HOTARARE Nr. 361 din 20 mai 1991
privind infiintarea Societatii comerciale "Princer" - S.A.
ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 123 din 5 iunie 1991

Guvernul Romaniei hotaraste:
Art. 1
Se infiinteaza Societatea comerciala "Princer" - S.A., persoana
juridica, cu sediul in Bucuresti, calea Plevnei nr. 59, corp H, sector 1, prin
reorganizarea Institutului de proiectare pentru constructii de invatamint si
cercetare, care isi inceteaza activitatea.
Societatea comerciala "Princer" - S.A. are un capital social
initial stabilit pe baza bilantului de la 31 decembrie 1990 de 1.368 mii lei,
constituit prin preluarea activului si pasivului de la Institutul de proiectare
pentru constructii de invatamint si cercetare.
Valoarea capitalului societatii va fi definitivata dupa finalizarea
evaluarii patrimoniului, potrivit legii.
Art. 2
Societatea comerciala "Princer" - S.A. are ca obiect de
activitate executia de proiecte pentru constructii de invatamint, de cercetare
si social-culturale, din tara si strainatate, intocmirea de studii, expertize,
prestarea de servicii de consulting, de comert exterior in domeniul sau de
activitate.
Art. 3
Societatea "Princer", societate comerciala pe actiuni, este
organizata si functioneaza conform statutului din anexa.
Art. 4
Personalul trecut la Societatea comerciala "Princer" - S.A. este
considerat transferat in interesul serviciului si beneficiaza timp de trei luni
de salariul si sporul de vechime, dupa caz, avute anterior, daca este
transferat in functii cu niveluri de salarizare mai mici.
Art. 5
Anexa face parte integranta din prezenta hotarire.
PRIM-MINISTRU
PETRE ROMAN
ANEXA 1
STATUTUL
Societatii comerciale "Princer" - S.A.
CAP. 1
Denumirea, forma juridica, sediul, durata
Art. 1
Denumirea societatii
Denumirea societatii este Societatea comerciala "Princer" - S.A.
In toate actele, facturile, anunturile, publicatiile si alte acte emanind
de la societate, denumirea societatii va fi precedata sau urmata de cuvintele
"societate pe actiuni" sau initialele "S.A.", de capitalul
social si numarul de inregistrare de la registrul comertului.
Art. 2
Forma juridica a societatii
Societatea comerciala "Princer" - S.A. este persoana juridica
romana, avind forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta isi desfasoara
activitatea in conformitate cu legile romane si cu prezentul statut.
Art. 3
Sediul societatii
Sediul societatii este in Romania, municipiul Bucuresti, calea Plevnei nr.
59, corp H, sectorul 1. Sediul societatii poate fi schimbat in alta localitate din
Romania, pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor, potrivit legii.
Societatea poate avea sucursale, filiale, reprezentante, situate si in alte
localitati din tara sau strainatate.
Art. 4
Durata societatii
Durata societatii este nelimitata.
CAP. 2
Scopul si obiectul de activitate al societatii
Art. 5
Scopul societatii
Scopul societatii este producerea si comercializarea de studii, proiectare,
asistenta tehnica, servicii de consulting, punerea in aplicare a initiativelor
de interes national in domeniul sau de activitate si alte domenii conexe,
precum si realizarea de beneficii.
Art. 6
Obiectul de activitate
Obiectul de activitate al societatii este:
- servicii de consulting, studii, proiectare, expertizare, asistenta
tehnica pentru constructii de invatamint, de cercetare si social-culturale,
pentru obiective din tara sau din strainatate;
- servicii de comert exterior pentru activitatile din domeniu proprii sau
pentru terte persoane;
- servicii de intermediere sau comision in domeniul sau de activitate.
CAP. 3
Capitalul social, actiunile
Art. 7
Capitalul social
Capitalul social initial este fixat la suma de 1,368 milioane lei, impartit
in 684 actiuni nominative in valoare nominala de 2.000 lei fiecare, in
intregime subscrise de actionar.
Capitalul social initial, impartit in actiuni nominative de 2.000 lei
fiecare, este in intregime subscris de statul roman, in calitate de actionar
unic si varsat in intregime la data constituirii societatii.
Capitalul social initial este detinut integral de statul roman, ca actionar
unic, pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte
persoane fizice sau juridice, romane sau straine, in conditiile legii.
Art. 8
Actiunile
Actiunile nominative ale societatii vor cuprinde toate elementele prevazute
de lege.
Actiunile vor purta timbrul sec al societatii si semnatura a doi
administratori.
Societatea va tine evidenta actiunilor intr-un registru numerotat, sigilat
si parafat de presedintele consiliului de administratie, care se pastreaza la
sediul societatii.
Art. 9
Reducerea sau marirea capitalului social
Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotaririi adunarii
generale extraordinare a actionarilor, in conditiile si cu respectarea
procedurii prevazute de lege.
Art. 10
Drepturi si obligatii decurgind din actiuni
Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari confera acestora dreptul
la un vot in adunarea generala a actionarilor, dreptul de a alege si de a fi
ales in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea
beneficiilor, conform prevederilor prezentului statut si alte drepturi
prevazute in statut.
Detinerea actiunii implica adeziunea de drept la statut.
Drepturile si obligatiile legate de actiuni urmeaza actiunile in cazul
trecerii lor in proprietatea altor persoane.
Obligatiile societatii sint garantate cu capitalul social al acesteia, iar
actionarii raspund in limita valorii actiunilor pe care le detin.
Patrimoniul societatii nu poate fi grevat de datorii sau alte obligatii
personale ale actionarilor. Un creditor al unui actionar poate formula
pretentii asupra partii din beneficiul societatii ce i se va repartiza de catre
adunarea generala a actionarilor sau a cotei-parti cuvenite acestuia la
lichidarea societatii, efectuata in conditiile prezentului statut.
Art. 11
Cesiunea actiunilor
Actiunile sint indivizibile cu privire la societate, care nu recunoaste
decit un proprietar pentru fiecare actiune.
Cesiunea partiala sau totala a actiunilor intre actionari sau terti se
poate face in conditiile si cu procedura prevazute de lege.
Art. 12
Pierderea actiunilor
In cazul pierderii unor actiuni, proprietarul va trebui sa anunte consiliul
de administratie si sa faca public faptul prin presa. Dupa 6 luni va putea
obtine un duplicat al actiunii.
CAP. 4
Adunarea generala a actionarilor
Art. 13
Atributii
Adunarea generala a actionarilor este organul de conducere al societatii,
care decide asupra activitatii acesteia si asigura politica ei economica si
comerciala.
Adunarile generale ale actionarilor sint ordinare si extraordinare si au
urmatoarele atributii principale:
a) aproba structura organizatorica a societatii si numarul de posturi,
precum si normativul de constituire a compartimentelor functionale si de
productie;
b) aleg membrii consiliului de administratie si ai comisiei de cenzori,
inclusiv cenzorii supleanti, le stabilesc remunerarea, ii descarca de
activitate si ii revoca;
c) aleg directorul general si adjunctii acestuia, le stabilesc remunerarea,
ii descarca de activitate si ii revoca; directorul general si adjunctii
acestuia pot fi numiti si dintre membrii consiliului de administratie;
d) stabilesc competentele si raspunderile consiliului de administratie si
ai comisiei de cenzori;
e) aproba si modifica programele de activitate si bugetul societatii;
f) hotarasc cu privire la contractarea de imprumuturi bancare si la
acordarea de garantii;
g) examineaza, aproba sau modifica bilantul si contul de beneficii si
pierderi dupa analizarea raportului consiliului de administratie, al comisiei
de cenzori, aproba repartizarea beneficiilor intre actionari;
h) hotarasc cu privire la infiintarea si desfiintarea de sucursale, filiale
si agentii;
i) hotarasc cu privire la marirea sau reducerea capitalului social, la
modificarea numarului de actiuni sau a valorii nominale a acestora, precum si
la cesiunea actiunilor;
j) hotarasc cu privire la adoptarea sau modificarea statutului, precum si
la transformarea formei juridice a societatii;
k) hotarasc cu privire la comasarea, divizarea, dizolvarea si lichidarea
societatii;
l) hotarasc cu privire la executarea de reparatii capitale si realizarea de
investitii noi;
m) hotarasc cu privire la actionarea in justitie a membrilor consiliului de
administratie, directorului general, adjunctilor acestora si a cenzorilor,
pentru paguba pricinuita societatii;
n) hotarasc in orice probleme privind societatea.
Atributiile adunarilor generale ordinare si extraordinare ale actionarilor
se diferentiaza potrivit legii.
Art. 14
Convocarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala a actionarilor se convoaca de presedintele consiliului de
administratie sau de unul dintre vicepresedinti, pe baza imputernicirii date de
presedinte.
Adunarile generale ordinare au loc o data pe an, la doua luni de la
incheierea exercitiului financiar, pentru examinarea bilantului si a contului
de beneficii si pierderi pe anul precedent si pentru stabilirea programului de
activitate si a bugetului pe anul in curs.
Adunarile generale extraordinare se convoaca, la cererea actionarilor
reprezentind cel putin 1/3 din capitalul social, la cererea comisiei de
cenzori, precum si in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult
de 10% timp de 2 ani consecutiv, cu exceptia primilor 2 ani de la infiintarea
societatii.
Adunarea generala va fi convocata de administratori de cite ori va fi
nevoie, in conformitate cu dispozitiile din statut, cu cel putin 15 zile
inainte de data stabilita.
Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial si intr-unul din ziarele de
larga circulatie din localitatea in care se afla sediul societatii sau din cea
mai apropiata localitate.
Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de
zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul
dezbaterilor adunarilor.
Cind in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului,
convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
Adunarea generala a actionarilor se intruneste la sediul societatii sau in
alt loc din aceeasi localitate.
Art. 15
Organizarea adunarii generale a actionarilor
Adunarea generala ordinara este constituita valabil si poate lua hotariri,
daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin cel putin
2/3 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel putin 1/2 din
capitalul social.
Adunarea generala extraordinara este constituita valabil si poate lua
hotariri, daca la prima convocare actionarii prezenti sau reprezentati detin
cel putin 3/4 din capitalul social, iar la a doua convocare, daca detin cel
putin 1/2 din capitalul social.
Adunarea generala a actionarilor este prezidata de presedintele consiliului
de administratie, iar in lipsa acestuia, de catre unul din vicepresedinti,
desemnat de presedinte.
Presedintele consiliului de administratie desemneaza dintre membrii
adunarii generale doi secretari care sa verifice lista de prezenta a
actionarilor si sa intocmeasca procesul-verbal al adunarii.
Procesul-verbal al adunarii se va scrie intr-un registru sigilat si
parafat. Procesul-verbal va fi semnat de persoana care a prezidat sedinta si de
secretarul care l-a intocmit.
La sedintele ordinare si extraordinare ale adunarii generale a
actionarilor, in care se dezbat probleme privitoare la raporturile de munca cu
personalul societatii, pot fi invitati si reprezentantii sindicatului.
Art. 16
Exercitarea dreptului de vot in adunarea generala a actionarilor
Hotaririle adunarilor se iau prin vot deschis.
Actionarii voteaza, de regula, prin ridicare de miini.
La propunerea persoanei care prezideaza sau a unui grup de actionari
prezenti sau reprezentati, ce detin cel putin 1/4 din capitalul social, se va
putea decide ca votul sa fie secret.
Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor consiliului de
administratie si a cenzorilor, pentru revocarea si pentru luarea hotaririlor
referitoare la raspunderea administratorilor.
Hotaririle adunarii generale sint obligatorii chiar pentru actionarii
absenti sau nereprezentati.
Art. 17
In perioada in care statul este actionar unic, atributiile adunarii
generale a actionarilor vor fi exercitate de consiliul imputernicitilor
statului, alcatuit si numit potrivit legii.
Consiliul imputernicitilor statului se va desfiinta de drept la data la
care se va tine sedinta de constituire a adunarii generale a actionarilor.
Art. 18
Consiliul imputernicitilor statului este format din urmatorii membri:
- reprezentantul Ministerului Invatamintului si Stiintei;
- reprezentantul Ministerului Economiei si Finantelor;
- reprezentanti (ingineri, economisti, juristi, tehnicieni, alti
specialisti) din domeniul de activitate al societatii.
Componenta consiliului se stabileste de Ministerul Invatamintului si
Stiintei.
CAP. 5
Consiliul de administratie
Art. 19
Organizare
Societatea pe actiuni este administrata de catre consiliul de
administratie, compus din 9 administratori alesi de adunarea generala a
actionarilor pe o perioada de 4 ani (cu posibilitatea de a fi realesi pe noi
perioade de 4 ani), care pot avea si calitatea de actionari.
Alegerea administratorilor se face dintre persoanele desemnate de actionari
in aceeasi proportie cu cota lor de participare la capital.
Cind se creeaza un loc vacant in consiliul de administratie, adunarea
generala a actionarilor alege un nou administrator pentru completarea locului
vacant. Adunarea generala a actionarilor va alege ca nou administrator o
persoana indicata de acelasi actionar care l-a desemnat pe predecesorul sau.
Durata pe care este ales administratorul pentru a ocupa locul vacant va fi
egala cu perioada care a ramas pina la expirarea mandatului predecesorului sau.
Pina la transmiterea actiunilor din proprietatea statului catre terte
persoane fizice sau juridice, consiliul de administratie al societatii
comerciale va fi numit de consiliul imputernicitilor statului, cu acordul
ministerului de resort.
Consiliul de administratie este condus de un presedinte.
La prima sedinta consiliul de administratie va alege, dintre membrii sai,
un presedinte si 2 vicepresedinti.
Consiliul de administratie se intruneste la sediul societatii ori de cite
ori este necesar, la convocarea presedintelui sau a unei treimi din numarul
membrilor sai. El este prezidat de presedinte, iar in lipsa acestuia, de unul
din vicepresedinti, desemnat de presedinte. Presedintele numeste un secretar,
fie dintre membrii consiliului, fie din afara acestuia.
Pentru valabilitatea deciziilor este necesara prezenta a cel putin 1/2 din
numarul membrilor consiliului de administratie si deciziile se iau cu
majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
Dezbaterile consiliului de administratie au loc conform ordinii de zi
stabilite pe baza proiectului comunicat de presedinte cu cel putin 15 zile
inainte. Acestea se consemneaza in procesul-verbal al sedintei, care se scrie
intr-un registru sigilat si parafat de presedintele consiliului de
administratie. Procesul-verbal se semneaza de persoana care a prezidat sedinta
si de secretar.
Consiliul de administratie poate delega unuia sau mai multor membri ai sai
unele imputerniciri pe probleme limitate si poate recurge la experti pentru
studierea anumitor probleme.
In relatiile cu tertii, societatea este reprezentata de catre presedintele
consiliului de administratie, pe baza si in limitele imputernicirilor date de
adunarea generala a actionarilor sau, in lipsa lui, de catre unul din
vicepresedinti, desemnat de consiliu. Cel ce reprezinta societatea semneaza
actele care o angajeaza fata de terti.
Membrii consiliului de administratie vor putea exercita orice act care este
legat de administrarea societatii in interesul acesteia, in limita drepturilor
care li se confera.
Presedintele consiliului de administratie este obligat sa puna la
dispozitia actionarilor si comisiei de cenzori, la cererea acestora, toate
documentele societatii.
Presedintele, vicepresedintii, membrii consiliului de administratie,
directorul si adjunctii acestuia raspund individual sau solidar, dupa caz, fata
de societate pentru prejudiciile rezultate din infractiuni sau abateri de la
dispozitiile legale, pentru abaterile de la statut sau pentru greseli in
administrarea societatii. In astfel de situatii, ei vor putea fi revocati prin
hotarirea adunarii generale a actionarilor.
Art. 20
Atributiile consiliului de administratie
Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:
a) angajeaza si concediaza personalul si stabileste drepturile si
obligatiile acestuia;
b) stabileste indatoririle si responsabilitatile personalului societatii pe
compartimente;
c) aproba operatiunile de incasari si plati potrivit competentelor
acordate;
d) aproba operatiunile de cumparare si vinzare de bunuri (cu exceptia
mijloacelor fixe) potrivit competentelor acordate;
e) aproba incheierea de contracte de inchiriere (luarea sau darea cu
chirie);
f) stabileste tactica si strategia de marketing;
g) aproba incheierea sau rezilierea altor contracte potrivit competentelor
acordate;
h) supune anual adunarii generale a actionarilor, in termen de 60 de zile
de la incheierea exercitiului economico-financiar, raportul cu privire la
activitatea societatii, bilantul si contul de beneficii si pierderi, pe anul
precedent, precum si proiectul de program de activitate si proiectul de buget
al societatii pe anul in curs;
i) rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a actionarilor
in sarcina acestuia.
CAP. 6
Art. 21
Comitetul de directie
Consiliul de administratie poate delega o parte din atributiile sale unui
comitet de directie, compus din membri alesi de consiliul de administratie,
fixindu-le in acelasi timp si salariile, potrivit legii.
Presedintele indeplineste si functia de director general, in care calitate
conduce si comitetul de directie, asigurind conducerea curenta a societatii, si
aduce la indeplinire deciziile consiliului de administratie, in limitele
activitatii societatii.
Deciziile comitetului de directie se iau cu majoritatea absoluta a
voturilor membrilor sai.
Comitetul de directie este obligat sa comunice, la fiecare sedinta a
consiliului de administratie, registrul sau de deliberari.
In comitetul de directie votul nu poate fi dat prin delegatie.
CAP. 7
Gestiunea societatii
Art. 22
Comisia de cenzori
Gestiunea societatii este controlata de actionari si de comisia de cenzori,
alesi de adunarea generala a actionarilor, formata din 3 membri, care trebuie
sa fie asociati, cu exceptia cenzorilor contabili.
In perioada in care statul este actionar unic, cenzorii sint recomandati de
Ministerul Economiei si Finantelor.
Adunarea generala alege, de asemenea, 3 cenzori supleanti care vor inlocui
in caz de nevoie pe cenzorii titulari.
Pentru a putea exercita dreptul la control, actionarilor li se pot
prezenta, la cerere, date cu privire la activitatea societatii, situatia
patrimoniului, a beneficiilor si a pierderilor.
Comisia de cenzori are urmatoarele atributii principale:
- in cursul exercitiului financiar verifica gospodarirea fondurilor fixe si
a mijloacelor circulante, a portofoliului de efecte, casa si registrele de
evidenta contabila si informeaza consiliul de administratie asupra neregulilor
constatate:
- in incheierea exercitiului financiar controleaza exactitatea inventarului,
a documentelor si informatiilor prezentate de consiliul de administratie asupra
conturilor societatii, a bilantului si a contului de beneficii si pierderi,
prezentind adunarii generale a actionarilor un raport scris;
- la lichidarea societatii controleaza operatiunile de lichidare;
- prezinta adunarii generale a actionarilor punctul sau de vedere la
propunerile de reducere a capitalului social sau de modificare a statutului si
obiectului de activitate al societatii.
Comisia de cenzori se intruneste la sediul societatii si ia decizii in
unanimitate. Daca nu se realizeaza unanimitatea, raportul cu divergente se
inainteaza adunarii generale.
Comisia de cenzori poate convoca adunarea generala extraordinara a
actionarilor, daca aceasta nu a fost convocata de consiliul de administratie,
in cazul in care capitalul social s-a diminuat cu mai mult de 10% timp de 2 ani
consecutiv (cu exceptia primilor 2 ani de la constituirea societatii), sau ori
de cite ori considera necesar pentru alte situatii.
Atributiile si modul de functionare a comisiei de cenzori, precum si
drepturile si obligatiile cenzorilor se completeaza cu dispozitiile legale in
acest domeniu.
Cenzorii se numesc pe o perioada de maximum 3 ani, iar prima comisie este
compusa din 3 membri.
CAP. 8
Activitatea societatii
Art. 23
Exercitiul economico-financiar
Exercitiul economico-financiar incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31
decembrie ale fiecarui an. Primul exercitiu incepe la data constituirii
societatii.
Art. 24
Personalul societatii
Personalul de conducere al societatii si cenzorii sint alesi de adunarea
generala a actionarilor. Restul personalului este angajat de catre consiliul de
administratie sau de directorul general al societatii comerciale.
Nivelul salariilor pentru personalul societatii, pe categorii de calificare
si functii, se negociaza de catre consiliul de administratie si reprezentantii
salariatilor, in functie de studii si munca efectiv prestata, cu respectarea
limitei minime de salarizare prevazute de lege.
Plata salariilor, impozitelor pe acestea si a cotei de asigurari sociale se
va face potrivit legii.
Drepturile si obligatiile personalului societatii se stabilesc de consiliul
de administratie.
Art. 25
Amortizarea fondurilor fixe
La amortizarea fondurilor fixe se vor avea in vedere urmatoarele:
- amortizarea se stabileste prin aplicarea normelor de amortizare asupra
valorii de achizitie a fondurilor fixe si se include, dupa caz, in pretul de
cost al productiei, al prestarilor de servicii sau in cheltuielile de
circulatie si se utilizeaza pentru inlocuirea mijloacelor fixe si pentru alte
nevoi ale societatii;
- prin valoarea de achizitie a fondurilor fixe se intelege suma
cheltuielilor de cumparare si a altor cheltuieli efectuate pentru punerea in
functiune a fiecarui fond fix;
- amortizarea se calculeaza de la data punerii in functiune a fondurilor
fixe.
Art. 26
Reparatii capitale si investitii noi
Lucrarile de reparatii capitale si de investitii noi se vor executa pe baza
hotaririi adunarii generale a actionarilor. Fondurile necesare se asigura prin
includerea cheltuielilor respective, dupa caz, in pretul de cost al productiei,
al prestarilor de servicii sau in cheltuielile de circulatie in anul in care au
fost executate sau esalonat pe mai multi ani.
Art. 27
Evidenta contabila si bilantul contabil
Societatea va tine evidenta contabila in lei si va intocmi anual bilantul
si contul de beneficii si pierderi, avind in vedere normele metodologice
elaborate de Ministerul Economiei si Finantelor.
Art. 28
Calculul si repartizarea beneficiilor
Beneficiul societatii se stabileste pe baza bilantului aprobat de adunarea
generala a actionarilor. Beneficiul impozabil se stabileste ca diferenta intre
suma totala a veniturilor incasate si suma cheltuielilor efectuate pentru
realizarea acestor venituri.
Pentru determinarea acestui beneficiu se va deduce din beneficiul anual
fondul de rezerva care va fi de cel putin 5% din totalul beneficiului prevazut
in bilantul anual (constituirea lui efectuindu-se pina se va atinge minimum a
cincea parte din capitalul social), precum si alte cote prevazute in
reglementarile in vigoare.
Din beneficiul prevazut in bilant se scade impozitul legal, rezultind
beneficiul cuvenit actionarilor, care se repartizeaza intre acestia
proportional cu aportul la capitalul social, precum si pentru alte nevoi ale
societatii.
Plata beneficiului cuvenit actionarilor se face de societate, in conditiile
legii, in cel mult 2 luni de la aprobarea bilantului de catre adunarea generala
a actionarilor.
In cazul inregistrarii de pierderi, partile se obliga sa analizeze cauzele
si sa ia masuri de recuperare.
Suportarea pierderilor de catre actionari se va face proportional cu
aportul la capital si in limita capitalului subscris.
Art. 29
Registrele societatii
Societatea tine registrele prevazute de lege.
CAP. 9
Modificarea formei juridice, dizolvarea, lichidarea, litigii
Art. 30
Modificarea formei juridice
Societatea va putea fi transformata in alta forma de societate prin
hotarirea adunarii generale a actionarilor.
Noua societate va indeplini formalitatile legale de inregistrare si
publicitate cerute la infiintarea societatilor.
Art. 31
Dizolvarea societatii
Urmatoarele situatii duc la dizolvarea societatii:
- imposibilitatea realizarii obiectului social;
- hotarirea adunarii generale;
- falimentul;
- pierderea unei jumatati din capitalul social, dupa ce s-a consumat fondul
de rezerva, daca adunarea generala a actionarilor nu decide completarea
capitalului sau reducerea lui la suma ramasa;
- numarul de actionari va fi redus sub 5, mai mult de 6 luni;
- la cererea oricarui actionar, daca imprejurarile de forta majora si
consecintele lor dureaza mai mult de 6 luni, iar adunarea generala a
actionarilor constata ca functionarea societatii nu mai este posibila;
- in orice alte situatii, pe baza hotaririi adunarii generale a actionarilor,
luata in unanimitate.
Dizolvarea societatii comerciale trebuie sa fie inscrisa in registrul
comertului si publicata in Monitorul Oficial.
Art. 32
Lichidarea societatii
In caz de dizolvare, societatea va fi lichidata.
Lichidarea societatii si repartitia patrimoniului se fac in conditiile si
cu respectarea procedurii prevazute de lege.
Art. 33
Litigii
Litigiile societatii cu persoane fizice sau juridice romane sint de
competenta instantelor judecatoresti din Romania.
Litigiile nascute din raporturile contractuale dintre societati si
persoanele juridice romane pot fi solutionate si prin arbitraj, potrivit legii.
CAP. 10
Dispozitii finale
Art. 34
Prevederile prezentului statut se completeaza cu dispozitiile legale
referitoare la societatile comerciale.