data
de.............de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale în
conturile deschise la
Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.
Director general,
.....................................................................
(semnătura şi ştampila)
ANEXA Nr. 1e) la normele metodologice
AGENŢIA DE PLĂŢI PENTRU DEZVOLTARE RURALĂ ŞI PESCUIT
Nr............../.................
Confirmarea restituirii finanţării publice nerambursabile reprezentând sume neutilizate
Către: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale,
Direcţia generală buget-finanţe şi fonduri europene
Domnului director general (nume,
prenume)..................................................
Ca urmare a solicitării fondurilor pentru asigurarea
finanţării publice nerambursabile pentru proiectele finanţate în cadrul
Programului Operaţional de Pescuit (P.O.P), transmisă
de la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale cu nr...............din data de..............., vă informăm că a
fost utilizată suma totală de..............lei, astfel: finanţare de la Comisia
Europeană...............lei, cofinanţare
de la bugetul de stat..................lei, prefinanţare de la bugetul de
stat.....................lei.
Suma totală rămasă neutilizată este de
.......................... lei, cu următoarea componenţă: finanţare de la
Comisia Europeană...............lei,
cofinanţare de la bugetul de stat..................lei, prefinanţare de la
bugetul de stat..................... lei.
Suma totală rămasă neutilizată va fi transferată în
data de.............de cătreA.PD.R.P în conturile M.A.D.R. din care s-au efectuat plăţile, deschise la Direcţia de
Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.
Directorul general al
Agenţiei de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit,
.......................................................................................................................
(semnătura şi ştampila)