Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.844 din 07.10.2015

privind aprobarea Programului statistic naţional multianual 2015-2017
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 770 din 15 octombrie 2015



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 9 alin. (4) din Legea organizării şi funcţionării statisticii oficiale în România nr. 226/2009 , cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.ARTICOL UNICSe aprobă Programul statistic naţional multianual 2015-2017, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. PRIM-MINISTRU VICTOR-VIOREL PONTA Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Ion Moraru Preşedintele Institutului Naţional de Statistică, Tudorel Andrei Ministrul afacerilor externe, Bogdan Lucian Aurescu Ministrul finanţelor publice, Eugen Orlando Teodorovici ANEXĂPROGRAMUL STATISTIC NAŢIONAL MULTIANUAL 2015-2017**Activităţile aferente anului 2014 au fost incluse şi realizate în Programul statistic naţional anual 2014. 1. Introducere 2. Obiectivele strategice ale perioadei 2015-2017 3. Reperele Programului statistic naţional multianual 2015-2017 4. Organizare, resurse financiare şi umane 5. Dezvoltarea produselor şi serviciilor statistice 5.1. Acţiuni transversale de funcţionare, operaţionalizare la cote superioare a SSN 5.2. Conturi naţionale; indicatori macroeconomici 5.3. Statistica preţurilor 5.4. Statistici privind populaţia, demografia şi migraţia internaţională 5.5. Statistica pieţei muncii 5.6. Statistica educaţiei şi a sănătăţii 5.7. Statistica veniturilor şi condiţiilor de viaţă 5.8. Statistica agricolă 5.9. Statistica mediului 5.10. Statistici de întreprindere; statistica structurală 5.11. Indicatori economici pe termen scurt 5.12. Statisticile comerţului internaţional cu bunuri 6. Glosar 1. Introducere Fundamentarea, monitorizarea şi evaluarea programelor de dezvoltare economică şi socială, a deciziilor guvernamentale şi ale operatorilor economici, în contextul procesului complex de integrare a României în structurile europene, necesită date şi informaţii statistice prompte şi de calitate. Rapidele schimbări ale condiţiilor mediului extern impun nevoia de informaţie statistică diversificată şi cuprinzătoare, nevoie care se îndreaptă către producătorii de date statistice oficiale şi, implicit, asupra potenţialilor furnizori ai datelor primare. Statistica oficială, potrivit principiilor fundamentale care o guvernează, constituie un element indispensabil al sistemului informaţional al unei societăţi democratice. Conform Regulamentului (UE) 2015/759 al Parlamentului European şi al Consiliului din 29 aprilie 2015 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 223/2009 privind statisticile europene, Comunitatea Europeană trebuie să aibă acces la informaţii statistice comparabile între statele membre, informaţii care trebuie să fie actuale, relevante, de încredere, pertinente şi produse la timp şi cât mai eficient posibil pentru a permite formularea, aplicarea, monitorizarea şi evaluarea politicilor europene şi naţionale. Acest spirit al dimensiunii statisticilor oficiale se întrepătrunde firesc cu dimensiunea naţională: politicile europene şi cele naţionale se intercondiţionează reciproc, iar evaluarea progreselor se bazează, într-o proporţie covârşitoare, pe date statistice coerente. Misiunea generală a statisticii oficiale este aceea de a furniza date şi informaţii statistice de calitate, ale cărei coordonate rezidă în: relevanţă, corectitudine, punctualitate, accesibilitate şi claritate, comparabilitate şi coerenţă. Rolul său este şi mai important în contextul globalizării şi al politicilor europene de mare anvergură. Statistica joacă un rol de prim ordin în găsirea răspunsurilor adecvate care privesc schimbările din societate demonstrând capacitatea de a arăta şi cum s-a schimbat, de ce s-a schimbat şi, mai ales, de ce avem nevoie ca schimbările să influenţeze pozitiv evoluţia societăţii şi mediul în care trăim. Mai mult ca oricând, cunoştinţele vor fi indispensabile în procesul luării deciziilor în cadrul cărora informaţia statistică reprezintă o componentă de prim ordin. Statutul României de stat membru al Uniunii Europene (UE) implică asumarea totală a responsabilităţilor ce revin Sistemului statistic naţional în procesul implementării legislaţiei europene în domeniul statisticii. Această perspectivă reclamă, în mod necesar, o abordare nouă - coerentă şi coordonată - a priorităţilor europene şi naţionale, care transcende sfera de responsabilităţi a instituţiilor cu atribuţii specifice în domeniul statisticii oficiale din România, fiecare considerată în mod individual. Statisticile publice, în general, şi cele oficiale, în special, trebuie privite nu numai ca o sarcină expresă a uneia sau alteia dintre instituţiile care fac parte din Sistemul statistic naţional, ci ca o condiţie indispensabilă pentru fundamentarea acţiunilor şi a deciziilor. Criteriile şi condiţiile sus-amintite se realizează unitar şi operaţional prin rolul de coordonator al statisticii oficiale din România ce revine Institutului Naţional de Statistică. 2. Obiectivele strategice ale perioadei 2015-2017 Obiectiv general În consens cu misiunea, viziunea şi valorile Institutului Naţional de Statistică, obiectivul general al strategiei este ca Sistemul statistic naţional să satisfacă, într-o măsură cât mai largă, necesităţile de date şi informaţii ale tuturor categoriilor de utilizatori de date statistice, să continue îmbunătăţirea calităţii proceselor şi produselor statistice prin alinierea completă la Codul de practici al statisticilor europene şi să implementeze managementul calităţii totale în statistică, având ca document suport „Viziunea Sistemului statistic european până la orizontul anului 2020“. Obiective specifice 1. Consolidarea structurii şi funcţionării coordonate a Sistemului statistic naţional 2. Modernizarea şi eficientizarea Sistemului statistic naţional 3. Extinderea utilizării surselor de date administrative în procesul statistic 4. Dezvoltarea produselor şi serviciilor statistice 5. Îmbunătăţirea calităţii produselor şi serviciilor statistice 6. Dezvoltarea resurselor umane 7. Îmbunătăţirea promovării produselor şi serviciilor statistice 3. Reperele Programului statistic naţional multianual 2015-2017 Punerea în aplicare a politicilor la nivel naţional şi european necesită informaţii statistice de înaltă calitate, comparabile şi fiabile cu privire la situaţia socială, economică şi de mediu din România şi din Uniunea Europeană, precum şi componentele sale la nivel naţional şi regional. Programul statistic naţional multianual se elaborează pe o perioadă de maximum 3 ani, ţinându-se seama de obiectivele Strategiei de dezvoltare a Sistemului statistic naţional şi a statisticii oficiale a României în perioada 2015-2020 şi de stadiul îndeplinirii acesteia, de programele de guvernare, de programele naţionale sectoriale, precum şi de prevederile Programului statistic european pentru perioada 2013-2017. Detalierea şi operaţionalizarea Programului statistic naţional multianual se face prin programele statistice naţionale anuale. Programul statistic naţional multianual asigură cadrul legal privind elaborarea, producerea şi diseminarea statisticilor oficiale naţionale şi europene în perioada 2015-2017. Statisticile oficiale naţionale şi europene sunt concepute, produse şi difuzate în conformitate cu legislaţia naţională şi comunitară, având ca suport cooperarea strânsă şi coordonată din cadrul Sistemului statistic naţional (SSN) şi Sistemului statistic european (SSE). Statisticile elaborate, produse şi difuzate pe baza Programului statistic naţional multianual, în convergenţă cu Programul statistic european pentru perioada 2013-2017 sunt menite să contribuie la punerea în aplicare a politicilor Uniunii Europene astfel cum sunt reflectate în Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (TFUE), în Strategia Europa 2020, precum şi în alte documente programatice referitoare la Sistemul statistic european. Obiectivul general al Programului statistic naţional multianual este ca Institutul Naţional de Statistică, prin rolul său de coordonator al Sistemului statistic naţional, să fie în continuare cel mai important producător şi furnizor de informaţii statistice de cea mai înaltă calitate, atât la nivel naţional, cât şi în ceea ce priveşte statisticile destinate statisticilor europene. În acelaşi timp, Programul statistic naţional multianual este o continuare firească a obiectivelor stabilite în Strategia de dezvoltare a Sistemului statistic naţional şi a activităţii INS în perioada anterioară, care au vizat: a)implementarea acquis-ului comunitar în domeniul statisticii, pentru armonizarea tuturor metodologiilor de calcul al indicatorilor statistici cu normele europene şi pentru asigurarea compatibilităţii Sistemului statistic naţional cu Sistemul statistic al UE, precum şi cu standardele recomandate de instituţiile de specialitate ale organizaţiilor internaţionale; b)creşterea gradului de satisfacere a cerinţelor utilizatorilor produselor şi serviciilor statistice prin diversificarea sistemelor de indicatori; c)îmbunătăţirea managementului calităţii în statistică; d)facilitarea accesului la rezultatele statistice prin punerea în practică a noilor tehnologii de diseminare; e)mai buna utilizare a resurselor disponibile; f)promovarea parteneriatului cu furnizorii şi utilizatorii datelor statistice.4. Organizare, resurse financiare şi umane Programele statistice anuale şi multianuale sunt implementate prin efortul conjugat al INS şi al instituţiilor publice cu responsabilităţi în domeniul statisticii oficiale, în mod deosebit al altor producători de statistici oficiale. Pentru punerea în practică a programelor statistice anuale şi multianuale sunt necesare resurse umane, materiale şi financiare importante. Utilizarea lor eficientă trebuie să asigure funcţionarea neîntreruptă a întregului Sistem statistic naţional şi implementarea proiectelor de dezvoltare, care privesc infrastructura statistică, metodologiile statistice şi noile tehnologii informaţionale. Prin exerciţiile de programare anuală şi multianuală se are în vedere stabilirea priorităţilor informaţionale, în conjuncţie cu programele statistice ale Comunităţilor Europene şi cu cerinţele utilizatorilor interni şi externi, astfel încât alocarea resurselor necesare, deseori restrictive, să contribuie la maximizarea rezultatelor aşteptate. Cea mai mare parte a activităţilor desfăşurate în cadrul Sistemului statistic naţional sunt finanţate de la bugetul de stat şi sunt alocate fiecărei autorităţi şi instituţii publice cuprinse în programele statistice naţionale anuale. După aderarea României la UE, INS are posibilitatea să solicite acoperirea unei părţi a cheltuielilor necesare prin programele de finanţare puse la dispoziţie de Eurostat - granturi independente. Resursele umane necesare realizării activităţilor din sfera statisticii oficiale constituie una dintre cele mai sensibile probleme care, în lipsa unor măsuri proactive, poate afecta pe termen mediu şi lung dezvoltarea Sistemului statistic naţional. Lipsa resurselor umane se resimte cel mai acut în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice cu responsabilităţi specifice statisticii oficiale, dar şi în cadrul Institutului Naţional de Statistică. Crearea compartimentelor de statistică în ministere şi alte autorităţi publice trebuie să fie susţinută prin programele de recrutare, selecţie şi dezvoltare a personalului, scop în care este necesară amplificarea rolului INS de creare a competenţelor necesare, prin intermediul Centrului Naţional de Pregătire în Statistică. 5. Dezvoltarea produselor şi serviciilor statistice Pentru îndeplinirea obiectivului strategic de satisfacere în cât mai mare măsură a cerinţelor informaţionale ale utilizatorilor, Institutul Naţional de Statistică, alături de ceilalţi producători de statistici oficiale, asigură realizarea producţiei curente pe domenii statistice a căror continuitate în funcţionare este esenţială pentru alimentarea fondului naţional de date statistice. Operaţionalizarea şi detalierea activităţilor Programului statistic naţional multianual se realizează prin programele statistice naţionale anuale. În consecinţă, îndeplinirea acestui obiectiv specific presupune definirea şi punerea în aplicare a unor direcţii de acţiune pe ansamblu şi domenii statistice, prezentate în cele ce urmează. 5.1. Acţiuni transversale de funcţionare, operaţionalizare la cote superioare a SSN a)îmbunătăţirea şi modernizarea detaliată a sistemului statistic; b)utilizarea surselor administrative; c)modernizarea sistemului de colectare a informaţiilor primare; d)eficientizarea sistemului de procesare informatică.5.2. Conturi naţionale; indicatori macroeconomici Obiectiv: Furnizarea unor indicatori macroeconomici şi sociali esenţiali şi a principalilor indicatori economici europeni sub forma unui set coerent de indicatori care să răspundă cerinţelor în materie de date statistice la nivel naţional şi european pentru a face faţă evoluţiei nevoilor utilizatorilor Acţiuni, termene, rezultate

Acţiunea Termen Rezultat
Implementarea noilor standarde SEC 2010 2017 Adaptarea sistemului statistic la noile cerinţe pentru a fi în conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 549/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 mai 2013 privind Sistemul european de conturi naţionale şi regionale din Uniunea Europeană
Implementarea SDMX 2016 Standard unic pentru conformitatea cu schimbul şi transmiterea datelor şi metadatelor pentru statisticile cuprinse în Regulamentul (UE) nr. 549/2013
Introducerea în practică a modului de estimare „semnal“ pentru produsul intern brut (PIB) la T+30 în locul termenului actual de estimare a evoluţiei PIB (T+45 zile) 2016 Furnizarea estimaţiilor „semnal“ pentru PIB la T+30
Implementarea standardului SDDS PLUS 2017 Platforma de raportare a indicatorilor către FMI; prin noul standard se are în vedere atât extinderea setului actual de indicatori, cât şi transmiterea datelor în noul format
Actualizarea protocolului de colaborare între Institutul Naţional de Statistică, Ministerul Finanţelor Publice, Banca Naţională a României şi Comisia Naţională pentru Prognoză 2017 Dezvoltarea sistemului naţional pentru statistica finanţelor guvernamentale conform cerinţelor SEC 2010
Modernizarea sistemului informatic pentru raportarea situaţiilor financiare ale instituţiilor publice (FOREXEBUG) din 2017 Creşterea responsabilizării administraţiei publice şi punerea la dispoziţia utilizatorilor şi în special a Institutului Naţional de Statistică de informaţii detaliate conform clasificaţiei bugetare care să corespundă cerinţelor europene (clasificaţia COFOG nivel III)
Acţiunea Termen Rezultat
Actualizarea inventarului de surse şi metode privind deficitul şi datoria publică conform noilor standarde internaţionale (SEC 2010, Manualul de deficit şi datorie) 2015 Inventar de surse şi metode privind deficitul şi datoria publică actualizat
Implementarea noilor decizii metodologice în domeniul statisticii finanţelor publice 2017 Adaptarea sistemului statistic la noile cerinţe pentru a fi în conformitate cu regulamentele europene

Responsabil: Direcţia Conturi naţionale 5.3. Statistica preţurilor Obiectiv: Dezvoltarea şi modernizarea sistemului statistic de preţuri care să răspundă cerinţelor de calitate şi volumului de indicatori stabiliţi la nivel european Producerea calitativă şi la termen a indicatorilor din domeniul preţurilor la consumator, producţiei industriale, serviciilor, locuinţelor, produselor şi inputurilor agricole, utilizând metodologii solide şi conforme cu standardele internaţionale şi furnizarea acestor indicatori factorilor de decizie şi publicului larg Coordonarea la nivel naţional a activităţilor stabilite în cadrul Programului european de comparare, principalul furnizor al indicatorilor privind paritatea puterii de cumpărare şi nivelul de convergenţă a preţurilor la nivel european Acţiuni, termene, rezultate

Acţiunea Termen Rezultat
Implementarea standardelor şi metodelor prevăzute de metodologiile elaborate şi adoptate la nivel internaţional permanent - Creşterea calităţii şi asigurarea comparabilităţii indicatorilor elaboraţi în domeniul statisticii preţurilor; - Furnizarea la timp a indicatorilor din domeniul statisticii preţurilor către factorii de decizie interni şi internaţionali şi publicului larg
Implementarea cadrului legislativ european conform datelor prevăzute de regulamentele europene Adaptarea cadrului legal naţional pentru a reflecta modificările intervenite la nivel european
Adoptarea unor instrumente adaptate noilor tehnologii informaţionale (utilizarea dispozitivelor electronice, scanner data şi internetului pentru colectarea datelor) în funcţie de disponibilitatea bugetară - Corelarea cu strategia de modernizare a statisticii preţurilor la nivel european şi cu noile direcţii de acţiune în domeniul statisticii preţurilor - Crearea unui sistem integrat de preluare a informaţiilor, de producţie a rezultatelor şi de diseminare a datelor
Reproiectarea instrumentarului şi a metodologiilor cercetărilor statistice din domeniul statisticii preţurilor anual Instrumentar adaptat noilor cerinţe europene
Adoptarea standardelor internaţionale privind elaborarea datelor şi metadatelor statistice din domeniul preţurilor permanent Date şi metadate statistice armonizate cu standardele internaţionale
Dezvoltarea unui instrument de monitorizare a preţurilor produselor alimentare 2016 Instrument de monitorizare a preţurilor produselor alimentare

Responsabil: Direcţia de statistica preţurilor 5.4. Statistici privind populaţia, demografia şi migraţia internaţională Obiectiv: Revizuirea şi reconstruirea sistemului de statistici privind populaţia, mişcarea naturală şi migraţia; asigurarea colectării şi prelucrării informaţiilor preluate de la instituţiile care gestionează sursele administrative de date privind evidenţa populaţiei şi evenimentele demografice Acţiuni, termene, rezultate

Acţiunea Termen Rezultat
Crearea cadrului legislativ necesar producerii statisticilor demografice 2015 Act normativ care să permită crearea bazei de date de mobilitate socială (StatPop)
Definitivarea convenţiilor de colaborare care prevăd programul concret de acţiuni organizatorice privind implicarea şi delimitarea obiectivelor, rolului şi sarcinilor instituţiilor implicate în alimentarea cu date din surse administrative a bazei de date statistice la nivel de înregistrare individuală StatPop 2016 Stabilirea fluxurilor concrete de date şi exploatarea datelor din sursele administrative în vederea producerii statisticilor de mobilitate socială a populaţiei (din ocupare în şomaj sau în inactivitate, intrările în ocupare etc.)
Acţiunea Termen Rezultat
Implementarea prevederilor actului normativ şi convenţiilor de colaborare care permit accesul INS la înregistrările individuale cu caracter personal (pe bază de cod numeric personal - CNP) disponibile în sursele administrative gestionate de instituţiile publice din administraţia centrală şi locală 2016 Construirea bazei de date StatPop (la nivel de înregistrare individuală interconectată prin CNP)
Pregătirea cadrului legislativ, administrativ şi organizaţional al recensământului populaţiei şi locuinţelor din România pentru runda 2020/2021, prin: - definirea obiectivelor viitorului recensământ şi a rolului său în sistemul statisticii demografice din România; - stabilirea tipului de recensământ (mixt, bazat exclusiv sau parţial pe surse administrative etc.), a metodelor de colectare şi a modului de organizare; - definirea instituţiilor cu responsabilităţi în pregătirea, organizarea şi desfăşurarea recensământului; - elaborarea proiectului de lege privind recensământul populaţiei şi al locuinţelor; - elaborarea proiectului de buget; - identificarea gradului în care anumite „instrumente“ necesare recensământului sunt pregătite a fi utilizate în scop statistic înainte şi în timpul colectării datelor: conţinutul surselor administrative, existenţa registrului naţional al clădirilor şi a nomenclatorului unic de străzi, planurile cadastrale pentru mediul urban şi rural; existenţa bazei de date de mobilitate socială a populaţiei etc.) 2017 Realizarea activităţilor de pregătire a recensământului populaţiei şi locuinţelor din România pentru runda 2020/2021

Responsabil: Direcţia generală de demografie şi statistică socială 5.5. Statistica pieţei muncii Obiectiv: Punerea la dispoziţie a indicatorilor privind ocuparea forţei de muncă pentru a monitoriza punerea în aplicare a Strategiei Europa 2020 Acţiuni, termene, rezultate

Acţiunea Termen Rezultat
Organizarea şi participarea activă la dezvoltarea sistemului statistic naţional în domeniul statisticii forţei de muncă, astfel încât să corespundă noilor cerinţe reglementate la nivel european 2017 Producerea de indicatori în domeniul statisticii forţei de muncă armonizaţi la nivel european
Adaptarea statisticii sociale româneşti, cu respectarea obiectivelor din strategia de modernizare a statisticii sociale la nivel european şi cu noile direcţii de acţiune în acest domeniu 2017 Sistem statistic revizuit pentru domeniul pieţei muncii sub aspectul instrumentarului, metodelor de colectare şi metodologiilor reproiectate pentru cercetările statistice în domeniu
Analiza şi preluarea datelor din surse administrative 2015 Producerea de indicatori statistici în domeniul statisticilor privind salariile în vederea reducerii sarcinii de răspuns din partea operatorilor economici

Responsabil: Direcţia generală de demografie şi statistică socială 5.6. Statistica educaţiei şi a sănătăţii Obiectiv: Alinierea la noile schimbări europene de ordin metodologic; fluidizarea fluxului de colectare a datelor privind statisticile de educaţie şi sănătate Acţiuni, termene, rezultate

Acţiunea Termen Rezultat
Adaptarea metodologiilor în vederea corelării cu noile reglementări şi clasificări europene în domeniul educaţiei şi sănătăţii 2016 Producerea de indicatori în conformitate cu regulamentele europene şi cu noile clasificări (ISCED 2011- pentru domeniul statisticii educaţiei)
Acţiunea Termen Rezultat
Reproiectarea instrumentarului cercetărilor statistice, pentru producerea statisticilor din domeniu, în conformitate cu cerinţele regulamentelor europene 2016 Reducerea sarcinii de răspuns a respondenţilor, în măsura în care aceasta este posibilă (eliminare variabile care nu sunt solicitate prin regulamentele europene în vigoare)
Îmbunătăţirea calităţii şi conţinutului publicaţiilor statistice şi dezvoltarea publicaţiilor cu anexe în format electronic 2016 Publicaţii restructurate care oferă utilizatorilor o informaţie sintetică facil de interpretat şi accesul la anexe în formate electronice, care permit prelucrarea ulterioară a datelor diseminate în formatul dorit de utilizatori
Cooperarea cu furnizorii de date statistice, deţinători ai datelor din surse administrative, pentru creşterea calităţii datelor, în vederea integrării acestora în sistemul statistic naţional 2017 - Statistici armonizate cu reglementările europene bazate pe seturi de date administrative - Reducerea sarcinii de răspuns a furnizorilor de date
Reproiectarea sistemului informaţional din domeniul statisticii sănătăţii 2017 Îmbunătăţirea calităţii statisticilor produse şi asigurarea surselor primare de date necesare producerii statisticilor europene în domeniu

Responsabil: Direcţia generală de demografie şi statistică socială 5.7. Statistica veniturilor şi condiţiilor de viaţă Obiectiv: Implementarea metodologiilor de calcul al unor indicatori comparabili pe plan european, adaptarea şi armonizarea regulamentelor europene cu legislaţia naţională, în vederea promovării unei creşteri durabile şi inclusive Acţiuni, termene, rezultate

Acţiunea Termen Rezultat
Actualizarea şi îmbunătăţirea infrastructurii necesare realizării anchetelor în gospodăriile populaţiei 2015 Creşterea calităţii indicatorilor obţinuţi din anchetele în gospodării
Dezvoltarea de modele econometrice în domeniu 2016 Îmbunătăţirea estimaţiilor pe domenii mici pentru indicatorii de sărăcie şi excluziune socială
Rafinarea calităţii estimaţiilor obţinute din cercetările statistice privind veniturile populaţiei şi calitatea vieţii 2016 Reducerea sarcinii de răspuns a respondenţilor şi creşterea utilizării datelor din sursele administrative
Implementarea metodologiilor armonizate la nivel european şi corelate cu strategia de modernizare a statisticilor sociale europene 2017 Producerea de statistici comparabile la nivel european

Responsabil: Direcţia generală de demografie şi statistică socială 5.8. Statistica agricolă Obiectiv: Furnizarea de statistici în domeniul agriculturii necesare dezvoltării şi monitorizării politicii agricole comune care să reflecte obiectivele strategice referitoare la durabilitate şi dezvoltare rurală Acţiuni, termene, rezultate

Acţiunea Termen Rezultat
Îmbunătăţirea calităţii datelor din domeniul statisticii agricole astfel încât să răspundă noilor cerinţe de evaluare ale Politicii agricole comune Începând cu anul 2014 Consolidarea sistemului statistic agricol
Abordarea integrată a statisticilor agricole 2015 Asigurarea coerenţei dintre diferitele statistici agricole sub aspectul eficienţei costurilor
Atragerea de fonduri externe pentru realizarea Anchetei structurale în agricultură 2016 - 2017 - Realizarea Anchetei structurale în agricultură - Actualizarea Registrului exploataţiilor agricole - Tipologia şi dimensiunea economică a exploataţiilor agricole
Armonizarea şi implementarea reglementărilor europene în vederea realizării Recensământului general agricol 2020 2017 Realizarea activităţilor de pregătire a Recensământului general agricol 2020
Acţiunea Termen Rezultat
Abordarea activităţilor neagricole, îmbunătăţirea cunoştinţelor privind zonele rurale pentru domeniul Dezvoltare rurală şi agrimediu (utilizarea îngrăşămintelor, utilizarea pesticidelor, consumul de apă şi utilizarea energiei) 2017 Dezvoltarea de indicatori care să răspundă noilor cerinţe de informaţii pentru noua Politică agricolă comunitară
Investigarea surselor administrative şi studierea posibilităţii de utilizare a acestora pentru realizarea statisticilor agricole 2016 Creşterea calităţii statisticilor agricole şi reducerea sarcinii de răspuns

Responsabil: Direcţia generală de statistică economică 5.9. Statistica mediului Obiectiv: Consolidarea calităţii conturilor de mediu; furnizarea de informaţii pentru implementarea Strategiei Europa 2020 Acţiuni, termene, rezultate

Acţiunea Termen Rezultat
Corelarea aspectelor politicii de mediu cu planificarea economică 2016 Îmbunătăţirea promptitudinii, inclusiv dezvoltarea preestimărilor
Implementarea Regulamentului (UE) nr. 538/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 16 aprilie 2016 de modificare a Regulamentului (UE) nr. 691/2011 privind conturile economice de mediu europene (contul cheltuielilor de protecţie a mediului, contul sectorului bunurilor şi serviciilor de mediu, contul fluxurilor fizice de energie), a statisticilor de mediu şi forestiere 2016 Realizarea contului cheltuielilor de protecţie a mediului, contului sectorului bunurilor şi serviciilor de mediu
Realizarea de investiţii în infrastructura statistică 2015 Îmbunătăţirea disponibilităţii, calităţii şi utilităţii conturilor de mediu (convergenţa clasificărilor, elaborarea unor părţi din conturile de mediu integrate în producţia statistică a conturilor naţionale, precum şi a altor domenii statistice)
Dezvoltarea de metodologii şi implementarea culegerilor de date pe bază de voluntariat pentru domenii suplimentare 2016 Obţinerea de indicatori pentru domeniile: ape şi păduri, subvenţii de mediu şi transferuri similare şi cheltuielile de gestionare a mediului
Monitorizarea implementării Strategiei naţionale de dezvoltare durabilă 2017 Dezvoltarea de noi indicatori şi actualizarea celor existenţi
Dezvoltarea şi implementarea metodologiilor pentru domeniile: Conturile forestiere; Conturile fluxurilor de apă; Conturile cheltuielilor de gestionare a resurselor naturale 2017 Obţinerea de indicatori pentru domeniile: Conturile forestiere; Conturile fluxurilor de apă; Conturile cheltuielilor de gestionare a resurselor naturale
Consolidarea calităţii primului set de conturi (emisii în aer, taxe de mediu şi fluxuri materiale) 2015 Date statistice îmbunătăţite din punctul de vedere al calităţii
Promovarea utilizării conturilor economice de mediu existente 2015 Pocketbook, Facebook etc.

Responsabil: Direcţia generală de statistică economică 5.10. Statistici de întreprindere; statistica structurală Obiectiv: Implementarea noilor concepte şi metode ale cadrului general privind statisticile de întreprindere pentru a răspunde obiectivelor politice de dezvoltare economică, de impact al globalizării economice; furnizarea de informaţii pentru implementarea politicii Europa 2020 privind creşterea economică durabilă Acţiuni, termene, rezultate

Acţiunea Termen Rezultat
Reproiectarea tuturor cercetărilor statistice astfel încât să răspundă cerinţelor din regulamentele europene În funcţie de termenul de implementare a Regulamentului FRIBS Creşterea eficienţei şi eficacităţii proceselor de producţie statistică în vederea furnizării de informaţii statistice pentru domeniile-cheie cum ar fi statistica structurală, globalizarea, sectorul servicii, transport
Acţiunea Termen Rezultat
Realizarea de noi cercetări statistice privind lanţul valorii globale în momentul în care aceasta va fi cerinţă a unui nou regulament european sau a unui regulament existent În funcţie de termenul de implementare a Regulamentului FRIBS Dezvoltarea de noi informaţii statistice şi îmbunătăţirea celor existente pentru a răspunde obiectivelor politice de dezvoltare economică, de impact al globalizării economice
Dezvoltarea de noi indicatori statistici care să măsoare îmbunătăţirea mediului de afaceri pentru întreprinderile mici şi mijlocii; dezvoltarea antreprenoriatului, infrastructură şi transport inteligent şi accesul la internet în bandă largă În funcţie de termenul de implementare a Regulamentului FRIBS Furnizarea de informaţii pentru implementarea politicii Europa 2020 privind creşterea economică durabilă
Diversificarea surselor de date administrative şi dezvoltarea metodelor de consolidare a datelor din surse statistice şi din surse administrative 2017 - Asigurarea calităţii datelor statistice, reducerea sarcinii de răspuns - Calculul valorilor consolidate, suport pentru implementarea noului regulament FRIBS

Responsabil: Direcţia generală de statistică economică 5.11. Indicatori economici pe termen scurt Obiectiv: Furnizarea de informaţii pentru implementarea politicii Europa 2020 privind creşterea economică durabilă Acţiuni, termene, rezultate

Acţiunea Termen Rezultat
Dezvoltarea de indicatori statistici care să monitorizeze obiectivele iniţiativelor „O Uniune a inovaţiei“ şi „Spaţiul European de Cercetare (SEC)“, în care cercetătorii, cunoştinţele ştiinţifice şi tehnologice circulă liber şi deschis 2016 Furnizarea de informaţii pentru implementarea politicii Europa 2020 privind creşterea economică durabilă
Diversificarea surselor de date administrative şi dezvoltarea metodelor de consolidare a datelor din surse statistice şi din surse administrative Începând cu anul 2014 Reducerea sarcinii de răspuns şi asigurarea calităţii datelor statistice din domeniu
Testarea şi evaluarea impactului noului concept de unitate statistică 2015 Implementarea noului regulament FRIBS în statistica de întreprindere
Dezvoltarea de statistici de calitate în domeniul energiei şi schimbărilor climatice 2016 - Asigurarea suportului pentru politicile UE şi pentru cele naţionale - Furnizarea de informaţii necesare pentru monitorizarea statisticii energiei şi schimbărilor climatice
Dezvoltarea de statistici în zonele-cheie unde întreprinderile sunt „centrul de interes“, cum ar fi: statisticile pe termen scurt, cercetare, dezvoltare, inovare şi turism, cu o atenţie deosebită pentru asigurarea datelor în domeniile cu valoare adăugată mare din industrie şi servicii 2017 Elaborarea de indicatori care să răspundă noilor cerinţe impuse de modificările unor regulamente în domeniu
Dezvoltarea sistemului conturilor de energie în contextul statisticilor conturilor de mediu 2017 Sistemul conturilor de energie

Responsabil: Direcţia generală de statistică economică 5.12. Statisticile comerţului internaţional cu bunuri Obiectiv: Asigurarea calităţii datelor statistice de comerţ internaţional cu bunuri, luând în considerare strategia Uniunii Europene de reducere, până în anul 2020, a sarcinii administrative impuse de Sistemul statistic european, în general, şi de sistemul statistic Intrastat, în particular, asupra furnizorilor de date statistice Acţiuni, termene, rezultate

Acţiunea Termen Rezultat
Implementarea Sistemului statistic SIMSTAT 2017 - Crearea unei infrastructuri integrate sigure pentru schimbul de microdate de comerţ intracomunitar cu bunuri între statele membre UE - Realizarea proiectului-pilot Simstat de schimb de microdate pentru fluxul de expedieri intracomunitare de bunuri între statele membre ale Uniunii Europene
Acţiunea Termen Rezultat
Utilizarea la o scară mai largă a datelor fiscale (deconturile de TVA şi declaraţiile recapitulative VIES) şi a datelor din surse vamale; identificarea şi utilizarea de noi surse de date în domeniul statisticilor de comerţ internaţional cu bunuri 2015 Actualizarea Convenţiei dintre Institutul Naţional de Statistică şi Ministerul Finanţelor Publice, pentru sursele de date necesare creşterii calităţii statisticilor de comerţ internaţional cu bunuri, intra- şi extracomunitare
Îmbunătăţirea consistenţei dintre statisticile de comerţ internaţional cu bunuri (intra- şi extracomunitar) şi statisticile balanţei de plăţi 2017 Reevaluarea coeficientului de transformare CIF-FOB pentru importuri
Reflectarea gradului de globalizare economică utilizând datele statistice de comerţ internaţional cu bunuri 2015 Integrarea statisticilor de întreprindere şi comerţ internaţional cu bunuri în scopul creării şi dezvoltării de noi indicatori statistici prin utilizarea microdatelor şi a surselor administrative adiţionale
Implementarea noului cadru legislativ aferent statisticilor de întreprindere (FRIBS) 2017 Adaptarea cadrului legal naţional pentru statisticile de comerţ internaţional cu bunuri la modificările din FRIBS
Modernizarea şi armonizarea continuă a Sistemului statistic de comerţ extracomunitar cu bunuri cu legislaţia şi cerinţele naţionale şi comunitare în domeniu Începând cu anul 2014 Adaptarea cadrului legal naţional pentru statisticile de comerţ internaţional cu bunuri la modificările Codului Vamal Comunitar

Responsabil: Direcţia generală de statistică economică 6. Glosar

INS Institutul Naţional de Statistică
SSN Sistemul statistic naţional
UE Uniunea Europeană
SSE Sistemul statistic european
TFUE Treaty on the Functioning of the European Union (Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene)
SEC Sistemul european de conturi
SDMX Statistical Data and Metadata eXchange (Schimb de date şi metadate statistice)
SDDS PLUS Special Data Dissemination Standard PLUS (Standard special de diseminare date)
FMI Fondul Monetar Internaţional
COFOG Classification of the Functions of Government (Clasificarea funcţiilor guvernamentale)
FRIBS Framework Regulation Integrating Business Statistics (Regulamentul-cadru de integrare a statisticilor de întreprindere)
FOREXEBUG Sistem electronic de raportare a situaţiilor financiare din sectorul public
SIMSTAT Single Market Statistics (Statistica pieţei unice)
TVA Taxa pe valoarea adăugată
VIES Declaraţia recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare
FOB Free on Board (liber la bord)
CIF Cost, Insurance, Freight (cost, asigurare, navlu)
CIF/FOB Soldul balanţei comerciale
ISCED International Standard Classification on Education (Clasificarea internaţională standard a educaţiei)


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 844/2015

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 844 din 2015
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 844/2015
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu