Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 534 din 30 mai 2002

pentru aprobarea Strategiei privind reabilitarea si reorganizarea sistemului de asistenta medicala spitaliceasca de specialitate in obstetrica-ginecologie si neonatologie din Romania, pe perioada 2002 - 2004

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 396 din 10 iunie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Strategia privind reabilitarea si reorganizarea sistemului de asistenta medicala spitaliceasca de specialitate in obstetrica-ginecologie si neonatologie din Romania, pe perioada 2002 - 2004, prevazuta in anexele nr. 1 - 4 care fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Ministerul Sanatatii si Familiei, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Administratiei Publice si Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei vor aduce la indeplinire strategia prevazuta la art. 1.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                              Contrasemneaza:
                              Ministrul sanatatii si familiei,
                              Daniela Bartos

                              Ministrul finantelor publice,
                              Mihai Nicolae Tanasescu

                              Ministrul administratiei publice,
                              Octav Cozmanca

                              p. Ministrul lucrarilor publice,
                              transporturilor si locuintei,
                              Ion Selaru,
                              secretar de stat

    ANEXA 1

                         PRINCIPII SI CRITERII
de reabilitare si reorganizare in sistem regional a asistentei medicale de specialitate si de ierarhizare a competentelor profesionale ale unitatilor de specialitate obstetrica-ginecologie si neonatologie

    I. Principii de reabilitare si reorganizare a asistentei medicale spitalicesti de specialitate obstetrica-ginecologie si neonatologie:
    a) imbunatatirea accesului populatiei la servicii de asistenta de specialitate obstetrica-ginecologie si neonatologie, in special al femeilor gravide neasigurate;
    b) ridicarea standardelor de calitate ale serviciilor de asistenta de specialitate obstetrica-ginecologie si neonatologie, asigurate populatiei;
    c) asigurarea asistentei medicale de specialitate obstetrica-ginecologie si neonatologie in functie de riscul si de specificul prezentat, prin regionalizarea asistentei de specialitate;
    d) asigurarea de servicii sociale in maternitati si a unei mai bune legaturi cu serviciile de protectie sociala de la nivel local pentru eficientizarea preventiei fenomenului de abandon al copiilor nou-nascuti;
    e) reorganizarea sistemului de asistenta materna si neonatala in conformitate cu standardele Uniunii Europene si raportat la structura actuala si de perspectiva a populatiei Romaniei (in special a celei de varsta fertila) si a morbiditatii specifice;
    f) corelarea procesului de reabilitare si reorganizare a asistentei obstetricale cu programul de reabilitare a asistentei neonatologice, desfasurat de Ministerul Sanatatii si Familiei in colaborare cu Guvernul Confederatiei Elvetiene;
    g) cresterea implicarii administratiei publice locale si a comunitatilor locale pentru imbunatatirea conditiilor de acordare a asistentei medicale de specialitate.

    II. Criterii de reorganizare in sistem regional a asistentei medicale de specialitate obstetrica-ginecologie si neonatologie:
    a) asigurarea asistentei medicale spitalicesti pentru femeia gravida si nou-nascut in functie de riscul prezentat, prin regionalizarea ingrijirilor medicale si stabilirea locului nasterii, in functie de capacitatea unitatii medicale de a rezolva patologia prezentata de mama si nou-nascut;
    b) reorganizarea unitatilor de specialitate obstetrica-ginecologie si neonatologie pe trei niveluri de competenta, dupa cum urmeaza:
    1. nivelul I, care asigura asistenta medicala a femeii gravide si nou-nascutului sanatos, precum si asistenta medicala ginecologica de baza (patologie nechirurgicala, patologie chirurgicala neoncologica si urgente); aceste centre nu asigura servicii de garda dupa programul obisnuit de lucru;
    2. nivelul II, care asigura asistenta medicala a femeii gravide si nou-nascutului cu un anumit grad moderat de risc, precum si asistenta medicala ginecologica in cazuri mai complexe (patologie oncologica); aceste centre asigura servicii de garda dupa programul obisnuit de lucru si au capacitatea de a efectua interventii chirurgicale de urgenta si in timpul garzii;
    3. nivelul III, care asigura asistenta medicala a femeii gravide si nou-nascutului cu un risc crescut; aceste centre au capacitatea de a rezolva intreaga gama de patologie specifica si asigura servicii de garda complexe dupa programul obisnuit de lucru;
    c) infiintarea unor centre de excelenta pentru domenii de supraspecialitate bine definite (diagnostic prenatal, perinatologie, oncoginecologie, fertilizare in vitro si tratamentul sterilitatii, sarcina cu patologie infectioasa);
    d) dispecerizarea fluxului de pacienti spre cele trei niveluri de competenta potrivit specificului fiecarui caz, pe baza principiului accesului gravidei si nou-nascutului la cele mai potrivite ingrijiri medicale;
    e) definirea in zone geografice, grupate in jurul unor centre de nivel III, a regiunilor care corespund urmatoarelor criterii:
    1. 15.000 - 20.000 de nasteri inregistrate per regiune;
    2. durata de maximum doua ore a transportului gravidei sau nou-nascutului pana la centrul de nivel III;
    f) transportul in utero ca mod prioritar de transport, catre centrul regional de nivel III;
    g) transportul dupa nastere al nou-nascutilor care necesita ingrijiri in centre de nivel III de catre unitati de transport neonatal specializat.

    III. Criterii de ierarhizare pe trei niveluri a competentelor profesionale ale unitatilor de specialitate obstetrica-ginecologie si neonatologie
    Ministerul Sanatatii si Familiei va elabora criteriile specifice pentru evaluarea si incadrarea pe trei niveluri a competentelor profesionale ale maternitatilor, criterii care vor fi aprobate prin ordin al ministrului sanatatii si familiei. Definitia nivelurilor va lua in considerare:
    a) competentele pentru:
    - ginecologie;
    - obstetrica;
    - neonatologie;
    b) dotarea minima obligatorie;
    c) organizarea, spatiul, circuitele;
    d) facilitatile de comunicare si transport;
    e) personalul:
    - de baza;
    - pentru asigurarea permanentelor;
    f) instruirea profesionala, performante profesionale, competenta manageriala.
    Ca prioritate, din cele 261 de maternitati (dintre care 44 sunt la nivel comunal, 109 la nivel orasenesc, 87 la nivel municipal/judetean si 21 la nivel universitar) se reabiliteaza si se reorganizeaza ca centre de nivel III urmatoarele 18 maternitati:
________________________________________________________________________________
           Centru de nivel III                            Regiunea
________________________________________________________________________________
Bacau        Spital de obstetrica-ginecologie (cladire    Bacau, Vrancea
             separata)
Brasov       Spital de obstetrica-ginecologie (cladire    Brasov, Covasna
             separata)
Cluj-Napoca  Sectie de obstetrica-ginecologie in spital   Cluj, Bistrita-Nasaud,
             general (cladire separata)                   Maramures, Salaj
Constanta    Sectie de obstetrica-ginecologie in spital   Constanta, Tulcea
             general (cladire comuna)
Craiova      Sectie de obstetrica-ginecologie in spital   Dolj, Gorj, Olt,
             general (cladire comuna)                     Mehedinti, Valcea
Iasi         Spital de obstetrica-ginecologie (cladire    Iasi, Neamt, Vaslui
             separata)
Oradea       Spital de obstetrica-ginecologie (cladire    Bihor, Satu Mare
             separata)
Galati       Sectie de obstetrica-ginecologie (cladire    Galati, Braila
             separata)
Sibiu        Sectie de obstetrica-ginecologie in spital   Sibiu, Alba
             general (cladire comuna)
Suceava      Sectie de obstetrica-ginecologie in spital   Suceava, Botosani
             general (cladire comuna)
Targu Mures  Sectie de obstetrica-ginecologie in spital   Mures, Harghita
             general (cladire comuna)
Timisoara    Spital de obstetrica-ginecologie (cladire    Timis, Arad, Caras-
             separata)                                    Severin, Hunedoara
Bucuresti    2 spitale de obstetrica-ginecologie          Arges, Buzau,
(7           (cladire separata), 5 sectii de obstetrica-  Calarasi,
maternitati) ginecologie in spitale generale (2 in        Dambovita, Giurgiu,
             cladire comuna si 3 in cladire separata)     Ialomita, Ilfov,
                                                          Prahova, Teleorman
________________________________________________________________________________

    Toate maternitatile vor trebui sa ofere ingrijire integrata nou-nascutilor sanatosi dupa sistemul "rooming-in", care favorizeaza alimentarea precoce la san.
    In cadrul centrelor regionale de nivel III se vor constitui unitati de terapie intensiva neonatala ca sectii de sine statatoare care vor asigura ingrijiri specifice de lunga durata celor mai dificile cazuri din regiune si care vor avea in compunere unitati de transport neonatal specializat.
    Toate sectiile de obstetrica-ginecologie vor asigura servicii de intrerupere a sarcinii in conditii de siguranta si calitate, incluzand servicii de consiliere si oferire de contraceptive dupa avort. Pretul acestor servicii nu va putea depasi un plafon maximal stabilit de Ministerul Sanatatii si Familiei pentru a se evita limitarea accesului femeilor la aceste servicii si recurgerea la avort ilegal.

    ANEXA 2

                Modalitatea de evaluare a situatiei actuale

    I. Ministerul Sanatatii si Familiei va elabora un sistem de evaluare a tuturor sectiilor de obstetrica-ginecologie si neonatologie din tara, urmarind:
    a) organizarea sectiilor, spatiilor, circuitelor;
    b) infrastructura;
    c) personalul;
    d) dotarea cu echipamente;
    e) indicatorii de functionare;
    f) contextul local (medical, demografic, economic, geografic etc.).
    II. Evaluarea sectiilor de obstetrica-ginecologie si neonatologie se va efectua in fiecare judet de catre echipe formate din 5 persoane:
    a) directorul pe probleme de reforma din cadrul directiei de sanatate publica;
    b) inspectorul cu asistenta familiala si sociala din cadrul directiei de sanatate publica;
    c) un epidemiolog desemnat de inspectorul sanitar sef si de directorul pe probleme de supraveghere din cadrul directiei de sanatate publica;
    d) medicul responsabil de asistenta obstetricala si ginecologica pe judet;
    e) un reprezentant al colegiului judetean al medicilor.
    III. Instrumentele de evaluare vor fi redactate de catre un colectiv mixt de specialisti reprezentand Institutul pentru Ocrotirea Mamei si Copilului, Institutul de Management al Serviciilor de Sanatate si comisiile de obstetrica-ginecologie si neonatologie ale Ministerului Sanatatii si Familei.
    IV. Comisiile se vor deplasa pe teren la nivelul fiecarei sectii si vor urmari parametrii de mai sus, facand propuneri concrete pentru fiecare unitate. Comisiile vor argumenta in fiecare caz propunerile facute. Evaluarea va include si estimarea costurilor necesare reabilitarii sau reorganizarii fiecarei sectii, defalcate pe capitole de infrastructura, dotare cu echipament, personal etc.
    Termenul de incheiere a evaluarii tuturor sectiilor de catre comisii este 1 iunie 2002.
    V. Propunerile comisiilor de evaluare vor fi analizate la nivelul Ministerului Sanatatii si Familiei de catre o comisie unica, urmand sa se ia deciziile care se impun de la caz la caz, respectiv incadrarea fiecarei unitati in unul dintre nivelurile I - III sau reorganizarea unitatii in alt profil.
    Termenul de incheiere a analizei la nivelul Ministerului Sanatatii si Familiei si de luare a deciziilor specifice referitoare la incadrarea unitatilor este 1 august 2002.

    ANEXA 3

               Modalitatea de reabilitare si reorganizare

    I. Ministerul Sanatatii si Familiei va analiza rezultatele evaluarii prin prisma necesarului de acoperire a teritoriului cu asistenta medicala de specialitate si va elabora un plan national de reabilitare si reorganizare, cu actiuni ierarhizate in functie de prioritati si esalonate in timp.
    Termenul de finalizare a planului de reabilitare este 1 octombrie 2002.
    II. De asemenea, Ministerul Sanatatii si Familiei va evalua costurile efective pe care le necesita actiunile planului de reabilitare si reorganizare si va include aceste sume in proiectul bugetului de stat pe anul 2003 si apoi pe anul 2004.
    Termenul de finalizare a estimarilor financiare legate de planul de reabilitare este 1 octombrie 2002.
    III. Implementarea programului de reabilitare si reorganizare se va face in patru etape:
    a) etapa I - reabilitarea si reorganizarea administrativa si infrastructurala a unitatilor sanitare de nivel III (in perioada 1 octombrie 2002 - 31 decembrie 2003);
    b) etapa II - reabilitarea si reorganizarea administrativa si infrastructurala a unitatilor sanitare de nivel II si I (in perioada 1 octombrie 2002 - 31 decembrie 2004);
    c) etapa III - dotarea cu echipament a unitatilor sanitare (in perioada 1 februarie 2003 - 31 decembrie 2004);
    d) etapa IV - dotarea cu echipament a centrelor de excelenta (in perioada 1 februarie 2003 - 31 decembrie 2004).

    ANEXA 4

    Acreditarea, monitorizarea si reevaluarea periodica a competentelor si calitatii actului medical

    I. Ministerul Sanatatii si Familiei va constitui o comisie nationala de evaluare, acreditare si reevaluare a unitatilor spitalicesti de obstetrica-ginecologie si neonatologie, compusa din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii si Familiei, ai comisiilor de obstetrica-ginecologie si neonatologie ale Ministerului Sanatatii si Familiei si ai Colegiului Medicilor din Romania. Comisia va avea urmatoarele atributii:
    a) elaborarea unui sistem de monitorizare si control al unitatilor sanitare specializate de obstetrica-ginecologie si neonatologie;
    b) elaborarea unei metodologii de evaluare, acreditare si reevaluare;
    c) analizarea reevaluarilor periodice (la 2 ani) ale unitatilor de specialitate;
    d) propuneri pentru schimbarea acreditarii si incadrarii unitatilor;
    e) evaluarea centrelor candidate pentru nominalizare ca centre de excelenta;
    f) propuneri pentru nominalizarea centrelor de excelenta;
    g) controlul calitatii actului medical desfasurat in maternitati;
    h) propunerea masurilor de corectare a aspectelor necorespunzatoare ale asistentei de specialitate din maternitati.
    II. In vederea monitorizarii activitatilor si calitatii asistentei medicale se va dezvolta si se va implementa pana la sfarsitul programului de reabilitare si reorganizare un sistem de informatie pentru management, unitar la nivelul maternitatilor.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 534/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 534 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 534/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu