E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 869 din  6 septembrie 2001    * Republicata

privind organizarea si functionarea Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 36 din 12 ianuarie 2005


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul art. II din Hotararea Guvernului nr. 347/2004 pentru modificarea alin. (4) al art. 5 din Hotararea Guvernului nr. 869/2001 privind organizarea si functionarea Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 260 din 24 martie 2004, dandu-se textelor o noua numerotare.
    Hotararea Guvernului nr. 869/2001 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 581 din 17 septembrie 2001.
    Ulterior adoptarii, a fost modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 620/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 401 din 10 iunie 2003.

    Art. 1
    (1) Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie este institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Economiei si Comertului, care functioneaza in coordonarea ministrului economiei si comertului.
    (2) Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie exercita, in numele Ministerului Economiei si Comertului, atributiile acestuia de institutie publica implicata in procesul de privatizare din domeniul sau de activitate.
    (3) Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie deruleaza, in numele Ministerului Economiei si Comertului, activitatile legate de exercitarea calitatii de actionar al statului la societatile si companiile nationale, precum si la celelalte societati comerciale din portofoliul acestuia, in limitele competentelor aprobate prin ordin al ministrului economiei si comertului.
    Art. 2
    Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie are sediul in municipiul Bucuresti, Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1.
    Art. 3
    In exercitarea functiilor Ministerului Economiei si Comertului de institutie publica implicata in domeniul privatizarii si de actionar al statului la societatile si companiile nationale, precum si la celelalte societati comerciale din portofoliul acestuia, Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie indeplineste urmatoarele atributii principale:
    a) asigura aplicarea strategiei Guvernului privind realizarea procesului de restructurare si privatizare a societatilor comerciale din portofoliul Ministerului Economiei si Comertului;
    b) stabileste si pune in aplicare masurile necesare pentru realizarea, in conditiile legii, a procesului de privatizare a societatilor comerciale din portofoliu si colaboreaza cu colectivele de management pentru restructurare si privatizare ale societatilor comerciale infiintate in acest sens;
    c) asigura pregatirea societatilor comerciale din portofoliu pentru privatizare, stabileste metodele de privatizare si realizeaza privatizarea, inclusiv vanzarea directa sau prin agenti de privatizare a actiunilor emise de societati comerciale;
    d) realizeaza controlul postprivatizare al indeplinirii clauzelor din contractele de vanzare-cumparare de actiuni, impreuna cu directiile de specialitate din cadrul Ministerului Economiei si Comertului, dupa caz;
    e) colaboreaza cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la fundamentarea politicilor si la elaborarea proiectelor de acte normative in domeniul privatizarii si restructurarii;
    f) elaboreaza si promoveaza prin ordin al ministrului economiei si comertului, cu respectarea cadrului legal specific, proceduri de vanzare de actiuni, de lichidare a societatilor comerciale, precum si alte proceduri ori instructiuni privind domeniul sau de activitate;
    g) participa la elaborarea strategiei anuale privind restructurarea si privatizarea societatilor comerciale din portofoliul Ministerului Economiei si Comertului;
    h) participa la elaborarea Programului anual de privatizare al Ministerului Economiei si Comertului, care se avizeaza de Colegiul Ministerului Economiei si Comertului si se supune spre aprobare Guvernului;
    i) elaboreaza anual sau ori de cate ori este necesar rapoarte privind activitatea de privatizare, restructurare si acordare de asistenta financiara, pe care le prezinta spre analiza Colegiului Ministerului Economiei si Comertului;
    j) elaboreaza elementele principale ale contractului de mandat ce se incheie cu agenti de privatizare in vederea vanzarii participatiilor statului la societatile comerciale din portofoliu, care se avizeaza de Colegiul Ministerului Economiei si Comertului si se supune spre aprobare ministrului economiei si comertului;
    k) fundamenteaza si propune acordarea de facilitati la realizarea transferului de proprietate din sectorul de stat in cel privat, care se avizeaza de Colegiul Ministerului Economiei si Comertului si se supune spre aprobare Guvernului;
    l) asigura, potrivit legii, finantarea programelor de restructurare si reorganizare aprobate de Ministerul Economiei si Comertului pentru agentii economici din sectorul productiei de aparare, aflati in portofoliul sau, din veniturile extrabugetare incasate de Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie;
    m) asigura, potrivit legii, aplicarea masurilor pe perioada administrarii speciale si derularii procedurii de supraveghere financiara in perioada de privatizare a societatilor comerciale din portofoliu;
    n) indeplineste orice alte atributii stabilite de conducerea Ministerului Economiei si Comertului, care decurg din dispozitiile legale aplicabile institutiilor publice implicate in procesul de privatizare, sau in legatura cu exercitarea calitatii de actionar a statului la societatile si companiile nationale, precum si la celelalte societati comerciale din portofoliu.
    Art. 4
    (1) Conducerea Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie este asigurata de un sef de oficiu si de un adjunct al sefului de oficiu, numiti prin ordin al ministrului economiei si comertului.
    (2) Seful Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie conduce intreaga activitate a institutiei, asigura indeplinirea atributiilor ce revin oficiului si il reprezinta in raporturile cu ministerele si cu alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu institutii publice si organizatii, precum si cu alte persoane juridice si fizice, in limita competentelor acordate de ministrul economiei si comertului.
    (3) In exercitarea atributiilor sale seful Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie emite decizii.
    (4) Seful Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie poate delega dreptul de semnatura adjunctului sefului de oficiu sau directorilor generali.
    (5) In exercitarea atributiilor de serviciu seful Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie este asistat de Comitetul director, format din adjunctul sefului oficiului, directorii generali/directorii din cadrul Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, precum si de consilierul sefului oficiului.
    Art. 5
    (1) Structura organizatorica a Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie este prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    (2) In cadrul structurii organizatorice, la propunerea sefului Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie si prin ordin al ministrului economiei si comertului se pot constitui servicii, birouri si alte compartimente si se poate stabili numarul posturilor de conducere.
    (3) Sarcinile compartimentelor si ale personalului din aparatul Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie se stabilesc prin regulamentul de organizare si functionare aprobat prin ordin al ministrului economiei si comertului.
    (4) Numarul maxim de posturi din aparatul propriu al Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, incluzand conducerea acestuia, este de 90. Numarul de posturi necesare pentru fiecare directie generala, directie si compartiment din structura organizatorica a Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie se stabileste prin ordin al ministrului economiei si comertului.
    (5) Salarizarea si alte drepturi privind personalul Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie vor fi stabilite prin ordin al ministrului economiei si comertului in conformitate cu prevederile legale aplicabile institutiilor cu venituri extrabugetare implicate in procesul de privatizare, in limitele si in conditiile stabilite pentru personalul Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului.
    (6) Salarizarea si alte drepturi pentru seful de oficiu vor fi stabilite la nivelul vicepresedintelui Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului, iar pentru adjunctul sefului de oficiu, la nivelul sefului de departament din cadrul Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului.
    Art. 6
    In conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/2001 finantarea organizarii si functionarii Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie si a activitatilor sale legate de privatizare se face din venituri extrabugetare, incasate din vanzarea actiunilor emise de societatile si companiile nationale si de celelalte societati comerciale la care Ministerul Economiei si Comertului, in calitate de reprezentant al statului, isi exercita drepturile ce decurg din calitatea de actionar, si din dividendele realizate de acestea, cuvenite Ministerului Economiei si Comertului, inclusiv cele realizate in anul 2000 si nevarsate pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/2001*).
------------
    *) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/2001 a fost aprobata cu modificari prin Legea nr. 552/2001.

    Art. 7
    Veniturile incasate de Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie din vanzarea actiunilor emise de societatile si companiile nationale, precum si de celelalte societati comerciale si din dividende, conform art. 6, urmeaza regimul juridic prevazut la art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, coroborata cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 38/2000 privind unele masuri pentru diminuarea datoriei publice interne*).
------------
    *) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 38/2000, aprobata prin Legea nr. 315/2001, a fost abrogata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 111/2003 privind utilizarea veniturilor din privatizare si din valorificarea activelor bancare neperformante, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 748 din 26 octombrie 2003.

    Art. 8
    (1) Activitatile Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie privind gestiunea si administrarea participatiilor statului, precum si cele privind privatizarea si restructurarea se vor desfasura pe baza instructiunilor aprobate prin ordin al ministrului economiei si comertului.
    (2) Controlul respectarii de catre Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie a cadrului juridic aplicabil in domeniul sau de activitate se realizeaza de Ministerul Finantelor Publice, potrivit legii.
    Art. 9
    (1) In vederea realizarii privatizarii si restructurarii societatilor comerciale din portofoliul Ministerului Economiei si Comertului, Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie are dreptul sa contracteze servicii de asistenta de specialitate in domeniu cu persoane fizice si juridice din tara sau din strainatate.
    (2) Pentru vanzarea actiunilor la bursele de valori, pe alte piete organizate, nationale ori internationale, Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie poate incheia contracte cu societati de valori mobiliare. Pentru transferul si vanzarea unor pachete de actiuni pe piata de capital internationala, in baza certificatelor de depozit sau a altor instrumente financiare utilizate pe aceasta piata, contractele se vor putea incheia cu bancile de investitii.
    (3) In vederea protejarii si apararii intereselor statului ca actionar si a intereselor Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, ca institutie publica implicata in procesul de privatizare, in fata instantelor judecatoresti si arbitrale, din tara si din strainatate, a organelor de cercetare penala si a altor institutii ale statului, precum si pentru acordarea de asistenta juridica de specialitate pentru selectarea consultantilor si pentru toate operatiunile, actele si faptele desfasurate in vederea realizarii obiectului de activitate prevazut de lege, Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie are dreptul sa incheie contracte de asistenta juridica si de reprezentare cu firme de avocatura romane si straine. In functie de importanta proiectului si cu incadrarea cheltuielilor in limita bugetului aprobat pot fi angajate una sau mai multe firme de avocatura.
    (4) Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie are dreptul sa incheie contracte de publicitate cu firme specializate, in scopul efectuarii de publicitate procesului de privatizare din Romania, pentru atragerea de investitori din tara si din strainatate in vederea accelerarii vanzarii participatiilor statului la societatile comerciale din portofoliul Ministerului Economiei si Comertului.
    Art. 10
    Pentru activitatile specifice Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie dispune de un parc auto propriu de 7 autoturisme.

    ANEXA 1

                   MINISTERUL ECONOMIEI SI COMERTULUI
    OFICIUL PARTICIPATIILOR STATULUI SI PRIVATIZARII IN INDUSTRIE*)

    *) Organizat in subordinea Ministerului Economiei si Comertului si in coordonarea ministrului economiei si comertului.

                         ___________________
                        |    SEF OFICIU     |
                        |___________________|
                                 |
 ____________                    |______________________________________
| CONSILIERI |___________________|                                      |
|____________|                   |                                      |
                                 |                                      |
                        _________|__________                            |
                       | ADJUNCT SEF OFICIU |                           |
                       |____________________|                           |
                                 |                                      |
                                 |                                      |
         ________________________|______________________                |
 _______|______   ________|_____   _____|______   ______|_______   _____|______
|DIRECTIA      | |DIRECTIA      | |DIRECTIA    | |DIRECTIA      | |DIRECTIA    |
|GENERALA      | |GENERALA      | |GENERALA    | |GENERALA      | |GENERALA    |
|PARTICIPATII, | |COORDONARE,   | |PRIVATIZARE | |BUGET,        | |JURIDIC,    |
|MANDATE,      | |ACTIVITATI SI | |            | |CONTABILITATE | |CONTRACTE,  |
|CRITERII DE   | |PROGRAME,     | |            | |FINANTE       | |LITIGII     |
|PERFORMANTA,  | |RELATII       | |            | |              | |SI POST-    |
|EVALUARE,     | |INVESTITORI   | |            | |              | |PRIVATIZARE |
|EVOLUTIE      | |SI INSTITUTII | |            | |              | |            |
|______________| |______________| |____________| |______________| |____________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 869/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 869 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu