Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Hotărârea Nr.440 din 21.06.2018

privind aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului „Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă - SIIEASC"
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 516 din 22 iunie 2018



SmartCity1

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1Se aprobă Nota de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului „Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă - SIIEASC", prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 2Finanţarea proiectului prevăzut la art. 1 se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii. Articolul 3 Ministerul Afacerilor Interne, în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, răspunde de modul de implementare a proiectului prevăzut la art. 1, potrivit prevederilor prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ Contrasemnează: Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Paul Stănescu Ministrul afacerilor interne, Carmen Daniela Dan p. Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale, Carmen Elian, subsecretar de stat Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Ionel-Sorinel Vasilca Ministrul finanţelor publice, Eugen Orlando Teodorovici Ministrul fondurilor europene, Rovana Plumb ANEXĂNOTĂ DE FUNDAMENTARE referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului „Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă - SIIEASC" În contextul Strategiei naţionale privind agenda digitală pentru România (SNADR) 2020 şi al Planului integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetăţenilor, Ministerul Afacerilor Interne, în colaborare cu Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, este preocupat să dezvolte un proces de uniformizare a normelor, structurilor şi practicilor din domeniul administraţiei publice, în primul rând cele ce ţin de starea civilă şi evidenţă a persoanelor, simplificarea procedurilor de obţinere a certificatelor de stare civilă, a actelor de identitate şi, totodată, operaţionalizarea acestora. Interacţiunea instituţiilor publice cu societatea informaţională determină reorganizarea proceselor instituţionale (proceduri, metodologii de lucru, standarde şi atribuţii), regândirea strategică a managementului intern şi asigurarea unui proces de continuă optimizare şi perfecţionare. În prezent, activităţile de stare civilă sunt efectuate descentralizat la nivelul tuturor unităţilor administrativ-teritoriale din ţară, misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale României din străinătate, precum şi de către comandanţii de nave şi de aeronave care se află în afara teritoriului naţional, ofiţeri militari de stare civilă desemnaţi prin ordine ale ministrului apărării naţionale şi ministrului afacerilor interne, în limitele prevăzute de lege. Actele de stare civilă sunt înscrisuri autentice prin care se dovedeşte naşterea, căsătoria sau decesul unei persoane şi se întocmesc în registre de stare civilă, în două exemplare, ambele originale, se completează manual, cu cerneală specială de culoare neagră. Primul exemplar al registrelor de stare civilă se păstrează la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau la primăria unităţii administrativ-teritoriale unde s-a întocmit, iar al doilea exemplar se înaintează consiliului judeţean sau Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz, în termen de 30 de zile de la data când toate filele din registru au fost completate. Ambele exemplare ale registrelor de stare civilă se trimit Arhivelor Naţionale, după trecerea a 100 de ani de la data completării lor. Întocmirea actelor de stare civilă implică transmiterea de comunicări de către alte instituţii. Ofiţerii de stare civilă înscriu menţiuni pe marginea actelor de stare civilă aflate în păstrare şi trimit comunicări de menţiuni pentru înscrierea în registrele de stare civilă - exemplarul I sau, după caz, exemplarul II. Întreg procesul actual de întocmire, actualizare, păstrare a actelor de stare civilă şi valorificare a informaţiilor nu răspunde nevoilor actuale şi cerinţelor privind cadrul de interoperabilitate la nivel naţional şi european. În acest context a apărut necesitatea identificării unei soluţii pentru informatizarea fluxurilor de stare civilă şi implementarea unei platforme de servicii electronice ce are la bază informaţii de stare civilă. Soluţia constă în implementarea proiectului „Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă - SIIEASC". Prin implementarea acestui proiect se vor crea condiţiile unei administraţii moderne, eficace şi eficiente, precum şi premisele creşterii calităţii serviciilor oferite cetăţenilor şi reducerea timpului de soluţionare a cererilor referitoare la înregistrarea actelor de stare civilă şi eliberarea certificatelor aferente. Din punct de vedere informatic, prin realizarea SIIEASC va fi obţinută alinierea la contextul tehnologic actual, simplificându-se şi securizându-se totodată modalitatea de prelucrare, stocare şi procesare a datelor de stare civilă. Astfel, pentru expunerea on-line către cetăţeni şi mediul public/privat a serviciilor publice de stare civilă este vizată punerea la dispoziţie a următoarelor servicii de tip G2C pentru care se va asigura disponibilitate şi acces ridicat/consolidat pentru cetăţeni: accesarea on-line a datelor/informaţiilor referitoare la proceduri/formulare;

descărcarea on-line a formularelor;

încărcarea on-line a formularelor;

plata on-line a taxelor aferente;

programarea on-line în vederea accesării serviciilor;

serviciu de suport/helpdesk.Proiectul contribuie la implementarea Strategiei naţionale agenda digitală (SNADR), domeniul I de acţiune e-Guvernare, Interoperabilitate, Securitate Cibernetică, Cloud Computing, Open Data, Big Data şi Media Sociale, care are scopul de a reforma modul în care Guvernul funcţionează, permite accesul la informaţii, implică cetăţenii şi furnizează servicii beneficiarilor externi şi interni, atât pentru beneficiul Guvernului, cât şi al cetăţenilor pe care îi deserveşte, precum şi la îndeplinirea obiectivelor principale ale acestei strategii, dintre care menţionăm: creşterea transparenţei actelor administraţiei publice, prin informatizarea serviciilor publice, creşterea accesului la servicii publice digitale, administraţii publice eficiente şi scăderea costurilor de administrare publică. De asemenea, proiectul contribuie la implementarea măsurilor din Strategia de consolidare a administraţiei publice. Prin implementarea proiectului SIIEASC, pentru evenimentele de viaţă primare, aşa cum sunt acestea descrise în SNADR (naştere, căsătorie, divorţ, deces etc.) şi grupate în categoria „stare civilă", vor fi furnizate servicii electronice, la nivelul 4 de sofisticare. Totodată, proiectul are impact indirect asupra tuturor celorlalte evenimente de viaţă care implică utilizarea datelor de stare civilă. Valoarea totală a proiectului este de 184.921 mii lei. Proiectul a fost depus pentru finanţare în cadrul Programului operaţional Competitivitate (POC) 2014-2020, axa prioritară 2 - Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (TIC) pentru o economie digitală competitivă, acţiunea 2.3.1 Consolidarea şi asigurarea interoperabilităţii sistemelor informatice dedicate serviciilor de e-guvernare tip 2.0 centrate pe evenimente din viaţa cetăţenilor şi întreprinderilor, dezvoltarea cloud computing guvernamental şi a comunicării media sociale, a Open Data şi Big Data, cod proiect 120025. Caracteristicile principale ale proiectului „Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă - SIIEASC": Titular: Ministerul Afacerilor Interne Beneficiarul investiţiei: parteneriat între Ministerul Afacerilor Interne - lider de proiect, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice Amplasament: site principal - str. Obcina Mare nr. 2, sectorul 6, Bucureşti site secundar - str. Leaota nr. 2A, sectorul 6, Bucureşti Caracteristicile principale:

Valoarea totală a proiectului, inclusiv TVA (curs valutar valabil la data de 1 noiembrie 2017: 1 euro = 4,5984 lei) mii lei 184.921
Eşalonarea cheltuielilor
- Anul I mii lei 21.936
- Anul II mii lei 51.927
- Anul III mii lei 111.058

Indicatori prestabiliţi Indicatori prestabiliţi de rezultat

Nr. crt. Denumire indicator Valoare referinţă Anul de referinţă Valoare-ţintă
1 Cetăţeni care utilizează sistemele e-guvernare 0 2018 5.000
2 Entităţi publice care utilizează, accesează, actualizează bazele de date/aplicaţiile puse la dispoziţie prin proiect 0 2018 3.188

Indicatori prestabiliţi de realizare

Nr. crt. Denumire indicator Valoare referinţă Anul de referinţă Valoare-ţintă
1 Servicii publice aferente evenimentelor de viaţă aduse la nivelul IV de sofisticare online 0 2018 4
2 Entităţi publice la care s-a finalizat implementarea proiectului 0 2018 4

Indicatori suplimentari proiect Indicatori suplimentari de realizare

Nr. crt. Denumire indicator Valoare referinţă Anul de referinţă Valoare-ţintă
1 Număr de acte de stare civilă digitizate prin proiect 0 2018 50.000.000

Durata de realizare a proiectului luni 36 Finanţarea investiţiei Finanţarea proiectului se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 440/2018

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 440 din 2018
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 440/2018
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu