HOTARARE Nr.
1492 din 19 noiembrie 2008
pentru aprobarea
amendamentelor convenite prin schimbul de scrisori semnate la Bucuresti la 29
mai 2008,13 iunie 2008 si 20 iunie 2008, intre Guvernul Romaniei si Banca
Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Acordul de imprumut
dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
privind finantarea Proiectului de diminuare a riscurilor in cazul producerii
calamitatilor naturale si pregatirea pentru situatii de urgenta si a Acordului
de asistenta financiara nerambursabila dintre Romania si Banca Internationala
pentru Reconstructie si Dezvoltare, actionand in calitate de agentie de
implementare a Facilitatii Globale de Mediu, privind finantarea Proiectului de
diminuare a riscurilor in cazul producerii calamitatilor naturale si pregatirea
pentru situatii de urgenta, semnate la Bucuresti la 26 mai 2004
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 812 din 4 decembrie 2008
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, al art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele şi al art. 5
alin. (2) din Legea nr. 389/2004 pentru ratificarea Acordului de împrumut
dintre România si Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare
privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii
calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă şi a Acordului
de asistenţă financiară nerambursabilă dintre România şi Banca Internaţională
pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, acţionând în calitate de agenţie de
implementare a Facilităţii Globale de Mediu, privind finanţarea Proiectului de
diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea
pentru situaţii de urgenţă, semnate la Bucureşti la 26 mai 2004, cu modificările
şi completările ulterioare,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Articol unic. - Se aprobă amendamentele convenite între
Guvernul României, prin Ministerul Economiei şi Finanţelor, şi Banca
Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, prin schimbul de scrisori
semnate la Bucureşti la 29 mai 2008, 13 iunie 2008 şi 20 iunie 2008 la Acordul
de împrumut dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi
Dezvoltare privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în cazul producerii
calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de urgenţă şi a Acordului de asistenţă financiară
nerambursabilă dintre România şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi
Dezvoltare, acţionând în calitate de agenţie de implementare a Facilităţii
Globale de Mediu, privind finanţarea Proiectului de diminuare a riscurilor în
cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de
urgenţă, ratificate prin Legea nr. 389/2004, cu modificările şi completările
ulterioare.
PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
Contrasemnează:
p. Ministrul economiei şi
finanţelor,
Eugen Teodorovici,
secretar de stat
Ministrul mediului şi dezvoltării durabile,
Attila Korodi
Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi
locuinţelor,
Laszlo Borbely
p. Ministrul internelor şi reformei administrative,
Liviu Radu,
secretar de stat
p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat
Doamnei Orsalia Kalantzopoulos
Director,
Europa Centrală şi Ţările Baltice
29 mai 2008
Stimată dnă Kalantzopoulos,
Ref: Proiectul de diminuare a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru situaţii de
urgenţă (Imprumut nr. 4736-RO) Amendament la Acordul de împrumut Acordul de
asistenţă financiară nerambursabilă din Fondul FGM nr. 053472 RO Amendament la
Acordul de asistenţă financiară
Ne referim la Acordul de împrumut dintre România şi
Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (Banca), datat 26 mai 2004, cu
amendamentele ulterioare.
In urma analizei recent efectuate, cele 4 agenţii de
implementare au transmis Ministerului Economiei şi Finanţelor o solicitare de
amendare a Contractului de împrumut şi a Acordului de asistenţă financiară
nerambursabilă pentru a adapta prevederile acestora necesităţilor curente ale
proiectului şi pentru a permite urgentarea implementării proiectului.
Cu privire la Contractul de împrumut, vă supunem
atenţiei următoarea propunere de modificare a anexei 1 „Trageri din
împrumut", după cum urmează:
Categorie
|
Sume (dolari SUA)
|
|
1. Lucrări pentru:
|
|
|
a) partea B a proiectului
|
45.388.000
|
+2.500.000
|
b) partea C a proiectului
|
61.848.000
|
|
c) partea D a proiectului
|
4.983.000
|
-2.100.000
|
d) partea E a proiectului
|
|
|
(i) partea E.1
|
13.000
|
-13.000
|
(ii) partea E.2
|
19.000
|
|
(iii) partea E.3
|
26.000
|
+646
|
2. Bunuri pentru:
|
|
|
a) partea A a proiectului
|
8.904.000
|
|
b) partea C a proiectului
|
239.000
|
|
c) partea E a proiectului
|
|
|
(i) partea E.1
|
148.000
|
-78.909
|
(ii) partea E.2
|
235.000
|
|
(iii) partea E.3
|
269.000
|
|
(iv) partea E.4
|
23.000
|
|
d) partea D a proiectului
|
|
+1.700.000
|
3. servicii tehnice pentru partea C.5 a proiectului
|
0
|
|
4. serviciile consultanţilor, inclusiv audit şi instruire pentru:
|
|
|
a) partea A a proiectului
|
3.150.000
|
+150.000
|
b) partea B a proiectului
|
5.086.000
|
+1.000.000
|
c) partea C a proiectului
|
6.053.000
|
-100.000
|
d) partea E a proiectului
|
|
|
(i) partea E.1
|
100.000
|
|
(ii) partea E.2
|
1.308.000
|
+1.064.000
|
(iii) partea E.3
|
72.000
|
+100.000
|
e) partea D a proiectului
|
|
+550.000
|
5. costuri de operare pentru:
|
|
|
a) UMP-MAI
|
159.000
|
-58.091
|
b) UMP-MTCT
|
328.000
|
|
c) UMP-M MG A
|
1.085.000
|
+1.000.000
|
d) UMP-ANRM
|
131.000
|
+351.000
|
Categorie
|
Sume (dolari SUA)
|
|
6. Nealocate pentru:
|
|
|
a) partea A a proiectului
|
0
|
|
b) partea B a proiectului
|
4.564.000
|
-4.564.000
|
c) partea C a proiectului
|
5.368.000
|
-1.000.646
|
d) partea D a proiectului
|
501.000
|
-501.000
|
Total
|
150.000.000
|
|
In acelaşi timp, ANRM a solicitat să fie introdusă
metoda selecţiei dintr-o singură sursă ca metodă de achiziţie conform anexei 4
„Achiziţii", secţiunea III „Metode speciale de achiziţie a serviciilor de
consultanţă" şi a propus amendarea definiţiei costurilor de operare
conform anexei 1 „Trageri din împrumut", pentru a introduce şi costurile
de închiriere şi leasing operaţional pentru vehicule. ANRM a solicitat de
asemenea introducerea a două noi subcategorii (bunuri pentru partea D a
proiectului şi servicii pentru consultanţi, incluzând audit şi specializare
pentru partea D a proiectului), aşa cum e prevăzut în tabelul de mai sus.
Cu privire la Acordul de asistenţă financiară
nerambursabilă, ANRM a solicitat următoarele modificări ale anexei 1 „Trageri
din asistenţă financiară nerambursabilă din fondul FGM":
- definiţia costurilor de operare conform anexei 1
„Trageri din împrumut" să fie amendată pentru a acoperi şi costurile
pentru închirierea şi leasingul operaţional al vehiculelor;
- suma de 250.000 USD să fie
realocată de la categoria (2) „Lucrări" la categoria (1) „Bunuri";
- suma de 200.000 USD să fie realocată de la categoria
(2) „Lucrări" la categoria (3) „Serviciile consultanţilor inclusiv
audit";
- suma de 40.000 USD să fie realocată de la categoria
(5) (a) „Costuri de operare pentru partea D a proiectului" la categoria
(5) (b) „Costuri de operare pentru partea E a proiectului".
Aşteptăm cu nerăbdare răspunsul dumneavoastră favorabil
la cele de mai sus.
Cu stimă,
Eugen Orlando Teodorovici,
secretar de stat
Orsalia Kalantzopoulos,
director,
Europa Centrală şi Ţările Baltice
Regiunea Europa şi Asia Centrală
13 iunie 2008
Excelenţei Sale,
Varujan Vosganian,
ministrul economiei şi finanţelor,
Bucureşti, România
Proiectul de diminuare
a riscurilor în cazul producerii calamităţilor naturale şi pregătirea pentru
situaţii de urgenţă (Imprumut nr. 4736-RO)
Al cincilea amendament la Acordul de împrumut
Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă din
Fondul FGM nr. TF 053472 RO
Amendament la Acordul
de asistenţă financiară
Stimate domnule ministru,
Ne referim la Acordul de împrumut dintre România (Imprumutat/Beneficiar)
şi Banca Internaţională pentru Reconstrucţie şi
Dezvoltare (Banca) datat
26 mai 2004, cu amendamente (Acordul), la
Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă din Fondul Facilităţii Globale
de Mediu GEF, datat 26 mai 2004 (Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă)
pentru proiectul mai sus menţionat şi la scrisoarea datată 29 mai 2008 a
domnului Eugen Orlando Teodorovici, secretar de stat, Ministerul Economiei şi
Finanţelor, prin care se solicită un amendament la contractele de împrumut şi
de asistenţă financiară.
Imi face plăcere să vă informez
că Banca este de acord cu solicitarea dumneavoastră, amendând prin aceasta
contractele de împrumut şi de asistenţă financiară după cum urmează:
1. Acordul de împrumut este amendat după cum urmează:
1.1. Tabelul din paragraful 1
al anexei 1 este amendat pentru a opera realocările între sumele împrumutului
după cum s-a solicitat şi pentru a introduce partea D a proiectului spre
finanţare din categoria (2) şi categoria (3).
Corespunzător, tabelul revizuit în paragraful 1 al anexei
1 din Acordul de împrumut este prezentat în anexa ataşată prezentei scrisori.
1.2. In anexa 1, litera e) a paragrafului 2 este
modificată după cum urmează (modificările sunt prezentate cu caractere
italice):
,,e) termenul «costuri de operare» înseamnă costuri de
operare marginale generate de implementarea Proiectului, incluzând salariile
personalului UMP-urilorsi MMGA (exclusiv funcţionarii guvernamentali), diurnele
acestora şi costurile cu cazarea şi cu transportul ocazionate de deplasările în
teren legate de implementarea Proiectului, consumabile de birou şi utilităţi,
costuri de traducere, costul comunicaţiilor (inclusiv taxele de internet),
pentru exploatarea şi întreţinerea vehiculelor (inclusiv costurile de
închiriere şi/sau costurile de leasing aferente
vehiculelor, combustibil, service şi asigurare
auto) şi pentru echipamentele de birou achiziţionate pentru implementarea
Proiectului."
1.3. In anexa 4, la secţiunea III partea B este adăugat
un nou paragraf 5, după cum urmează:
„5. Selecţie dintr-o singură sursă
Serviciile pentru activităţi în condiţii ce corespund
cerinţelor paragrafului 3.10 din Liniile directoare pentru servicii de
consultanţă, pentru selecţia dintr-o singură sursă, pot fi achiziţionate, cu
acordul prealabil al Băncii, în conformitate cu prevederile paragrafelor
3.9-3.13 din Liniile directoare pentru servicii de consultanţă."
2. Acordul de
asistenţă financiară nerambursabilă din Fondul FGM este amendat după cum
urmează:
2.1. Tabelul prevăzut în paragraful 1 al anexei 1 este
amendat pentru a opera realocarea sumelor din Asistenţa financiară
nerambursabilă, după cum s-a solicitat.
Prin urmare, tabelul revizuit în paragraful 1 al anexei
1 la Acordul de asistenţă financiară nerambursabilă din Fondul FGM este
prezentat în anexa 2 la prezenta scrisoare.
Vă rugăm să confirmaţi acceptul dumneavoastră cu cele
de mai sus, în numele României, prin semnarea, datarea si retransmiterea
exemplarului ataşat al acestei scrisori. Aceste amendamente vor intra în vigoare
după primirea copiei contrasemnate a acestei scrisori.
Cu stimă,
Benoit Blarel,
director,
Europa Centrală şi Ţările baltice Regiunea Europa şi Asia Centrală
De acord: ROMÂNIA
prin: Eugen Teodorovici
reprezentant autorizat
Funcţia: secretar de stat
Data:20 iunie 2008.
Cc: Excelenţei Sale Cristian David, ministrul
internelor şi al reformei administrative
Bucureşti, România
Excelenţei Sale, Laszlo Borbely, ministrul dezvoltării,
lucrărilor publice şi locuinţelor
Bucureşti, România
Excelenţei Sale Attila Korodi, ministrul mediului şi
dezvoltării durabile
Bucureşti, România
Domnul Marian Marius Dorin,
Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
Guvernul României
Bucureşti, România
Domnul Eugen Orlando Teodorovici,
secretar de stat,
Ministerul Economiei şi Finanţelor
Bucureşti, România
Domnul Bogdan Găbudeanu,
preşedintele Agenţiei Naţionale a Resurselor Minerale
Bucureşti, România
Domnul Herman Wijffels,
director executiv,
Banca Mondială
ANEXA Nr. 1
ANEXA Nr. 1
Trageri din împrumut
1. Tabelul de mai jos stabileşte categoriile de
cheltuieli care urmează să fie finanţate din împrumut, alocarea sumelor din
împrumut pentru fiecare categorie, precum şi procentul maxim în care urmează să
fie finanţate cheltuielile în cadrul fiecărei categorii:
Categorie
|
Suma alocată din împrumut
(exprimată în dolari)
|
Procent din cheltuieli ce urmează a
fi finanţat (%)
|
(1) Lucrări pentru:
|
|
100% din cheltuielile externe şi 78% din cheltuielile
|
a) partea B a Proiectului
|
47.888.000
|
locale (efectuate înainte de 7 martie 2007) şi 78% din toate cheltuielile
ulterioare
|
b) partea C a Proiectului
|
61.848.000
|
|
c) partea D a Proiectului
|
2.883.000
|
|
d) partea E a Proiectului
|
|
|
(i) Part E.1
|
0
|
|
(ii) Part E.2
|
19.000
|
|
(iii) Part E.3
|
26.646
|
|
Categorie
|
Suma alocată din împrumut
(exprimată în dolari)
|
Procent din cheltuieli ce urmează a fi finanţat (%)
|
(2) Bunuri pentru:
|
|
100% din cheltuielile externe şi 100% din cheltuielile locale (cost ex-factory)
şi 75% din cheltuielile locale pentru alte bunuri achiziţionate pe
piaţa internă (efectuate înainte de 7 martie 2007) şi 75% din toate cheltuielile ulterioare
|
a) partea A a Proiectului
|
8.904.000
|
b) partea C a Proiectului
|
239.000
|
c) Partea E a Proiectului
|
|
i) partea E.1
|
69.091
|
|
ii) partea E.2
|
235.000
|
|
iii) partea E.3
|
269.000
|
|
iv) partea E.4
|
23.000
|
|
d) partea D a Proiectului
|
1.700.000
|
|
(3) Servicii tehnice pentru partea C.5
|
0
|
100% din cheltuielile externe şi 75% din cheltuielile
locale
|
a Proiectului
|
|
(4) Servicii de consultanţă, inclusiv
audit şi instruire pentru:
|
75% din cheltuielile cu consultanţi locali şi 85% din
cheltuielile cu consultanţi străini
|
(a) partea A a Proiectului
|
3.300.000
|
|
(b) partea B a Proiectului
|
6.086.000
|
|
(c) partea C a Proiectului
|
5.953.000
|
|
(d) partea E a Proiectului
|
|
|
i) partea E1
|
100.000
|
|
ii) partea E2
|
2.372.000
|
|
iii) partea E3
|
172.000
|
|
(e) partea D a Proiectului
|
550.000
|
|
(5) Costuri de operare pentru:
|
|
|
a) UMP-MAI
|
100.909
|
75%
|
b) UMP-MTCT
|
328.000
|
75%
|
c) UMP-MMGA
|
2.085.000
|
75%
|
d) UMP-ANRM
|
482.000
|
75%
|
(6) Nealocate pentru:
|
|
|
a) partea A a Proiectului
|
0
|
|
b) partea B a Proiectului
|
0
|
|
c) partea C a Proiectului
|
4.367.354
|
|
d) partea D a Proiectului
|
0
|
|
TOTAL:
|
150.000.000
|
|
13 iunie 2008
ANEXA Nr. 2
ANEXA Nr. 1
Trageri din sumele Acordului de asistenţă financiară
nerambursabilă
1. Tabelul de mai jos stabileşte categoriile de
cheltuieli care urmează să fie finanţate din Acordul de asistenţă financiară
nerambursabilă, alocarea sumelor din împrumut pentru fiecare categorie, precum
şi procentul maxim în care urmează să fie finanţate cheltuielile în cadrul
fiecărei categorii:
Categorie
|
Sume alocate din Fondul
Facilităţii Globale de Mediu GEF
(exprimate în dolari)
|
Procent din cheltuieli
ce urmează a fi finanţat
(%)
|
1) Bunuri
|
1.150.000
|
100% din cheltuielile externe, 100% din cheltuielile locale (cost
ex-factory) şi 75% din cheltuielile locale pentru alte bunuri achiziţionate
pe piaţa internă
|
2) Lucrări
|
2.700.000
|
100% din cheltuielile externe şi 78% din cheltuielile locale
|
3) Serviciile consultanţilor
|
1.600.000
|
75% din cheltuieli pentru consultanţii interni şi 85% din
cheltuieli pentru consultanţii externi
|
4) Instruire, ateliere de lucru
|
330.000
|
100%
|
5) Costuri de operare pentru:
|
|
|
a) partea D a Proiectului
|
210.000
|
75%
|
b) partea E.4 a Proiectului
|
640.000
|
75%
|
6) Nealocate
|
370.000
|
|
TOTAL:
|
7.000.000
|
|