Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 997 din 2 septembrie 2009

privind înfiintarea, organizarea si functionarea Comisiei Nationale pentru Populatie si Dezvoltare

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 620 din 15 septembrie 2009



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, al art. 11 lit. a) şi al art. 12 alin. (1) şi (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) Comisia Naţională pentru Populaţie şi Dezvoltare, denumită în continuare Comisia, se înfiinţează şi se organizează ca organism interinstituţional, fără personalitate juridică, sub autoritatea primului-ministru.

(2) Funcţionarea Comisiei este asigurată de Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, prin departamentul cu atribuţii în coordonarea politicilor familiale.

Art. 2. - (1) Comisia are rolul de planificare, integrare, corelare şi monitorizare a politicilor Guvernului în domeniul social, de sănătate, educaţie, precum şi în alte domenii de referinţă care pot influenţa dezvoltarea populaţiei din perspectivă demografică.

(2) Pentru îndeplinirea rolului prevăzut la alin. (1), Comisia are următoarele atribuţii principale:

a) analizează evoluţia fenomenelor demografice efective şi prognozate, pe baza informaţiilor existente din studii şi cercetări şi din surse administrative şi statistice, precum şi impactul tendinţelor demografice asupra dezvoltării durabile a României;

b)   stabileşte procedurile necesare pentru identificarea tendinţelor demografice privind evoluţia diferitelor grupuri sociale şi analizează rezultatele obţinute;

c)   identifică temele de cercetare, studiile şi analizele necesare monitorizării evoluţiilor demografice şi elaborării de politici publice eficiente, politici publice pentru combaterea consecinţelor negative ale procesului de îmbătrânire a populaţiei;

d) monitorizează dezvoltarea şi implementarea măsurilor cu impact direct asupra situaţiei demografice privind, în principal, rata natalităţii şi susţinerea familiei, îmbătrânirea populaţiei şi migraţia;

e)  coordonează procesul de elaborare a unei strategii în domeniul dezvoltării populaţiei, bazată pe combaterea consecinţelor negative ale situaţiei demografice actuale şi tendinţelor evolutive prognozate, şi stabileşte planurile de acţiune în domeniu, pe termen mediu şi lung, precum şi fondurile necesare implementării acestora;

f)   prezintă Guvernului rapoarte referitoare la evoluţia fenomenelor demografice, la principalele măsuri întreprinse în domeniu, precum şi la rezultatele obţinute;

g) informează anual Guvernul asupra activităţilor derulate; h)   colaborează   cu   organismele   responsabile   pentru implementarea strategiei de dezvoltare durabilă a României.

(3)  Comisia îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin acte normative sau dispuse de Guvernul României.

(4) In activitatea ei, Comisia colaborează cu alte structuri similare sau compartimente special constituite din cadrul Parlamentului şi Preşedinţiei României, alte instituţii publice sau private, organizaţii neguvernamentale, precum şi organizaţii internaţionale cu activităţi în domeniu.

Art. 3. - (1) Activitatea Comisiei este coordonată de un preşedinte, sprijinit de Consiliul coordonatorilor guvernamentali.

(2)  Preşedintele Comisiei este ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale.

(3) Consiliul coordonatorilor guvernamentali este format din 3 membri ai Comisiei, având funcţia de secretar de stat sau asimilată din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerului Sănătăţii şi Secretariatului General al Guvernului; în funcţie de domeniile prioritare de activitate ale Comisiei din anul respectiv, Consiliul coordonatorilor guvernamentali poate fi completat cu alţi 2 membri aleşi de Comisie.

(4)  Comisia se compune din 17 persoane cu drept de vot, respectiv preşedinte şi 16 membri desemnaţi după cum urmează:

a)  câte un reprezentant, la nivel de secretar de stat, din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Ministerului Sănătăţii, Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării, Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei, Ministerului Economiei, Ministerului Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional şi un reprezentant din cadrul Secretariatului General al Guvernului;

b) preşedintele Institutului Naţional de Statistică;

c) preşedintele Comisiei Naţionale de Prognoză;

d)  directorul general al Institutului Naţional de Cercetare Ştiinţifică pentru Muncă şi Protecţie Socială;

e)  2 reprezentanţi ai Academiei Române, dintre care cel puţin un reprezentant al Centrului de Cercetări Demografice „Vladimir Trebici";

f) două cadre didactice sau cercetători din mediul universitar, specialişti în sociologie şi asistenţă socială, dintre care cel puţin unul cu funcţie de conducere;

g) 2 reprezentanţi ai partenerilor sociali, respectiv unul din partea sindicatelor şi unul din partea patronatelor;

(5)  Pentru fiecare din membrii Comisiei este desemnat un membru supleant care, în cazul instituţiilor administraţiei publice centrale, are funcţia de director.

(6)  La lucrările Comisiei pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanţi ai altor autorităţi şi instituţii publice decât cele prevăzute la alin. (4), reprezentanţi ai societăţii civile, organizaţiilor neguvernamentale sau ai altor organisme cu activităţi în domeniu.

Art. 4. - (1) Componenţa nominală a Comisiei se stabileşte prin ordin al preşedintelui, în baza listei înaintate de instituţiile şi organizaţiile reprezentate în Comisie.

(2)  Mandatul preşedintelui şi al membrilor Comisiei este de 4 ani şi poate fi reînnoit.

(3)    Revocarea membrilor Comisiei se realizează la solicitarea conducătorilor instituţiilor care i-au nominalizat, precum şi în situaţiile stabilite prin regulamentul propriu de organizare şi funcţionare al Comisiei.

Art. 5. - (1) Comisia se întruneşte în plen semestrial sau, după caz, trimestrial, la convocarea preşedintelui.

(2) Comisia este întrunită în mod legal în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor săi.

(3) Comisia adoptă hotărâri prin consens şi, doar în situaţiile de imposibilitate a realizării consensului, cu majoritate simplă a voturilor exprimate de membrii prezenţi.

(4)  In cazul în care membrii Comisiei nu pot participa la şedinţele sau la întâlnirile de lucru la care sunt convocaţi, aceştia sunt reprezentaţi de membrii supleanţi care susţin punctele de vedere ale instituţiilor pe care le reprezintă, dar nu au drept de vot în cazul adoptării de hotărâri.

(5) Pentru eficientizarea lucrărilor Comisiei, membrii acesteia pot fi însoţiţi la şedinţele sau întâlnirile de lucru ale acesteia de către membrii supleanţi.

Art. 6. - (1) Pentru facilitarea activităţii Comisiei, Consiliul coordonatorilor guvernamentali se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, în şedinţe de lucru la care sunt invitaţi să participe doar membrii Comisiei ce reprezintă instituţiile şi organismele cu responsabilităţi în aplicarea unor măsuri şi activităţi decise şi planificate de Comisie şi care au termene precise de finalizare.

(2)   Pentru realizarea atribuţiilor sale, Comisia decide constituirea de grupuri de lucru formate din experţi din cadrul instituţiilor sau organismelor pe care le reprezintă membrii Comisiei.

(3) Temele grupurilor de lucru, organizarea şi metodologia de lucru, precum şi programul de activitate al acestora se stabilesc de către Comisie şi sunt coordonate şi monitorizate de către Consiliul coordonatorilor guvernamentali.

Art. 7. - (1) Activitatea executivă a Comisiei este realizată de un secretariat tehnic permanent, asigurat de personal din cadrul departamentului care coordonează politicile familiale din cadrul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.

(2) Coordonatorul secretariatului tehnic este secretarul de stat nominalizat ca membru al Comisiei, respectiv al Consiliului coordonatorilor guvernamentali.

Art. 8. - Cheltuielile materiale şi de funcţionare ale Comisiei şi secretariatului tehnic, precum şi cheltuielile pentru finanţarea sau cofinanţarea studiilor şi cercetărilor necesare îndeplinirii obiectivelor Comisiei se asigură din bugetele aprobate anual Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.

Art. 9. - Comisia îşi aprobă propriul regulament de organizare şi funcţionare, cu responsabilităţi, sarcini şi termene de realizare, în termen de 45 de zile de la data aprobării, prin ordin al ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale, a componenţei nominale a Comisiei.

Art. 10. - Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 648/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei Naţionale pentru Populaţie şi Dezvoltare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 624 din 18 iulie 2005.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Marian Sârbu

Ministrul sănătăţii,

Ion Bazac

Ministrul educaţiei, cercetării şi inovării,

Ecaterina Andronescu

Ministrul dezvoltării regionale şi locuinţei,

Vasile Blaga

Ministrul economiei,

Adriean Videanu

Ministrul culturii, cultelor şi patrimoniului naţional,

Theodor Paleologu

Secretarul general al Guvernului,

Daniela Nicoleta Andreescu

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Pogea


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 997/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 997 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu